Toukokuiset 2019

Vahvistuuko tää nyt tarpeeksi.. Su ja tänään pc testit..Alkaa jotenkin ahdistaa :(

https://aijaa.com/fyHDmB

Ja tässä rsfu ja pc tänään.

https://aijaa.com/vRT5L1

Minusta näyttävät jo ihan tarpeeksi vahvalta viivalta, mutta ymmärrän kyllä huolesi. Voithan ostaa semmoisen digitestin ja katsoa siitä onko viikkomäärä noussut, jos kovasti huolettaa. Itse ajattelin tänään ostaa semmoisen niin pystyisi edes vähän nauttia tästä raskaudesta!
 
  • Tykkää
Reactions: Nunnuli89
Joo ostin semmoisen valmiiksi ja ajattelin tehdä sunnuntaina, koska sain tuloksen 1-2 viime sunnuntaina oon kyllä lukenut paljon ettei kaikilla tuon vahvempaa tuu ollenkaan vaik kaikki hyvin, mutta silti on kova huoli.. Yritän lohduttautua sillä että ei ole haalistunut, se olisi vissiin vasta huono merkki
 
Nunnuli: onhan noissa vahvistumista tapahtunut.
Noi markettien liuskat antaa aika kauan melko hailakoita viivoja. Ainakin minulla ja niiden kanssa epätoivo monesti iskenyt. Nyt olen testannut jollakin apteekin ultra testillä ja olen ollut paljon tyytyväisempi, vaikka toki 2kpl maksaa noin 10e.
 
Nunnuli: onhan noissa vahvistumista tapahtunut.
Noi markettien liuskat antaa aika kauan melko hailakoita viivoja. Ainakin minulla ja niiden kanssa epätoivo monesti iskenyt. Nyt olen testannut jollakin apteekin ultra testillä ja olen ollut paljon tyytyväisempi, vaikka toki 2kpl maksaa noin 10e.

Mikä on apteekin ultra testi? Apteekin oman olen yhden tehnyt myös eilen ja huomenna toisen varmaan kun siinä paketissa oli 2.tommosesta en ole kuullut tai apteekissa nähnyt :eek:
Ja joo siskolla 4 muksua eikä muistaakseen kenestäkään vahvaa viivaa tullut et pitäs koittaa rauhoittua mut periaatteessa jos liuskat ei vahvene niin miten digi vois näyttää enemmän, kun sekin mittaa liuskaan siellä sisällä

Muoks.
Tätäkö testiä tarkoitat? Herkkä näyttäisi olevan, mittaa 10 mIU/ml

https://www.nettiapteekki.fi/tuotteet/522/raskaustestit/55935/apteekki-raskaustesti-ultra-2-kpl/
 
@Nunnuli89 Ymmärrän ahdistuksen, mutta tosiaan pääasia ettei viivat ole haalenneet. (y) Tsemppiä! Mites pääsiskö neuvolasta verikokeisiin? Ainakin voisi kysyä. Mutta tosiaan oon lukenu kans ettei niitä viivojen vahvuuksia tulisi tuijottaa, mutta myönnän itsekin seuranneeni viivojen vahvistumista. Nyt oon päättänyt etten tee enää yhtään testiä, kun ei se hyödytä. Joka tapauksessa pitää vaan oottaa mitä tapahtuu. :eek:

Mulla on ollu tänään ihan oireeton päivä. Ei kuvottanut edes aamulla. Heti huolestuttaa. Vaikka esikoisen raskaus oli mulla tosi vähä oireinen. o_O
 
Nunnuli: just tuo testi. Selvästi näyttää tummenemisen vaikka testais joka päivä. Toisin kuin noilla marketin liuskilla ei niinkään huomaa eroa.
Itsellä on vielä yksi tuommonen jonka teen viikonloppuna. Ehkä myöhemmin pakko myös se digi tehdä.
Joo ihan kahjoa =)
 
  • Tykkää
Reactions: Nunnuli89
Täällä kans panikoin viivojen vahvistumisen vuoksi, kun takana on kaksi kemiallista. Nyt kuitenkin näyttää ihan lupaavalta, mut viimeksikin viimeinen testi tummeni vielä ja sit alkoi vuoto rv4+3. Nyt ois rv 4+4 ja tässä kuva testeistä...

https://aijaa.com/20u90y
Kuvassa tän päivän testi on vielä märkä...

