Tammimammat 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanilja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en ole uskaltanut kirjoittaa, ku mulla on niin vahvasti sellainen olo että vatsassa ei ole kaikki hyvin :(. Onneksi tämän viikon torstaina on kolmas neuvola! Aion marssia sinne ja pyytää et ihan ensimmäiseksi kuunnellaan sydänäänet. Huoli on siis siitä, että tunsin vauvan liikkeet jo viikoilla 14-16, mutta nyt en ole niitä yli viikkoon tuntenut. Yritän selittää itselleni, että kaikki eivät ole tässä vaiheessa tunteneet liikkeitä vielä ollenkaan ja minun ylisuuri kohtuni vaikuttaa varmasti asiaan, siis vauvalla on niin hyvin tilaa, et mylleerrys ei vain tunnu. Mut sitku tämä vatsa on jotenki löysistynytkin... Mun kaunis vauvavatsa on varsinkin aamuisin löllö. Olisin mennyt jo viime viikolla käymään neuvolassa, mutta siellä oli vielä sijainen, jota en voi sietää. No, enää neljä päivää...

Yritän pitää mieltä korkella ja olla turhia murehtimatta. Joku kysyi toiveista vauvan sukupuoleksi. Mulla ja miehelläni on ihan alusta asti ollut tosi kova poikaolo! Mutta kyllä se tyttötoive täälläkin on voimakkaana mielessä (niinkuin tuntuu muillakin olevan =)) Aivan sama kumpi on, kunhan on terve.

Vanilja; toivottavasti ei ole mitään vakavaa ja selviää nopeasti. Epätietoisuus ja odotus on kamalaa. Pistäpä viestiä heti ku jotain selviää.
Isyyspakkausta olen minäkin ajatellut koota. Ajattelin tehdä sellaisen isänpäiväksi. Vielä en ole kerännyt mitään tavaroita, koska mulle käy myös niin, että sitten ku se on valmis, mun on pakko antaa se heti... Toinen hyvä ajankohta olisi se antaa, ku äitiyspakkaus tulee.

Katja 78; ilmoittele sinäkin heti, mitä sulle sanotaan. Yritäpä ottaa rennosti ja olla turhia hötkyilemättä (sanoo hän, joka ei osaa olla yhtään paikallaan mitään tekemättä =))

Mimitsu 32v. la 1.1., toinen lapsi, Vantaa
pouta 29v. la 4.1. ensimmäinen, Turku (ex Marika)
Neppis 25v. la 5.1, esikoinen, Satakunta
Isolde 27v. la 6.1. esikoinen
Aino 31v. la 7.1. ensimmäinen, Turku
Leonor 27v, la 10.1, kolmas, pohjoinen
Sara, la 10.1, esikoinen, Pirkanmaa
Nöpi 27v, la 12.1 , ensimmäinen, Järvenpää
Tiuhti 29v. la 12.1. ensimmäinen, Turku
Ritu la 13.1
Pippa 24v. la 14.1, ensimmäinen, Häme
Meri* 24v. la 14.1., toinen lapsi, Eurajoki
Joanna 32v, la 15.1, ensimmäinen
Nina la 15.1, neljäs
Lyyli
Heaven 25v. la 16.1. toinen lapsi, Lahti
katja78 27v. la 19.1. toinen lapsi, Pohjois-Savo
Nelly 31v, la 19.1., esikoinen, Hki
Vanilja 28v. la 19.1. ensimmäinen, Hki
Hattara 30v., la 20.1., esikoinen, pk-seutu
Pink1983, la 24.1, toinen, Hyvinkää
Pive 36v. la 25.1, toinen, Vantaa
Masi 21v, la 26.1, ensimmäinen, Karjaa
Elin@ 24v. la 27.1, toinen, Keski-Pohjanmaa
janzku 26v. la 28.1. ensimmäinen
Marsuli 30v, la 30.1, toinen, Hyvinkää
Kaura 31v, la n.30.1, toinen, Turku

Päivitin lasketunajan listaan. Kävin np-ultrassa ja LA on nyt sitten 25.1. Siellä mahaaukki vilkutteli meille ja hyöri ja pyöri kuin väkkärä.
Ollaan lomailtu tässä, joten koneen ääressä olen ollut vähän, mutta mukana roikutaan. onneksi huono olo on alkanut helpottamaan, mutta nälkä yllättää edelleen liian usein!

