Ja taas lähti uusi kuukausi ja viikko käyntiin...iik...synnytys lähenee uhkaavasti...
Jabba: Meillä alkaa olla kaikki valmista vauvaa varten. Vielä pitäis vaunujen kangasosat pestä ja ehkä myös sitterin. Kaikki hankinnat ollaan tehty, paitsi rintarepun ja imetystyynyn ostan sitten vasta vauvan syntymän jälkeen jos tarvetta on. Ai niin, sairaalakassi on vielä pakkaamatta, mutta listan tein valmiiksi ja laitoin sen jääkaapin oveen äkkilähdön varalta. Kassin pakkaan varmaan vasta lähempänä laskettua-aikaa.
Jokohan Commander on tositoimissa?
Täällä on maanantai vierähtäny kaupungilla ostoksilla ja neuvolassa käydessä. Olin kyllä niin puhki kotiin päästyäni että makasin sohvalla puoliunessa koira kainalossa 2 tuntia. Kotitöiden saldokin jäi olemattomaksi: keittiön sain siivottua ja kaupassa käytyä, mutta eipä tuo mitään. Huomenna on uus päivä. Tarjosin miehelle rossossa ruuat, joten onneksi ei tarvi tänään tehdä ruokaa.
Löysin kaupungilta aivan ihanan espritin villatakin. Pakko oli ostaa se valmiiksi synnytyksen jälkeistä käyttöä varten, kuhan ensiksi saa ylimääräset kilot karistettua. Tuolla se nyt sitten vaatehuoneessa odottaa...
Miehelle ostettiin farkut (niitä lähettiin ostamaankin) ja sit mies halus ostaa sen uusimman bondin, joten leffailta tiedossa.
Neuvolakuulumiset:
VAUVA ON KÄÄNTYNYT RAIVOTARJONTAAN NIINKU ARVELINKIN! IHANAA!
kyllä pääsi pitkä helpotuksen huokaus..alko jo pelottaa että kuinkahan meidän käy jos vauva päättääkin olla kääntymättä.
sf-mitta kulkee edelleen keskikäyrällä, oli nyt 30. Hb 133. pissa puhdas ja kaikki muutenkin hyvin, paitsi painoa tullut +764/vko!!
Mua on alkanu ahdistaa toi painon nousu nyt niin paljon että tänään en ostanu kaupasta mitään herkkuja ja ajattelin nyt alkaa katsomaan vähän tarkemmin mitä pistän suuhuni. (kinder-munat kyllä jo huhuilee mulle tuolta kaapista
)
Mies ei onneksi oo mun painonnoususta moksiskaan, mutta mua on pikkuhiljaa alkanu ahdistaa. Herkkuja tulee syötyä päivittäin, joten tästä lähin syön enemmän hedelmiä ja muita terveellisempiä ja ei-niin-lihottavia herkkuja. Vaikeinta on pysyä erossa jätskistä. :/
Vauvan sydänäänet oli n. 148:n luokkaa ja tuleva iskäkin kuuli vasta nyt ekaa kertaa sydänäänet. (ultrissa on nähny sydämen pompottavan muttei vielä ollu kuullu) Vauvalla siis myös kaikki hyvin ja potkuja tulee kyllä niin paljon että siitäkin päätellen hyvissä voimissa on.
Harmitti vähän kun neuvolatäti ei oikeen ottanu mun miestä mitenkään huomioon käynnin aikana. Ei oikein kyselly siltä mitään ja mies sitten itse yritti kysellä kaikenlaista..luulis että ois ottanu isän paremmin huomioon kun kerrankin sekin pääsi neuvolaan...Oon neuvolatädin kanssa aiemmin puhunu siitä että mun mies jännittää aika paljon synnytystä, mut ei se sit tarttunu siihenkään..harmi..
Seuraava neuvola-aika on 17.4 ja sillon varataan aika lääkärille synnytystapa-arvioon.
Eiköhän taas tullu tekstiä tarpeeksi. Mieskin jo soitteli että on tulossa kotiin, ihanaa päästä sohvalle miehen kainaloon kattomaan leffaa.
HeLiNä-83 33+4