TOUKOKUUN TUHISIJAT huhtikuussa <3 <3 <3

Suzyanne
nara totta, järkyn kallis asunto oli. Lauttasaari, mistä asunto oli, on tosin melko hinnakasta aluetta, mutta tuo hinta oli kallis jopa sinnekin, yleensä tuon kokoiset on olleet siellä 800-850 e. Tai no, pienten asuntojen hinnathan ovat nyt laskusuhdanteen aikana kuulemma nousseet, ehkäpä tuo onkin ihan normaali hinta jo. |O

Sykkeestä minäkin olen kuullut että malalampi olisi pojalla, ja tytöllä korkeampi. Minun vaavillani on joka kerta ollut 140, ja kuulemma 99% varma poika, viimeksi mekin näimme ihan selvästi. =) Mutta ei kai tuo sykejuttu käsittääkseni mitenkään varma ole, olen kuullut pojilla olleen korkeitakin pulsseja, ja tytöillä matalia jne.

Haikaranpesästä sinne olisimme mekin halunneet, mutta koska olen riskisynnyttäjä, oli naistenklinikka meille ainut vaihtoehto. Mutta ihan hyvä näin, ainakin olen sitten varmasti osaavissa käsissä, jos jotain erikoista ilmenee.

Kissoista meillä on vauvan koppa ollut paikoillaan pari viikkoa, ja olemme opettaneet kissoja ettei sinne TODELLAKAAN mennä. Jos menevät, suihkepullosta tulee heti kylmä suihku niskaan, ja napakka EI. Sitä uskovat tosi hyvin, ja jo viikon jälkeen lopettivat edes koppaan yrittämisen. Toivottavasti eivät vaavin synnyttyäkään yritä, ei tosiaankaan olisi kiva löytää kissaa vauvan kanssa nukkumasta. :xmas:

Vähän olo piristyi iltaa kohti. Tuli tuossa äsken ihan JÄRJETÖN viinirypäleiden himo, piti käydä ostamassa rasiallinen, ja vedin ne samantien. Saas nähdä närästävätkö.. :/
 
Tervehdys.

koko eilisen yön tuli supistuksia ei tiheesti jotain tunnin pari välillä. Ehtisin aina nukahtamaan välissä.

Nyt on sadellut koko päivän supistuksia. Ja nyt alkoi vesseli vielä riehumaan. Kohdunsuulla on viiltäviä kipuja :eek: Niistä valitin neuvolassa ja täti vaan tokaisi että ei haittaa se vaan pehmittää kohdunsuuta. :eek: No käsikopelolla ei mulla kyllä sillaista ole enää olemassakaan!!! :whistle:

Katsellaan miten menee ensi yö... täytyykö lähteä...ei ole enää hyvä olla. :/

Nyt lepoon jos tämä supistelu lakkaisi.

Niisku-rouva & papu 34+1 :heart:
 
Kannatan kanssa yhtä pinoa :) Mielenkiintoista on lukea molempien kuulumisia, oli sitten poksunut tai vielä poksumatta :D

Sykkeistä Nupun sykkeet on ollut tähän asti aina 140-150 ja viimeksi neuvolassa oli 130. Vaihteleeko ne normaalistikin noin? Ja ultrassa on tyttö nyt kolmeen kertaan veikattu :heart:

Tervetuloa Elida :heart:

Onnea hyvistä kuulumisista :heart: En kyllä enään muista kenellä niitä oli :ashamed: Oli tullut kolmatta sivua tekstiä, vaikka täällä mukamas usein luulin käyneeni :eek:

Minä kävin tänään pelkopolilla ja oli hyvä käynti :D Sain vastauksen kaikkiin kysymyksiini ja helpotti kun sai jutella. En tiedä mikä siinä nyt niin paljon jännittää, mutta 1,5 h juttelin kätilön kanssa :whistle: Mies ei päässyt mukaan kun ei selkä kestä vieläkään niin kauan liikkeellä oloa. Oikeastaan jännitys synnytyksestä on siirtynyt nyt lähinnä siihen, että miten mies pärjää. Synnytyksen hoitaa ammattilaiset ja olen hyvissä käsissä, mutta mitä jos mies ei pääsekään tulemaan :( Tänään laitettiin mun papereihin alustavasti, että mies on tulossa puolikuntoisena mukaan ja tarvitsee välillä lepoa makuuasennossa :D Kätilö suhtautui tosi hyvin ja lupasi, että pääsee tarvittaessa lepäämään. Perhehuoneestakin puhuttiin, mutta nyt ei vielä tiedetä jääkö mies yöksi vai ei. Ja jos vaikka onkin jo töissä ja pääseekö sitten isyyslomaakaan aloittamaan loppujen lopuksi heti Nupun syntymästä. Kaikki siis auki muuten, ainut mikä on selvää on se, että Nuppu on pihalle punnerrettava jollain tavalla :D
 
Elida: Sopii tänne mukaan =)

Kissa on rauhallinen, ei kyllä vastustanu pukemista. Tykkää ku muksut sen kans puuhaa.
Meillä vaunuihin kissoilla kans kielto. Verkko vaunujen päällä. Isompi tykkää nukkua tuolla korissa.

Meillä muuten rakenneultras katsottiin, että kumpikin olisi poikia ja sykkeet eri. Näkee tuon sitten ku syntyvät.

Niiskulle jaksamisia...

Yötä =)

K&S 33+1 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Kiitos kiitoksista ja olkaa hyvä :) Niin ja kertokaa ihmeessä jos joku haluaa ottaa päivitys-homman hoitaakseen
Mun mielestä sä olet ollut pätevä päivittäjä,joten jatka sinä hommia,ellet sitten ensi kuussa halua luovuttaa päivittäjän paikkaa toiselle =)

Ja munkin mielestä on kivointa kirjoitella yhteen pinoon täällä ja sitten tuolla vauvaantuneiden puolella :D

piina mua kun käynnisteltiin naistentautien puolella,niin syötiin onneksi ihan siellä puolella eikä menty sinne syntyneiden puolelle ollenkaan.
Onneksi mulla oli huone ihan siellä takapäädyssä,niin en joutunut kuuntelemaan vauvojen itkemistä supistusteni lomassa =)

Muutaman tunnin jouduin kärvistelemään siellä yläkerrassa,ennenkuin mut kärrättiin alakertaan synnytyssaliin,jossa sitten vierähtikin koko yö ja aamu,ennenkuin likka syntyi.

Eipä tullut sitten vuokauteen syötyä ja nukuttua yhtään,vaikka kiltit kätilöt roudasivat mulle sinne saliin pariin otteeseen ruokaa :snotty:

Ettekä arvaa otinko epiduraalin vai en sen jälkeen :whistle:
Ja siitähän aukesi 2 h taivas,jona aikana nukuin ja kohta sen jälkeen syntyi esikoistyttöni :heart:
Ilman epiduraalia en olisi tuskin edes jaksanut synnyttää likkaa,joten olen tyytyväinen että sen otin.

Elida tervetuloa mukaan :wave:

Niisku-Rouva
toivottavasti baby pysyy vielä muutaman viikon masussa :hug:


BV ja P 31+5
 
Hipshei,

Suomessa ollaan!

Perhehuoneista: me kyllä toivotaan sellaista. Olis mukavaa viettää aikaa kolmistaan. Jos siis vaan mies ehtii mukaan...

Sykkeistä: meillä on kyllä ihan poikasykkeet olleet koko ajan ja poikahan sieltä on tulossakin. sykkeet olleet ihan alkua lukuunottamatta 130-140.

Pinoista: kannatan Piinan ehdotusta, että toukokuun pino täällä ja kesäkuu vauvoissa. Ja koko ajan siis samaan pinoon.

Ja kohta neuvolaan. Pitääkin kävellä sinne, kun on niin hyvä ilma.



 
Huomenia!