Long time no see..

En viitsinyt päivitellä omaani sen kummemmin,eihän täällä ole muita kuin listoja listan perään,mutta la on 28.01.
Pari viikkoa sitten käytiin ultrassa,siellähän se juniori köllötteli,6.5cm ja sydän pampatti niin penteleesti.
Äitee osti jo ensimmäisen vauvabodyn ja söpöt pikku sukat,tuliaisiksi lomareissultaan.Heh,höpöjä!
Jep loma on ohi,rankka päivä 10h heti alkuun ja en saanut nukuttuakaan kun vaivaiset 3h.Nyt on veto poissa.Pomoille vilauttelen kuvia tässä joku päivä,sittenpä melkein kaikki tutut tietävät jo.
Rakenne ultra on vasta syykuun puolessa välissä ;( Neuvola on kyllä keskiviikkona.
Housuja kai pitäisi lähteä ostelemaan,kun alkaa jo nykyiset kiristää =O

Viikko 16 meneillään. Alkaa olemaan tosiaan raskaana oleva olo. Millaisia mahatuntemuksia teillä on? Varsinkin jos virtsarakko on täynnä tulee epämiellyttävä tunne koko alavatsaan, mutta välillä vatsan painon tunne voi tuntua koko illan ajan. Millasia ne varhaiset supistukset on? Masu tosiaan pömpöttää, mutta totesin ettei mammahousut vielä istu, ja ostin vaan muuten isommat housut - onneks on tää lowcut malli trendikästä. Vielä ois yksi lomamatka ennen töihin menoa...saa nähdä miten jaksaa nähtävyyksiä kierrellä. Ke neuvola, niin kuulen vihdoinkin veriryhmän jne.

Heipparallaa!
Nyt on sitten käyty ultrassa (taas, 4 kerta) ja kaikki hyvin. Lääkäri epäili että se vuoto on tullut jostakin kohdunkaulasta mutta ei osannut sanoa sitten tarkemmin että mistä johtuu. Mutta pääasia että kaikki on hyvin ja lääkärin mielestä keskenmenoakaan ei tarvitse pelätä.
Jatkuvat mahakivut johtuvat kuulema tuosta supisteluherkkyydestä ja käski ottaa rennosti. Mikä on siis helpommin sanottu kuin tehty!
Just äsken oli pakko imuroida ja pestä lattiat niin sittenpä ei tarvitsekkaan kun pötkötellä loppu päivä.
Perjantaina on siis seuraava virallinen neuvolakäynti ja harmikseni en pääse omalle terv.hoitajalle kun on vielä lomalla. Se hoitaja jolle menen on semmonen vanha kääpä jonka kanssa en kyllä keksi mitään juteltavaa. Onpahan tulossa pikainen käynti.
Tässäpä tärkeimmät,eikun sohvalle pötkölleen!!

