***TOUKOTAAPEROT 2006***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miia...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänään on ollut ihan HIRVEÄ päivä. Olisi muuten ollut minun ja miehen vuosipäiväkin mutta se nyt jäi kokonaan taka-alalle...
Viime yönä Miklulle nousi kuume ja nenä tietysti meni ihan tukkoon. Välillä Miklu jutteli sängyssä ja välillä taas itki. Sitten kun minä pääsin takaisin sänkyyn, alkoi tuo kakkoskerroksen asukas (masussa) melskaamaan aina, ja en saanut unta ennen kuin hän oli rauhoittunut... :)
Juu no aamu meni räkää pyyhkiessä ihan koko ajan ja kuumekin nousi Miklulle taas kun lääke lakkasi vaikuttamasta. Piti kuitenkin pikaisesti käydä kaupassa että jotain ruokaa saataisiin. Aloin kaupassa ihmettelemään kun Miklu siinä kärryissä venkoili ja näytti vähän siltä että peppuun sattuisi. Kotona Miklu sitten hiplasi haaroväliään koko ajan ja sanoi 'pipi'. Pissalle mentäessä tulikin sitten jo kova itku ja soitin lääkäriin. Sinne päästiin neljältä ja lääkäri sanoi että tuskin on virtsatieinfektio koska se on niiiiin harvinainen pojilla. Antoi kuitenkin näytepurkit mukaan että tuodaan myöhemmin pissanäyte. Siinä olikin sitten puuhaa pariksi tunniksi että Miklun sai ylipäätään potalle, pissa kun tuli niin tuli kauhea itkukin. Vein näytteen lääkärille ja siellä näkyi tulehdus. Ajattelin jo että jes, nyt saadaan lääkkeet ja homma hoitoon. Lääkäri totesi kuitenkin että tuokaa toinen näyte, vielä ei saa lääkkeitä. Sitä sitten yli kahdeksaan illalla metsästettiin ja mies vei sen taas lääkärille. Sitten jo herui resepti ja kauheaa vauhtia mies painoi toiseen kaupunkiin jossa oli vielä avoin apteekki yhdeksään. Oli hirveää katsoa koko päivä kun Mikluun sattui ja pissaaminen oli tuskaa :( Eikä kukaan tuntunut ottavan tosissaan vaikka mitä olisi kenelle sanonut.
Nyt on lievästi pää kipeä ja väsy :) Mutta ihanaa kun tietää että Miklun vaiva pian helpottaa, aamulla on jo varmasti parempi olo.

Tuli nyt vaan valitusta, mutta pakko oli päästä purkamaan huono päivä jonnekin :)

Voi Miklua, joko vointi on parempi?

Me oltiin eilen koko päivä liikenteessä ja napakat supparithan siitä seuras. Mieheltä sain noottia et pitäisi ottaa vähän rauhallisemmin, mut eipä se tuon taaperon kanssa ole kovin helppoa. Ihanaa kun on menossa viikko 30. ehkä tästä mahasta pääsee joskus kuitenkin vielä eroon?! Nyt on alkanut se vaihe et ahdistaa vaatteet ja kiristää ja puristaa ja yöllä ei saa nukuttua (väsyttää kuitenkin kamalasti - viime yönä "nukuin" 20-07). Lisäksi siitepölyt kiusaa ja lääkkeistä on turha haaveillakaan. Ellei sit Suomesta saisi jotain viikon päästä?! Kirjoittelin tuossa listaa et mitä pitää Suomesta tuoda ja huomasin netistä et on tullut kaksi uutta muumimukia, ne on saatava! Lisäksi apteekkiin on pitkä lista + Suomi-DVD:itä, Xylitolpastilleja, salmiakkia jne. Tänään pitää lähteä ostamaan vähän tuliaisia Suomeen päin =D

No niin hyvä et tartutin karjalanpiirakka-innostusta... Siitä tulikin mieleen et vielä muutama taitaisi olla pakkasessa, josko hakisi pussin sulamaan :p

Mut hyvää viikonloppua kaikille!

oi oi, itsetehdyt karjalanpiirakat on kyllä niiiiin hyviä. osaan jopa itse niitä tehdä, mutta on niissä sellainen urakka että harvoin tulee tehtyä.

voi Miklua. toivottavasti on jo olo parempi?

