Tammimammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuosta muillle kertomisesta. Minä en haluaisi kertoa vielä pitkään aikaan, koska en kestä siitä seuraavaa hössötystä. Tämä on molempien suvun eka lapsenlapsi. Kyselyjä sen perään on tehty jo jonkun aikaa ja en haluaisi ""luopua"" tästä rauhallisesta olotilasta... Sitten pitäisi kaikesta tehdä selkoa kaikille ja vastailla kysymykseen jos toiseenkin koko ajan.

Mutta aion kyllä kertoa ekan ultran jälkeen. Tuntuu, ettei minulla ole oikeutta tätä salaisuutena pitää, kun molemmat tulevat mummot tätä niin toivovat. Ja mahaakaan lienee vaikea kauan piilotella.

Mulla on ihan sama olo, Jossu! En jaksais sitä härdelliä mikä syntyy kun sukulaiset ja ystävät kuulevat asiasta... Huh, huh. Monesko viikko sulla onkaan menossa? Mulla on 8+4, ja vatsa kyllä alkaa työntyä ""uhkaavasti"" esiin:). Juhannuksena ollaan menossa kaveriporukalla mökille, ja oon miettinyt jo ""peitetarinat"" miten välttää kittaamista. Toisaalta musta on ihana olla raskaana, mutta halusisn vain nauttia tästä olosta ilman turhaa häslinkiä. Sitten kun tuo vatsa pullistuu kunnolla, niin kyllähän se huomataan ;). Ite oon aika hoikkanen, joten kyllä tuo (turvotus ja) vatsan pyöristyminen on helposti havaittavissa. Miten muuten aiot toimia tuon kertomisen suhteen...?

Nyt on käyty ekassa neuvolassa, ja la on neuvolantätin mukaan 6.1. Huono hemoglobiini ja alhainen verenpaine mulla oli, eikä verikoettakaan saatu otettua kun ei tullut verta.. mutta täti lupas ottaa sen vasta ens kerralla ja kehotti juomaan kovasti etten olis niin kuiva : ) Myöskään pikkuisen sydänääniä ei kuultu, ja vaikka se kuulemma on ihan normaalia eikä sitä saa jäädä miettimään niin tietty se nyt pyörii mielessä, ja eka ultra on vasta juhannuksen jälkeen... tuli mieleen että pitäiskö kuitenkin yrittää käydä yksityisellä mielenrauhan vuoksi. Ei oo mukava kertoa raskaudesta muille jos ei oo itse edes sydänääniä kuullut... aina haluaa ottaa varman päälle tuollaset asiat.
Mä en myöskään millään haluais kertoa vielä kenellekään, mutta mulla myös hoikkana näkyy nopeasti turvotus. Juhannuksen aikaan ollaan ajateltu kertoa lähimmille sukulaisille ja ystäville.

rv 10+2

Hei Pipsu! Mä olen myös hoikka ja maha pullottaa jo nyt. Viikonlopun mökillä (monien sukulaisten ja kavereiden keskellä) mahan sai kätevästi piilotettua verkkatakilla, mutta mites hellekeleillä?

Mä en oikein pysy kärryillä noista viikoista, hetkinen... Nyt on siis 9+4. Juhannus on ongelma täälläkin, kun mökillä kavereiden kesken sitä pitäisi viettää. Ja silloin en kyllä kellekään vielä kerro, koska ultra on vasta jussin jälkeen. En ole vielä miettinyt miten juhannuksesta selviän... Varmaan yritän aloittaa ""juomisen"" aika myöhään ja sitten ei maistu kun päätä särkee...

En tiedä miten kertomisen suhteen toimin... Luultavasti vaan jossain ruokailun välissä (vanhempien kanssa) sanon, että hei muuten, me saadaan vauva tammikuussa. Mies saa hoitaa kertomisen appivanhemmille. Mitään suurta numeroa en siitä aio tehdä, kaikki vihjailevat lahjat ja lorut ei vaan sovi mun tyyliin. Kavereille kerron kanssa jossain sivulauseessa;-)

Mä olen kyllä superonnellinen, että olen raskaana, kun se ei ole ollut mitenkään itsestään selvää. Silti en nyt halua hehkuttaa asiaa ja puhua siitä kaikkien kanssa. Ei se ole mikään ""koko kylän"" juttu, vaan mun ja mieheni!

