Toukomasujen -07 huhtikuu


Joo P-KKS:sään ois meno... Mikäli menee samoin kuin edelliset niin sitten kylläkin menee kesäkuun puolelle. Eka oli 40+4 ja toinen 41+3. Kovasti kyllä toivon että tämä tulisi jo toukokuussa mutta eihän sitä tiedä...
=)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 11:29 Hepotyty kirjoitti:
Joo P-KKS:sään ois meno... Mikäli menee samoin kuin edelliset niin sitten kylläkin menee kesäkuun puolelle. Eka oli 40+4 ja toinen 41+3. Kovasti kyllä toivon että tämä tulisi jo toukokuussa mutta eihän sitä tiedä...
=)
Asusteletko Hepotyty missä päin Pohjois-Karjalaa? Itse tässä Joensuun eteläpuolella n.25 km :)
 
Jabballe lohdutukseksi, että perätilassa täälläkin ja viikkoja 36+3. Torstaina katsotaan äitipolilla yritetäänkö kääntämistä vai leikataanko. Minua ei sektio huoleta, olen iloinen, että sellaiseen on mahdollisuus ja ei tarvitse perätilassa synnyttää. :$

Vointi on suhteellisen hyvä, mitä nyt vähän möhkömäinen, mutta kuuluu asiaan. =) Jännää, että vauva voi syntyä minä hetkenä hyvänsä ja elämä muuttuu totaalisesti hänen myötä. Tää odotusaika on mennyt hurjan nopeasti näin taaksepäin katsottuna.

Täytyykin muistaa ruveta jälleen huolehtimaan ehkäisystä. Tässä on 9kk aikana autuaallisesti unohtanut jo menkat ja ehkäisyä ei olla käytetty reiluun vuoteen. Luulenpa että kumia käytellään sitten kun touhuiluun jälleen kykenee.

Onnea Rasselle ja pienokaiselle. Olikos muita viime aikoina synnyttäneitä? En muista nimiä, mutta ONNEA kaikille! :flower:

Sykkyrä + Masukki
 
Sykkyrä vai sinullakin on perätilassa, olet vielä edelle minua. Mie olen jotenkin alkanut jo harkita sitä että synnyttäisin perätilavauvan alakautta, jotenkin vaan en saa itseäni hyväksymään tota sektiota. Onko sulta kysytty sitten kummin haluat? Ottaako ne jotain röntgeneitä tms jossa katsotaan olisiko se synnytys edes mahdollista? Laitatko jooko vähän sitten viestiä, minua kiinnostaa kovasti mitä siinä lääkärintarkastuksessa tapahtuu! Mulla se on edessä 24.4. ja siihen asti on ns armonaikaa. Kääntyikö sulla perätilaan jossain vaiheessa vai onko ollut kokoajan? Mulla yksi kavereista on sitä mieltä, että koska hänelläkin kääntyi rt rv 36+ niin minullakin kääntyy... itse en jaksa uskoa tommoisiin "koska mullakin niin sullakin".

Ehkäisystä ollaan miehen kanssa puhuttu. Ja uskomatonta kyllä meillä on oikeastaan kaksi vaihtoehtoa jäljellä aivan toistensa ääripäästä: sterilisaatio tai sitten ei ehkäisyä. Eli saatetaan päätyä vielä haluamaan kolmas vauveli mutta jos ei, niin sitten menen sterilisaatioon. En halua alkaa pelata millään pillereillä tms. Mulla on niin paljon gynekologisia ongelmia, että sterilisaatio olisi senkin kannalta hyvä, loppuisi moni riesa. Mutta katsotaan kuinka käy, voi olla että pelataan hetki kumeilla ja aletaan jännätä kolmosta. Kakkosen tilaus laitettiin menemään syyskuun alussa -05 ja plussasin syyskuussa -06 eli ei siis varmaan mitenkään äkkiä tärppäisi. Mutta katsotaan nyt mihin päädytään..

Miten teillä on laitettuna kaikki valmiiksi? Meillä alkaa kaikki tavarat olla hommattuna mutta ne on ihan levällään. Pinnasänky on paikallaan mutta se toimii tällähetkellä erilaisten tavaroiden säilöpaikkana... Hoitopöydälle en ole mitään ottanut esille jne. Vatteet on ainoastaan käyttövalmiina, muut kamat vähän niinkuin vaiheessa. Ajattelin että jospa ootan siihen 24.4. jolloin saan joko tietää sektiopäivän (olis varmaan 9.5, täällä tehdään 7pv ennen laskettua). Tai sitten JOS vauva kääntyy niin menee takuulla yliajalle. Eli sitten laitan laskettuna aikana lakanoita sun muita paikalleen... Tiedä sitä sitten. Ja jos en ehdi laittaa niin ehdin laittaa sitten kun kotiudun sairaalasta...

