Toukokuiset 2019

Mä voisin liittyä varovaisesti tänne keskusteluun. Kahtena päivänä kaksi erilaista herkkää raskaustestiä näyttänyt plussaa. Menkkojen ei pitäisi vielä edes alkaa mutta kyllä nuo testit toistaiseksi näyttää plussaa. Taidan odottaa loppuviikkoon enenn kuin uskon todeksi ja soitan neuvolaan
 
  • Tykkää
Reactions: kiirula ja Taateel
Kiva että muillakin on samoja tuntemuksia! :) Rv12 kuulostaa kyllä tosi kaukaselta vielä. Mutta äkkiä se aika sitten lopulta kuluu, kun näistä ekoista viikoista selviää. :LOL: Varasin neuvolan kuitenkin kun se esikoisen neuvolakin piti varata. Saa ne samalla käynnille.
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveli
Onnea taas uusille plussaajille! Toivotaan että pienet pysyy kaikilla matkassa! :love:

@kiirula Sinulla ei taida kuukautiset vielä olla kauheasti myöhässä? En olisi vielä huolissaan haaleista viivoista. Eiköhän ne siitä vahvistu. :geek:

Voi ei miten nää päivät matelee! :D Tänään ajattelin alunperin varata neuvolan, mutta nyt tuntuu siltä etten ihan vielä uskalla. :cautious: Tein aamulla vielä raskaustestin, kun koko yön ollut sellainen paineen tunne mahassa. Onko muilla ollut? Aikalailla yhtä tumma kontrolli ja testi viiva tuli. Huh. No päivä kerrallaan. Minne se mun rauhallisuus muka katosi. :oops: 4+5 tänään.
Mulla on siis kierto edellisen synnytyksen jälkeen ollut koko ajan 28pv ja menkkojen olis pitänyt alkaa jo melkein viikko sitten. Eka haalea plussa tuli siihen nähden niin myöhään, et epäilen ovulaation jostain syystä olleen tässä kierrossa tosi myöhään o_O Mutta katsotaan päivä kerrallaan vahvistuuko viivat :whistle: ja alkaako yhtä järkky 4kk pahoinvointi kuten viime raskaudessa :poop:
 
  • Tykkää
Reactions: Taateel ja Toiveli
2.5./Nonsk/28v/1.lapsi/...

Voisin kai tänne liittyä vihdoin ja viimein. Meidän historiaa sen verta, että 7v oltu yhdessä ja melkein 2v kihloissa. Yritystaival olisi juuri nyt tässä tulevassa kuun vaihteessa täyttänyt 3vuotta, ei hoitoja vaan ylläri luomuplussa. Mulla taas tosin kävin testien kanssa niin, että cb-puikko testi antoi vahvemman plussan kun taas pc-liuska (viimeksi su tehty se) haamuilee vaan niin että esim mies ei siinä mitään näe. Tilasin myös first responseja, joka on myös erittäin positiivinen.

Vähän pelonsekaisin tuntein tänne kyllä tulen, koska vähän vuotelee ruskeaa ja ruskeanpunaista vuotoa. :confused: Oliko täällä kenelläkään semmoista? Oon lueskellut googlen läpi, puolet sanoo huoletonta ja puolet että on syytä huoleen. Jossain että johtuu seksistä (oli su), jossain että istukasta tai siitä tai siitä ja siitä.
Tänään meinasin soittaa neuvolaan ihan jo sillä että voi kysellä tuosta vuodosta. Haluaisin varhaisultraan, mutta en taida päästä..

Oireita.. Hmm.. Viime viikolla ennen plussaa oli kauhean huonoa oloa koko ajan. Ja päätä särki. Nyt pahoinvointi tuntuu olona aamuisin ja pään särky helpottanut jonkun verran. Verensokeri saattaa laskea yllättäen ja sit huippaa ja meinaa taju lähteä. Vatsassa välillä semmoista menkkamaista kipua. Oon myös jo ihan turvoksissa ja ilmavaivainen ja vatsa pelaa :D
 
@Nonsk Onnea plussasta! Voisko olla että ovis olisi ollut sinulla myöhemmin ja viivat on vasta vahvistumassa. Vuodoista ei raskauksissa ole kokemuksia. Mutta keskenmenoissa vuoto on muuttunu melkeen heti kyllä menkkamaiseksi vuodoksi. Nuo alku raskauden vuodot on kai aika yleisiä. Kerro sitten mitä neuvola sanoo!
 