Sullahan on just vahvistunut sillee oikeaoppisesti ❤ Mulla saman vahvusilta näyttää usemman päivän ennenku ehkä hivenen vahvempi
 
@Nunnuli89 Ymmärrän ahdistuksen, mutta tosiaan pääasia ettei viivat ole haalenneet. (y) Tsemppiä! Mites pääsiskö neuvolasta verikokeisiin? Ainakin voisi kysyä. Mutta tosiaan oon lukenu kans ettei niitä viivojen vahvuuksia tulisi tuijottaa, mutta myönnän itsekin seuranneeni viivojen vahvistumista. Nyt oon päättänyt etten tee enää yhtään testiä, kun ei se hyödytä. Joka tapauksessa pitää vaan oottaa mitä tapahtuu. :eek:

Mulla on ollu tänään ihan oireeton päivä. Ei kuvottanut edes aamulla. Heti huolestuttaa. Vaikka esikoisen raskaus oli mulla tosi vähä oireinen. o_O
Pääsin siis verikokeella varmistamaan kyllä raskauden, mutta lukemia ne ottaa vaan jos epäilee kohdun ulkoista ja jos menee kesken että laskee.. Toivotaan että meillä kaikilla kyytiläiset pysyy mukana ❤
 
@Nunnuli89 Just äsken olin miehelle kiukkuinen, kun se väitti, että minä en imuroinut kunnolla. :cautious: Odotetaan vieraita, niin vähän väsyneenä voi tulla kiukuteltua. Sitten se imuroi itse uudestaan. Ihan vapaasti saa kyllä imuroida niin paljon kuin huvittaa. :sneaky:

Minua ärsyttää nyt raskaana usein hänen kissansa. Olen aina tykännyt enemmän koirista(nyt ei ole koiraa) ja mieheni taas on aina tykännyt kissoista. Mieheni äiti jopa toivoi, että mieheni etsii kissalleen uuden kodin, kun kuuli, että olen raskaana. (Se raskaus kylläkin loppui keskenmenoon.) Minuakin jo pelottaa, että meneekö kissa sitten vauvan päälle nukkumaan (sillä on tapana tulla joskus mieheni rintakehän päälle nukkumaan) tai lasten vaunuihin. Ja miten sitten liikkuvan vauvan kanssa, kun kylpyhuoneen nurkassa on hiekkalaatikko. :poop: Ja sitten kun lapsi kasvaa, niin pienet lapset usein kiusaavat kissoja. Tuo kissa ei ole tottunut lapsiin ja lyö nopeasti, jos kiusataan. Ja muutenkin, en haluaisi nyt mitään lemmikkiä... karvat lattialla ja sohvatyynyissä ärsyttää, mutta koira olisi sentään ihmisen ystävä ja se haluaa miellyttää omistajaansa. Kissa ei tottele mitään ja on kiinnostunut ihmisestä vain saadakseen ruokaa. Kissa vaikuttaa hirveän itsekkäältä. Sitten tuo on vielä nuori kissa, täytti just 2 vuotta ja se saa joskus villejä juoksukohtauksia ja se raapii ovea, jos ei pääse huoneeseen.

Onko täällä yhtään kissaihmistä? Kertokaa nyt jotain hyviä puolia? Koskaan meille ei koiraa voi tulla, kun mies on allerginen koirille, mutta miksi kannattaa säilyttää tuo kissa vai houkuttelenko miestä luopumaan siitä?
 