Esikoisella on TOLKUTON UHMAIKÄ käynnistynyt koko voimallaan, voi elämän kevät miten rattoisaa :whistle:

Jabba taas...<br><br>
 
Jabba , ilmoittelen sitten mitä sanovat äitipolilla. Ilmeisesti ultrataan ja tehdään sisätutkimus. Koska olen ensisynnyttäjä, niin ei kait edes suositella perätilasynnytystä ja siksi ei mittailla röntgenillä lantion kokoa.

Meidän vauveli on nököttänyt perätilassa, samassa asennossa jo 5 viikkoa ja en oikein usko kääntymiseen... tuntuu että on niin ahtaat oltavat. Toisaalta tunnen naisia, jotka ovat sanoneet, että heillä kääntyi vielä pari viikkoa ennen synnytystä jotain rv 36-38 paikkeilla.

Tsemppiä!

Sykkyrä + Masukki

PS. Päivittäjälle, olikos hän Titteriläinen?! Vaihtaisitko mulle lasketuksi ajaksi 27.4.
 
Jokohan se commander lähti synnärille?

oma (.)
Mulla on alkanu ihan järkyttävä turvotus jaloissa viime viikolla. Viikonloppuna se alko mennä niin pahaksi et tuntu pohkeiden nahka repeytyvän. Asiaahan ei helpottanu yhtään se et lähettiin lauantaina iltapäivällä ajaan asunto-auton vaihto matkalle. Suuntaansa oli matkaa 650 km. Eli yhteensä 1300 km (enpäs ajatellutkaan sen olevan noin paljon). Lauantaina yöllä nukahettiin välillä pari tuntia ja auton vaihdon jälkeen samantien lähettiin ajaan kotia kohti. Eilen tultiin puolen yön paikkeilla takaisin. Muuten jaksoin istua hyvin, mutta meinas välillä asennon haku olla hankalaa kun jalkoja turvotti kamalasti ja vauva melskasi mahassa. Onneksi oltiin tosiaan liikkeellä asunto-autolla niin pääsi helposti vessaan ja makuulle. Yllättävän hyvin kyllä reissu meni, mut en kyllä enää lähtis uudelleen.
Nyt täytyis jaksaa lähtee tota uutta autoa siivoaan ja puunaamaan. On se vaan älyttömän hieno =) Meillä vaihettiin tota autoa sit kerralla isompaan niin mahutaan koko perhe ja huoltoporukka sit kisareissuille. Kallishan se oli, mut niin on autot muutenkin :whistle:

Ehkäsystä oli puhetta: Mie olen miettiny asiaa ja ajatellu et jos me sit kumin kans mentäis ihan aluksi. Tätä vauvaa kuitenkin yritettiin alulle yli kolme vuotta niin on jotenkin päässy jo unohtuun nuo ehkäsy ongelmat. Mitään hormonaalista ehkäsyä en oikeestaan haluais. Ainakaan en pillereitä. Täytyy keskustella asiasta sit miehen ja lääkärin kanssa myöhemmin...

Nyt en äkkiseltään muista et mihin muuhun mun piti kommentoida... alkaa olla tää raskaus ajan dementtia ;)
Taijanpa alkaa seikkaileen netissä ja etsimään uuteen asunto-autoon lisätarvikkeita mitä siihen täytyy hommata. Ja sit siivooan sitä autoa =)

Jaksuja kaikille :hug:

Kojo ja tyttö mellestäjä 35+5
 
Huomenta täältäkin!

Viimiset pari päivää on ollu ihan mieletöntä käsien (lähinnä sormien) puutumista! Aamuisin kun herää, niin sattuu ranteeseen kun laittaa käden nyrkkiin, tosi outoa ja kamalaa. Täytyis varmaan soittaa ja varata aika fysioon. Muuten olo on ihan ok olosuhteisiin nähden :D

Tiitteräiselle kiitokset huhtikuun listasta! Mulla on nyt jo tauko villiksien kutomisesta toln ranneongelman takia.. toivottavasti saan pian jatkettua.

Virpi: Ihanat juhlat sulle oli järkätty! Varmasti piristi ihanasti.

