Tammimammat 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mimitsu 32v. la 1.1., toinen lapsi, Vantaa
Neppis 25v. la 5.1, esikoinen, Satakunta
Katja 26v. la 6.1. ensimmäinen
Aino 31v. la 7.1. ensimmäinen, Turku
Leonor 27v, la 10.1, kolmas, pohjoinen
Sara, la 10.1, esikoinen, Pirkanmaa
Nöpi 27v, la 12.1 , ensimmäinen, Järvenpää
Ritu la 13.1
Pippa 24v. la 14.1, ensimmäinen, Häme
Meri* 24v. la 14.1., toinen lapsi, Eurajoki
Jossu 32v, la 15.1, ensimmäinen
Marika 28v. ensimmäinen, Turku
Nina la 15.1, neljäs
Lyyli
Heaven 25v. la 16.1. toinen lapsi, Lahti
Tiuhti 29v. la 16.1. ensimmäinen, Turku
katja78 27v. la 19.1. toinen lapsi, Pohjois-Savo
Nelly 31v, la 19.1., esikoinen, Hki
Katri 28v. la 19.1. ensimmäinen, Hki
Hattara 30v., la 20.1., esikoinen, pk-seutu
Pink1983, la 24.1, toinen, Hyvinkää
Elin@ 24v. la 26.1, toinen, Keski-Pohjanmaa
Masi 21v, la 26.1, ensimmäinen, Karjaa
Marsuli 30v, la 30.1, toinen, Hyvinkää
Kaura 31v, la n.30.1, toinen, Turku

Paihoittelut äitylille.

Katja78: olin juuri kirjoittelemassa tänne että onkohan se Katja78 hävinnyt koko listalta, olin huolestunut, kun viimeksi kun kirjoitit lähdit sinne ultraan - pelkäsin jo pahinta. Me kun mennään ihan samoissa päivissä, niin olen tarkkallut tilannettasi. Onnea jatkoon!

Viikonloppu meni tosi mukavasti - kun saa nukuttua ja kun saa olla ulkona, niin ruokakin maistuu ja olo tuntuu paremmalta, silti iltaisin kun alkaa väsyttää, yökötys iskee. Tänä aamuna sentään kaikki pysyi sisällä mitä sain syötyä. Omituinen päänsärky kyllä vaivaa otsalohkossa.

rv 9+3

Äitylille suurensuuret pahoittelut!!! Voimia.. Tuo on kyllä niin väärin. Toivottavasti tulet tänne odottajien puolelle vielä kertomaan meille hyviäkin uutisia, kun on aika. Jonakin päivänä.

Omaa napaa. Oireet vaihtelevat hirvittävästi, välillä ei huomaa olevansa raskaana ja välillä tääs yököttää ja ottaa joka paikkaan..

Aivan ihana sää. Oltiin viikonloppuna minun vanhempieni luona maalla keski-Suomessa. Oli kyllä niin mahtavaa tehdä kaikkia ""maalaisjuttuja"". Syötiin hyvin, saunottiin rantasaunassa ja heitettiin talviturkit +19 asteisessa vedessä! Miehen kanssa pestiin isän vene ja köllöteltiin sillä järvellä. Nyt miehellä hartiat ravunpunaiset ja mulla kärähti kasvot. Vitsi mitä amatöörejä... Kyllähän me tiedettiin miten aurinko ottaa vesillä, muttei maltettu lähteä ajoissa pois.. ;) Kyllä kypsytti tulla Helsinkiin ja töihin...

Niin ja oli ihanaa nähdä vanhempia ekaa kertaa vauvauutisen jälkeen. Vietiin sinne sellainen puinen ""mummola"" -ovikyltti. :)

Katri 9+4

Katri, meillähän on sama sama laskettu aika, neuvolan ja omien laskujen mukaan, mutta lasken kylläkin niin että aina pe ois viikko täynnä, eli viime pe 9+0, joten nyt ma 9+3. Lasketko sä eri tavalla? Noh, päivä sinne tai tänne. Voihan olla että mulla on nyt vasta 9+1.

