Toukokuiset (2)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiva kuulla, että muillakin on alkaneet jo housut kiristää vyötäröltä. Mies on kiusannut minua uudesta "pömppö" vatsastani ja on sitä mieltä, etten vain jaksa enää vetää vatsaa sisään ;)
En ole vielä hankkinut isompia/äitiys housuja. Niiden aika kyllä on pian tulossa. Jotenkin en ole vielä uskaltautunut kaupan äitiysvaate puolelle, jos vaikka sattuis joku tuttu bongaamaan minut sieltä. Tämä siksi, ettemme ole vielä raskaudesta hiiskuneet kenellekään.
Ensi tiistaina on np-ultra ja ajattelimme odotella siihen saakka ennen kuin teemme odotuksesta julkisen.
Joko muut ovat paljastaneet / paljastuneet odottajiksi?

nyt 12+6

Olemme kertoneet raskaudesta molempien vanhemmille ja minun sisaruksille. Mieheni sisaruksille emme ole kertoneet ja ehkä emme kerrokaan. Saavat tietää sitten kun näkevät ison mahan kanssa, jos näkevät. He kun eivät koskaan mitään kivaa taikka kaunista keksi sanoa, vaan aina puhuvat ikävään sävyyn. Voisin kuvitella että ensimmäinen kommentti olisi: "mitäs te nyt enää lapsia, teillähän on jo monta..". Ihan kuin jossain olisi määrätty montako lasta saa olla. Juuri tuollaisista syistä emme ole kovain paljoa heidän kanssa tekemisissä, ainoastaan "ne pakolliset".
Masu on sen verran kasvanut että tavalliset farkut ovat jääneet vyöttä nyt käyttöön, ja pian joudun niistäkin luopumaan. Kukaan ei tosin ole arvannut, enkä töissäkään ole vielä kertonut. Äitiysvaatteita on jo hankittuna, osa edelliseltä kerralta ja osa vastikään ostettu.
Jostain kumman syystä on työasiat alkaneet painaa mieltä. Tiedän että menetän tämän hyvän aseman ja edut äitiysloman aikana, ja jos palaan takaisin, tulen olemaan "ihan tavallinen" työntekijä, perusetuineen.
Ajatus ei kauheasti viehätä, ja olemmekin ajatelleet, että olisin hoitovapaalla 3v saakka, ja sen jälkeen jäisin virkavapaalle tms., jos vain suinkin mahdollista. Mutta onneksi mitään ei tarvitse päättää juuri nyt ;). Taloudellisesti kaikki ratkaisut ovat mahdollisia, ainoastaan tarvitsee päättää miten tekee.

Täällä ollaan oltu masiksessa, mutta nyt alkaa olla jo iloinen mieli =o).
Mites teillä muilla toi seksi puoli? Itellä noi halit ei olleet kovin korkeella tuolloin ekan kolmanneksen aikana, mutta nyt tuntuu et pitäis olla koko ajan tuolla peitojen välissä, mutta näin se on ollut muissakin raskauksissa ;0).

ohva ja hippunen viikot hukassa =)

Thelma, toinen, la ?
Piritta, toinen, la 1.5. Helsinki
Mari -71, toinen, la 2.5.
Ulpu74, toinen, la 2.5., P-Savo (KYS)
äiti-06, toinen, la 4.5 K-Uusimaa (HYS)
ohva, viides la 5.5 Iisalmi (kys)
Chansey, toinen, la 5.5.
Mirkku32, neljäs, la 5.5., OYS
Titti70, neljäs, la 8.5. HYS
manna-83, toinen, la 8.5.
Indima, toinen, la 9.5., Helsinki
Lilja-77, eka, la 12.5., OYS
nenna77, neljäs, la 14.5. SEKS pohjanmaa
emmi eka, la 14.5 kuopio
Veluna, eka, la 14.5. , OYS
Kaino Vieno, toinen, la 16.5, EKKS
rosa80, eka, la 21.5.? Tampere
Hemuli-81, eka, la 21.5. Vantaa
Tytteli25, la 21.5.
Leeniliini, toka, la 22.5. PKKS Pohjois-Karjala
Ansuliini -78, toinen, la 22.5. LAS (Loimaan aluesair.)
halina, ?, la 23.5.0
Apila85, toka, la25.5.(?) MKS Mikkeli
Kirsihei, eka, la 25.5.
Minki76, toka, la 27.5. K-PKS