Miia - mä kans heti ostin nuo uudet muumimukit, mymmelin ja myyn ;o)

tuukka sitten nielaisi eilen kolikon... hän säikähti ihan kauheasti, vaikka kolikko itse asiassa sujahti melko liukkaasti alas, ei jäänyt kurkkuun yskittämään. mies kumminkin soitti päivystykseen varmuuden vuoksi ja sieltä sanottiin, että viikon sisällä sen pitäisi kakan mukana tulla ulos.. tänään on tullut jo kolmet kakat ja oon sit niitä vaippoja tonkinut :(
pottailu ei onnistu, ei millään. eilen vaipattomuuden tuloksena oli yhdet pissat lattialle ja yhdet sohvalle.. jos tuukka istuu potalle, niin istuu kyllä siinä kiltisti vähän aikaa ja noustessa tuumaa että "pissa tuli". ei siellä potassa kumminkaan koskaan mitään pissaa ole. ja kun pojalta kysyy, että pissattaako niin vastaus on aina "ei". ja kohta sitten on pissat lattialla....... että koville ottaa vaipoista pääsy.....

hoidossa oli eilen vatsatautia ja nyt vähän kauhulla odotan, että tarttuuko se tuukkaan. kakka on tänään ollut aikas löysää, mutta onneksi ei ole poikaa oksettanut.

jos lukaisisi mondon loppuun ja istahtaisi hetkeksi sohvalle. tuukka meni jo päikkäreille - hallelujaa!! ehkä hän väsähti kun aamulla oltiin parturissa ja vielä sen päälle eurossa lastenpäivillä - siellä saatiin karkkia, limskaa, keksiä ja ilmapalloja ;o)

Me käytiin aamulla uimassa ja miehen tädillä syömässä. Nyt tein oikeestaa koko viikonlopun pakolliset hommat, joten periaattessa olis vapaata, muta aion tehä vähä järjetelyjä ja "tutukimusta" seuraavien hommien eteen, jos ne saisi vähän aiemmin valmiiksi ja kun kerran Ida tutii. HUomenna saatan saaha jo vapaata. Illalla me mennään kait kyläilemään..

Mäkin ostin muumimukit. Meillä on niitä nyt vissiin kakskymentä, en oo kyl vähään aikaan laskenu, mut monta kummiskin. Niitten hintoja on nostettu vaan niin hirveesti, että ei niitä raaski, ku alennuksesta ostaa. Onneksi lähi Cittarissa on muumimukialennus melko usein ja sillon tuleeki melkein ostattua. Hassua, et ne uudetkin mukit oli heti alennuksessa. Kulhoja meillä on muutama, mut lautasia ei olleskaa, ku ne molemmat on aika tyyriitä...

Hei täällähän on muitakin muumimuki-faneja :) Mulla niitä roikkuu tuolla keittiön seinällä joku 25? Syviä lautasia (kulhoja) on vajaa 10, matalia lautasia ei olleskaan enkä ostakaan kun niiden tuotantohan on jo lopetettukin. Mies on muutamaan otteeseen todennut et eiköhän noi jo riitä, mut ei niitä voi keskenkään lopettaa ;) Kiitti vinkistä et Cittareissa ne on alennuksessa, jos ostaa jostain Iittalan tms. liikkeestä niin saa aina pulittaa kamalan hinnan.

Oltiin kaupungilla. Löytyi Suomi-tuliaisetkin. Lähinnä lastenvaatetta ja sitten lisäksi tietty omille lapsillekin samalla :) Miksi niitä lastenvaatteita onkin NIIN kivaa ostella?!!!

Karjalanpiirakat onnistui jopa yli odotusten. Aivan ihania! Lisäksi Essi halus TAAS jäädä mummulaan yöksi =) Me otettiin heti tilaisuudesta kiinni ja käytiin ensin yhdessä shoppaileen ja kattoon tapetteja ja sitten mentiin vielä ulos syömään. Joka osa-alueelta onnistunut ateria, vaikka rahaa tietty paloi. Alkuruuista jälkkäriin asti joka suupala oli nautinto =P

Eihän niitä lastenvaatteita, eikä Muumi-mukeja voi vastustaa. Me ollaan Miia kanssa samoissa lukemissa ja kulhoja ja lautasiakin löytyy vinot pinot. Mies totesi joku muki sitten, että NYT LOPPU! Ja näki mun murtuneen ilmeen. Vähän ajan päästä se sitten tuli kauppareissulta uus muki kainalossa <3 Ihan vaan silkasta rakkaudesta... Meillä osa pääsee sitten mökkimukeiksi. Ovat helppoja käsitiskaajalle, kun kaikki mukit ovat erilaisia eli jokainen käyttäjä muistaa omansa ja voi käyttää useampaan kertaan samaa. Lastenvaatteita ostin siskon vauvalle ja itselle uudet rintsikat, kun näyttää siltä että rintavarustus vain paisuu. Alkoi suomeksi sanottuna olla tissit kipeinä, kun rintsikat käy pieneksi.

