Tammimammat 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vanilja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vanilja: meilläkin yksiössä hikotellaan useasti päivässä. Minua se ei hirveästi jaksa naurattaa, koska nytkähtelyt tuntuvat useimmiten aika ikäviltä tuolla alapäässä. Onneksi se hikka ei kestä kerrallaan kovin kauaa.

Piti vielä kysyä että pissattaako teitä nyt useammin kuin aikasemmin? Mulle on tullu nyt viimeset pari viikoa aina välillä inhottavaa jyskyttävä tunne virtsaputkeen... kai se vauvan pää sinne jo painaa. Samoin tuntuu että tää jakuva kohdun supistelu pissattaa. Päivisin ravaan vessassa varmaan tunnin välein, yöllä en sentään käy kuin 1-2kertaa. Samoin jos pidempään on pystyssä voi paine alkaa tuntumaan peräsuolen puolella... Mulla ei muuten ole ummetuksesta tietoakaan, edelleen yhtä vilkas suolisto kun aiemmin. Vaadin kyllä että saan käydä lääkärillä tsekkauttaa ton kohdunkaulantilanteen, ennen virallista käyntiä. Edelleen se askarruttaa. Onhan näitä suppareita ollu enemmän jo kohta viitisen viikkoa...
Tsemppiä sulle pouta! Mietin vaan että voiko se sun vaivas olla virtsakiviä...

Nellylle: muistelen lukeneeni et just näillä meidän viikoilla vauva alkaa nielemään lapsivettä, joka uusiutuu aika usein, joten siitäkin se pissalla ravaaminen johtuu. Mulla pitää käydä "varmistus-pissallakin" vähänväliä, koska vauvan pylly painaa virtsarakkoa kurjasti ja kun se hytkyy ja melskaa yhtenään niin en tahdo ottaa riskiä, et housuun tulee :)

Ja Pouta: tsemppiä tutkimuksiin! Minne palstalle juttusi kuuluu jos ei tänne? Eiköhän me vuorollaan täällä purnata pelkojamme ja ärsytyksiämme!

Suuri kiitos kaiklle tsempistä! Tuli eilen parempi olo jo siitä, kun sai purkautua, mutta teidän kannustukset sai jo hymyn huulille =)

Aamulla oli neuvola. Siellä kaikki hyvin. Hössö neuvolantäti ei kylläkään osannut rauhoitella mua ton rakkulan suhteen vaan päinvastoin lietsoi, tyyliin "et nyt varmaan osaa mitään muuta miettiäkään kun et se on varmaan syöpä. Mutta kyllä todennäköisempää varmaan on, et ei ole..." Se on hassu täti muutenki. Mittasi kohdunpohjankorkeuden (kaksi viikkoa sitten 29) ja sanoi 34 senttiä. Siihen minulta pääsi tahaton Oho-huudahdus, niin hän mittasi heti uudestaan ja sanoi, että taitaa sittenkin olla 30, niin ei tarvitse sitä murehtia. Ota tosta nyt sit selvää...

Minulla on alkanut uusi pieni vaiva. Öisin alkaa särkeä sormet ja ne menee tavallaan ihan jumiin. Itse olen ajatellut et olisi jotenkin yhteydessä turvotukseen. Sormukset jouduin ottamaan pois pari viikkoa sitten. Pieni, mutta kipeä vaiva. Jos nukun esim käsi nyrkissä tyynyn alla, niin kun herään vessaan, saan oikein työtä tehdä, että saan sormet suoristettua ja sit joka nivel on tosi kipeä. Kuulostaako kenestäkään tutulta?

Muuten olo hyvä, vaikkakin aika suuri. Painoa on tullut alusta 16 kg ja neuvolatäti sanoi, vatsaa painellessa, että huomaa että on herkut maistunut. Tunnustan! Mutta ei se kyllä näy seisoessa, vatsa on pinkeä, mutta se onkin sitten ainoa selkeä paikka mikä on kasvanut.

