**TOUKOTAAPEROT06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

macadamia

Vieras
7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm
5kk 7300g/64,5cm
6kk 7700g/66,6cm
8kk 8230g/70cm
10kk 8570g/71,3cm

8.5. Sirppeli ja Emilia (rv38+6) 3110g/50cm
1kk 4140g/53cm
2kk 5000g/57,5cm
3kk 5510g/60cm
4kk 6100g/65cm
5kk 6620g/67,2cm
6kk 7050g/70cm
8kk 7800g/73,9cm
10kk 8150g/74,5cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm
4kk 7235g/63,5cm
5kk 7585g/64,5cm
6kk 8165g/66,5cm
8kk 8820g/69cm
10kk 9510g/72cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4) 3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm
5kk 8500g/ 69cm
6kk 9240g/71cm
8kk 10515g/75,5cm
10kk 11015g/77cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm
5kk 9500g/69,5cm
6kk 10255g/71cm
8kk 10720g/75cm
10kk 10740g/77,5cm
1v 109606/79,6cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm
4kk 7400g/63,5cm
5kk 8100g/65cm
6kk 8700g/67cm
8kk 9550g/70,5cm
9kk 10000g/71,5cm
10kk 10200g/73cm

23.5 Nasu1 ja tyty (rv39+4)3275g/48,5cm
1kk 3920g/53,8cm
2kk 4705g/57cm
3kk 5630g/60,4cm
4kk 5970g/ 61,8cm
5kk 6370g/ 63,2cm
7kk 7095g/ 66,3cm
9kk 8120g /70,5 cm

26.5 Miia & Theo (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm
4kk 8300g/68cm
5kk 9000g/71,5cm
6kk 9900g/73,2cm
8kk 10100g/76,5cm
10kk 10900g/79,2cm

26.5 Julietta & Naukumaija-poika (rv 40+2), 4070 g/52 cm
vk 7 5975 g/59,5 cm
2 kk 20 pv 6860g/64,5 cm
3 kk 20 pv 7920 g/66,5 cm
5 kk 8800 g/69 cm
8kk 9900g/75cm

28.5. VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm
4kk 6360g/64cm
5kk 6870g/64,9cm
6kk 7015g/ 65,5cm
8kk 7950g/69cm

30.5. Miira & Poitsu (rv42) 3790g/51cm
1kk 4050g/57cm
2kk 5500g/60cm
3kk 6280g/64cm
4kk 6880g/65cm
5kk 7180g/67,5cm
6kk 7480g/68cm
9kk 8500/72cm

No niin, meillä oli jo tuo 1v-neuvola rokotuksineen. Th sanoi ettei tarvitse olla huolissaan kävelystä (ja siitä kun niin harvakseltaan nousee tukea vasten), vasta jos ei kävele 1,5v niin sitten asialle tehdään jotain. Suositteli kävelyä taaperokärryn kanssa. Rokotuksesta mimmi ei ollut totuttuun tapaan moksiskaan. Tänään ei myöskään enää jäänyt itkemään päiväkotiin aamulla lähtiessäni! (-:

Jaksamista Antsukalle ja Idalle paranemista! VP:lle varapäreitä venyä vielä väähän! 'Ihan kympillä' sua täältä 'etelästä' käsin tsemppaan! Lillille kiitos pikku-ukkelin kuvista! ;-) On se Miklu vaan semmoisen ihanan veitikkaisen näköinen! ;D (ja nyt kaykes ajatus ja tässä mun jaloissa pyörii yks haisuli -just oltiin potalla pisulla...)

Kiitos <3 Ampiainen on sängyssä käymässä unille ampiaisen tavoin :( Yleensä se rauhottu heti, mut nyt se on oppinu nousemaan seisomaan siel sängyski, ni täytyyhän sitä harjotella sitte. Eikä ida oikein oo vielä kekassu miten seisaaltaan pääsee hyvin takasin lattialle :( Joten rankka päivä takana.. Vaikka tuskin mitään verrattuna VP:n hommiin. JOten vielä vähän jaksuja sinne! Ja muillekin!

