**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onpas teidän lapsukaiset isoja kun vertaa meidän tinttiin :) Theokin painanut jo 4 kk ikäisenä saman verran kuin meillä nyt. Perästä tullaan ;)

Ihania kuvia Sinttu! Kiva kun olette saaneet sähköpostilla ne tutkittavaksi ja jotenkin noista on helppo katsoa ilmeitä ja silleen. Meillä kuvat on sellaiset perinteiset koevedokset ja ne on jotenkin pieniä ja hankalia katsoa. Hyvät kyllä erottu ja valitseminen vaikeaa.

Onko Mimmi ja Ida taas tavanneet vai onko tämä vanha otos? Suloisia palleroita =)

Nyt lähden syömään kasvissosekeittoa kunhan ensin keksin miten saan sen soseeksi kun täällä nukutaan... Jospa menen kylppäriin...

Kiitos onnitteluista!

Täällä on järjestelytohinat pahimmillaan. Vieraiden tuloon viisi tuntia ja koti kuin myrskyn jäljiltä. Vein Essin mummulaan päikkäreille/hoitoon, että saan homma tehtyä. Mieskin lupasi tulla ajoissa töistä.

Tuukan kuvat oli ihania. Ja mitähän siellä etelässä oikein tapahtuu, kun vuoden ikäiset treffailevat keskenään..? Lillin huolissa elin mukana. Viikonlopun ajan vaivasi kammottava migreeni, minkä vuoksi en pystynyt koneella kirjoittelemaan. Kävin vain tsekkaamassa, tuleeko kiireellisiä posteja. Onneksi uutiset kääntyivät parempaan päin.

Kiva kuulla, että Miklullekin riittää yhdet unet. Meillä ainakin helpottanut päivärytmiä kovasti. Nyt pääsee päivällä liikkumaan paremmin, kun ei ole kuin ne yhdet unet huolehdittavana. Illalla Essi jaksaa silti helposti seiskaan esim. kyläreissuilla, mutta kasilta pitää viimeistään päästä nukkumaan.

Nyt pitää tarttua töihin. Jos muuten kuulostankin tehokkaalta (ja lyhytpinnaiselta... ;) ) niin siivouksessa olen toivoton. Usein tulee ostettua aputyövoimaa rahanpuutteessa olevilta serkuilta, jos on juhlat tulossa... Myt en viitsi, kun olen periaatteessa itse vapaalla.

Essille onnea! onkohan muita joita en oo kerenny onnitella..

Me Idan kanssa kävästiin moikkaamassa macaa ja mimmiä tossa viikonloppuna, kun sopivasti saatiin kyyti sinne ja takasin. Sitä se kuva tarkoittaa ja ekaa kertaa tavattiin. Nasu varmaan tarkoti satua ja macaa, jotka on tavannu aiemmin..

Pitää varmaan mennä suihkuun.. koko päivä ollaan oltu kylässä ja siellä ulkona, kun on ollu niin ihaana <3 ilma.

tere tere

hitto kun täällä on taas pilvinen ja tuollainen kostea ilma. pitäiskö mun silti uskaltautua tuonne nurmikolle voikukkia listimään....... kai se hyvä olis..

hokasin tuossa just, että mä olen nyt tissi-imettänyt tuukkaa toispuolisesti jo seitsemän kuukautta. silloin marraskuussa pelkäsin, että imetys loppuu kun ei tuo vasen tissi enää kelvannut. vaan onpa oikea hoitanut hommansa mallikkaasti, heh heh.
tuukalle maistuu tissi nykyään enemmän kuin hyvin. heti kun kysyn että "mennäänkö maidolle?" niin heppu lähtee kiitämään kohti makkaria ja roikkuu päiväpeiton reunassa, että "nosta äiti mut äkkiä syömään". onneksi on lopettanut puremisen kokonaan. jossain vaiheessa aina aluksi kokeili, että onko pureminen sallittua, mutta nyt ei edes yritä enää.

joopa joo. mä ulostaudun nyt tuonne pilviseen, mutta lämpimään ulkoilmaan. tuukka meni just päikyille.

ohhoh, onkos siitä sinttu jo niin kauan..meneepäs se aika äkkiä.

