**Tammikuun tuhisijat 2013 Marraskuussa**

Possumunkille onnittelut pojasta! :flower: Ihan hullulta kuulostaa, et eka tammikuinen on syntynyt! Ilmoittelehan voinneista. :)

POKS 29+0

Yöllä heräsin kolme kertaa supistukseen. Sain kyllä äkkiä unen uudestaan eikä ne olleet hirmu kipeitä. Sen verta, et unesta heräsin mut ei ne kauaa kestäneet.

Tine & Vauveli
 
Onnea possumunkki!:flower: Minuakin kiinnostaa, että joudutteko kovinkin kauan olemaan sairaalassa pikku pojan kanssa, vai pääseekö kotiin kunhan syö itse? Voimia teille vanhemmillekin!

( . ) No olipa taas fiksua käydä kaupassa ja ottaa vain yksi pussi :headwall: 5 litraa maitoa, jauhosäkki, perunat ja hedelmät ja muut siihen päälle, niin johan sille pussille tulee painoa enemmän kuin laki sallii. Pikkasen ottaa kovaa tuonne alavatsalle! :( Ja niin suunnittelin siivousurakan tälle päivälle, mutta taidankin jättää sen vaikka huomiselle, nyt juilii jo selkään asti. Parit(viisi!) satsumat kyllä tuossa vetasin ja pikkuinen tuolla möyrii ihanasti. Että sen puoliin ei kait hätää. Omat lihakset on vaan näköjään kovilla.

Kuka täällä tykkäsi käyttää kestovaippoja? Tuli eilen juuri sellainen tunne, että niitä pitää kokeilla ja hankkia nyt heti! Mulle nuo on ihan hepreaa kun en ole kolmella aikaisemmalla niitä ollenkaan käyttänyt, niin hieman tuli kaupassa orpo olo kun katselin niitä marketin kestovaippapaketteja. Niin ajattelin, että jos jollekulle voi laittaa yksityisviestiä ja kysellä niistä. Tulihan niitä kaksi pakkauksessakin. Hyvä alku. :)

Lissu123, meillä ei ihan vielä ole yt:t miehen töissä, mutta tää kuukausi ja sit tulee lappu käteen jos on tullakseen. Ja itse sain juuri työttömyyskassasta tietää paljonko tulee käteen. No juuri sen verran, että ei kannate tehdä töitä, työtulon kanssa menee miinuksen puolelle. Ja juuri sen verran, että maksan vain vuokran, ja siinäpä ne meikän rahat sitten olikin. Muutamat itkut on tullut tirautettua täälläkin. Voi lottovoitto, miksi et voi osua meidän kohdalle....Kaikkeni kuitenkin yritän, että lapsille tulee mukava ja muistorikas joulu, tuoksuineen valoineen kaikkineen.

Influenssarokote olisi kuulunut ottaa jo parina männä vuonnakin, astman takia. Ei ole vain koskaan saanut aikaiseksi otettua, en tykkää kauheasti mistään rokotteista, vaikka en niistä kieltäydykkään. Pitää vähän miettiä, otanko nytkään. Periaatteessa kaikenlainen ulkomaailmakontakti puuttuu minun elämästä nyt, kun ei ole töissä, niin mietin, että onko vieläkään tarpeen. Vaikka tarttuuhan tuo mistä tahansa, jos on tarttuakseen.

Voi mutta nyt taidan oikaista kunnolla tähän sohvalle ja alkaa todella keskittymään tuohon Avan pieniä ihmeitä ohjelmaan. :)

Vilipi ja "Tyyne" 28+3
 
Tää ainakin aikoo kestoilla!:wave:
Oon kestovaipattanu esikoistakin, alkaa olla aika hyvin kestoilun salat hanskassa.;) Mulle saa laittaa yksäriä, jos haluaa.:)
Ja kannattaa piipahtaa kestovaippainfo.fi-sivustolla. Siellä on keskustelua aiheesta jos aiheesta ja tietokannoista saa infoa jne. Ja saa kysellä keskustelupalstalla mitä mieleen tulevi.:)
 
Oi ihanaa ja isosti Onnea Possumunkille!

