Tammimammat 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oltiinpa taas pudottu kauas...
Sain alkuviikosta päätöksen ä-rahasta, ja tänään pakkauksesta. Nopeeta toimintaa, mutta toisaalta kun ä-rahapäätös tuli työpaikan sairaskassan kautta niin olivat antaneet päätöksen seuraavana päivänä siitä kun olin sen heille lähettänyt. nyt sitten vaan odotan innolla pakkausta : ) kiva päästä pesemään ja näpelöimään niitä vaatteita, siinä sitten hahmottuukin paremmin että mitä sitä itse tarvii pikkuiselle ostaa, meillä kun ei ole mitään ennestään eikä voi oikeen siihenkään sokeasti luottaa että sukulaiset ostavat vastasyntyneelle jotain kivaa... eli pitäähän sitä olla sopivankokoista vaatetta päällepantavana jo kun lähdetään laitokselta kotiin.
Mulla on edelleen siivousvimma, vähän on hellittänyt mikä on sääli sinänsä koska siinä vimmoissaan saa niin paljon sellaista aikaseks mitä muuten tekee aivan liian harvoin...
Mä oon jo alkanut miettimään joululahjoja ja että minkälaisia kortteja sitä tänä vuonna askartelis : ) jotenkin haluaa saada kaiken mahdollisen jo hyvissä ajoin ennen joulua valmiiks että saa sitten olla jouluna ihan rauhassa ja vain nauttia ja popsia suklaata... sitä mä jo odotankin : )
Leonor, otan minäkin osaa koiranne takia. Mua ihan itkettää ajatuskin siitä että meidän rakas hauva kuolee joskus... onneks on vasta vuoden vanha ja siis ihan pentu vielä. Ja Heaven samoin, tottahan toki sitä kiintyy eläimeen kuin eläimeen, olen vuolaasti itkenyt aikoinani hamsterieni ja marsujeni kuolemaa. Mä alan vaikuttaa vissiin aika vetistelijältä...
Mukavat viikonloput kaikille!!

nyt rv 28 tasan : )

Hieman "tunkeilen" tällä palstalle, mut pakko kysyä kun luin...
Heaven: saitko siis normaalin SUUN kautta otettavan lääkekuurin viikoksi vai niitä kapseleita alakautta? Onko ollut apua/vaikutusta? Kas, kun mulle ei kukaan ole moisesta vaihtoehdosta mitään puhunut (nyt rv32+0), vaikka valitin moneen kertaan (n. 1,5 kk:n ajan) ÄÄRETTÖMÄN runsasta valkovuotoa. Ei oo todellakaan kivaa kun saa phs:ia vaihtaa päivässä triljoona ja koko ajan vaan lurahteli... kätilökin oli vaan sitä mieltä että kuuluu asiaan. No, siitä se sit kehkeytyikin kunnon hiivatulehdukseksi, joka TÄLLÄ HETKELLÄ on helpottanut (vuotoineen päivineen) mut varmaan vaanii edelleen nurkan takana. Grrrrr....

Muakin kiinnostaa minkä kuurin sait Heaven? Mä siis sain just Flagyl kuurin johtuen valkovuodosta löytyneisiin clue-soluihin, mikä siis ei ole hiivaa, vaan muu bakteeriepätasapaino. Todellä ällöä käyttää nyt niitä emätinpuikkoja + pikkarinsuojia. Mulla on ollu jonkin verran valkovuotoa raskauden aikana, mutta en ole suojia joutunut oikeastaan käyttämään. Jännittää koko ajan aiheuttaako hoito jotain sivuvaikutuksia, kun muuten oireeton tilanne - tai siis niiden liisääntyneiden supistusten takiahan mut alunperin tutkittiinkiin. Mutta onhan mulla ollu näitä vatsatuntemuksia jo pitkään, ja kaikki alapäässä aiemmin ok, joten varmaan ne supparit jatkuu kuurin jälkeenkin, ja osittain se onkin ihan normaalia.
Saatin tieto että vaunut sais noutaa tänään! Kelasta odottelen edelleen päätöstä (kohta kuukaus menny).

rv 27 täynnä!