Tervetuloa Suomen kamaralle pianissimo! =)

Elidalle myöskin tervetuloa joukkoon! :flower:

Juu, minäkin tykkään ajatuksesta että toukokuun pino oisi vielä loppuun asti täällä odotusajan puolella ja sitten rynnistäisimme vauva-arkeen! :heart:

Jännitän täällä synnytystapa-arviota joka on muutaman tunnin päästä, kuinkahan isoksi vauvelin veikataan kasvavan ennen kuin ulos tulee? :D

Vieläkö olet yhtenä kappaleena Niisku? Toivottavasti olo olisi parempi! :hug:

Sompio Kuinkas nyt niin ripeästi pääsit pelkopolista, mä jauhoin siellä 3 tuntia! :D
No ei, tosi hyvä juttu jos siitä oli sulle(kin) apua, minä ainakin rauhoituin paljonkin.

Nyt haukkaamaan aamupalaa... ja jos sitä ehtis vielä hetken tossa sohvalla lepäilläkkin :wave:

helistimen sivuilta luin että RV 34-37 vauva on ns. myöhäiskeskonen ja viikolta 37+0 eteenpäin täysiaikainen :)


Jasmin ja aarre 35+6 (wau, huomenna on virallinen lupa synnyttää meidän omassa sairaalassa, ei tarvi lähtee TAYSiin!) :heart:
 
Niin mullekkin eilen sanottiin että haittaa yhtään vaikka kuinka supistelis. Kyllä sullakin varmaan Niiksu on kohdunsuu heh voihan se olla hieman auennut/pehmentynyt mutta kyllä se kaikilla siellä on ja se on suurimmaksi osaksi kiinni muutenhan vauva tulis heti pellolle. =) kohdunkaula on voinut kyllä hävitä täysin. Toivottavasti vauveli jaksaa vielä hetken olla mahassa.

Tervetuloa Elida :flower:

Jasmin wow! mahtavat viikot =)

Odotan tässä pojan lekurin soittoa mikähän siellä tällä kertaa on häikkänä ku eilen kävi terveystarkastuksessa.

nara ja himppu poks 34 (35)
 
Tottahan toki uusi äp piti käydä kyyläämässä. :D Ihan kivalta näytti. Haalari oli kivan värinen mun mielestä. Toi vanhan pakkauksen beige taas on mun mielestä sellanen mitäänsanomattoman värinen. :D Mutta kiva sekin on, en valita ollenkaan. Kun vaan malttais oottaa et saa sen sisällön sinne haalariin. :heart: :D

Mä ite tykkään vastasyntyneellä niistä kietaisubodeista, niitä sais mun puolesta olla enemmänkin.

Hui miten paljon viikkoja monella näyttää jo olevan kasassa! Kohta alkaa tämäkin porukka jakaantumaan. :D Mä ite tosin taidan kärvistellä sinne toukokuun loppuun asti, kun la vasta sillon, ja meidän vauvat ei ole ennen la:ta koskaan syntyneet. Mutta saas nähdä.

stk ja minivitonen 32+3 :heart:
 
Jasmin Mähän olin sitten tosi nopea :D Tosin me ei kierretty niitä paikkoja katsomassa tai muuta, koska ne nähdään sitten niissä ke-illan kierroksissa. Varasinkin meille jo käynnin kun on rv 35 menossa. Laitoin yv:tä :wave:

Äitiyspakkauksen kävin aamulla nopeasti vilaisemassa ja nyt en ole Kelan sivuille päässyt ollenkaan. Taitaa olla muutama muukin utelias :D Äkkiseltään tykkäsin tuosta omastani enemmän :heart: Ehtikö kaikki saada täällä v. 2008 äp:n vai onko jollekin tulossa tuo uusi?
 
Vuoden 2008 pakkaus on täälläkin makkarin nurkassa vaatteiden pesua odottamassa.

Todella ruuhkaa tuntuu olevan Kelan sivuilla, mutta latautuivat kuin latautuivatkin uuden pakkauksen kuvat. Mukavalta näyttää, mutta omaani olen jo ehtinyt tykästyä, etenkin kun vauvanvaatehankinnat on tehty valkoisina, vihreinä ja beigenä muutenkin. Nipsu kun ei ole missään neljästä ultrasta (rd), joissa olen tähän mennessä käynyt suostunut sukupuoltaan paljastamaan. Jotain nostalgistahan tässä sukupuolen arvailemisessa on, ihan tulee esikoisen odotusaika mieleen, josta on jo 11 vuotta.
 