Kuhan tulin vaan kurkkaan, ku pitäs alkaa raivaan tätä ihanan siistiä asuntoa vähän siistimmäksi vielä. Sitä se teettää, kun lentelee ja käväsee vaan kotona välillä :)

Täälläki oli aamusta pilvistä ja lämmintä ,mut nyt tuolla aurinkoki vähän pilkottaa.

Täällä on kans niin kolee ilma, ettei viititty Jennan kaa lähtee pihalle. Typy nukkuu nyt sitte sängyssään, ja mäki ennätin taas muutamaan päivään koneelle. Tosi kiva kuulla, että Lillin suunnalla on taas asiat paremmalla mallilla. Vai on Iida ja Mimmi tavannu, sehän kiva. Niin sitä pikku hiljaa porukka pääsee näkeen toisiaan. Kivoja tommoset Tuukan luonnolliset kuvat. Meiän kuvat on semmosia tekemällä tehtyjä. Tänään sais kysellä koevedoksia, mut käyn huomenna kyselees samalla ku käyään fysioterapiassa. Meikäläisellä on toi voikukkarumba vielä eesä. Mut siitä taitaa tulla aika hurjaa:( Tämä kesä pitäis vielä säästyä, jos se nurtsi tehään vasta syksyllä. Mut sen kyllä tietää mikä lopputulos on tommosesta pellolta nostetusta mullasta:( Mut eipä maksanu mitään:)

Meillä meni sunnntaina Jennan synttärit kivasti. Se vaan tympäs, ku miehen äiti, veli ja mummo tyyräs paikalle jo pari tuntia ennen maagista hetkeä, vaikka mä kielsin tulemasta. Anoppi ku ilmotti jo etukäteen, et he tulee jo aamusta. Kiva ku hommat on ihan kesken, ku porukka tyyrää paikalle. Meikä vasta koristeli kakkua. Mut minkäs teet, ku pelätään muita vieraita:( Jenna sai kivasti vaatteita lahjax sekä lisäx mm. hiekkalaatikkovehkeitä, Nalle Puh-maskotin ja uima-altaan tykötarpeineen.

Jenna on vihdoin ja viimein hiffannu kävelemisen jalon taidon. Siis talutettaessa kainaloista. Tähän asti typy on vetäny ittensä heti istuma-asentoon, ku sitä on koittanu kävelyttää. Mut nyt ku hokas idean, ni johan homma kiinnostaa.

Jennan naamassa on varmaan viis hyttysen tai jonku muun itikan puremaa. Oli yx kax ilmaantunu su-ma yön aikana. Onnex ei tullu ennen juhlia.

Juu muistin väärin et Antsukka ja Ida oli jo käynyt tapailemassa vaikka se olikin Satu ja Jenna.

Hitsin hitsi. Kuulin just et kaverin poika on sairastunut vesirokkoon ja meidän pitäs mennä synttäreille. Me nähtiin tätä poikaa perjantaina ja pelottaa että ollaanko mekin tartuttajia ja kohta sairastajia. Ei viitsis laittaa epidemiaa liikkeelle mutta toisaalta vesirokko tulee ihan mistä vaan jos on tullakseen. Tarttuu helposti ilmasta ja sen voi saada vaikka puistosta tai kauppareissulta. Pitää varmaan soittaa juhlien järjestäjälle et ollaanko tervetulleita. Harmittaa jos menee suunnitelmat mönkään.

Eipä kai se vesirokko 1vuotiaillakaan niin kauhean pahana tule -poikkeuksia tietysti on mut inha tautihan se on! Ite sairastin sen ala-asteen lopulla. Mun ajatukset pomppii joten voi tulla sekavaa tekstiä...