Tänään tapahtui jotain ihan uskomatonta! Laitoin tänään napakat farkut jalkaan ja kiristin vyön ja yhtäkkiä mahassa alkoi tapahtua. Kuvittelin jo tulevani hulluksi ja että mun viikot on laskettu väärin. Tunsin nimittäin sikiön liikkeet. Muutaman minuutin ajan muljahteli ja kupli ja nyki...joku pieni ja kova pyöri vasemmalla vyön alla. Voitte pitää mua ihan hulluna, mutta jos vielä muutaman päivän sisällä toistuu, niin uskottava se on!

Nyt alan sulatella äskeistä ateriaa...italialainen alkupalapöytä, sisäfilettä, grillattuja vihanneksia ja taivaallista sitruuna- ja vadelmasorbettia. Aaaaahhh.

Pikku tauko ollu taas. Koko viikko menty niin, että. En ehtiny ees lukee edellisen ketjun loppuja ja tätä toista sivua. Muutama kommentti ja sit lähetään typyn kans pihalle, upee ilma:)

Meille pitäis tulla tuplat ens viikolla. Kolmivuotinen kämppis opiskeluajoilta myy jo ite käytettynä ostamansa kärryt. Laittaa tuleen ne ens viikolla matkahuollon kautta, jos ennättää. Mä nään tuplat tosi asiallisina näihin meiän oloihin. Tullaan kummiski "vaunuileen" varmaan päivittäin, ja Jennan kohalla ainaki muutamia kilometrejä kerralla. Typy ei todellaka kävele ja eihän täällä oo ees turvallista kävelyttää taaperoa, ku pitää tepastella maantien reunaa.

Pyörää ollaan kans mietitty typylle. Kyselin jo ukolta tilaanko huutonetin kautta, mut oli sitä mieltä, et pyörä pitää olla uus. Hyvä niin:) Kylläpä tässä on ainaki toinen käyttäjä vielä tulossa.

Meillä oli viime yön ne Jennan serkut yötä. Meni ihan yllättävän kivuttomasti. Meikä kävi jopa kolmen viikarin kanssa saunassaki. Tarkotus oli, et kävin eka nuorimman kans, ja sit sen piti olla ukon kans, ku menisin kahen seuraavan kans. Mut tää nuorin vierasti niin miestäni, että se oli "pakko" ottaa vielä uusinta kierrokselle. Parhaimmillaan mentiin niin, että kolme oli yhtä aikaa samassa punkassa:)

Kaveri soitti just, et se tulee nelikuukautisen poikansa kans huomenna meille kyläileen. Hyvä alku viikolle, jollon päätin olla enempi kotioloissa.

Mut nyt typyn kans ulkoilmaan:)

Vannomatta paras noiden tuplien kanssa. Aika näyttää, miten tavivaunuilla pärjää syksyn ja talven keleissä. Nyt me mentiin Essin kanssa ekaa kertaa koskaan kävellen lähikauppaan. Menomatkan tytsi käveli lähes kokonaan itse, mutta kauppakassin ja seikkailevan taaperon kanssa en jaksanut taistella, vaan nakkasin tytön Ergoon.

Essi on niin ihastunut äitin leipomiin piirakoihin, että toivoo niitä joka aterialla =) Tämä ei takuulla jää yhteen kertaan. Muutenkin olen paljon enemmän suolaisen kuin makean perään. Paljon mieluummin syön kahvin kanssa hyvän voileivän kuin leivoksen.

Minä jo kovasti toivon ja odottelen, että sisko uskaltautuisi liikkeelle vauvansa kanssa. Sillä on auto ja kohta mullakin piiitkä loma.

Nyt näyttäisi viimein siltä, että Essi pääsis ens viikonloppuna omaan huoneeseen. Kaikki purkamiset ja pohjatyöt on tehty ja edessä enää maalaus, tapetointi ja lattian laitto. Ja ne iänikuiset listoitukset TEHDÄÄN ennen huoneeseen muuttoa. Me kuulutaan just siihen ihmistyyppiin, joilla viimeistely on muuten tekemättä vielä kymmenen vuoden päästä =D

Me käytiin eilen konsertissa ja kyllä neiti nautti sydämensä kyllyydestä. Tanssi niin mahdottomasti tai oikeastaan hyppi kun tanssi meni niin rajuksi. Taputti ja kikatti päälle. Puolisen tuntia vain jaksoi ja sitten rupes muut asiat kiinnostamaan enempi eli salin perällä viipottavat muut lapset. Oli kuitenkin onnistunut reissu. Samalla kerroin ystävälleni että odotan ja sieltä tuli samanlaisia uutisia takas :) Meidän ensimmäisillä on eroa tasan kaks kuukautta ja näille toisille tulee eroa jotain puolitoista kuukautta. Uskomaton sattuma. Ihanaa kun pääsee taas yhdessä odottamaan ja jakamaan vauvajuttuja.

