**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt on tuolla mahassa muutakin kuin kahvia =) Pakkohan mun oli saada heti varmistus tilanteeseen ja kyllä meillekin on vauva tulossa. Ihanaa! Tuli mieskin tosi onnelliseksi. Pitääpä soittaa neuvolaan...

ONNEA VP! Lisäilkäähän muutkin laskettuja aikoja sinne listaan niin voi seurata tilannetta :) Täällähän plussaillaan sellaista tahtia et ihan kun oltaisii jossain kuumeilijoiden ketjussa :)

mäkin tulin ihan vaan VP.n uutisia katsomaan ja kyllä jo tota plussaa ounastelinkin: ) mielettömät onnittelut koko perheelle!!! koska on la? kuka ilmottautuu seuraavaksi piinaavan jännityksen kohteeksi???

Oon mäkin sitä mieltä, et persoona sen kertoo ja itehän mä nimenomaa haluaisin pienten puolelle lto.ksi, koska tykkään enempi ihan perushoitohommista, mutta kaikissa tarhoissa siel ei oo Lto:ta. Nii ja alunperin oon lähteny sosionomiksi ihan vaan lastentarhatyönvuoksi, ku tiiän et yliopistosta ulospääsy olis kyllä mun lukutaidoilla vaikeaa.

Oviksista mulla ei oo kyllä mitään hajua ollu koskaan ja menkat tulee säännöllisesti varmaan pillereitten vuoksi. En oo koskaa tienny tarkka kellonaikaa, mut päivän aika tarkasti.

Mustakin Theon sairaalareissu kuullosti pahalle. Miialta pitiki vielä kysyä, et joudutteko te maksaa niistä sun raskausjutuista jotain, ku kerran palvelu on niin hyvää?

Ida jää yksin omaan sänkyyn kirjan lukemisen ja laulun jälkeen. tosiinaan se huutelee nenää, pissaa, pipiä ja kaikkea mahdollista, et mentäis käymään(ovi siis kii), mut useimmiten se käy ihan itestää "iltalauluja höpisten" unille. Meillä on yleensä vaikein vaihe nukahtamisessa ollu sairaspäivien jälkeen, koska sillon on tullu helpommin mentyä Idan luo, ni välil ollaa jouduttu päättämään, et nyt saa kyllä hetken huutaakin.. onneksi se loppuu parissa minuutissa, kun pysyy ite tiukkana. Ja jos ei olla pysytty ni Ida saattaa juoksuttaa parikymmentäki kertaa siellä ja nimenomaan huutaa "huomionhakusesti" ei silleen, et maailma kaatuis. onneksi näitä edellämainittuja unikouluja on ollu vaan pari. kokonaisuutena Ida on aina käyny kiltisti ite nukkumaan. Siinä vaan menee yleensä itellä aikaa huomata se, että Ida yrittää vaan hakea sitä huomiota ja pitkittää unille menoa, joten pari viikkoa ollaa kateltu tota juoksutusta, mikä on huono asia, koska se ei tee meiän toimista johdonmukasta ku yhtäkkiä päätetäänki ettei mennäkkää. Joo, että semmosta sepostusta.

Sinttu kysy minkä ikäsiä mun kummilapset on.. kaksoset on neljä ja toinen kummityttö täyttää viisi huhtikuussa. Joten ei niillä oo ku puolisen vuotta ikäeroa. Joten sopivan ikäsiä, et voi järjestää tommosia. Kummipoika ilmotti, et hän tarjoo sohvat ja elokuvan(minkä mä oon niille ostanu), ni mun pitää sitte viedä tarjottavat :)

ONNEA VP!!!!!!! voi jestas sentään kuinka näitä vauvauutisia nyt pukkaa - ihanaa ihanaa ;o) ;o) ;o)
ei taida olla enää "odottamattomia" kuin minä, Macadamia ja Antsukka....

Kiitos kaunis kaikille! Käytiin jo tiedottamassa tulevan kvartetin mummu =) Meidän perhe sikiää tänä vuonna sitten oikein urakalla. Vielä kun veli täräyttäis vauvauutisella...äh, epätodennäköistä. Kyllä tuli mummu iloiseksi tiedosta =) Muut on vuorossa sitä mukaa, kun nähdään.