Commander: Toivottavasti saat ajan siihen sektioon ennen kun vauva päättää omatoimisesti syntyä!

Moonlight: Täällä kans t-paidassa tehty pihatöitä!! Tarttuiskin aurinko hiukan, niin en näyttäis niin sairaalta. No, kesällä ehtii sit vauvan kans ottaa aurinkoo (tai vauva voi köllötellä varjossa :D)

t. balou & dude 34+1
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.04.2007 klo 12:29 Sykkyrä kirjoitti:
Jabba , ilmoittelen sitten mitä sanovat äitipolilla. Ilmeisesti ultrataan ja tehdään sisätutkimus. Koska olen ensisynnyttäjä, niin ei kait edes suositella perätilasynnytystä ja siksi ei mittailla röntgenillä lantion kokoa.

Meidän vauveli on nököttänyt perätilassa, samassa asennossa jo 5 viikkoa ja en oikein usko kääntymiseen... tuntuu että on niin ahtaat oltavat. Toisaalta tunnen naisia, jotka ovat sanoneet, että heillä kääntyi vielä pari viikkoa ennen synnytystä jotain rv 36-38 paikkeilla.
Tsemppiä!

Sykkyrä + Masukki

PS. Päivittäjälle, olikos hän Titteriläinen?! Vaihtaisitko mulle lasketuksi ajaksi 27.4.
Mulla on jo rakenneultrassa rv 20+ ollut tässä samassa asennossa, eli nyt siis pt +13 viikkoa... niin miten mie jaksaisin uskoa että tää kääntyy, tosi ahdosta on ja lapsivettä vähänlaisesti :headwall:

Miekin tunnen yhden jolla kääntyi rv 36+, mutta tunnen myös monia joilla ei ole kääntynyt. Että kai se on niin yksilöllistä ettei muiden tilanteisiin voi katsoa. Kiva jos viitsit kertoa sitten mitä sanottiin, osaan sitten varautua itsekin vähän. Onnea matkaan sinulle, kyllä me varmasti selvitään ;) :hug:
 
Heipä hei!

Taas tuli neuvolassa käytyä ja kaikki oli ihan ok. Ens viikolla taas neuvola ja sitten saan lähetteen äitiyspolille jossa tehdään synnytystapa-arviointi yms.

Eilinen ilta oli yhtä tuskaa! Vauva kääntyili vatsassa niin paljon että tuntui tulevan mahan lävitse. Sattui aivan älyttömän paljon, meinasin jo soittaa lääkäriinkin mut päätin sit mennä nukkumaan. Tänään masu ollu arkana ja vaavi hiljanen, kerkeehän se kyllä vielä alkaa pitää bileitään..

Neuvolassa kun kerroin asiasta sanoivat että pitää juoda noin litra vettä ja ottaa kaksi panadolia. Pitäis kuulema helpottaa oloa. Täytyis täs varmaan ottaa pikkasen iisimmin näiden kotitöiden kanssa ettei rasita itteensä liikaa. Sitä vaan tahtois laittaa kaikki paikat kuntoon ja siistiä joka paikan. Eilinen kyllä herätti meikäläistä sen verran etten tänään tee mitään ylimäärästä jos ei pakko.

Taidanpa mennä kattomaan mitä noi pojut puuhailee kun tuli niin hiljasta.

Terveisin

Eltsu rv34+2
 
peppi28
JABBA: mulla kanssa vauveli "istunut" masussa jo yli 10 vkoa. Enkä oikein minäkään jaksa uskoa et mihinkään enää kääntyisi. Pääkin painaa niin ylhäällä, suoraan kylkiluissa kiinni ja samalla potkii alaspäin et mahtaa tila kääntyä olla aika pieni, tietty jos jotenkin kupperiskeikkaa heittää niin sit....

Vähän neuvolatietoja: 2.4.2007
Perätilassa
heboglobiini oli vain 102, ja siitä vähän noottia tuli :ashamed:

Ensi viikon keskiviikkona ois viimenen neuvolalääkäri josta sit saan todnäk lähetteen sairaalalle keskustelemaan synnytystavasta. Ja tällä hetkellä olevista vaihtoehdoista mua ei isommin haluta kumpikaan, siis pylly edellä tai se sektio...

minäkin sain jo vähän aloiteltua vauvan tavaroiden laittoa =) johan tuo aikakin oli kun äippälomakin jo alkoi.