Mä meinaan lähetä soitellen sotaan ja en osta niitä tuplia. Korkeintaan sellaisen laudan minkä päällä voi seistä. Meidän typy on kyl tosi kova kävelemään ja kävelee mielellään ja reippaasti. Ainut että nyt jo välillä tekee tiukkaa jos koira tahtoo yhteen suunta ja neiti toiseen ja rattaat on menossa kolmanteen. Onneksi tilanne on kuitenkin vakaa jonkin aikaa ja niissä rattaissa olija ei voi livistää vaikka lykkäis ne jarruilla odottamaan ;)

Meillä ollaan editytty nukkumisen saralla tai oikeastaan nukahtamisen eli nukahtaa ilman raivohuutoa ja yksin. Viime yönä kyllä raivosi minulle että tahtoo isin paikalle mutta luovutti kun huomasi että äitiä ei haittaa "pieni" huuto. Olin vieressä mutta täysin eleetön ja hiljaa ja siihen nukahti. Viiko takana tutittomuutta ja siihen mahtui neljä täyttä yötä eli saldo mielestäni tosi hyvä. En muista koska olisimme viimeksi nukkuneet niin hyvin. Mieheltä silloin perjantaina tenttasin että mitä helvettiä mietit silloin yöllä kun kannoit neitiä niin totesi että ei hän ymmärrä itsekään.

Jokos Miklu voi paremmin? Toivottavasti. Pissatulehdus on karmea.

Entä onko Sinttu saanut metsästettyä kolikon? Tytön kakkaa en ole joutunut vielä vahtaamaan mutta koiralta kyllä. Oli aika noloa ihmistenilmoilla tonkia sontaläjää ;) Hiukan katsoivat kieroon...

Minulla olisi tänään neuvolalääkäri ja keskiviikkona sitten ultra. Nyt pitäisi varata aika hammaslääkärille, jaiks. En ymmärrä kuin musta on tullut näin arka iän myötä. Pitäs samalla ilmoittaa hammaslääkärille meidän neitinkin tiedot ja kysellä koska pitää seuraavan kerran tulla käymään. On hieman eri käytäntö aina kunnasta riippuen.

Onpas täällä muumimuki faneja paljon. Meillä niitä ei ole kuin kaksi ja yksi sellainen kuppi. Synttäreillä saadaan lisää kun miehen serkut on päättänyt kerätä sitä sarjaa meille. Tosi kiva idea :)

Mun pitäis aloittaa työt, mutta venytän täällä tuttuun tapaan ;) Laskeskelin rahanmenoa ja lainoja...meillä pitää miehelle pitää tiukka kuri raha-asioissa, tai homma luistaa käsistä. Sillä ei ole niin kovaa kiirettä päästä lainoista eroon, eikä korkojen nousu huoleta samaan tapaan. Minä haluaisin tiivistää maksuohjelmia ja säästää reilusti pahan päivän varalle. Myös hoitovapaaseen pitää varautua etukäteen. Nyt se onneksi näytti vihreää valoa, kun molempien toiset opintolainat alkaa olla paketissa, että siitä kuukausittain "säästyvä" summa käytetään ihan suoraan seuraavan lainan isompiin lyhennyksiin. Raharaharaha...blaa. Oon vaan itse sellainen nihupinteri, että saan rytmihäiriön, kun ajattelenkaan miehen Visa-korttia. Kerrassaan ärsyttävä kapine!

Uskottava se on, että korvatulehduskierre on selätetty. Essi on koko ajan vähän räkänokka, mutta mitään isompaa ei näytä tulevan =) Jes!

Ihan huippuhienosti mennyt Nasun perheellä! Mulla oli samanlainen olo, kun lopetin imetyksen. Nykyään saa nukkua kokonaisia öitä lähes poikkeuksetta ja jaksaminen on täysin eri luokkaa kuin viime vuonna. Eilen muistelin miehelle, että viime kevät oli ehdottomasti mun elämän raskain. Toipuminen kesti heinäkuun lopulle(!). Kyllä siinä tuli moneen otteeseen kauhisteltua, miten jaksan mennä elokuussa töihin, mutta onneksi olo helpottui just pari viikkoa ennen loman loppumista... Antsukalle toivon kovasti lepomahdollisuutta opiskelurutistuksen jälkeen!

Mullakin on kohta eka lääkärineuvola ja rakenneultra pitäis varata. Neuvolantäti "uskoi" kertasanomisella, että omalta osaltani vastustan kromosomipoikkeavuusseulontoja. Vastaus tuli heti, että ok, eipä oteta edes verikokeita. Täällä meillä (toisin kuin edellisessä kotikunnassa) tarjottaisiin np-ultra ilmaiseksi, jos verikoe osoittaisi poikkeavuutta.

