Toukokuiset 2019

Mitäs yskän/orastavan flunssan lievittäjiä ootte käyttäneet? Täällä iskenyt yskä ja ääni meinaa painua olemattomiin.. Kuulin tänään työkaverilta, että sitä oli apteekissa odotusaikanaan ja imetysaikana neuvottu että kuuma vesi ja sinne lisätty hunaja pitäs auttaa. En oo vielä testannut mutta meinaan, kunhan tulee mentyä kauppaan ostamaan hunajaa! Hän ei tiedä vielä tästä mun odotuksesta :D
 
Hei, sivusta seurannu hetken ja miettiny että jääköhän tänne ketään pelkästään palstalle jutteleen vai häipyykö kaikki facen puolelle?

Itsellä takana ivf hoidot ja neljännestä siirrosta plussattu. Kaikki on vielä niin kovin epävarmaa etten haluais vielä mihinkään faceen liittyä vaan rupatella täällä näistä alun piinaavistä päivistä ja viikoista.

@Nonsk Sun takias tänne oikeesti tuun :ROFLMAO:(y) Mä oon kans kuullu että toi hunaja auttais ihan vaikka lusikallaki syötynä. Lisäks vaan lepoa kovasti :)

Vatsakipuja ollut oikeastaan kokoajan siirrosta asti, eilinen töihin paluu ei niitä ainakaan helpottanut. Kuuluu kaiketi asiaan kun kohtu kasvaa. :unsure:
 
Mäkin oon miettinyt jääkö tänne kukaan. En ehkä sinne faceen halua lähteä, mutta täällä olisi kiva pyöriä. :)

@-dino- mulla on nyt nuo menkkamaiset kipuilut helpottanut yleisesti ottaen, riippuu vähän työpäivästä onko tullut syliteltyä tai auteltua kuinka paljon lapsia seisaallaan.. (Joo, tiedän kyllä että ei pidemmän päälle hyvä juttu selän kannalta, yritän itselle toitottaa tätä ja istua penkille tai lattialle.) Vaikka vähän jänskätti kun vielä vuosikin samalla, niin yritän kuitenkin just ajatella että ne menkkajomomaiset olot kuuluu asiaan ja että se vuotokin on normaalia (nyt ei btw ole kahteen päivään enää vuotanut) :)

Toki nyt on alkanut uudelleen keskenmenopelko, kun olo tuntuu niin ..normaalilta!
 
Viimeksi muokattu:
Muakin kiinnostaisi ennemmin jutella tällä puolella :) Kiva siis jos jäisi muitakin!

Mä tein uuden plussatestin (jo viime viikonloppuna) jossa oli viiva selkeästi vahvistunut. Ei kyllä vieläkään yhtä vahva kuin kontrolli. Tein lisäks viikkonäyttö-testinkin, jossa tuli viikot 2-3 kuten pitikin. Kunpa kaikki etenis hyvin!

Millasia oireita teillä muilla on? Mulla ihmeellisen oireetonta, vielä.. Mitä nyt rinnat arat edelleen ja ruokahalussa vähän muutoksia, mutta ajoittain sitä kyllä unohtaa olevansa raskaana.
 
@Giina joo, toi oli hyvin sanottu! Toisinaan unohdan myös että oon raskaana. Mitä nyt huippaa välillä ja on nälkä koko aika :whistle::LOL: Mulla rinnat tuntuu kauhean turvonneilta, ei oikeastaan kipeiltä.
Kauhean päiväkohtaista, mutta tällä hetkellä toivoisin enempi oireita että tuntuisi todemmalta (n):cautious:
 
Mulla on pahoinvointia. En välttämättä oksenna, mutta ihan oksettava olo koko ajan. Ja väsyttää ihan hirveesti. Aamulla ja illalla tulee helposti oksennus. Päivällä ja yöllä se vellova olo. Mutta tän kanssa vielä pärjää. Tänään vähän mietin töissä jaksanko, mutta kyllä sitä aina jostain saa voimia. :LOL:
 
@Giina no ompa mukava että tänne joku jää (y) Mäki tein tänää viimisen testin pois, testiviiva alko oleen jo liki kontrollin vahvunen.