Ihanaa, kun voi tän oireilun laittaa nyt oikean syyn piikkiin. Väsymys painaa ja limakalvot reistaa. Alkaa muistua mieleen, miten RASKAS se raskausväsymys onkaan... Mulla oli koko odotusajan, vaikka monilla helpottaa jossain välissä. Joka päivä piti saada nukkua päikkärit, mikä taitaa olla tällä kertaa vähän mahdotonta. Vaan enpä jaksa valittaa enempää, koska oikeasti oon tosi onnellinen ja edellinen raskaus sujui kaikin puolin moitteettomasti, voin hyvin, jaksoin hyvin ja työkunnossa pysyin loppuun asti. Kaks päivää ennen synnytystä olin vielä työn touhussa =) Nyt Essi tietysti verottaa osan voimista, mutta muuten elämä on paljon stressittömämpää.

Me ollaan vielä ihan puulla päähän lyötyjä, mutta onhan tää ihan huikeeta. Ja tällä kertaa osu ja uppos heti ekasta mahdollisuudesta. Mulla on nimittäin sen verran tarkkaan luettavat hormonit (puhuitte oviksesta, täällä se ei jää huomaamatta!), että ollaan vaan väistetty/käytetty ehkäisyä vaarapäivinä. Nyt otettiin eka riski, josta sitten kävi näin hienosti <3

Antsukka, Kyl nykyään kaikilla pienten osastoillakin pitää olla lto/sosionomi. Ei saa korvata lastenhoitajalla. En nyt muista milloin tää tuli voimaan, mut on ollut voimassa jo useamman vuoden!
Noista raskaudenseurantajutuista me ei jouduta maksamaan mitään kun miehen työnantaja maksaa meille ne sairaskassat. Jos työnanataja ei maksaisi niitä niin sitten ne pitäisi itse ottaa jostain. Muutenkin ollaan päästy helpolla monissa käytännön järjestelyissä kun tuota kautta ovat järjestyneet! Luojan kiitos :)

Joo ja vaikka se eka yö on aina niin hurja tuossa kurkunpääntulehduksessa niin se on oikeastaan aina vaan se yksi yö. Sitten iskee nuhan ja tavallisen yskän. Toivon et pian Theon röörit kasvamisen myötä isonisi ja jäisi noi pois jokaisen flunssan yhteydessä. Viimeksihän Theolla oli tuo joulukuussa vesirokon jälkitautina. Onneksi ollaan muuten oltu terveinä noi vaan meitä vainoaa vähän väliä. Kamalinta on itse herätä siihen kun lapsi ei saa henkeä ja tuntuu että kuristuu, itkeminen sitten tietysti vaan pahentaa tilannetta. Ekan kerran oltiin ihan paniikissa, mut nyt menee jo rutiinilla vaatteet päälle ja ulos kylmään tai sitten autoon ja sairaalaan...
No joo, kaipa tästä joutaa nukkumaan...
Niin, ketäs me sitten seuraavaksi aletaan jännäämään?! ;)

Huomenia. Viime yönä taas rampattiin typyn huoneessa ja nyt sitten väsyttää. Onneksi on perjantai :)

Minä soittelin eilen omalle äidilleni ja kerroin uutisen. Äippä tulee meille sunnuntaina ja on ensi viikon hoitamassa typyä joten luultavasti olisi arvannut ja oma äiti on sellainen keneltä en halua salata yhtikäs mitään. Vähänks oli onnellinen :) Viime viikonloppuna mulle höpöttelikin että pitää tehdä toinen muksu jotta molemmille mummuille on yksi ja ei tartte tapella.

Samoilla linjoilla VP kanssa että saa nähdä kuin tämän väsyn kanssa pärjää kun viimeksikin teki tuskaa koko raskauden ajan. Ainoastaan siinä vaiheessa kun pääsin äippälomalle niin rupes helpottamaan kun sain nukkua aamulla pitkään ja päivällä lisää.

Eilen isi kertoili meille päivän tapahtumia kun syötiin ja tokas "sillä tais mennä herne nenäään", no hetken päästä katsottiin mitä neiti kikattaa niin sillähän oli herne nenässä =) Siis oikeesti.

Eipä helpottanut väsymystä yhtään, että mies sinkaisi aamulla viideltä ylös ja koko perhe heräsi siinä samalla =/ Mur.