Kova ikävä siskoa ja vauvaa! Pitää löytää tällä viikolla aikaa, tai lähinnä kulkupeli, että päästään Essin kanssa kummitätiä moikkaamaan. Vauvalla on nyt maagiset kaksi viikkoa kasassa ja sen kanssa voi lähteä vaunukävelyille ja pienille kyläreissuillekin vaikka mummulaan.

Meillä täällä on käytäntö että np-ultraan pääsee ilmaiseksi ja siinä saa valita mitä haluaa vauvata tietää vai haluaako vain katsoa. Me otetaan kaikki tieto vastaan mutta luultavasti en sitten lähde tarkempiin tutkimuksiin vaikka jotain olisikin. Rakenneultra olisi kustannettava itse ja siihen ei luultavasti mennä.

Voi kun rahatilanne olisikin sellainen että voisi säästellä pahan päivän varalle tai tiukentaa maksuohjelmaa pankkiin mutta eipä ole. Ainut mitä nyt säästetään on lapsilisä tytön tilille ja sitten kun saa siitä kodinhoidontuen niin se laitetaan jemmaan sitten hoitovapaata varten. Kauan en varmaan voi olla kotona mutta jos edes sen mitä typystäkin eli siihe että tämä kakkonen olisi 1v3kk tai jotain. Aika näyttää. Ja ne korkojen nousut...

kolikko tuli kakan mukana eilen, huoh.. vaan olipas matka tehnyt tehtävänsä ja oli kolikosta "syöpynyt" (ei liene oikea termi...) pintakerros pois... kun tuukalle oli lauantaina myöhään illalla noussut 'sopivasti' kuume, niin mies yhdisti sen sit tuohon kolikkoon ja soitti eilen myrkytyskeskukseenkin, että mitä jos elimistöön on kolikosta liuennut nikkeliä tai muuta. onneksi kuulemma myrkytykseen olis tarvittu jo reippaasti enemmän nieltyjä rahoja.......
tukkeli olis siis eilisen kipeä ja tän päivän oon ollut hänen kanssaan kotona, vaikka ei kuumetta enää yöllä ja tänään olekaan ollut. eilen hän myös oksensi kerran, eli eiköhän se ollut sitä hoidossa riehunutta mahatautia, onneksi lievänä versiona (toivottavasti en huokaise liian aikaisin..)

hyvä Nasu, hienoa edistystä nukuttamisessa. ja se, että tutista pääsitte noin helposti eroon, on kans todella mahtavaa! meillä uskoisin tulevan jonkin sortin ongelmia, koska pojalle ei nukkumaan mentäessä aina riitä yksi tutti, vaan niitä pitää olla kaksi ;o)
no, hampaiden kannalta hyvä juttu on se, että vihdoin sain tuukan tottumaan pikkukakkosen täysxylitol-pastilleihin. pitkään annettiin aina niitä muumi-pastilleja, mutta hammashoitolassa täti neuvoi tarkkailemaan askeista sitä xylitol-pitoisuuttaa, joka noissa muumeissa taitaa olla jotain alle 30%... enpä ennen tuollaistakaan tajunnut. jonkin aikaa tuukka aina sylkäisi nuo täysxylitolit ulos, koska ne ovat sellaisia kovia ja erimakuisia kuin muumit, mutta kyllä hän nyt jo useimmiten ne nieleekin.. hyvähyvä!

hieno homma myös se, että Essin korvat alkavat olla terveet!

Nasun typy tuntuu olevan monessa suhteessa aivan kuin meidän tuukka - paitsi tietty toisella on pippeli ja toisella ei... mutta tuntuvat olevan molemmat todella "liikunnallisia" taaperoita, pieniä ja ketteriä, pottakauhuisia (meillä kaiketi enemmän...) ja mitä kaikkea muuta... tuksukin jaksaa kävellä (lue: juosta) piiitkiä matkoja, eli metsäreissuillekaan me ei enää olla otettu mitään kulku- tai kantopeliä tuukkaa varten. usein myös haen hänet kävellen hoidosta, kun hän niin kovasti tykkää kävellä ja katsella matkan varrella olevaa rakennustyömaata ja kirkontornia ;o)

muuten, sen verran jo synttäriasiaa, että oottekos aikoneet viedä hoitoon jotain tarjottavaa? mä ostin jo ison pussin muumi-täytelakuja ja sit ajattelin tehdä sellaisia mato-muffinsseja. ja kaiketi vähän jotain suolaistakin pitää viedä, ettei ihan sokeriseksi mene..

mutta nyt mä menen laittamaan ruoan lämpiämään. pitäisi sieltä miehenkin kohtapuoliin ilmaantua. moikkelis!