39 on mun pisteet..tiedätte kyllä missä ;) En jaksanu ruveta rassaa

Käytiin tänää hakees ne pyörät, joten jos ilma sallii, ni eiköhän huomenna oo tiedossa vähän pyörätestailuja :D

Jee jee, meilläkin noustaan pystyyn tukea vasten, iiiiso hymy:). Eli ei niin huonosti. Heh heh hee... Kiva mennä huomenna fysioterapeutille, ku on taas jotain näytettävääki. Ens ti onki sit se keskussairaalan käynti. "Puhkumiset" (kuten mies sanoo) ei oo kyl loppunu.

Kiitti Macadamia etukäteisonnitteluista. Maaginen päivä pitäis olla 4.8. Kovasti oon netissä surffaillu pukuja, kampauksia ja sormuksia:) Seinäjoen reissulla pitäis mennä tsekkaamaan konkreettisesti.

VP, kuukausi menee äkkiä. Ompahan mitä odottaa:)

Idalle pikasia paranemisia.

Huomenet!

Pikaisesti täällä kirjoittelen taas kun mies nukkuu ja meidän tehtävä on olla hiljaa :) Lähdetään kohta lenkille ja sit kauppaan ja sit vaunujumppaan ja sit onkin jo unien aika. Onneksi nää aamut menee suht nopeesti ja sit kun tyttö herää päikyiltään niin isikin jo melkein nousee.

Kiva kun saatiin uusi ketju :) Yks päivä viihdytin itseäni lukemalla vanhoja juttuja ja onhan taas jutskat muuttuneet muutamassa kuukaudessa.

Onnea Onnea Satulle tai siis Jennalle!! Kohta se on menoa ;) Kurjaa kun teidän "puhkumiset" jatkuu edelleen mutta toivotaan että niihin saatte selkoa sairaala reissulta.

Toivottavasti Antsukan ampiainen vähän rauhoittuu. Se on rankaa, tiedetään...

Nyt on mentävä kun lapsukainen tuolla painostaa koiraa leikkimään tökkimällä sitä pallolla päähän. Koira katselee vähän sen näköisenä et äitiä kaivataan ;) Voisin joskus tässä laittaa kuvia kun meidän tytölle tuli hali kohtaus koiraa kohtaan. Ovat aikas suloisia.

Pistin Nasulle uudestaan Miklun kuvat, toivottavasti nyt näkyy!

Ens viikolla alkaa Miklun synttäreiden järjestelykin... Ei muuten tarvis kahta viikkoa aiemmin alkaa hiki päässä touhuamaan mutta kun tää kämppä on niin sekasin ja roinaa täynnä. Piha kaipaa myös siivousta :/ Mies sanoi että maanantain ja tiistain (illan) saan luvan pysyä poissa jaloista Miklun kera, hän tekee nuo raskaammat hommat valmiiksi. Sitten kaks seuraavaa päivää mies on Miklun kanssa poissa ja meikä saa puunata kaiken lattiasta kattoon :)
Sitten ois kakkujen leipomiset sun muut, apua...

Toivottavasti Jennan "puhkumisille" löytyy joku luonteva selitys... Ja hienoa kun liikkuminen edistyy!

Tänään pitäis hoitaa vielä vauvauintilippujen hankinta, sekin niin pirun kaukana mistä niitä saa :/ Apteekkireissu ja ruokaostoksetkin pitäis tehdä. Miklu tykkää hyvää istua autossa ;)

Lilli.Sitä saa mitä tilaa :) Nyt saitte sitten kuvia ja yhden videon ;)
Kiitos Lilli teidän kuvista. Oikea hurmuri tuo teidän pikkumies.

Mun pitäs kans pikkuhiljaa alkaa laittaan tätä kotoa kuntoon mutta en jaksa vielä kun sit se on jo samassa jamassa kunhan synskät koittaa. Meidän synttärit osuu keskelle viikkoa ja synttäreitä ennen mennään mummoloille viettään juhlia ja sinne tulee kaikki kummit ja silleen. Virallisen päivän jälkeisenä viikonloppuna kutsun pari tytön kaveria meille käymään. Olen leiponut jo pakkaseen kahden sortin piirakkaa ja vielä suolasia voisin tehdä. En meinaa mitään ihan älyttömiä tehdä kun ei ne kuitenkaan mene kaupaksi. Suolapalat ehkä paremmin kuin makea. Toinen mummo tilas täytekakun ja toinen voileipäkakun. En tiedä mainitsinko mutta mun äiti meinaa tilata typylle sen synskäkakun ja leipoa itse mun siskon valmistujaisiin. Siis oikeesti. Nää 1-vuotisbileet on sille tärkeempi juttu kuin oman lapsensa valmistuminen. Olkoonkin et on vain opistotason tutkinto ja jatkoa seuraa mutta kuitenkin.