Essi on edelleen terve! Parin viikon päästä on korvakontrolli...peukut pystyyn, että selvittäis ilman lääkekuuria. Mulla on itsenäisen työn päivä =) Kivakiva. Pitäis vain ehtiä hommata pikkuneidille passi... Kyllä sitä on uusavuton, kun ilman autoa ei oikein osaa mitään. Syksyllä me pyöräiltiin paljon, mutta nyt pitäis kävellä lapsen kanssa...ylivoimaista =D

Tosiaan, perjantai. Viikonloppuna aiotaan ottaa spurttia tuon huonejärjestelyn kanssa. Viikon päästä tulee Essin kummisetä käymään, siinä on hyvä takaraja. Olis aika saada Essi omaan huoneeseen, niin saisin itse nukkua pidempään ja paremmin. Ja pakkohan se on ajoissa ennen ens syksyä tehdä, kun ei pian olla enää kolmisin =) Voi himpskatti, kun jännää! Kovasti haluttais mennä omalle isälle kertomaan, se on niin elementissään lasten kanssa. Toiselle siskolle soitin eilen illalla ja se riemuitsi jo siitä, että meidän kaikkien lapset menee samana syksynä kouluun! Kauaspa sillä ajatukset kantaa.

Nyt pitää päästä vauhtiin. Tuntuu uskomattomalta, että voin taas käydä suihkussa Essin ollessa kotona. Vaan kohtapa sekin riemu taas loppuu...

Vai herne nenässä, oi-voi-voi.... Tais kumminkin tulla poiskin ettei vahingossa henkässy sitä syvemmälle nenään..? En tiä mikä protesti Mimmillä oli eilen kun pissi lattialle monta kertaa ja oli kakannu vaippaan hoidosta hakiessani... Toinen lasti onneks tuli sentään pottaan... Haettiin kotimatkalla Elloksen paketti josta paljastui mm yksi vaaleanpunainen (kröhöm..;) paita Mimmille ja se _piti_ saada päälle loppuillaksi, tuntuu et Mimmi tunnistaa värin kun hokee usein 'vaaleenpuna' ;-). Ja mitäs muuta; no, mä näin unta et olin raskaana! Eli taidan olla hieman kade ;/ -MUTTA iloinen teidän muiden kanssa! Mitäköhän Sirppelille mahtaa kuulua, samoin Sadulle?

Mukavaa viikonvaihdetta!!

voi Nasun typyä. tuli ainakin selväksi, että tyttö ymmärtää kaiken puheen ;o)

niin, Sirppelistä ei olekaan kuulunut pitkiin aikoihin mitään - mahtaakohan siellä olla jo ns. pullat uunissa? yritys ainakin oli, muistaakseni.

mä olen kans teidän odottajien puolesta tooooosi iloinen ja onnellinen! oma tilanne on vähän kinkkinen, mutta kerron kyllä jos joskus vielä pääsette mun puolesta jännäämään ;o)

mä ostin eilen tukkelille ensimmäisen palapelin - 6-osaisen muumipalapelin. tuksu tykästyi siihen ja sitä koottiin tänäkin aamuna moneen kertaan.
oli muuten nolo kauppareissu eilen: ensimmäistä kertaa elämässäni unohdin lompakon kotiin! olin jo latonut kaikki ostokset kassahihnalle, kun tajusin että lompsa jäi mun salikassiin sängylle... no, ostokset kassan taakse odottamaan ja mies tuomaan rahaa kotoa. no, ehkä tääkin taas opetti katsomaan kassiin ja varmistamaan että rahapussi on tallessa ;o)

Onneksi meidän neitin nenä on sen verta pieni ettei se herne mennyt syvälle. Harmitti vaan kun en voinut sille naurun pyrskähdykselle mitään. Nyt siitä sitten tuli kiva temppu...

Vai meni Nasun tytölle kirjaimellisesti herne nenään :DD Ihana!
Kauhulla odotan mitä Miklu tunkee nenäänsä tai korvaansa joskus, hänellä kun on vähän taipumusta jo siihen. Esim. jos kiven löytää lattialta, hän havittelee sitä korvaansa. Ei onneksi ole oikeasti vielä laittanut!

Olen päässyt tässä vauvan odotuksessa yhden etapin eteenpäin, olen jo jokusen päivän tuntenut vaavin liikkeitä :) Hentosia ne vielä ovat mutta selvästi tunnistettavissa, iltaisin on ihana käydä nukkumaan kun saa hetken kuulostella mitä siellä masussa tapahtuu. Ensi kuun puolivälissä olisi jo rakenneultrakin, siellä toivottavasti nähdään onko tyttö vai poika tulossa!

Miklukin on jo ihan terve, ei se pieni kuumeilu kestänyt kuin vuorokauden verran. Mitään nuhaa eikä muutakaan ole tullut. Hassua... Nyt on kyllä minulla sellainen olo että kipeäksi olen tulossa, kurkkukin oli aamulla kipeä.