Nelly, mä olen tällä hetkellä vähän pihalla itsekin laskuista.. Ensin mulle annettiin la:ksi neuvolasta viimeisten kk:n mukaan 10.1. Sitten varhaisultrassa sanottiin, etten olekaan vielä niin pitkällä ja sen laskutavan mukaan alkio vastasi silloin rv 8+4. eli tänään 9+4. Silti se lääkäri ilmoitti la:ksi 19.1. vaikka ei se munkaan laskutavan mukaan oikein täsmää...

Mutta menen nyt sillä niin kauan kunnes taas muuttuu. Todennäköisesti mulla se vielä johonkin suuntaan muuttuukin. Mutta se selviää sit kättärillä ultrassa 3.7.

Tervehdys kaikille! Onkin palsta vallan kokonaan muuttunut. Minä olen entinen Jossu, nykyään sitten Joanna, kun oli Jossu jo varattu. Katsotaan nyt miten tämän palstan käyttö alkaa sujua. Ainakin oli vaikeuksia keksiä miten tänne vastataan... En keksinyt muuta kuin painaa tosta "lainaa" ja sitten pyyhin lainaukset pois.

Noh, eka neuvola on takana. Siellä ei mitään ihmeitä, vaikka en olekaan moisessa paikassa koskaan käynyt. Onko teillä otettu paljon verikokeita? Mulla otettiin vaan hemoglobiini sormen päästä. Terkka kokeili kohtua, kuulemma kasvanut on. Sydänäänet ei kuuluneet. Jotenkin on sellainen tunne, että kaikki menee ihan hyvin, joten ei mitään paniikkia äänien kuulumattomuudesta. Nyt odotellaan ultra-aikaa, luultavasti ensi viikolla.

Oletteko saaneet neuvolasta millaisia esitteitä mukaan? Mä sain vaan jonkun ruokaläpyskän ja sitten "Meille tulee vauva" -vihkosen.

Jotenkin se edellinen systeemi oli selkeämpi...vaatii totuttelua.
Piti kysyä paria juttua: Onko teillä maha kasvanut? Mulla nyt vkolla 10 pömppis maha, tai oikeastaan ollu jo pari viikkoa, onkohan se vaan pelkkää turvotusta, ilmavaivoja kyllä riittää.
Toinen juttu, onko teillä ollu minkäänlaista vuotoa? Mua jännittää jos tulee jotain rusehtavaa, tai punertavaa, mistä lääkäri aiemmin pelotteli, vaikkakin se voi olla normaaliakin. Valkovuotoa on, ja sekin on välillä valkoista tai kellertävämpää, kirkasta ja juoksevaa, et säikähtää mitä nyt. Muuttuuko valkovuoto raskauden eri vaiheissa? Kuin teillä?

Vaatii tosiaan totuttelua tämä uusi systeemi...

Olen siis entinen Marika, tylsää joutua vaihtamaan nimimerkkiä.

Mulla on tänään np-ultra ja jännittää ihan hitosti. Mies yrittää rauhoitella, että vatsassa on kaikki hyvin ja ei siinä niskapoimussakaan ole mitään erikoista, mutta mä näen painajaisia, että lääkäri sanoo et joko siellä ei syki enää sydän ollenkaan tai sitten että lapsella on tod.näk. kromosomipoikkeavuuksia. Tiedän et on typerää murehtia, mut minkäs teet. Ilmoittelen myöhemmin miten meni!

