Tammimammat 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Terveisiä Joulukuu 2006ketjusta, sieläkin harjoitellaan uutta palstaa käyttämään. Ajattelin kirjoitella että ei teidän tarvitse rekisteröityä mihinkään käyttäjäksi, voitte ihan hyvin jatkaa kirjoittelua entisellä nimimerkillä suoraan, näin ei mene koko ketjun ihmiset ihan sekaisin ;-)
Toivottavasti kukaan ei vedä hernettä nenään, se ei ollut tarkoitukseni =)
Hyvää kesää kaikille ja onnelista odotusta!

hih, täällä jänskättää hirmuisesti, tänään olis tarkotus kertoa uutiset tuleville isovanhemmille : ) ja juhannuksen aikana muutamille ystäville ja muille sukulaisille, ihan omaa juhannusta helpottamaan. eipä tarvitse yrittää keksiä syitä miksei juomat kelpaa entiseen malliin : )
Mä en oo huomannu kysellä yhtään mitään neuvolassa enkä ultrassa, muiden viestejä lukiessa tulee mieleen että olis kiva tietää onko se oma kohtu kallistunut mihin suuntaan ja niin poispäin. ens kerralla sitten yritän tentata... kun kerran vaihdoin nimimerkkiä niin pysyn nyt sitten siinä uudessa..
Hauskaa juhannusta kaikille!!

Mimitsu 32v. la 1.1., toinen lapsi, Vantaa
pouta 29v. la 4.1. ensimmäinen, Turku (ex Marika)
Neppis 25v. la 5.1, esikoinen, Satakunta
Isolde 27v. la 6.1. esikoinen
Aino 31v. la 7.1. ensimmäinen, Turku
Leonor 27v, la 10.1, kolmas, pohjoinen
Sara, la 10.1, esikoinen, Pirkanmaa
Nöpi 27v, la 12.1 , ensimmäinen, Järvenpää
Ritu la 13.1
Pippa 24v. la 14.1, ensimmäinen, Häme
Meri* 24v. la 14.1., toinen lapsi, Eurajoki
Jossu 32v, la 15.1, ensimmäinen
Nina la 15.1, neljäs
Lyyli
Heaven 25v. la 16.1. toinen lapsi, Lahti
Tiuhti 29v. la 16.1. ensimmäinen, Turku
katja78 27v. la 19.1. toinen lapsi, Pohjois-Savo
Nelly 31v, la 19.1., esikoinen, Hki
Katri 28v. la 19.1. ensimmäinen, Hki
Hattara 30v., la 20.1., esikoinen, pk-seutu
Pink1983, la 24.1, toinen, Hyvinkää
Elin@ 24v. la 26.1, toinen, Keski-Pohjanmaa
Masi 21v, la 26.1, ensimmäinen, Karjaa
Marsuli 30v, la 30.1, toinen, Hyvinkää
Kaura 31v, la n.30.1, toinen, Turku

Onko muilla ongelmia nähdä koko ketju? Näen, että 22.6. on viimweisin kirjoitus ja kun tulen tähän ketjuun niin viimeisin viesti, minkä näen on 18.6. 18:26 kirjoitettu.
Mä en sitten tykkää yhtään tästä uudistetusta Ellien ulkomuodosta

Moro

ensimmäisen viestin yläpuolella on yläpalkissa nuoli, jota pitkin pääset siirtymään seuraavalle sivulle ja seuraaviin viesteihin! Näitä viestejä on meillä jo kolmella sivulla. Mullakin kesti hetki, ennenkuin löysin sen.

Huomenia!

Kuinkas leidien juhannus sujui? Toivottavasti hyvin. Ja entäs te, jotka pähkäilitte sen juomisen salaamisen kanssa? Oletteko kertoneet, jäittekö kiinni vai menikö kaikki täydestä. Meilä oli kiva, leppoisa juhannus. Aattona olin yksikseen kotona, kun mies oli töissä, mutta juhannuspäivänä käytiin Pihlajasaaressa ja illalla vielä lähipuistossa piknikillä. Eilen lähdimme ajelemaan ja käytiin Kirkkonummella eläinpuistossa ihmettelemässä ja ihastelemassa eläimiä, mm. 400 -kiloista sikaa... ;) Sekä nauttimassa upeista merimaisemista Porkkalan rantakallioilla.