Tervetuloa Suomeen Pianissimo!
JA tervetuloa mukaan Elidalle !
Minäkin olen tuon yhden pinon kannalla. Minulla on kyllä vähän oma lehmä ojassa, kun varmasti kärvistelen viellä kesäkuulla. :kieh:
(.) Täällä Papu pitää aivan hirveää meteliä mahassa mutta ei vaan suostu kääntymään. :|
No jos hän viellä ymmärtäisi kääntyä.

Tytti ja Papu 31+5
 
Pakkaus käytiin täälläkin heti kyttäämässä :LOL: Mä en oikein tykänny siitä, paljon parempi musta oli tää 08 mallinen mikä mullekin tuli! Arvio oli, että vasta ensi kuussa vaihtuu.
Huomasitteko ettei ollut enää vanupukua eikä vaippoja?? Sideharsojen määrä oli kasvanut. Mut muuten ei kyllä mtn tullut tilalle- hölmöä!

Neuvolakuulumisia viikolta 33+2

paino +300g/vko (ihme kun just sairastin ja muutenkaan ruokahalua!!!)
Hb130
RR 109/74 /(edelleen alempia kun normaalisti, vaikka nyt lopettanut lääkkeet!)
sf-mitta 33 (yläkäyrillä mennään)
Rt
Sykkeet +
Liikkeet ++
Pissa puhdas.

Kaikki ok. Meillä ei nyt sit pääse enää ei lekurille taikka ultraankaan, kun kunta normisti maksanut sen 36viikon synnytystapa-arvion, mutta nyt sinne ei taaskan uudelleen synnyttäjät pääse, lääkäripulan vuoksi. Mun tuuria-sama juttu oli toisen odotuksessa 2001.

Mutta jospa alottaisi viikonlopun vieton ottamalla koululaiset vastaan! Meneekin vkl ilm tylsästi, kun mies töissä :/ Viime viikonlopun mä olin taas kipee, niin minimissä on yhdessäoloajat...
 
Tervetuloa Elida!
Piti käydä nyt kurkkimassa se uusi pakkaus ja kyllä mäkin tykkään enemmän tän -08 pakkauksen väreistä.
Odottelen tässä että poika nukahtaa parvekkeella vaunuihin, sinnikkäästi se sieltä vielä vähän väliä vikisee vaikka on selkeästi ihan hirrmu väsyny. Mutta kun ei voi luovuttaa. Sitten vois tää mamma mennä itsekin päiväunille. On niin harmaatakin ja kaikkee tänää..

On se hassua kun voi jo jännätä että kuka poksuu ensin. :heart: Jänskättää. :xmas:

Jonz&Tessu 36+2
 
2009 äitiyspakkauksen kävin minäkin vilkaisemassa. Mä tykkäsin myös enempi edellisestä pakkauksesta. Olihan tässä uudessakin ihan kivoja juttuja, mutta just esimerkiksi ne vanupuvun ja vaippojen puuttuminen oli miinusta. Tää sininen haalari oli kyllä ehdottomasti ihanampi kuin se oman pakkauksen mitäänsanomaton beige. :p

Neuvolakuulumisia minäkin laittelen.. :)

Paino Oli noussut kahden seuraavan kilon puolelle, viikkogrammoina ei edes merkinnyt tällä kertaa. :D
Hb 117, naurettiin kun se unohti merkitä koko arvon ja piti jälkikäteen tikusta tarkistaa paljonko se olikaan.. :whistle:
RR 118/67
Sf-mitta 31
Turvotus +
Rt, ja visusti onkin..vauva niin alhaalla että eivät enää edes kokeile missä pää on
Sykkeet n. 140-145
Pissa puhdas ja vauva nukkui makoisaa unta koko neuvolavierailun ajan. :)