Ei tääläkään mitään hurjia oireita oo, "kohtukivut" taas hieman hellittäny, nyt jomottelee enemmän nivusiin päin, mutta ei todellakaan kovaa. Tissit on joka aamu kipeämmät.. :cautious: Useasti päivässä tulee närästys puuskia mutta menevät ohi niin nopeasti ettei tarvitse ottaa mitään lääkettä. Vatsan jos syö oikeen täyteen niin ruuan jälkeen vääntää aivan törkeesti, eli kohtuu kokosia annoksia täytyy syödä. Töissä varsinki kiireessä kyllä unohtaa että ai nii oon vissiin raskaana :rolleyes:

Varhaisultran varasin reilun parin viikon päähän (kuuluu hoitoihin), sillon rv 6+6, sen jälkeen vasta sit neuvolaan yhteys, mikäli elämää löytyy. Kolmisen vuotta tätä plussaa tosiaan tehty, yllätin kyllä itseni kuinka luottavainen olo on mutta välillä toki tulee liki paniikkikohtauksia että mitä jos meneeki kesken..

Tänään käytiin ekan kerran plussan jälkeen ulkona syömässä, tuntu että olin kovin hankala asiakas ku ekaa kertaa ikinä vaihdoin annoksen majoneesit toiseen vaihtoehtoon :LOL: Muutenki oon ollut tosi tarkka ruuasta ja heti plussan jälkeen parantanu ruokavaliota ihan älyttömästi. Karkit on saanu pysyä kaupassa (y)

kai sitä listallekki vois jos täälä alkaa kirjottelee: 11.5.2019/-dino-/26/1.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Jkata ja Taateel
Kiva kuulla muiden kuulumisia! Se on tosiaan ristiriitaista et niitä oireita toivois tavallaan lisää, mutta sitä pahoinvointia en kaipaa. Viime raskaudessa alkoi heti kun 6 viikkoa tuli täyteen ja silloinkin tais aika oireetonta olla sitä ennen. Töistä ei olis varaa olla pois, joten toivottavasti pysyy maltillisena :unsure:

Mäkin oon pohtinut tota varhaisultraa. Jotenkin siellä vaan tekis mieli käydä, sais ihan erilaisen varmuuden. Viimeksi muistan kun lääkäri varhaisultrassa sanoi, et jos siinä vaiheessa syke löytyy ja kaikki on ok, niin enää tooosi pieni todennäköisyys että menis kesken.
 
Moikka!

Jospa minäkin uskaltautuisin jo tälle puolelle kirjoittelemaan. :)
Listoillekin voisin tulla
10.5.2019 / mira.flower / 35v / TYKS
Aiemmin olen ollut kirjoittelemassa tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevat palstalla. Raskauduin viime joulukuussa, joka meni kesken rv 11 helmikuussa. Ja nyt vihdoin plussasin uudestaan. Ehdin juuri ennen plussaa saada kilpirauhasen vajaatoiminta diagnoosin. Lääkityksen aloitettuani tulikin yllättäen kahden viikon jälkeen + testiin! :eek: Se oli iso yllätys, koska arvot olivat todella heikot ja raskautumishaaveet siitä syystä katkolla. Näiden takia vähän olen varovaisin mielin vielä liikkeellä, vaikka onhan tämä aivan ihanaa! :love:
Testin kävin ostamassa, kun sain fyssarin luona pidätellä koko ajan itkua. Ja silloin olinkin jo lähes varma, mistä tuo jäätävä itkuherkkyys johtuu. :LOL:
 
Onnea plussaneille! Vaikka olen faceryhmässä, mielelläni myös tänne kirjoittelen (y)

Mulla on ollut aika paljon ”outoja” oireita, joista päättelin että pakko olla raskaana. Oletetun hedelmöityksen jälkeen tuli voimakas paineen tunne vatsaan, joka kesti noin vuorokauden. Luulin jo hetken että oli VTI tulossa. Sen jälkeen tuli pientä kuvotusta ja noin viikko ovulaation jälkeen ”sähköisiä” kipuja alavatsaan. Ne tuli on off muutaman päivän. Rinnat alkoi kipeytymään sivuilta noin dpo 11. Sain ekan haaaaalean haamun dpo 13 mitä mies ei kyllä uskonut o_O sit dpo 15 sain ensimmäisen uskottavan viivan ja siitä sitten vahvistunut. Nyt vaivaa kuiva suu, turvonneet ja hieman kipeät rinnat, itkuherkkyys ja jotkut hajut hieman etoo. Nukun myös huonosti. Kaikki oireet on suht mietoja, lähinnä kivoja kun tietää että jotain tapahtuu ;)
 
Moikka! Ajattelin itsekin liittyä tänne, kun ensimmäistä odotellaan syntyväksi toukokuun alussa. Ollaan niin onnellisia ja innostuneita, mutta samalla kyllä jännittää ja pelottaa, että meneekö kaikki hyvin ja miten lasta osataan kasvattaa. Kiva kuulla täällä toisten kokemuksia :)@Nunnuli89 lisäsin sut fb:ssä, jos pääsisin myös siellä ryhmään.

