TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siksakkia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voihan pärse tota NN hammasta!! :hug: Miksi ei voinut puuduttaa??? mitä se siihen liittyy että synnytys lähellä? leikataanhan sitä umpisuoliakin raskaana olevilta niin kumma että hammasta? jos kuitenkin noinkin isosta asiasta kyse. No minkäs sitä tekee .. ku lääkärit päättää.

Uudesta äitiyspakkauksesta joku kirjoitti, että ei ole vanupuvun tilalla mitään. Siinä on se villasekoitehaalari sen tilalla. Tosin jonkun potkupuvun tms. nimellä.

Onnea äitiysloman aloittaneille :wave:

Nikunaku Kätilö sanoi, että vaikka se varsinainen perhehuone (jossa parisänky) olisi varattu, niin saavat tehtyä tarvittaessa tavallisesta huoneesta perhehuoneen. Siinä vain on sitten kaksi erillistä sänkyä. Oli kyllä tosi kiva, että eivät kokeneet mitenkään negatiivisena miehen mahdollisen selkäsäryn. Tuskin Taysissa luvattaisiin lepohuonetta :|

Jaahas, lukiessa menikin aikaa ja ruoka olisi valmis. Silakkalaatikkoa :p
Tulen myöhemmin jatkamaan :wave:

Juuh, täällä tosiaan viime yö meni ihan erilailla verrattuna edelliseen :whistle: Esikoiselle tuli nimittäin eilen illalla se oksennustauti joka onkin kiertänyt melkein jokaisen tutun luona jo :/ Kolme kertaa oksensi illalla ja sitten yöllä vielä kolme kertaa minkä jälkeen maha meni ihan sekaisin ja ripulikakkaa pesin jo yöllä plus tänään noin kymmenen kertaa. Nyt tuntuu että iltaa kohti on rauhoittunut jo hieman, sääliksi käy pikkuista :'(

Ei tullut kovin paljon nukuttua, aina kun vaivuin uneen niin heräsin kaikkiin pieniinkin ääniin. Ja pyykkiä tuli ihan urakalla niin tänään yrittänyt niitä selvitellä...

Kivut ei ole helpottaneet tänäänkään, päinvastoin koskee yhä kovemmin. Koko viljely eilisestä näytteestä ei ollut vielä valmis mutta jotain ne oli tutkineet jo ja ei mitään vikaa ollut, eli ei ainakaan mitään pissatulehdusta pitäis olla. Kai tätä sitten kestää loppuraskauden, tuntuu ikävältä ajatella että jopa yli 7vko vielä!!

Elidalle tervetuloa mukaan toukokuisiin ja Pianissimolle Suomeen :wave: =)

Kamala tuo nikunakun hammasjuttu :o En minäkään ymmärrä miksei voisi raskaana ollessa puuduttaa :/ Toivottavasti ei tulisi nyt enää isompia ongelmia sen kanssa :hug:

Kelan sivut oli aika tukossa aamupäivällä, vissiin joku muukin mamma oli utelias näkemään kuvat :whistle: :D

Oon kyllä tyytyväinen kun ehti tulla se viime vuoden pakkaus, jotenkin enemmän kuitenkin tykkäsin niistä vaatteista vaikka ihan nättejä oli tässä uudessakin osa. Nuo aurinko tumput ja sukat oli kivan näköiset, muuten ei mitään mitä esim. ostaisin.
Makuupussi ja toppapuku oli minusta kivemmat edellisessä ja tykkään enemmän siitä kevytvanuhaalarista kuin tuosta 70 %villaa, 28 % polyesteria, 2 % elastaania -sekoitteesta.

Heh, tuossa toppahaalarissa on hyvä koko, 60-80cm, eipähän tarvii tapella koosta kun viimeksi oli merkattu 68cm ja palstoilla haukuttiin että sama 80cm se on kuin aiemminkin :laugh:

Huomasitteko muuten että haalari on kierrätysmateriaalia, kertakäyttöpulloista valmistettua polyesteriä? Mielenkiintoista!

