TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Se on sitten huhtikuu!!!
Kiitos uudesta pinosta Siksakkia!!!
Niisku-Rouva täällä ollaan kanssa perätilassa viellä ainakin. Tosin terkka oli toiveikas että voi viellä kääntyä itsestään. No ensi viikolla on kontrolli ultra, kun tuota istukan paikkaa tarkastetaan niin tuleepahan sitten tarkistettu tuo Pavun asento.
Synnytys ajankohtadalla ei ole mitään väliä, pääasia että syntyy eikä mene paljoakaan yliaikaisekse.
(.) Tänään tuli vähän tuhlattua. H&M:ltä tuli tehtyä vähän hankitoja. Imetyspaidan ostin ja lähinnä toppeja ja t-paitoja kesäksi, kun kaikki paidat alkaa olla virttyneitä ja kuluneita. Ja tietysti Pavulle muutaman 62 senttisen paidan kun ne oli niin söpöjä.
Tänään alkoi myös synnytysvalmennus, ei tuntunut yhtään turhalta ainakaan tämänkertainen.

Tytti ja Papu 31+3
 
Perhehuoneessa oltiin esikoista hoitamassa miehen kanssa. Ja yhden yön oli sitten mulla huonetoverina toinen äiti. En tiedä miten osaan olla normihuoneessa kun kaikkeen herään mutta sitä ei onneksi toivottavasti kauan kestä. :) Ja siis nyt tulee sekin koettua kun PHKS.ssa ei saa perhehuonetta enää nykyään. Paitsi jos sattuis tosi hyvä säkä ja osasto olis tyhjillään. Mutta eiköhän ne pari yötä mene vaikka päällä seisten. :D
 
Siksakkia Ihanan selkeeltä näyttää nyt tuo etusivu! :hug:

Suzyanne Vai oot sinäkin täältäpäin. :) Minnes sun tie vei kun Kymenlaaksosta lähdit?

Tytti Jeps, ajattelin ihan samaa tosta synnytysvalmennuksesta tänään. Tulihan siellä sellaistakin mitä ei todellakaan asioista tiennyt. Mulle se KOKS-vierailu tuntuu vähän hoopolta kun oon ne paikat jo nähnyt ja monessa niistä huoneista jo ollutkin, mutta lähdetään nyt sitten kuitenkin mukaan jos sielläkin selitellään vielä jotain mitä ei vielä tiedä. :p ...niin riippuen tietty siitä että onko tää beibi vielä masussa silloin :LOL:
Nytkin supisteli koko valmennuksen ajan. :whistle:

Onko muillakin neuvolassa sellainen käytäntö että neuvolalääkäri on sen 2krt raskauden aikana?
Mietin vaan, että millä rv se toinen kerta sitten on? :snotty: Itse tosin oon jo sen 2krt käynyt, mutta se toinen oli ylimääräinen niiden suppareiden takia..

kissinminttu & pipana 32+6
 
Kissinminttu Meillä on kaksi käyntiä neuvolalääkärillä. Ja sitten kolmas mikä on synnytystapa-arvion nimellä.

Suzyanne Joo, nyt lopetat kaikkien synnytyskertomusten lukemisen :kieh: Mä kanssa eilenillalla olin tuolla mitäsnytin puolella lukemassa, mutta mä en ikinä avaa mitään synnytysketjuja, kun tiedän, että en niitä voi lukea kun alkaa sitten asiat mietityttämään.
 
felicia
Tänään on ollut rankka päivä. Supistelut alko iltapäivällä, alaselän ja vatsakivun
kanssa. En meinannut pystyä kävelemään kaupasta kotiin, sen verran vauva
painoi alaspäin samalla.
Nyt taas tilanne normaali, pientä selkä kipua, mutta supistelut loppu, tämä
on kyl tosi ärsyttävää. En ole edes rasitttanut itseäni mitenkään, ainoastaan
kävellyt lyhyitä matkoja.

