***Toukovauvat 2007 ***lokakuu

ääh, jatkan nyt kuiteski vielä kun piti hehkuttaa (en uskalla oikeen kellekään muuten sanoa, kun tulee varmasti negatiivista palautetta ainaki sukulaisilta...), että oon irtisanonu tällä viikolaa itteni! Siksi hehkuttaa, kun työ ei ollu mulle mieleistä ja antaa nyt mulle mahdollisuuden olla pidempään kotona pikkuisen kanssa :heart: kauhulla kun laskeskelin aiemmin, että meijän talous ei olis kestäny pelkkää kodinhoidontukea mun osalta. Nyt aattelin ihan oikeesti toteuttaa unelmia ja kouluttautua tässä kotona olon ohessa vähän vaihtoehtoisiin hoitomuotoihin ja ehkä saada siitä sitten myöhemmin ammatin, kivaa :)

:wave:
 
Heippa kaikille :wave:

Laitoin Maijan yläkerran parvekkeelle vaunuihin päiväunille ja nukahtikin sinne heti. Ehti tosin nukkua vain puolisen tuntia, kun pikkuiset menivät leikkimään alapihalle ja siellähän oli sellaiset hiekkalaatikkoajot traktoreilla, että itkuhälyyttimestä kuului heidän leikkinsä :whistle: Maija heräsi sitten heidän ääniinsä. Yritin hetken hyssyttää vaunuja ulkona, mutta ei enää rauhoittunut. Toinkin sitten vaunut sisälle ja nyt sitten nukahti samantien takaisin :D

Täällä on ihana syksyinen ilma! Minä olen ihan syksyihminen, nautin kovasti ruskasta ja rönttöskeleistä. En kyllä ihan hirmuisesti kurahaalareista ja hiekasta sisällä, mutta ulkona on jotenkin niin raikasta ja mukavaa syksyisin :) Iltaisin on ihanaa laittaa takkaan tuli ja poltella paljon kynttilöitä :) Ensi viikolla pidänkin PartyLite-kutsut, pääsee taas tuoksuttelemaan uusia tuoksuja! Olen ihan hurahtanut niihin ja polttanut "varastoni" tyhjiin jo ajat sitten :D

Aamulla muuten kävin siellä lenkillä :saint: Heräsin ihmeen pirteänä 6:20 ja hörppäsin vain lasin vettä ja vedin lenkkikamppeet päälle. Oli ihanaa kävellä vähän hämärässä ja raikkaassa ilmassa. Kävelin sellaista järvenrantaa mukailevaa pyörä/kävelytietä ja oli niin kaunista! Ihmisiä vasta muutama liikkeellä ja keltaiset lehdet täyttivät maan, välillä tuulenpuuska pudotti niitä lisää. Vastaan tuli yksi vanha tuttu, oli mukava vaihtaa muutama sananen :) Kyllä on päivä lähtenyt ihan toisellalailla käyntiin. Aika kipeä olen vain jaloista, huomaa hyvin, etten oikein ole liikkunut :ashamed: :ashamed: Venyttelin kyllä taas hyvin ja lämmin suihku teki terää sen jälkeen.

äippä78 mulla on kanssa havaittavissa sama juttu täällä, eli koukussa ollaan :LOL: Ensin ajattelin, että tänäänkin tulen vasta illalla käymään, mutta en malttanut :ashamed: :D

mettis, kuulostaa jännältä tuo tyttäresi esiintyminen! Se on hienoa katsottavaa, kun cheerleaderit esiintyy :) Tsemppiä tytölle esiintymiseen!

Eilen mies ja Maija tosiaan nukahtivat silloin 18:30 aikoihin ja porskuttivat siitä suoraan yöunille :eek: Aikamoiset yöunet... Kun menin itse sänkyyn, niin nostin Maijan omaan sänkyyn. Siellä ne nukkuivat vieretysten ja mies piti Maijaa kädestä, olivat kyllä ihana näky :heart: Maija heräsi joskus kolmen aikoihin ja otin hänet silloin viereen ja söi rintaa. Aamulenkin jälkeen tulin kotiin 7:30 ja Maija heräsi minun ääneeni...

Nyt kuuluu vaunuista heräämisen merkkejä, eli se on moro :wave:

Parasta aikaa ja Maija :heart:
 
äippä78, kuulostaa hienolta tuo sinun suunnitelma! Minä ainakin kannustan sinua etsimään sellaista työtä ja tekemistä, mistä saat voimaa arkeen ja nautit siitä! Tsemppiä kovasti :hug: Kyllä ne sukulaisetkin tajuavat sitten, kun näkevät, että olet onnellinen ja iloinen :)

Piti muuten jo eilen kiittää kaikkia hääpukeutumista kommentoineita :hug: :flower: Nyt siinä kävi kuitenkin niin, että me menemme kahdestaan miehen kanssa häihin. Ihana isäni pelasti taas meidät pälkähästä ja hän tulee äitipuoleni kanssa meille sitten siksi päiväksi ja jäävät yöksikin.

