Tammimammat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä kävin tänään ilmoittautumassa neuvolaan ja eka käynti olis vasta heinäkuun 3. päivä. Täti lupasi kuitenkin koittaa saada ultran käyttöön =). Sillon olis jo viikkojakin 10+3, mutta koska oon aikas varma, että oikeesti on viikko vähemmän, niin siksi noin myöhäinen ajankohta. Meillä on kunnassa säästökuuri, niin vähän nihkeesti jakelevat muutenki aikoja uudelleen synnyttäjille =(.

Maha vihlonta on nyt vähentyny, kun oon ottanu rauhallisemmin, joskus vähän nipistää. Ja mun ei tee mieli syödä yhtään mitään. Painokin on laskusuunnassa, mikä on positiivista. Mulla kun on 15 kg extraa... Syönnin jälkeen tulee aina huono olo. Pitää oikein kellosta kattoa ruoka-ajat, ettei ala heikottaa! Ihan erilaista ku esikoisella, jolloin piti syödä koko ajan ettei oksettanu. Painoaki tuli 3kg ekan kuukauden aikana...

Me ollaan kerrottu mun kahdelle sydänystävälle, joiden kanssa tulee juteltua aika paljon. Olis muuten aika hankalaa olla puhumatta asiasta. Ajateltiin kertoa perheille juhannuksena, kun pojalla on sillon sunnuntaina 1-vee synttärit, mutta sillon on aika paljon ""ylimääräistäkin"" väkeä paikalla, niin jospa sitte sen ekan neuvolan jälkeen. Elleivät arvaa aikasemmin. Meinaa nimittäin meikäläisenki maha alkaa pullistella!

Ihana kuulla että olette jo jotkut nähneet pikku murusen ja kuulleetkin sydänääniä! Jospa minä kuitenkin käyn siellä yksityisellä...

Elin@ & Peukaloinen 6+2

Täällä meneillään rv 8+1 ja edelleen huono olo, ihanaa, ainakin tietää että pikkuinen on hengissä! Perjantaina edessä eka neuvola, ei hirveästi kiinnosta kun ei vielä kuunnella sydänääniä eikä ultrata. Mutta pakko kai siellä on käydä verta antamassa ja purkkiin pissimässä jos aikoo neuvolatädin kanssa väleissä pysyä ja saada kelalta tulevaisuudessa äitiysavustukset ja muut jutut.

Pientä ärtymystä siis ilmassa neuvolaa kohtaan, kun tuli siellä juuri ennen joulua käytyä ja uudet vauva-esitteet haettua. Esikoinen parhaillaan unilla, joten saan rauhassa olla ärtynyt, pahoinvoiva ja väsynyt!!

Muille mukavaa päivänjatkoa!!

Musta on tulla aika epäsosiaalinen tän asian myötä. Ei vaan halua nähdä niitä ihmisiä joille ei vielä halua raskaudesta kertoa, välttelen tilaisuuksia missä joutuis syömään, en halua mennä edes työkavereiden kanssa lounaalle, ettei ne huomais mun yökkimistä. Juhannusta en uskalla suunnitella kun ei sit tiedä vointia. Tämmöstä. Mutta eikö se tosiaan mennyt niin että sikiö voi hyvin kun äiti voi huonosti. Nyt on ollu havaittavissa myös ärtymystä ja kiukkua, mut kai se johtuu tästä kaikesta eräänlaisesta stressistä. Kaikki vaan sanoo että muista sit ottaa ihan rennosti...ei kovin helppoa.