Ehkäisystä on ollut puhetta, mun vaihtoehdot on vähän heikonlaiset. Kierukkaa en saa kun on ollut kohdunulkoinen raskaus. Ja minkäänlaiset pillerit ei oikein sen muistamisen takia ole kivoja. Mä ajattelin ne laastarit hommata, ainoo ikävä puoli on vain se ettei saa aloittaa ennenkuin on imetyksen lopettanut! Ja imetin tuota tytteliä 1,5v ( se ei halunnu lopettaa aikasemmin :) )

Peppi28 ja masuasukki 34+5
 
Onnea Rasse04:n perheelle :flower:
Ihanaa, että kaikki on hyvin.

Odotan itse malttamattomana, milloin saan vauvan syliini.
Onneksi pääsin tuosta aprillipäivästä eroon, sillä en olisi halunnut lapseni syntyvän kyseisenä päivänä :ashamed:

Huomenna on lääkärineuvola (se viimeinen). Pitää laatia kysymyslista että muistaa kysellä kaikki askarruttavat... Toivottavasti paikat eivät ole paljoa enemmän auenneet...

Pelottaako synnytys ketään muuta? Aina kun tulee noita kipeitä suppareita, mulle iskee kauhea paniikki. Miten selviän jne.
Aikaisempiin synnytyksiin lähtenyt hyvillä mielin, mutta nyt synnytys jännittää ihan kauheesti. :ashamed:

Isyyspakkausta olen myös kokoamassa (pidemmän aikaa) mutta en löydä mistään kaupasta vauvalle bodya, jossa lukisi isin kulta tms.
Te jotka olette löytäneet tuollaisen, oletteko tilanneet netistä?

Ehkäisy asioita olemme myös miettineet. Hormonikierukkaa en ehkä aio laittaa, kun vuotoa on kumminkin runsaasti tuon myooman takia.
Ehkä se sterilisaatio olisi yksi vaihtoehto. Tai sitten kumit.
Mutta toisaalta tuo sterilisaatio on sitten lopullinen, ja eikä se poista tai vähennä noita hirveän runsaita kuukautisia. Eli taitaa olla hormonikierukka ainoa vaihtoehto.

Hyvä idea laittaa synnyttäneet listan alaosaan, mistä ne huomaa!
Ja raskausviikot & vauvan koot. Hienoa =)

terv. Miesku + Milla 35 + 5<br><br>
 
Kaukomaija harmaana
Hei taas! MOONLIGHT kyslit kauanko olen Norjassa ollut ja missä päin elelen. Muutin Osloon 99 ja 1.5 vuotta olen nyt asustellut Tønsbergissä eli n.100km Oslosta etelään. Jos kiinnostaa jutustella, olen kuulolla. Voin vaikka laittaa e-mail osoitteeni sinulle tai kännynumeroni :flower:
 
Heipä hei!

Perätilasta on ollut puhetta. Samaan joukkoon lukeudun kai minäkin, kun meillä ovat poikittain :(
En usko ollenkaan, että kääntyvät oikeinpäin, koska olleet jo varmaan 6 viikkoa samassa asennossa. Siis ei muuta vaihtoehtoa kuin sektio.
Jotenkin en hirveästi pelkää sitä. Ajattelen, että se menee sitten niinkuin menee, etukäteen turha pelätä. Se käsikirjoitus on jonku mun kädessä ja vallassa kuin minun. Toisaalta helpotus, kun ei tarvi miettiä sitä perätilasynytystä, kun ei ole vaihtoehtoja. Olen kuullut niin monta kauhutarinaa perätilasynnytyksestä. :eek:
Ja kokemusta on myös tosi hitaasti paranevasta alatiesynnytyksestäkin, joten ei se aina ole toipumisen kannalta helpoin se alatie.
Saapa nähdä joko keskiviikona polilla vauvojen synntäripäivä päätetään, iiks! :D

Aamulla kävin verikokeissa.jännittää taas miten ne mun maksa-arvot heittelee tällä kertaa. Liipasimella ollaan siis, et joudunko osastolle.

Kiitos Tiitteräiselle päivityksestä.

Virpillä oli ollut kivat kemut. Ihania ystäviä sulla.

vointeja kakille!

Jaballe :hug: sektiopelon kanssa
ja commanderille vastakkaisessa tilanteessa kans :hug:

Tirlittan rv 35

 
Hei!