Nyt pysyn poissa oman napani kanssa... :ashamed:
 
Tervetuloa joukkoon MrsJ, mukavaa kun on paljon samanikäisten äitejä ja vieläpä kovin aktiivisia sellaisia =)

Imetyksestä: Mulla on maitoa ja imetys"intoa" riittänyt vähän vaihtelevasti 1kk-6kk. Ida on oikeestaan ainoa jonka kohdalla maidon loppuminen tosiaan suututti ja itketti kun neidin maha on niin herkkä ja olisin halunnut imettää pidempään. Mutta hyvin tuo tuntuu kasvavan korvikkeellakin :)

Eilen annoin tytölle puuroa illalla ja unta riittikin sitten 22-04 ja siitä vielä 8. Sitten vaihdettiin vaippa, imettiin nenä tyhjemmäks, laitettiin suppo ja tippoja nenään ja otettiin vielä pienet tirsat 9.30-11 =)
Tosin ida on nukkunut kaks yötä vaunuissa mein sängyn vieressä ja kopan pääpuoli on kohotettu tuon flunssan helpottamiseks. Vaunussa ei mahdu kääntyilemään niinku sängyssä ja uni on vähän rauhallisempaa.
Vaan alkaa tuo koppa käydä jo pieneksi neidille.

Nyt alkaa tytöllä nälkä kurnia, palaan myöhemmin :wave:

emmi ja Ida
 
imetyksestä joku kyseli. Imetin tyttöä 5,5 kk asti ja nyt ollaan maisteltu perunaa ja porkkanaa viikon verran. Ja tämä siitä syystä, että neuvolasta ja lastenlääkäri kehoitti kovan pulauttelun vuoksi aloittamaan kiinteät. Silloin kun en ole ollut kotosalla niin mies tai joku muu on antanut pumpattua maitoa pakastimesta. Tyttö ei ole saanut korviketta yhtään, tämä siksi koska kärsi pienenä todella pahoista ilmavaivoista niin en ole uskaltanut ottaa sitä riskiä. Ja maitoa mulla on riittänyt pakastettavaksi niin mikä siinä. Ainut vaan, että hommaa siitä on enemmän, mutta toisaalta säästyy vähän rahaakin. Olin juuri tuossa yhden vuorokauden poissa ja tyttö sai koko vuorokauden pakastimesta maitoa ja vielä sitä jäi. Alkuun maitoa luonnollisesti tuli enemmän, mutta nyt ei eritys ole niin valtava. Sillä tavalla en saa maitoa, että nyt pumppaisin. Vasta sitten jos tyttö on syömättä useamman tunnin, yli neljä tuntia ainakin. Eli käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että olen jossakin ja saa pakastemaitoa ja sitten pumppaan taas tissit tyhjäksi pakastimeen. Menipä nyt vaikeaksi. Olikohan jotakin muuta vielä tuohon maitoon liittyen....

Kohta pitää lähteä muskariin ja tyttö nukkuu vielä ja mammakin on ihan alkutekijöissä joten :wave: :wave:
 
...kun vauva nukkuu.

Harvinaista herkkua päästä koneelle ihan yksikseen, kun tuo tyttö nukkuu. Eilen 5kk neuvolassa sai tehosterokotteen ja on ollut hieman kuumeinen ja väsynyt siitä saakka. Raukka parka itki viime yönä unissaan, oli sellaista "koiramaista vinkunaa". Melkein olisi naurattanut, kun oli niin hassun kuuloista, mutta kävi toista sääliksi.

Imetyksestä: Täysimetyksellä pyritään täällä siihen 6kk saakka ja ihan hyvin onkin mennyt, vaikka pari kertaa itsekin epäilin maidontulon vähenemistä (taisi oma kyttäily stressata ja väheni sen vuoksi). Tyttö on ollut jo laitokselta saakka tiheäsyöttöinen, joten öisinkin tankataan useamman kerran.

Nukkumisesta: Meillä nukutaan perhepedissä vielä toistaiseksi. Ihan sattumalta päädyttiin tähän järjestelyyn, kun sektion vuoksi (ja tiheät syötöt) en olisi jaksanut vauvaa koko ajan viereen nostella (tätäkin tuli aluksi yritettyä huonolla menestyksellä) ja kaiken lisäksi olin ensimmäiset 2kk YH:na. Nyt ollaan miehen kanssa niin totuttuja pikku tuhisijaan, että ei varman malteta laittaa omaan sänkyyn edes 18-vuotiaana :LOL:

Pitääpä hankkia tuo äippä78 mainitsema Pantleyn unikirja ja tsekata neuvot perhepetiläisille. Jos vaikka kohta saisi hieman enämmän rytmiä yöihin. Itse olen lueskellut noita Searsin kirjoja kiintymyysvanhemmuudesta (attachment parenting). Törmäsin aiheeseen tuolla Babyidean sivustolla:
http://www.babyidea.fi/aidille/aptutuksi/apsears.html
Mielenkiintoisia juttuja, ja näin ensikertalaiselle suuri apu, kun on huomannut, että "ahaa, tätäkö se olikin".

Istumisesta ja päristelystä: Eipä niin, että täällä kumpaakaan tehtäisiin, mutta mielenkiinnolla näitä odotellaan. "Oireita" istumisesta on ollut jo 3kk saakka kun on sillalailla "pönöttänyt" sylissä. Olisi kiva jos oppisi istumaan syöttiksessä kiinteiden aloitukseen mennessä, niin ei mamman tarvitsisi lattialla kyykkiä. No, kaikki aikanaan.

Passikuvasta: Me otettiin "passikuva" ihan itse kotona. Tyttö makuulle vaaleaa taustaa vasten ja sitten räpsimään. Muutaman sai ottaa ennen kuin saatiin oikeanlainen. Tulostettiin valokuvapaperille ihan kotitulostimella. Poliisilaitoksella ne skannasi kuvan ja suurensi hieman kun ei oltu tarkkaan katottu mittoja.