Sain viikon kuurin alakautta.Juuri noita kyseisiä Flagyl emätinpuikkoja. Onneks on sekin alta pois, sai tosiaan viikon verran käytellä phs:ia ja juosta vessassa putsailee paikkoja...Oli muuten huvittava juttu kun siinä pakkauksessa tuli mukana hanskat, mahdollista tartuntavaaraa varten...heh. Sain miehen laittamaan puikot , eikä käyttäny hanskoja.Tuumas vaan että eiköhän siellä oo aiemminkin vierailtu =) Että sellasta...

Leppis:Mulla oli viime raskaudessa tosi runsaasti valkovuotoa, (muistaakseni käytin koko raskausajan phs:ia) mutta eiköhän se ollut normaalia kun siihen ei sillon kiinnitetty huomiota. Voipi olla että valkovuodon rakenne tai jokin oli sitt nytte erilaista ku normaalissa vuodossa...Mutta ite en tosiaan huomannu mitään normaalista poikkeavaa tällä kertaa...Ja raskauteenhan voi liittyä runsas valkovuoto!!

Nyt iltapalalle ja nukkuu...

Heaven: sulta ei sit testattu oliko kyseessä hiiva, vai mikä syy? Mullahan tosiaan ei ollu oireena runsas vuoto tms. Mutta kiva kuulla että selvisit kuurista ilman sivuvaikutuksia. Mua kyllä pelottaa nää jutut, mitä enemmän lukee, että emätimen bakteerikanta voi vaikuttaa synnytyksen käynnistymiseen niin...., yö unet menee. Joka puolelta tulee vaan niin ristiriitaista tietoa että.. aaarrrgh.

Mitään testejä ei tosiaan tehty. Ja sivuvaikutuksiakaan ei ilmaantunu...joten kaippa tuolla kolosessa on nyt taas kaikki kunnossa. Mä en hirveesti oo miettiny mitään tollasia juttuja ku Nelly. Toisaalta pikkasen hirvitti ottaa se kuuri kun ohjeissa luki että ei saa käyttää ekan raskauskolmanneksen aikana, eikä imetyksen aikana. Joten vaaransa näköjään noissakin...

Viikon päästä tosiaan tytön 2-vuotis synttärit ja alkuviikosta pitäs alottaa leipomiset,ettei kaikki jää sitt viime tippaan...Onneks miehellä on tiistaina vapaapäivä, ni auttaa siivouksen kanssa...Ja touhuaa tytön kanssa kun leivon. Nyt taas pikkasen huilii kun tyttökin nukkuu...

Nelly:Toivottavasti kuuri auttaa,varsinkin noihin supistuksiin!

Töissä taas. Otan rauhallisesti, enkä stressaa, vaikkakin tulevan seuraajan valitseminen ja perehdyttäminen on eräänlainen haasteellinen homma.
En osaa vielä sanoa onko lääkekuuri tepsiny, muttei se ole mitään haittaakaan aiheuttanu. Päivä kerrallaan. Yöt on vähän levottomia. Mun fiilikset menee sen mukaan mitä on viimetteks lukenu ja kenen kanssa puhunu, välillä kuulee hysteerisiä tarinoita ja sit taas toisenlaisia. Ärtsyä kun ihmiset kyselee vointia - tää kun nyt on tällaista vaihtelevaa, ja vaivoja tulee ja menee.... eikä ne hellitä ennen kuin lapsi on onnellisesti syntynyt. Ei viikonloppu sentään pilalla ollu, vaan sain kyläiltyä niinku piti, ja vaunutkin on nyt onnellisesti autotallissa. ;)

Ilmeisesti tämä loppukolmannes alkaa sitten olla vähän tuskaisempaa (odottelua). Kaikillle riittää sitten kirjoittamista vaivoistaan...;) mulla oli viime viikko raskas kuin mikä, iltäpäivät tuskailin kovettuneen vatsan kanssa ja päätä särki. Lauantain sitten nukuinki kotona ja luin pitkästä aikaa hyvän kirjan. Jos ette oo muuten lukenu niin Pauliina Suden Ruuhkavuosi voisi kiinnostaa. Osa niistä mietteistä tuntui tutulta. Oon kyllä lukenut todella huonojakin opuksia: tyttökavereiden opas odottajille tai jotain vastaavaa oli niin huono, etten jaksanu edes lukea loppuun. Ja Baby blues sarjakuvat (joita sain lahjaksi) sai mut melkein pakokauhun partaalle: vielä ei ainakaan naurattanu yhtään.