Tää on todella hankalampi tää uus systeemi. Olen siis entinen Katja, sain kokeilla eri nimimerkkejä vaikka kuinka monta ennen kuin löysin sellasen jota ei ollut vielä varattu... nyt siis Isolde.
Nelly, mulla on ollut vatsa turvonneena muutaman viikon, mutta ei oo kasvanu siitä suuremmaksi, ja mulla on kyllä ihan vaan turvotusta.
Olin tänään np-ultrassa, mutta koska sitä ei saatu mitattua niin kahden viikon päästä uudestaan ultraan. Mutta siellä se pikkuinen köllötteli ja nyrkkeili, kyllä oli ihanaa nähdä. On ollut niin epätodellinen olo koko ajan ennen tätä, ja nyt ultrassa mies oli mukana hymyili onnellisena vieressä : ) Viikkoja neuvolan ja omien laskujen mukaan olis 11+4, mutta ultran mukaan saattaa ollakin vasta 10+3, mutta mitään ei muutettu vielä, ens kerralla pitäis selvitä. Eli lasken kyllä vielä neuvolan mukaan, harmi vaan jos viikkoja onkin yksi vähemmän, tässähän joutuu jännäämään vielä "ylimääräisen" viikon että pääsee siihen täyteen 12 viikkoon.
Eikö ketään muuta ahdista nuo alakautta tehtävät tutkimukset? Mulla oli mieslääkäri, joten sekin vaikutti tottakai. Todella epämiellyttävältä tuntui.

MOIPSIS!
yritän kans kokeilla tätä uutta systeemiä,onnistumisesta en tiiä ku oon tosi huono näitten koneitten kans:) joo,mulla kans ilmapallo masu,nyt kyl alkaa pikkuhiljaa turvotus laskee mut kyl masusta näkee et raskaana ollaan:)
np-ultra "vasta" ens viikon perjantaina..jotenki olin aatellu et se on nyt mut tarttee vaan odotella...blaah:(
alotin tänään juhannus siivousta mut eipä siit oikeen tahdo tulla mittään..tuntuu et isommat muksut sotkee sitä tahtia ku saa itte jottain tehtyy mut sellast se tuppaa aina olemaan:)
eipä taas muuta kun hauskoja jusseja kaikille ja voikaa paksusti:)

nina

No kappas, nythän tänne on ilmestynyt oikein selkeä vastaus-kohta. Ei tätä kyllä aiemmin ollut...

Isolde, mua ei ahdista yhtään alakautta tehtävät tutkimukset, on sitten mies- tai naislääkäri. Kun eihän ne edes satu! Ajattelen, että siinä on vaan joku ihminen, lääkäri, joka katsoo että mulla on kaikki kunnossa. Kuten vaikka joku korvalääkäri;-) Ei sen kummempaa. Jotenkin etäännytän se alapään itsestäni, se ei ole mitään henkilökohtaista, onpahan vain yksi tutkimuskohde monien muiden joukossa.

Np-ultrakuulumisia: siellä se vilkutteli pieni ihmistaimi; 5,5 cm pää-perämitaltaan ja ojennettuna 7-8 cm. Niskaturvotus oli normaali ja kaikki muutenkin ihan mallillaan. Mukavaa oli nähdä pienokainen, vaikka syke saatiinkin jo pari viikkoa sitten neuvolassa kuuluviin. Saatiin 10 otosta kotiin ihailtavaksi.

Tuli deja vu..vasta reilu 5 kuukautta sitten kävin samaisessa sairaalassa synnyttämässä ja taas kierros alkaa alusta ;) Rakenneultra on sitten elokuun alussa. Nyt vaan masua kasvattamaan =D

Mimitsu, Siiri-Sakari rv 12+ ja esikoinen 01/06

Pitkästä aikaa minäkin täällä kirjoittelemassa ja kuinkas ollakaan heti on systeemit muuttuneet!! Vointi alkaa olla jo parempi, huono olo tulee vain jos on yli kaksi tuntia syömättä, muuten jakselee ihan normaaliin tapaan kotiaskareita ja jopa mietiskellä suuria päätöksiä. Hevosharrastaja kun olen niin heppakuume on yllättänyt ja nyt pähkäilen ponin vaihtoa vähän suurempaan, jos nyt vaan malttaisi talven yli tällä nykyisellä kokoonpanolla kun ei uutta hevosta kuitenkaan uskalla mennä tässä tilassa kokeilemaan. Onkos tammimammoissa muita hevosnaisia??