Nyt taitaa tyttö heräillä, johan tässä tarinaa tulikin :)

MrsJ ja sleeping beauty
 
B) vau mikä ilma :D mekin oltiin pienellä kävelyllä poikien kans ja hyvää teki! hikihän siinä tuli kun noita tuplia työnsin menemään! Lähdin oikein sillä asenteella et nukutan molemmat sinne rattaisiin ja nukahtihan ne =) jäi vähän isomman unet lyhyeen kun eihän tuo vauva nuku kun 30min. ja sitten heräs...no viihtyi kumminkin jonku aikaa niin et kotia päästiin pihaan,mut eipä tuo isompi osaa nukkua ulkona hyvin jos rattaat pysähtyy...kaikki äänet ja kaikki herättää hyvin nopeaa.pääasia et kumpikin nukku ees jonkulaiset unet ja ulkona sitte vielä oltiin hyvän aikaa B)

Aika outoa mut meillä taas nukuttiin yö syömättä!ihan kiva juttu tai tosi kiva juttu,mut ei uskalla luottaa siihen että nyt alkais yöt mennä heräämättä/syömättä kun niin paljo kumminki vielä on vaihdellut nuo yöheräämiset ja unet/syönnit....

äippä78teitpäs rohkean päätöksen :flower: eipä siinä voi kaikkien mielipiteitä kuunnella vaan päätös on sun =) mulla kans olis haaveena opiskella itselleni toinen ammatti. tää nykyinen työ ei oo kylläkään mun ammattia vastaavaa,mutta en tavallaan uskalla irtisanoa töistä ku en oo niinkään varma opiskelemaan lähtemisestä. minä laiska tuskin saan aikaseks haettua kouluun....

jaaha ja taas on keskeytettävä tää tietokoneella istuminen....isompi käsittelee pikkuveikkaa vähän liian rajusti tolla menoo....ja kakkakin täälä haiskahtaa :x :D
 
Kokeillaan onnistuuko nyt.. päivällä kun aloitin, niin poika heräsi samantien huutamaan :whistle:

Kiitos paljon StiinaS vinkistä ja kiinnostuksesta meidän asiaan :hug: Eilen soitin lääkärille uudestaan ja ehdotin itse tiukemman dieetin aloittamista (pois nyt maito, muna, soija).. Jos kahden viikon aikana ei tapahdu mitään edistystä, niin sitten voin alkaa epäillä koko allergiateoriaa.. Kysyin myös, mitä korviketta meidän kannattaisi kokeilla apteekin valikoimasta (menee tietenkin omakustanteisesti) ja lääkäri suositteli Almiron peptiä. KAikki sympatiat sulle noihin imetys-aatoksiin :hug: Mulla vähän kanssa syyllinen olo, kun haluan varmuuden vuoksi sopivaa korviketta kaappiin.. eihän sitä koskaan tiedä, jos itse joutuu vaikka lääkäriin tms. -pumppaamalla en enää saa irtoamaan suuria määriä. Mielestäni on hyvä, että poika saa tarvittaessa entuudestaan tuttua maitoa, eikä niin että pakon edessä joudutaan totuttelemaan. Olen suorastaan ollut hieman ahdistunut siitä ajatuksesta, että olen pojan ainoa ruuanlähde ja sitenkään ei olla saatu pikkuisen mahaa kuntoon... :( Mutta siis, imetyspaineet ymmärrän minäkin.. helpompi vaan sanoa toiselle, että älä stressaa, vaikka itse olen samanlainen :ashamed:

Tervetuloa MrsJ :flower: Ja Äipppä78, onnea ison päätöksen tekemisestä! Onhan se niin, ettei väkisin kannata tehdä sellaista, josta ei nauti. Ja nyt saat nauttia elämän parhaasta ajasta kotona pidempään! =)

mmamaa, hieno juttu, että yöt ovat menneet paremmin!! Eiköhän se pikku hiljaa meillä kaikilla..? Itsekin uskallan jo hieman hehkuttaa meidän uusista nukkumaanmenoajoista -viikon sisään nukahtaminen on aikaistunut kahdella tunnilla! :D

Jatkan taas paremmalla ajalla, mukavat päivänjatkot kaikille :wave:

vilmis ja poika :heart:
 
Rohkea veto äippä78, onnea matkaan, teit varmasti oikean päätöksen! Itse olin jonkin aikaa sitten samanlaisessa tilanteessa. Töissä tuntui, että löin päätä seinään :headwall: koko ajan. Sukset täysin ristissä esimiehen kanssa. Mikään muu ei auttanut kuin äänestää jaloillaan, joten lähdinkin sitten ulkomaille vuodeksi töihin (saman konsernin sisällä ) ja palasin sitten uusi työ mukana Suomeen. Nyt on työtehtävät ja arvostus kohdallaan, ja parasta kaikessa uusi esimies :kieh:
 