Korjasin neuvolan mukaisen la:ni listaan. Nyt onki sitte niin älytön tilanne, että tulokkaalla on aivan sama la ku edellisdellä lapsellaniki:) Aika hupasa tilanne:)

Meillä ei oo neuvolassa ultraa, mut sydänäänet saatiin kummiski kuulumaan. Lääkärineuvola laitettiin jo ens viikon keskiviikolle ja siitä ei pitäis olla montaaka päivää np-ultraan. Eli aikamoista haipakkaa näin ens alkuun.

Kilojeni huimaa nousua terkka kommentoi johtuvan hormoneista. Huh huh, ku itekki vaan pystyis uskoon pelkkään siihen. Lähtö painon meinas laittaa neuvolakorttiin neuvolapäivän mukaan, mutta sitä en sentäs hyväksyny. Sanoin, et viikossaki on tullu kax kiloo. Niin se vähensi sen hetkisestä painosta sen kax kiloo. Tuumas, et äitiyspolilla laitetaan muuten heti tarkkailtavax, jos laitetaan mun todellinen lähtöpaino. Todellinen ja todellinen, jos ne hormonit muka on sen siitä nostattanu.

Me kans kerrottiin eilen molempien porukoille ja sisaruksille tulokkaasta. Anoppi ja käly väittivät jo aavistelleensaki tilanteen. Mun äiti oli ihan äimänä. Toisaalta en ihmettele, vaikka nuo toiset aavisteliki, oon mä niin huonovointinen ollu, et ihme jos se ei paistais naamasta:(

Heips!

Viikko alkaa taas sekavissa fiiliksissä...tänään oli neuvola ja kovasti yritti neuvolan täti saada sydämensykkeitä kuuluviin, mutta eipä niitä juuri kuulunut (välillä oli kuulevinaan jotain mutta ei sitten kuitenkaan mitään selvää) :-(.
Sanoi kyllä, että istukka tuntuu olevan ihan edessä ja kohtu taas takana eli ei sen takia kuulu - rauhoitteli, ettei siellä mitään vialla varmasti ole...

Jotenkin sitä vain asennoitui, että sydänäänet kuuluu jo...no, täytyy tässä yrittää olla rauhallisin mielin, ehkä se meidän pikkuinen vaan tykkää olla piilossa istukan suojissa :-).

Ensi viikon maanantaina onkin sitten np-ultra ja siellähän sitten nähdään mikä tilanne siellä on...

Välillä tuntuu, että toi vatsa alkaa jo nyt näkyä...varsinkin iltapäivällä tuntuu jo melkoiselta pallolta...Tavalliset housut kyllä menee jalkaan, mutta farkkuja en oo muutamaan viikkon pitänyt - ahdistavat inhottavasti tosta mahan kohdalta...normaalit suorat housut tuntuu parhaimmilta.

Mitenköhän tän viikon saisi vilahtamaan nopeampaa, että olis se ultra jo...kyllä tää odottavan aika on pitkä (varsinkin, kun pikkuinen pitää äitiään kamalassa jännityksessä koko ajan)...

Mutta josko sitä nyt keskittyisi taas töihin...

Hyvää viikonalkua kaikille!

- Kirsihei 11+2 -

Terve!

Neuvolassa kehottivat syömään D-vitskua, mutta kun kerroin syöväni raskausMultitabseja, niin sanoivat että ne riittää. Ehkä sen vuoksi, että syön paljon maitotuotteita, joista sitä d:tä saa myös hyvin.

Täällä mennään vielä samoilla housuilla, kovasti kyllä kiristävät jo. Suorat housut on jees ja sitten yhdet matalavyötäröiset farkut. Aika minimaaliseksi on käynyt housuvalikoima, joten kohta varmaan joutuu ostoksille;)

Olo on ollut ihan ok ainoastaan pää ja häntäluu jomottavat. Tuo päänsärky hoituu kyllä ihan panadolilla, mutta tuo häntäluun särky on sitten jo pahempi. Onko muilla vielä vastaavaa? Ihmettelen, että kun nyt on jo näin kipeä selkä, niin mitä se sitten on myöhemmin... Onnellisena täällä kuitenkin kärsitään=)

Torstaina tosisaan se ultra ja perjantaina neuvolalääkäri. Jos kaikki kunnossa, niin sitten kerrotaan raskaudesta ehkä vähän laajemminkin. Nyt siis tietää meidän molempien vanhemmat ja pari työkaveria. Pikkujoulut tämän kuun lopussa, joten ennen sitä ajattelin töissäkin kertoa. Ei sitten siellä tarvitse olla ihmetyksen ja juoruilujen kohteena.