Täällä jatkunu krapulainen olo nyt kaksi viikkoa, viikonloput menee aina paremmin kun saa kunnolla nukkua, ja tuli siten myös syötyä suht normaalisti, vaikkakin välillä iski tosi huono-olo, et veti vaakatasoon. Vielä ei ole tullu mitään rusehtavaa tiputtelua, mitä lääkäri epäili että jossain vaiheessa vois tulla, sen nesteläntin nähtyään ultrassa.
Tavallaan hienoa jos pystytte olee kertomatta raskaudesta. Mua kylläkin on helpottanu se että lähipiiri tietää, miten muuten voisin heidän kanssa syödä jne. Ei kukaan ole alkanu hössöttää, kaikki tietää että tässä vaiheessa ollaan hissukseen. Kiva kun äidin luona sai rauhassa yökkäillä ja lepäillä. Muutenkin on kiva että on ympärillä nyt jo muutamia ihmisiä joiden kanssa asiasta puhua - ihan kaikista tuntemuksista, ei mulle riittäis pelkkä tää netissä kirjoittelu. Jos jotain ikävää tapahtuisi, kertoisin sen myös lähipiirille. Mä kun nyt kuitenkin olin jo varhaisultrassa, niin on ainakin varmaan että siellä on joku.

Onko teillä muuten lämmöt vielä ylhäällä - ootteko seurannu? Milloin niiden piti pudota normaalitasolle?

Lounasaika lähestyy, mitäköhän sais kurkusta alas...

heippistä!!
aattelin vaan tulla moikkaamaan teitä kun tuli niin pirun kuuma tuolla ulkona...ihanaa,alkaa kesä pikkuhiljaa tulemaan..en ole kylläkään mikään auringonpalvoja kun on toi nahka niin herkkä et tuppaa palamaan heti kun ovesta astuu ulos:) joo,mä en ol vielläkään pahemmin kertonu kellekkään masuasukista..miehen sisko tietää ja osaa onneks olla hösäämättä..yks kaveri kyl eilen kysy suoraan et oonko raskaana ja olin äkkiä vaan et shhhhhh..hiljaa..ku vanhimmat lapset oli siin:) sit kaveri oli vaan et joko taas...tarkotti sitä keskenmenoa..pikkasen ärsytti mut aina löytyy tollasiaki:) mitäs kesä suunnitelmia teillä on? mä haaveilen mökkeilystä mut saas nähä miten käy!! ihanaa kesä päivää ja masun kasvua kaikille!!!!!

no sellaista pientä turhan hössötystä..

varataan mummut ja papat 24h(vähintään kerran päivässä) käyttöön ja suunnitellaan oman päivärytmin ohella heidänkin päivärytminsä. kukaan muu ei voi houkutella mummua esim. ostoksille- lasten äiti loukkaantuu... eikä mummu halua aiheuttaa mielipahaa... ja jos prinsessat sattuvat vaikka tarvitsemaan hoitajaa juuri silloin.....??
vaari voi joutua jättämään kalaan menon, kun lapset tarvitsevat hoitajaa, että saadaan takapihan pieni nurmikko leikattua tai paistettua pullat...?? =o lapset ovat oikein enkeleitä ja viihtyvät vallan mainiosti omissa oloissaan...

mummut ja vaarit polkevat usein pyörällä hätiin koska...

mummun ja papan auto otetaan käyttöön joka päivä ilman muuta, vaikka seisoo yleensä pihassa tyhjänpanttina. mummu ja pappa kulkevat töihin pyörällä/bussilla/ kävellen.. perheellä on oma auto jolla mies ajaa töihin joka päivä. auto tönöttää työpaikan pihassa iltaan käyttämättömänä. työmatkan polkisi pyörällä 15min....
en oikein ymmärrä miksi mies ei voi mennä töihin pyörällä ja jättäisi perheen auton vaimolle??..saisi mummu ja pappakin ajaa edes välillä omalla autollaan.

ruoka-aikojen kanssa on todella tarkkaa. ajat ovat tasan ei ennen eikä jälkeen. on ollut tilanteita että perheen pihassa on ainoa vapaa auto. kun kyytiä olisi todella tarvinnut mummut, pappat, me(kerran talvella-25 ) ...ei nyt oikein ehdi kun on tulossa kohta lasten ruoka-aika. silloin kyllä.......
vaikka perheen pihassa olisi 2 autoa, sama juttu koska mieskään ei saa (eikä uskalla..) lähteä apuun.. isän pitää olla aina paikalla kun syötetään, ellei satu olemaan töissä.