Ikkunat pitäs pestä mutta mistä sais virtaa... Ei kiinnosta. Onneksi nyt tuo keli on mun puolella ja siihen on hyvä vedota. Onhan tässä vielä aikaa mut kun mä inhoon sitä. Ällöä ällöä. Olen ihan liian tarkka siihen hommaan. Hinkkaan ja hankaan ja hermot menee. Yleensä pesenkin ikkunan per päivä :) Tuo kylppärikin kaipaisi hinkkausta joten taidan lähteä hommiin.

Sinttukin taitaa pääpunaisena tehdä juhlavalmisteluja kun ei ole "näkynyt" linjoilla.

Jennalle onnea!! :))

Kiitos jaksuista :) Laitoin ampparin nyt sänkyynsä hakemaan unta pitkästä aika(siis sisälle) ja siellä se on ihan hiljasena, et kaipa se sinne nukahtaa, ellei nuku jo. Yleensä se menee vasta tunnin parin päästä unille, mutta pipinä uni tekee terää.

Mä tossa imuroin ja pyyhkäsin pölyt. Ida nauttii imuroinnista :) siitä on kiva kulkea mun perässä ja tutkiskella imuria ja vedellä johdosta. Siinä kaikki harmit samalla unohtuu..

Tekis kyllä ainaki meilleki terää alottaa järjestellä niitä juhlia jo nyt..kun ei oo ihan pikkaset juhlat tulossa. onneks miehelki on vapaata pari päivää ennen juhlia, ni pääsee sekin auttamaan järjestelyissä. Varmaan jaolla se siivoaa ja mä leivon. Tuskin ainakaan toisinpäin ;DD Oon mä kyllä jo vähäsen suunnitellu tarjoiluja.

Munki piti uteliaana kysellä tota Satun päivää.. jokos se Miia muuten on kertonu onnenpäivänsä? Multa on sitte ainaski menny ohi.. MItäköhän Miiralle kuuluu ja onkohan Julietta kokonaan tipahtanu matkasta?? Nii ja eihän sirppelistäkään oo kuulunu? Mites työt ja ja tytön hoito on menny??

Kiitos Miklun kuvista. Nasulta sain vaan sen videon.. ö.ö Jokohan tää romaani riittäs...

Täällä taas, eikä edes mitään asiaa. Arvaatkaa sainko eilen aikaiseksi kuurata meidän kylppäriä. No enpä tietenkään ja ei sitä kukaan ole yön aikana pessyt. Outoa. Tuolla se odottais ja minä täällä keksin itselleni sijaistoimintoja :)

Oltiin aamulla pitkään ulkoilemassa ja ensimmäinen haaveri sattui tytylle. Könys sellaisen pölkyn yli ja en kerennyt hätiin niin naamalleenhan se sieltä tulla tupsahti. Hiekkaa oli suun ja naaman täydeltä. Onneksi meillä oli vesipullo messissä niin saatiin enimpiä huuhdeltua pois. Hieman tuli nirhaumia naamaan mutta eipä ne vauhtia hidastanut. Sama meno jatkui hetken päästä.