Mukavaa viikkoa kaikille!

t.Hemuli 11+5

Ja jällee neuvola ultra terveiset! Kaikki oli hyvin, pikkuinen oli kovasti kasvanut. Ja vastasikin jo menkoista laskettuja viikkoja. Eli kohta tulee 14 viikkoo täytee. Aluksi vastasi vähempi viikkoseilta. Siellä se liikku ja heilutteli käsiä, millo muute alkaa tuntee ne liikkeet, näin uudelleen synnyttäjänä? Varmaanki parin viikon päästä.. Mulla menee vielä kaikki housut jalkaa ja kiinnikki asti. Ja raskaudesta ei tiedä vielä muut kun mies ja yks kaverini. Kyllä kait sitä kohta vois kertoilla muillekki. Mä oon semmonen että haluun pitää tiedon viimesee asti vaan itellä, viimeksi kerrottii kaikille vasta rv 17 paikkeilla. Mutta nyt täytyy aikasemmi kertoo, tai sitte ne kysyy että kuis tuo maha nuin kasvaa... :) Mutta voikaahan paksusti!! Pikku poika meinaa hermostuu niin pitää lopettaa.

Heissan tänne taas!!

Täällä hymyilen itsekseni pikkuisen potkiskeluille, tuonne nivusiin päin on nyt tullut vartin verran pienenpieniä iskuja... Kyl tää vähän helpottaa oloa, perjantaina meinaa tuli pari tippaa ruskeaa tuhrua pöksyihin, säikäytti vähän. Maha on edelleen varsinkin iltaisin tosi kipeä, sille kai sit ei voi mitään. En sitten tiiä kuinka paljon tuo välilevyn repeämä vaikuttaa. Selkä on kyl niin kipeä että aamuisin ei saa housuja jalkaan seisaaltaan. Piiiitkä talvi on tulossa, huoh... : / Yhdestä toisesta ketjusta luin että kipuihin saisi käyttää panacodia?!? Ihanko tosi?? Aika vahvaa se on kyllä... No täytyy kysellä asiaa.

Meillä on tytön nimet jo päätetty, pojan nimistä täytyy vielä vähän vääntää mut eiköhän siitäkin sopuun päästä, onhan tässä vielä puoli vuotta aikaa. Meillä ainakin hiljenee tosi paljon töissä talveksi, en todellakaan tiedä miten saan aikaa kulumaan, varmaan roikun täällä kaiket ajat... ; )

Mut nyt vielä vähän on pakerrettava, jatkoa kaikille!!

Titti 13+5

Moikka pitkästä aikaa!
Hiukka huvitti, kun luin ketjua tämän sivun alusta ja piti ihan tarkistaa, millä viikoilla te oikein oletta... Mulla ei ole nimittäin mitään salailemista, maha on niin valtava että raskaus huomattiin töissä jo rv 9. Nyt ei sitten oikeastaan ole puhettakaan muista kuin äippähousuista.

Mutta tietenkin, kun nyt sitten olen salailematta ollut pallomahainen, sain soiton sairaalasta ja tiedon kohonneesta riskiarvosta. Lapsivesipunktio odottaa parin viikon päästä. Np-ultra oli oikein hyvä, turvotus alle millin, ja olin jo niin iloinen ja huojentunut, mutta ei näköjään saisi mistään iloita etukäteen. No olen kyllä aika luottavainen, että ikä vaikuttaa ja lapsi on terve.

Huh, ja tiedon soitti vielä sama lääkäri joka oli edellisessä synnytyksessä - ristimme hänet silloin tohtori Mengeleksi eli ei varmaan liikaa empatiaa odotettavissa...

t. Kimball 13+3

...ja arvon tässä edelleenkin, että jaksaisinkohan listautua, kun en ehdi juuri kirjoittelemaan kuitenkaan...
mutta P-KKS ja 10.5., jos joku haluaa tehdä päätöksen puolestani ;)...