Täällä viikon verran väsyttänyt koko ajan. Aamulla ku heräs nii narsu alaselästä yks nikama aina ku otti askeleen. Kuulu ikävä ääni joka kerta :eek:.

Muutto oli torstaina. Ihanasti nyt tilaa! Ainoo miinus,et tääl on 18 astetta vaan. Lattiat toosi kylmät. Ei voi kuvitellakkaan olevansa ilman villasukkia. Lainoin jo Hoassille viestiä, et ei vauvaa voi pitää täällä lattialla.

Kiitos adora kun muistutit venyttelyistä. Pitää oikeasti alkaa nyt tekemään niitä.

Ens viikolla olis tarkotus mennä kiertelee vauvelille esim. lakanat kirppikseltä ja kotiin tavaraa.

Ää jotaki mun piti kysyä teiltä.

summergirl92 ja poksuu 30
 
Oiii onnea pojasta possumunkki!! Uskomatonta et eka on jo syntynyt... :heart: Nyt paljon voimia sinne!

Piipu85 Mulla oli pitkään samanlainen tunne, ja on vieläkin vähän. Tavallaan sitä pelkää, että kun oikein antautuu vauvan tulemiselle, niin sitten käykin huonosti. Kai siitä on vaan yritettävä päästää irti, koska sellaset tapaukset on kuitenkin harvinaisia.

Mullakin on kova väsy. Herään kyllä ihan pirteänä ja pari tuntia menee hyvin fiiliksin, mut sitten alkaa väsy taas vaivaa. Huhhuh :( Varmaan tällä pimeydelläkin on osuutta asiaan.

Kyllä on muuten oikeesti tuskaa tuo istuminen! Tänään jo piti tunnilla makoilla lattialla, kun ei yksinkertaisesti enää pysty istumaan koulussa olevilla tuoleilla. Kolme viikkoa vielä...

Onko kenenkään muun nännit kipeät/herkät? Mun omiini oikein sattuu. En tajua. Alkuraskaudesta sitä oli, mutta nyt se on tullut pari viikkoa sitten takaisin. Ei tarvii edes koskea, niin sattuu.

Huimaustakin tänään ollut... Onneksi huomenna neuvola niin selviää taas kaikki verenpaineet ja hempat sun muuut :) Nyt taidan mennä lepäilemään!

Pinsuli ja pikkunen 31+3 <3
 
Possumunkille ja perheelle paljon onnea! Pikkuiselle voimia :heart:
Pinsuli täällä samoja oireita... rinnat herkityneet täälläkin uudelleen ja ei oikein siedä kosketusta.

yöt ovat olleet tosi katkonaisia ja unet ovat alkaneet pyöriä enemmän tai vähemmän lapsen syntymässä-
Mieskin viime yönä näki jotain ihme unia,kun yllättäen heräsin siihen kun hän unissan huusi: "myydään tai vaihdetaan vauva" :O oltiin juuri nukkumaan käydessä petissä keskusteltu synnytyksestä ym. asiaan liittyen-

Miten tuntuukin, että kaveri piirissäkin on syntynyt lapsia reilusti ennen laskettua aikaa.. niinkun possumunkillekin kävi.. Se ei yhtään helpota sitä tunnetta, mikä minulla on ollut jo jonkin aikaa, että tämä lapsi syntyy etuajassa.. Ja siitä iskee sitten se paniikki, että mitään ei ole valmiina..
mutta torstaina neuvola niin pitää varmaan ottaa siellä puheeksi tämä ennenaikaisensyntymän "pelko" jos sitä nyt peloksi voi sanoa..