katja78 15+5

Meille tuli vkl:na perheenlisäystä, kun narttukissamme pyöräytti poikasen - vain yhden, mutta sitäkin kauniimman! Nyt on ihmeesti koko ajan asiaa pannuhuoneeseen, jossa kissan pesälaatikko on, onneksi se näkyy ottavan lähentelyni ihan rennosti ;) Oma raskaus etenee kans ilmeisen hyvin, ei ainakaan oo mikään vaivannu, ja kotipuntarilta seuraan itse painon kehitystä, käyrien mukana mennään. Ja just kun viimeksi ehin kehua normaalien vaatteiden menevän ihan hyvin, maha teki loikkakasvun ikäänku yön aikana, nyt samat housut on jo alkanu painaan istuessa, eli pitää aina nappia availla. Eikä enää tarvi vyötä, kun koiran kanssa lähtee lenkille! Ennen housut oli vähän isot, ne oli jääny ajalta ennen pientä painonpudotusta. Ehkä Suomeen tullessa saan inspiksen lähtee katteleen äippävaatteita, ku oma perhe hyysää ympärillä.. Ens viikolla oon tulossa, ja kovasti jo ootan, että pääsis saunaan ja saa syödä kaikkia niitä mitä täällä kaipaa, varsinki viiliä.. ;) Onneksi tällä kertaa voi jättää pakollisen baarikierroksen väliin, ei oo enää aikoihin hirveesti kiinnostanu, mutta kaikki aina haluaa näyttää, mitä Oulun yöelämässä sitten viime kerran on tapahtunu (yleensä ei mitään jännää).. -Ihme tauko tässä mun virallisessa ohjelmassa näkyy olevan, kävin kätilöllä pari vko sitten ja seuraavan kerran ois lääkärille meno vasta rv 24, mutta kai nuo ammattilaiset tietää, kuin tiuhaan ne mua haluaa nähdä.. Ensikertalaisena sitä vaan tahtoo aina vähän jännittää kaikkia pieniäkin vihlasuja.

Onnittelut kurkulle iloisen perhetapahtuman johdosta, kissanpennut on ihania! Mullakin oli aikaisemmin kissa ja koira, mutta nykyään ei... Nyh, toivottavasti joskus kuitenkin vielä! Siskoni "adoptoi" kissani muutama vuosi sitten, kun muutin paikkaan johon en sitä voinut ottaa ja koirakin jäi eksälle.

Mä en sitten mennytkään sinne lääkäriin uudestaan, koska kivut katosivat. Päättelin itse niin, että kun ei ole kipua, tuskin tulehdusarvotkaan ovat nousseet ja nukunkin taas kuin vauva.

Muita tuntemuksia täällä sama mahan kasvu kuin kurkulla. :) Eilen oikein kiristi tuosta navan sivusta koko päivän. Toivottavasti säästyn arvilta...

Nyt takaisin työntouhuun!
Vanilja 15+4

Neuvolaterveisiä! Olin varma, että mun aika oli joskus yhdentoista maissa kun sitten klo 9.15 löysin neuvolakortin ja tajusin että vartin päästä pitäis olla neuvolassa!!! Muutaman kerran piti katsoa että näänkö ihan varmasti oikein... onneks kaveri tuli just aamukahville niin saatoin jättää pojan hälle (mies oli vielä navetassa) ja minuuttia vaille puoli olin neuvolan ovella =). Sanoin vaan ettei tiesti kannata verenpainetta ihan heti mitata... Se oli sitten hetken päästä 107/58. Kyseli että oonko urheilija ku oli pulssi niin matala. Vähän naureskelin, että kilsan lenkin jälkeen puuskutan aika reilusti =).
Täti teki jotain ihmesekoiluja päivissä, sanoi että 14+5 (vaikka on 14+4) ja laittoi papereihin 14+2. Oli aika ikävä ihminen muutenki, oli lähes vihainen ku paino oli -1,1kg. Jouduin puolustella etten ole laihduttanu ja ei uskonu ku sanoin että oon tuntenu liikkeitä. Ei sanonu, mutta näki ilmeestä... Ja oli tympeä ku hemoglobiini oli 140, sanoi vaan että taidat olla vähän kuiva. No, en kyllä ehtiny aamulla juoda mitään. Eikä edes yrittäny kuunnella sydänääniä. Sen jälkeen oli lääkäri, joka oli onneksi hirmun vastakohta, ihanan reipas nuori naislääkäri. Antoi jopa ultrakuvan! Kaikki oli kuitenki vauvalla hyvin, sieltä se vilkutteli äiskälle ja Kovasti oli kasvanu. Seuraava neuvola taas neljän viikon päästä ja sitten onki jo rakenneultra! Hui ku menee nopsaan...
Elin@ 14+4