Aamulla oli neuvola. Tilanne kaikin puolin hyvä. Painoa tullu kilo viikossa :headwall: Neuvolatätiä se ei kyl huoleta, mut meikäläistä kyllä...On meinaan jo 18 kiloa tullu :ashamed: Ihmetyttää, sillä näyttäis, et kaikki on kuitenki kertyny tähän eteen! Onkohan isokin vauva odotettavissa? Aiemmissa tullu n.12-14 kiloa ja kaikki viel yliaikasia, mutta lasten koot 3400-3600g! Poikia kaikki, joten olisko nyt sukupuolen vaihdos...? :whistle:

Oli taas kauhee aamu, kun vatsa toimi yli odotusten! Vessassa tuli laukottua ja välillä tuntui, että sieltä alkaa tulla jotain isompaakin B) Olen lähes satavarma, että tää mun vatsan löystyminen on vaikuttanu kohdunsuun tilanteeseenkin, sillä aiemmissa raskauksissa näillä viikoilla paikat on olleet visusti kiinteät ja kiinni! Tulispa jo lähtö synnärille :p

Ehkäisystä emme ole vielä puhuneet miehen kanssa mitään. Aluksi varmaan kumiukkoa ja sit ehkäisyrengas, kun imetys loppuu. Mulle sopinut hyvin. Kalliiksi kyllä tulee, mutta kun se toimii niin hyvä! Sterilisaatio olis kyllä jo yks hyvä vaihtoehto, sillä tää neljäs lapsi on kyllä meidän viimeinen. Mutta jotenki se tuntuu niin lopulliselta vaihtoehdolta.

Kiitos vain päivittäjille ja hyvä idea munkin mielestäni laittaa synnyttäneet jo omaan riviin. Helpompi seurata poksahduksia :D

Hyvää aurinkoista päivää kaikille! Toivotaan ettei tule kovin pitkää takatalvea, vaik sääproffat niin ennustais!

Melli, 36+6
 
Sykkyrä, Jabba ja muut joilla perätilassa.. Mulla kans ollu alusta asti istuma-asennossa, kunnes tänään kävin neuvolassa ja hups... se oli keikahtanu raivotarjontaan!!! Tämä tapahtu luultavasti eilen, koska masussa illalla muljahteli siihen malliin... olin kans aivan varma, ettei tämä käänny enää. Ja esikoisestahan oli sama tilanne ja synnytinkin perätilassa.. eli älkää luovuttako vielä... kyllä luonto hoitaa hommat kotiin!! ;) Esikoinen synty siksi perätilassa ku potkaisi kalvot rikki ja lapsiveet tuli.. Silloin synnytyssairaalassa ultrattiin todella tarkasti, lisäksi kävin röntgenissä, jossa kuvattiin lantion tilavuus ja näitten perusteella tehtiin päätös, että vauva mahtuu sieltä perätilassa tulemaan.. ja mahtuihan se.. Mutta enää en siihen lähtis vaan ottaisin mielummin sen sektion.

Ehkäsystä ollu kans puhetta niin me kans varmaan käytetään aluksi kumia ja sen jälkeen joko DianeNova-pillerit tai sitte olen alkanu miettiä sitä kapselia... sterilisaatioki yks vaihtoehto, mutta miehelle tehtynä..

Mulla pelkona edelleen se synnytysmatka... näin jopa painajaisia siitä viimeyönä... en tiiä kuinka selvitä siitä.. toivottavasti kaikki menis hyvin.. :/

Neuvolakuulumiset:

-pissa puhdas
-RR 122/76
-painoa tullu 215g/vko
-HB 118
-Sf-mitta 31.5
-sydänäänet 155
-ja RAIVOTARJONTA!!! JES!!!

Hanna ja Nöössi 32+6
 
Ja taas lähti uusi kuukausi ja viikko käyntiin...iik...synnytys lähenee uhkaavasti...

Jabba: Meillä alkaa olla kaikki valmista vauvaa varten. Vielä pitäis vaunujen kangasosat pestä ja ehkä myös sitterin. Kaikki hankinnat ollaan tehty, paitsi rintarepun ja imetystyynyn ostan sitten vasta vauvan syntymän jälkeen jos tarvetta on. Ai niin, sairaalakassi on vielä pakkaamatta, mutta listan tein valmiiksi ja laitoin sen jääkaapin oveen äkkilähdön varalta. Kassin pakkaan varmaan vasta lähempänä laskettua-aikaa.