Syyskuun puolessa välissä neuvola, ja kuten arvelinkin niin ei sieltä ollut huolissaan vuodosta. :) Joo itsekin mietin että olisko pitänyt testata niin että ovis menee kokonaan ohi niin voisi olla varma. Vau.fi laskuri nimittäin näytti muistaakseni, että olisi kiinnittynyt ke, jolloin ovis olisi ollut tiistai. Oon tehnyt ovistestejä käytännössä joka kierto, koska mun kierto on ollut niin vaihteleva (jostain kp26-kp46 asti).. :whistle: ja tässä plussakierrossa ovistestin plussa oli ainakin su ja ma, sitten lopetin testauksen.

Kiitos tsempeistä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Herqqu ja Taateel
Tervetuloa uusille!

Oletteko ladanneet odotusajan appeja? Onko joku erityisen hyvä? Minulla on Preglife.

Minulla on ollut jo vaikka mitä oireita. Onneksi kaikki ovat lyhytkestoisia. Mutta rinnat ovat olleet hellät ihan joka päivä tämän raskauden alusta asti. Minusta tuntuu kaikkein hassuimmalta, että minun maha pullottaa. Menkkojen aikaan yleensä on maha vähän turvoksissa. Olen lyhyt ja kohtu on eteenpäin kallistunut ja olen useamman lapsen äiti, mutta ei kai sen kohdun kasvaminen pitäisi vielä näkyä.
 
Tervetuloa uusille!

Oletteko ladanneet odotusajan appeja? Onko joku erityisen hyvä? Minulla on Preglife.

Minulla on ollut jo vaikka mitä oireita. Onneksi kaikki ovat lyhytkestoisia. Mutta rinnat ovat olleet hellät ihan joka päivä tämän raskauden alusta asti. Minusta tuntuu kaikkein hassuimmalta, että minun maha pullottaa. Menkkojen aikaan yleensä on maha vähän turvoksissa. Olen lyhyt ja kohtu on eteenpäin kallistunut ja olen useamman lapsen äiti, mutta ei kai sen kohdun kasvaminen pitäisi vielä näkyä.
Mulla on Preglife ja odotus +. Enemmänhän noista on iloa sitten kun viikkoja on edemmän kasassa. Kerkisin jo huolestua kun kuvotus loppui eikä ollut oikein mitään oireita, mutta äsken iski jäätävä väsymys kesken ruuanlaiton. Ilmeisesti monivitamiini ja appelsiinimehu auttaa tuohon pahaan oloon. Rinnat on jonkin verran kipeät. Tällä hetkellä vaan jos niihin osuu jotain :)
 
Mulla on vau.fi odotus sovellus. Ihan tykkään siitä. Muista ei oo kokemusta. Käytän sovellusta lähinnä vaan viikkojen seuraamiseen. Mutta kyllä tuolla tietty myös lukee minkä kokoinen sikiö on ja mitä milloinkin rv tapahtuu.

Mäkin odotan että tulis vahvempia oireita niin olisi luottavampi olo. :unsure:
 
Hei, tein 24.8 ensimmäisen plussan varhaistestillä; olo on aivan suunnattoman onnellinen! En kyllä uskalla vielä juhlia, sillä liuskatestit näyttävät edelleen hieman haaleaa viivaa, viikkoja nyt 4+2. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja kaveri pysyy kyydissä loppuun saakka! Todella paljon onnea kaikille odottaville!
 
Heippa. Mahtaakohan sitä uskaltaa ilmoittautua täällä odottajien puolella.. Sunnuntaina eka selkeä plussa First responsella ja tänään jollain perus halppistestilla myös selkeä, mutta haalea plussa. Toivottavasti kaikki menisi hyvin. Innoissani varasin jo yksityiselle varhaisultran kuukauden päähän.

Jotain itsestäni. Olen 35-vuotias turkulainen Vantaalla. Perheeseen kuuluu mies ja 5-vuotias esikoisemme. Vannoimme, että lapsiluku on täynnä, mutta niin vain vauvakuume yllätti meidät molemmat.

8.5/Kesä-misu/35v./toinen/HUS
 
Joko täältä alkaisi löytymään toukokuun - 19 odottajia? Olisi kiva vaihtaa ajatuksia. Itsellä kaksi keskenmenoa jo takana tälle vuodelle. Kovasti jännittää ja päivät matelee!