Tosiaan huomaan monesti Sintun kirjoituksissa yhdenmukaisuusta meidän neitiin. En tiedä kumpi on pottakammoisempi mutta juuri noin meilläkin menee että yks kaks ponakaisee ylös pissat on kuulema tullut. Äiti ei vaan huomaa ;) Viikkoon ei taas olla saatu mitään tulosta mutta istuu ainakin mielellään siinä pytyllä. Ja nimenomaan pytyllä pysyy paikallaan paremmin kun ei pääse itse siitä ponnistamaan pois. Olen tarkkaillut pissa välejä ja kuten maca joskus mainitsi tästä pitkästä pidätyksestä niin meillä näyttäs olevan kans melkoinen seurapiirirakko typyllä. Yleensä kun tullaan hoidosta niin mennään puhtaalla vaipalla tuonne seitsemään asti ja nykyään mennään vähän ennen 7 passiin pytylle mutta pissat tulee vaippaan sitten hetken päästä. Illalla on hauska kun käydään iltapissillä niin eihän sinne mitään tule vaan pissaa sitten vaippaan ennen nukahtamistaan ja heittää sen sitten laidan yli lattialle. Vaihdan sitten puhtaan päälle kun on nukahtanut =)

Heti, kun muistan, kannattaa Sinttu tarkistaa(ellet jo tiedäkin), että mikä on viemisten kanssa käytäntö, koska noi leipomukset menee oikeestaa hygienia puolen kanssa vähän ristiin. Eli lapsille ei ainakaan joissain paikoissa, missä oon ollu, oo saanu viedä mitään kotona leivottua.

Paljon oli teillä juttuja, että mitäköhän sitä kommentoisi. Voikun mekin päästäis johonkin konserttiin. Oon pyytäny mummia, jolle tulee paikalliset sanomat, et tarkkailee niitä. mut viimesestä hyvästä konsertista ei ollu hirmusti huudeltu ja salikin oli kuulemma ollu tyhjillään. Ida siis ajattelen noilla konserteilla, ku se rakastaa niin musiikkia.

Ida kävelee aina tohon leiksalle, ja lähikauppaan, mut matka onkin aika lyhyt. jaksaa kummiskin kävellä muskariinkin tai vähän isommalle kaupalle, mut sinne yleensä otetaan rattaat mukaan kiireen tai kantamusen vuoksi. Mummillekkin on kävellyt eli matkaa on pari kilsaa.

Ida on ollu ilman vaippaa yölläkin nyt neljänä vai viitenä yönä peräkkäin. päikyiltäki ollaan jätetty vaippa, jos pissa tulee ennen päikkyjä(ensimmäinen poikkeus siis tänään, kun ei pissaa tullut). Yhtenä yönä on tullu pikkupissa ja sekin miehen ansiota, kun ei jaksanut nousta laittamaan Ida potalle. Ida siis herää usein yöllä pissalle, jonka jälkeen jatkaa unia. Nii ja ulkoilustakin ollaan jätetty pois, jopa pyörälenkeillä ollaan käyty ilman vaippaa. Kuhan huomio sen lähtiessä, et pissa on potassa eikä kiertele paljon yli kahta tuntia. Ida tietty osaa sanoa, mut aika hankala tuolla kylmässä vielä on pissattaa ojanpenkalle. Eli pikkasen helpottaa vaipattomuutta kesän tulo. Nii eli suomeksi Ida on nyt kuiva(jos ei vahinkoja silloin tällöin lasketa :))

Nälkä jo kurnii ja Ida vetelee sikeitä sekä makaroonilaatikkossa kestää vielä hetki.

Tosi hyvin, jos Ida pärjää jo öisinkin ilman vaippoja. Meillä menee päivät hienosti ja päikyt ja ulkoilut ollaan samoin vaipatta, jos pissa tulee ennen lähtöä tai unia.

Tänään meillä herättiin kuudelta =/ Kyllä väsyttäis. Essi vaikuttaa edelleen puolikuntoiselta, mutta ei varsinaisen sairaalta. Miehellä on myös pitkittynyt yskä. Onneksi itse olen säästynyt nyt jälkitaudeilta.

Meillä ollaan miehen kanssa surtu kovasti naapureiden muuttoa. Oli tosi kivaa ja helppoa, kun asuttiin seinänaapureina ja käytettiin itkuhälytintä lapsenlikkana, kun pidettiin yhteisiä illanistujaisia. Myös hätäapua vaihdettiin melkein viikottain, eli hoidettiin toinen toistemme lapsia, lainattiin kahvia jne. Heille tuli pakkotilanne lähteä työ perässä pois =(

Nyt aletaan puurolle ja nautitaan yhteisestä hetkestä, kun mieskin on kotona vähän pitempään.

