*** Toukokuun Toiveet 2011 *** Tammikuussa

Juu, mä hiivatti vie menin ja ostin aivan ihanaa valko-musta harmaa-fuksia sellasta puu-kangasta, ja alan päällystää heti vanhaa makuupussia tytölle sopivaks. Noh, jos tuo lupaus muuttuu, voihan kankaan aina poistaa ja vaihtaa poikamaiseen. :heart:

Unohdin sanoa muustakin, tai ei siinä nyt mitään ihmeellistä, mutta painoarvio oli 316 g :)
 
Tatskattu ei mullekkaan vielä määrätty lisrautaa kun hg tippui 145:stä 121:een, vaan lupasivat seurailla asiaa. Jos siitä vielä tippuu niin sitten rautakuurille.

Rakennultrassa kaikki hyvin ja poikaolo oli ihan oikeassa eli poika on meille tulossa. Ja oli oikein hyvin likkuvainen, on tuo istukka edessä, ettei oikein liikkeet tunnu kuin ihan alhalta ja hän oli pää alaspäin.

Vielä kun saisi tuon kodinhoitohuoneen rempan valmiiksi niin pääsi laittelemaan vauvanvatteita kaappiin :D

Lily ja mönkerö 20+0
 
Upeaa alkanutta vuotta kaikille:wave:

Täällä kaikki reilassa, vaikka iho alkaa kiristää paikoitellen siihen malliin että eiköhän se jostain kohtaa sitten "repeä" ...voih. Mutta tyttöolo muuttui poikalupaukseksi ultrassa, saa päivitellä =) Pikkuveli se siellä siis köllötteli ja mamma oli ihan hukassa taas noissa tunneasioissa...

Lilya: Meilläkään ei ole vielä mitattu kohdunpohjan korkeutta, vaan on sanottu niinkuin jollekin muullekin näköjään että "navan korkeudella on". Mun mielestä se mittaaminenkin on aika summittaista, riippuu neuvolantädistä, päivästä yms. Mulla ainakin eri tädit on mittailleet vähän eri kohdista.

Äitiyspakkausta ei taideta nyt ottaa, makuupussit ja muut ovat vielä hyvässä kunnossa edellisestä pakkauksesta joten taidan hiukan ostella pieniä bodyja, sukkia ja potkuhousuja vain. Ihania retrovaatteita näkyi olevan esim. Metsolalla, löytyy osoitteesta veeveeveekuopuspistefi. Vaikka jotenkin mulle on tullut ihan pienillä vauvoilla mieltymys valkoisiin vaatteisiin, niitä olenkin jo keräillyt omaan paikkkaansa odottamaan. Muuten pesänrakennusta ei vielä liiemmin ole ilmassa, lapset vievät melkoisesti aikaa ja samoin talonrakennussuunnitelmat, joita pitäisi keväällä alkaa toteuttaa:p

Nyt taisin syödä liikaa ruisleipää (johon on tullut HIMO), ähky hiipii vatsaan. Taitaa olla mamman parasta heittäytyä sohvalle hetkeksi - hyvää illan ja viikon jatkoa kaikille ja pitäkää häntä korkealla!

fariini ja pulla 22+3
 
Viimeksi muokattu:
Täällä tähän vuoteen myöhäisherännäisesti siirtynyt. Kiitos Nöösille pinosta! :flower: Ja tervetuloa useat uudet! :wave: Hyvä, että tulee uutta aktiivista porukkaa. Keskustelua onkin tullut paljon muutamassa päivässä.

(.) Ultra kuulumisia täälläkin. Istukka on kohdunsuun edessä, et se selittäis alun vuotoilut. Tarkistusultra vielä myöhemmin tiedossa. Tyttöolo vaihtuikin sitten poikalupaukseksi, kun kaveri heilutteli kassejaan iloisesti. Oon ihan onnesta mykkyrällä :heart:, koska tää saattaa jäädä viimeiseksi raskaudeksi, niin on kiva, et on molempia laatuja. :p Nyt selittyykin jotenkin niin erilaiset olot kuin aikaisemmassa raskaudessa ja se, et maha on työntyny jo nyt esiin, kun se viimeksi näkyi vasta joskus 25 viikolla.