nyt alkaa olla jo pahat vieroitusoireet kun on jäänyt palstailut tältä viikolta tosi vähille, on ollut niin aktiivista.
Tiistaina käytiin mummon ja Helmin kanssa Ikeassa ja Biltemassa, joten se päivä meni lähes siihen, eilen oli lasten kerhot ja tytön jumppa ja illalla mun piti tulla tänne myöhäiskäynnille, mutta nukahdin kesken Greyn anatomian, ja tänään meillä on ollut naapurin tyttö taksvärkissä, aamulla oltiin perhekerhossa ja sitten tein kotitöitä kun taksvärkkiläinen viihdytti isompia lapsia.
Nyt meillä alkoi jo viikonloppu, mies tuli just töistä kotiin, ihana tää uss systeemi, että tekee viikolla pidemmät päivät ja pitää perjantainkin jo vapaata. Kohta ajateltiinkin pyörähtää appivanhempia moikkaamassa.
äippä 78 rohkea ja varmasti oikea veto sulta! itsekin olen vähän miettinyt lisäkoulutusta, olis kiva jossain vaiheessa saada päivä työ, nyt kun lapset vielä pieniä sillä ei niin merkitystä, mutta koululaisten kanssa olis kiva, et viikonloput olis perheen yhteistä aikaaa.
imetyksestä on ollut puhetta, mie olen sen(kin) asian suhteen sitä mieltä, että turha stressi pois, jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee ja miten on itsensä ja perheen kanssa toimivinta. Mie olen tällä viikolla lopettanut imetyksen kun maidon tulo oli jo niin niukkaa.
No nyt kyläilemään.
T:Minnihiiri
 
moikka!!
pikaisesti uusimmat mitat =)
aamulla oltiin lääkärissä,2 rokotusta saatiin ja huuto oli sen mukainen :(
manolis nyt 5kk 8pv ja painoa on 10kg100g ja pituutta 68,5cm!! :heart:
aikamoinen jannu jo!
ens viikolla aloitellaan vaniljamössöä maistelemaan,sitä annetaan täällä aina ekana,ja sit seuraavalla viikolla hedelmäsosetta.

tosi kiva lukea teidän juttuja,joka päivä luen,ja ihanan paljon tulee tekstiä!! :flower:

miam ja manolis :heart:
 
Ihan nopsaa vaan...

Kiitos kiitos kovasti kaikille tuesta, tuon työn lopettamisen suhteen! :heart: Tuli kyllä itselle parempi mieli kun uskalsi tehdä sen mistä oli haaveillu. kiva että ootte hengessä mukana =)
 
Onpa sitten aika mennyt niin että ei voi edes ymmärtää. Mutta nyt tässä meidän kuulumisia:

Maanantaina oli neuvola 5kk, paino 6020g ja pituus 63cm. Pää 42,5cm. Rokotus saatiin ja tyttö ei ollut moksiskaaan piikistä, ei voi itkuksi sanoa ääntä mikä sieltä tuli. Hienosti meni!

Me ollaan niin touhukkaita täällä, ei pysy paikallaan sylissä ja sitteristäkin saa itsensä lattialle jos on unohtunut turvavyöt laittamatta. Seisoo tukevasti (en tietenkään vielä anna kovasti seistä mutta kun seisoo niin ei varpistele). Pyörii lattialla ja peruuttelee...
Naurua riittää, kuolaa myös ja sitä pärinää/sylkemistä on ollut nyt jonkun aikaa. Hampaita varmaan tekee, hitaasti kylläkin mutta ei haittaa mua..saa noilla ikenilläkin välillä melko kovasti tissistä otettua kiinni :ashamed: Sattuu.

Yöt meillä rikkonaisia, tässä yksi yö taisi mennä yhdellä heräämisellä mutta taas viime yö palautti äidin maan pinnalle...heräili noin 3tunnin välein :( ,meneeköhän tämä koskaan ohi.
Aamuisin on oikea hymyhuuli, ihanaa siihen on herätä kun toinen kaivaa sormillaan äitin nenää ja naureskelee :LOL:

Mutta päivä vielä ja sitten matkustetaan!!!Lauantaina lähdetään Mallorcalle, aivan ihanaa..kotona remonttia,remonttia,remonttia joten kiva päästä rentoutumaan koko perheen voimin.Tosin koiramme jää kotimaahan hoitoon. Toivottavasti menee lentomatka hyvin,vähän äitiä jännittää.

Nyt haluaa Peppi äitin seuraa, lattia kyllästyttää...

Kirjoittelen matkan jälkeen.
Heippa Kaikille!!
 
moikka taas.
äippä78 onnea valitsemallasi tiellä.aina pitää kuunnella itteään ja toteuttaa unelmiaan.
miammitä tää vaniljamössö on?

täällä poju nukkuu jo ja leikkasin äsken pojan kynnet,kun niin helppoo nukkuessa se tehä =)
huomenna mummo tulee meille koko viikonlopuksi ja mies lähtee kotikonnuilleen ja tulee su takas.
on mulla ainakin seuraa,muutakin kuin nää naperot.
hitsi katoin äsken kotikatua joka mun lemppari ja meinas itku tulla niistä häistä,kun se kimmo kuolemaisillaan.aina sitä eläytyy noihin ohjelmiin :ashamed:
ekaakertaa äitinäihana nimi teitin tytöllä.
ostin sitä vauvojen riisipuuroa ja markus ei tykkää ollenkaan.hillosilmän kera menee joten kuten alas.alan antamaan normaalipuuroa seuraavaks tuon jälkeen.varmasti masu kestää jo sen.
illanjatkoja
 
mettis
se vaniljamössö on kuumaan veteen sekoitettavaa jauhoa,josta tulee puuromaista mössöä. on valmistettu riisijauhosta,maitojauheesta ja makuna vanilja.
ainakin toi merkki,mitä käytin tytöilläkin on hollantilainen.
muistaakseni melko hyvän makusta! ;)
käy 4kk iästä. onkohan suomessa vastaavaa?
 