@Nunnuli89 Mulla on kans ollu pinna kireellä. On tullut joo tiuskittua vähän turhaan. :whistle:

@Reetaleena Meillä on 2 kissaa. Eläimet on kyllä fiksuja ja tajuaa että vauvan kanssa ollaan varovasti. Meillei oo ikinä ollut edes mitään läheltä piti tilannetta, vaikka nyt tuo jo kohta 2v peuhaa kissojen kanssa välillä vähän turhan kovakouraisesti. Mutta alusta asti opetettu miten kissoja silitetään nätisti ja kissojen annettu vapaasti nuuskia vauvaa, että niillekin tullut semmonen olo että vauva on positiivinen asia eikä "eiei". Kaikki on kavereita keskenään. :love:
 
@Reetaleena meillä on kissa ja koira. Koira on ollut jo ennen nuorimman syntymää ja kissa tuli taloon nuorimman ollessa 7kk. Kissa nukkuu paljon minun päällä, kun istahdan ja rauhotun paikalleni. Kissa nukkuu myös usein lapsien (12v ja 5v) vieressä, mut heidän päälle ei mene sängyssä, ainoastaan sohvalla istuessa voi tulla syliin. Pentuna leikki paljon vauvan kanssa ja välillä kynsi myös lapsen käsiä leikissä, mutta molemmille opetettiin missä rajat kulkee. Nykyään kissa ei raavi enää oikeastaan koskaan! Kissa nukkui usein rattaissa mikä oli kyllä karvaamisen kannalta ärsyttävää, mutta laitoin rattaisiin pyyhkeen aina kotona ja se ratkesi sillä. Lapsen ollessa pieni oli meillä kylppärin ovessa hakanen mikä piti oven auki kissalle, mutta ei lapselle. Muutettuamme hiekkalaatikko oli yläkerrassa mihin lapsi ei porttien takia yksin päässyt...sauna on myös hyvä vaihtoehto, jos kissa mahtuu oven alta ja lapsi ei saa ovea auki. EHDOTTOMASTI olen sen kannalla, että lemmikki on lapselle hyväksi :) Lapsi oppii mielestäni eläin ystävältä paljon ja lisäksi siedättyy kissan hilseelle mikä pienentää allergia riskiä. Meidän kissa ja lapset (erityisesti tämä nuorempi) on ihan parhaat ystävykset eivätkä luopuisi kissasta mistään hinnasta.
 
@Reetaleena täällä löytyy kaksi kissaa! Ei ne oo noin pahoja mitä sun kirjotuksesta sai kuvan :D mun miehellä on aiemmasta suhteesta kaks lasta ja aina kun nää lapset on meillä niin ne leikkii kissojen kanssa eikä meidän kissat oo moksiskaan. Ne on ollut lasten leikeissä missä lapset on laittanu ne nukkejen rattaisiinkin istumaan :D Meillä on molemmat kissanvessat lasitetulla parvekkeella ja no karvaa nyt tulee kaikista lemmikeistä.. Hepuleita nääkin saa välillä, mut kunhan niillä on paljon virikkeitä niin kyllä pysyy rauhallisina. Ja plussaa ettei tarvitse säällä kuin säällä lähtee ulkoiluttaa ja ne pärjää parikin päivää itekseen kotona ilman hoitajaa jos vaan jättää tarpeeksi ruokaa yms. Helppoja lemmikkejä :love:
 