Ois kyllä kiva jäädä jo lomalle - viikonloppuna olo oli tosi hyvä kun ei tarttenu stressata eikä vatsaakaan supistellu. Pikkuinen piti harjoituksiaan ja vatsa hytkyi. Saispa olla useammin ihan vain kotona kahden (siis kolmin) ja levähtää. On aika raskasta, kun kaikki kutsuu itsensä kylään ja sitten pitää kestitä ja jaksaa kuunnella muiden kommenteja omasta olemuksesta. Ei kiva, varsinkaaniltaisin, kun pitäs päästä nukkuun ja vieraat ei tajua lähteä ajoissa.

Tulipas puretuksi taas. Lumipeitettä kaduilla katsellen,

Millie

Millien mainitsemista kirjoista tuli mieleen taas, et kuinka erilaisia me olemmekaan. Minä itse tykkäsin taas kovasti siitä Tyttökavereiden opas odottajalle -kirjasta. Tosin luin sen vasta ihan viimeisillä viikoilla ennen synnytystä, ja liekö ollut vaikutusta sillä, et olin silloin vielä niin kovin nuori ;)

Kävin gynellä ultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin. Vauveli on kasvanut ihan normaalisti. Tällä hetkellä oli perätilassa ja toivon sydämeni pohjasta, että kääntyy vielä oikein päin, tosin aikaahan on onneksi vielä reilusti jäljellä ja kovasti hän siellä muljuaa, joten eiköhän ehdi kääntyillä vielä montakin kertaa.
Jännää, kun jotku pelkää synnytystä niin paljon, et haluaa pelko-sektion, minä taas pelkään ihan suunnattomasti, et joudun sektioon.

Tasan kuukausi äitiysloman alkuun!

Kirjoittelin äsken pitkää viestiä, joka sitten yhtäkkiä katosi salaperäisesti :/

Viimeksi hehkutin, että olo on loistava, niin nyt viikonloppu tulikin kipuiltua. La-su välisenä yönä alkoi vasemmassa nivusessa/alavatsassa ajoittainen vihlonta. Enpä sit nukkunutkaan koko yönä kuin pari tuntia. Se vihlonta helppas su illalla, mut vielä eilenki oli koko vatsa aran tuntuinen. Tänään on taas hyvä olo. Tämä kuulosti varmaan Nellyn ja muiden kipuilijoiden korvissa tosi pieneltä, mutta ku ei ole ollut mitään, niin heti huolestutti ku tuli jotain "vikaa". Syynä voi olla myös lauantaina salilla tekemäni jalkapäivä...

Lähettäkääs sitä siivousvimmaa tännekin päin! Ei vois vähempää siivous kiinnostaa. Teen vain ne pakolliset kotityöt, et nurkat pysyy jossain kunnossa. Ja miestä ei kiinnosta senkään vertaa.

Leonor: Myös minä pelkään sektiota paljon enemmän kuin alakautta synnytystä! En tiedä miksi. Kai siinä on joku, et se tuntuu luonnollisemmalta. Mutta vielä enemmän pelkään ajatusta imukupista.... Jos synnytyksessä tulee jossain vaiheessa tilanne, et kätilö mainitsee imukupin, niin mä uskon et saan sillä hetkellä virtaa ja ponnistuvoimaa yhtäkkiä kummasti lisää.

Annoin muuten miehelleni tekemäni isyyspaketin lauantaina ja hän oli aivan otettu. Yllätys oli täydelinen.

pouta 29+5