Tänä aamuna oli sitten taas neuvola. Ja terkkari varoittelikin, että sydänäänet ei välttämättä kuulu kun kohtu on niin taaksepäin. Mutta nepäs kuuluivatkin pienen etsinnän jälkeen ihan selkeästi! Oli ihanaa kuulla taas pikkuisen siellä olevan kunnossa.. Syke oli korkea n. 168. Paino ei ollut noussut yhtään, vaikka tuntuu että mahan seutu on turvoksissa ja kaikki housut kiristää. Onneksi turvotusta ei ole muualla.

Muutenkin kaikki oli kunnossa ja nyt on taas tosi hyvä mieli mennä töihin :) Hyvää viikonalkua kaikille!

Vanilja 10+3

Juhannus meni leppoisasti pitkälti kahdestaan silti kaikkia perinteitä kunnioittaen. Huono-olo ei vaivannut niin paljoa, kun sai ulkoilla ja lepäillä paljon, pakko on silti syödä jotain vähän väliä jotain pientä, muuten heikottaa, ja vessassa käyn melkein tunnin välein, kun juon niin paljon.
Oon kateellinen sulle Vanilja, kun ollaan kerran ihan samoissa päivissä ja sulla oli jo sydänäänten kuuntelu, meillä kun on terkkari lomalla, niin en sinne nyt pääse. Odottelen kutsua np-ultraan.

rv 10+3

Hellurei, mitenkäs muiden juhannus?
Meillä juhannus sujui mainiosti mökkeillessä ja veneillessä, oikein harmitti lähteä aamulla töihin, oisi voinut vielä jatkaa tuota lomailua. Onneks vain pari viikkoa töitä ja sitten lomalle : )
Mulla on ollut hirmu hyvä olo koko viikonlopun, teki hyvää saada nukkua paljon ja vain olla ja nautiskella. ja tuleville isovanhemmille kerrottiin uutiset viikonlopun aikana, samoin muutamalle ystäväpariskunnalle, joten nyt on vain muutama jäljellä jolle halutaan varsinaisesti kertoa, muut saavat huomata kun huomaavat : )
hieman harmitti huomata että kesävaatteet tuntuvat kiristävän, onneksi farkut vielä sopivat hyvin, niin ei tarvitse vielä töissä kenenkään huomata mitään ennen lomia.
onko täällä muita joilla on määräaikainen sopimus??

Hei kaikille! Juhannus meni hyvin, kukaan ei huomannut tai ihmetellyt juomattomuuttani. Tai ei ainakaan sanonut mitään. Heikotus ehti iskeä muutaman kerran, kun en tarpeeksi usein syönyt. Pitäisi katsoa oikein kellosta milloin syödä, koska sitten on jo myöhäistä kun tulee se heikotus ja oksetus ihan yhtäkkiä.

Ensi viikolla on ultra, siellä sitten lopullisesti selviää onko siellä elämää. Sydänäänethän ei mulla kuuluneet 10+5. Nyt vaan mietin, mitä sanon töissä niin pakottavaksi menoksi, että on lähdettävä puolilta päivin pois. Täällä on sellainen ärsyttävä kulttuuri, että kaikesta menosta ja sairaudesta pitäisi tehdä tiliä, kertoa oireet, tunteet jne. Ei riitä pelkkä menen lääkärille.

Heips vaan!
Hyvin meni juhannus täälläkin,istuttiin sukulaisilla grillailemassa ja saunomassa ja sunnuntaina oltiin koko päivä merellä.Ihan sai rentoutua,nyt vielä kun jaksais tän viikon.Sitten on kuukauden loma!Jee!
Isolde:mulla lukee sopimuksessa,että voimassa toistaiseksi.Kaiketi sitten määräaikainen,mutta aikovat kouluttaa musta pikkupomon,että tuskin mitään hätää tulee.Ainoo vaan,etten tiedä kiinnostaako mua hirveästi kouluttautua,kun ajattelin lähteä vielä kouluun ihan muulle alalle (tai palata omaan ammattiin vastaaviin hommiin)
Meillä odotellaan malttamattomasti lääkäriä ja ultraa,pari viikkoa vielä.
Onneksi on vähän pilvisempää,jaksaa tehdäkin jotakin..
9+4