Nelly: Mä en ole pessyt vielä mitään vaatteita, mut luulen et en aio noita ulkovaatteita pestäkään. Ensi viikon jälkeen alkaa jo äippäloma, jos sit alkais laittaa vauvalle kaikkea kuntoon.
Ja suoli toimii täälläkin vielä erittäin hyvin. Pitäisi varmaan koputtaa puuta, ettei ala ummetukset vaivaamaan. Säkään et varmaan noiden supistusten kanssa halua lisävaivoja.

pouta 33+1

Mää oon kyllä kanssa pohtinut tota vessassa ravaamista - yöllä ei onneksi oo vielä tarvinnu monesti käydä. Nukkuma-asentoa on tosin joskus hankala löytää, vissiin nukun selälläni jalat koukussa, koska en ainakaan nukkumaan mennessä voi kyljelläni olla. Vaikka täällä aina välillä tulee purnettuakin omia ongelmia, niin toisaalta pitäs varmasti olla onnellinen, ettei oo pahempia oireita! Ois kauheeta viettää sängyssä viimeiset kuukaudet, kuten eräs tuttu joutu tekeen.

Onko kellekään muulle tapahtunut tommosta ihmeellistä painon laskua?! Käyröillä mentiin, mutta silti. Mulle kun kiloja on kuitenkin tullut ihan tasaseen tahtiin. Toivottavasti kaikki on ok, ainakin pikkuinen kääntyilee niin,että välillä vatsaan sattuu, on se niin pinkeä. Supistuksiakin on alkanu olla enemmän- koko vatsa menee ihan tiukaksi ja pinkeeksi palloksi! Yleensä ne menee suht koht nopeasti ohi, joko asettumalla makuulle tai sitten iltaisin lämpimällä suihkulla.

Täällä satelee vettä ja on aika ankeeta. Pitäisi lähteä kiertään lastentarvikeliikkeitä ja vertailla tuotteita & hintoja. Tosin ilmeisesti vaunumallit yms. vaihtuu ens vuodeksi, joten ajattelin, että vois ostaa vielä vuodenvaihteen jälkeen alennuksista tän vuoden malleja. Mies on niin ihana, kun sille on tärkeetä vertailla paras vaihtoehto - parasta pienelle!:)

Vieläkö jaksatte innostua petipuuhiin? Meillä on kyllä hiljasempaa, mutta onneksi silloin tällöin minäkin jaksan innostua. Miehen halut ei oo kyllä minnekään kaikonneet, ja tavallaan se tuntuu ihan mukavalta, kun saa tuntea itsensä haluttavaksi valas-lookista huolimatta. Aika usein se joutuu kyllä jäämään ilman, mutta onneksi ymmärrystä löytyy.

Terkkareista vielä. Mullakin on aika hösö terveydenhoitaja, mutta silti aika ihana!;) Sanon vain joskus, että pitäisköhän ottaa joku mitta tai testi uusiksi... Niin, ja itse selvitin tota huonoa hemoglobiinia ja raudan imeytymättömyyttä. Selvisi sekin: olin monesti ottanut obsidanin ja rennietä peräkkäin, ja kalsium- ja magnesiumkarbonaatit taas estävät/heikentävät raudan imeytymistä. Eipä vain terkkari tai lääkäri olleet ajatelleet asiaa... No, mutta nyt siis rauta huljahtaa mehuna illalla, ja närästyslääke on eri eli asia kunnossa ja hb 118. Ja viikonloppu onneksi eessä.

Mä olen täällä joka päivä käynyt lukemassa teidän juttuja mutta yleensä en kirjoita, nyt tuli asiaa kun lueskelin teidän juttuja.

POUTA: Suosittelen menemään hierojalle pian! Mulla on mennyt tuo sormien vaiva niin pahaksi että toisesta kädestä mulla on yötä päivää 3 sormea puuduksissa. Öisin menee molemmat kädet tunnottomaksi enkä saa niihin tuntoa takaisin millään. Nivelet on tosi kipeät ja aamuisin en saa kättä nyrkkiin kun käsissä ei ole yhtään voimaa. En nuku kuin tosi pieniä pätkiä, ja sitten menee tunti istuessa ja ravistellessa käsiä, tää on aivan kamalaa! Menin hierojalle ja siellä selvis että mulla on rannekanava täysin tukossa, kämmenten lihakset jumissa, kuten myös hauislihakset, ja oikeestaan kaikki mitä voi olla niin on jumissa! =( Toi rannekanavajuttu ainakin on raskaana olevilla yleinen, helpottaa synnytyksen jälkeen mutta eipä paljoa lohduta tässä vaiheessa! Eli jos sulla on vähänkään samaa niin hieroja vois auttaa. Mulla hierottiin molemmat kädet ja sitten tehtiin niihin jäsenkorjausta! Eka kerta ei kyllä auttanut mitään mut toivon että helpottaa kun käyn pari kertaa.