Kolmas neuvola takana. Nyt oli taas oma mukava neuvolantäti, viimeksi ku oli se hössö-ärsyttävä-ammattitaidoton akka. Sydämen syke kuului taas hienosti (eli kaikki hyvin, turhaan hermoilin) ja oli 156! Kuulemma tyttösyke, saas nähdä ku on niin poikaolo ollut. Hemoglobiini oli 120. Mulla on aina ollut 145-150, mutta viimeksi se sijainen ei suostunut edes mittamaan ja sanoi, että kesällä ei tarvitse syödä mitään vitamiineja ollenkaan. Nyt olis pistetty rautakuurille, mutta kun tätsky kuuli et en ole syönyt ku yhden Multivita spesialin päivässä, ilme muuttui tuimaksi "niitä pitäisi syödä kaks per päivä", mihin piipitin takaisin ku viimeks olis kielletty kokonaan, mut ajattelin edes yhden ottaa päivässä... Nyt siis annos takaisin kahteen ja katsotaan jos ihan sillä arvot nousis. Kohdun kasvukin oli tasoittunut, tai sit se viimeks mittaili ihan omiaan.

Täällä siis kaikki hyvin. Olin eilen hierojalla ja vielä pystyin vatsallani makamaan sen ajan, tosin tuntui siltä kun kaveri olis yrittäny tulla väkisin vatsan läpi. Kamalaa puskua piti. Toisella oli varmaan ahdasta ja huono olla, ja äiti vaan tyytyväisenä myhäilee, et ihanaa ku liikut kulta =).

Meillä on omakotitalon rakennus meneillään ja muutetaan kolmen viikon päästä puoleksi vuodeksi vuokralle naaputikaupunkiin. Ehdin siis vielä käymään rakenneultran nykyisen kaupungin piikkiin ja seuraava neuvolakin on jo kolmen viikon päästä. Silloin täytyy sit kysästä, et miten neuvolanvaihto onnistuu. Samalla viikolla onkin jo muutto.

Oletteko meinanneet mennä 3D tai 4D-ultriin? Me ollaan ajateltu et mentäis, ehkä viikoilla 25-30 olis paras ajankohta, vai mitä meinaatte? Onko joku teistä ollut aikaisemmin?

Terveisin pouta rv 18

Meillä tuntuivat ensimmäiset "perhosen lepatukset" masussa toissa iltana! Miestä vähän harmitti, kun ne eivät paksun nahkani läpi tuntuneet, mutta eiköhän vaaveli kasvaessaan ala kovemmin potkimaan :)