Meilläpäin lääkärille mennään kolme kertaa. Tokalla katsotaan mm.kohdunsuun
tilanne ja vauvan ja äidin vointi noin yleisesti. Mulla kolmas kerta on sairaalassa,
koska arvioidaan synnytystapa samalla, muuten neuvolassa seurataan
lääkärillä samoja juttuja kuin tokalla kerralla.

 
Suzyanne
kissinminttu Lappeenrantaan lähdin ensin 9 vuodeksi, ja nyt toiset 9 Helsingissä, ja täältä tuskin kovin kauas enää lähden, ihan mun paikka. :heart:

Sompio juu todellakin täytyy lopettaa, varsinkin kun mulla helposti nuo kertomukset tulee uniin asti.. :xmas: :ashamed: Tosin eilen Sairaala-sarjassa oli niin reipas äiti asialla, että tuli taas itsellekin vähän rohkeampi olo.. B)

Perhehuoneesta , meinattiin ettei sellaista pyydettäisi, ne kun on täällä ihan kortilla. Ja olisihan se ihan hyvä jos ainakin mies saisi rauhassa nukkua edes yhden yön, ennenkuin se pitkä valvominen alkaa, täällä meidän pikkuasunnossa tuskin saa pahemmin nukuttua jos vauva päästää pienenkään inauksen. Mutta kyllä tietty päiväsaikaan mies on ´sitten minun ja vaavin luona niin paljon kuin mahdollista.

 
Jihaa, HUHTIKUU!!!! Kiitos Siksakkia uudesta pinosta!! Tästä tulee mielenkiintoinen kuukausi!!!!

Täällä muutto takana, ja voin sanoa, että oli viimeinen kerta kun muutan raskaana!!!!! Tuli sit kuitenkin kannettua hiukan muovipusseja, lamppuja, viherkasveja jne... Koko päivän olin jaloillani. Illalla nukkumaan mennessä luulin halvaantuneeni, kun särki lonkkiin, pohkeisiin ja kantapäihin niin paljon, että mun piti käsillä kääntää jalkojani, jotta pääsin kyljeltä toiselle. HUH!!

Tänään muhun iski pesänrakennusvimma. Oon vaihtanut kesärenkaat, vienyt roskia, laittanut kattolamppuja, silittänyt 8 verhot, ommellut, pessyt rappuset, lajitellut vaatteita, tampannut mattoja jne.... Ja yhtään ei supistele!!!!!!! Ainoastaan lonkkiin ja häpyluuhun särkee.

Vauva hikkailee tosi kovaa parhaillaan. Se on hassu, kun nykyään aina kun se hikkaa, ni se vääntelee ja potkii tuolla samaalla kauheesti!! :heart:

Huomenna neuvola ekaa kertaa uudessa paikassa..saa nähdä millaista on palvelu.

Mulla ruvennut myös synnytys pyörimään päässä....Jänskättää, pelottaa. Myös mietin, että osaanko olla hyvä äiti, sujuuko imetys ja millainen tyyppi tuo vaavi mahtaa olla!!!!?

Kaikille oikein maltillista huhtikuuta, menen nyt ansaitusti löhöilemään sohvalle!

Sande Rv 34+5
 
Sande Vaihdoitte jo kesärenkaat. Ootko varma, että jo uskaltaa :whistle: Kurkkasin, että Turussa olette, mutta voihan se silti vielä aamuisin liukasta olla. Meillä ei kyllä vielä vaihdeta, mutta onpa tuo meidän pikkutie vielä osittain jäässäkin.
Hyvä, että saitte muuton kunnialla tehtyä ennen vauvan syntymää. Ja tuolla vauhdilla tulee kotikin pian kuntoon kun noin touhuat :D
 
Suzyanne juu täältähän me ollaan kaikki kolme =)
Itse olen lähtöisin hesasta,syntynyt kättärillä.