Tänne palstalle on tosiaan kaikenlaiset jutut tervetulleita!!

Mulla on öisin käsien puutumista. Neuvolatäti sano että nukun käden päällä ja sen takia puutuu, mutta ite oon huomannu että se puutuva käsi onkin just se toinen!Tiiä mistä sitte johtuu...Mullakin on välillä pikkasen turvotusta,sormukset on nyt ollu tuolla hyllys jonkun aikaa...Välil ku turvotti otin pois ja sit taas takas, mut enpä jaksanu sitä rumbaa...

Eilen oli tosi viheliäitä vihlasuja alamasussa ja ehkä pari supistustakin. Mutta kyllähän niitä jo tässä vaiheessa alkaa tullakin...Toissapäivänä olin ulkona lumihommissa, piha oli ihan sohjonen ja äyskäröin sitä pois. Mies anto mulle porttikiellon tollasiin hommiin, olihan se kieltämättä aika raskasta hommaa. Ja sitä kun pitäs jo tässä vaiheessa välttää ettei käy mitään...

Täällä taas on ummetus tullu kuvioihin, tosi ärsyttävää...Viime yönkin nukuin tosi huonosti sen takia...Jos ei muuta ni täytyy ottaa välil tota tytön "kakkalääkettä".

Tänään on kyllä tosi sumunen päivä ja piha tietysti ihan peilijäässä,saa nähä tuleeko tytön kaa mentyä uloskaan...Mäkin oon nyt pessy kaikki vaavin vaatteet, oon kahen vaiheilla ett pesenkö ulkovaatteet vai en,eipä siitä hirveesti oo vaivaakaan jos laittaa koneen pyörimään!Vielä pitäs lipasto ettiä noille vaatteille,sitt on kaikki tavarat kasassa.Ai nii, jossain vaihees pitäs kai laittaa sairaalakassikin jo valmiiks...Ku ikinä ei tiiä millonka lähtö tulee.

Meil on petipuuhat aika heikolla mallilla, täs raskausaikana petikerrat mahtuu yhden käden sormiin. Tuntuu ett meillä menee noi halut ihan ristiin ja oon muutenki niin väsyny ettei edes jaksa ajatella koko hommaa,tai sitt mies on väsyny...Mutta eipä noi petipuuhat tässä nyt ookaan tärkeintä...

Viikonloppuja kaikille!!

Taas pakko purkaa näitä omia vaivoja. Äsken meni päiväunet ihan pipariks, kun supistuksia tuli vartin välein - niitä sellasia missä koko kohtu kovettuu, ja mulla jostain syystä kovettuu aina enemmän tuo oikea puoli, oikein nousee koholle. Vaakatasossa se tuntemus tuntuu jotenkin enemmän repivältä kuin esim istuessa. Mutta se mikä alkoi tosiaan äsken hermostuttaa, oli se että vauva hieroi päätään ja varmaan takoi nyrkkejään mun virtsrakkoa kohti ja muutenkin tuonne alas kohdun suuta kohti - auts, vihlasi tosi pahasti kerran, muutenkin tuntui tosi epämiellytävältä. onkohan se kääntyny sittenkin toisinpäin ja polkee nyt jaloillaan enemmän sinne? Tähän asti se on selkeesti ollu pää alas päin. Kyllä on tas paljon puhuttava keskiviikkoiseen neuvolaan...

Onko vastaavaa? Mikä asento ois paras makailuun ettei virtsarakkoon tunnu? Tuleeko nämä tuntemukset vaan vahvistumaan loppua kohden? Kerropa esim Heaven jolla jo yksi raskaus takana...

Jotain postiviista sentään se että aamupäivästä tuntui paremmalta ja olin jopa pienellä sauvakävelyllä. Yksi laatikollinen vauvan vaatteita pestynä ja silitettynä uudessa lipastossa... Oon myös miettiny tota, että milloin sairaalakassi pitäis laittaa valmiiksi. Nimittäin kyllähän sitä varmasti jotain ehti haalimaan kokoon vaikka lähtö tulis aiemmin, ja toisaalta saahan mies toimitettua kaiken jälkikäteen, ja sieltähän saa yöpaidan ja aamutakin+tohvelit. Ja jos sattuis ennenaikainen synnytys, niin vauvahan ei pääsis vielä heti kotiin, niin sen varusteet vois hyvin viedä myöhemmin.
rv31

Terve

en ole jaksanut kirjoitella kovasti viimeaikoina, flunssa painaa ja rasittaa ja väsyttää. Nyt se työinnostuskin, jota puhkuin aiemmin, on lopahtanut. Odotan vain, että menisi kolme viikkoa nopeasti ja pääsisin lomalle!