La olisi varmaan 1.5.19.

Laittakaa viestiin punaisella LA/nimimerkki/ikä/mones lapsi/sairaala, jos haluatte listalle. :)

1.5.
Taateel/28/toinen/HYS
Herqqu/25/esikoinen/HYKS
Eveliss/38/4/KSSHP

2.5.
Toiveli/28v./esikoinen/SATKS
Reetaleena/38/5/HUS
Nonsk/28v/1.lapsi/?

4.5.
Roona/25/1/KYS

5.5.
Tiuhti83 / 34 / kolmas/ TYKS


7.5.
Kiirula/27/toinen/TYKS
6.5 snibba/ 24/ toinen/oyks
 
Kiva, kun tulee porukkaa. Tervetuloa! :) Toivottavasti kaikilla menee raskaus hyvin. Minulla on välillä rento asenne, mutta välillä jännittää. Ihminen kai pelkää eniten tunteita. Jos alkuraskauden keskenmeno tulee, niin miten kestää sen surun/pettymyksen jne. Voi myös pelätä jonkun toisen henkilön tunteita. Esim. Minun mies silittelee minun mahaa ja välillä jopa juttelee sille...

Yritän kyllä olla varovainen. Oon jättänyt urheilun vähiin ja lepään enemmän kuin ennen. Oon juonut kahvia lapsesta asti, enkä missään aikaisemmassa raskaudessa ole jättänyt sitä pois, mutta tässä raskaudessa jätin heti kahvin pois.

@Kesä-misu Me asutaan samassa kaupungissa. :)
 
Tervetuloa kaikille uusille! Minäkin olen vielä mukana, mutta edelleen huolettaa nuo haaleat viivat testeissä :( Viime kemiallisessa vuoto alkoi rv 4+3 ja nyt mulla ois 4+1, mut ei tässä auta kun toivoa parasta!
Oireina on kaikki ihme mieliteot ja HIRVEÄ väsymys :sleep:

Latasin kanssa ton preglife sovelluksen (y)
 
Moi kaikille. Mä hyppään kanssa mukaan. Sain tänään yllättäen plussan testiin, olin lähes varma ettei testi ole positiivinen. Kahdella aikaisemmalla kerralla oon tiennyt olevani raskaana jo ennen testiä, kun oireet oli niin selvät. Nyt ei oo niin. Saa nähdä mitä se tarkoittaa, toivottavasti ei mitään. Jännittää. Samat tunnelmat mullakin, että viikolle 12 on vielä tosi pitkä aika.

Muoks. Unohdin lasketun ajan. Nyt sekin on tossa.

Listalle 10.5 /Harjaneilikka/34/kolmas/TYKS
 
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti83
@Reetaleena mä oon vain vähentänyt kahvin juontia siirtymällä pienempiin kuppeihin. Maitoa mun kahviin kuuluu ehdottomasti! Määrä on aiemmin ollut 2-4 erikokoista kuppia päivässä, nyt sit 2 pientä.

Ja kyllä tulee täälläkin mietittyä välillä miten sen kestää jos kesken menisi. Ja hei, ainakaan illan ja yön aikana, eikä aamullakaan vessakäynnillä vuotanut. Ehkä se oli siinä :)
 
Itsellä vau.fi sovellus ja pregnancy+ :)
Itsellä pääasiassa onnellinen ja toiveikas olo, mutta välillä tulee pelkoa että tapahtuu jotain. Yritän pysyä positiivisena, nauttimaan joka hetkestä ja luottamaan, että kaikki menee hyvin!
Ihanaa kun tullut lisää toukokuisia, onnea kaikille!:LOL:
 
Täällä tänään itse arvioituna 4+1 eikä mitään oireita :) En toivo erityisesti mitään oireita, koska esikoisen kanssa oli niin kauhea pahoinvointi niin pitkään, että tuli vaan maattua ja oksennettua ja oltua pari kertaa tiputuksessa :poop: joten nyt toivon vähän lievempiä oireita :notworthy: viimeksi tais pahoinvointi alkaa joskus 6+0 aikoihin. Viikon päästä vois neuvolaan soitella ja varata aikaa.

Tsemppiä kaikille tähän alkuun, toivottaan, että pikkuiset pysyvät kyydissä:love:
 

Yhteistyössä