Ei ole kukaan osannut vastata siihen mitä neste kohdussa tarkoittaa?! Olen kyllä muilta palstoilta lukenut, että lähes jokaisella on menkkojen aikaan nähtävissä ultralla nestettä kohdussa. Joten oiskohan mun tapauksessa kyse siitä että rippeitä vanhoista menkoista on sinne jääny, jotka ei sit koskaan tullu ulos. Eli voi sieltä jossain vaihessa viel pari tippaa tulla. Lääkäri ei lähteny arvailee mistä kyse. Mutta sikiö siis voi kuitenkin hyvin ultratessa.

rv7+2

Multa löytyy varmaan kaikki mahdolliset oireet nyt, mitä raskaudesta olen ikinä lukenut... Eli pahoinvointi on tullut uutena, mutta ei onneksi kovin paha. Kaikkein huonoiten voin syömisen jälkeen. Liha/kana/kala ei meinaa mennä ollenkaan, yököttää ajatuskin! Kun taas kasvikset ja hedelmät, kaikki raikas maistuu. Tänäänkin söin lounaaksi pelkkää perunamuusia, kirsikkatomaatteja, kurkkua ja miniporkkanoita. Saa nähdä kuinka käy hemoglobiinin, jos olen pitkään tuolla linjalla.. Kun ei taida lähtötasokaan olla kovin korkealla. Mehujää muuten maistuu myös ihanalle!

Aivastamisen jälkeen olen kippurassa puoli minuuttia, kun repii niin kovasti. Mitenhän sitä oppisi aivastamaan sillein varovasti?

Mites muilla muuten ihon ja hiusten laita? Onko kukaan huomannut mitään muutoksia vielä? Mulla on iho nyt tosi hyvässä kunnossa, hiuksissa en ole huomannut vielä mitään..

Taidan jatkaa vielä hetken töitä, että voin pitää pidemmän viikonlopun, kun tulee vieraita!

Katri 8+6

Mekin sitt käytiin ekassa neuvolassa tänään ja täti ultras masun päältä. Siellähän se masuasukki köllötteli!!Ja saatiin kolme kuvaa mukaan!Ihan yllätyin tosta ultrauksesta, sillä edellisellä asuinpaikalla oli vain yks ultrauskerta.Mutta se on näköjään kunnasta kiinni...Ja tytöllekin koitettiin kertoa että äitin masussa on on vauva, mutta eihän raukka vielä semmosta ymmärrä...Ja laskettuaika ois näillä näkymin 15.1 mutta oottelen vielä tota sisäistä ultraa,siellä varmistuu...Väsymys vaan painaa, mutta jospa se jo kohta hellittäis!!Saas nähä lämpeneekö nää kelit tästä...

Heaven ja Tiuhti 8+1

Nelly, ihan sama tilanne täällä... eli tunnen oloni tosi epäsosisaaliseks ja hankalaks. Välttelen ihmisiä ja mahdollisia hankalia tilanteita, jos jotkut ystävät kutsuu meitä iltaa viettämään niin mä en haluais mennä koska en halua kertoa vielä jne.. samoin työpaikan ulkoilupäivä tuottaa harmaita hiuksia, en pysty valehtelemaan ihan mitä tahansa kun oon muutenkin todella huono valehtelija. Juhannuksena on aikomuksena kertoa sukulaisille ja ystäville, joita silloin tavataan, niin ei mee pilalle se juhla. sitäpaitsi tuntuu siltä että yhtäkkiä ei löydy mitään järkevää puhumista kenenkään kanssa kun ei pysty puhumaan asiasta joka pyörii omassa mielessä jatkuvasti...

Mulla on nyt pari aamua ollu niin hyvä olo että oikein ihmetyttää, kun sitä edelliset aamut oli todella kaameita vaikken oksentanutkaan. voiskohan olla että asiaa auttoi kunnollinen iltapala, ei ollut vatsa ihan tyhjänä näinä hyvinä aamuina.

(selitän heti alkuun että olen vuoden 2006 tammimamma ja kävin täällä vain fiilistelemässä..) ;)

Mutta tuosta vuodosta mikä näkyi ultrassa. Se voi olla hematooma eli ns. mustelma kohdussa. Mulla on ollut parikin vastaavaa tapausta lähipiirissä. Toisella vuoteli pitkin raskautta ja toisella taas loppui alkuraskauden jälkeen. Syynä saattoi esim. olla alkanut kaksosraskaus, mutta toinen sikiö oli kuollut heti alkuunsa.

Toivottavasti kaikki menee hyvin ja ei kannata liikaa panikoida etukäteen, tää oli vain yksi arvio mitä mahd. voisi olla.