Jokohan Commander on tositoimissa? :eek: :)

Täällä on maanantai vierähtäny kaupungilla ostoksilla ja neuvolassa käydessä. Olin kyllä niin puhki kotiin päästyäni että makasin sohvalla puoliunessa koira kainalossa 2 tuntia. Kotitöiden saldokin jäi olemattomaksi: keittiön sain siivottua ja kaupassa käytyä, mutta eipä tuo mitään. Huomenna on uus päivä. Tarjosin miehelle rossossa ruuat, joten onneksi ei tarvi tänään tehdä ruokaa.
Löysin kaupungilta aivan ihanan espritin villatakin. Pakko oli ostaa se valmiiksi synnytyksen jälkeistä käyttöä varten, kuhan ensiksi saa ylimääräset kilot karistettua. Tuolla se nyt sitten vaatehuoneessa odottaa...
Miehelle ostettiin farkut (niitä lähettiin ostamaankin) ja sit mies halus ostaa sen uusimman bondin, joten leffailta tiedossa. :)

Neuvolakuulumiset:

VAUVA ON KÄÄNTYNYT RAIVOTARJONTAAN NIINKU ARVELINKIN! IHANAA! :D kyllä pääsi pitkä helpotuksen huokaus..alko jo pelottaa että kuinkahan meidän käy jos vauva päättääkin olla kääntymättä.

sf-mitta kulkee edelleen keskikäyrällä, oli nyt 30. Hb 133. pissa puhdas ja kaikki muutenkin hyvin, paitsi painoa tullut +764/vko!!
Mua on alkanu ahdistaa toi painon nousu nyt niin paljon että tänään en ostanu kaupasta mitään herkkuja ja ajattelin nyt alkaa katsomaan vähän tarkemmin mitä pistän suuhuni. (kinder-munat kyllä jo huhuilee mulle tuolta kaapista :whistle: )
Mies ei onneksi oo mun painonnoususta moksiskaan, mutta mua on pikkuhiljaa alkanu ahdistaa. Herkkuja tulee syötyä päivittäin, joten tästä lähin syön enemmän hedelmiä ja muita terveellisempiä ja ei-niin-lihottavia herkkuja. Vaikeinta on pysyä erossa jätskistä. :/

Vauvan sydänäänet oli n. 148:n luokkaa ja tuleva iskäkin kuuli vasta nyt ekaa kertaa sydänäänet. (ultrissa on nähny sydämen pompottavan muttei vielä ollu kuullu) Vauvalla siis myös kaikki hyvin ja potkuja tulee kyllä niin paljon että siitäkin päätellen hyvissä voimissa on.

Harmitti vähän kun neuvolatäti ei oikeen ottanu mun miestä mitenkään huomioon käynnin aikana. Ei oikein kyselly siltä mitään ja mies sitten itse yritti kysellä kaikenlaista..luulis että ois ottanu isän paremmin huomioon kun kerrankin sekin pääsi neuvolaan...Oon neuvolatädin kanssa aiemmin puhunu siitä että mun mies jännittää aika paljon synnytystä, mut ei se sit tarttunu siihenkään..harmi..

Seuraava neuvola-aika on 17.4 ja sillon varataan aika lääkärille synnytystapa-arvioon.

Eiköhän taas tullu tekstiä tarpeeksi. Mieskin jo soitteli että on tulossa kotiin, ihanaa päästä sohvalle miehen kainaloon kattomaan leffaa. :)

HeLiNä-83 33+4
 
commander huhuu? =) etkai jo lähteny synnärille?
Hih utelen täälä aikani kuluks :) poika meni nukkumaan ja itse tulin käväsemään koneella ku mies kattoo telkkaria.
Hienoa Hanna ja Helinä teillä ainakin oli vauvat kääntynyt raivotarjontaan =) hyvä hyvä!!Vielä kun nyt muidenkin vauvat kääntyisivät niin hyvä!!vielä kannattaa toivoa vaikka usko meinaa loppua.
Mua on alkanu nyt pelottamaan onko tää mun vauva kääntyny perätilaan :eek: raivotarjonnassa ollut jo 28viikolta lähtien,mut mietin tätä myllerrystä ja pukkiiko se pyllyllä vai onko tuo pää tossa ylhäällä...ei mä en vaan saa mitään selkoa ite kuinka päin vauva on....liikkuu ja peuhaa niin moneen kohtaan :) toivottavasti kumminki on pää alaalla.huomennahan se selviää ku neuvola on päivällä :D