Sen kummempia jauhamatta Hyvät Viikonloput kaikille! Pakkohan se on lähteä siivoamaan :( mut sen jälkeen pääsee syömään. Nam :)

Onpas täällä hiljasta :)

Onneksi ei Nasun tytölle nirhaumia pahempaa tullut!
Miklulla on tällä hetkellä ohimossa kaksi kuhmua, otsassa yksi ja silmien välin mustelma on pikkuhiljaa hävinnyt :) Samoin posken mustelma on häviämässä, se olikin pitkään siinä... Varpaassa on myös yksi pahannäköinen mustelma, mihin lie senkin lyönyt...
Mutta verta ei ole koskaan vielä tullut vaikka miten on kolhinut :) Eilenkin Miklu kaatui tuossa soraisella pihalla päälleen niin että pöllähti, huulet ja pipo ihan hiekassa. Mutta ei edes itku tullut...
Miklulla ei oikein kontrolli vielä pelaa tuon kävelyn kanssa, en edes uskalla miettiä miten monta kolhua päivän mittaan tulee... Pöydän kulmiin ja joka paikkaan päätään hakkaa. Siksi olisin suonut Miklulle tuon kävelyn oppimisen myöhemmälle iälle :)

Lähdetään illalla Miklun kanssa mun äidin luokse, mun toinen veli tulee myös sinne. En olekaan veljeä nähnyt piiiitkään aikaan, joskus kun Miklu oli vielä ihan pikkutoukka.
Mies onkin töissä, yllättävää...

Hyvää viikonloppua!

Noloa, mutta mulla meinaa ryöstäytyä käsistä tämä juhliminen :/ Eilen olin siskon synttäreillä. Menin autolla ja tulin...neljän aikaan taksilla. Mies oli koko päivä töissä ja minäkin kävin keikalla, mutta onneksi en ihan kamalassa kunnossa ollut ja jaksoin ihan hyvin. Eikä ukkelikaan pahana ollut, kun parin tunnin unien jälkeen kuitenkin vääntäydyin Essin kanssa aamupuurolle.

Meillä on koko perheellä tauti päällä. Essillä tuntui olevan kuumetta, yskii ja aivastelee. Mies on jo paranemaan päin ja itse sinnittelen vielä terveen kirjoissa. Vähän kurkussa tuntuu, muttei pahempaa. Jokos Ida on parempana?

Nasun sijaistoiminnot tuntuu tutulta... Eräänkin kerran on tullut täällä roikuttua ihan vain työnteon pelossa ;)

Essin synttäreitä ei olla vielä pahemmin mietitty. Mun valmistujaiset on siitä parin päivän päästä ja ne kyllä painaa tällä kertaa vähän enemmän. Tai siis vie mun keskittymisen. Kyllä me silti molempia juhlitaan. Kuten sanottu, meidän sukulaiset tulee paikalle pyytämättäkin.

Nyt menen alakertaan valmistautumaan miehen roskaruokakuljetukseen :) Pakko saada grilliruokaa!

Sitä kuuluisaa laatuaikaa vietetty leffan ja ravintolan kera. Oli kyllä mukavaa palata kotiin ja viettää loppuilta Idan kanssa, vaikka narina se on vieläkin. Tauko kuitenkin teki terää Idasta ja yhteinen aika miehen kanssa kans :)

Idalla siis edelleen räkä valuu ja narinaa riittää. Mummin kanssa niillä oli kuulemma ollu kuiteski ihan kivaa. Ruoka Idalle nyt ei oo pariin päivään kunnolla maistunu, mutta se nyt on kipeenä ymmärrettävää. Ku vaan osais tietää mikä toista vaivaa ö.ö

Nyt soffalle

Miklu heräsi tänään vasta kahdeksalta :) Ajattelinkin että näin vauvauintipäivänä voisin yrittää venyttää Miklua yksiin päiväuniin vain, olisin yhden aikaan hänet pistänyt unille. Mutta kappas kappas, johan oli poika jo puoli yhdeltätoista ihan sippi...
En tiedä miten toiset unet nyt hoidan kun ennen neljää pitää lähteä uimaan... Ja joudun kaiken hoitamaan yksin niin tarviin aikaa paljon enemmän. Miklu pitäisi siis taas kahden aikaan saada unille, not gonna happen :) No, uimaan mennään kuitenkin, kyllä se väsy unohtuu viimeistään altaassa :)

Me aiotaan juhlia Miklun synttäreitä Miklun tavalla, eli siihen kuuluu myös Nalle Puh-astiat :) Niin, mutta sehän ei käy anopille... Hän miehelle toisteli eilen puhelimessa että kyllä hänelläkin astioita on ja hän voi niitä tuoda. Mies vastasi vaan että ne on Miklun juhlat, pidä posliinisi vaan itelläs :)
Anopin mielestä kaikkien juhlien pitää olla posliinin kiiltoa ja hienoja pukuja, nähtävästi jopa lasten synttärit. Ärsyttävää :/ Olkoon tulematta jos ei miellytä. En ole anopille vielä kertonut että aion kakun leipoa itse ;) Sehän saa sydärin!