Hyvää viikonlopun alkua!

Onhan näillä hauskat jutut. Essi tietää, että Onni on nimi, mistä oli reippaana tyttönä päätellyt, että Paljon onnea vaan voi ihan hyvin laulaa "Paljon mummuuuuaaa vaan". Vaihtoi milloin minkäkin nimen siihen Onnin paikalle =D Ei me voitu olla nauramatta.

Tuo korviin tunkeminen on tuttua aina tulehdusten aikoihin. Pelottaa, että löytää joskus tyyliin sukkapuikon ja hoitelee tärykalvon puhkomisen omin päin...

Nyt kipaisen hakemaan pikkuneidin. Sain muutaman jutun kirjoitettua, mutta paljon pitää potkia eteenpäin. Sitä voisi kuvitella, että luovuus vain ON. Ehei, inspiraatiota odotellessa jäis kyllä työt tekemättä...

Meneekö tämä viikonloppu taas yksinkirjoitteluksi? Keksi kaikkia mahdollisia sijaistoimintoja, ettei tarttis alkaa siivoamaan. Koti on kuin pommin jäljiltä.

Mies antoi mun onneksi nukkua aamulla pitkään ja toisaalta ymmärsin itse mennä ajoissa nukkumaan. Nyt olo on kuin Nasulla pari päivää sitten: päätä särkee, mutta eipähän väsytä. Kerroin suuret uutiset tulevat lapsilauman papalle ja iloiseksihan tuo tuli. Pari vuotta sitten mun vanhemmat kyllä tirautti itkutkin vauvauutiset kuultuaan. Taitaa ekan lapsenlapsen jälkeen "vähän" tasoittua nuo reaktiot. Vaikka täytyy myöntää, että on Essin syntymä ollut tosi iso muutos koko perheelle, välit omiin vanhempiin on lähentyneet ja tavataan yleensä monta kertaa viikossa. Nyt kun pappa on vielä sairaslomalla, niin osallistuu Essin hoitoon tosi paljon.

Eilen päiväkodissakin antoivat taas palautetta tuon neidin puheenlahjoista. Normaalisti on kuulemma hyvä, kun tämän ikäinen puhuu kolmen sanan lauseita ja meillä pulputtaa jo tauotta ja hakee nyt kovasti adjektiiveja, esim. värit onnistuu, äiti laulaa ihanasti, iso pakettiauto jne. Ja eilen illalla taas yllätti mut, kun nukkumaanmennessä lauloin Essille, niin tyttö unen rajamailta vielä sanoi: "Pappa tuota laulua Essille laulanut on." Ja todellakin puhuu tuollaista "runollista" kieltä. Minä nimesin sen eilen prinsessakieleksi =)

Nyt minä oikeasti siivoan. Mies laittelee jo lounasta, eikä mun päivä oo muuttunut aamukahvista kummemmaksi...

Ihanaa prinsessakieltä :) Meillä ei tule kuin kahden, max kolmen sanan lauseita. Höpöttää taukoamatta mutta mutta...

Täällä kans yks joka välttelee siivousta ja siks hegailee netissä.

Täällä on aivan mahtava keli ja ainoa haitta ulkona ololle on aivan järkyttävän liukas maa. Jahka tintti herää niin lähdetään taas ulkoilemaan. Nyt on kyl pakko jatkaa hommia, sillä nyt näkee kaikki kikkareet kun aurinko kunnolla valaisee huushollia. Ihanaa kun tulee kevät!!

Mä täällä väsäilen vaihteeksi tehtäviä ja siinä välissä salaa käväsen täällä. Toisaalta välttelen seuraavan tehtävän alottamista, koska Ida herää luultavasti kohta, ku se on jo kaksi ja puol tuntia nukkunut.

Kävästiin miehen kanssa tänää käupungilla ja Ida oli sen ajan varamummolla. Ostin itelleni kolmet rintsikat(jo oli todellaki aikaki) ja Idalle ostetiin enemmän vaatteita kerralla ku ikinä ennen. Löydettiin sille ruskeet samettihousut, farkkuhame, kaks trikoopaitaa, tunika ja sukkikset. Mieskin kävi tuhlaamassa pariin musalevyyn/dvd:hen . Yllättävän pikasesti laitettiin rahat tuulemaan, ku kaupungilla meni vaan reilu tunti :) Joskus onnistuu löytämään helposti, toisinaan kiertää päivän eikä osta mitään.