Naisten kondomi oli jätetty pois, se taisikin saada palautetta että oli turhin tuote. Eikä ne kertavaipatkaan minusta mitään ehdottomia ole, niitä näytteitä kun tosiaan saa muutenkin ja varmasti lähettävät mielellään jos soittaa asiakaspalveluun ja pyytää jos ei muuten. Tuntui että noita vaatteita on tuossa enemmän, mutta ehkä se on vaan kuvittelua.

Siksakkia 35+0 <<<POKS>>>

Kiitos tervetulotoivotuksista. Ihanaa olla Suomessa. Tää on vaan vähän vaarallista, kun ruokakaupoista löytyy kaikkea niin ihanaa, mistä on ollut pitkään paitsi...

NN:
ikävä tuo hammaslääkärijuttu. Ystäväni kertoi joskus, ettei hänellä voitu puuduttaa, koska raskaus oli niin alussa... ja sen takia hammas jäi sitten korjaamatta. Oli sitten selvitellyt asiaa ja kävi ilmi, että on kai aika lääkärikohtaista, mitä mieltä puuduttamisesta on. On (kai) olemassa jotain puudutteita, joita käytetään erityisesti raskaana olevilla ja moni lääkäri myöskin on sanonut, että puudutus on niin paikallinen, ettei haittaa raskautta. Luin myös netistä, miten jossain oli ehdottomasti haluttu puuduttaa, koska puuduttamatta korjaaminen olisi voinut olla niin kivuliasta, että se olisi voinut edes auttaa synnytyksen alkamista. Tiedä sitten...

Äitiyspakkauksesta:
mä en ole vielä pakkausta saanut, kun laitoin hakemukseen toiveen, ettei sitä lähetetä ennen huhtikuuta (koska halusin itse noutaa sen). Kävin tänään kelan sivuilla katsomassa ja siellä luki vain, että hakemus on saapunut. Saas nyt nähdä, milloin sitten käsittelevät sen, nyt kun on se huhtikuu. Eli täällä eletään epävarmuudessa, kumpi pakkaus tulee. Molempi parempi, vaikea sanoa kumpi on kivempi. Ehkä 2008 kuitenkin. Vaikka pidin sitäkin värittömänä, niin tuo 2009 on sitten puolestana aika valkoinen, joten se 2008 keltaisine/beigeine juttuineen näyttää jopa värikkäältä...

Ja se ois sitten perjantai! Hauskaa viikonloppua kaikille ja messuja myös, jos joku sinne menee!

No niin, jatketaanpa...

Nikunakun hammashässäkän kanssa jaksamista :hug: Kyllä mulla ainakin puudutettiin raskaana ollessa kun paikattiin kaksi hammasta. Kuvia ei ottanut, mutta eipä se välttämätöntä olisi nyt ollutkaan. Aika inhottava tilanne, kun ei mitään tehnyt väliaikaisesti, mikä helpottaisi oloa :|

Suzyanne Hyvä, että sait sentäs ajan. Ja toivotaan, että ehdit käydä ennen synnytystä. Kannattaa kuitenkin normikäynneillä jutella ne suurimmat möröt jos siihen on mahdollisuus.

Hyvä, että Pijen ei tarvitse koko ajan varoa olemistaan :heart:

Siksakkia Juu, katselin kanssa, että on aika paljon kiinnitetty enemmän kierrätysmateriaaleihin huomiota.

(.) Piti tänään shoppailla viimesiä puuttuvia juttuja ja esim. säilytyslaatikoita. Täytyy saada osa askartelu-, ompelu- yms. tarvikkeista kodinhoitohuoneen kaapin päälle säilöön. Jouduin kuitenkin kesken lopettamaan, kun kivut oli niin kovat. Istuskelin Ideaparkissa siellä Marimekon päässä ja mietin, että tilaanko taksin vai miten pääsen takaisin sinne Euromarketin päähän, missä auto on. Pikkuhiljaa tepsuttelin sitten. Mies oli onneksi mukana sitten ruokakaupassa ja ostettiin koko viikonlopun ruuat, että ei tarvi muuta kuin postilaatikolla käydä viikonlopun aikana.
Ehdin ostaa pussilakansetin vauvan sänkyyn, mutta H&M:llä en jaksanut miettiä, miten järkevästi käyttäisin sen vau-kirjan 50?:n kupongin. En sitten ostanut mitään vaatteita.
Paitsi Kuljun kartanosta ostin sen aarikan pässi-bodyn, joka oli tarjouksessa.