Ihanaa raskausaikaa kaikille tammimammoille *muistelee haikeana*

Tänne ei kuulu oikein mitään. Ruoka on alkanu taas maistua ja vihlaisutkin on harvassa. Ainoa oire on suunnaton väsymys. Ja viime yönä huono olo! Olin tänään ostoksilla ja piti jättää kesken kun en kertakaikkiaan jaksanu enää ravata kaupoissa. Selkä oli ihan jumissa ja pää sumeena. Kotona sain onneksi ottaa puolen tunnin unet. Pikkusisko hoiti poikaa. Nukahdin samantien ku iskin pään tyynyyn. Sisko ei onneksi kummemmin kyselly ;) (ei vielä tiedä) Se on mulla pojan hoitajana nyt kesäloman minkä viitsii. Saan tehdä pihahommia ja siivota kunnolla (joopa joo) juhannukseksi.

Huomenna on ystävä tulossa käymään ja aion hänelle kertoa masuasukista, kun hän on tietoinen yrityksestäkin. Hänellä oli aikanaan lähes sama la kuin mulla nyt, tosin kaks vuotta taaksepäin =)

Elin@ ja Peukaloinen 6+4

Hei! Ilmottaudun mukaan tähän, vaikka en tiedä miten tämä systeemi teillä ""toimii"". Kirjoitellaan kuulumisia ja vaihdetaan kokomuksia, varmaankin?

Siis nyt on rv 8+1, laskettu aika joskus tammikuussa. Yhden laskurin mukaan 15.1. mutta luulen että oikeasti on vähän myöhemmin pitkän kierron takia. Neuvolaan olen menossa juuri ennen juhannusta, siellä selvinnee sitten enemmän.

Ensimmäistä odotan, enkä ole vielä tätä oikein sisäistänyt. Vauva on kovin toivottu, mutta koko ajan tuntuu että onko se nyt todellista? Kun ei tunnu missään. Eilen kyllä oli huonohko olo, mutta silti. Vielä en tästä voisi kenellekään kertoa, kun ei oikein itsekään usko. Täytyy odottaa ultraa ja varmistusta.

Niin ja ikää on 32v.

Tervetuloa joukkoon Jossu! Nyt menossa rv7+4(tai6). Mulla huonovointisuutta ollu kohta kaksi viikkoa. Tänä aamuna tuli eka puklu, mitä olen pystyny tähän asti pidättelee. Mitä tahansa syönkin niin yököttää, mutta parhaiten alas menee hedelmät ja kaikki kylmä. Kohta pitäis jotain lounasta syödä, yöks.
Osaisko joku vastata:
Voiko huono olo pahentua vielä viikon 8 jälkeen?
Milloin suojaava limatulppa muodostui kohdun suulle?
Onko rinnat kipeät vain alkuraskaudessa vai koko raskauden ajan?
Missä vaiheessa lämmöt putoaa taas normaalille tasolle?
Nyt viikolla kahdeksanhan istukka ottaa käsittääkseni keltarauhasen tehtävät jatkaakseen - aiheuttaako se uusia tuntemuksia?

yksi lisää haluaisi mukaan. =) esikoista odotellaan syntyväksi pirkanmaalle 10.1 eli nyt rv 9+0. jännää on! huonoa oloa ei ole ollut, pientä huimausta ja väsymystä lukuunottamatta. ensimmäisten viikkojen pömppömaha alkaa onneksi oleen poissa, taas mahtuu normaaleihin farkkuihin.
ensimmäinen neuvola on juhannusviikolla, sitä tässä jo kovasti odotellaan.. monesti olen lukenut muiden teksteistä; onneksi on pahoinvointia ja oksettaa niin tietää sikiön ainakin olevan kunnossa? pitäisikö meillä muilla olla sitten syytä huoleen?? mukavaa odotusta kaikille pytyn/ei halaajille =D

Tervetuloa kaikki uudet!

Mulla oli tänään ensimmäinen lääkärikäynti, rv 9+0. Eli melko aikaisin. Lääkäri yritti löytää dopplerilla sydänäänet, mutta ei ne vielä kuuluneet.