Nyt ei pysty keskittyy enempää.

TUUtikki ja PIKKUhärkä rv20 (POKS), mulla on sellanen vahva olo, et syntyy häränmerkin alla.
 
Heippa ja terveisiä rakenneultrasta! Kovin poikaa lupasi, vaikka mulla oli ihan tyttöolo. Tosin oli se pippeli ja pussi aikasten selvä, ettei paljoa arvailujen varaan voinu jäädä Ja sillon aikasemmin ku kävin yksityisellä niin olin varma, että näin pippelin, samoin mies. Että kaipa se täytyy vaan uskoa

Käytiin myös shoppailukierroksella ja valittiin vaunut, hartan topline x:t, väri vielä mietityttää. Maksavat tarjouksessa 669e ja siihen 30e käsijarru vielä, eli semmonen 700e. Äääk! Saas vaan kattoa mistä ne rahat riivitään, tosin äiti luvannut auttaa, ni jospas se tuleva isoisäkin sit vähän auttais
Mutta mukaan tarttu myös britaxin kaukalo telakalla, ihana musta punanen. Sitä sit kantelin illalla kotona ja mietin miten pikkunen prinssi tuhisee siinä Se oli tarjouksessa nyt 199e.

Semmosia. Nyt oon yövuorossa, kaks yötä olis, puuh..Saas kattoo miten menee. Äsken oli maha aivan sekasin ja sit heti sen jälkee iski kamala nälkä..Outoa

Kauheesti tekis nyt mieli ostaa poikien vaatteita, mutta tarttis malttaa mielensä, että vois sitten niitä kesävaatteita ostella. Tosin sekin pohdituttaa, että miten pikkunen kesällä puetaan ja paleleeko ne paljon vaikka olis helteet?
 
Te joilla tyttölupaus: Ihan uteliaisuuttani kyselen, että tekikö kätilö/lääkäri sukupuolesta arvion sen perusteella, että pikku "nappulaa" ei haarovälissä näkynyt, vai sen perusteella, että näkyi häpyviiva? ...vai sanoiko vaan että se on tyttö.... Pohdin tätä ultraajani sanojen perusteella, kun hän sanoi että vaikka missä kuvakulmassa katsoo niin ei näe kiveksiä, ja arveli viivan jalkojen keskellä olevan häpyviiva. :)
 
heipä hei pitkästä aikaa.. mä näköjään olen laittanu itteni kahteen pinoon toukokuihin ja kesäkuihin kun ekas ultras la siirty 4.6 ja tokas np ultars tuli sit 31.5 la:ks.. eli sitä nyt odotellaan noiden päivien aikana..

maha on aika nätisti näkyny jo pitkään selvä kumpu siin on

tossa kuvaa rv 17

joulua ja uutta vuotta vietettiin kotona kolmin..

pahoin vointia on ollu oikeen kunnolla en oo onneks tarvinnu pöntön kans tuttavuutta tehdä mutta etovaa oloa oli viikolle 15. sit alko helpottaa ja viime viikol oli sit mahataudissa.. :/ maitoa tihkuu tai vastaavaa niin tihkuu rinnoista ja viime yön oikeen kunnolla..

itellä on ihan tyttöolo ja siihen pitäs saadakkin nyt vastaus ens torstaina kun on ultra :D me mennäänkin sinne koko kööri poika 6v lähtee mukaan ja odotteleekin sitä että pääsee katsoo siskoa tai veikkaa.. :D
vaunuja tai muutakaan en oo ostanu viel. meillä kun on tulos varsinainen rumba täs keväällä asunto meni myyntii eli vuokrasuhde loppuu joten muutto on edessa anopin ja apin taloon kun ne muuttaa pois sielt omakotitalosta ihan jees saadaa talo ja isooo piha mutta huoh sitä taloa ei oo rempattu 20vuoteen joten se on nyt alotettu ja jääny kesken ja nyt sitä pitää jatkaa.. eli siis muutettaan eka anoppi ja appi pois sielt tehdään remppaa siihen asti että pojan eskari loppuu ja sit muutettaan ite sinne ja toivottaan että kerettään tekee se kaikki ennen vauvan syntymää. ja pitäs sitten viel ostaa kaikki vauvan tarvikkeetkin.. ANTEEKS nyt tuli hormoonien aiheuttamaa purnausta.. mutta joo
 