olipa teksti =D vähän vaikea selittää....
näin vielä lapsettomana vaikuttaa kovin omituiselta, tai ainakin siltä että raskaus ja vauvat ovat pehmittäneet päitä...?
vauvat eivät ole ainoastaan perheen vauvat vaan koko suvun vauvat ja kaikkien on annetava kaikkensa... =D

paraskin tässä sanomaan, tiedä millainen hössöttäjä sitä itsestä tulee! =D

On se toi ällö-etovaolo kyllä kumma homma. Kun tuolla sängyn pohjalla kierii ja potee sitä toivos vain, että se menis ohi. Nyt kun vähän on helpottanut ja ällötys ei ole jatkuvaa, niin sitten sitä pelkää, että onko kaikki hyvin! Niin ne terveydenhoidon ammattilaiset on mun päähän ainaski takoneet, että paha olo = hyvä juttu...

Mä huomasin, että pienikin liikunta auttaa tohon huonoon oloon, olettaen siis, että ei ole niin mahoton olo että ei vois kävellä. Kannattaa siis yrittää jonkin moista liikuntaa, jos suinkin mahdollista. Mä oon kyllä ollu niin hiton väsynyt, että mitkään aerobiset reenit ei tule kyseenkään. Painot salillakin on täytyny laskea reilusti, koska ei vain jaksa. Mutta pyöräily on ihan ok, ja ajattelin käydä vähän uimassakin. Tsemppiä kaikille tämän oloolon kanssa painiskeleville!

Tuo on niin tavallista. Kun on huono etova olo, niin toivoo, että menisi jo pois, sitten kun ei seuraavana päivänä enää olekaan, on heti että apua, onkohan kaikki varmasti hyvin :) rv 7+3.

Minulla ei etovuuteen auta mikään muu kuin syömisen vähentäminen, koska syönnin jälkeen se pahenee entisestään.
Silloin jääkaapin avaaminen, etenkin raaán lihan näkeminen on kamalaa! Toisaalta taas tuntuu, että kun syö jotakin raikasta hedelmää tms. se olo paranee välillä hieman silläkin.

Mullakin on raskausoireet vähentyny kummasti. Joskus vähän heikottaa ja ruuan jälkeen on huono olo hetken aikaa. Mulla on kans niin, ettei oikein mikään maistu, painokin on pudonnut kilon kahdessa viikossa (positiivista tosin!). Raikkaat jugurtit ja viili menee hyvin, sekä omena. Tähän mennessä koettu kauheus on perunasalaatti (ollu puoli rasiaa kohta sen kaks viikkoa kaapissa ku en voi edes koskea). Samoin siellä on grillitikuissa pekoniin käärittyjä herkkusieniä (alkaa kohta haista) ja mieheltä tähteeksi jääneitä makkaroita. Tulisko joku siivoamaan meidän jääkaapin??? Toivottavasti en aiheuta kellekään huonoa oloa. Itteä etoo ku aatteleekaan. Välillä iskee kyllä kova suolaisen himo. Siihen onneks auttaa kinkkuvoileipä. Viimeks eilen ku olin jo menny nukkumaan niin oli pakko lähteä syömään!

Sain tänään tehtyä vähän pihahommia. Istutin orvokkeja ja äsken pesin maton kun poika simahti yöunille (harvinaista herkkua että näin ajoissa). Ny se on valumassa ja pitäis laittaa kuivumaan. Pitää tosin odotella josko mies ehtisi pellolta avuksi kun on aika raskas kapistus...

..huomasin juuri että oli mennyt tuolla aiemmin katja ja katri sekaisin?? katrille piti toivotella onnea matkaan maanantain ultraukseen, joka on siis jo ollut.. toivottavasti saamme pian kuulla hyviä uutisia. =)

En ole uskaltanut kirjoitella nyt vähään aikaan, koska tuntuu, et oireet on kadonneet. Niinkuin aiemmin olen maininnut, olen oksentanut kahdesta aiemmasta lapsesta reilun kolme kuukautta molemmille. Nyt kuitenkin oksentelu on vähentynyt tai melkein loppunut kokonaan. Jos tämä olisi mennyt samoin kuin aiemmat raskaudet niin paino olisi pudonnut jo muutaman kilon ja näinä aikoina olisin jo tiputuksessa kun nestetasapaino heittää häränpyllyä. Nyt mulla on paino noussut pari kiloa.
Kyllä edelleenkin hajut tekee pahaa. Onneksi kuitenkaan mitään vuotoja ei ole ollut.
Ultra on ens keskiviikkona vasta, joten vielä viikko pitää jännätä, et onko kaikki kunnossa.