Täältäkin pitkästä aikaa elonmerkkejä... oon lomani lomaillu ja oli erityisen ankeaa tulla takaisin töihin : ( en oo koko loman aikana koneella käynyt ollenkaan, joten nyt oli aika paljon lukemista.
Mulla on vatsa kasvanut sen verran että oli pakko käydä ostamassa uusia housuja että pystyy töihin tulemaan. Onneks löysin ihan tavallisia housuja resoreilla, mammahousut oli niin hirmu isoja vielä ja valikoimakin todella huono. Mulla ei turvotus missään vaiheessa kadonnut, tuntuu vain että se vaihtuu parhaillaan vauvamahaksi. vieläkin se näyttää lähinnä turvonneelta...
onko muilla ollut kovia kipuja alavatsassa? mä juoksin loman aikana äitiyspolilla ja lääkäreillä kun olin niin kipeä etten pystynyt seisomaan suorassa ja jatkuvasti pyörrytti. Eivät sitten löytäneet musta eikä vauvasta mitään vikaa ja totesivat että tuollaset kivut on yleisiä... samoin oon syöny pari antibioottikuuria mahdolliseen virtsatientulehdukseen, vaikkei mitään oireita ole ollut mutta normaalia kuulemma sekin. onneksi muuten olo on ollut hyvä : ) tuo pyörryttäminen on jatkunut, mulla on kuitenkin aika alhainen verenpaine joten voisko se vaikuttaa.
Mulla on koko lähipiiri jo arvannut että vauva on tulossa, nyt pitäis pomollekin kertoa kun varmasti huomaa jo. aamukahvilla kysyikin jo monta kertaa että onko jotain erikoista kerrottavaa, mutta en siinä koko sakin edessä viitsinyt alkaa kertomaan...
Mulla on paino noussut noin kilon, ja neuvolan täti jo ihan alussa sanoikin että 9 kiloa olis pakko nousta paino joten ihan hyvin kai tässä menee. Tosin kovin paljon ylimäärästä en halua taakoikseni, ja nyt kun on taas normaali päivärytmi niin varmasti tuo ruokaileminenkin normalisoituu, lomalla on kyllä tullut herkuteltua ihan olan takaa.
ja torstaina on sitten rakenneultra, innolla odotan sitä :) Ja jos vain jossain vaiheessa olis mahdollista saada tietää kumpi sieltä on tulossa niin haluan ehdottomasti tietää. niin ja LA siirtyi ed. ultrassa viikolla, ja on nyt 12.1.

rv 17+3

Minäkin palaillut lomilta ja täällä töissä on kuuma! Ja edelleen paha olo ja päänsärky vaivaa. Muutaman viikon olikin jo helpompaa, mutta nyt olen parina päivänä oksentanut useita kertoja.

Maha ei ole kovin suuri, mutta näkyy kyllä selvästi jos pitää tiukkoja vaatteita. Yksi kaveri lauantaina arvasi, kun olin pukeutunut niin että se kyllä näkyi. Töissä aion vielä hetken hukuttaa mahan löysiin paitapuseroihin. Jos kertoisi vasta joskus parin viikon päästä.

Meillä ei mitään rakenneultria kunta tarjoa enkä oikein näe syytä siihen yksityiselle mennä. Jos siellä jotain vikaa olisikin, niin mitä sille nyt enää voi? Turhaan vaan huolestuisi. Nyt voin hyvillä mielin odottaa loppuun asti, kun kuvittelen kaiken olevan hyvin. En siis varmaankaan asukkia näe seuraavan kun vasta "tässä maailmassa".

rv16+0

Isolde, piti vielä sanoa sulle, että mulla on ollut kovia kipuja vatsassa (kohdussa ihan selvästi mielestäni) muutaman viikon joka päivä. Ei nyt ihan yhtä mittaisesti, mutta usein. Olen tulkinnut ne kasvukivuiksi ja päättänyt olla huolestumatta.

Kiitos Elin@, mulla onkin ollut kova salmiakin himo melkeen koko raskauden ajan, oon vaan pieniä annoksia popsinut kun sehän periaatteessa on kiellettyjen listalla, suositus tais olla alle 50 g annoksina...
Joanna, näin mullekin kerrottiin että jonkinlaisia kasvukipuja olisivat. Huolestuin vain, koska mulla on vuosia sitten ollut ihan samanlaisia kipuja ja samassa paikassa ja ei kuitenkaan kohdun kohdalla, ja silloin epäiltiin tyräksi myös. Tälläkin kertaa ensin luulivat sellaiseksi ja puhuivat leikkauksesta, mutta tulivat toisiin aatoksiin myöhemmin. Helpotti kuitenkin saada tietää että vauvalla oli kaikki ok.
Niin muuten, meilläkään kunta ei tarjoa ultria, mutta neuvolasta käsin kuitenkin varaavat ajat äitiyspolille, eikä hinta ole suuren suuri, 22 €. Eli yksityiselle ei kuitenkaan tarvii mennä.