Te joilla tyttölupaus: Ihan uteliaisuuttani kyselen, että tekikö kätilö/lääkäri sukupuolesta arvion sen perusteella, että pikku "nappulaa" ei haarovälissä näkynyt, vai sen perusteella, että näkyi häpyviiva? ...vai sanoiko vaan että se on tyttö.... Pohdin tätä ultraajani sanojen perusteella, kun hän sanoi että vaikka missä kuvakulmassa katsoo niin ei näe kiveksiä, ja arveli viivan jalkojen keskellä olevan häpyviiva. :)
Meillä huomasimme molemmat ennen kuin kysyttiin, että aika tasaselta näyttää paikat. Ja kun kysyttiin niin kätilö pysäytti muutaman kerrankin kuvan kohtaan, jossa selkeästi näkyi "viirut" ja saatiin kuvakin matkaan. Ihmettelen itse suuresti, jos tässä tilanteessa menisi "lupaus" väärin kun niin on selvääkin selvempi. Olin joskus aiemmin itsekin pohtinut tuota, että miten tyttölupaus sitten annetaan, kun niitä vääriäkin arvauksia tulee ja olen pohtinut että onko ne tehty vaan sillä perusteella, ettei pippeliä ole näkynyt, muttei kyllä mitään viirujakaan...?

Kovasti täällä tuohon tyttöön uskotaan. JOS menisi väärin niin pojalta löytyy valmiina kaikki vaatteet ym. ettei sitten niin haittaisi sen puoleen kun vaatehankintoja on ihan pakko tehdä :p

En tainnut muistaa eilisissä onnensekaisissa fiiliksissä toivottaa uusia tervetulleiksi, joten TERVETULOA! Kivaa kun saadaan vielä lisää porukkaa. Jos sitä nyt uskaltaisi ja ehtisi itsekin hieman useammin kirjoittelemaan.

Mun piti vielä tosta sanoa, kun oli puhetta jossain vaiheessa siitä voiko lapsia ottaa ultraan mukaan... Ja Minsku82 meinasikin pojan ottaa. Meillä ainakin on Kättärillä ollut aika selkeä sääntö, ettei lapsia tutkimushuoneisiin. Ajanvarauskirjeessäkin siitä luki, ettei lapsia sen takia, että tarkka tutkimus vaatii rauhaa ja keskittymistä tai jotain sellaista. Ja ymmärrän sen kyllä. Itse mietin nykyään myös sitä, että jos meillä olisi esim. edellisessä raskaudessa ollut esikoinen mukana rakenneultrassa niin olisi ollut hieman hankalampaa ruveta tunteitaan siinä purkamaan kun kuulee, ettei vauva olekaan elossa. Ja hoitamaan käytännönasioita pojan läsnäollessa. Ei olisi ollut mielestäni ollenkaan sopiva hetki lapsen olla läsnä. Vaikka niin kovasti haluaisin minäkin tässä vaiheessa pojan jo näkevän, että siellä masussa se vauva on. Mutta, jälleen kerran, jokainen tekee niin kuin itse parhaaksi kokee. Ja jos sairaalaan saa ultraan lapsen ottaa mukaan niin eihän siinä sitten mitään. Halusin vaan tuoda nämä huomiot esille kun niitä jossain vaiheessa pohdittiin muutenkin.

-Catalia ja Harriet (esikoisen antama Harri-nimi vaihtui nyt sitten) 21+0 *POKS*
 
Viimeksi muokattu:
Niin kertokaas te joilla on lapsia jo ennestään typerälle ensikertalaiselle millaisia vaatteita toukokuunlopun lapselle pitäisi hommata?
Minulla ei ole mitään käsitystä, kuinka paljon vaatetta pieni ihminen tarvitsee ja millaisia? Pelkät potkupuvut ei taida riittää, että ostako housuja, paitoja, sukkia? Tarvitseeko jotain pipoa? Ja kuinka paljon noita pieniä 56-60 cm potkupukuja yms. vaatteita pitää olla, että riittävät? Ja ne menevät varmaan aika äkkiä pieniksi?
Tää on kauheeta... Kauheesti haluiasi ostella ja järjestellä, mutta kun ei yhtään tiedä mitä tarvitsee. Itkuhälyttimet ja rintapumpun nyt ainakin ajttelin hankkia. :)
 