Olemme mieheni kans miettineet, et voiko tämä erilaisúus johtua siitä, et olisin oppinut miten syödä. Heti jos pääsee tulemaan vähänkään nälkäiseksi niin tulee huono olo.
Ja kun ennestään on tyttö ja poika niin sekään ei selitä vähempää oksentamista.

Ultraa odotellessa, Leonor

Huomenia!

Eilen oli siis mulla se varhaisultra. Kyllä jännitti ja tärisytti mennä sinne. Multa tuli melkein itku jo siitä tilanteesta, kun nousin tutkimuspöydälle lääkärissä. Jotenkin niin herkässä..

Mutta kaikki selvisi ja olo on helpottunut. Ruudulla köllötteli 2 cm mittainen ""itiö"" ja sydän pamppaili voimakkaasti. Väkisin vierähti pari kyyneltä siitä onnesta ja helpotuksesta. (Kuulema mieheltäkin) :)

Lääkäri sanoi, että mulla on kohtu kovasti taaksepäin kallistunut. Lisäksi viikkoja onkin vain 8+5 kun aikaisemman laskurin mukaan olisi ollut 9+6. Sekin siis selittää miksi mun raskaustesti oli niin myöhään positiivinen!

Mullakin on hieman oireet hellittäneet. Se yökötys tiettyjä ruoka-aineita kohtaan jatkuu, muttei niin pahana. Rinnat eivät ole läheskään niin kipeät kuin aikaisemmin. Itse ehdin myös miettiä niitäkin ennen tuota ultraa, mutta eihän se välttämättä kerro mitään. Joten tsemppiä kaikille oireensa jättäneille!! Nauttikaa olostanne, alkaahan noita viikkoja olla monella jo sen verran kasassa että alkuoireet alkavat pikkuhiljaa hellittää.

Katri 8+5

Päivitystä vielä vähän kun la muuttui.. Mulla onkin nyt Katja78:n ja Nellyn kanssa la yhtä aikaa. :) Tiedä vaikka osuttais aikanaan laitokselle samaan aikaan Nellyn kanssa.

äityli la 1.1., toinen lapsi
Mimitsu 32v. la 2.1., toinen lapsi, Vantaa
Neppis 25v. la 5.1, esikoinen, Satakunta
Aino 31v. la 7.1. ensimmäinen, Turku
Katja 26v. la 10.1. ensimmäinen
Leonor 27v, la 10.1, kolmas, pohjoinen
Sara, la 10.1, esikoinen, Pirkanmaa
Nöpi 27v, la 12.1 , ensimmäinen, Järvenpää
Ritu la 13.1
Pippa 24v. la 14.1, ensimmäinen, Häme
Meri* 24v. la 14.1., toinen lapsi, Eurajoki
Jossu 32v, la 15.1, ensimmäinen
Marika 28v. ensimmäinen, Turku
Nina la 15.1, neljäs
Lyyli
Heaven 25v. la 16.1. toinen lapsi, Lahti
Tiuhti 29v. la 16.1. ensimmäinen, Turku
katja78 27v. la 19.1. toinen lapsi, Pohjois-Savo
Nelly 31v, la 19.1., esikoinen, Hki
Katri 28v. la 10.1. ensimmäinen, Hki
Hattara 30v., la 20.1., esikoinen, pk-seutu
Pink1983, la 24.1, toinen, Hyvinkää
Elin@ 24v. la 26.1, toinen, Keski-Pohjanmaa
Masi 21v, la 26.1, ensimmäinen, Karjaa
Marsuli 30v, la 30.1, toinen, Hyvinkää
Pipsu 25v, la 18.1, esikoinen, Oulu

Siis näin..