Joku kyseli pissasta, mä olen heti plussaamisen jälkeen saanut ravata pissalla joka yö. Nyt parikin kertaa yössä. Ja pystyasennossa, esim. kaupungilla kävellessä se paine aiheuttaa ikävän pissatuksen tunteen tosi nopeasti..

Seksissä meillä oli mun mielialojen takia melko hiljaista pitkään. Nyt kun mieli ei ole niin apea, on sänkykamarissakin selvästi virkeämpää. Toisin sanoen, en ole tuntenut itseäni niin kamalaksi enää! Ja mies kyllä kehuu kovasti, joten... :) :)

Nyt glögin lämmitykseen! Saa nähdä onko tästä mammasta huomenna töihin..

Uusi viikko, uudet kujeet. Ja pah, uusi viikko, vanhat vaivat pahenevat.

Neppis: Kiitos hierojavinkistä! Viime yö oli jo tosi tuskainen. Mulla on sormet ihan selvästi turvoksissa. Mulla on normaalisti pienet sormet, nyt näyttää ku ne olis lyhentyneet entisestään =/ Kokeilin eilen mieheni sormusta ja se olis nyt mullekin sopiva. Paksut, lyhyet nakit. Viime yönä oli tosiaan toisen käden sormet niin puuduksissa, kipeät, et piti toisella kädellä auttaa nyrkki auki ja ku menin vessaan, niin peukalo oli ainoa missä oli tuntoa, sillä sit hivutin housuja jalasta. Nyt kun on ollut tunnin pystyssä alkaa helppaamaan.
Voiko tolla olla jotain tekemistä sen kanssa, et niinä päivinä sormet olis enemmän turvoksissa, kun on käyttänyt äitiyssukkahousuja? Olen tässä seuraillut, et silloin ku en kyseisiä kapistuksia ole käyttänyt, niin nilkat on illalla pienet melonit, mut sormet olis yöllä paremmassa kunnossa. Siis silloin ku käyttää, ja nilkat pysyy "siroina", niin se turvotus tunkisi muualle???
Kumpi sit on pienempi paha.?

Nelly: Kyllähän tuolla vessassa tulee ravattua suht tiheään, öisin 1-2 kertaa, mut se on ollu sama alusta asti. Välillä tuntuu, et rakko ei silti tyhjene yhtään, mut mä en nyt sit tiedä mikä johtuu raskaudesta ja mikä siitä f***ing rakkulasta.

Petipuuhia harrastellaan vaihtelevasti. Mies oli koko viime viikon sairas ja vieläkin flunssainen, joten vaikka mulla olisi haluja ollut, niin ei ole nyt vähään aikaan tullut mitään tehtyä. Joskos taas tällä viikolla saisi.

Tämä viikko enää töitä ja lauantai on ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä!

pouta 33+4

Pouta: minulla on ollut molemmissa aiemmissa raskauksissa myös tuota käsien puutumista öisin. Ja kyse ei ollut siitä, että olisin nukkunut käden päällä. Neuvolassakaan ei osattu kertoa tarkkaa syytä vaan se ikäänkuin vain listattiin raskauden aikaisiin normaaleihin oireisiin. Tässä raskaudessa ei onneksi vielä ainakaan ole alkanut tuo vaiva.

Meillä seksi on jäänyt pois kuvioista, mutta ei puheista :)
Mies kyllä jaksaa päivittäin kysellä, et oisko saumoja, mutta minä olen niin kipeä jatkuvasti, etten suostu edes kokeileen enää. Välillä joudun pyytämään lapsilta apua, että saan edes housut ja sukat jalkaan, koska jalkojen liikuttelu ja haarojen avaaminen on niin tuskaista. Onneksi lapset auttavat mielellään!
Alapäässä on usein tunne, kuin joku pyörittelisi siellä jotain teräasetta :( Ihan hirveältä tuntuu kun se kipu saattaa alkaa ihan yllättäinkin.
Minulle on jäänyt sellainen mielikuva, ettei nuita minun kipuja oteta edes todesta neuvolassa ja lääkärissä, koska mitään vuotoja ei ole.