Yksi asia jäi vaivaamaan tuossa käynnissä. Lääkäri sanoi, ettei olisi tutkimuksen perusteella voinut sanoa minun olevani raskaana, kun kohtu tuntui niin pieneltä. Neuvoi halutessaan menemään yksityiselle ultraan varmistamaan asian.

Nyt on just sellainen olo, että en tiedä uskallanko mennä ultraan, jossei siellä mitään olekaan, niinkuin mun marraskuun tuulimunassa.. :/

Missä vaiheessa kohdun kasvamisen pitäisi tuntua sisätutkimuksessa? Kokemuksia kellään?

Seuraava neuvola on juhannuksen jälkeisenä maanantaina. Toisaalta ei tekisi mieli sinnekään asti odottaa ja murehtia, jos alkio onkin vaikka kuollut..

Tervetuloa joukkoon, sara*! Itsekin pohdiskelin tuota vointia, menossa rv 8 + 1 eikä huonosta olosta tietoakaan. Väsyttää kyllä ja rinnat ovat kuppikoon suuremmat, mutta muuten ei mitään! En todellakaan usko, että äidin pahoinvointi millään tavalla vastaisi sikiön hyvinvointia tai toisinpäin. Siinä vaiheessa jos oireet muuttuvat näillä viikoilla - jo alkanut pahoinvointi häviää ""liian"" pian tms - voi olla jotain häikkää. Näin ainakin minun gyneni kertoi. Eka ultra eilen, kaveri 16,5 mm pitkä ja sydän sykki eli täällä kakki hyvin:)

Jossullekin tervetuloa mukaan joukkoon:) Meillä näyttäisi olevan aika lailla sama aikataulu, tänään 8 + 1 ja LA 20.1.

Neuvolassa eivät välttämättä osaa tuota aikaa tarkistaa, ekassa ultrassa enemmänkin. Lähinnä jutusteltua siellä neuvolassa ja verikokeet yms.

Minullakin oli samanalainen epätodellinen olo (myös ekaa odotellaan) ja vasta eilen tehty eka ultra sai uskomaan, että kaveri on oikeasti olemassa. Suosittelen käymään!

Varasin ajan ultraan maanantai-iltapäiväksi. Kyllä jännittää mennä, täytyy pitää peukkuja ettei mun pelko käy toteen. En jaksaisi toistamiseen tätä luontoäidin sairasta ""annetaan - otetaan pois ""-leikkiä...

Toivon todella, että mulla nyt sitten on vaan niin pieni kohtu jo alkujaan, kuten jostain luin. Tai että lääkärini ei vaan ollut niin pätevä.. Oli miten oli, hirveän stressin se mulle kyllä sai sillä kommentillaan! Tulisipa maanantai pian..

Hyvää viikonloppua teille muille odottajille!

Hattara, mulla on kyllä juuri noin käynyt, että viime viikolla oli etovaa oloa, ja alkuviikosta nyt todella pahoinvointia, ja nyt taas on ollut muutaman päivän hyvä olo. Oksentanut en ole kertaakaan, ja nyt vähän mietinkin että miksiköhän voin niin hyvin.. tänään eka neuvola eli onneksi saa kysellä siellä. Mutta eiköhän tuokin pahoivointi kuulu samaan sarjaan muiden oireiden kanssa, eli on hyvin yksilöllistä. Toivon ainakin että kaikki on kunnossa.
Katri, hyvä kun menet ultraan niin ei tarvitse stressata itseään ja elää epävarmuudessa. Toivotaan että pikkuinen on hyvässä kunnossa : )
Mulla mies tulee mukaan tähän ekaan neuvolaan, vaikka sain sellasen ajan että hän joutuu olemaan melkein puoli päivää poissa töistä. Mutta halusi itse tulla ja minäkin halusin hänet mukaan, tulee koko raskaus molemmille konkreettisemmaksi. Jännittää kyllä vähän neuvolaan meneminen : )