Nyt tekemään pienen pientä iltajumppaa naperon kanssa lattialle ja sitten ehkä vielä vilkaisemaan tutun blogia (kaksosvuodatusta), ihan hyvää luettavaa, kun välillä mietin millaista tulee olemaan elämä kahden pienen kanssa. Hällä on kaksosten myötä neljä alle kouluikäistä :)

Hei taas!
Eilen oli sitten se odotettu np-ultra. Niskaturvotusta oli 1,5mm ja verinäytteen kanssa riski suhteeksi saatiin 1/9100. Siis kaiken pitäisi olla kunnossa! La säilyi samana.

Eilen olisin taas halunnut paljastaa asian koko maailmalle, mutta tänään taas tuntuu siltä, että maltan vielä! ;)

vko 13+2

Huomenta kaikille tasapuolisesti!!

Olo on loistava! Enää ei merkkiäkään pahoinvoinnista, ainoastaan hajut tekevät sairaaksi. Masu näkyy jo selvästi, tosin ulkovaatteiden alta sitä ei huomaa.

Kotipuntarilla kävin just. Painoa lähtenyt sen mukaan -5kg vaatteet päällä alkutilanteesta. Ensi viikolla neuvola, siellä tarkempi vaaka.
Rinnat ovat edelleen arat, ja kasvavat kokoajan. Olenkin siirtynyt lähes kokonaan D-kuppiin ;)
Nälkä on kokoajan; syön ja syön jatkuvasti, ja silti suolet ulvoo :)). Onneksi mitään makeaa taikka ylisuolaista ei tee mieli, ihan tavallista ruokaa vain. Kasviksia menee tosi paljon, hedelmiä ei niinkään, mutta pakollinen applesiini päivässä ainakin ;).
Kotimittarilla hemoglobiini on edelleen sinä 140 tienoilla, verenpaine hyvä. Sokeriarvojakin olen satunnaisesti mittaillut, nekin menevät ihan normaalien rajoissa.

Tämmöistä tänne, mites muilla vointi?

Rv 14+2

Täällä yksi uusi toukokuulainen, la 19.5. (KYS)
Vointi alkaa olla taas normaalimpi, pahoinvointia ollut reilun kuukauden päivät aamusta iltaan. Huonompi olo kuin esikoista (poika 6/2004) odottaessa.
Ultra ja ensimmäinen neuvolalääkäri takana, kaikki kunnossa.
Sokeriarvoja joudun mittaamaan, koska edellisessä raskaudessa oli arvot koholla ja nyt painoindeksi on yli sallitun.
Ihanaa saatiin ensilumi viime yönä :)
Mukavaa odotusaikaa kaikille!
Ninni rv 12+2

Thelma, toinen, la ?
Piritta, toinen, la 1.5. Helsinki
Mari -71, toinen, la 2.5.
Ulpu74, toinen, la 2.5., P-Savo (KYS)
äiti-06, toinen, la 4.5 K-Uusimaa (HYS)
ohva, viides la 5.5 Iisalmi (kys)
Chansey, toinen, la 5.5.
Mirkku32, neljäs, la 5.5., OYS
Titti70, neljäs, la 8.5. HYS
manna-83, toinen, la 8.5.
Indima, toinen, la 9.5., Helsinki
Kimball, toinen, la 10.5., P-KKS
Lilja-77, eka, la 12.5., OYS
nenna77, neljäs, la 14.5. SEKS pohjanmaa
emmi eka, la 14.5 kuopio
Veluna, eka, la 14.5. , OYS
Kaino Vieno, toinen, la 16.5, EKKS
Ninni74, toinen, la 19.5., KYS
rosa80, eka, la 21.5.? Tampere
Hemuli-81, eka, la 21.5. Vantaa
Tytteli25, la 21.5.
Leeniliini, toka, la 22.5. PKKS Pohjois-Karjala
Ansuliini -78, toinen, la 22.5. LAS (Loimaan aluesair.)
halina, ?, la 23.5.0
Apila85, toka, la25.5.(?) MKS Mikkeli
Kirsihei, eka, la 25.5.
Minki76, toka, la 27.5. K-PKS