Napaa kiristää älyttömästi ja navan ympäriltä mahaa...tosi arka ja inhottava tunne. saa nähä koska repee nahka....vai kestääkö venyä ja paukkua :whistle:

paino on alkanu tääläkin huolettaa...tai se kun kattoo itseään peilistä :kieh: jokseenkin karmea näky :LOL: tänään oon pitänyt vähemmän herkuttelu päivää ja tarkotus olis koko viikko mennä vähin herkuin :p sitte pääsiäisen kunniaks viikonloppuna syön munia ja muuta hyväskää :D joo-o katotaan kuinka pystyn olemaan syömättä =)

nyt ei kummempia...öitä kaikille :wave:
 
Moikka, täällä sitä edelleen ollaan! Kiitos kyselyistä, en tosiaan itse ajatellutkaan että vielä olisi lähtö tullut :)

Supistukset loppui tuossa kahden - puoli kolmen aikaan viime yönä, tosin alkoivat nyt illalla uudestaan, nyt ehkä hieman lievempinä. Mulla on jotenkin tosi huono olo, päätä särkee ja on vaikeuksia keskittyä muuhun kuin omaan olotilaan. Kaveri kävi tänään kylässä, mutta olin jotenkin ihan omissa maailmoissani, enkä oikein edes muista mistä juteltiin. Kenties se on juuri sitä omaan perheeseen ja omaan oloon keskittymistä, mistä joku muukin tuolla aiemmin puhui.

Muitakin tuntuu olevan, jotka toivoisivat hieman etuajassa syntyvää vauvaa. Kyllä se toive kieltämättä on aika kova, ei se synnytyskään sitten pelottaisi niin kovasti, kun tietäisi, että on vähän pienempi tulossa. Tietysti lapselle olisi parasta kehittyä kohdussa mahdollisimman isoksi, mutta koska näillä viikoilla lapsella on kaikki tarvittava jo olemassa, niin itsekkäästi sitä toivon. Mutta sanon saman kuin muutkin, eli luultavasti menee sitten yliaikaiseksi kun näin kerran toivoo :) Mutta sittenpä se olisi se sektio. Eli puolensa molemmilla. Nyt olen rauhoittunut kyllä ihan hirveästi, painajaisetkin ovat loppuneet, eli jospa pääsisin pelostani vielä ennen h-hetkeä :)

Sykkyrä, pistetäänkö skaba, että kummalla syntyy ekana? Meillä kun on vaan tuo päivän ero LA:ssä :LOL:

Nyt mozzarellatikkujen ja chilikastikkeen ääreen!

Commander ja masuasukki 36+4
 
Moikkelis!

Rasse ihanaa kuulla, että kaikki on hienosti! Ja samoin Himmeli nyt sitten vain odotellaan seuraavaa synnyttäjää =)

Kojo tiedän tunteen, mulla on turvottanu niin, että paino saattaa nousta jopa 5 kg päivässä! Aamulla oli paino 82,9 kg ja illalla 88,5 kg ja lähtöpaino oli siis alunpitäen 75 kg. Että jaloissa on pienoista painetta havaittavissa. Näytin aamulla neuvolassa jalkojani ja täti siirsi mun neuvolalääkärin jo ens viikolle, että tutkii tän asian. Hänen mielestään mun verenpainekin on turkasen korkea, 136/92 vaikka mun mielestä se on mulle ihan normaali... ja kun ei sitä päänsärkyäkään ole enää... Että mä en itse ole lähellekään niin huolissani kuin mitä muut ovat... olo on mitä mainioin, jos unohtaa nuo jalat. Jaa on mulla tullu käteen joku kumma ihottumakin, mies sen huomasi... mutta ei se edes tunnu. Neuvolasta sanottiin, että aina kun käy yölläkin vessassa, juo puoli litraa vettä päälle, se pissattaa lisää, mutta nestetasapaino tasoittuu. Tiedä sitten, ehkäpä se on vähän helpottanutkin. Ainakin kannattaa kokeilla. Minä olen tainnut samalla vähän kiinteytyä reisistä, meillä kun vessa on alakerrassa asti ja nukutaan täällä yläkerrassa...

Nooh viime yön Jr. teki jonkin asteisen sammakkohypyn masussa ja hänhän on ollut siis raivotarjonnassa jo pitkään. Nyt kuitenkin neuvolantäti kummasteli, että kuinkas hänen pää on jo noin alhaalla ja sanoi, ettei pitäisi lähteä matkoille kovinkaan kauaksi enää... puheli jotain kiinnittymisestä. En oikein tiennyt mitä ajattelisin. Ajattelin kuitenkin ja tulin siihen tulokseen, että ehkäpä pesen vauvan vaatteet tällä viikolla varmuuden vuoksi valmiiksi :LOL: Siskot! Tässähän loppuu kohta aika kesken! Kaikki on vielä tekemättä!