Mutta tammikuuta kohtihan olemme kovaa vauhtia menossa -->

Jaksamista kaikille!

Pitkästä aikaa täällä... ja hei kyllähän nuo kaikki vaivat ja mietteet kuuluu juuri tänne palstalle : )
Mulla on nykyään ihan hirveä väsymys, töissä jaksan puoli päivää ja sitten voisin mennä nukkumaan... eikä auta yhtään että nukun niin paljon kuin jaksan vapaa-aikana. Onneks enää 2 viikkoa töitä, en jaksais kyllä yhtään enempää.
Mä en osaa yhtään arvioida miten päin vauva on, iskuja oon saanu muutaman viikon ainakin oikeaan kylkeen. Joku kyseli vessassa juoksemisesta öisin, mä oon myös ihan alusta alkaen joutunu ravaamaan siellä pari kertaa yössä.
Ja petipuuhista kyseltiin myös, hiljaisempaa on kyllä mutta ei loppunut, molemmilla riittää haluja mutta tuo kasvava vatsa tekee kyllä omansa eli hiljentää tahtia.
Ja jatkuvasti tuntuu olevan nälkä, onneks paino ei ollut noussut kuin 200 gr viikossa, mutta se olikin vain kahden viikon tulos. Mulla on paino noussu hirveen tasaseen tahtiin ja toivon että se sama tahti säilyis eikä ainakaan kiihtyis. noi 7 extrakiloa on kyllä ihan kiitettävän painoiset : ) onneks ne on melkeistään vaan vatsassa.
täällä on kaikki lumet sulanu pois, ankeaa. Vaikkakin, ei oo enää liukasta ja koiran kans uskaltaa taas kulkea entiseen malliin. Toivottavasti sitä on vielä ä-lomallakin näin hyvässä kunnossa, niin sais käydä jouluostoksilla ihan ajan kanssa sitten.

Nelly: Jokainen raskaushan on ihan oma juttunsa. Esim. ekassa raskaudessa olin elämäni kunnossa ja nyt taas tuntuu että hyvä jos pääsen välillä edes kävelemään. Mulla vaavi painaa rakkoa ihan satunnaisesti, mutta vessassa saan käydä kuiteskin melkeinpä tunnin välein näin päivisin, öisin pari kertaa...Ja kun on kauemman aikaa pystyssä, esim kävelee ni kyllä sillon iskee aika äkkiä pissahätä!

Nyt viikonloppuna oli pari supistusta. Tuntu aika ikävästi tuolla alamasussa ja sitä paitsi nää ei todellakaan ollu niitä harjotussuppareita missä masu menee kovaks vaan ne tosissaan jo sattu!!Ja eilen illalla tuntu tavallaan viiltäviä pitkiä vihlasuja alamasussa. Koko illan tuntu kun vaavi potkiskeli tuolla ihan alhaalla, mietin että mitenkähän päin se siellä oikein mahtaa olla?Aloin jo pelätä että jokos se lähtö tulee, mutta onneks ei sentään vielä!

Tänään on ollu jotenki tuskanen alku tälle päivälle.Imuroin pikkasen ja sen jälkeen pukkaskin hirvee hiki päälle ja heikotus ja masussa jännä tunne,hyvä jos pääsee kävelee!!Jos noi vihlasut ja jutskat vielä jatkuu ni täytyy soitella neuvolaan...

Kyll on taas iltasin ulkona pimeetä kun maa on melkein paljas, niin ne lumet vaan lähtee pikkuhiljaa...ihan tyhmää!!Keskiviikkona täytyy vielä käydä kelassa kyselee että mikäs mun kokonaisrahatilanne nyt oikein onkaan kun äippäloma alkaa ja kotihoidontuki lakkaa. Pysyyköhän toi hoitolisä kuiteskin??Ärsyttää kun saa ite lähtee selvittää asioita vaikka kelasta sanottiin että sieltä kyllä toimitetaan kaikki tarvittavat paperit jne...Mutta eipä sieltä oo vielä mitään kuulunu ja äitiysraha lähtee juoksee kahen viikon päästä...Että semmosta...

Juu, tammikuuta kohti mennään tosi kovaa vauhtia!!Eipä oo enää montaa viikkoa sinnekään!!!=)

Huomenta!