Tuota äityspakkausta minäkin kävin vilkuilemassa. Kyllä minusta tässä 2008 oli kivemman värisiä vaatteita, tosin se villasekote haalari olisi ehkä monikäyttösempi kuin vanupuku. Ja tietysti minä olen sitä mieltä että olisin ottanut enemmän niintä kestovaippoja.
Ja muutenkin minusta on hyvä että on alettu enemmän kiinnittämään huomiota noihin kierrätys materiaaleihin. Mutta olen kyllä ihan tyytyväinen tähän 2008 pakkaukseen.
Voi Nikunaku tuota sinun hammasta :hug:
Noista sykkeistä unohdin kirjoittaa aikaisemmin. Meillä on aina Pavun sykkeet olleet siinä 130 hujakoilla ja koko ajan minulla on ollut poika olo. Mutta eihän se syke mitään takaa voihan Papu silti osoittautua tytöksi. Kumpainenkin on ihan yhtä tervetullut.

Hammaslääkäristä minulta paikattiin kaksi hammasta muistaakseni viikolla 8-10, ja lääkäri puudutti, ja kun kysyin puudutuksesta, sanoi ettei siitä ole haittaa raskaana ollessa. Mutta tosiaan varmaan vähän lääkärikohtaista, ei kai sille sitten ole yksiselitteistä vastausta. Nyt sen jälkeen mulle on tullut selvästi ainakin 2 paikattavaa reikää, mutta koska ovat pieniä eivätkä vaivaa, taidan jättää suosiolla hammaslääkärireissun vaavin syntymän jälkeen. Kuulostaa kyllä kerrassaan oudolta , ettei nikunakun hammaslääkäri tehnyt yhtään mitään hampaille, että olisi vähän helpompi olla. :|

Äitiyspakkauksesta, kävin katsomassa minäkin sen, ja tykkäsin enemmän viime vuoden pakkauksesta, kun siinä oli vähän enemmän värejä, tosin vähän hailakka sekin minun makuuni oli. Itse otin avustuksen rahana, ja ihan tyytyväinen olen ratkaisuuni, koska täällä Helsingissä on niin hyvä tarjonta kirppiksillä, että tuolla rahalla saa jo tuplaten enemmän tavaraa. Olen merkeistä oppinut tunnistamaan eri vuosien äitiyspakkausten vaatteita, ja olen huomannut että minulla on aika paljon kirppikseltä ostettuja vaatteita, jotka ovat peräisin eri vuosien äitiyspakkauksista. Kaikkein eniten tykkään niistä iloisen värisistä, raidallisista potkareista, joita minulla on kahdet tai kolmet eri väriä. Ne ä-pakkauksen vanupuvut ei taida kauhean suosittuja olla, kun niitä on kirppikset pullollaan, joka kirppisreissulla näkyy monta pukua, ja suurin osa lähes käyttämättömiä. En tiedä minkä vuoden mallia, mutta yhtä samaa vaaleansinisävyistä pukua varsinkin on hulluna kirppiksellä.

pije Meilläkin on mun äidin puolelle syntynyt vain tyttöjä ties kuinka kauan. Mulla on 2 siskoa ja äidin puolelta meidän serkut on tyttöjä jne. Aina ollut tyttöjä, tyttöjä, tyttöjä... Sitten mulle ja miehelle syntyi 2 ekaa tyttöjä. Puhuttiin äitin kanssa kun kolmatta odotin aina jotenkin automaattisesti: "sitten kun tämä tyttö syntyy" tms. Mutta, vauva osoittautuikin pojaksi synnärillä. :D Muistan oikein hyvin kun mies huudahti salissa, että se on poika! Ja minä hölmistyneenä sanoin: POIKA?????? :laugh: Sitten alkoikin opetteleminen kaikkiin poikien juttuihin. Poikien vaatteitakin katselin hölmistyneenä, että mitenkäs pojat oikein pitäis pukea. :D Ja nyt äiti oli mietiskellyt, että mitä hän osaa sitten mummuna tehdä meidän poikien kanssa, kun ovat meidän esikoisen (1lk) ikäisiä. No, siihen minä en osaa vielä vastata, kun itekin vasta sen saan oppia kun aika kuluu... :D :heart:

Me aiotaan huomenna suunnata lapsimessuille, kun ne nyt sitten pitäis ihan oikeasti olla. :xmas: Oltiin sillon kk sitten jo menossa, jos joku muistaa. :snotty: :headwall:

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

stk ja minivitonen 32+3 :heart:

:wave:

Vielä kuulumiset lääkäristä..