rv 9+5

äityli la 1.1., toinen lapsi
Mimitsu 32v. la 2.1., toinen lapsi, Vantaa
Neppis 25v. la 5.1, esikoinen, Satakunta
Aino 31v. la 7.1. ensimmäinen, Turku
Katja 26v. la 10.1. ensimmäinen
Katri 28v. la 10.1. ensimmäinen, Helsinki
Leonor 27v, la 10.1, kolmas, pohjoinen
Sara, la 10.1, esikoinen, Pirkanmaa
Nöpi 27v, la 12.1 , ensimmäinen, Järvenpää
Ritu la 13.1
Pippa 24v. la 14.1, ensimmäinen, Häme
Meri* 24v. la 14.1., toinen lapsi, Eurajoki
Jossu 32v, la 15.1, ensimmäinen
Marika 28v. ensimmäinen, Turku
Nina la 15.1, neljäs
Lyyli
Heaven 25v. la 16.1. toinen lapsi, Lahti
Tiuhti 29v. la 16.1. ensimmäinen, Turku
katja78 27v. la 19.1. toinen lapsi, Pohjois-Savo
Nelly 31v, la 19.1., esikoinen, Hki
Hattara 30v., la 20.1., esikoinen, pk-seutu
Pink1983, la 24.1, toinen, Hyvinkää
Elin@ 24v. la 26.1, toinen, Keski-Pohjanmaa
Masi 21v, la 26.1, ensimmäinen, Karjaa
Marsuli 30v, la 30.1, toinen, Hyvinkää

Koitin vähän päivitellä tota listaa, mutta en löytäny kaikilta kaikkia tietoja, joten lisäilkää jos viitsitte. Laitanpa ohjeetkin jos joku ei tiedä. Eli hiiren vasen pohjaan listan yläreunasta ja ""väritä"" lista. Hiiren oikeasta klikkaus ja valitse ""kopioi"". Sitten uuteen viestiin taas klikkaus hiiren oikella ja valitse ""liitä"", jolloin lista tulee näkyviin viestiruutuun. Sitten voit korjailla ja lisäillä tietoja listaan ja kirjoitella kuulumiset ihan normaalisti =).

Tänne ei ihmeempiä. Aamulla ei ruoka maita ja mahaa taas vihloo. Ja väsymys on kova. Päivisin ei tahdo jaksaa mitään. Pojan kakkavaipan vaihto on lähes ylivoimaista, mutta pakko tehdä. Tekis vaan mieli maata sohvalla. Kerroin tänään yhdelle ystävälle ja hän oli kovasti iloinen. Onko teillä kellään lähipiirissä henkilöä, jolle on vaikea kertoa raskaudesta? Minun veljeni vaimolla on ollut aika paha endometrioosi, toinen munasarja on jo poissa pelistä ja toinenkin vaatisi jo kovaa hoitoa. Heille oli jo hankala kertoa esikoisesta, eivätkä he oo koskaan kyselleet mitä pojalle kuuluu tms, joten on vähän vaikeaa. Tiedän kyllä, että he ovat varmasti iloisia meidän puolesta, mutta kuitenki varmaan heille kova pala. Vielä kun toinen tulee näinkin pian.

Mullakin on tuo pahoinvointi vähän vaihdellu. Joinakin päivinä ei mitään ja joskus tauotonta.

Elin@ ja Peukaloinen 6+6

Kiitos tervetulotoivotuksista Hattara ja muut!

Vaikka olo on epätodellinen eikä millään meinaa uskoa, että joku mahassa asustelisi (kun ei juuri pahoinvointiakaan ole), en silti taida mennä ultraan yksityiselle. Kunnallinen ultra on viikolla 12 ja eihän siihen enää ole pitkä aika. Olen aika kärsivällinen ihminen;-) Tähänkin mennessä aika on hurahtanut huomaamatta, joten muutama viikko lisää ei haittaa.