Noh katotaan vaan, että panikoivat turhaan, kai se pysyy visusti masussa yli lasketunkin ajan :LOL: Vaikka myönnän kyllä, että supisteluja on ollut jo.

Sellaisia minun isosta ( . ) Toivottavasti perätilalaisten vauvelit vielä kääntyisivät! Ja muutenkin, tsemppiä kaikille! Ja Commanderille myös kovasti lycka till, taitaa tulla lähtö hetkenä minä hyvänsä!

Aurinkoa kevätpäiviin =) Viivi+ Wagner Jr. 34+2
 
Tää olotila on ihan #&%?$!*ä :headwall:
Nukuttua ei saa kun on pää ihan kipee ja jalkoja turvottaa. Eilen kävin ylimääräsellä neuvola käynnillä kun soitin neuvolaan tästä olosta. Mittasivat paineet ja katto valkuaiset pissasta. Olivat ihan ok. Sit sain mukaan niitä testi tikkuja. Illalla sit kun tein sellasen testin niin se valkuaisen kohta meni yhelle +:lle. Jos tulkitsin sitä oikein. Aika yksiselitteinen se tikku kyllä oli. En oikein tiedä pitäskö tässä nyt sitten jotenkin huolestua. Ajattelin tehä nyt aamun päälle uuden testin ja soittaa sit neuvolaan. Sanovatkin neuvolasta et mielummin soittaa "turhaan" kun jättää soittamatta.
Vasta kun pääsin sanomasta että olen päässyt näiden raskaus oireiden kanssa "vähällä" niin näköjään se tekee tän olon spesiaali kurjaksi nyt viimiselle 4 viikolle. Alussa kun ei ollut pahoinvointia eikä mitään. Mut onneksi ei ole kuitenkaan pitkää aikaa enää.
Onko kellään kokemusta raskausmyrkytyksestä? Miten se on alkanu? oireita? ja voiko pissassa olla valkuaista vaikka raskausmyrkytystä ei olekkaan? Verenpaineet kuitenkin on olleet ok...

Nyt tuli vaan omaa napaa, mut tähän aikaan yöstä ei paljon osaa muuhun keskittyä... Nyt jatkan "aamupalan" syöntiä

Kojo ja tyttö mellestäjä 35+6
 
Lumisateista huomenta täältäkin :wave:

Tänään ois ajeltava ja taaperrettava äitipolille ultraan. Käveleminen on mitä on..eilen kun tuli siivoiltua,niin kylläpä illalla huomasi nivusissa :ashamed: Ja vauvan pää ilmeisimmin painaa virtsarakkoa,kun esim nousee sängystä ja lähtee kävelemään,niin ikävästi painaa tonne alas :/ Pitää kattoa mitä ultrassa näyttää/kuulostella mitä lekuri sanoo...levossa ei sitten tunnu mitään..

Klo 4 eteenpäin kattelin kelloa noin tunnin välein,kun tää hitsinvitsin nuha ei ota laantuakseen \|O


No niin,eikun vaan kaikille hyvät päivänjatkot
:wave:

TuiKKu ja Tenava 33+3
 
Hanna ja Helinä, voi miten kiva, että teidän vauvanne vielä tekivät voltin raivotarjontaan!!!!

Jotenkin kuulostaa nyt niin siltä, että viimeisiä viikkoja viedään monella. On ihana kuulla, miten samanlaisissa fiiliksissä sitä monet on kuin itsekin, ja samanlaiset vaivat monilla. Kyllä tästä varmaan kohta alkaa laitokselle lähtijöitä löytyä.

Itsellä lääkärineuvola huomenna, en kyllä usko, että siellä mitään ihmeitä tapahtuu, mutta on se aina kiva kuulla kuulumiset. Ja muutenkin kun alkaa olla keskittyminen kaikkeen muuhun niin heikkoa, niin on kiva mennä neuvolaan.

Tänään lähden kaupungille vähän hoitamaan opiskeluun liittyviä asioita + ystävän kanssa lounaalle. Näin se tämäkin päivä menee mukavasti. Oon kyllä ollut vähän väsy siitä Tukholman reissusta eilisen, mutta kai se tästä vielä palautuu.
 

Yhteistyössä