Pika iltaa :wave:

Täällä oltu päivä kyläilemässä naapurissa. Lapset nukkuu ja mies sählyssä.

Peetulla vähän nuhaa, ei valu räkä, mutta yöllä meinaa mennä paikat tukkoon ja pitää imeä. Viime yönä kolmen aikaan imin räkää ja laitoin yövalon päälle. Peetu ei ollut koko päivänä nähnyt iskää ja en ole ikinä nähny poikaa niin onnellisena. Voi sitä ilmettä ku näki isin, naama levis hymyyn ja loisti kuin naantalin aurinko. Sitä ilmettä ei kyllä unohda koskaan :heart:

Mulla on vielä mietinnässä jäänkö hoitovapaalle, tai jään mutta en osaa päättää kuinka kauaksi aikaa. Pitäis laskeskella kuinka kauan budjetti sallii. Töihin ei kyllä ole ikävä :x Toisaalta jos töihin lähtee, tulee 2 lapsen hoitomaksut ja pitää hommata toinen auto ja kulkemiset maksaa. Ja osa-aikanen (teen 6 tunnin päivää) kun olen niin käteen taitais jäädä vain työnilo, ja enemmän iloa on lapsista ja siitä kunnäkee miten ne kehittyy ja kasvaa joten saas nähdä. Voi kun tosiaan pankit menis sekasin ja meidän suoraveloitukset sieltä lähtis pois :D

Mutta, huomenna lähdetään taas lasten kanssa vähän kyläilemään. Ja isommalla aamulla allergia verikokeisiin meno joten kauniita unia
:wave:
 
Syksyä kaikille!

Nyt on todellakin alkanut tuntumaan syksyiseltä...ihanaa!
Toisaalta sadekelit ei näin 3 koiran omistajaa kiinnosta, mutta väriloisto on ihana :flower:

Imetyksestä on puhuttu. Mä imetän vielä öisin ja aamuisin. Joskus harvoin päivällä,likka rauhoittuu niin mukavasti tissille :saint:

Ruokailuista Meillä kun tuota painoa kontrolloidaan, niin kävi näin...Terkka määräs lisää kiinteen ruuan määrää ja lihaa joukkoon,niin silloin toi meidän likka lopetti vallan kiinteiden syömisen
, no tilannetta kesti 4 päivää, nyt syödään kerran tai kaksi päivässä. Tarkoitus olisi saada syötyä 4 kertaa, mutta minkäs teet.....Neuvoja otetaan vastaan . Jollain muullakin oli määrätty öljyä ruuan joukkoon?? Mitenkäs se öljyinen ruoka teillä maistuu?

Tervetuloa mukaan MrsJ !
Ja äippä78 rohkee veto, itekin mietin että mitähän sitä alkais tekee, kun edellinen työ ei huvita :kieh:

Palaan asiaan kun muistan loputkin mitä piti kommentoida, lapsi vei loputkin muistin rippeet :LOL:

:wave: Kippana ja Sirppana
 
Ja tervetuloa uudet mukaan... :wave:

parasta aikaa samoilla linjoilla mennään eli mulla kans tuli pari-kolme vuotta sitte tuo sama "kuningas-ajatus", että käyn aamulla lenkillä ennen ku muut herää. Mutta tätä tehtiin vain talvella.. eli toteutin tämän niin, että kello oli soimassa 5.30 ja kuudelta oli kaverin kanssa treffit tuossa joenjäällä ja käytiin sauvojen kanssa reippailemassa ihanassa kirpsakassa pakkasessa ja samalla tuli juoruiltua kaikenlaista. Käytiin 4 kertaa viikossa, kunnes alko jää olla jo niin ohutta ettei sinne enää uskaltanu mennä tai sitte jommalla kummalla alko joku paikka reistaamaan.. :whistle: Mutta kuiteski koko päivän oli niiiiiin hyvä olo.

Täällä kans on tehty uus Partyliten tilaus viikko sitte... en jaksanu alkaa pitämään kutsuja niimpä tilasin suoraan kaverilta ne mitä halusin, tällä kertaa ranskalaisen vanilijan, mango-mandariinin sekä vihreän omenan... vaikka viimekerran mulberry ja hunajamelonkiki oli kyllä ihan hyviä tuoksuja..

Paavosta sen verran, että nyt ku sille puhkes se hammas (ja toinen pohottaa) niin se ei ole suostunu syömään mitään lämmintä ruokaa... ei ees tissiä!!! Ottaa sen suuhun ja kääntää pään pois... Mie olen nyt sitte ihan varma, että jos ei kohta ala syömään niin aivan varmaan loppuu rinnasta maito. Ainoa mitä syö tällä hetkellä on huoneenlämpöstä velliä ja hedelmäsosetta sekä tykkää myös siitä jos antaa jääkaappi kylmää sosetta... :eek: en tiiä saisko niin kylmää antaa, mutta ku poika sitä itte tahtoo niin ei kai siitä mahotonta haittaakaan ole...
Eli imetyksen kanssa on tällä hetkellä vähän niin ja näin.... :(

Miam en kyllä ole nähny täällä semmosta vanilijamössöä, vois varmaan olla ihan hyvää... löytyisköhän sitä jostaki netistä.. täytyypä tutkiskella..