Antsukka: meidän hoitopaikkaan saa viedä omia leipomuksia. muistin kysyä jo aiemmin, kun oli hoitajien kanssa joskus puhetta että he suorittavat juuri hygieniapassia ;o)

Meillä ilmeisesti saa myös viedä kun juuri perjantaina olivat kakkua syöneet yhden pojan synttäreiden kunniaksi. Minä en ole vielä miettinyt mutta tuskin ainakaan kakkua kun hoitaja naureskeli että synttärisankari oli syönyt mielellään mutta muut oli vähän irvistelleet. Luultavasti vien keksiä tai jotain sellaista pientä.

Hyvien naapureiden menetys harmittaa todella. Me asuttiin ennen tässä työpaikkani vieressä ja naapuri oli kaunpunkin teatterissa näyttelijänä ja hänen vaimonsa muuten töissä siellä niin sain aina heiltä näitä ystävän lippuja teatteriin. Sen edun menetin kun muutettiin. Sitten tuolla edellisessä paikassa oli muuten tosi kivoja naapureita ja heitä on vähän ikävä. Yksi näistä tulee käymään meillä keskiviikkona. Hän oli kans sellainen että apua tohti pyytää tarvittaessa ja toki minäkin yritin auttaa jos olisi tarvetta mutta eipä heillä juuri koskaan ollut. Pari kertaa taisin lainata jotain tavaraa mutta ei muuten. Heillä oli avaimetkin meille silloin kun jänskättiin lähtöä laitokselle typystä siltä varalta jos olisi tarvinnut koiraa käyttää.

Mulla oli eilen niin pikainen lääkäri ettei ikinä. Kysyi vaan onko kaikki hyvin, onko kysyttävää, ai ei, no katsotaas, hyvältä näyttää, heippa. Olin jotain alle 10 minuuttia siellä. Jotenkin jäi sellainen olo että ohhoh. Ei mulla mitään ihmeitä sydämellä ollut mutta jotenkin ei siinä ihan niin hätäinen olisi tarvinnut olla. Ilmeisesti ei viitsinyt keskittyä kun toissa viikolla olin neuvolassa ja huomenna menen keskussairaalaan siihen ultraan.

Sori näitä mun kirjoituksia. Kiireessä tulee kirjoitettua ihan mitä sun sattuu ja tosi epäselvästi sekä tietysti höystettynä hurjalla määrällä kirjoitusvirheitä. Tsori tsori.

Melskaus mahassa jatkuu erityisesti syönnin jälkeen. Uskottava se on, että tällä kertaa tunnistin liikkeet todella aikaisin! Perskuleen takatalvi. Meillä satoi lunta varmaan vuorokauden ja minä jo niin odotin kesää ja aurinkoa... Pitääpä reenata vähän ja hipsiä sitten hakemaan pikkuneiti tarhasta.

Voi, Miklua, onhan jo parempi?? Pissatulehdus on _kauhea_! Miksi ihmeessä eivät meinanneet uskoa ensin...kamalaa. Kerran Mimmin pissa haisi niiiin voimakkaasti et ehdin jo hieman huolestua mut onneks ei sit enää ilmenny mitään oireita. Mä muuten sanoin pk:ssa et jättävät myös ulkoiluvaipan pois -tavan tottumuksesta saattaa tulla lirit haalariin mut onpa siellä varapuku. Unille saavat viä tosin laittaa vaipan vaikka kotona käyttää tosiaan ainoastaan öisin, nyt ei ole vähään aikaan olut kuiva aamulla -kokeiltu on ilmankin vaippaa ja lammikkohan siitä tuli..;-) Ja mitä tulee pitkään pissiväliin niin eilen laskin et se oli n.6h... (oli vapaapäivä ja käytiin kaupungilla)

Huuh, vai oli Tuksu nielaissut kolikon, noh, onneks tuli nopsaan pois. VP:n masussa vipelletään, hihii, on varmaan aika huisi tunne kun noin aikaisilla viikoilla tunnet liikkeet! :-) Ah juu ja olitte syntsäjuttujen viemisestä päikkyyn jutelleet. Hmm, mä en aio viedä mitään, tästä oli oikein kyselykin aiemmin et saako lapsi syödä karkkia tms pk:ssa ja vastasin saa mut et mä en aio tuoda mitään kun en tiedä toisten allergioista / vanhempien periaatteista eli jos joku ei halua että lapsensa syö karkkia. (esim yhtä lasta saa kutsua vain omalla nimellä, ei esmes lempinimellä)

Meidän Hesanreissu meni sinänsä ok mut Ikeassa oli uber-hirveesti väkeä eli siä meni hirmusti aikaa ja se ruuan jonotus kaksistaan Mimmin kanssa oli tuskaa.. Sen verran tuli mutkia matkaan ettei ehitty käydä keskustassa vaan treffattiin yhtä kaveria Itiksessä -yh et se on tympeä paikka (ja mä sentään tykkään 'shoppailusta'..). Mut paikanvaihdos aina piristää noin muutoin. Ja mitähän muuta, hmm, duunikaverin töpeksiminen meinas pilata mun päivän mut nyt mä oon jo rauhoittunut. Heh.