@Reetaleena meiltäkin löytyy kissa ja vanhempieni kotoa löytyy myös. On kyllä kieltämättä käynyt vähän mielessä että mitäs sit kun on vauva, meneekö sinne sänkyyn kun vauva nukkuu siellä vai mitä. Päällä se ei nuku, sylissä kyllä. Vähän tunnen salaa mielihyvää, kun nuo kissanhiekkajutut on miehen hoteissa nyt. :sneaky:
Meillä kisuli on vähän niiku oppinut lapsiin, kun siskolla on nyt kaksi lasta. Alkuun vaan juoksi karkuun kun muksut juoksi perässä, mutta nyt se tuntuu vähänku leikkivän niiden kanssa ja antaa tulla lähelle ja silittää. :) Vanhempien kissa taas ei mee lähellekään siskon lapsia. Se on koko ikänsä ollut kauhean kärttyinen ja käy herkästi kiinni, sillä on aina hetkensä kun saa silittää :LOL: nukkui kyllä pinnasängyssä kun se oli, mutta vaan jos se oli tyhjillään. (y) Ja niin kun @Herqqu sanoi, niin on tosi helppohoitoisia! Pärjää just itsekseen muutaman päivän ja siirtyy kyllä muualle jos ei tykkää. Hiekkalaatikko meillä on välillä millon missäkin, mutta varmaan pitää keksiä sille uusi paikka. Samoin kissan ruuat täytyy nostaa johkin tasolle sit kun lapsi alkaa liikkua.

@Taateel kyllä se on ainakin vähentynyt, tänään on ollut eka päivä kun en oo pitänyt sidettä. Eilenkään ei varmaan ois oikeesti tarvinnut. Kyllä pyyhittäessä tulee. En oo tehnyt uutta testiä, kovasti houkuttaisi. Tiistaina oon tainnut viimeksi tehdä semmosen first responsen ja se oli melkein tasavahva.

Mulla oireina vähän närästelyä(?) iltaisin kun on syönyt iltapalan ja menee sänkyyn makuulleen. On pitänyt opetella ajottamaan iltapala Salkkareihin ni ehtii laskeutua kunnolla. Joskus tulee lyhyt ateriaväli, mutta ei voi mitää. :ROFLMAO: Semmosta aaltoilevaa huonoa oloa on, en oo oksennellut. Hajuaisti alkaa herälieen selkeästi, ravintolassa kaikki ne hajut tuntui vähän liialta ja bussissa jotkut ihmiset (anteeksi että edes sanon näin) haisee pahalle.
Tuntuu että ekaan neuvolakäyntiin on enää hirmu lyhyt aika! Viikon päästä varmaan jo jännittää ihan hirmusti kun ei tiedä mitä on edessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Taateel
Täällä ekana oireena taitaa olla kurkkukipu :cautious: viime raskaudessa oli myös ja silloin muistaakseni myös kurkku kuivui helposti, jos enemmän joutui puhumaan esim. töissä. Menkkamaisia kipuja on alavatsalla aina välillä.

Miten kauan ootte yrittäneet tätä plussaa? :love: Meillä tuli plussa aika nopeasti, kun kesä-heinäkuussa päätettiin, että tulee, jos on tullakseen. Nytkin luultiin ovulaation menneen jo ohi, mutta ilmeisesti se olikin tavallista myöhemmin ja tärppäsi :notworthy:
 
Reetaleena: lemmikit on lapsille tosi tärkeitä ja rakkaita. Jos vaan kestät elämää kissan kanssa niin pitäkää vain. Pinnasänkyihin, vaunuihin saa tarvittaessa kissa suojat ja pian vauva vaihe onkin ohi eikä tarvitse pelätä että kissa tukehduttaa lapsen. Mutta ymmärrän kyllä jos ei tykkää kissoista niin ei vaan tykkää. Itse olen lapsesta asti rakastanut kissoja ja sellanen on nytkin perheessä. Koirista taas en ole koskaan erityisemmin tykännyt enkä voisi koiran kanssa elää (on allergiaa) mutta lisäksi muutenkaan en tykkää joten ymmärrän oikein hyvin jos kissa ärsyttää. =)