Kiitos vaan Antsukalle & Idalle meidän viikonloppua piristäneestä visiitistä! <3 Ipanat olivat kuin yö ja päivä kaikin puolin; hiusten väristä luonteisiin -Ida analyyttinen sivusta seuraaja ja Mimmi päällekäyvä 'tättähäärä'. Yhteistä oli molemmille se kun ruoka maistui hyvin..;-)

Mimmikin käy tissiin 'kuin sika limppuun' aina iltaisin -nyt oon imettäny sillai et vaan nukkumaan mennessä illalla (tästä pitäs luopuu pikkuhiljaa..) ja niin että tänään tästä rinnasta ja huomenna toisesta eli hiipuu sillai pehmeästi maidontulo (eikä sitä juurikaan enää tuukaan). Hoksasin tässä et hei, mähän oon taaperoimettäjä kun viä tissitellään! ;O Imettelisin varmaan enempi vielä mutta tää töihinmeno pakotti vähentämään, nyyh, taitaa olla äitille vaikeampi luopua... Oon kyllä onnellinen ja tyytyväinen et eka vuosi imetyksineen kaikkineen on sujunu hienosti ja voi sitä iloa mitä lapsi antaa!

Oon tässä töiden lomassa katellu vähän minne mentäs lomaileen kun kutkuttais jossain käydä, mielessä on pyöriny Praha, Madrid/Barcelona mut eipä taida olla oikein valuuttaa... Mut kai ainaskin mennään risteilylle kaverin & hänen lapsiensa kanssa + jotain kotimaanmatkailua. Rantalomailijaks ei musta oikein oo, paitsi ehkä jos ois kiva porukka, kaksin mimmin kans en jaksais.

Eipä kai muuta... Mitäs Lillille kuuluu?

Ihan hyvää kuuluu, kiitos kysymästä macadamia :)
En ole jaksanut niihin miehen juttuihin paneutua sen enempää, annan nyt ajan kulua vähän ja katson mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.

Essille myöhästyneet synttärionnittelut!!!

Veljellä sitten todettiin epilepsia. Harmillinen sairaus mutta kyllä sen kanssa pystyy elämään vallan mainiosti. Jos vaan huolehtii lääkkeistä......

Toinen veli sai tänään aamulla perheenlisäystä!!! Tyttö tuli :) Voivoi, kunpa pian pääsisi katsomaan pientä! Kuulemma ihan isoveljensä näköinen :) Heillä siis reilu kaksivuotias poika jo ennestään.

Täällä on ollut ihana päivä tänään! Tai oikeastaan vähän liiankin ihana, aurinko porottaa vähän hirveän lämpimästi...
Olin Miklun kanssa tuossa etupihalla tutkimassa kukkia ja kiviä. Ihanaa kun ei tarvinnut tehdä muuta kuin pistää kengät Miklulle jalkaan, lippis päähän ja ovi auki. Ei mitään hirveetä pukemisrumbaa enää... Mahdanko olla illalla täynnä punaista näppylää kun menin t-paita päällä ulos loikkimaan, suoraan auringonpaisteeseen. Ilman aurinkorasvaa tietty... Meikäläinen kun pukkaa palamaan aika herkästi näin keväisin... Sen saan kärsiä nahoissani sitten illalla :)

Niin kuin VP totesikin, on huomattavasti helpompaa kun on enää yhdet päiväunet huolehdittavana. Ja niille nukuttaminen käy silmänräpäyksessä, kuten yöpuulle meno. Se kun alkoi olemaan aikamoista taistelua tuossa lopussa...
Oli tänäänkin tosi mukava käydä heti aamusta kaupassa, tultiin takas kotiin syömään ja sitten saikin miettiä että mitäs sitä vielä tekis, aikaa on monta tuntia ennen päiväunia :)
Miklukin sitten tänään nukahti mun syliin ennen kahta, maidonjuontipuuhissa oltiin. Hän ensin kikatteli ja 'naps', taju olikin jo poissa... Vaihdoin vielä vaipan ja laskin hänet sänkyynsä, siellä hän vieläkin nukkuu :) Kyllä nämä yhdet päikkärit vähintään sen puolitoistatuntia kestää, sekin on pikkasen liian vähän. Pari tuntia Miklu vetää jos ei ole torkkunut aamupäivällä, eikä sitä olekaan tehnyt nyt enää.

