Onneksi olkoon vaaveista! Meilläkin on uutisia: tyttö, 52 cm, 3950 g. Eilen tultiin kotia, ja eka yö meni ihan hyvin, mitä nyt yhet raivarit piti saada ja jouduttiin evakkoon alakertaan, että ees isiukko sai nukkua. Se viihytti papua sitten nyt aamulla, eli oon minäki nukkunu

Torstaina mulla oli koko päivän pikkusuppareita, mutten ottanu niitä yhtään vakavasti, ku ne ei tuntunu sen kummemmilta kuin aikasemminkaan. Ukolla oli sitäpaitsi team event tavarantoimittajan kanssa ja sen jälkeen viininmaistelu - tokihan sillä oli känny auki jotta voin soittaa, mutta en viittiny häiritä, ku ajattelin sen vaan turhaan ryntäävän kotia..

Illemmalla supparit alko tuntumaan ihan kunnolla, mutta oli tosi lyhyitä. Hain ukon junalta puolilta öin, ku busseja siihen aikaan täällä landella enää kulje. Ukko ehti nukkua puoli tuntia, ku heräs mun ähellykseen, ja soitti sitte jossain vaiheessa synnärille neuvoa kysyäkseen. Kätilö halus sitte munki kans puhua, ja naps, siinä puhuessa meni vedet alle. Onneksi olin laittanu varalta pyyhkeitä lakanoiden alle, eli ei patja ihan pilalle menny.. Tuntia myöhemmin ajettiin laitokselle, ku suppareita tuli niin tiuhaan. En ollu ku 3 cm auki, mutta sain kuitenki jäädä sinne, ja istuskelin viiteen senttiin asti ammeessa. Oli ihana siinä alussa, mutta sitten supparit tuli niin kipeiksi, ettei vesi enää auttanu. Sain akupunktion, mutta ne neulat oli vaan tiellä, ku en tajunnu varoo niitä. Siinä vaiheessa halusin sen epiduraalin NYT, vaikken etukäteen ollu kovinkaan innoissani siitä. Koitti se kätilö mulle happinaamaria sun muuta ehottaa ensin, mutta suutuin vaan. Taisin kirota ku merimies, ja ku ukko haisee alkoholille, tehtiin varmaan tosi hyvä vaikutus

Onneksi vuoro vaihtu, jotenki se uus kätilö oli "ankarampi" eikä niin vaan pompoteltavissa, mutta tosi hyvä. Jossain vaiheessa sain suppareita stimuloivaa, ku neljään tuntiin en ollu siitä viidestä sentistä avautunu ollenkaan, ja aukenin hiukan, ennenku piti stimuloida lisää.. Epiduraaliaki piti toisen narkoosilääkärin tulla kattoon, kun se ei enää auttanu hirveesti. Taas jossain vaiheessa (vähän sumuiset nuo muistikuvat..) alko ponnistuttaan, mutta papu ei ollu tarpeeksi alhaalla vielä. Ei se sieltä kyllä alas tullukaan, eli sain sitte vihdoin luvan ponnistaa, vaikka kätilö mielellään ois nähny pavun alempana. Parin kovan "turhan" ponnistuksen jälkeen papu lähti liikkeelle, ja loppu kävi aika nopeeta. Olin tosi väsyny siinä vaiheessa, ku jostain syystä en ollu nukkunu edellisenäkään yönä.. Ja papu synty siis vasta pe iltapäivällä, 12 h ehin olla laitoksella. Kyllähän sitä oli ku uus ihminen silti, ku "maailman kaunein vauva" (niinku varmaan kaikkien äitien vauvat on) tuli rinnalle! Siitä sitten yhteiselo on lähteny sujuun ihan ok. Ekan päivän sain levätä, ku papu nukku vain, mutta yöllä valvotettiin varmaan koko käytävää. Päivällä papu oli taas asiallinen ja kiltti, eikä isiukko meinannu millään uskoo, että hänen tyttärensä osaa karjua. Toinen yö meni tosi hyvin, siis yhet raivarit piti toki ottaa, mutta uni tuli kuitenki, ja saatiin molemmat nukuttua kunnolla. Saas nähä, tuleeko noista aamuyöraivareista tapa.. Mulla ei oo maito vielä laskeutunu, mutta imutellaan kuitenki ahkerasti ja eletään toivossa. Eilen papu sai vähän vettä, nyt laitoin ukon kauppaan hakeen korvikejauhetta, jos maito ei laskeutuskaan. Ihan varalta, itellä parempi olo. Rinnat on nyt kyllä niin turvoksissa ja arat, että eiköhän se maito oo tuloillaan, ja päästään kunnolla asiaan. Niin, papu on hiukan keltanen, mutta ottivat verikokeen eilen ennenku päästiin kotiin, ja arvot oli niin matalat, ettei valohoidolle oo tarvetta. Silmällä pitää pitää, että josko keltasuus leviää tai papu menee veltoksi, mutta se on kyllä oikeen terhakka hereillä ollessaan. Nyt ootellaan, että millon ne soittaa laitokselta, niillä on tapana kysellä kuulumisia kotiutuksen jälkeen.
Talvisia terkkuja - sataa valkosta taivaalta! Lumeksi sitä tuskin voi kutsua...