Vauvan painoarvio 2,9kg nyt ja syntymäpainon arveli olevan 3,5-3,7kg.. Ihan hyvä, ei sitä yli nelikiloista jota pelkäsin! :D
Paikat kiinni vaikkakin pehmenneet ja kaulaa jäljellä 3cm.
Ultrasi ja totesi että hyvin pystyn synnyttämään, ei juutu vauva lantioon =)
Eli hyvillä mielin sekin reissu tuli tehtyä ja koettua!

Hyvä kun palasit kirjottelemaan nikunaku! :hug:

Suzyanne hienoa että sait viimein pelkopoliajan, yritä nyt sinnitellä sinne asti sitten yhtenä kappaleena että jotain hyötyä siitäkin! :saint:

Muakin alkoi nyt kiinnostaa toi uusi äippäpakkaus, pitää käydä kurkkaan!

Moikka

EI juma..tein kyselyn tuolla mitä nyt osiossa ni kyllä siellä oli puudutettu näillä samoilla viikoilla.Mulla ku kuukausi sitten paikattiin tää hammas josta se paikka nyt irtos ni kyllä sillonki puudutettiin.Ei auta muuta ku soittaa ens viikolla ku tullaan Tukholmasta,että jos joku toinen hammaslääkäri hoitais ja katsois.Nyt oikeesti jos tän takia se hammas menee lopullisesti piloille ni en kyllä enää tiiä itkeäkö vai nauraako.

Kai munki pitää mennä kurkkimaan sitä äippäpakkausta ku kaikki siitä puhuu.

mä jäin miettimään pääsenkö mä synnytystapa arvioon oli siinä kahdessa edellisessä raskaudessa,mut pääsinkö sinne sokereiden takia.

Mahaan sattuu ja ahditaa.Vauva on jotenki tosi ylhäällä.Närästyksestä on tullu melkein päivittäinen vaiva.

Eiku nukkumaan....

Olipa tänne tullu monta sivua juttuja. Nyt en taida oikein muuta kommentoidakaan merkkailen vaan.
Nasulle täällähän minäkin. Ajattelinkin noitten ristiäisten jälkeen, että ootkohan se sinä kun tiedot tossa listassa tuntui osuvan kohdalleen. Terveisiä sinne!

Nyt nukkumaan.

Hannapur 33+2

Nikunaku tsemppiä tuon hammasprojektin kanssa. Ja vaadit vaan niitä puuduttamaan ja operoimaan - siitä ei ole mitään haittaa, kun puudutus on ihan paikallinen. Mullahan just pariviikkoa sitten itsellä puudutettiin puoli naamaa sitä poskiontelopunktiota varten, eikä edes käyty mitään erityistä keskustelua tehdäänkö niin vai ei. Jotkus lääkärit vaan on turhan varovaisia, kun eivät ole varmoja tai tiedä voiko jotain tehdä. Kauheeta kärvistellä koko kita kipeenä!

Mies lähti äsken baariin ja ekaa kertaa raskauden aikana se vähän ärsyttää... Varsinkin, kun se lähtee vielä yhdelle pidemmälle työmatkalle tssä huhtikuussa, niin todella toivoisin sen viettävän nyt enemmän aikaa kotona. Vaikka ihan justiinsa kyllä nukahdan, joten eihän minusta mitään iloa ole.

Uudesta äitiyspakkauksesta - kivalta näyttää, mutta ei nyt mitenkään radikaalisti poikkea viime vuotisestakaan. MInua ilahduttaa kovasti uuden pakkauksen ympäristönäkökulmat ja totta puhuen itse olisin ottanut mielummin villapotkupuvun kuin sen vanuhaalarin. Lisäksi minua kummastuttaa se kokopotkareiden valtava määrä kummassakin pakkauksessa, en ainakaan itse näe meillä kyttöä niille juuri lainkaan. Puolipotkarit on jotenkin niin paljon simppelimpi juttu. Mutta näin esikoisen kohdalla kuitenkin ehdottomasti halusin pakkauksen, jatkossa (jos niin onnellisia ollaan) täytyy sitten harkita.