mutta täällä siis eilen poksuttiin 31+0
Tänään siis 31+1

elovena77 & murmeli (joka potkunyrkkeilee niin kovasti joka päivä. että ei jää kyllä epäselväksi että onko kaikki kunnossa)
 
Pisang, olenkin käynyt noilla foorumeilla, ja aika monella on omassa blogissaan myös kokemuksia kestoilusta. Minulla ei ole ketään tuttua, joka olisi kestoillut tosissaan. Yksi kokeilija on, eikä hänellä ollut mitään hyvää sanottavaa siitä. Mutta kokeilen siltikin. Pitää vain lähteä kiertämään kirppareita, muistaakseni yhdellä kirpparilla on ollut tasaisesti niitä kestovaippoja. Luulen, että ovat pakkauksen kestoja, kun on aina sen kaksi kappaletta :) Minä suunnittelin, että ehkä osakestoilu voisi olla minun juttu. Katsotaan nyt, ainakin olen tästä hyvin innoissani :) (ehkä ennen kaikkea sen säästön takia ja olen tosi laiska viemään roskia...)

Summergirl, onnea uuteen kotiin! :flower: Minäkin bongasin netistä omakotitalon, vuokra olisi ollut suurin piirtein saman verran kuin nykyisessäkin. Eli halvemmaksi ei olisi tullut. Mutta tästä 80 neliöstä kun muuttaisi 170 neliöön, niin oisin varmaan tarttenu kartan kaksi ekaa viikkoa siellä :LOL: Toivottavasti lattiaongelmanne korjataan. Muistan esikoisen ajoilta, että vauvalle vain pipo ja lapaset päähän ja kaksi vilttiä alle, niin uskalsi laittaa lattialle harjoittelemaan.

( . ) eilen pikkuinen veti ihan mahottomat jumpat illalla. Lopulta oli pakko laittaa miehen käsi mahan päälle tyyliin "heti kun kosket, niin kuitenkin se lopettaa", että se vähän rauhoittui! :LOL: juon muuutenkin koko päivän ihan mielettömästi vettä, niin unen saanti on tiukassa, kun makuulta kun menee, heti pitäis käydä taas tippa liristämässä. Koko ajan siis pissattaakin. Muuten ei ole vaikeuksia nukkua, mutta kyljellään kun makoilee, niin toinen jalka menee alta, kun siitä nousee seisomaan. Ihan kuin se olisi tippunut pois paikoiltaan. :rolleyes:

Pinsuli, koko ajan tuntuu olevan "pitkät päällä". Ja siksikin aika herkillä. Kun olin hoitamassa naapurin pientä vauvaa pari viikkoa sitten, niin illalla rintaliivejä ottaessa pois sattui ihan tosissaan. Oli sen verran tihkunut, että nännit oli jääneet liiveihin kiinni! Kenenkään muun kohdalla ei tällaista ole sattunut, minulla ei ole tihkunut etukäteen mitään aikaisemmin. Mutta muuten kyllä pärjään näiden kanssa, tulee vain valikoitua vähän löysempiä paitoja, että vastaantulija katsoisi silmiin eikä rintoihin. Kylmän ilman olen huomannut vaikuttavan ikävästi rintoihin myös, tuntuu melko ikävältä, kuin tikulla vedettäis ihoa pitkin.

Vilipi ja "Tyyne" 28+4
 
Tervehdys vaan kaikille! Minä kanssa vasta nyt löysin tieni tänne foorumille. Ensimmäinen lapsi on tulossa, poika pitäis olla =) Laskettu aika on 3.1.2013, eli viimeisiä aletaan viedä. KYSillä olisi synnytys.
 
Tervetuloa hemuli29 ja weeruski! :)

Hurjan paljon onnea possumunkille pienestä pojasta! :heart: :flower: Mä just tässä aamulla mietiskelinkin että saapa nähdä, milloin ensimmäinen tammikuinen jakaantuu! Näitä varaslähdön ottavia kun aina on kuitenkin jokunen.

summergirl Onnea uuteen kotiin! :flower: Toivottavasti saatte vähän lattiaan lisää lämpöä!