Lily_85: Ite huomasin ainakin että ei kannata paitoja ostella, ennemmin just bodyja ja housuja, sukkia ja joitain potkareita. Paidat tuntuu jäävän aina selän alle huonosti tms noin pienellä joka vaan makoilee vielä. :) 50cm ei myöskään kannata ostaa kuin muutama, jos sitäkään. Ite ajattelin pari pientä bodya ostaa (50cm), housut ja muut isompia (56-60cm).
Toukokuun lapselle pitkähihaisia bodeja, pitkiä housuja, jokin kevyt hattu myös on hyvä. Ite en ainakaan lyhythihaisia mielellään paljon käytä noin pienellä. Voihan niitä sitten ostaa jos katsoo että kesällä tarvii kun lapsi hiukan isompi :) Vaatteet jää todella nopeaan pieneksi joten ei hirveitä määriä kannata kerätä. Meillä esikoisen aikaan olikin turhan paljon pieniä vaatteita (50-62cm), jäi moni käyttämättä!
Nyt oon itekin hiukan viisaampi vaatteiden suhteen kuin esikoisen aikaan :D

Tänne ei mitään ihmeitä kuulu, huomenna rv 22+0.
Tyttölupaus saatiin ultrassa, kaikki oli hyvin. Tarkkaan tutki sydämen, aivot, selkärangan, jalat, kädet, varpaat, sormet.... :D Saatiin ihana kasvoprofiilikuva mukaan :heart:
Nyt sitten pitäisi vähitellen ostella vauvalle tavaraa. Sitteri ja turvakaukalo isoimpina, muutamia vaatteita (kunhan kerkeän tutkia esikoisen vaatevaraston pienten vaatteiden osalta..). Tuttipulloja ja tutteja, kaikkea pientä :) Esikoinen pitäisi siirtää jatkettavaan sänkyyn (ja sänky pitäisi ensin ostaa..) niin vauva saa pinniksen. Hoitopöytä pitäisi siirtää meidän makkariin ja mitähän vielä? :)

Paljon on vielä tekemistä ja hankittavaa mutta onneksi on aikaakin. Toukokuu kyllä lähestyy hurjaa vauhtia..

tipsu rv 21+6
 
Onnea kaikille hyviä uutisia ultrassa saaneille :) Meille ultra ois viikon päästä torstaina, vähän jo jännittää.
Lily_85:Meille on tulossa neljäs ja silti mietin ihan samoja asioita. Tuo sää on niin hankala nykyään ennustaa, viime toukokuussahan oli jo tosi lämmin. Joku pipo kyllä ainakin kannattaa hankkia ja sellanen pieni peitto on aika hyvä jos onkin viileämpää niin helppo laittaa vauvan päälle kaukalossa.
Vaatteitten määrässä en osaa neuvoa..meillä on jokaiselle ollut ihan liikaa pieniä vaatteita, mut kun ne on niiin ihania ettei malta olla ostamatta;)
Kolmatta kun odotin niin tyttölupaus annettin vaan että näyttää enemmän tytöltä kuin pojalta, ei siis kerrottu mistä niin päätteli. Me kyllä pidettiin vauvaa tyttönä ennen tätäkin. Vielä ei olla päätetty kysytäänkö sukupuolta ultrassa, jos yrittäis ite vaan tiirata näkyykö vai ei:)

Vilhelmiina ja Kunto 20+4
 
Kiitokset uudesta pinosta ja tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet joita olikin mukavasti tullut mukaan taas :)

mupukka Minulla kiellettiin metformiinin käyttö raskausaikana ja siirryttiin insuliiniin kaksosia odottaessa ja nyt on sama homma.