Miklu voi jo paljon paremmin, nenä nyt on vielä tukossa mutta pissaaminen sujuu :)
Mies tuli myös kipeäksi heti Miklun jälkeen joten aika on mennyt heitä passatessa, en ole koneellekaan ehtinyt :D
Miklun pissa tosiaan meni vielä laboratorioon tarkempiin tutkimuksiin. Tänään soittelin tuloksia ja bakteeria ei löytynyt. Eli tulehdusta ei siis ollutkaan!? Antibiootti kuitenkin auttoi pissavaivoihin, tiedä sitten. Jos bakteeri olisi löytynyt, olisimme saaneet lähetteen TYKSiin ultrattavaksi. Olisi poissuljettu virtsan takaisinvirtauksen mahdollisuus. Mutta onneksi ei nyt tarvitse sitä miettiä.

Huomenna on minun vuoroni kuskata omaa pissaani labraan :) Olin tänään neuvolassa ja kätilö halusi poissulkea virtsatieinfektion. Minulla kun on hassuja oireita ollut, mutta ei samanlaisia mitä tyypillisesti kun virtsatieinfektio on minulla ollut. Hyvä että tuo ihana kätilö ottaa kaiken tosissaan mitä sanon, ja tekee asioiden hyväksi jotain.
Ja kuusi kiloa on jo tämän raskauden aikana painoa tullut :D Katselin Miklun aikaista äitiyskorttia ja tässä vaiheessa Miklua odottaessa minulle oli kaksi kiloa tullut painoa :DD

Kivaa että VP jo tuntee pikkuisen liikkeet :)
Ja hyvä että Tuukan nielaisema kolikko tuli ulos :) Minä olisin ollut vastaavassa tilanteessa kyllä aivan paniikissa! Vaikka enhän minä tiedäkään mitä kaikkea Miklu on mahdollisesti nielaissut, mutta en kyllä ole huomannut mitään...

Öitä :)

Voi Miklu-parkaa. Onnex se ei ny lopulta kumminka ollu tulehus, mutta joku siinä kummiski vaivas.

Vau, vai on Ida jo noin kuiva. Ja pari muutaki tulee jo ihan hännillä. Meillä on siihen vielä piiitkä matka. Ja aikaa reilu kuukausi, joten ei taideta ennättää tällä vauhilla. Eli pääsen vaihteleen kaksia vaippoja yhtä aikaa.

Veljen lasten hoitoonotto sitte kostautu. Niitten viikolla ollu oksennustauti oli vielä tarttuvaa. Niin me oksennettiin sitte Jennan kans maanantaina. Tai tarkemmin sanoen minä maanantai-illasta vajaan vrk:n eteenpäin lähes kymmenen kertaa ja Jenna kerran. Onnex Jenna pääsi niin vähällä. Mulla oli vielä eilinen tuskaa, mutta nyt ollaan lähössä ulos.

Yäk! Mahatautia! Vielä on meidän sairastelut tuoreessa muistissa...

Yöt on menneet ihan harakoille. Essi heräs tänään kahdesti ja nousi ylös kuudelta. On varmasti ollut tarhassa melko väsynyt. Eilen olivat joutuneet tuomaan aikaisemmin sisälle, kun oli kiukkua riittänyt niin kamalasti =/ Mietin jo, pitäiskö neiti käyttää lääkärissä, kun räkätauti ei ota laantuakseen ja mies sai eilen antibiootit keuhkoputkentulehdukseen. Essikin yskii, mutta ei ole erityisen huonovointinen.

Me lähdetään tänään valitsemaan Essin huoneen tapetit =) Ja lattiakin pitäisi löytyä. Toivottavasti päästään yhteisymmärrykseen...meillä on sisustuksessa aina vääntämistä, eikä siksi saada valmista aikaiseksi. Sohva on ehkä ainoa hankinta, mistä oltiin heti samaa mieltä ja edelleen ollaan oikein tyytyväisiä valintaan.

Mun pitää lähteä nyt vuorostaan kotiin tekemään töitä. Sain opetushommat napakasti purkkiin =) Meillä alkoi viimeinen jakso, eli tässä voi pikkuhiljaa alkaa asennoitua kesälomaan ;)

Yhteistyössä