Katja 26v. la 10.1. ensimmäinen
Ritu la 13.1
Nina la 15.1, neljäs
Lyyli
Katri 28v. la 19.1. ensimmäinen, Hki
Pipsu 25v, la 18.1, esikoinen, Oulu

Niin, siis voi olla että mun LA on 21.1., mutta pari päivää sinne tai tänne. Ja voihan se synnytys siirtyä viikoillakin.

Ei kukaan kommentoinu että onko lämmöt vielä koholla, milloin putoaa? Entä onko kenelläkään ollut tiputteluongelmia? (mulla ei siis ainakaan vielä onneksi.)

Mutta onnea kaikille jatkoon! Odotan että nämä seuraavat kolmisen viikkoa menis nopeasti, sit vois olla rehellisesti raskaana, ja huono olokin ois hope so helpottunu.

rv 8+2

Katja 26v. la 6.1. ensimmäinen
Ritu la 13.1
Nina la 15.1, neljäs
Lyyli

Muutin oman la:ni tuohon listalle, Nelly en sitten muuttanut sinun kun sanoit ettet ollut varma siitä.
Sain muutettua ultrani aikaisemmaksi ja pääsen jo pari päivää ennen juhannusta sinne, todella mukavaa saada tietää vähän enemmän ja kivempi kertoa vanhemmille ja ystäville jos kaikki on kunnossa. Nyt alkoi kyllä vähän jännittämään, eihän siihen ultraan ole kuin viikko...
Mä en osaa sanoa ollenkaan lämmöistä, palelen yleensä aina ja jatkuvasti ja mulla on alhaiset lämmöt normaalit ja oon kuumeen kourissa jos ne nousee 37 asti.. mutta viime aikoina ei oo palellu, voi tietty johtua ilmoistakin. pari viikkoa sitten olin kyllä vielä kovasti kylmissäni.
Katri, ihanaa että kaikki oli hyvin !

rv 10+3

Heips!

Eka neuvola oli,nyt pitäs ja soitella sinne np-ultraan aika,menee heinäkuun puoleen väliin,18.7 on eka lääkäri.Onneksi meni kesälomalle niin mies pääsee mukaan taas.
Meillä vaihtui myös LA 28.1
Eipä tässä kummempia.
Oireita ei ole ollut,kaikki hyvin.Rypäleisiin on tullut hirveä hinku!Heh.
Nyt sitten vaan nautitaan lämpimistä ilmoista ja ootellaan,että päästään näkemään juniori ultrasta.

masi 7+5

Heipä vaan. Joku puhui lämmöistä... Mää en oo kyllä mittaillu, mutta välillä on kuuma ja välillä kylmä. Ihan outoa. Lisäksi olo on ollu koko päivän niin paha kuin vain voi. väkisellä oon yrittäny tunkea ruokaa sisään. Mehujäätä ja omenamehua lähinnä, voiko niitä nyt ruuaksi edes kutsua?! Lisäksi tuo kuumuus ulkona. Ei mun päivä. Ja kaverit soittaa biitsille ja siiderille ja... ottaa päähän, vaikka yritän ajatella, että tää huono olo on hyvä juttu, vaapelilla asiat ok. En ymmärrä miten voin ikipäivänä saada painon nousuun, jos tätä rataa jatkuu. Ekassa punnituksessakin oli 2,5 kiloa pudonnut normaalipainosta, joten jos tätä linjaa jatkuu toiset 2,5 kiloa on seuraavassakin pudonnut.

Tämmöstä mulle, toivottavasti muilla paremmin. Toivosin niin, että pääsisin ulos nauttimaan ilmasta!

Mulla ei edelleenkään oikeastaan mitään oireita. Varhaisultrassa kaikki näytti olevan ok. Maanantaina mulla on sitten np-ultra, toivottavasti kaikki on hyvin. Tänään tuli hiukan pahoinvointia kun ehti tulemaan liian kova nälkä. Olin iltavuorossa ja liikkuvan työni vuoksi pitäisi olla mukana aina joku helposti syötävä eväs, no nyt unohdin ottaa ja sehän kostautui heti. Tulin kotiin ja lappasin hirveän määrän ruokaa masuun... hups... =o) Päätin heti aluksi etten anna kaikille mielihaluille periksi ettei niitä kiloja tule sitten turhaan, mutta saas nähdä miten käy. =o) Nyt on viikkoja 10+4, eli maaginen raja lähestyy. Onko se muuten rv 12 vai rv 13 kun se keskenmenoriski huomattavasti pienenee??