moikka!
meillä maagiset 12 viikkoa tänään rikki!! ELi nyt mennään RV 12+0 . Vointi on muuttunut hyväksi. väsymys on kaikonnut ja pahoinvointi loppunut lähes kokonaan!! Kohtu on ilmeisesti "noussut" sillä enää ei mene samat housut jalkaan kun viime viikolla... (Ja lihonut en ole niin paljoa). Eli täällä kaikki kunnossa.
Nyt olen jo uskaltanut tästä salaisuudesta kertoa ihan avoimesti.. Ja tarkkasilmäiset masun pömpön jo huomaavatkin.
Ens viikolla neuvolalääkäri ja siellä toivottavasti kaikki menee hyvin!!

Lumista keskiviikkoa. Nyt rupeen pähkimään uutta hiustyyliä.

Mites muille on tullut painoa tähän mennessä? Tai lähtenyt pois, niin kuin Mirkulta.

Minulle tuli heti ensimmäisen 10 viikon aikana +3kg. Nyt viimeiset 4 viikkoa pysynyt onneksi muuttumattomana. Nuo alun kolme kiloa olivat ihan pahoinvoinnin syytä. En oksentanut, mutta ainoa keino välttää se, oli syödä lähes jatkuvasti jotakin. Sehän tietty kostautui. Ennen raskautta bmi 25.2. Joten toivon, ettei painoa ainakaan hirveästi kertyisi raskauden aikana, minulla kun on muutenkin taipumusta "pyöristyä" helposti.

Lilja-77, mä olen jo "vanha" tekijä näissä hommissa :))) joten tuttua ja tavallista on tuo painon putoaminen. Olen monenmonta kertaa jo kertonutkin, että minulla painon kanssa käy niin, että putoaa puoleenväliin mennessä sen 6-8kg, ja loppupuolen kirii sitten takaisin siten, että synnärillä on painoa +/- 0kg lähtötilanteeseen nähden. Aina ollut nöin ja sama kaava näkyy jatkuvan, ainakin toistaiseksi ;).
Ja tosiaankin, ei haittaa vaikkei painoa tulekaan, kun omasta takaa kumminkin on ;)

Joo mullakin tullut 2-3 kg, veikkaisin kyllä että kilo pelkästään tisseihin.. ; ( E-kuppiset sain jo kaivaa kaapista, ei kivaa. Mulla paino tulee aina alussa, viimeksikin viimeisellä 14 viikolla ei tullut yhtään lisää ja koko aikana 7 kg. Vauveli painaa lopussa niin paljon vatsalaukkua että ei pysty syömään paljoa. Mut eipä tuonne laitoksellekaan ole kovin montaa kiloa aiemmin jääny, aina muutama kilo jää kyl varastoon.

Jep, huomenna tulee jo 14 viikkoa täyteen, kyl se aika näköjään kuitenkin kuluu, enää 26 viikkoa!! ; )

Heippa!

Käytiin tänään porissa nt-ultrassa. kaikki ok, turvotusta 1mm. Pari viikkoa pitäis odotella verikokeen tulosta tai siis ilmoittavat vain siinä tapauksessa jos kuuluu riskiryhmään.
Vauveli tuntui olevan kovin unisella päällä eikä paljon jaksanut heilutella. Kätilöllä sattui olemaan käytössä ultra laite jossa oli 4d- ultrakin joten pässtinn katselemaan 4d kuvaakin tulokkaasta :)

Väsymys on mulla jo hieman helpottanut; maanantaina sain ihmeellisen siivouspuuskaan ja siivosin mm. vaatehuoneen, järjestelin uudelleen olkkarin ja pojan huoneen sekä täytin pojan valokuvakansiota !!! :D
Selkä on alkanut taas jyhmiä aamuisin, tosin se voi johtua siitä että esikoiselle on tullut uusi tapa kömpiä aamuyöstä meidän väliin. On aika väkkärä nukkuessaan.
Myös vessassa saa hypätä kokoajan. Toivottavasti se helpottaisi kun kohtu nousee ylemmäksi. Maha pömpöttää myös jo mukavasti, työhousuista pamahti nappi viime viikolla joten pitää varmaan kaivaa mamma-housut kaapin pohjalta :) Myös rinnat on kasvaneet ja myös maitoa tulee vähän jos esim. sohvalla makaa niin että rintaa painaa johonkin. Mulla oli näin myös esikoista odottaessa!! Onko muut havainneet.