3.5.2019/satumaaria/24v/ensinnäinen/EKKS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti83
Mä olin tiistai keskiviikko välisen yön sairaalassa kovien vatsakipujen vuoksi. Tutkittiin umppari ja sitä ei ultraamalla löytynyt, mutta raskauden tässä vaiheessa kaikki muut tutkimus keinot olisi ollut huonoja vaihtoehtoja vauvalle. Koitettiin naistentautien puolta ja siellä tehtiin ultra alakautta ja kohtu oli tyhjä (n), mutta merkkejä kohdunulkoisesta raskaudesta ei ollut myöskään. HCG oli jotain 950 mikä oli ihan normaali suhteessa viikkoihin. Lääkäri myös sanoi, että välttämättä aina tässä vaiheessa ei vielä kohdussa näy mitään. Nyt mulla on huomenna hcg tarkistus mittaus ja tein tänään testin kotonakin ja ainakin siinä viiva oli vahvistunut tiistaista...huomenna saa sitten tietää labran tulokset asiasta. Varhaisultra mulla oli varattuna ens viikon torstaille ja tänne kehotettiin menemään ja sen lisäks sain vielä ajan naistentautien klinikalle ultraan kahden viikon päähän. Kipujen syyksi todettiin raskaus ja nyt ne on jo helpottanutkin. Mulla on kaks lasta ja silti en oo kokenut kummassakaan tommosta kipua...se oli hyvin pistävä ja siirtyi suht nopeasti alkamisensa jälkeen ihan oikeaan reunaan alavatsaa ja kipu piste säteili kuumottavaa aaltoilevaa kipua ympärilleen kuitenkin kivun pysyvän vain oikealla puolella ja myös oikeaan reiteen säteili kipua. Nyt joutuu odottaa viikon sitä seuraavaa ultraa ja varmuutta ei ole mistään! Ajattelin soittaa tästä huomenna neuvolaan ja pyytää hcg testi ajan vielä ens tiistaille.

Tässä kuvaa tältä päivältä, jossa siis alimmainen testi on tehty tänään ja toisteks alin 4.9 eli edellispäivänä.
https://aijaa.com/7iHcNK
 
@Tiuhti83 kohdun ulkoisen raskauden oire on myös kova hartia pistos. Itselläni oli keskenmenneessäkin raskaudessa tuo hartia kipu, sekä kipu reisissä. :confused: Silloin tuntui, että olin kipeä koko ajan jostain. :oops:
Raskaus aiheuttaa myös monilla kystia munasarjoihin ja aiheuttaa puhjettuaan ihan kauhean kipukohtauksen noin 10-20 minuutiksi. Kysta ei ole vaarallinen rakkaudelle, mutta sattuu niin maan vietävästä jos puhkeaa. :alien:
Toivottavasti sulla kipu tuli jostain harmittomasta paikasta! :rolleyes:
 
@Tiuhti83 kohdun ulkoisen raskauden oire on myös kova hartia pistos. Itselläni oli keskenmenneessäkin raskaudessa tuo hartia kipu, sekä kipu reisissä. :confused: Silloin tuntui, että olin kipeä koko ajan jostain. :oops:
Raskaus aiheuttaa myös monilla kystia munasarjoihin ja aiheuttaa puhjettuaan ihan kauhean kipukohtauksen noin 10-20 minuutiksi. Kysta ei ole vaarallinen rakkaudelle, mutta sattuu niin maan vietävästä jos puhkeaa. :alien:
Toivottavasti sulla kipu tuli jostain harmittomasta paikasta! :rolleyes:
Hartia kivuista useampi multa kyseli, mut olin ihan, et aina on niskat jumissa, mut ei mitään poikkeavaa ole. Kotona sit luin aiheesta lisää ja sain selville ton miks ne kyseli mun hartioista :D Vuotoa ei ainakaan ole tullut, niin ei auta muuta kun odotella. Mulla toi kipu kesti muutaman tunnin yhtä jaksoisesti ja sit aaltoili useamman tunnin ilman, et hävis kuitenkaan kokonaan välissä ja sit vielä monta tuntia tuli ja meni häviten välillä. Koitan olla kauheasti murehtimatta, mut vaikeaahan se on!
 