Ekälle ja Pepille ihanaa Mallorcan matkaa... toivottavasti myrsky on jo menny ohitse...

Pitäis kai alkaa neuvolaan soittamaan ja siirtämään Paavon neuvola-aika ku nyt se on kahenviikon päästä maanantaina jos sen vois siirtää perjantaille niin ois mies kaverina sitte kantelemassa ku piikistä tulee mahottomat ilta/yö huudot...

Hanna ja Paavo-poika :heart:
 
Palasin takaisin....

Hampaista Ei ole vielä näkynyt, vaikka kuolaan tulee litratolkulla ja käsi on suussa kyynärpäätä myören :LOL:

Kääntyilystä Joku (En taaskaan muista kuka :ashamed: ) oli miettinyt johtuuko kääntymättömyys vauvan pyöreydestä, ei ainakaan meillä. Laiheliinikaan ei ole vielä kääntynyt, muutakuin kyljelleenja kerran mahalta selälleen.
Nii ja sitten keventäjistä Aivan niinkuin olisin ylimääräistä, niin liityin niihin sen kummemmin tutustumatta ja tulos on se että ei sovi mulle ja kertaakaan en ole ohjeita noudattanut :ashamed: , joten painoa on edelleen liikaa... Painonvartijat toimi viimeksi ja sinne kai tässäon nyt marssittava jälleen.
 
Heipparallaa!

Täällä käyn kyl useasti päivässä, mut ei muka taas oo jaksanut kirjoittaa.
Kiva lukea kuulumisia ja lukiessa ajattelee kommentoivansa sitä ja tätä, mut sit kirjoittaessa unohtuu.

Kata kyseli imetyksestä. Meillä pääravintona edelleen tissi molemmille vauvoille. Iltaisin olen antanut säännöllisesti puuron nyt pari kolme viikkoa. Joskus aamuisin ennen päiväunia annan purkin hedelmäsosetta. Itse rupesin kiinteitä antamaan tasan siitä syystä, että haluan, että muutkin voi syöttää poikia kun olen pois. Pullosta eivät ota yhtään mitään, niin lusikkaruokaa sitten. Pitäis kait rueta antamaan enemmän ja lihaa/kalaa yms., kun puoli vuotta lähestyy,mut laiskottaa.
Yks päivä annnoin pottua ja kukkakaalta, niin toinen vauva oksensi kaaressa ihan ison ihmisen näköistä/hajuista oksennusta kaksi kertaa sen päivän aikana! :eek:

Meillä pojat nukkuu ulkona nykyään tosi hyvin. Eilenkin tuntui, et vain parin tuntia hereillä ja 3-4 tuntia untia ja sama uudestaan jne. Pelotti, et yöllä ei unta riitä, mut riitti onneksi kuitenkin. Meillä yöt menee ihan ok. EI voi sanoa, että loistavasti niinkuin silloin alussa, koska pitää pari kertaa laittaa tuttia ja kerran aamuyöstä vieläkin syöttää. Mut univelkaa mulla ei ole edelleenkään.
Siitäpä tuli mieleen, että ison iso :hug: kaikille jotka eivät saa nukkua tarpeeksi! Voin vain kuvitella, että on raskasta.
Kyllähän sitä miettii, et milloin vauvat ruukaa keskimäärin rueta nukkumaan läpi yön? Meilläkin kyllä eka pätkä on jotain 8-10 tuntia, mut silti kello ei ole kuin 4-6 aamulla...

Joko jonkun vauva ryömii? MEillä toinen meni yks päivä vähän taaksepäin ja toinen eteenpäin, niin että pää lattiassa käsien päällä ja pylly pystyyn ja nytkäytys eteenpäin. :D Tyylinsä kullakin. itse yritin kovasti sille sanoa, että helpompiakin tapoja on, mut poika ähki keskittyneesti valitsemallaan tyylillä :LOL:

Pojat taas nukkuneet 9 asti ulkona, ja yleensä itse lähden perään sit kun kämppä on kunnossa ja hetki hengähdetty. Laiskottaa vaan niin kovin. Yks aamu menin vaunujen kans tuonne metsään ja tein puolukanvarvuista kranssin ulko-oven viereen. Tekis mieli mennä kokeilemaan vaikka jäkälästä tms. myös.

Tervetuloa MrsJ, kyllä tänne sopii!

Tirlittan ja pojat 5.5kk jo!
 
Heippa taas pitkästä aikaa. Kävimme tuossa autolla millan kanssa kaupassa, ja tultiin tänne yläkertaan (että äiti pääsee tietokoneelle :ashamed: )
Tyttö on kääntynyt jo kuukauden verran. Nyt jo menee vauhdilla mahalleen, eikä oikein viihdy selällään. ja neiti yrittää laittaa jalkojaan mahan alle, niin että pyllynousee. (yritykseksi kyllä vielä jää)
Hampaita ei ole millalle vielä tullut. Isosiskolle puhkesi alahampaat hänen ollessaan 3,5 kk. Mutta ei kiirettä!
Meillä nukutaan vieläkin 11-12 tunnin yöunet.
Olen ollut kolmatta viikkoa maidottomalla, ja kävimme eilen neuvolalääkärillä mutta ei lähettänyt allergiatesteihin. On kuulemma lapsen kiusaamista :eek:
Juttelinkin lääkärin kanssa siitä mitä tytölle annettaisiin jos/kun olen poissa
- siis ihan tavallista korviketta. :headwall: Siis haloo, jos oon lääkärin määräyksestä maidottomalla... Meni mulla "ohi" ;olin siis ihan :eek: !