Joku täällä mainitsi panacodin raskauden aikaisena kipulääkkeenä. Itse kärsin aka pahasta migreenistä ja esikoista odottaessa sain lääkärin luvalla ottaa panacodia migreeniin jos kipu ei muuten hellitä. Jouduin turvautumaan lääkkeeseen onneksi vain pari kertaa. Oli parempi että otin lääkkeen kuin kärsin kovaa kipua ja pahoinvointi kolme päivää. Pojan syntymän jälkeen migreenit ovat onneksi vähentyneet ja nyt toista odottaessa tuskin joudun lääkkeeseen turvautumaan.

Ansuliini rv11+6

Heippa!!

Mihis kaikki on kadonneet!?? Oltiin ihan jo tipahdettu toiselle sivulle...

Täällä vihdoinkin alkaa olo huomattavasti paranemaan, mahakivut lientyneet, selkäkipukin ihan siedettävässä mallissa, elämä alkaa hymyilemään taas!! Vauva kopsuttelee kyl jo melkein joka päivä, eilen illakin nukkumaan mennessä pyöriskeli pari kuperkeikkaa.

Nyt töitä jatkamaan, laittakaahan leidit kuulumisia!!

Mä oon kans huomannu että rinnoista tulee maitoo, oonki miettiny että johtuuko tästä raskaudesta vaiko siitä että lopetin edellisen imetyksen noin kolme kuukautta sitten että tulisko vieläki maitoo, mutta varmaanki se on tämä uusi raskaus. Oottako hommannu jo isänpäivä lahjat, ne joilla tarvetta? Ite en oo viel, jotai pitäis keksii, yritettii yks vuotiaaa poikani kans tehä korttia mutta eipä se suostunu piirtää, suuhun tussit vaan. Jospa sitten vuoden päästä...Aiottako muuten ottaa lapsen sukupuolesta selvää ennen syntymää? Mä aion kysyä heti ku mahdollista neuvolassa. Kysyin viimeksiki, vaikka mies ei tykänny/halunnut tietää, mutta sille en kertonut enkä hankkinu mitää mistä se voisi aatella että poika tulee ja niin tuliki. Nyt on siis tyttö toiveissa. Toivossa on hyvä elää...

Hyvää viikonloppua!! Muistakaa hemmotella (tulevaa) isää!!

Hello!

Eilen np-ultra ja kaikki hyvin, turvotusta 0,9mm. Tyyppi nukkui koko ajan ja ei suostunut kunnolla heräämään, vaikka kuinka yritettiin heilutella. Kätilö? sai sitten lopulta vatsan päältä otettavalla ultralla tuon turvotuksen mitattua. Sain viisi kuvaa kotiin, joita ollaan miehen kanssa katseltu koko ajan. Ihmeelliseltä ja ihanalta tuntuu. Odotettiinhan me tätä jo kaksi vuotta.

Tänään oli sitten ensimmäinen neuvolalääkäri. Kuunneltiin sydänääniä ja hyvin kuuluivat. Ultrassa sanoivat, että istukka on takaseinässä. Oliko se niin, että kun istukka on takana saattaa liikeet tuntea aiemmin? Täällä ensikertalainen kyselee;)
Hemppa oli laskenut ja oli nyt 118, hoitaja suositteli rautaa. Viikon alussa verenpaine laski alas (50/100) ja hyvä että pysyin pystyssä. Nyt oli kuitenkin kunnossa. Muistuttivat, että pitää juoda tarpeeksi. Paino oli ihan vähän laskenut.

Me haluamme molemmat tietää kumpi on tulossa. Itse toivon tyttöä ja mies poikaa. Varmaan aika yleinen juttu=) Pahoinvointi kadonnut täysin myös täällä ja nyt tuntuu, että jaksaa muutenkin paremmin. Päänsärkyäkään ei ole nyt ollut. Häntäluu jomottaa ja lääkäri sanoi, että eipä sille mitään voi tehdä. Suositteli kuitenkin liikuntaa.

Mukavaa viikonloppua!

t.Hemuli 12+2