Ruuanlaitto kutsuu...

ai kun mulla olis kans kauhea kuume päästä jonnekin reissuun.. mä tykkään kyllä löhölomailla, mutta vois joku kaupunkijuttukin olla ihan jees. Madridissa oon käynyt, mutta kyllä sinne uudestaankin vois mennä. Barcelona kans houkuttelis, uudessa Mondossa onkin just siitä juttua ;o)
kaikki nää "pakolliset" kaupungit on multa käymättä (=lontoo, pariisi, rooma), mutta rooma kyllä kolutaan syksyllä. lontooseen ja pariisiin voikin olla pääsy tiukemmalla, kun tuo mies ei oo mikään varsinainen kaupunkimatkailija.......

meillä ei kyllä vielä pystytä siirtymään yksiin päikkäreihin. tuukka herää kumminkin niin aikaisin (viiden ja puol seiskan välissä), että on jo kympin aikaan ihan väsyksissä. ei kumminkaan nuku juuri tuntia kauempaa, joten iltaan asti ei noilla unilla jakseta kunnolla. nyt tuukkakin tosiaan valvoo yhdeksään, kymmeneen asti.

Onnea Lilli-tädille!!! asuuko veljesi jossain lähistöllä?

Onnea Jennalle kävelykiinnostuksesta! muuttuu se maailma ihan erinäköiseksi, kun on jaloillaan ;o)

täällä on ollut ihan kamala päivä. synkkää, niiiiin synkkää - ja iltapäivällä satoi vettäkin ja kävi ukkonen. nyt alkaa vähän taivas selkiytyä. jos saatais huomiseksi aurinkoa..

mies tuossa äsken kysyi tuukalta, että mennäänkö tänään saunaan ja poikarukka luuli että nyt heti. nousi ja mennä kohnasi alakerran ovelle, ronklasi ovenkahvaa ja höpisi jotain omiaan. katsoi ihmeissäänn, että eikö mennäkään vielä..

meillä muuten harjoitellaan takaperin kävelyä............

Käytiin sitten synttäreillä ja toivottavasti ei kukaan saanut tautia meiltä. Soitin neuvolaan ja kysyin mitä mieltä siellä ollaan ja vastaus oli että ehdottomasti voidaan elää normaalia elämää koska varmoja tarttumisesta ei olla. Vielä mun laskuopin mukaan tytön ei pitäs olla tartuttaja koska jos itämisaika on 10 vrk ja pari vrk ennen taudin puhkeamista voi alkaa tartuttamaan niin eihän tässä vielä pitäs olla hätää.

Pyörällä hurusteltiin kekkereille ja kun mentiin hakemaan pyörää varastosta niin tyttö alkoi kiljua innosta. On siis ilmeisesti ihan mukavaa olla pyörän kyydissä. Aikaisemmin en ole ollut varma kun istuu niin hiljaa siellä takana.

Meillä mennään yksillä päikyillä yleensä. Ihan joskus harvoin nukutaan kahdet. On tämä vaikea vaihe kun yksillä ei oikein pärjää ja kahdet on liikaa. Aamulla on väsynyt jo 11 jälkeen ja tossa puoli kaksitoista-kaksitoista laitan nukkumaan ja nukkuu miten nukkuu. Yleensä lähemmäks pari tuntia. Illalla on kuitenkin jo ihan naatti seitsemän aikaan ja silloin laitankin yöunille. Siitä unta riittää aamu puoli kahdeksaan. Meillä nukutaan paljon ;) Aamusta en ole kauheasti viitsinyt venyttää noita unia kun olen miettinyt että syksyllä kun menee hoitoon niin siellä mielestäni lapsukaiset käy jotain tohon aikaan päiväunille ja yritän jo näin kotona muokata rytmiä siihen suuntaan. Vielä ei ole tietoa tullut hoitopaikasta mutta heti kun selkiää niin aion vähän kysellä heidän päiväohjelmaansa.

Mulla on kans kauhea matkakuume mutta meidän joka ikinen ylimääräinen euro menee taloprojektiin. Ei nuita euroja kyl paljoa ole ylimääräisiä viime aikoina ollut... Mä olen käynyt kans Madridissa ja voi juku kuin haluisin uudestaan. Varsinkin Toledon haluaisin käydä tarkemmin läpi. Miehen sukulaiset asuu Madridissa joten majapaikka olis valmiina kunhan olis rahaa lentää sinne. Pariisiinkin haluaisin kovasti ja siellä olis kans majapaikka mitä luultavammin mutta mutta se raha. Mä kyl kattelin et päästäs 400 eurolla koko sakki sinne ja jos olis pidennetyn viikonlopun niin hyvin kerkeis nähdä kaupunkia. Syödäkin voitas omia kokkauksia ja tämä asunto mihin päästäs on siinä aika keskellä kaupunkia. Taidan alkaa vähän vihjailemaan miehelle...