Moni tuntuu jo aloitelleen kiinteitä, pitäis meidänkin pikkuhiljaa alkaa maisteleen perunaa. Mutta tuo maito on vielä riittänyt ja tyttö hyvin kasvanut.

Minä jo kauhulla odotan että pitäis töihin. EI siis tippaakaa huvita :|
Mutta kauaksi aikaa ei kotiin voi jäädä, kun velat painaa... Ja tuo kodinhoidon tuki on niin pieni.. Mutta tosi kurjaa olisi viedä neiti alla 1 vuotiaana tarhaan :(
 
Heipparallaa kaikille :wave:

Kaikki kolme pienokaista nukkuvat, voi mikä hiljaisuus :saint: Maijan laitoin taas parvekkeelle vaunuihin ja isompi tyttö ja poika nukkuvat omassa huoneessaan. Olisi ihanaa vaunutella enemmän tuolla ulkona, mutta olen todennut sen olevan aika haasteellista, kun on kaksi pienempää jalkamiestä :/ Ja nämä päiväuni/ruokarytmit laittavat myös omia rajoitteita ajoitukseen.

Tänä aamuna on taas kipaistu lenkki :) Säädin askelmittarin kohdilleen eilen illalla ja heräilin koko aamuyön. Odotin niin malttamattomana, että pääsen kokeilemaan sitä mittaria :ashamed: Aika halvat huvit taas täällä :D Mutta jälleen on mahtava fiilis ulkoilusta :) Askelia tuli muuten lenkillä 5972 ja aikaa kului 52min, kaloreita kului 188 :LOL: Ihan hauska peli tuo mittari! Nyt olen sitten pitänyt sitä kokoajan ja tämän hetken askeleet on 7777 :D Siinä ohjekirjassa oli kerrottu, että jonkun tutkijan mukaan askelia pitäisi tulla 10 000 päivässä pysyäksemme terveinä ja pienentääksemme kroonisten sairauksien riskiä. Jos taas haluaisi pudottaa painoaan, niin askelten määrän tulisi olla 12 000-15 000. Nyt jotenkin huomaan, miten vähän olen liikkunut :ashamed: Mutta jospa tämä tästä :) Enää en ole niin kovin kipeäkään :whistle: :LOL:

Sen verran aion armahtaa itseäni, että keskityn nyt tuohon liikuntaan oikein kunnolla. Yritän käydä noin 5 kertaa viikossa lenkillä, viikonloppuisin sitten muuta ulkoilua. Pinna ei taida kestää hirveää syömisten kyttäämistä, joten keskityn siihen sitten, kun liikkuminen alkaa sujua rutiinilla. Kirjaan kyllä ylös tuonne Keventäjiin päivän ruuat, se auttaa yllätävän hyvin, kun näkee paljonko kaloreita mistäkin ruuasta menee... No, katsotaan miten tässä käy :whistle:

Hanna-77, kuulostaa ihanalta tuo sinun joenjäällä tapahtuneet kävelylenkit! Ja vielä, kun olet ystävän kanssa voinut käydä ulkoilemassa, niin aina mukavampaa :)
PartyLitessäkin meillä on samoja suosikkituoksuja, ollaankohan me jotain kaukaisia sukulaisia :D Mulberry on mun suosikki ja niiiiiin moni muukin! Taisin tilata edellisen kerran viime keväänä, niin en ole ihan varma saako samoja tuoksuja enää. Niissä oli muistaakseni jotain kausituoksuja mukana, mutta ainahan sitten tulee jotain uuttakin :)

Ekä ja Peppi, turvallista ja ihanaa lomaa :wave: Nautiskelkaa lämmöstä ja valosta :)

Tirlittan81 meillä ei vielä ryömitä, mutta hauskoja liikesarjoja tulee täälläkin :D Maija nostaa käsivartensa jo komeasti suoriksi, kun on masullaan. Pyllyä yrittää samalla nostaa, mutta voimat ei vielä riitä :) Mahallaan möyrii kovasti, peruuttelee ja kääntyilee ympyrää. Hauskaa seurattaa :heart:
Minä olen ihan kanerva/jäkälä/havu/kranssi-hullu ja ihastelen aina kaikkien niistä tekemiä juttuja :) Ethän viitsisi kertoa, kuinka teit sen puolukkavarpukranssin? Olisi kiva kokeilla itsekin jotain, jos tästä päästäisiin vaikka tuohon metsän puolelle poikkeamaan joku päivä :)

Työasiaa sen verran, että pomo ilmoitteli osittaisen hoitovapaan käyvän oikein hyvin. Onhan se toki lakisääteinen juttu, mutta jos esimies olisi ollut kovin sitä vastaan, niin eipä kovin hyvällä mielellä olisi sille jääty. Sovittiin, että käyn töissä myöhemmin syksyllä sopimassa asiasta tarkemmin. Saan sitten itse päättää teenkö 4-päiväistä viikkoa vai 6-tuntista päivää. Siinä onkin sitten miettiminen :/ Hyviä ja huonoja puolia on molemmissa... Nyt olen kallistunut tuohon 4-päiväiseen viikkoon, mutta täytyy sitä pohtia vielä tarkemmin miehen kanssa. Kyllähän se tulee olemaan iso muutos, kun taas sinne konttoriin lähdetään pakertamaan ja alkaa kunnolla päiväkotirumba. Eiköhän siitä kuitenkin selviydytä kunnialla, tulee niitä väsypäiviä täällä kotonakin ;) Minä pidän lomat ensin pois ja menen sitten töihin, ihan tarkkaa paluuaikaa en ole vielä laskenut.