Hyvä että Antsukka ja mies sai vähän laatuaikaa, jaksaa olla ampparin kanssa paremmin taas :) Toivottavasti pian kuitenkin Idan olo helpottuu!

VP, kyllä sinä olet juhlimisesi ansainnut :)

Meen jo pakkailemaan uintikassia...

Heeip. Nasulle kiitos söpöläisen hauskoista kuvista ja videosta!-! <3 Meille ei muuta uutta kuin nyt noustaan vihdosta viimein ite istumaan. Samoin nyt on tullut jonkinlaista syvyystajua; sängyn reunalta kattelee alaspäin, ottaa äitiä kädestä ja humpsauttaa ittensä alas ;D Mun sisko oli täällä ja siirreltiin olkkarissa vähän huonekaluja ja siivosin keittiön ja kylppärin... Plääh, pitää vielä tarttua imuriin... ;/ (eilinen meni Ideaparkissa..) Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!

Nyt on kruisailtu pyörillä ja tehty miehen vaarin pihasta kiiltävä(ainaski melkein). Puhti on ihan pois. Idaki meni vielä torkuille vähän ennen kuutta, ku saavuttiin kotsaan. Siellä vaarilla se veteli puolentoistatunnin unoset pihakeinussa <3 Oli kyllä sulonen näky <3 Nyt se Ida sitte heräs. No nukkuhan se puolisen tuntia, että eiköhän se tällee illasta riitäkki. Pitää vissiin lähtä keksimään sille typykälle jotakin suuhunpantavaa. Ei meiän amppari oo kyl vielä kokonaan kadonnu..mut ehkä vähän rauhottunu.. tai sitte vaa kuvittelen ->

Meillä herättiin tänään jo kuudelta ja mä olen ihan poikki. Pikkuhiljaa alkaa heräilemään tähän päivään mutta olen ihan sika väsy tohon meidän pikku ruokailijaan. Nyt ollaan sitten meillä keksitty et ruokaa voi ottaa suuhun mutta se ei tarkoita et olis syötävä. Kiltisti avaa suun ja sit sylkäsee ruoat kaaressa pihalle. Jos on oikein nälkä niin ehkä joka kolmas lusikallinen menee mahaan saakka. Niin ja jos suussa tuntuu jotain omituista niin sen voi kaivaa pihalle lähempään tarkasteluun. Argh! Pitäs kylmästi tehdä niin et pöydässä ei syletä eikä leikitä mutta kun tuo on sit niin älyn äkäinen ja ei nuku kun ei ole syönyt. Tää kaikki on varmaan vastalause sille kun pöydässä ei enää ole sirkusta... Ai ei vai ;)

Sit vielä tuo lapsukainen kekkas tänään et koirallakin voi ratsastaa. Koko ajan seuraa koiraa ja kiipeää selkään ratsastamaan. Parhaani kiellän ja poistan paikalta mutta se nyt ei paljon paina. Onneksi koira on hyvin suvaitsevainen ja ei ole moksiskaan tuosta kiipelijästä. Sääliksi käy kun on kuitenkin kipeä ja sit tuo meidän täystuho vielä kiusaa.

Nyt meni lapsukaiselta hermot kun ei saanut pyllypyyhkeitä napattua lipaston päältä :) Ihan huvittavaa mutta joskus todella rasittavaa. On alkanut oikein kunnolla näyttämään kuinka häntä harmittaa. Ensin nyyhkyttää ja sitten huutaa ja sitten vielä heittää itsensä levyksi lattialle. Mitähän tästä vielä tulee... Nopeesti ne harmit unohtuu kun nyt jo leikkii omilla leluillaan. Huomas varmaan et ei mutsia noin helpollaa saa netistä pois =) Kait se on äipän luovutettava ja lähdettävä katsomaan mitä se nyt touhuaa.. Samskutti kun oli jänskä peli muuten illalla...