Viikonloppu ja yksi lomapäivä vierähti miehen kanssa pienellä syysreissulla, olihan mukava käydä taas vähän tuulettelemassa muissa maisemissa ja syödä ah, niin ihanaa hotelliaamiasta. :p Petipuuhia tuli vähän kokeiltua pitkästä pitkästä aikaa, mutta jotenkin tuntuu ettei vaan yhtään nappaa. Hankala löytää mitään hyvää asentoa ja paikat väsyy ja kiva kun maha hytkyää itekseen siinä keskellä, niin ei oo kyllä ihan halut huipussaan. :whistle: Jospa sitten tammikuun jälkeen taas...

Syömiset meinas välillä mennä ihan höpöksi, kun lomalla tulee aina herkuteltua. :ashamed: Lohduttauduin kuitenkin sillä, että söin myös paljon salaatteja ja muuta terveellistä ja valitsin useaan kertaan vähäsokerisemman tai sokerittoman vaihtoehdon. Huomasin kyllä että kun yhden kerran sorruin syömään ihan valtavan sokeripommin, niin johan tuli jälkeenpäin tosi vetelä ja huono olo. :x Samoin jos veteli aamupalalla normaalia enemmän valkosta hiilaria.

Onko muilla käsien väsymistä? Mulla usein tuntuu että käsistä lähtee voimat ja niitä särkee. Varsinkin jos on tullut noita äkäisiä sokeripiikkejä tai heikottaa, niin käsiä alkaa kolottaa. Ja yöllä joskus on sellaista ihme hermosärkyä, joka menee vasta särkylääkkeellä ohi. Oon kokeillut hieroa ja laittaa kylmägeeliä ym. mutta ei auta. Nytkin aamulla piti ottaa särkylääkettä kun särki taas herätessä käsiä ja tuntui että en kyllä jaksa mitään töitä tehdä jos ei ala helpottaa. Vieläkin särkee, mutta vähän vähemmän sentään. Onneksi ei oo jokapäiväistä.

Välillä olo on varsin nyrkkeilysäkkimäinen. ;) Sanoinkin just miehelle, että vauvan liikkeet tuntuu erilaisilta kuin ennen, huomaa tosi selvästi kun se vaihtaa asentoa ja möyhii/venyttää useasta suunnasta yhtä aikaa. Ennen tuntui enemmänkin vaan yhdestä paikasta kerrallaan, nyt poksuu ja paukkuu joka suunnalta. Liikkeet näkyy myös tosi selvästi mahan päältä. Niitäpä tulikin lomalla miehen kanssa ahkerasti yhdessä ihmeteltyä. :heart:

Nöhveli & pikkumöykky 28+5
 
Täällä varmaankin ensimmäiset hikat koettu! Ihmettelin eilen, kun maha "nytkyi" sekunnin välein, mitä se ei ole ennen tehnyt. Tänään sitten Liberon viikkokirjeessä ilmoitettiin, että vauva hikottelee näistä viikoista lähtien ja tuolta se juuri tuntuu :D

Mulla on öisin käsien ja jalkojen puutumista, ja välillä niitä "ihania" suonenvetoja, jotka jää sattumaan jalkaan koko seuraavaksi päiväksi... vessassa pitää myös ravata ahkerasti.

Mulle on lisäksi tullut jalkateriin kauheaa kutinaa, yöllä etenkin kutisee. Ja tuntuu kuin olisi pientä ihottumaa, juuri ja juuri havaittavissa- tätä jatkunut jo muutaman viikon ajan. Rasvaan jalkoja, koska tuntuu että kutina pahenee kuivilla jaloilla. Kuuluukohan tämä raskausoireisiin, kun en muista ennen kärsineeni moisesta.