Apua. Nyt nukahdan. Hyvää yötä.

Lauantai huomenta!

Olipas taas ihana yö voi video!

Taas eka vessareissun jälkeen iski supistus päälle oli eka vaikea saada pissaa tulemaan vaikka sitä oli rakossa PALJON! Sitten alkokin taas tunnin supistelut ja kipeet 5-10min välein kunnes loppuivat ja unta ja vessaan ja taas supisteli. Mietin siinä yöllä sitten että mistä mä tiedän kun synnytys oikeesti alkaa kun heti eka supistus on niin kipeä. Ihan yhtä kipeitä kun käynnistyksessä. Sillo heräsin yöllä lievään jomotukseen ja lapsivettä tihkusi ja supparit oli täysin vastaavia kuin nyt ne ekat siis. Silloin pystyin just kävelemään ite saliin. Mä oon varmaan täysin vihtuuntunut näihin about 6vkon päästä. Ihan hullua hommaa jos pitää melkeistä joka yö näihin herätä..toivottavasti nämä edes kypsyttäs paikkoja siihen malliin ettei tarvi sit ainakaan käynnistää montaa päivää.

Nara Voi kun kuulostaa ikäviltä nuo supistukset :hug:

Mä olen nukkunut taas monta yötä huonosti vaikka en mielestäni mieti mitään erityistä tms. Viimeyönä sattui kyllä mahaankin :| En tiedä oliko se eilisestä kävelystä rasitusta vai mitä. Pitääpä tarkkailla ja ottaa rauhassa tämä päivä :|

Heippa kaikille!

Jonkin aikaa jo lukenut teidän kirjotuksia mutta ite en ole oikein ehtinyt kirjottamaan. Nyt äitiysloman kunniaksi päätin sitten liittyä joukkoon =)
Eli neljättä odotan rv 34+1. Ultran mukaan tyttö tulossa. Suht hyvin raskaus sujunut, mitä nyt noita inhottavia liitoskipuja ollu viikosta 20, niihin on alkanut jo tottua. Nyt olisi kiva kuulla onko täällä muita joille iso lapsi tulossa (mulla vielä kaiken lisäksi perätilassa). Seurannassa ollaan ja viikon 32 painoarvio oli 2400g.

Heissan taas ja tervetuloa uudet!

Mä nyt sain kutsun äitiyspkl:ään lääkärin vastaanotolle. Mä vaan olen ihan kummissani, kun näin loppusuoralla en ole koskaan käynyt eli mihin mun pitää varautua?? Syömäti sinne pitää mennä ja varautua ulkokäännökseen :/

Aika on rv 36+6 ja mistä sitä tietää missä asennossa vauveli silloin on ja, että vaikka sitä käännettäisiin, niin ehtiihän sitä vielä kääntyillä taas :/ Tunnistatteko te muut vauvan asennon kohdussa? Mä oon ihan tupajumi, mutta ainoastaa nyt voin potkujen perusteella tuntea, että tuskin on pääalas pylly ylös, kun kylkiluihin ei kovia iskuja tule. Mutta kun tuota vettä on tossa pallossa niin mahdoton, niin aina en edes löydä kumpaakakaan tai toista päätä lainkaan ja nytkin tuntuu kovimmat potkut toisessa kyljessä, mutta toinen kylki tuntuu olevan tyhjä eli vettä vain.