Onnea Lilli-tätsylle!! =)

Käytii tänää lääkärissä. Mut eipä tuolla idalla onneksi ollukkaan muuta, kuin sitä kamalaa yskää.

Huomenna olis kerhoretki. Toivottavasti on superhyvä ilma.. tossa vähän yritin pakkailla ja laitta valmiiksi vaatetta sitä varten, mut hirveen hankalaa, ennenku näkee millasta ilmaa aamulla on. Tänäänki ku lähtii pihalle oli toosi lämmintä, mut sit yhtäkkiä koko taivas oli pilvessä ja kävi kylmä tuuli, joten ei ollu meillä vaatetta enää riittävästi.. onneksi kotiin oli lyhyt matka.

Ida nukahtiki jo tänää ennen ysiä. On ollu nyt niin vähillä unilla, et on tainu kertyä kovat univelat. Hyvä vaan, et nyt nukkuu, kun aamulla kummiski pitää kasilta herätä viimeistään.

Jotakin piti kirjotella, mut ei nyt oikein toimi aivot. Meen kattoo oc nauhalta ja sit varmaan vilasen sitä dokumenttia ihan mielenkiinnosta..

Kiitos onnitteluista :) Olen tosiaan ylpeä täti :) No, on näitä tädin hommia tullut jo tehtyä jonkin aikaa, tämä tyttö on jo Miklun neljäs serkku minun puolen suvusta! Miehen puolelta ei serkkuja vielä olekaan. Miehellä on siis isosisko ja hän tykkää ihan hirveästi lapsista. Olen jo jonkun aikaa odotellut sieltä vauvauutisia... Hänen miehensä ei kylläkään ole mikään lapsi-ihminen. En ole kuitenkaan tarkemmin heiltä kehdannut kysellä :)

Sinttu, mun veli asuu suht lähistöllä. Puolessa tunnissa sinne hurauttaa autolla. Sinne lähteminenkin on aiemmin ollut hankalaa noiden Miklun kaksien unien takia, jos kotiin haluaa ehtiä uniksi. Mutta nyt tulee sinnekin varmaan mentyä useammin kun on aikaa. Ja veli tekee kahta työtä, ei häntä kotona usein näy :)

Voi kun minäkin pääsisin johonkin reissuun... Mielelläni lähtisin koko perheen kanssa johonkin, mutta ei kukkaron nyörit anna periksi :/ No, ens keväänä sitten sinne Saksaan mennään. Niin ja anoppi kustantaa viisikymppis-synttäreidensä kunniaksi matkan etelään, myöskin ensi keväänä. No joo, tietää mitä siitä tulee kun on koko suku mukana... Mulle harmaita hiuksia :)
Kiva olisi kuitenkin tänäkin kesänä joku irtiotto ottaa kodista. Vaikka miehen ja Miklun kanssa johonkin päin Suomea. Joku kylpyläreissu tai jokin, jos vaan rahat riittää.

Hornetit on uunissa, kai ne palaa jo :)

Lilli-tätille lämpimät onnentoivotukset! Ja sitkeyttä parisuhteeseen. Tästäkin porukasta varmaan kaikki on käyneet läpi monenlaisia hankaluuksia miesten kanssa -meillä on tolskattu oikein olan takaa... :/ Härkää sarvista, tuulta päin, kissa pöydälle ja kaikki muut kansanviisaudet! Asiat ei selviä, ne selvitetään.

Synttärit meni hienosti, mutta toiveeni mukaan jäävät huomisen varjoon ;) Joojoo, lapsi on tärkein, mutta MINÄ VALMISTUN! Pakko mennä nukkumaan, etten ole aamulla (todistustenjako) ihan variksenpelättimen näköinen. Muutaman päivän päästä selviää myös työasiat. Jännää, mutta yritän olla luottavainen...