Juhannuksen viettokin on jo aloitettu, ollaan esikoisen kanssa tultu jo mummilaan, mies tulee perässä kun vielä huomisen jaksaa töissä. Itsellä ei onneksi pulmia siinä, että miten peitellä raskautta kun läheiset tietävät, mutta taisi meidän joukossa olla muutama joka pähkäilee miten jussista selviää herättämättä epäilyksiä!!

Aurinkoista juhannusta!!

Meri 10+3

Hetki piti miettiä että mihis nyt ku Ellit avasin... Mutta löytyhän se "omakin" ryhmä sieltä viimein! Mulla on ihan armoton väsy. Sain unen illalla viimein yhden jälkeen ja poika kiukkusi kahdesta viiteen ja kasilta oli herätys, kun lähdettiin pojan 1-vee kuvaan. Onneksi poika jakso olla virkeänä niin tuli kuulemma hyviä kuvia. Koevedokset saadaan vasta ens viikolla =(. Yritin äsken nukkua, mutta ei se uni vaan tule. Paino on ny tippunu pari kg. Mennään tänään kai anoppilaan saunomaan niin kerrotaan sit ehkä raskaudesta. Mahaa ei oo enää hetkeen nipistelly, mutta pieni pömppis on kyllä havaittavissa =). Enkä usko että on enää turvotustakaan ku se helpotti viime viikolla. Ei kyllä ihan vielä tarvis alkaa näkyä... Just aloin iloita ku vanhat housut mahtuu jalkaan niin jää ilo aika lyhyeksi. Paha olo vaan jatkuu, vaan ei oo tarvinnu onneksi pönttöä halia. Välipalat ei vaan mene alas. Ja huippasee aina välistä ku nousee äkkiä ylös tai esim. kitkee rikkaruohoja pää kenossa. En oikein tahdo pysyä viikoissa mukana ku on koko ajan kova touhu ja kiire saada kaikki valmiiksi juhannusta varten. Mies kun on koko ajan rehunteossa. Ollaan molemmat vähän zombeja iltasin ku on niin kova väsy.
Mä tykkään enemmän jos mies kurkkii alapäähän.

Mun ekan gynetutkimuksen teki mies ja niin hellästi että! sen jälkeen pari naista on ronkkinu mua itkun partaalle niin aina jännittää jos nainen alkaa tutkia.
Elin@ 8+4

Heissan kaikille!
Uudistunut sivusto aiheutti täälläkin hieman päänvaivaa, mutta kaippa tähän tottuu yhtä hyvin, kuin siihen entiseen =)

Pahoittelut äitylille minunkin puolesta! Lohdutusta ja voimia sinulle ja miehellesi kasapäin ja onnea uuteen yritykseen sitten kun sen aika on! Vauvahaaveilupuolella on Kermit-ketju, jossa kirjoittelee paljon samankokeneita.. Sieltä voit saada loistavaa vertaistukea!

Huhhuijaa, huomenna olis neuvolalääkäri! Jänskättää hiukan, kun sydänääniä koitetaan saada kuuluville.. Np-ultra onkin sitten vasta heinäkuun alussa, kuinkahan sitä malttaa jaksaa odottaa!? Aika monella täällä onkin jo ollut iloisia kohtaamisia masumatkaajien kanssa =)

Vointi on ollut täälläkin ihan hyvä, kamala väsymys vaan ajaa mut päivittäin parin tunnin päikkäreille.. Mut mikäs tässä, lomalla ollessa se on mahdollista..