moipsan!!
ja elin@lle iso kiitos listan päivityksestä että pääsin sinne kun omat taidot tän koneen kanssa on aika olemattomat..heh! tänne ei kummempia..vointi on parempi hetkittäin ainakin! eka neuvola eilen ja nyt pitäis varata aikaa siihen np-ultraan joltain yksityiseltä kun meillä ei sitä muuten tehdä:( ja ultraan haluan jo senkin takia et vähän näkis pientä...mullakin masun turvotus laskenu vaiks iltasin on ihana pömppä! niin ja joku ihmetteli oireita/oireettomuutta..mulla ensimmäisestä koko yheksän kuukautta pahoinvointia ja toisesta ei mitään oireita..kolmas oli kans melko oireeton odotus,eli aikas yksilöllistä tai siis raskaus kohtasta!! mul on nyt mielialojen heitot aika pinnassa,tuntuu etten ol muuta kun kiukkunen ja kaikki muut kärsii;) saan koko ajan hillitä itteäni ku tuntuu et nuppi räjähtää pikku asioista...voi hormoonit voi hormoonit;) muilla samaa ""vikaa""? tulipa tekstiä;) mut kaikille hyviä vointeja ja masun pyöristystä!

Heips,
ajattelinpa sitten itsenikin ilmoittaa joukkoon, LA on 18.1. Ensimmäinen tulossa, joten olen vielä vähän hämmentynyt kaikesta. Huono olo on päivittäistä ja väsymys/jaksamattomuus. Kävin tänään ensi kerran ultrassa, ja siellähän se pikkuisen sintin sydän sykytti. Tippa kyllä vierähti poskelle. En tiedä miten muualla Suomessa, mutta ainakin Oulun alueella voi osallistua tutkimukseen, jolloin saa kuukausittain ultran (miimuspuoli lienee, että pitää antaa 3 putkiloa verta joka kerta, siis jos pelkää pistoja ja verinäytteitä...). Lääkäri totesi samaa kuin terkkari aiemmin viikolla: hyvä hyvä jos olo on paha! Eli kaikki pitäisi mennä hyvin. Toisaalta kyllä minua ainakin pelottaa keskenmenon mahdollisuus, jos kuitenkin tod.näk. on 1/10 tai jopa 3/20. No, ei muuta kuin toivotaan että kaikki menee hyvin.

Kenellekkään muulle ei olla vielä kerrottu, mutta taidan omalle äidille kertoa nyt, kun varmasti tiedän (ts. oli niin epätodellinen olo, kun raskaustesti näytti viivaa aiemmin, vasta ultrassa sen kuvan näkeminen varmisti asian...), sillä oman äidin tuki tulee tarpeeseen. Semmoista tänne, ja toivotaan, että kohta olo on jo vakaampia ja jaksaa alkaa nauttia kesästä:)

Pipsu ja Tirpake

äityli la 1.1., toinen lapsi
Mimitsu 32v. la 2.1., toinen lapsi, Vantaa
Neppis 25v. la 5.1, esikoinen, Satakunta
Aino 31v. la 7.1. ensimmäinen, Turku
Katja 26v. la 10.1. ensimmäinen
Katri 28v. la 10.1. ensimmäinen, Helsinki
Leonor 27v, la 10.1, kolmas, pohjoinen
Sara, la 10.1, esikoinen, Pirkanmaa
Nöpi 27v, la 12.1 , ensimmäinen, Järvenpää
Ritu la 13.1
Pippa 24v. la 14.1, ensimmäinen, Häme
Meri* 24v. la 14.1., toinen lapsi, Eurajoki
Jossu 32v, la 15.1, ensimmäinen
Marika 28v. ensimmäinen, Turku
Nina la 15.1, neljäs
Lyyli
Heaven 25v. la 16.1. toinen lapsi, Lahti
Tiuhti 29v. la 16.1. ensimmäinen, Turku
katja78 27v. la 19.1. toinen lapsi, Pohjois-Savo
Nelly 31v, la 19.1., esikoinen, Hki
Hattara 30v., la 20.1., esikoinen, pk-seutu
Pink1983, la 24.1, toinen, Hyvinkää
Elin@ 24v. la 26.1, toinen, Keski-Pohjanmaa
Masi 21v, la 26.1, ensimmäinen, Karjaa
Marsuli 30v, la 30.1, toinen, Hyvinkää
Pipsu 25v, la 18.1, esikoinen, Oulu

katjalle paljon tsemppiä maanantain ultraan! pidetään peukut pystyssä että kaikki on niin kuin pitääkin.
meillä on muuten sama la! =)

kertomisesta.. tuntuu etten haluais kertoa vielä aikoihin kenellekään! haluaisn pitää tämän salamatkustajan minun ja mieheni välisenä salaisuutena... ennenkuin kaikki näkee päältäpäin.