Eilen naureskeltiin miehen kanssa vauvalle, joka yritti tunkea itseään mahan läpi maailmaan. Peppu oli pitkällä tulossa taas toiselta puolelta ja maha oli hassun muotoinen.. :) Juttelin siinä sitten vauvalle, että älä siitä yritä tulla, kyllä sun pitää etsiä ihan toinen reitti ulos. Niin arvatkaas mitä mies sanoi vauvalle.. "Joo, mene sitä hajua kohti.."

Kyllä irtosi ehkä viikon parhaat naurut tuosta kommentista!!! =D =D

Kyllä sitä ukkoa piti vähän kurittaa! ;)

Aijuu, mulle on tullut se linea negra mahaan, hyvin hailakkana, mutta kuitenkin. Tekee navan ja vanhan lävistysreiän kohdalla pari hassua mutkaa ja jatkuu siitä vielä kymmenisen senttiä ylöspäin. :)

Kyllä ärsyttää... meinasin ajaa toisen auton perään kun se idiootti änkesi mun eteen maantielle sivutieltä ja sain lyödä jarrut pohjaan ettei olis tullu kolaria. hemmetti vieköön jos olis ollu liukasta niin huonosti olis käyny. Mä en ymmärrä tuollaisia kuskeja jotka kiilaa joka väliin ja meinaa aiheuttaa pahoja kolareita. Onneksi mun perässä ei tullut ketään ihan lähietäisyydellä. Olis voinu käydä huonosti vauvalle. Ja sitten tuo papparainen ajeli siinä maantiellä alle 60, aivan yhtä vaarallinen kuin ylinopeutta ajavat. no, eipä taas ihan aiheesta mutta aiheutti kyllä sydämen tykytystä.
Mä oon muutenkin ollu jotenkin huolissani kun vauva on ollu niin kovin rauhallinen muutaman päivän, sunnuntaina liukastelin sen verran että tömähdin polvelleni eikä vatsan siis käynyt kuinkaan, kunhan vähän tärähdin. mutta kai tuo ihan normaalia on tuo rauhallisuus, kyllä sieltä potkujakin tulee aika lailla tasaseen tahtiin että ymmärtäisin kaiken olevan kunnossa.

Kivaa, että löytyy vielä ilon aiheita ja huumoriakin, vaikka tämä loppuaika melko työlästä onkin! Mekin naureskeltiin muhkuravatsalle eilen illalla ja otettiin kuvia... Katsoin samalla vanhoja otoksia, joissa vatsa oli muka iso.... Mutta nykyiseen verrattuna kyllä aika pieni. Jonkinmoisen järkytyksen kyllä koin kun huomasin hinkkini, ihan hirveät lollot;) Ei ihmekään, että paidan etumus kiristää. Varmaan on taas uusien liivien aika, ehkä ostan jo imetysliivit, joten vähän varaa saa olla.

Mullakin oli pari päivää hiljasempaa alakerrassa, mutta nyt taas on hirveä hyörinä. Ja hikka aamusta. Se on vissiin ihan ok, että välillä on rauhallisempaa, varsinkin kun vaapeli kasvaa ja tilaa on vähemmän. Mutta jos mitään ei kuulu, niin kannattanee sitten käydä varmistaan neuvolassa, että kaikki on ok. Välillä toivoo, että rauhottuis jo, kun mulle on alkanut ihan sattua, kun kovin mellastetaan ja venytellään - sen verran pinkeenä paikat. Mutta sitten oon jo pukkimassa vatsaa jos mitään sätkintää ei kuulukaan ;)

Mäkin oon psriin otteeseen meinannu liukastua, mutta mitään kummempaa ei oo onneksi käyny. Saahan siä olla tosiaan varovainen, mutta ilmeisesti pitää olla kovemman luokan tärsky, että se ois vaarallista. Eiköhän sullakin oo kaikki kunnossa Isolde, toivotaan, että "maantiekiitäjät" pysyy mammojen tieltä poissa!