Aurinkoista juhannusta kaikille,
toivoo Tiuhti ja Viuhti 10+1

Mui kaikille uusille!
Ah,ihana että oli pilvinen päivä,oli mukava olla töissäkin.
Vatsa on turvoksissa täälläkin,kyllä kait se siityä laskee.
Eikö muilla ole kauhea nälkä 2 tunnin välein,itselläni on.aa kyllä miettiä,että mitä kaikkea suuhunsa tunkee,ettei kertyisi liikakiloja heti näin alussa..
Ai 3l vettä pitäisi juoda,täytynee lisätä sitäkin.Onneksi ei oikeen mitkään mehut ja limpparit maistukaan,aineenvaihdunta ainakin pelaa nyt paljon paremmin.
Loma alkaa viikon päästä,ei huvita enää olla päivääkään töissä.Ens viikko varmaan matelee,kun odottaa niin kovasti.
Meillä on np ja lääkäri vasta 18.07,sitä vaan myöskin odotellaan,että isukkikin pääsee näkemään juniorin =)
Äitylille pahoittelut!Eipä tässä kellään vielä varmaa tämä raskaus ole,mutta toivotaan ettei tulisi suru-uutisia enempää.
Jahas,jos jatkaisi siivoamista.
Hyvää juhannusta kaikille jo etukäteen!

Äitylille pahoittelut myös minulta. Näitä uutisia ei missään tapauksessa toivoisi lisää.

Mulla olo ollut jo muutaman viikon lähes normaali. Epäilen jopa päivittäin olenko enää raskaana. Huimausta ollut ainoastaan jos kyykkii paljon puutarhassa. Nyt uutena oireena tullut kyllä mielialanvaihtelut jotka lähinnä koen huolena tulevasta. Saan päivittäin itkukohtauksia loppujenlopuksi mitättömistä asioista ja tuntuu että pinna palaa pienimmistäkin asioista. Varmaan tämä kuitenkin kuuluu asiaan. Toivon, että nämä oireet häviäisivät pian. Tänään kävin äidin kanssa yhdessä äitiysvaateliikkeessä katsastamassa jo vähän vaatteita. Taidan tässä loman aikana ostaa jo jotkut housut joilla voin töissä sitten olla kun nuo entiset farkut jo alkaa painaa vatsaa. On se vaan sen verran "pömppö". Juhannuksen jälkeen mulla sitten np ultra. Odotan kyllä jännittyneenä onko meidän Tiivitaavilla kaikki hyvin. Joku tuossa aikaisemmin kyseli vuodosta niin ainakin valkovuoto kuuluu varmasti asiaan. Itsellä sitä ainakin päivittäin vähän.

Nöpi ja Tiivitaavi rv 10+5

Eilen minullakin oli siis np-ultra ja hyvinhän siellä kaikki oli! Turhaan taas murehdin =). Kaveri oli todella vilkas ja heilutteli käsiä ja jalkoja ja kääntyili kovin. Välillä hän nukahti, mut sit kätilö yritti heti herätellä ja pistipä minutkin yskäisemään, että vauveli taas heräisi ja kääntäysi, koska nojaili siellä "seinään" eikä meinattu saada niskaa kuvaan ollenkaan. Muuten kyllä esitteli, esim. käsissä selkeät viisi sormea... Ihanaa oli ja pari kyyneltä väkisin vierähti äitin poskelle, onneksi oli isi mukana silittämässä mun kättä ja kyselemässä niitä mitä itse en tajunnut.

Pää-perä mitta 5,3 cm ja lähemmäs 10 cm koko pituus. Eli nyt se varmistui se la, se on siis 4.1. ei 31.12. niinku on ollu virallisesti tähän asti. Tuo 4.1. saatiin silloin jo varhaisultrassa. Mut on se jännää, ku näkee sen kymmensenttisen käverin siellä kovin liikkuvan ja potkivan, eikä tunne niitä liikkeitä missään. Minulla on istukkaedessä alhaalla, se voi vielä vaimentaa niitä liikeitä, että kyllä tässä pari kuukautta voi vierähtää ennenkuin ekat liikkeet tunnen.

Niskapoimu oli normaali ja nenäluu näkyi selvästi, eli ei ainakaan ole down-vauva! Kätilö sanoi, että kaikki mitä tässä vaiheessa voi näkyä, näkyy hyvin ja kaikki on kunnossa!!!