Eipä ole paljon tähän pinoon tullut kirjoiteltua,tässä kuussa ehkä lienee siihenkin enemmän aikaa :D
Juu,tosissaan ens kuu olisi meidän kuu,ihanaa :D
Saa nähdä syntyykö meidän vauva toukokuun puolella kun mullahan on laskettuaika toukokuun viimeinen päivä,tosin raskausdiabetes väijyy taustalla.
Kuukauden päästä suunnilleen mun pitäisi mennä siihen ylimääräiseen ultraan Koksiin,katsotaan kuinka iso vauveli mun masussa on :heart:

Niin ja btw,ruokavalion ansiosta viime neuvolassa mun paino oli tippunut 3 viikossa 1,5kg :eek:
Eli -533g/vk :whistle: =)

BV ja P 31+4
 
Huomenta :attn:

Voi kiesus mikä yö. Eilen tuli hiukan koulun puolesta tehtyä kaiken näköisiä kommervenkkejä ja niimpä täällä supisteli koko illan... Yö meni kivasti :whistle: herätin mieheni ihan paniikissa et nyt täytyy mennä sattu niin kovin. Mies vaan hiero selkää ja kysy saatko nukuttua... mä olin ihan et mitä helv... :LOL: :LOL:

No kuitenkin kasassa ollaan vauvelin pää jyskyttää kylkiluihin... eli pt jatketaan. Luulin et olis kääntynyt ku niin kovin supisteli... :kieh: :kieh: :kieh:
 
Huomenta!

Mä kai bongasin viime yönä ekat harjoitussupistukset. Mulla on niitä ollut, koska lääkärissä neuvolalääkäri sanoi, että ainakin silloin käydessä oli. Mutta en ole niitä tunnistanut ennen. Viime yönä kaksi kertaa heräsin siihen kun vatsa oli kova. Tai heräsin ja heräsin, olin koko yön jossain ihme horroksessa. En oikein saanut nukuttua :|
 
Sompio, tulee niin vähän enää ajoa kun oon mammalomalla, että en ajele jos on liukasta.
Mä en sitten millään bongaa mitään supistuksia!!!!!
Mutta nukun varmaan yhtä huonosti, ellen huonomminkin kun Sompio. Sitä heräilee kahden tunnin välein, särkee lonkkiin ja kun kääntää kylkeä, niin oikeen naksuu lonkat!! Sit herään yöllä nykyään ihan hikisenä!! Ei tarttis enää peittoa varmaan, ku toi 15 kiloa massaa lämmittää mukavasti.

Nyt uuteen neuvolaan.
 
Huomenta Huhtikuun pinoon! :wave:

Meillä täällä päin on kolme kertaa se lääkäri ja viimenen käynti on viikoilla 36-37...
Eilen oli synnytysosastolle tutustuminen ja ihan mukavalta paikalta vaikutti, ei niin sairaalamainen! :D Tänää alkaa ne synnytysvalmennuksetkin :) ja huomenna on äippäloman ensimmäinen päivä!

Seisominen ja käveleminen on alkanut käydä jalkoihin.. jalkapohjia särkee melkeepä kokoajan.. :S turvotusta en oo huomannu.. Täälläkin vauvelin pää tai joku painaa kylkiluihin sillee että tuntuu.. Auts! Menispä tää loppu nyt nopeesti!!