Me oltiin ihan kotosalla, perjantaina oli pari ystäväpariskuntaa ja kerrottiin sitte heille ettei tarvinnu ihmetellä mun mehulinjaa. Toinen naisista on itekki raskaana ja la on marraskuun alussa. Hän sanoikin että aavisteli heti jotain ku tulivat, kun olin vähän "sen oloinen". Perheetkin sai sitten tietää ja isovelikin suhtautui hienosti, onnitteli ja sanoi että hienoja uutisia oli (heillä on lastensaantiongelmia). Turhaan sitä jännitin. Vielä kerrotaan meidän isovanhemmille sitte "varmistuksen" jälkeen ja muut saa kans sitten kuulla/nähdä kun vastaan tulee. No, kuitenki, lauantai meni esikoisen synttäreitä varten leipoessa ja ilta oltiin ihan kotona ilman vieraita. Eilinen menikin sitten synttäreiden merkeissä. Vieraita oli reilu parikymmentä. Mulla vähän helpotti paha olo viikonlopun aikana ja ruokahalu kasvo samaa tahtia. Maha tulee kyllä tosi kipeäksi kun en oo kolmeen viikkoon syöny "normaalisti". Välillä vielä kyllä etoo ja kaikki hajut tuntuu hirveän voimakkailta. Varsinki esikoiselle kaupasta ostetut valmiit soseruuat haisee ihan hirveälle! Oon koittanu aina nakittaa jonku muun syöttöpuuhiin jos vain mahdollista.
Sovittiin että lähdetään kaverin kanssa aleostoksille keskiviikkona. Käly tulee pojan kanssa ja kaverikin sai lapsille vahdin niin päästään ihan tuulettumaan ilman muksuja =). Olis kiva saada muutama kesäpusero, ehkä jotku capritkin jos löytyis vähän vyötäröltä joustava malli ;). Pojan 1-vee neuvola oli tänään ja moikkasin samalla äitiysneuvolan terkkaa että viikon päästä nähdään...
Hyvää viikon alkua kaikille!
Elin@ ja Peukaloinen 9+2

Samoilla viikoilla olen Elin@ sun kanssa. Tänään siis rv.9+3 ja meidän esikoinen täytti myös vuoden tuossa viikko sitten.
Etovaa oloa on ollut ja tietyt ruoat yököttävät enemmän, varsinkin lapsen soseiden maistaminen (onko liian kuumaa) yököttää ja kakkavaipanvaihto on tuskaa nykyään.
Mä en kertonut juhannuksena vielä vanhemmilleni, jotka olivat mökillä kanssamme, mutta saattoivat arvata.

Heips kaikille!
Lopulta minäkin löysin taas tämän palstan...
Kävin aamulla ekassa lääkärineuvolassa. Kaikki tuntui olevan ihan hyvin, mutta sydänääniä ei saatu kuulumaan. Sen vuoksi jo parin viikon sisään otettiin uusi kontrolliaika, jolloin tarkistetaan äänet. En panikoidu tuosta, koska viikko sitten np-ultrassa kuulin jumpsutuksen, joten eiköhän siellä masussa kaikki ole kunnossa. Paino oli pudonnut kilolla ja verenpaine aika alhainen 94/82, hb 135. Toisin sanoen kaikki ihan kunnossa täällä, kunhan vain saisin oksentelun vielä kokonaan loppumaan.

Olettekos muut vielä ostelleet äitiysvaatteita? Mulla on parit housut ja caprit, koska en mahdu enää entisiin vaaatteisiin. Maha pyörähti palloksi melkein heti, kun paljasta sain :) ja onhan se tietysti jo kahteen kertaan venytettykin, joten siksikin varmaan jo nyt niin iso.

Tunteet on myös nykysellään melko pinnassa. Olen kyllä aina tunteellinen ja herkkä, mutta nyt entistä enemmän. Harvaa ohjelmaa telkkarista pystyn katsomaan ilman silmien kostumista. Noloa, jos on vieraita tyyppejä lähettyvillä.

Mutta tässäpäs taas minun juttua!

Leonor 11+6

Elinalle:
No, mikäs yhteensattuma!!! En osannut ajatella ollenkaan, että se olet sinä!
Pitäisköhän munkin vihdoin kirjautua tänne listalle, kun kuitenkin käyn kurkkimassa teidän kuulumisia aina silloin tällöin!!

Alkuperäinen kirjoittaja lista:
Ritu la 13.1
Nina la 15.1, neljäs
Lyyli
Katri 28v. la 19.1. ensimmäinen, Hki
Pive 36v. la 26.1, toinen, Vantaa

Etova olo jatkuu tod. pahana!