Mielialakysely piti taas täyttää, rutiinia kuulemma. Kovasti tuli juteltua tädin kanssa. Kyselin myös siitä, että kauanko me uskalletaan sitten niiden synnytyssuppareiden kanssa kärvistellä kotosalla kun tää vaavi on jo kohdunsuulla kukkumassa. Vähensi täti meiltä yhden tunnin verran arviolta odotteluaikaa pois. :whistle: No, nyt kun näitä supistuksia on taas ollut aika tiuhaankin niin vähän jännittää onko kohdunsuulla tapahtunut muutoksia sittemmin viime äpkl kontrollin.

kissinminttu & pipana 33+1
 
felicia
Synnytystapa-arviosta on nyt kotiuduttu, ja kaikki oli kunnossa. Jos olisi ollut
veden määrässä tai sydänäänissä pientäkin vikaa, olisivat ottaneet välittömästi
sisään. Vauva oli lähtöasemissa ja jo nyt 3kg painava. Kun on vielä 4 viikkoa laskettuun-
aikaan niin hiukan kauhistuttaa kuinka paljon ehtii vielä kasvaa.
Supisteluihin lääkäri vain sanoi, etteivät enää estele jos nyt syntyy lähiaikoina,
huojentavaa.
Synnytystavaksi tulee alatiesynnytys, olen iloinen ettei tarvitse kokea toista
sektiota. Liikelaskentaa joudun kuitenkin tekemään, jos liikkeet hidastuu/loppuu
heti pitää mennä sairaalaan.
Sellasta, nyt sitten odottelen säännöllisiä supistuksia, toivottavasti en kuitenkaan
neljää viikkoa.
 
Täällä vietetään ensimmäistä äitiyslomapäivää! Päivän kunniaksi tuli Kelan vainhempainpäivärahapäätös ja on pakko sanoa, että viimeisten kuukausien raataminen palkitaan nyt myös tässä suhteessa. Hyvä fiilis, kun talous on turvattu vielä kuukausia eteenpäin. Eihän se mikään pääasia ole, mutta voinpahan jatkaa lainanlyhennyksiä vanhaan malliin jne.

Löysin äsken Sokokselta 68- senttisen mudanvärisen Reima Minitec- haalarin 60 % alesta - en voinut jättää sitä sinne. Onpahan vauvalle sitten säänkestävä haalari valmiina ensi talveksi. Tuossa äitiyspakkauksen haalarissa, kun ei paljon hiekassa/loskassa möyrytä noin värin puolesta, eikä varmaan vedenpitävyydenkään.

Ihmeellistä, että töihin ei tarvitse mennä "ikuisuuksiin". Varmasti ensi talvena olen ihan eri mieltä ja haluan jäädä kotiin pidemmäksikin aikaa, mutta nyt vapaa tuntuu ihan valtavan pitkältä.

Toissapäivänä oli neuvola. Ei mitään erikoista, painonnousu kyllä kiihtyy. Onneksi vieläkään ei ihan 80 vilku lasissa, tosin ei se paljoa vajaa enää ole. :ashamed: Tyhmää oli se, että taas paikalla oli sijainen ja "omalla" neuvolatädillä oli jotain muita asiakkaita. Ne sijaiset on aina ihan sekaisin, enkä jaksa kysellä niiltä yhtään mitään.

Hohhoijjaa, väsyttää ihan sikana. Kaupungilla pyöriminen käy ihan työstä :)

Hyvää viikonloppua kaikille!

PilkkuPantteri ja Jyvä 34+3
 
moikka

Pilkkupantterille onnittelut äippäloman aloituksesta.Hienosti jaksoit töissä. Mullakin alkoi tänään äippäloma.