Matkoille haluan minäkin. Kylpylälomat on muuten hinnoissaan... Ulkomaille pääsee samaan hintaan.

ei me mitään aurinkoa tälle päivälle saatu. yöllä jytisteli ukkonen ja vieläkin on ihan harmaa ilma, ei sentään just nyt sada. mutta eipä siellä kaupunkijunassa taivasalla olla, joten eiköhän se ole ihan kiva tälläkin ilmalla..

tuukka hoitikin rytmityksen ihan itse tälle päivälle. heräsi nääs neljän aikaan ja meni takas nukkuun seiskalta - nukkuu vieläkin. tää on ihan hyvä juttu just tuota ajelua silmälläpitäen (voi taivas mikä sana tuo silmälläpitäen - mut kun en keksinyt tähän hätään parempaa). mun tarvii nyt lähteä koirien kans ulos, ettei tuu kiire.

ai juu, saatiin eilen postissa kuukausi sitten otetut kerhokuvat. ihan kivoja oli pari, mutta yhdestä kuvasta näkin että nyt tulee itku.. ryhmäkuva oli kans tosi kiva. otan varmaan vaan sen ryhmäkuvan ja yhden kuvan tuksusta. alkaa noita kuvia olemaan ihan liian kanssa ;o)

siitä tosiaan on jo vuosi noin tunnin kuluttua;) ehkä pieni haikeuden jyvänen löytyy nyt mielestä:( mutta kyllä ihan positiivista että poisu kasvaa! meijän Seve tais sitte olla se vika tästä ryhmästä:0) jolla lävähti 1v täyteen! mahtava saavutus kaikilta!
kaikkien muidenkin taaperoille onnittelut ja VP:lle mega onnittelut halin kera:D

Lämmin kiitos onnitteluista ja ONNEA MYÖS TOISELLE PÄIVÄNSANKARILLE! Sen verran saa varmaan röyhistellä, että pienestä loppurutistuksen rimanalittelusta huolimatta riuhtaisin kiitettävän paperit :) Nyt kun sen työn vielä saisi...

Essi nukkuu päikkäreitä ja minä valmistaudun illan kemuihin. Aamu meni vielä yliopistolla, kun kävin todistuksen pokkaamassa. Onneksi tarjoilut on hyvällä mallilla, vain yläkerrassa vallitsee kaaos, mutta mies ehdotti hellästi Muumimamma-siivousta. Kaappien ovet auki ja roinat luurankojen lomaan. Sitten toivotaan, ettei kasat leviä kaapista käskemättä ;)

Aurinkoa toivoin minäkin tälle päivälle, mutta nyt riittäisi, että sadekuurot kiertäisivät meidän pihan... On sen verran ahdas tämä huusholli (yläkerran makkarit eivät kuulu "edustustiloihin"), että terassin soisi olevan käytössä.

Nasulle piti vielä tuosta paino/pituus-jutusta sanoa, että olen koko ajan vertaillut Essiä teidän tytsin kanssa. Pieniä ovat molemmat. Essin koko on mun mielestä tosi erikoinen, koska mies lähentelee kahta metriä (193cm) ja minä olen 175cm. Kuvittelin, että meille tulee jättiläinen. Parivuotiaanako se ennustuspituus lasketaan? Mielenkiintoista, mutta harvoin ne ihan kohdalleen osuu.

onnea Sepe!
ja onnea VP!
hyviä kemuja kummallekin ;o)

me käytiin ajelulla ja oli tosi kivaa. tuukan mielestä vauhtia ei ilmeisesti ollut riittävästi, koska haukotteli moneen otteeseen niin makeasti ja hieroi silmiään unen merkiksi. ei kumminkaan nukahtanut ja edelleen on virkkuna hääräämässä.

mulle kyllä maittaisi päikkärit, mutta kun tuukka nukahtaa niin en malta kuitenkaan mennä pitkäkseni. ulos tekee mieli - tarkastelemaan kukkapenkkejä. kova hinku olis hankkia lisää kukkia, mutta alkaa loppua penkit kesken..............

Päivänsankareille onnea!

Kerhoretki takana ja väsy kyllä painaa. Ihan oli mukavaa, vaikka isommille se ohjelma oli kyl tarkotettu. Ida lähinnä vaan katteli hullinaa.