Nasu, me myös miehen kanssa jännättiin eilistä peliä :) Voi piru kun harmittaa kun meni Suomi taas häviämään!

Miklusta on tullut äitin pieni apulainen. Keittiössä kun teen ruokaa ja Miklu huomaa että avaan jääkaapin oven, hän rientää heti sulkemaan sen :) Meinaa vaan äiti jäädä väliin jos ei tarpeeksi nopsaan ota haluamaansa... Pyykkiä Miklu tykkää myös lajitella, koriin ja takas, pinosta toiseen :) Siksi tarkastankin aina kaikki kasat ennen kuin ne koneeseen pistän ;)

Juuh, tänään alkais sitten synttärisiivous... Mies siis siivoaa ja minä ja Miklu mennään johonkin kyläilemään :D Kyllä se munkin siivousvuoro vielä koittaa....

macadamia, mä todella, todella yritän kestää anoppia :) Siinäpä se että täytyy vaan pitää päänsä eikä antaa anopin hyppiä nenille... Kai se vielä tarjoutuu Miklun synttärit järjestämään kun kuulee kaikki meidän suunnitelmat :) Ei tuu kauppoja tällä kertaa... Ristiäiset hän sai järjestää, se olikin ihan kiva apu. Mutta nyt jaksan kyllä järjestää synttärit ihan itsekin...

Iso vuori pyykkiä odottaa viikkaamista... Apuri on onneksi nukkumassa ;)

Tuksulle unohdin laittaa onnittelut!! Näin se aika rientää. Onnea Onnea 1-vuotiaalle!!

Meillä on kans pikkuapuri aina hommissa ja pesukoneen tyhjennys on ihan ykkös puuhaa mutta hyvänä kakkosena tulee puhtaiden vaatteiden nykiminen alas telineeltä. Ihan jees kun vasta pestyt pyykit pyörii meidän karvaisella lattialla...

Lillille piti minunkin sanoa et voi jeesus minkälainen sun anoppis on. Onneksi miehelläsi tuntuu olevan järki tallella eikä ole ihan äitinsä vietävissä. Sellaistakin on nähty ja kuultu.

Tuntuu et kaikki on hävinneet linjoilta. Huhuu. Missä olette?? Mä en millään jaksais kirjoitella mutta niin kovin mielelläni lukisin teidän juttuja. Sain kuin sainkin silloin yks päivä kuurattua meidän kylppärin ja eilen olin reipas ja pesin yhden ikkunan :) Kyl passaa leveillä ;)

Macadamialta on pitänyt kysyä et kuinka teidän Mimmi on jaksanut nousta hoitoon. Eikös teillä ollut tapana nukkua pitkään aamuisin?

Nyt syömään..

Nasulle; mimmi jaksaa oikein hyvin nousta aamulla, otti heti välittömästi uuden rytmin ihan itekseen käyttöön eli n.klo20 unille ja herätys klo6/7, myös viikonloppuisin herää siinä 7 pintaan. ;-) Tänäänkin jäi taas iloisena päiväkotiin, itkua ei tullut ollenkaan. Niin ja olenkos jo kertonut miten mimmiä paapotaan pk:ssa; muut lapset (ei ole muita -06 syntyneitä vaan toiseksi nuorin taitaa olla -05 loppuvuodesta syntynyt) -varsinkin tytöt tuntuvat olevan innokkaita 'hoitotätejä' ja välillä kun mulla on näitä 7-14:30 työpäiviä ehdin pk:lle jo ennen kuin ehtivät pihalle sanovat muut lapset 'mimmi-vauvan äiti tuli'..suloista.

TUUKALLE ONNEA ONNEA VAAN PAAALJON!

Niin se päivä koitti, kun ensimmäinen virallinen touko täyttää vuoden.. Siispä onnea Tuukalle 1-v päivänä!!!!

Laitoin Idan jo unille.. ja miten vähän kello vasta on.. Enpä muista millon viimeks näin ajoissa oon heivannu sen pihalle. Oltiin tossa meiän takapihalla nauttimassa tosta auringosta ja lämmöstä, niin kai meitin touhut sai Idan väsyksi ja tietty mitenkään ei varmaan vaikuta se niagara, mikä sen nenukista alkaa ;)

Onneks me lähetään autaa möksähommissa miehen sukulaisia just sopivaan aikaan, ni Ida saa nukkua menomatkalla autossa toiset päikyt.