Rauta: Itse vedän retaferia koska minulla on aivan sama mitä rautaa syön tai juon kun siitä ei ole mitään vaikutusta ilman 1g foolihappo lisää. Viimeksi rauta oli 102, toivottavasti on nyt vähän noussut. Viime raskaudessa tais olla 92 kunnes aloitettiin tuo foolihapon syönti ja saatiin se nousemaan.

Sf-mitta Sitähän ei edes joka paikassa mitata enää koska periaatteessa se ei kerro mitään. Ne vaihtelee niin kovasti ja esim. minulla on ollut "isot mitat" aina ja meillä neuvolassa se kyllä mitataan muttei pidetä mitenkään tärkeänä sitä mittaa että paljonko on.

Haidih: Meillä ainakin sanovat KYS:ssä että jos eivät näe selvästi pojaksi niin niin kauan on tyttö.

Ei uutta länsirintamalla. Kaksoset on taas kipeinä jne...
Maha kasvaa hurjaa vauhtia, pitäis kohta ottaa vertailu kuva kaksosmasuun vertailtavaksi.

Enie + Tou 21+5
 
heip!vihdoinkin jaksan kirjoittaa tänne jotain..luen kyllä päivittäin ja tervetuloa uudet!:)täällä ei kummempaa,neuvolassa kaikki oikeeen hyvin,sykkeet 150 ja ekalla kerralla olin kuulevani laukkaa,nyt ei mitään,pojasta kuulin ekalla keraalla junan ääntä ja muilla ei mitään hahahah..
ens viikolla se sitten olis,rakenneultra ja toivotaan että näkyis se sukupuoli:heart:

ja apua!ei olla ostettu viellä mitään..onneks täs on aikaa.ja ehkä siirretään poitsu isojen sänkyyn ni ei tarvis ostaa toista pinnasänkyy mut tuplarattaat kuitenki

eilen mies tuns ekan kerran potkun,ihanaa:heart:
 
Hei ja tervetuloa uudet mammat, teitähän tuli yhtäkkiä ku sieniä sateella :) mukava että porukkaa tulee lisää!

Enie otatko reseptillä 1g foolihappoa vai tuplaatko reseptivapaan 0,4g päivittäin? Mulla hemppa nippanappa 110, ei kovin huono vielä, mutta olisi kiva voida roimia kunnolla. Ekassa raskaudessa ainoa mikä toimi hempan nostajana oli synnytys. Eli foolihappo lisälle alan minäkin.

Aika kauan kun viimeksi olen kirjoittanut, joten en ala kaikkea kommentoimaan. Joka päivä käyn lukemassa kuulumiset.

Meillä sai olla lapsi mukana ultrassa , kolmivuotias, ymmärsi kyllä että oli vauva kuvassa ja istui kiltisti koko ajan, mutta loppuajan keskittyi äitiä silittelemään :D
Poikaolo jäänee syntymään asti, tässäkään ultrassa ei saatu sukupuolta selville. Pyydettäessä kyllä katsoi pari kertaa, reidet oli tiukasti kiinni, luultavasti kivekseet kuitenkin pullotti välistä :D no,näkee sitten toukokuussa vaikka erittäin mielelläni olisin nähnyt sukupuolen!

Supistuksista vielä: mulla on tullut jo parin viikon ajan stressistä ja rasituksesta tiukkaa täsmällistä kuumottavaa supparia kohdunsuulle, tuntuu kuin veitsenterää nitkuteltaisiin siellä. Voisko olla kuitenkin tulehdus tms.? onko kellään kokemusta?

mustajuuri&pikkuveli 22+0
 
Meillä on esikoinen syntynyt kesäkuun lopussa ja muistelen, että se kesä oli kuuma (etenkin heinäkuu) ja silloin hän oli lyhythihaisessa bodyssa ja sukissa sisällä. Ulkona ollaan aina pidetty hattua, kun vauvojen korvat on herkät tuulelle.
Meillä esikoinen oli syntyessään 49 cm ja 3,2 kg eikä ikinä tarvittu 50 cm vaatteita, joten jos ei tosi pieni vauva tuu, niin en ostais sen kokoisia, ainakaan etukäteen ku ei tiiä sitä vauvan kokoa. Kakkonen olikin sitten yli 4 kg ja olin ostanut kaverilta käytettyjä vauvan vaatteita kokoa 56 cm ja kun niitä oli rummussa kuivattu, niin olivat sen verran kutistuneet että eivät mahtuneet kertaakaan meidän poitsulle : / Kylläpä harmitti, mutta onneks sain aika edullisesti. Uudet 56 cm mahtui mut ei nekään kauaa. Vaikka siis pituutta ei pojalla ollu sitä 56 cm niin oli sen verran rotevampi just tuolta olkapäistä ja haboista.
 