En ole jaksanu kirjotella ku omat fiilikset on niin p:t! Pakkohan se on kertoa,että to aamuna sain vihdoin sen hammaslääkärin siihen hampaaseen josta paikka lähti ma iltapäivällä pois.En aikasemmin päässy hampikseen en edes yksityiseen. Ja kirjotinko jo,että sit seuraavana päivänä hajos se kuitusilta (paikasta rakennettu "hammas" joka roikkui kahdessa hampaassa kiinni ku toka vika haljennu hammas poistettu) Ku oääsin hampikseen,ni se totes että ien on kasvanut jo niin pahasti siihen kuoppaan ja kun olen raskaana ni hän ei tee mitään,kun LA on niin lähellä ja hän ei ala puuduttaa. Ja ei voida kuvaa hammasta ku olen raskaana ja ientä pitäis leikkaa pois ja sitä ei ilman puudutusta tehdä.Eli tämä hammas on nyt sitten menetetty tapaus. :'( Ei se sille kuitusilta jutullekaan olis tehnyt mitään ku se on rikki.Pyysin että se edes purkaa sen pois ku silläkään puolella suuta ei voinut purra ku se sattu ja kaiken lisäks rikkoi kielen reunan. Eli millekkään ei tehty mitään. Sitä menetettyä hammasta ei voitu kokeilla paikkaa eikä myöskään poistaa ku ei voi puuduttaa. Nyt pitää pelkää,ettei se pelkkä hampaasta jäljellä oleva reuna hajoa suuhun koska sitte kun sen synnytyksen jälkeen pitää poistaa ni se pitää leikkaa jos jää vaan juuri ikenen alle.
Eilinen meni kyllä niin itkua pidättäessä. Lotossa pitaisä voittaa ni sais yksityisellä rakenenttua sellasen kestävämmän sillan,maksaa vaan 1800e kpl.
Menin sieltä sitte neuvolaan jonka ehdin jo peruu ku sain hampiksen samaan aikaan.

Neuvolassa oli kaikki ok. Painoa onneksu tullu vajaassa 3-4 viikossa 400g yht.Viimeks oli tulli 2 kg. Verenpaineet oli vähän koholla,mut silti ok ja neuvolatäti ku kiuhuin ja itkua pidätin.Sf mitta oli 31 cm. Ei osannu sanoa kummin päin vauva on.Pissa oli puhdas ja hemppa laskenu 118.Pitäis varmaan alkaa rautaa syömään.

Sitte lähdettiin vähän shoppailee. Käytiin ulkona syömässä ja mulla jäi puolet syömättä ku suu oli niin kipee molemmilta puolilta. Illalla söin sitte jäätelöä. :p
Mies oli eilen ekaa päivää lomalla. Tänään klo 9-12 hän oli taukoamatta puhelimessa tai sähköpostia kirjoittamassa. :eek: joo eli tosiaanki lomalla. :| Tänään hän teki ruuan ja on siivoillu aika paljon. Sanoinki,että huomaatko kuinka paljon täällä on siivottavaa ja hommaa joka päivä. Helpotti kyllä mua huomattavasti kun eilen katsoin sillä siisti ohjelmaa,että eihän meillä ole sotkuista jos tuohon vertaa.

Yhden pinon kannalla
olen mäkin kuten tuntuu suurin osa olevan. Mä en ainakaan jaksa kahteen eri pinoon kirjotella. Itselle on aikasemmin käyny niin,että olen jääny sinne odottajiin ja jotenki en käyny lukee vauva puolta ja tuntu,että siinä ajassa ehti tippuu joukosta pois.

Pianissimolle: tervetuloa Suomeen. Tässä vähän aikaa sitten mietin,että kohta puolin sunkin pitää jo siirtyä tänne päin maailmaa.

Sompio: Siellä Vammalassa on yks sellanen synnytyshuone jossa on iso parivuode. :wave: Mies pääsee sinne pötköttelee ja sinä viereen. Itse nukuin siinä yhden yön tässä viime raskaudessa ku yöällä meni vointi huonompaan ku raskausmyrkytys meinas iskee päälle pahasti. Mies olis saanu jäädä sinne yöksi,mutta meni vielä kotiin ku lapset oli isovanhempien kanssa siellä. Aamulla hän sitte tuli osastolle takaisin ja odoteltiin lääkärille pääsyä.Sitte päästiin ja lääkäri puhkasi kalvot.Sitte sinne samaan huoneeseen odottelee supistuksia.