Tämmöisiä mietteitä siis mulla ja tuleva synnytys on mietityttänyt kovasti. Ja jos muistatte, kun talvella vielä puhuin, että rakkaus vauvaa kohtaan on kadoksissa, niin nyt se on puhjennut ja tuonut mukanaan kaikki pelot. Pekään, että kuolee kohtuun tai synnytyksessä tapahtuu jotain kauheaa... tai muutenvain kaikki ei ole hyvin. On tää vian niin tunteikasta aikaa tämä odottaminen ;)

rv 34+4 ja iloisesti toista päivää äippälomalla =)

tervetuloa lol-4 :flower:
Mulle on kans tulossa isohko lapsi johtuen RD:stä vauvan mahanympärys on myös todella iso. Tuskin kuitenkaan mikään tosi jätti mutta mä en pysty synnyttämään yli 4kg esikoinen jäi niin pahasti jumiin seurauksena asfyksiä eli hengityshäiriö sai elvytystä. Retkotteli myös kättään ei onneksi tullut erbin pareesia.

ja supistelut jatkuu voi :kieh: koko matkan kauppaan, kaupassa ja matkan takas kotia. Nyt makaan sängyssä että pääsee tekemään ruokaakin. Ei tässä nyt synnyttämään olla menossa ärsyttää vaan niin vietävästi jatkuva jonkin asteinen kipu. Yölliset on pahimpia mutta ei nämäkään kivoja ole rajottaa kummasti olemista.

Tunnen kyllä että vauva on raivotarjonnassa ja oikeaa kylkeä tykittää. Hikkaus tuntuu tietty sitten kans alhaalla kun pää on siellä.

piina; kai siinä on vaara että synnytys voi käynnistyä tuossa käännöksessä liekö syömättömyys syy siihen että pahimmassa tapauksessa sektioon??? ultrallahan ne tarkistaa vauvan asennon ja tietty tekee sen synnytystapa-arvion.

joko tässä pääsis perunoita kuorimaan.

Voi Nara :hug: jaksamista noitten supareitten kanssa.
lol-4 täällä oollaan perätilassa myöskin viellä ainakin mutta koko arviota en ole viellä saanut. Tosin Sf-mitta on ollut koko ajan yli käyrän.
:o
Piina minä ainakin välillä tunnen miten päin Papu asustelee, välillä on ihan toisella puolella niin että koko maha on toispuoleinen. Ja välillä taas on poikitain.
Kyllä minuakin välillä mitityttää synnytys tai lähinnä viellä tuo synnytys tapa. Mutta olen en viellä ole ainakaan jaksanut sresata asiasta luotan kätilöitten ja lääkäreitten ammatti taitoon.
(.) Täällä on saanut nukutta ihan hyvin tietysti vessasa saa ravata mutta muuten on uni maittanut. Täällä on liitoskipuja lonkassa kun eilen intouduin pesemään saunan ja pesuhuoneen.
Maito on tainnut alkaanousta rintoihin. Aamulla kun heräsin niin yöpaidassa oli oikean rinnan kohdalla iso kuivunut läistä.

Tytti ja Papu 31+5

Lähenevän synnytyksen ensioireitako?

:attn: mua on alkanut epäilyttää että tämä vaaveli ei enää kauaa majaile masussa. Supistukset ovat hyvin napakoita ja voimakkaita ja alkaneet kestää aika pitkäänkin. Aamulla oli kivulias supistus kivuttomien joukossa, onneksi toista samanlaista ei ole tullut vielä. Nuhaa on alkanut pukkaamaan. Alamasua kihelmöi ja välillä selkääkin, juuri sellaista menkkamaista kihelmöintiä. :ashamed:
Väsymys on välillä ihan käsittämätöntä. Aamulla uni vaan loppuu ja vaikka yrittäisi nukahtaa niin tulee vaan ahdistuneen levoton olo. Maha oli aamulla löysällä. Paine lantiossa tuntuu ja tuntuu ja tuntuu. Pitempään kävellessä säteilee häpyluuhun niin että pitää pysähtyä. :snotty:
Janon tunne on järjetön vaikka sokruissa ei mitään häikkää olekaan. Ruoka ei maistu ihan niin kuin vielä viikko sitten.. onneksi maistuu sentään vielä. Hikoiluttaa, näppyjä pukkaa naamaan taas kuten alkuraskaudessa.