tytsy+masukki 34+4
 
ihanaa huhtikuu.. sairaalakassia en oo saanu aikaseksi pakattua.. viime kerralla tuli niin nopea lähtö et hyvä kun muistin puhelinta mukaan ottaa kun lähdin ajaa sairaalaa kohti..jos vaikka nyt viisaampana tekis sen ajoissa ja pitäs noiden lapsienkin tavaroita pakkailla jos vaikka kerkeis saamaan ne hoitoon..Mulla on niin kamala pelko et joudun synnyttämään yksin,et jos ei saadakaan lapsia minnekään ja mies joutuu jäämään niiden kans kotiin ni voisinkohan sanoo vauvalle et eläpäs tänään synny??uskoisikohan hän?? :LOL: nooh,ehkä ei..mut täytyy varautua asiaan et mies ei pääse..
Ensi viikolla on vasta neuvola,ei varmaan enää montaa kertaa siellä enää juosta :)
Mulla närästää ihan joka yö ja renniet on jatkuvassa käytössä,ihan kamala tunne..huh huh..
mulla loppuu maanantaina tytöstä äippäloma ja uudesta alkaa sitten tiistaina..että äippälomalla vaan pysytään..
Jos menis jatkamaan askareita.. Päivänjatkoja kaikille :)

luppa- ja kirppu rv 32+6
 
Mulla oli viimeksi turhan suuri kassi synnärillä,nyt voisi ostaa jonkun kivan repun mitä voisi tarvittaessa pitää sitten hoitolaukkuna.
Tai kun lähdetään kyläilemään,niin sinne voi kätevästi sitten pakata vauvalle vaipat yms =)

Jos vaikka netanttilasta löytyisi,kun mun pitää sieltä ostaa hello kitty-pyörä esikolle :whistle:
 
Kättärillä käyty. Sai oikein parkkipaikankin valita :LOL: ei ollut nyt ruuhkaa.

Lekuri oli tosi hyvä ja puheestakin sai selvää vaikka joku sitä jossain ketjussa haukkukin heh..sokeriarvot ei olleetkaan hyvät vaikka niin olen tässä luullut. Joudun nostamaan insuliiniannosta 2 yksikköä ja 3 pvän päästä toiset 2 yksikköä jossei tuo auta. Otettiin nyt myös pitkäaikaisokru ja 2vkon päästä sekin uusiksi.
Vauvan painoarvio on nyt 33+6 2,7kg ja vauvan masun ympärys huitelee yläkäyrän yläpuolella :eek: se just kertoo siitä että vauva kasvaa sokerin vaikutuksesta. 4kg tässä hätyytellään hitto enkä minä voi yli 4kg synnyttää ja sektiota en jumankauta halua. Kasvua seurataan nyt urakalla mulla 21pvä uus lekuri ja 23pvä lekuri ..jokainen määrää oman lääkärinsä. Eka käyn tuolla 21pvä lekurilla sitten pitäs käydä jollain sisätautilekurilla tms..en minä muista.
streptokokista kysyin niin sanoivat että se pomppaa koneella heti ekana ruutuu kasvaa kolmella plussalla sekin että tippaa sitä synnytyksessä joutuu.

viime yönä oli taas niin hirvee kestosuppari että vedet valu silmistä..aamusta tuli taas hieman vaaleanpunertavaa vuotoa. Alakerran tilannetta ei edes katsottu. Samapa tuo tuskin se siitä muuksi on muuttunut.

semmosta täällä =)
 
:wave:

Kiitos uudesta pinosta!!

sairaalakassia en ole minäkään vielä pakannut. La kun vasta ens kuun lopussa, ja vauvat tähän asti ainakin on viihtyneet masussa aina siihen la:han asti. Josko tämä päättäisikin syntyä vaikka viikkoa ennen... Olis ihan kiva. :D

Se tosiaan on JO huhtikuu. Ihan tavatonta vauhtia menee aika! Kohta sitä jo ikävöidään vauvamasua. :D

Tässä mietiskelin, että taitaa vauva olla laskeutunut vähän alemmas... On vähän väliä pissahätä, yötkin menee veskissä ravatessa. Vauva onkin tähän asti ollut kovin korkeella, jospa nyt sitten on laskeutunut vähän alemmas. Mulla tuntui lauantaina ihan sellaselta, että vauva olis päällään porautunut alemmas, ja se ei tuntunut kivalta! :$

stk ja minivitonen 32+2 :heart:
 
Jo itsekkin joka kerta rullailen odottajien ja syntyneiden listaa etusivulta, et joko on tullut vauvoja.. =) ei oo enää montaa viikkoo jäljellä...