Onnea valmistuneelle!! Kyl nyt passaa juhlia =)
Meidän neiti tosiaan on pieni mutta naurattaa aina kun vertailen omaa neuvolakorttiani kun mä olen ollut puolitoista vuotiaana sen kokoinen kun meidän tyty nyt. Eli tosi tiitiäinen. Ja olen vieläkin ;)
Ja Onnea synttärisankarille!

Me ollaan taas oltu koko päivä ulkona. Tyttö kävi tapaamassa uusia naapureitakin ihan sisällä asti. Muuttivat viikko sitten tuohon vastapäiseen taloon ja tänään oltiin yhdessä hiekkiksellä ja kun olivat menossa sisälle niin meidän tyttö halus kans. En sit kehdannut sanoa et ei tulla kun kovasti meitä pyyteli peremmälle. Kauaa ei oltu kun tuntu siellä olevan tekemistä ilman meitäkin. Heillä on 1v10kk poika ja 3kk poika ja sit vielä koira. Meidän neiti pelkää koiria mikä on minusta outoa kun meillä kuitenkin on tuo omakin turre. Vieraat koirat ei saa tulla "iholle" tai tulee huuto. Kunhan pysyvät vähän kauempana niin sit ne on ok.

Meidän kämppä on taas ihan kaamea. En jaksa välitää ja silti välitän ja kohta alan puunaamaan ja sit kello on jo ties mitä. Ihan kiva kun tyty käy näin aikaisin nukkuun mutta mun oma aika menee aina kämpän raivaukseen. Tänään tuli muuten varmaan enkat nukkumisessa. Meni eilen seiskalta nukkuun ja heräs aamulla puoli 9. Ihan hyvä pätkä unta :) Mies aamulla ihmetteli et miten olen pitänyt sen niin hiljaisena koko aamun. Helposti kun se nukkuu ;)

Pakko vielä kommentoida sitä eilistä dokkaria vaikka se taitaakin olla arka-aihe. Minusta se oli jo ällöä et 8-vuotista imetetään ja se et siinä toisessa perheessä mies sanoi kans liittyvänsä joskus jonon jatkoksi. Yök. Jotenkin sekin vaikutti oudolta et se nainen joka adoptoi kiinasta sitä tyttöä niin halus välttämättä imettää. Kovin vakuutteli et ei haittaa vaikkei onnistu mut jotenkin tuntu et kaikkensa varmaan teki et olis onnistunut. Hehkutti niin sitä tissin muotoista tuttipulloakin. Älkää sisaret nyt käsittäkö väärin minua eli todella nostan hattua teille kun vielä imetätte! Kyl tämän ikäiset vielä vallan voi käydä tissillä ja vielä vähän vanhemmatkin mutta rajansa kaikella. Kyl viimeistään eskarilaisen voi vieroittaa =) Mut ei auta kuin alkaa raivaamaan lattiaa näkyviin...

No kyllä mustakin se eilinen dokkari oli aikas -hhmm- omaa laatuaan kuten kaikki 4D-dokkarit mitä oon nähny tuntuu olevan. En sitä kokonaan katsonut mutta inhonväreitä se kyllä aiheutti...8v-pullamössötyttö tissillä ja isi perässä...ööks. Jotain rajaa! O: Sekin jo hieman nostatti kulmia kun niitä kaksosia imeteltiin _joka_ välissä ja sitten vieroitettiin niin että 'pam' kertarysäyksellä ilman mitään pehmeätä laskua. (noh, kukin tietysti tyylillään..) Pörriäinen on potalla ja hokee 'kakkaa kakkuu kukkoo' (kukkuu leikkiä..) ;-D Joten pitää mennä, mukavaa iltaa kaikille!

Kävin pelastamassa meidän ketjun tuolta toiselta sivulta. Täällä taas roikun vaikka suunnittelin lähteväni kävellen kaupunkiin. Eihän tässä kun ottas itseään niskasta kiinni ja lähtis. Kovin on pilvistä joten voip olla et tytön kanssa kastutaan. Nyt se nukkuu ja ei niin haittaa vaikka satais mutta hereillä kyllä kuikuaa vaunuistaan niin että ei sadesuoja auta. Taidan ruveta valmistautumaan. Palaan myöhemmin takas :)

Yhteistyössä