Varovasti liityn mukaan, pakko päästä purkamaan tätä johonkin <3 Välillä tuntuu, että ajatukset pyörivät vaan tän asian ympärillä, eikä pysty ajattelemaan muuta ja sitten taas välillä (tosin harvoin) unohtaa koko asian. Onnea kaikille plussanneille <3 Itse tein varmuuden vuoksi 3 ja tekisi vielä mieli tehdä lisää :LOL:
Minulla siis 3 lasta edellisestä suhteesta ja nyt uuden puolison kanssa ensimmäinen yhteinen. Olen vaan niin onnellinen tästä "uudesta alusta" kaikkien vaikeuksien jälkeen, toisaalta pieni pelko koko ajan, että meneehän kaikki hyvin. Hyvin vähän on mitään oireita, sekin mietityttää.. Pientä etomista, väsymystä, jännää tunnetta vatsassa.. Se on jännä miten sitä pystyy unohtamaan edellisten raskauksien alkuoireet, vaikka ei niistä nyt niin kauaa ole :D Ensimmäisestä oli kyllä kauhea pahoinvointi, sen muistan! Pohdin myös varhaisultraa, mies nyt on niin luottavaisena, ettei sitä tarvitse.. (n)

Voi lisäillä 2.5.2019/maanu/37/4./LS
@Nunnuli89 laitan kaveripyynnön
 
Muilla selkä särkyjä?
Ihan hirveän kipeä selkä ollut jo varmaan viikon verran. En muista onko aiemmissa raskauksissa ollut.

Tiuhti83: mulla kans oli edellisessä onnistuneessa raskaudessa alussa ihan hirveät vatsa kivut ja tutkittiin niin epäilivät kohdun ulkoista mutta vatsaontelossa oli nestettä ja kun sitä sitten seurattiin viikon välein niin neste hävis hiljalleen ja kohdustakin lopulta lapsen alku löytyi.

Huomiseksi olisi viikkonäytöllinen testi varattuna. Jos vähän saisi osviittaa miten pitkällä ollaan raskaudessa.
 
@Tsiro mä imuroin eilen, niin selkä kipeytyi. Ei oo ennen kipeytynyt siitä, mutta oon kyllä myöskin käytännössä vaan maannut sohvalla enkä tehnyt oikein mitään liikunnallista. Töissä tulee tehtyä sitä ja tätä ni oon vähän yrittäny sit tasapainottaa :whistle:
 
Eikai semmonen aika lievä hartian kipu meinaa tulevaa km tai ulkoista? Mä tosin oon jumissa aina niska hartiaseuduilta mut tänään vähän lievästi pistänyt vasemmalta puolen.. Voisko olla ummetuksella ja/tai ilmavaivoilla olla osansa asiaan kans.. Kaikki huolestuttaa :(
 
Mulla menee hartiat jumiin todella helpolla muutenkin,. Jo pelkkä viileämpi ilma ja pieni tuulenvire vaikka kun ajaa pyörällä, ni tuntuu jo hartioissa. Tai vaikka autossa jos ilmastointi pöhöttää epähuomiossa suoraan kasvoille ni alkaa vetään niskoissa..

Mitenkähän helposti btw sitä raskauden aikaista normaalia vuotoa aletaan tutkia? Vai tutkitaanko sitä edes liman että menee johkin yksityiselle? Mulla on nyt siis melkein parin viikon aikana käytännössä joka päivä ollut vuotoa. En oo juurikaan tarvinnut sidettä, mutta pyyhittäessä tulee. Tänään nyt kannoin pöytää töissä ni vähän vuosi enempi mutta nyt taas alkaa loppua. On ollut myös pari päivää kun ei oo vuotanut yhtään. Oon käynyt jo skenaariot jostain keskeytyneestä keskenmenosta ja lueskellut että tää voi ennakoida keskenmenoa sitten vaikka muutaman viikon päästä. :oops: Mies on rasittava realisti, tai sitä se mulle ainakin esittää. Onneksi neuvola on maanantaina, sekin jo jänskää ja stressaa mitä siellä tapahtuu.
Ei oo ehkä paras idea tulla tähän aikaan tänne lueskeleen ja alkaa kirjoittamaan mielen sopukoista ajatuksia. :ROFLMAO: Oon nimittäin ollut tällä viikolla tähän aikaan käytännössä joka ilta jo sängyssä ja tästä max.30min ni unessa. Ai miten nii väsy. :D
 

Yhteistyössä