Voi vitsi ku teillä monilla on jo niin kamalan paljon viikkoja.Voi olla ettei ole enää ku pari viikkoa kun ensimmäiset vauvat syntyy.:heart:
 
Hui kamala tuota nikunakun hammasta :(. Sympatiat taalta.

Mullakin alkoi tanaan loma, ei tosin viela mammaloma ja sen alkamisajankohta on nyt vahan pimennossa kun liitty tyopaikan lomautuksiin ja irtisanomisiin... Mullahan on sellainen tilanne, etta mieluusti ottaisin lopputilin kun saisin siita sitten ihan hyvat rahat; aitiysrahoihin ei vaikuttaisi ja takaisinhan en ollut aikomassa muutenkaan, koska muutetaan kesalla Suomeen. Nyt jannitetaan, etta voivatko sielta pakottaa ottamaan yhden toisen tarjotun paikan, vai irtisanovatko kokonaan. Kylla ne rahat kelpaisi...

Laakari oli mullakin tanaan ja kovin hosuttiin taas ulos ennen kuin ehdin edes henkea vetaa. On kylla ihan kummallinen tuo laakari, luulisi etta mulla olisi oikeus siella rauhassa jutella asioistani kun kerran olen ajan varannut. Sf-mittaa se ei ottanut ollenkaan, koska se viime viikon ultra naytti etta vauva on normaalikokoinen. Pissasta loytyi valkuaista, mutta totesi vaan etta ei se mitaan tarkoita kun mitaan muuta vikaa ei nay olevan (?). Noh, eipa tuolla montaa kertaa ehdi enaa kaymaan, seuraava aika varattiin viikoille 38+3! Kunpa ei tarvitsisi edes menna...tai no ehka vauvan kanssa.

Jotain hyotya tuosta arsyttavasta laakarista sentaan oli, sain raivosta tarmoa ja siivosin koko kampan :).

Pakkauksesta. Mun mielesta naytti ihan kivalta, varsinkin se makuupussi on tosi sopo ja ne raitapotkarit. Ainoastaan se paita+housut -oloasu mun mielesta karmea, eika haalarikaan oikein silmaa miellyta. Jotkut oli ihmetelleet, etta tavaraa puuttui eika oltu korvattu. Kylla siina saman verran tarviketta on, se vaippapakkaus on korvattu toisella kestovaipalla ja kuorella (mika on mun mielesta hyva juttu; rohkaistaan ihmisia kestoiluun ja vaikkei kestoilisikaan niin vaippanaytteitahan saa muualtakin, mm. ihan sairaalastakin yleensa. Eika maksa paljoa ostaa kaupastakaan pienta pakkausta kertiksia, kun taas nuo kestot on niin kalliita etta harmittaa kylla varmaan jos turhaan tulisi ostettua). Se vanupuku on korvattu villapuvulla, oli kuulemma tullut palautetta etta sellainen olisi tarpeellisempi.

Juu, pino taalla toukokuuksi ja sitten kesakuussa siirrytaan kaikki vauvautuneisiin! Ihan turha useampaa pinoa yllapitaa.

Lahdenpa tasta kaupungille; tuli postista lappu jolla saan noutaa jonkun vauvatarvikepakkauksen ilmaiseksi :).


Maya ja poika 35+5
 
Suzyanne
Aah, mitä luksusta kun on vihdoinkin nopea kone, ostin tänään läppärin, kun entinen pöytäkone oli jo niin vanha, että avasi yhtä sivua 1-3 min. |O

Pianissimolle tervetuloa Suomeen! :flower:

nikunaku on kyllä tosi ikäviä nuo hammasongelmat, itsellänikin on niitä vähän väliä. Voimia! :hug:

Sompio kiva kuulla että pelkopolikäynnistä oli sinulle apua! Ja hienoa että ottivat miehesikin tilanteen huomioon, että pääsee sitten tarvittaessa lepäilemään. Minullekin pelkopoliaika tuli vihdoin tänään, se on 15.4 eli minulla on sitten tasan 37 vkoa täynnä, saas nähdä ehdinkö ennenkuin vaaveli päättää syntyä.. B)