Nyt oli joku synnyttänyt viikoilla 34+2 kaksilla, ni vauva ollut vain 1500g, tosi pienikokoiselta kuulostaa, pituuta ei vielä kuulema mitattu, keskoskaappiin ja tehohoitoon riepula joutunut...:( toivotaan parasta.

Perhehuonetta ei aiota kysyä, isäntä tulee yöksi kotio, ku isommatki on kotona... Kaksillakin oli -97 vielä vauvala mut ei enää, et vierihoitoon pääsee heti, sillon ei ees tarjotelleet yöks viereen, vaan toivat syömään, jos ei itse asioikseen halunnut ja sanonut pitävänsä vieressä...

Täällä kajaanissa 3 kertaa nlalääkäri, jossa joka kerta ultrataan ja tehdään sisätutkimus ym. itsellä supistelun takia ollut 1 ylimääräinen ja huomenna viimeinen käynti, kokoarvion tekee ja sitä kautta synnytystapa arvion.. sitten jos ongelmia, tarpeen mukaan äitiyspolille ohjaavat..

34+4
 
Me ei olla viellä mitetty koko perhehuone asiaa ja toisaalta en tiedä onko KOKSissa edes mitään perhehuoneita.
Tuota lääkäri käyntien määrää itsekkin olen miettinyt. Olen nyt käynnyt kaksi kertaa neuvola lääkärillä ja ensi viikolla kun on kontrolli käynti äippäpolilla niin siellä on lääkäri
Kissanmittu ja Bad Virgin kyllä minusta olisi kiva treffata enennen synnytystä.
(.) Tänään tuhraantui taas monta tuntia kaupoilla, kun kävi ruokakaupassa, ostamassa multaa ja siemeniä ja sitten kävin viellä kirppari kierroksen. Niin ja sitten viellä piti hankkia uusi siliysrauta, vanhasta on johto niin kulahtanut ettei sillä uskalla silittää.
Tänään supisteli pariin otteeseen aika kipaksti kun kodinhoitohuoneen lattialla kylvin yrttien siemeniä. Aikaisemmin ei supistukset ole sattuneet, joten nyt kyllä lepäilen loppu päivän.
Tänään taas valmennukseen.

Tytti ja Papu 31+4
 
Mitä mä KOKSissa olin silloin osastolla, niin siellä on pikkuisia yhden hengen sekä myös kahden hengen huoneita. Perhehuoneista en sitten tiedä kattaako se saman asian kuin tuo pikkuinen yhden hengen huone. :D

Eipä tähän päivään mitään erikoista vielä kuulu, kissan ja miehen kanssa oltiin ulkosalla aina siihen saakka kunnes kissa päätti siirtyä takavasempaan. Syyhän oli tietenkin naapurin pahiskissa joka tuli meidän pihalle. :whistle:

Lasagnen laitoin äskettäin uuniin :p nams, pitkästä aikaa moista herkkua luvassa. :D

BadVirgin heh, en ollukkaan taas vähään aikaan kirjautunut meseen, mutta pidän sen nyt auki jos jotain ilmotusta pukkaa. :LOL:
...entäpä Tytti käytätkö sä messengeriä?
 
Koksissa olin viimeksi 2 hengen huoneessa,ihan mukava huonekaveri oli,mitä nyt sen vauva oli kova itkemään :D
Toi esikoislikka vaan nukku koko ajan,mitä nyt tissillä välillä kävi =)

No,se on ottanut sen vahingon takaisin,kauhee uhmaikä päällä,ikää nyt 2v5kk.
Likallehan silloin mun äiti osti noi 2006 Brion yhdistelmät,mitkä sitten pikkusisko perii,seisomalaudan ostin huutiksesta edukkaasti.
Mä olen konkarikäyttäjä siellä ja tulee ostettua sieltä vaikka mitä. :D
 

Yhteistyössä