Juhannuksena meinas syömiset jäädä: ainoastaan perunaa ja salaattia. Vieraina oli kaverit, jotka jo tiesikin raskaudesta, joten sain rauhasssa yrjöillä. Soitin ajan 12vk ultraan, joka onkin seuraava käynti vasta. Sydänääniäkään ei vielä kuultu, joten tuntuu epätodelliselta vieläkin (yrjöstä huolimatta).
Toivottavasti en oksenna sitä 18vk, mitä viimeksi, näin rajuna. Syön meinaan kaurapuuroo ja makaroonia ketsupilla, välillä menee jotain muutakin. Vitamiinit olen yrittänyt saada pysymään mahassa (pillerin).
Mietiskelen vaan miten ilmoitan töihin, kun olen hoitovapaalla syyskuun loppuun ja muutoksesta pitää ilm. 2kk ennen eli heinäkuun lopussa. Hilkulle menee ultrat ja lääkärit ja ilmotukset. En viitsi/halua mennä 3kk takia töihin/hankkia hoitopaikkaa. ja helpompaa se töissäkin on jatkaa samalla tavalla kuin tähänkin asti. Alunperin piti olla vaan 9kk pois..tällä menolla olen 3vuotta.

Kaura 8+6

Mulla on ihan sama tilanne töiden suhteen ku Kauralla, eli hoitovapaa loppuu syyskuun lopussa. En oo vieläkään saanu aikaseksi hakea hoitopaikkaa pojalle loppuvuodeksi. Toisaalta olis ihana olla kotona ja kasvattaa masua rauhassa, mutta toisaalta vois tehdä hyvää käydä töissä se 2,5-3 kk. Sais vähän omaa rahaakin. Mulle on vähän omantunnon kysymys jäädä suoraan äitiyslomalle kaikkine etuineen... Vaikka muutkin niin toki tekee! En tiedä, pian pitäis päättää, kun heinäkuun aikana pitää tosiaan hakea se hoitovapaan jatko! Kyselin keväällä vähän etukäteen meidän palkanlaskijalta että kuinka noin lomaltapaluurahat menee jos jää äitiyslomalle suoraan (en sillon vielä ollu edes raskaana) ja hän meinas että olis hyvä saada ne maksettua ennen sitä, mutta se vaatii työssäoloa. Yksikin päivä kai riittäis! Ja kovasti kaipailevat mua takas töihin, kun on kuulemma vähän hommat ruuhkautunu. Eivät nimittäin oo palkanneet mulle sijaista...
Pitääkin pyytää se np-ultra mahdollisimman aikasin niin sais vähän varmistusta tohon la-aikaan niin tietäis vähän tarkemmin äippäloman alkamisajankohtaa. Esikoiselta se oli kyllä jo viikolla 9+, kun luultiin viikkoja olevan kasassa 10+. Saatiin se kuitenki sisäkautta mitattua. Eli se vois ollakin heti parin viikon päästä.

Täällä on myös yksi määräaikaisessa työsuhteessa oleva. Mulla on sellainen työ, että sieltä ei mitään vakipaikkoja ja virkoja jaella.. Eli tutkijana. Ja nekin määräaikaiset on tosi lyhyitä olleet vielä, ja ovat niin kauan ennenkuin saan ne paperit yliopistosta.. toivottavasti syksyllä! Jatkossa sitten tod.näk. apurahatutkijana.. Moni hyviä ja huonoja puolia. Onkos täällä ketään jolla kokemusta vastaavasta?

Äitiysvaatteita en ole vielä ostanut, pitäis varmaan lähteä ostoksille kun ahdistaa kulkea kiristävissä vermeissä. Mulla on ainoastaan viime syksyltä (ajalta ennen tuulimunaa) yksi ihan kiva pooloneule, jota sitten syksyllä ja talvella tarvitsee. Nykyään monet äitiysvaatteet on niin kivoja, eikä enää mitään kaapuja. Musta on hienoa, että odottavillekin tehdään tyylikkäitä ja istuvia vaatteita. Eihän sitä mahaa tarvitse peittää, päinvastoin! :)

Tuossa taas tuo lista, joka ei ollut viimeisin kun siinä oli mun vanha nimimerkki.

Ritu la 13.1
Nina la 15.1, neljäs
Lyyli
Vanilja 28v. la 19.1. ensimmäinen, Hki

Listan päivitys taas, mun nimimerkki oli vanha. Luultavasti LA:kin vaihtuu, sitä päivittelen sitten ensi viikolla ultran jälkeen.

Ritu la 13.1
Joanna 32v, la 15.1, ensimmäinen
Nina la 15.1, neljäs
Lyyli
Vanilja 28v. la 19.1. ensimmäinen, Hki

Mä en ole ostanut vielä yhtään vauvatavaraa, en vaatteita, en mitään. Äitiysvaatteitakaan ei vielä tartte, kun alun turvotus on kokonaan laskenut. Vanhat vaatteet menee vielä hyvin päälle. Ihmettelen kyllä, miten olen näin rauhallinen enkä ole rynnännyt ostamaan pieniä söpöjä potkupukuja...