Heipsan!!
Johan tulikin taas helteet takas, ehti jo tottua pikkasen viileimpiin keleihin...Meidän masuasukki on ottanu viikossa kunnon kasvupyrähdyksen ja tuottanu äitille jo isohkon pallomasun. Se tuli tosiaan ihan yks kaks yhtenä päivänä. Joten mammavaatteet täälläkin käytössä. Ihan ihmettelen miten masu voi ollakin jo noin iso, mutta minkäs sille teet. Tosin olihan asukki ultrassa viis päivää isompi... Nyt ei ainakaan kellekään oo enää epäselvää että meille on tulossa pienokainen. Viikon päästä olis neuvola, saas nähä onko sille ajankohdalle tulossa menoa joten kai sitä pitäs siirtää...Vointi on ollu hyvä, mitä nyt pari kertaa on tullu yhtäkkiä huono olo ja on joutunu ykälle, mutta olo helpottunu onneks heti.
Oltiin sisarusten kaa porukalla eilen Lintsillä ja kivaa oli. Tyttökin oli innoissaan ku pääs laitteisiin, on se vaan jo iso typykkä. Mihinkähän äitin vauva katos??...No keväällä ainakin on taas vauva, edes vähän aikaa =) Meilläkään ei oo tarjolla rakenneultraa...Kovasti asukki jo pyörii masussa, kiva =)
Jaksamisia kaikille!!

Heaven 17+0

Töissä jälleen. Viikonloppuinen kaupunkilomareissu tuntuu jaloissa ja väsymyksenä.

Oliko kenelläkään häntäluun kanssa ongelmia, olen kyselly aiemminkin mut en ole saanu kommentteja. Myös nivusissa tuntuu varsnikn tuon muutaman päivän kävelyn jälkeen... kai ne on kaikki niitä lantionpohjan muutoksia. Mitäköhän kremppaa sitä ehtiikään vielä tulla...

Ihmettelin tuota keskustelua siitä maksaako kunta ultrat. Onko jossain kaupungissa ultrat sitten täysin ilmaisia? Käyn pariin otteeseen naistenklinikalla parinkympin arvoisessa ultrassa ja ajattelin että se on nimenomaan se kunnan "tarjoama", toinen vaihtoehto kallis yksityinen. Ilmeisesti on siis paikkoja jotka eivät tarjoa edes tuota kahdenkympin arvoista ultrausmahdollisuutta. Käsittääkseni synnytyskin maksaa juuri sen päivätaksan verran, mikä menee aina sairaaloissa ollessa.
Itse ajattelin mennä kaiken lisäksi siihen 4D ultraan, tai no riippuu siitä miten rakenneultra menee.. jos vaikka siinä paljastuis sukupuoli.

Nellylle: mulla ei oo ollu mitään suurempia tuntemuksia alapään seudulla. Onneksi. Ehtiihän noita liitoskipujakin varmasti vielä tulla. Esikoiselta ei ollut mitään =). Ja oon vähän ihmetelly samaa noista ultrajutuista. Mä oon kans ajatellu niin, että noi parinkympin käynnit on just niitä kunnan tarjoamia. Eli tarvii maksaa vain se poliklinikkamaksu, mikä on tosiaan sama ku synnytyksen aikainen vuorokausimaksu.

Mun mielestä ne parinkympin ultrat on just niitä kunnan tarjoamia. Ja niitä ei meillä tarjota kun se np-ultra. Joten rakenneultra jää väliin, jos ei sitten mene yksityiselle.

Mulla tuntuu kipua vaan mahassa, varsinkin siinä sivuissa, lonkkaluiden kohdalla. Ehkä ne on vaan jotain venymiskipuja. Miltä ne supistukset tuntuu, kertoisiko joku? Että osaan sitten tunnistaa ne, jos niitä alkaa kovinkin aikaiseen tulla.