Että näin täällä.
kissinminttu & pipana 33+2

Toivotaan nyt että se kissinmintun vauveli pysys siellä masussa jonkun viikon. Periaattessahan väsymys hikoilu jne..on ihan normaaleja loppuraskauden vaivoja. Mä olin tossa kaks päivää kans tosi väsynyt eilenkin otin kahdet tirsat. Välillä on vaan voimat ihan loppu.
Täällä kans supparit jatkuu heh mua taas vaan epäilyttää näitä todellakin jatkuuu jatkuuu ja jatkuuu :kieh: siis että turhaa tässä joutuu rietumaan viikosta toiseen varsinkin jos nää liittyy siihen streptokokkiin.. :$ mulla kun ei ole ollenkaan ns. harjoitussuppareita vaan näissä on heti kipu mukana se kipu vaan nousee ja laskee. Se onkin "IHANA" tunne kun kiristää ja vauvaa työntää koipeensa läpi vatsanahkan samaan aikaan. :laugh:
josko sitä viettäs loppu päivän makuuasennossa ja lukis vihdoin ton yhden kirjan loppuu. Hus pois supparit palatkaa about 3vkon päästä täydellä teholla... :D

lol-4 tervetuloa! :flower:

Kissinminttu Nuo oireet kuulostavat minustakin ihan vain loppuraskauden vaivoilta, mutta olen monesti kuullut ettei kaikilla ole juuri minkäänlaisia ennusmerkkejä siitä että vaavi on tulossa etuajassa. Mm. siskollani syntyi poika juuri viikoilla 33+2, eikä kuulemma juuri etukäteen varoitellut. Mutta toivotaan että sinun vaavisi jaksaisi vielä ainakin nelisen viikkoa masussa pysytellä.

Nara Ikäviä tuollaisen kipeät supparit! :hug:

Tuolla Mitäsnytin puolella eilen joku laittoi linkin Vantaan Rekolassa olevasta lastentarvikekirppiksestä: http://www.villalyhty.fi/ . Kävimme sieltä eilen, ja mukaan tarttui vaikka mitä, löysin mm. yhden myyntipöydän johon varmaan vasta tänä aamuna tullut tavarat, koska pöytä oli pullollaan todella hyväkuntoisia ja laadukkaita vauvanvaatteita, suurin osa pojalle sopivia. Ostinpa sitten muovikassillisen vaatteita kokoa 68-74, kun niitä en ole vielä paljoa hankkinut. Siellä oli myynnissä myös hyväkuntoisia vaunuja, rattaita ja turvakaukaloja. Yhden Britaxin turvakaukalon olisin takuulla ostanut, jos ei meillä jo kaukaloa olisi. Suosittelen paikkaa kaikille pk-seudulla asuville tai käyville!

Tuon lisäksi kävimme vielä Valtterissa, josta löytyi vauvalle fleecepeitto ja hupullinen pyyhe, hyväkuntoisia, 1 e/kpl.

Nyt ei tässä jaksakaan enää varmaan tänään lähteä mihinkään kotoa, kun tuo reissu taas sai suppailemaan. Kohta taidan alkaa väsätä kalakeittoa ruuaksi, ja puoli viideltä olisi sauna.

Suzyanne 35+3

Täältä kanssa :hug: supisteluista kärsiville ja pitäkää ne jalat ristissä vielä monta viikkoa :laugh:

Nyt alkaa olla kaikki huonekalut paikallaan ja Nupun sänkykin on kasattuna. Yritettiin vähän siivotakkin ja kyllä sen huomaa olossa :(

Omaa (.) Täällä kanssa oli karmee yö. Puoli kolmeen asti yöllä kellotin supistuksia, jotka tuli 8 min välein.... Jossain vaiheessa loppuivat, kun olin nukahtanut. :kieh:

Tänään oli esikoisen 2-vee synttärit ja jo valmiksi jännittää tuleva yö, kun taas on tullut oltua paljon jalkeilla...

Äitiyspakkauksesta mustakin se 08 oli paljon kivempi. Vaikken siis pakkausta ottanutkaan...

Ellen 36+2

Kissinminttu ihan samanlaisia tuntemuksia täällä! :wave: Muutamia kipeitä supistuksia, niitä tiukkoja mut kivuttomia tulee päivittäin useita... alapäätä vihloo kun vauva painuu sinne syvemmälle, palelee, hikoiluttaa... lantio on aamuyöllä kuin tulessa, pitää koko ajan vaihtaa kylkeä. selkää alkaa myös särkemään aina loppuyöstä... et kaikenlaisia vaivoja sitä on. Mut jos sua huolettaa niin kannattais varmaan soitella äippäpolille? :hug:

Uusimmat

Yhteistyössä