Mä kans olen vähän ulalla noiden vaatteiden suhteen...meillä kun nuo kaks aiempaa ovat syntyneet helmi- ja joulukuussa kovien pakkasten aikaan. Eli niille piti laittaa vaatetta ihan reilusti päälle automatkoillekin. Mut onneks mun siskolla on nyt reilu puoltoista vuotias poika, joka on syntyny toukokuussa. Hän lupasi lainata kaikki vaatteet:) Eli ei mun sittenkään tarvi niin paljoa vaatetta ostella, ku ensin luulin...
Ja tosiaan nuo 50 cm vaatteet on täysaikaiselle vauvalle oikeastaan ihan turhia. Muutama 56 senttinen ehkä kannattaa olla..

Nyt keräämään viimeiset jouluvalot pois!
leena ja mustikka 21+2
 
Meillä esikoinen syntyi huhtikuun lopussa ja kuuma kesä tuli silloin eteen. 50 cm vaatteita ei kyllä mun mielestä kannata hankkia, niitä me ei ehditty pitää kuin pari viikkoa, eli osa jäi käyttämäti :( Muutenkin, kun vauvan nostot ja pukeminen on niin "varovaista" puuhaa, niin mun mielestä on hyvä, että vaatteet on väljiä, kauheeta yrittää saada väännettyä kättä naftista hihasta sisään. Meillä sattu olemaan huoneiston sisälämpötila yli 30 astetta, joten poju oli pelkissä vaipoissa sisällä (tosin ei ihan vastasyntyneenä, oisko ollu 2-3 kk). Ulos laitoin aina kevyet pitkähihasen bodyn ja puolipotkarit. Mä ite tykkään puolipotkareista, en kokopotkaseista, kun vaipanvaihdossa joutuu sit aina ylhäältä asti niitä nappeja/neppareita laittaan.

Muutenkin oon huomannut, että suosin yöasuissa vetoketjumallia (nopeampi laittaa kuin nepparit), samoin bodyissa/paidoissa neppareita nappien sijaan. Paitoja ei munkaan mielestä vauvalle kannata ostaa, ne nousee selkäpuolelta koko ajan ylös, bodyt on ja pysyy paikoillaan :) Ihan vihoviimeset keksinnöt on nuo takaa neppareilla kiinnitettävät kokopuvut, sain lahjaksi sellasia enkä kyllä käyttänyt, äärimmäisen epäkäytännöllisiä pukea pikkuselle!

Äitiyspakkauksessa tuli muistaakseni pipoja tai jotain kevyitä päähineitä mukana, niitä pidin kesällä myös päässä ulkosalla. Ostin itse vauvalle pari pipoa, joissa ei ollut narukiinnitystä ja ai että ne ei pysyny koskaan päässä kuin hetken aikaa... Kolmanen kanssa lienen jo viisaampi ja laitan surutta kiertoon kaikki epäkäytännölliset vaatteet :D

ON: Mulla on megaräkis, en edes muista millon viimeksi oon ollu näin pahasti flunssassa :(

nepula ja Siiri 21+1
 
Viimeksi muokattu:
Heippa
Mulla on lapsi toukokuinen vm 2008. Pipon ja kevyttoppapuvun kanssa kotiuduttiin. Nepulan kanssa saman suuntaisia vaatekuvioita oli meillä. Kietaisubodyt on hyviä. Tuntuu, että rikkihän se pieni menee kun riuhtoo pää-aukon läpi paitaa.
Noloa sanoa, mutta en älynnyt supistelua. Neuvolassa selitin, että maha on usein päältä kova kuin jalkapallo. No kuulemma suppareita... :ashamed:

Ei mulla muuta.
valdemaria ja vauva 23+3
 
Tervehdys! :wave:

Vielä tuosta lapsista ultrassa. Meillä on kahdet lapsukaiset toinen 1 v 3kk ja toinen 2 v 4kk. Lapset otettiin ultraan mukaan ja käyttäytyivät kiltisti koko ajan. Ultraan ei meillä oltu ainakaan kielletty tuomasta lapsia ja se on hyvä sillä halusimme molemmat olla ultrassa mukana. Kun pääsemme jossain kohtaa vihdoin rakenneultraan otamme lapset myös sinne mukaan. Lastenhoitajaa meillä ei ole sillä sukulaiset asuvat useiden satojen kilometrien päässä eikä muitakaan immeisiä ole jotka suostuisivat lapsiamme vahtimaan.

Innukka ja piskuinen 20+6
 
Kiitos paljon noista vaateaiheisista kommenteista, meinaan itteäni niin kovin se mietityttää.

Päätettii nyt olla ottamataa äitiyspakkausta, mutta hakusessa olis 09 makuupussi. Sen haluan itelleni jostain metsästää :D

Huuto.netistä huusin eilen muutaman paidan (eli just niitä epäkäytännöllisiä ;) ) mutta aika hyvin sain himoni pidettyä kurissa. Kunhan palkka tulee viiminen päivä niin sitten tämä mamma lähtee kirpputoreille :D

Mä haluaisin niin kovasti sellasen sitterin tapasen, mutta keinun. Koliikkikeinuksikin kutsuvat, mutta vaikuttaa kivalta.. Kamalan kalliita vaan ovat..Tiedä sitten...
 
haaveilija87 kyllä paidat on ihan käytännöllisiä esim. hihattoman tai lyhythihaisen bodyn päällä. muutenkin esikosta käytin bodyja aina alla noin 86cm, pysyy selkä lämpimänä ja ei napa naura kaikille :) minäkin tykkäsin puolipotkareista.
suosittelen unipussia ,oli esikolle rakas, nukkui siinä noin 7kk ikään saakka kunnes alkoi pyöriä niin paljon unissaan että pussi meni rullalle. sinne vaippa ja body alle ja aina oli peitto päällä!

Kiitos Enie vastauksesta, koitan ensin tuolla 0,4g foolihapolla kun seuraavaan neuvolaan on vielä aikaa. jos ei nouse sillä pyydän lääkärille pääsyä.

mustajuuri 22
 
Hei!

Sukupuolesta:Meillä siinä ultrassa ultraaja sanoi vaan että tytöltä näyttäisi kun ei löydä mitään ulokkeita. Mistään häpyviivasta ei hän maininnut. Vähän poikaolo itselle kuitenkin jäi. Enkä ole uskaltanut vielä luopua esikoispojan vaatteista, jospa niille kuitenkin on käyttöä. Toki olen nyt alesta tehnyt ihania vaaleanpunaisia/punaisia löytöjä joita en voinut jättää sinne kauppaan ;)

Meillä esikko syntynyt kesäkuussa, ja lyhythihaiset bodyt jäi kyllä kokonaan käyttämättä. Samoin paidat jotka vain menivät mytyyn selän alle. Ihan parhaan vastasyntyneelle on mielestäni kietaisubodyt (painoneppareilla) ja puolipotkarit. Ne on helppo pukea pienelle, ja säästyy turhilta itkuilta!

Myös minulla se hb alhainen. 3 viikkoa sitten se oli 104. Nyt olen lähdössä kontrolli näytteelle. Toivottavasti olisi noussut. Mistään foolihaposta mulle ei ainakaan vielä ole mainittu. Sinnä raskaus-multivitassa sitä foolihappoa on mutta ei varmaankaan riittävästi. Täytyypä tarkaistaa se.

Vointeja kaikille!

Esteri+ tyllerö 21+6
 
Heippa!
mustajuuri:Juuri juttelin supistuksista aamulla neuvolassa. Suositti th, että jo yhtään kipua, on asiaa tutkittava. Eli varmuuden vuoksi sun kannattaisi kysyä asiasta neuvolassa.
Tulin vaan tämän huikkaamaan. :)
valdemaria ja vauva 23+4
 

Yhteistyössä