Mies lähti viemään esikoista Vierumäen Urheiluopistoon, tytöllä on siellä viikonlopun kestävä uintileiri. Vähän häntä jännitti, kun siellä ei ole ketään tuttua, heidät valittiin sinne kesän kilpailujen perusteella. Katsottiin yhdessä osallistujaluettelosta, että on siellä 6 muutakin tyttöä oman seuransa ainoana edustajana, että eiköhän sieltä kavereita löydy :) Minä käyn hänet sitten sunnuntaina hakemassa, ajomatkaa tulee n.2½ tuntia suuntaansa :/ Ei kovin kivaa Maijan kannalta, mutta täytyy ottaa kaksoset mukaan, niin on viihdyttäjiä :)

Nyt taidan oikaista hetkeksi sohvalle, ennenkuin lapset herää ja koululaiset saapuvat :) Mies imuroi aamulla, niin on jotenkin niin puhtaan oloistakin :D

Ihanaa viikonloppua kaikille ja voimia väsyneille :hug:

Parasta aikaa ja Maija-kulta :heart:
 
Tääl nukkuu molemmat....saa taas nähä kuinka kauan :whistle:
MrsJ :wave: kiva kun lisää mammoja tulee :D

Ja 3yötä menikin sitte syömättä,mutta viime yönä annoin tissiä pojalle...ähelti sängyssään ja lutkutti peukaloa niin päätin hetken sitä kuunneltuani et nyt tainnutan tissillä takasi uneen. kyllähän tuo söi,mut ei kauheen hotkien...no nukku sit siitä aamuun ja heräs ennen 7 =) ihan kiva,mut ite nukuin tosi huonosti. Taitaa olla nyt enemmänki flunssaa liikkeellä,meil kans pojat yskii ja isompi räkänenki :( ja kerhos oli useampi lapsi flunssanen et kyllä vaan taas sitäki riesana! toivon mukaan olo ei tästä pahene,itekki on ihan tööt ku päätä särkee ja kumma olo. Kaikille kipeille paljon parenimisia!!!!!!
vilmis mahtava juttu että teillä yöunille meno on alkanut aikaistumaan =) toivotaan että se siitä muuttuu pysyväksi ja varmasti muuttuukin !!vielä kun ne allergia epäilyt selviäis teillä ja paras tietysti et mitään ei ole ja masuvaivat alkais helpottaa!!
mieskuonpas kumma kommentti neuvolasta tuo lapsen kiusaaminen :eek: höh sentään.... :hug: kaikille allergia/mahavaivaisille!
Meil vähän helpottanut,tai helpompia päiviä ny ollu ja edelleen siinä toivos olen et ne menee pian ohi kokonaan ;)

Ekä&Peppi oikein mukavaa matkaa mallorcalle!!! :D

mitähän mun sitten piti....ei täs vissiin ihmeempiä.ihanaa viikonloppu taas edessä :D taidan mennä laittamaan pyykkiä koneeseen ja tekemään jotain hommia täs vielä kun pojat nukkuu!kumpi sitten herääkään ennemmin ja tietysti just sillon ku tästä nousen :whistle: mukavaa viikonloppua kaikille!! :wave:
 
Heh.. piti tulla vain hehkuttamaan, että käytiin Paavon kanssa eka kertaa vaunuilla kylällä... Matkaa yhteensuuntaan 3km ja just ku oltiin määränpäässä (miehen työpaikalla) niin poitsu heräs ja alko huutamaan... eli tosi hyvin jakso vaunuissa olla... Minun isä sitte toi meät autolla takasin... :ashamed: Mutta ku eihän sille mitään voi jos pikkumies ei vaunuissa viihdy ku hetken.. :whistle: Nyt sitte täytyy vaan vaunuilemaan useammin tuolla ulkonaki niin jospa vaikka sitte siihen tottuis..
 
Meidänkin neiti on kova päristelemään. Suloista :heart:

Ovatko muiden lapset vielä turvakaukalossa? Nimittäin ollaan jo pari viikkoo sitten siirrytty turvaistuimeen. Aika istuva asentohan siinä kyllä on, mutta istuupa tuo neiti sylissäkin.
Neiti ei yhtään suostu nojaamaan vaan kampee heti pystyyn :LOL:

Ketä muita täällä pähkäilee allergian kourissa? Vaikka tuo maidoton on auttanut ettei millan kakka ole niin löysällä, ei haise niin äly pahalle, vatsa kurise yms, niin rupesin jo lääkärikäynnin jälkeen miettimään että josko olen väärässä. Kun ei ole tuota ihottumaa, muutakuin silloin poskissa kun olen imettänyt. (lääkärin mielestä allergiaan kuuluu ihottuma! Jota ei nyt tietenkään ollut - 3 vkoa maidottomalla)

Neiti nukkuu alakerrassa, eikä mulla ole itkuhälytintä mukana, joten lähdempäs sinnepäin. Joten hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 

Yhteistyössä