Pilkkupantteri teitpä hyvän löydön!! Itsekin ostin puoli-ilmaiseksi Minitec-haalarin, kaveriltani joka oli itse saanut aikanaan puvun lahjaksi, mutta jäänyt väärän koon ja värin takia täysin käyttämättä. Omani on valikausihaalari kokoa 62, eli viileinä alkukesän päivinä varmaankin passeli. Mutta katsoin että niidenkin hinnat ovat ihan järkkyjä, esim. Stockalla 89 e! On kyllä tosi hyvä jos niitä jostain alesta tai käytettynä halvalla löytää.

Imetyspaitoja pitäisi hankkia ihan tässä lähiaikoina, muut hankinnat on tehty. Ei niitä sitten vaavin kanssa jaksa kuitenkaan heti jaksa lähteä etsimään. Kestovaippojakin pitäisi ostaa, kun meinasimme että muutaman ekan totutteluviikon jälkeen alkaisimme niitä käyttää. Lapsimessuilla olisi niitä myynnissä jollain pienellä valmistajalla jonka nimen olen unohtanut, telkkarissa tuli siitä eilen, niillä näkyi olevan ihanan värikkäitä kestovaippoja sekä imetyspaitoja. Mutta en sitten tiedä kandeeko sinne messuille niiden takia lähteä ja pääsymaksua maksaa, siellä on käsittääkseni vain yksi pienehkö osasto odottajille, eikös ne messut ole pääasiassa jo "lapsellisille" perheille suunnattu? Onkos täältä kukaan menossa?
 
Elida tervetuloa vain :wave:

Sompio: onpa hyvä että olet saanut jutella pelkopolilla:hug: :hug:

Täälläkin yhden pinon kannalla...

nlalääkäri oli tänään: köllykän kasvu oli tasaantunut, painoarvio 2680g tänään ,arvioi syntymäpainoksi sen perusteella 3500-4000g. esikoinenhan painoi sen 3990g, joten samoissa saattaa olla.. paikat oli kiinni ja kaulaa jäljellä 3 cm, lääkärin mielestä yllättävän hyvä tilanne ottaen huomioon verenvuodot ja napakat supistelut monen viikon ajan, mut nyt voi alkaa kuulema rennommin ottaan, eikä niiiin varovainen tarvitse olla. =) "helpotuksen huokaus" . edellisellä käynnillä (kk sitten) oli pehmentynyt paikat, mutta kuulema näin levolla voi palautua!?!! no hyvä vain..

ja kiveksethän ne siellä edelleenkin näkyi, tosi selvästi, kun vauva pylly ylöspäin ja jalat koukussa mahaa vasten.. :LOL: ei meinattu eka uskoa rakenneultraajan sanaan vaikka sekin oli tasan varma että poika tulee.. kummallakin tyttö edellisestä suhteesta ja lähisukuihin syntynyt viim, 10 vuotta vain tyttöjä.. =)

34+5
 
Alexandra-85 Mä muistan teidät myös! Meidän pitäisi ehdottomasti pitää vauvatreffejä, oon itsekin ensimmäisiä vauvaantuvia kaveripiirissä eikä mammaystäviä oikeastaan ole. Me asutaan tässä Länsi-Vantaalla Pähkinärinteessä. Tammisto on jokseenkin tuttua aluetta, on kuulemma tosi kiva paikka asua. Ainakin on mielettömät shoppailumahdollisuudet! :) Jännittävä aika muuttaa, mutta on se varmasti ihanaa tuoda vauva uuteen kotiin. Muistat vaan ottaa rennosti. Mun osalta meidän muutto silloin pari kuukautta sitten oli pakkaamista ja purkamista, onneksi ei tarvinnut mitään kantaa.

Yksi pino olisi oikein kätevä.

Äitiyspakkaus on tässä huushollissa vuoden 2008 mallia. Uusikin näytti kivalta, vaikka ehkä tykkään enemmän vanhan pakkauksen haalarista.

Aurinkoista loppupäivää! B)

Kaptah 34+5
 

Yhteistyössä