Vähän sunnittelin, et veisin pyykit ulos kuivimaan ja nostin jo telineenki valmiiksi sinne, mut saas nähä viittinkö mennä sinne koluaan, ku typy nukkuu. Onneks meil on sentää kaks telinettä.

Nasu meilki Ida välil sylkee ja sit kaivelee sieltä suukista sitä ruokaa. Välillä se tekee sitä ihan tahallaan, mut välillä sil on oikeesti liian iso kuorma, tai jotakin uutta ja outoa suussa.. Noista isoista lasteista tai oudoista palasista en oikeestaa sano mitään, mut jos se on pelleilyä tai sitä ettei enää oo nälkä, ni katon pari kertaa (eli kiellä ja katon, et jatkaako)ja sitte lopetetaan syönti. Sitte täytyy vaan tarjota vähän aiemmin seuraavaa ruokaa.

Meilläki on ihana apulainen. Pyykkejä pitää kans repiä telineeltä, sekä märkiä, että kuvia. Yhtenä päivänä mies sai just pyykit viikattua, ni Ida kaato koko kasan :D Ja keittiössä Ida saa mennä yhelle kaapille.. sieltä se kaivelee ulos usein kaikki muovikipot ja kulhot mitä saa ja huutele niihin, ku ne kaikuu kivasti ja laittelee päähän avaruuskypäriksi ym.

Jospa nyt kummiski menisin laitta ne pyykit, ku Ida ei oo nukkunu viel pitkään, ni jos se ei havahtuis ihan äkkiä..

Pitkästä aikaa. En pariin päivään ole ehtinyt kirjoittelemaan, anteeksi. Tai siis olisin kyllä, mutta tämä melkeinloman alkaminen on pistänyt pään aivan pyörälle. Etsiskelen itseäni ja yritän levätä parhaani mukaan.

Taitaa sintulla ja Tuukalla olla synttäripippalot vauhdissa, kun ei rouvaa näy :) Lämpimät onnittelut söpöliinille!

Essi on jo vähän paremmassa kunnossa. Sille iski la-su-yönä kuume ja sen kanssa ollaan pari yötä painiskeltu. Nyt näyttäisi olevan ab kunnossa, mutta ei olla vielä uskallettu kotoa pois, vaan mummu oli taas hoitoapuna, kun kävin asioilla. Kävin varmistelemassa, että kaikki rästikurssien ovarit on tulossa rekisteriin, koska viikon päästä pitää olla kaikki paperilla. Ihan hyvältä näyttää :) Ja huomenna on suuri päivä, koska mulla on viimeinen tentti. Pelottaa ihan vietävästi, mutta eipä auta pyristellä vastaan. Paukutan vaan, minkä käsistä ja kapuloista lähtee.

Tällä viikolla pitää jättää työhakemuksia. Tulevaisuuden järjestyminenkin pelottaa :/ Jotenkin työnsaanti on kääntynyt sairaan tärkeäksi, kun on uhkana, etten saisikaan paikkaa heti ensi syksynä. Joo, on varmasti totta, että asiat järjestyy lopulta, vaikka en juuri havittelemaani paikkaa saisikaan. Nyt en vain osaa nähdä muita vaihtoehtoja.

Mies huutelee syömään ja Essi ei jaksa iskän seuraa. Pitää mennä.

Iik, apua! Nyt minä menen. Vielä pikainen kenraalireeni ennen tenttiä :/ Perkules, että pelottaa, enkä saanut edes nukkua viime yönä, kun Essi piti elämää. Tämän jälkeen on sitten auvoinen opiskelijaelämä ohi.

Tulen varmaan tiedottamaan, miten meni. Illalla menen tätini kanssa teatteriin, kun KOM-teatterilaiset ovat täällä vierailulla. Ja sitten pitää keksiä joku pieni palkinto itselleni, kun olen saanut tämän kaiken aikaiseksi. Hmm, mitähän saa ilman rahaa...?

Yhteistyössä