Neuvolakuulumisia lyhkäisesti 29+1:
-Verenpaine 128/74 (kotona aina matalampi)
-HB ei mitattu (vaikka mun puolesta olisi saanut mitata!)
-Pissassa sokeria + (mulla on melkein aina)
-Syke 150
-Liikkeet ++
-Sf 30
-Painoa tullut n. 600g viikko = hyvä
-Kohdunsuu pehmeä ja kiinni, 3cm
Vauvalla oli niin kovasti touhua, ettei lääkäri meinannut saada sydänäänille lukemaa kun aina karkasi alta pois ja poksui.
Piti hoitajan sit kokeilla, mut sekin sai vaan arvioksi suurinpiirtein 150. Nauroivat että taitaa olla melkoinen epeli kun ei halua yhtään pysyä paikallaan. Juu ei...
Samaten saivat eri lukemat tuohon sf-mittaan, joka kuitenkin mittaajasta huolimatta huiteli reilusti yli käyrien.
Lohduttivat että kyllä se siitä vielä alkaa laskeutua alemmas loppua kohti, ettei sulla ihan keuhkot mee liiskaksi... Let's see. Kohdunsuu tosiaan oli hieman pehmentynyt, mutta kuulemma ihan normaalia näillä viikoilla, pääasia että on kiinni ja pituutta hyvin jäljellä. Kaikki vaikutti olevan ihan hyvin. Että semmosta tällä kertaa.
Kyllä huomaa, että vissiin alkaa pikkuhiljaa painaa mun keuhkoja, kun yöllä tuntuu aika tukalalta välillä. Pitää asentoa vaihtaa useaan kertaan, kun missään ei oo oikein hyvä ja tuntuu että ei henki kulje kunnolla. Pystyn nukkumaan vain oikealla kyljellä ja hieman viistosti selällään, niitä vaihdellen vuorotellen. Vasemmalla puolella henki salpautuu. Ja astma mulla siis myös.
Olis kauheen kiva, jos joku tekis kohta jotain painolaskelmaa meidän möyhääjästä. Viimeksi arvioitiin rakenneultrassa ja sehän kasvanut aivan valtavasti sen jälkeen. Ties millainen jättiläinen sieltä oikein on tulossa. :O Saa nähdä milloin tehdään, vai punnitaanko vasta synnärillä...
Ai niin,
otatteko influenssa-rokotuksen? Kyselivät neuvolassa, mutta sanoin että en tiiä vielä. En oo kyllä koskaan ottanut aiemminkaan, vaikka astman kanssa olisin riskiryhmässä. Sikapiikin otin silloin, ja siitä tulin ihan sairaaksi kun sain hirveät ihottumat moneksi kuukaudeksi. :kieh: Siksi ei kyllä kauhesti nappais ottaa mitään "ylimääräistä." Ehkä en ota sitten. Ja vähän mietityttää kun muutenkin ollut kaikenlaista juttua noista rokotteista...
Mutta ihanaa isänpäivä-viikonloppua arvon mammat, muistakaahan rentoutua!