Mun ei onneksi tarvi miettiä vauvatavaroita, kun kaikki on vielä esikoiselta tallessa, vaikkakin kälyllä lainassa. Ja sieltä saan toivottavasti vielä lisää. Heillä kun on vielä tyttö (meillä poika) niin on sitte valmiina vaatteitakin sama kumpi tulee. Kaverilta sain jopa tuplarattaat "vuokran maksuna" kun hän asusteli meillä hetken aikaa =). Siihen pitää vaan uudet renkaat hommata. Voi sitten ens kesänä lykkiä vauvaa ja esikoista samalla pelillä. =) Äitiysvaatteitakin on joitakin (ei tosin vielä käytössä), mutta niitä tarvin lisää, varsinkin jos nyt intoudun menemään sinne työelämään hetkeksi takasin. Ei ole kuin muutama kunnollinen, kun osan ostin jo käytettynä ja uudetkin on ollu jo mun lisäksi kälyllä käytössä. Imetysliivitkin menee sitte varmaan kokonaan uusiksi kun annoin kaikki kälylle... eihän ne nyt määrättömiä pesuja kestä. Ja varmaan joutuu jotain imetyspaitoja väsätä itse kun voi olla ikävä talvisaikaan tissejä paljastella!
Tänään ei oo pahoinvoinnista ollu enää tietoakaan, jopa kahvi maistui hyvältä! Mahaa vähän meinasi vihloa kun ajelin parisataa kilsaa autolla ja päivän kävelin kun käytiin kaverin kanssa vähän aleostoksilla. Oli muuten ihan surkeat valikoimat =(
Maanantain neuvola meinaa ihan alkaa jännittämään, toivottavasti terkka saa ultran käyttöön!
Elin@ (joka ei nyt jaksanu kirjautua sisälle...) 9+3

Siis eikö täällä kukaan muu ehdi käydä ku minä ;). Mulla on ihanasti iltasin aikaa ku poitsu nukkuu enkä ite saa unta, vaikka sitte aamulla oon tosi väsyny. En vaan oo ikinä osannu kesäiltaisin nukkua. Päiväunet kyllä menis jos pääsis pojan kanssa yhtä aikaa levolle, mutta kun pitää yleensä aina keittää just sillon työmiehille kahvit. Mrrr!
Ei tullu pahoinvointi tänäänkään takasin, maha on kyllä kipeenä ja selkään sattu ja pyörrytti vähän väliä ku tein kukkapenkin ja istutin kukat siihen. Taisin olla vähän liikaa kyykyssä ja pää alaspäin...

Hei Elin@! Mä ehdin täällä hyvin käymään päivisin, kun vielä töissä olen. Loman alkuun reilu viikko, sitten varmaan jää vähemmälle. Jotenkin vaan ei ole mitään kirjoittelemista tästä raskaudesta, kun ei tapahdu mitään eikä tunnu mitään eikä näy mitään (=maha ei ole kasvanut). Pahoinvointi sentään pysyy kurissa entistä paremmin, kunhan vaan muistaa tarpeeksi usein syödä.

Ensi viikolla olisi tarkoitus kertoa vanhemmille, saa nähdä mikä show siitäkin tulee.

Tänään tulee 11 rvkoa täyteen ainakin jos laskee menkkojen mukaan, viikon päästä ois sitten 12 rvkoa täynnä, jokohan sitten uskois paremmin että kyllä tämä hyvin sujuu. Vielä en siis ole ollut np-ultrassa. Kuinka nopeasti olette te Helsinkiläiset saaneet siihen kutsun? Voi kuulemma tulla vaikka parin päivän varoituksella... Huonovointisuutta on ehkä oppinu jotenkin hallitsemaan tän viiden viimesen viikon aikana. Illat on nykyään pahempia, kaikki tökkii, ja väsyttää armottomasti, silti ei aina uni tule, kun mahaa kipristelee nälästä johtuen tosi nopeasti, vaikka ois jotain syönykin. Edelleenkään en ole pystyny mitään runsaita lihapatoja syömään, aika kevyt linja ollu, paino silti pysyny samana.
Joutuuko teistä kukaan ottamaan Zyrteciä heinänuhaan? Neuvolassa sanottiin, että se ois ok, mutta paketissa lukee ettei raskaana oleville. Joudun varmaan muutaman napin ottamaan. Viikko vielä töitä ja sit lomaa... Aurinkoisia päiviä kaikille!