Harjoitussupistukset on kivuttomia, eikä välttämättä edes tunnu kovasti. Maha vaan kovettuu ja voi tulla kiristävä tunne. Mulla on niitä jo ollut jonku verran ja ne tuntuu mulla siltä ku toi navan alapuoli menis jotenki "rullalle". ei kuitenkaan satu. Eikä ne vielä saa sattua, vasta sitten lopussa. Ja ne synnytyssupistuksetki voi alkaa sillai kevyemmin särkynä, joka vaan voimistuu välillä. Niinku kova menkkakipu. Ja sitten niistä ei oikein voi erehtyä =).

Mun täytyy pakottaa jo itseäni syömään =/. Pitää katsoa kellosta ruoka-ajat, kun paino meinaa vaan laskea. oikeesti vähän tympäisee, kun oon monta vuotta tapellu painon kanssa niin nyt kun se laskisi lähes tulkoon itsekseen, niin sen ei saa antaa tapahtua *mrrr...* Vauvan hyvinvointi on kuitenki ykkösenä! Ja ne esikoista odottaessa hankitut äitiyshousut on pari numeroa liian suuria =/. Vaikka voihan ne toki olla sitte loppuvaiheessa taa sopivia ;)

Elina 15+3

Ainakin täällä Oulussa on yksi ilmainen ultra (ympäristökunnissa parikin), mutta itse olen mukana tutkimuksessa, jossa ultra on 3-5 vko:n välein. Suosittelen kyllä hakeutumaan sellaiseen, jos mahdollista. On kiva nähdä miten se vaapeli kehittyy ja kasvaa!

Osaatteko muuten suositella tukevia & hyviä urheilu tms. liivejä? En ole oikein uskaltanut ostaa, kun rinnat kasvavat niin vauhdilla: nyt lähentelee D:tä ja olen viikolla 17... Kuitenkin alkaisi olla tarvis, kun entiset B:t ei oikein enää riitä:) Milloinkahan tuo kasvu taittuu?

Vaatteita en ole vielä ostanut, mutta kohta on aika, kun napit ei enää mene kiinni - muuten olen aika saman kokoinen kuin ennen raskautta. Millaisia vaatteita/ mistä olette hankkineet? Tuntuu, että mammavaatteet ovat vielä isoja, mutta entisetkään ei mahdu. Haluaisin kuitenkin siistejä asuja, ei-telttamaisia kaapuja.

Oon ostanut Lindexistä yhdet lantiomalliset mama-farkut sekä löysin netistä kivan malliston mammavaatteita ja huomasin että omalla paikkakunnallani on myynnissä heidän vaatteita.. Kivan näköisiä ja suht normaaleissa hinnoissa:) osoite on www.mama-licious.com ja sieltä kun valitsee sen store locatorin niin näkee missä on lähimmät myyntiedustajat suomessa.

Omaa napaa sen verran että masu kasvaa ja välillä kyllä iltaisin on tuntunut pientä liikehdintää.. ihanaa!! Selkä on kyllä edelleen vaivannut ja aina välillä oonkin sairaslomalla töistä.. Mutta kaikin puolin muuten mennyt hyvin ja tässä nyt odotellaan kunnollisten potkujen tuntumista :)

Täällä kans muuten nuo kunnan tarjoamat kaksi ultraa ovat sen kahdenkympin verran.. Ja sairaalalle joutuu menemään, neuvolassa on vain doppleri.

Pippa 17+4

Käväisin Kelan sivuilla katsomassa huvin vuoksi jo tuota äitiyspakkausta 2006, onko se nyt nimenomaan se pakkaus sisältöineen, minkä me tammimammatkin saadaan? Ihan kivalta näytti, vaikkakin ehkä enemmän poikavauvalle sopivampi.

Toista päivää töissä eikä täällä ole kuin pari huomannu mahani, tai sitten ne ei vaan kehtaa kysyä, monellahan maha pömpöttää kesäloman jälkeen. ;)