Idallaki alkaa verbit olemaan hallussa, vaikkei se vieläkään ihan hirmusti toistele peräkkäin sanoja. Värejäkin se ilmeiseti osaa jo ainaki punesen ja vaalenpunaisen.

Täälläkin on ihana ilma <3 Me vaan sovitiin, että mennään mummin kanssa syömään ulos ja sitte saunomaan, joten iltaulkoilut jää kyllä väliin. Ellei sitte viittitä lähteä kävellen, mut toisaalta illalla saunan jälkee olis kiva päästä pikasesti kotiin.

Unohdin muuten ottaa pillerin aika "hyvässä" vaiheessa. En kyllä usko, että mä siitä raskaaksi tulisin, mutta mietinpä vaan, että kohta alkaa teiän jutut vaikuttaa jo alitajuntaan :) Ja vaikka tulisinki, ni hyppisin varmaa ilosta kattoon!

Jaahas jatkamaa->

on aika jännää tuo Essin puhe ;o) pitkiä lauseita jo.

tuukka katseli tänään ikkunasta ulos ja pihalle tuli fasaani. poika ilmoitti että "ulkona on iso naakka" ;o)......... hihii........

mä kuulin just että mun paras ystävä (jolla la kesäkuussa) odottaa poikaa. olivat käyneet 4d-ultrassa varmistuttamassa asian. lupailin jo joitain tuukan vaatteita heille, kun heidän esikoisensa on tyttö ja varasto on näinollen pullollaan vaaleanpunaisia vaatteita..

vai että Antsukkaa tässä nyt täytyy jännätä! kiva kiva - toivotaan parasta!

mä kävin tänään tyhjentämässä kirpparipöydän ja tulihan sieltä kuutisenkymppiä rahaakin. enemmän kuin uskoin. aattelin lähteä ensi viikolla käymään reiman tehtaanmyymälässä, josko sieltä löytyisi tuukalle vk-haalari. on ne van kauheanhintaisia!!!

Huomenta! Kyllä tähän tilanteeseen täytyy nyt alistua, päänsärky, väsymys ja yökötykset on tulleet jäädäkseen. Sain kuitenkin nukkua hyvin ja aamupalaksi nappasin särkylääkettä.

Essin kanssa oltiin eilen lastenkonsertissa ja hauskaa oli =) Näin paljon tuttujakin lastensa kanssa. Tänään on rauhallinen kotipäivä ja mulla on illalla töitä. Yläkerrassa on ihan kamala kaaos ja jostain pitäisi löytyä voimaa siivoukseen. Meillä on edelleen entisen työhuoneen tyhjennys kesken ja nyt huomattiin, että kaapin alla ei ole lattia asennettuna =/ Mur. Ratkaisi ainakin sen, että lattia menee kokonaan vaihtoon, koska kaappi hävitetään joka tapauksessa. Se lattia ei oo alunperinkään erityisen mieluinen, mutta lisätöitä tuosta tulee... Ja kuten varmaan tiedätte, remonteilla on tapana paisua. Tässäkin tapauksessa lienee niin, että lopulta vaihdetaan lattia koko yläkertaan. Ja kesällä rempataan tämä alakerta keittiötä myöten. Mutta sittenpä täällä luulisi viihtyvän vaikka kuin pitkään. Asunnon sijainti on meidän kannalta paras mahdollinen, tilaa voisi olla enemmän, mutta laitetaan isompi vasta sitten joskus, kun polte omakotitaloon on riittävä. Kahden lapsen kanssa tähän mahtuu, kolmen kanssa varmaan ei, eikä kolmatta voi tulla (ellei mulla jostain ihmeoikusta tuu kaksoset) 2-3 vuoteen.

Nyt taidetaan Essin kanssa tarttua harjaan (Essin homma) ja imuriin (äitin raskas osa). Mies saa luvan raivata yläkerrassa, koska Essin kanssa ei sinne mennä.

Sen verran piti teidän juttuihin kommentoida, että jos Antsukka onkin kade meille tuleville/nykyisille möhömahoille, minä kyllä mielelläni shoppailisin itselleni alusvaatteita ja muutakin. Nyt pitää taas marssia mammaosastoille. Tällä kertaa kyllä tahtoo! ne lappuhaalarit ja parempi taloudellinen tilanne mahdollistaa siveämmän ulkoisen olemuksen vauvamahan kanssa.

Yhteistyössä