Viime yönä sitten näinkin unia pienestä kaverista, joka uiskenteli ja touhusi masussa kovin...

Tänään on virallisesti 12 raskausviikkoa täynnä ja voi huokaista syvään. Juhlittiin tätä samaa virstanpylvästä kyllä jo viime vkonloppuna, vanhan lasketunajan takia. Pahoinvointi on helpannut tosi paljon, eli ei enää aamuyökkejä, vain ajoittaista etomista ja väsymyskin viime päivinä ollut poissa. Olen tällä viikolla mm. pessyt vessan, pessyt ja vahannut auton ym. mitä ei olisi voinut kuvittellakaan tekevänsä viimeiseen 6-7 viikkoon. Ihana energinen fiilis siis pitkästä aikaa!

Nyt pakkaamaan ja kauppaan Juhannusta varten. Oikein hauskaa ja aurinkoista Jussia kaikille!

pouta 29v. la 4.1. ensimmäinen, Turku (ex Marika)
Ritu la 13.1
Nina la 15.1, neljäs
Lyyli
Katri 28v. la 19.1. ensimmäinen, Hki

Päivittäkää tietonne, kun on noita nimimerkkejäkin vaihtunut

Katjan neuvoon Heksavit 300mg pahoinvointiin. Älä yleistä, jos lääkäri on sinulle suositellut. Apteekkari kieltäytyi myymästä minulle, kun kerroin, mihin sitä ostan. 300mg on liian vahva raskaana olevalle, ei saisi käyttää (tietty, jos lääkäri on määrännyt niin asia erikseen). Ei susostunut myymään edes sitä miedompaa Heksavit 25mg, ennen kuin olen lääkärini kanssa neuvotellut.
Neuvolasta eivät suositelleet, enkä nyt tämän takia viitsi lääkärille mennä. Kärsitään etovasta olosta sitten!

Tervehdys vielä ennen mökille ja juhannuksen viettoon lähtöä!
Oli pakko tulla tänne jakamaan ilouutinen, eli neuvolalääkärissä tänään kuului pikkuisen sydänäänet! Oli ihanan helpottava olo, kun pienen etsinnän jälkeen tasainen jumputus tuli esiin kohinan seasta! Taaksepäin kallellaan oleva kohtu ilmeisesti hankaloittaa äänten etsintää, mutta kuului ne kuitenkin =) =) =)
Ihanaa juhannusta kaikille,
toivoo Tiuhti ja Viuhti 10+2

Heipähei!

Ihanaa kuulla, miten moni on jo kuullut sydänäänet. Mullakin on heti juhannuksen jälkeen maanantaina neuvola. Saas nähdä joko kuuluu mahan läpi.. Sinänsä ei jännitä, kun varhaisultrassa oli kaikki hyvin. Enemmän odotan heinäkuun alun np -ultraa minäkin.

Me tehtiin päätös jäädä rauhalliseen Helsinkiin vaihteeksi juhannukseksi. Nyt on ollut tosi paljon reissua ulkomailla, ristiäiset, synttärit, hautajaiset jne.. että ihana ajatus olla yksi viikonloppu ihan kahdestaan kotona. Tosin mies on vuorokauden töissä juhannusaamusta juhannuspäivän aamuun.. Mutta nautiskellaan kelien mukaan "autiokaupungista". :)

Rentouttavaa ja ihanaa keskikesän juhlaa kaikille!
Katri 10+0

pouta 29v. la 4.1. ensimmäinen, Turku (ex Marika)
Ritu la 13.1
Nina la 15.1, neljäs
Lyyli
Vanilja 28v. la 19.1. ensimmäinen, Hki

Tässä nyt taas päivitetty versio... Kirjoitin tuon edellisen viestin vanhalla nimimerkillä, joka kuitenkin oli jo varattu kun jälkikäteen rekisteröidyin. Eli entinen Katri on nykyinen Vanilja... muistankohan tuota itsekään!?