Nonsk: Bussi ja hajut toi mieleen kun itsellä on hajuherkkyyttä eli en yhtään kestä mitään tuoksuja hajuvesiä, dödöjä, pesuaineiden tuoksuja ja raskausaikana tämä yleensä pahenee niin, että saan ihan hillittömiä migreenejä hajuista. Olin pari päivää sitten bussissa ja edessä istui vähän vanhempia naisia jotka tuoksahteli ja voi luoja kun aivastelin. Näin leidien liikkeistä, että heitä häiritsi mun niiskutus ja aivastelu...pelkäsivät varmaan tauteja. Niin kovasti teki mieli sanoa, että hajuherkkyys ei tartu. On muuten inhottava vaiva tämäkin kun missään ihmisten ilmoilla ei pääse tuoksuja karkuun. Pahimpia on vanhat mummot jotka on kaatanu pullollisen jotain 100v vanhaa tuoksua niskaan.


Kiirula: täällä ei ollut edes vauva haaveissa, mutta jos on tullakseen niin saa tulla ja on ihan yhtä rakas kuin aikaisemmatkin lapset. On kyllä kovin ristiriitaiset tunteet kun haluisin innostua raskaudesta, mutta en uskalla, koska monesti on mennyt kesken tai ollut kemiallinen.
Ja hieman häiritsee sekin, että en ole vähään aikaan pitänyt kirjaa menkoista ja nekin on olleet epäsäännölliset imetyksen vuoksi. Enpä sitten tiedä, koska voisi olla laskettuaika. Tietysti testit antaa jonkinlaista suuntaa ja veikkaisin niiden perusteella, että toukokuun 5-10 päivän väli voisi olla mahdollinen.

Oireita on sen verran, että päivällä väsyttää, illalla paleltaa, yöt nukun vähän huonosti, välillä kiukuttaa, hieman närästystä ja tosiaan tuoksut tuntuu voimakkaammilta. Pahoinvointia ei ole ollut yhdessäkään raskaudessa ja toivottavasti ei tälläkään kertaa.

Nyt nukkumaan.
 
@kiirula heinäkuussa jätettiin pillerit pois ja elokuussa teinkin jo plussan, että tosi nopeesti tapahtu..

@Nonsk mulle on nyt alkanut tulla kans noista hajuista etova olo! Toissailtana mies joi lasin valkoviiniä ja mun piti mennä istumaan kauemmaksi kun se viini hais nenään niin hirveelle! Samoin just ihmisten hajut julkisissa.. Eilen pidätin hengitystä kun kävelin jonkun pizzeria miehen takana ja siit tuli semmoinen tunkkanen pizzan haju :D
 
Itsellä oireita tällä hetkellä ajoittainen jomotus alavatsalla, rinnat jotenkin raskaan oloiset, nukun yöt katkonaisesti, hajut tuntuvat voimistuneen.
Meillä oli pidempi 12kk yritys takana kun vihdoin tärppäsi:)
Meillä taas on koira mikä on kyllä sellainen lellivauva että saa nähdä miten reagoi vauvan saapumiseen :D
 
Huomenta toukokuiset! :barefoot:

Varovaisesti liityn mukaan, kun en ole oikein varma plussasinko vaiko en. Tein aamulla cb digin (ei viikkonäytöllinen vaan + tai -), testi olikin viallinen eikä antanut tulosta näytölle. Revin sen tietysti auki ja sisällä oli tällainen liuska https://aijaa.com/K46NfT

Voiskohan tuota plussaksi ajatella, en tiedä miten menee näissä digitesteissä mut aika näyttää (n) Kaikki mahdolliset raskausoireet tälläkin kertaa on.

Itsellä takana tälla vuodelle kaksi keskenmenoa, ensimmäinen tuulimuna ja toisella kerralla sikiön kehitys päättynyt n. rv 5.
Oon aina halunnut kevätvauvan ja nyt tuntuis just oikealta hetkeltä saada tää homma loppuun saakka :love:

Tarrasukkia kaikille:barefoot:
 

Yhteistyössä