Mulla yöunet on jääny melko heikoiksi, närästys ei anna rauhaa. Viime yönä tuli nukutuksi varmaan 2-3 tuntia. En oikein tiedä mitä tekis, kun kaikki konstit alkaa olla käytetty. 3 tyynyä tukemassa, ei raskasta iltapalaa, lääkkeet nukkumaan mennessä, paljon vettä... Mua ihan pelottaa se nukkumaanmeno kun tietää että ei voi mennä ja pääsekään nukkuun. Ja aamulla ruokatorvi on niin kipeä, että teen juominenkaan ei oikein luonnistu ja pakko pistää jotain suuhun. Muttaeip tätä onneksi loppuelämää kestä..:)

Viikon jatkoja ja hauskoja hetkiä vatsapallojen parissa

Kyllä täällä kaikki on kunnossa vauvalla, sattui näköjään vaan olemaan pari rauhallista päivää. Eilisillasta asti on möyrintä ollut taas samaa luokkaa kuin ennen, eli kaikki ok. Pikkuinen heräsi "eloon" kun mies jutteli sille ja silitteli vatsaa, oli kyllä niiiin hellyttävää : ) hyvä kun ei tippa tullut linssiin.
Mulla on muuten ihme ja kumma närästys hiukan antanut periksi, samoin makeanhimo, tai no se taitaa vain olla jokin outo vika joka kyllä menee ohi: ) Mulla on yleensä aina suklaanhimo, mutta nyt kun oon yrittäny syödä pikkuisen ja usein, ei oo ehtiny iskemään nuo himot. Oon huomannu että mulle tulee huono olo ja hirveä heikotus jos en syö parin tunnin välein, ja siis ihan ruokaa, hedelmiä tai leipää. Onhan nuo ainakin parempia kuin se sokeri.
Meillä mies tekee hoitopöytää, en malta oottaa että saa sen valmiiksi : )

Isolde: Hyvä että vauva taas melskaa vilkaasti. Olen yrittänyt itseänikin muistuttaa, että nyt taas tässä loppuvaiheessa voi olla huomattavastikin rauhallisempia päiviä. Täällä tosin vielä tasainen myllerrys (huomenna varmaan huolestuttavan hiljaista :))

Tänään on nyt se ruokalakkopäivä ja virtsateiden ultraus. Olen nyt aamulla syönyt/juonut yhden karjalanpiirakan ja lihalientä. Sit mennäänkin loppupäivä pelkällä vedellä. Toivottavasti ei hirveän heikko ja huono olo tule, jännityksessä on tarpeeksi kestämistä. Päätäkin särkee, varmaan jännityksestä, mutta en uskalla ottaa lääkettä. Mies tulee hakemaan minut neljältä töistä ja lähdetään Tyksiin, en edes uskaltaisi ajaa. Tulen illalla raportoimaan mitä siellä sanotaan.

pouta 33+6

Tyksissä käynti takana ja kaikki hyvin! Tämä lääkäri ei löytänyt sieltä enää mitään. Eli se oli todennäköisesti joku divertikkeli (tai sinnepäin). Siis joku harmiton vesirakkula, mitkä ovat yleisiä ja tulevat ja menevät. Ihmetteli kyllä, et miksei se synnärin lääkäri ollut voinut mulle sanoa, et kyseessä on nesterakkula, ei siis missään nimessä syöpäkasvain. Tarkisti vielä munuaisetkin ja kaikki näytti normaalilta sielläkin.

Huh, nyt on taas parempi olla! Ja kurkkasi se lääkäri sen verran vauvaakin, että kiltisti on edelleen pää alaspäin. Nyt olen syönyt muusia ja pihvejä ison lautasellisen sekä jälkkäriksi keksipaketin, miten niin oli nälkä?

En sentään ihan yksinkeskustelua ole tänään täällä harrastanut. Hali tuli perille, kiitos Vanilja! Eipä nyt muuta,

pouta 33+6

Hyvä kuulla pouta, että kaikki on hyvin. Sekä sinulla, että vauvalla! :)

Isolde, sama juttu. Jotain sapuskaa on ihan pakko saada säännöllisin väliajoin, muuten alkaa silmissä kieppumaan!

(.) Ostin eilen itselleni uudet saappaat ja aamulla töihin lähtiessäni vedin ne onnessani jalkaan. Töissä potkaisin ne jalasta, ja kun olin lähdössä ruokikselle, kuinka ollakaan... naama punaisena puhkuin että sain kengät _jotenkuten_ jalkaan. Vetskarit oli ihan pakko jättää varsista auki. =D Ehkäpä ne mahtuvat jalkaan taas...hmm... parin-kolmen kuukauden kuluttua.

Jeeee, huomenaamulla kampaajalle ja sen jälkeen neuvolaan! Palaan asiaan huomisna! Mukavaa iltaa rakkaat tammimammat,

Vanilja 31+5