vaikeimmalta tuntuisi juuri nyt kertoa mieheni vanhemmille ja siskolle. siskolla on 2 peräkkäin syntynyttä ""vauvaa"" jotka ovat saaneet mummun ja papan täydellisen huomion ja kaiken ajan..he eivä muusta osaa puhuakkaan! tuntuisi pahalta rikkoa tämä yltiötöydellinen onnen symbioosi...
ja miltähän siskosta mahtaa tuntua.. siis aika kun elämä ei pyöri enää vain hänen lastensa ympärillä... tähän asti hänellä on ollut valta aikatauluttaa läheistensä menemiset vastaamaan omia menojaan ja tarpeitaan.. on muten tehnyt aikamoiset aikataulut! ;D

äidilläni on jo niin monta lastenlasta että vaistoan suurimman ""kiinnostuksen"" menneen..ja muuttuneen ehkä tietyllätavalla rasitteeksi? hän asuu osittain eri paikkakunnalla ja kun on kotopuolessa käymässä kaikki haluavat tuoda lapsensa kerralla mummille hoitoon.. he eivät aina ihan ymmärrä että mummikin voi haluta joskus tehdä amia ""hommiaan"",sen sijaan että olisi 24h lapsenvahti...älkää ymmärtäkö väärin, äitini rakastaa jokaista lastenlapsiaan kovasti!

tälläisiä ajatuksia... mieheni on asioista ihan toista mieltä ja pitää minua ihan höpönä kun tollaisia tulee edes mieleen.. on varmaan aivan oikeassa!
onko muilla ollut samanlaisia ajatuksia?

ihan hyvä että työt alkavat taas ensviikolla, saa ihan oikeaa ajateltavaa! =D
aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!

Sara*, mulla on vähän samansuuntaisia ajatuksia, koskien miehen siskoa. Meidän esikoinen on molempien suvun eka lapsenlapsi, joten hän on kyllä saanut huomiota, mutta miehen siskolle tuli vauva kolme viikkoa sitten ja haluan antaa kaikkien nauttia tästä vauvasta mahdollisimman pitkään ilman seuraavan ""odotusta"", tai siis en halua viedä yhtään huomiota pois heiltä. Tiedän kyllä, että he eivät asiaa noin ajattele, vaan ovat varmasti meidän puolesta iloisia. Omalta puoleltani vanhempani ja sisko ja pikkuveli ovat varmasti riemuissaan pikku2 tulosta. Isoveljestä taisin jo kirjotella aikasemmin, että heillä on vähän hedelmällisyysongelmia.

Mitä sinä muuten tarkoitat tuolla aikatauluttamisella? ihan mielenkiinnosta, että onkohan itse tullut tehtyä samaa =)

Hei kaikille!

Täällä on puhuttu noista oireista paljon, osalla on ja osalla ei. Itsellä ""krapulainen"" olo kesti 1 1/2 - 2 viikkoa ja hävisi yhtä-äkkiä. Olin tietenkin huolissani. Sain neuvolasta ajan ja kurkkasivat mitä pikkuveijarille kuuluu. Onneksi kaikki oli hyvin, sydän pamppaili kiivaasti ja koko vastasi viikkoja. Kuulemma oireet ovat senkin puoleen yksilöllisiä että voivat kadota hyvinkin pian. Muita oireita on kyllä edelleen kuten usein tuleva nälkä, huimaus ja väsymys. Huomenna on sitten mun ensimmäinen oikea neuvolakäynti. Mulla onkin paljon kysymyksiä valmiina.