Olispa vaan kaikki oireet pysyneet poissa... Nyt on hirveä päänsärky jo ties kuinka monetta päivää ja oksettaa pitkin päivää. Oksentaminen on se pienempi paha, mutta töissä sekin on taitolaji... Eilen illalla sattui mahaan niin, että ei voinut liikkua eikä olla pystyssä. Pelkäsin jo vaikka mitä, toivottavasti oli kuitenkin vaan jotain kasvukipuja, jotka kyllä tuntui tosi laajalla alueella.

Jos tää olo ei helpota, niin pakko kai mun kertoa juhannuksena kaikille. Enhän mä mitenkään pysty olemaan iloisena ja reippaana mukana missään pihapeleissä tai ylipäänsä missään. Onneksi neuvola on ens ma.

Toivottavasti sun olo Jossu paranee!!! Mulla on ihan sama olo: pää turrana ja etoo. Musta tuntuu, että vain pahenee... Yötkin nukun huonosti ja aamulla herääminen ei ole mukavaa. En oikein halua ottaa parasetamoliakaan jatkuvasti, kun en usko, eettä se on pikkuiselle hyväksi. Tsemmpiä sulle! menen tänään äitin kanssa ostoksille, joten taidan kertoa sille nyt; helpottaa varmasti, kun tiedän, että voin sitten aina soittaa sille ja se varmaan osaa ainakin olla henkisenä tukena. OOn oolu viime aikoina aika allapäin, kun olen tottunut normaalisti oleen aktiivinen ja tekeen kaikenlaista, mutta nyt en vain pysty. Onneks ei tartte olla tällä hetkellä töissä - en kykenis siihen.

Joka tapauksessa, kyllä se tästä. Kyllä mekin vielä ehditään nauttia kesästä ja jätskistä!:)

Pipsu 8+5

Katja 26v. la 6.1. ensimmäinen
Ritu la 13.1
Nina la 15.1, neljäs
Lyyli
Kaura 31v, la n.30.1, toinen, Turku

Uusi plussaaja ilmottautuu ketjuunne. Perjantaina on eka neuvola, jolloin saadaan vähän tarkempi la. Kuvotuksesta arvasin olevani raskaana, kun edellisessä odotuksessä yökkäsin 4kk. Toivottavasti nyt ei tule yhtä rankkaa, kun kotona on jo vuoden vanha poika. Töissä olisi varmaan helpompaa, mutta nyt vietetään kesää hoitovapaalla :)

Onneksi kylmät herkut helpottaa oloa!!!
Kaura n.7+0

Hei vaan uusille!

Enää en valita oireiden puuttumisesta! Tänään oli aivan kamala aamu(päivä). Pikkumies herätti puoli yhdeksältä enkä meinannu millään päästä sängystä ylös. Piti laittaa miehille ruokaa ja pojalle puuroa ja vähän väliä istua viileällä lattialla että jakso taas pienen pätkän eteenpäin. Kamala kuvotus ja väkipakolla sain syötyä itsekin jugurtin. Ja piti vielä paistaa jauheliha makaroonimössöä =) varten ja siitä ei meinannu tulla mitään. Miten se voiki haista niin pahalle paistettaessa??! Pidin sitte ananasta nenän alla niin pysty välillä sekottaan. Olo alko helpottaa ku pääsin sänkyyn, poika leikki ympärillä puol tuntia ja ku mies tuli puoliltapäivin tauolle niin sain jopa vartin torkahtaa. Ja sängystä kömpi uusi ihminen =). Tuumasin vaan äsken että taitaa olla pakko kertoa pikkusiskolle kun se tulee meille pojan ammaksi, kun voi olla vähän vaikeaa selittää muuten pahoinvointia ja väsymystä ;) Jospa se pysyis siskojen salaisuutena sitten pari viikkoa.

Kuinka aiotte viettää juhannusta? Me ollaan pääosin kotosalla, käväistään varmaan mun kotona ja miehen serkku vaimonsa kanssa tulee käymään. Sitte pitääkin leipoa ja järjestellä paikkoja kun sunnuntaina on pojan 1-vee juhlat =). Tänäänkin pitäis jotain väsätä kun miehellä on huomenna synttärit.

Pitäisköhän meidän alotella uutta ketjua kun täällä alkaa olla jo näitä viestejä aikas paljon???

Elin@ & Peukaloinen 7+4