Summergirlille onnea uuteen kotiin :)!

Nännit ei ole vielä kipeät tai herkät. Alussa olivat sen pari kuukautta. Ehkä se tulee sitten parin viikon päästä, kun vertailee noita viikkoja teihin, joilla on. :S

Lissu&pöpö 29+0
 
Vilipi Kiva kun maltat kaikesta huolimatta kokeilla!:) Onhan se alkuun opettelua, mutta kannattaa olla kärsivällinen ja antaa niille kestoille mahdollisuus, kokeilla erilaisia yhdistelmiä jne. Ja olla itselleen ARMOLLINEN! Jos käryää hermot niin ihan huoletta kertsit kehiin vähäksi aikaa, että jaksaa taas koittaa uudestaan.:kieh: Osakestoilu on ihan hyvä juttu!=) sillä jo säästää pitkän pennin. Tässä just pidin taukoa kestoilusta, kun en kerta kaikkiaan jaksanu, mutta mua alko heti hirvittää mikä rahatukku uppos kertakäyttöisiin.:O Joten vain yöllä kertistellään (syystä että poika on mallia mäyräkoira = pitkäselkäinen ja lyhytjalkainen, turha ees kuvitella että unihaalarin sisään sais mahtumaan paksun vaipan kun haalarit kinnaa jo ilmankin haaroista. Ja jos ostaa isomman unihaalarin niin niiden terät roikkuu sit peppipitkätossumaisesti yli...).
Mulle tulee välillä kiukkukausia noitten vaippojen kans, kiroan päässäni että miks helkatissa oon ruvennu tähän, mutta kyllä se siitä aina tasaantuu.:) Suurin syy kestoilla on se rahassa mitattu säästö, se on huomattava. Etenkin nyt kun tulee toinen ja kaikki vaipat on jo valmiina niin mitä enemmän jaksaa kestoilla niin sitähän pääsee melkein niinko ilmaiseksi vaippojen osalta.:D
Mutta laita vaan yksäriä, jos mieleen tulee kysymyksiä!:wave:

Ihanata, täällä on maa valkeana!!:heart: Esikoinen pääsee hankeen mylläämään!:D

Johtuisko Nöhveli tuo käsissä oleva särky siitä, että vauva painaa jotain hermoa? Voisko siinäkin venyttely auttaa? Meinaan, että jos vauvan sais välillä vaihtamaan vähän asentoa ja hermotkin saattais "päästä pois" pinteestä. Hmmm...?

Weeruskille lämpimät tervetulotoivotukset!!:wave:

Elovenalle tsemppiä!! Toivotaan, ettei teidän pikkuinen kummiskaan kovin paljoa ainakaan ajoissa syntyisi.:) Ihan hyvä juttu ottaa neuvolassa puheeksi!

Nännit on hieman arat, rinnatkin toisinaan. Mutta ei ehkä niin paljon kuin mitä muistelen niiden olleen ekan raskauden aikana. Mut ihanan täyteläisentuntuiset on.:D Vaikka suht pienet ruppanat ovatkin.:kieh:

Influessarokotetta en oo koskaan ottanu enkä ota nytkään. Pelkään ennemmin saavani siitä piikistä jonkun jutun, kuin sitä itse influenssaa. Miehen sukulaistyttö sai siitä sikapiikistä narkolepsian. Sen jälkeen oon tullu tosi tarkaksi siitä mitä annan itseeni pistää, en ihan kevyin perustein lähe ottamaan rokotteita, jotka ei oo "pakollisia".

Mutta...josko rupeais aamupalalle ja sit piirtäis itelleen naaman, ja lähtis asioille ja ulkoilemaan.:D

Mukavata uutta viikkoa kaikille näin päivän myöhässä!:p

Pisang ja Nuppunen 28+6
 
Heips,

Tervetuloa weeruski! :wave:

Äitiysrahoista, kauan teillä on mennyt et on tullut päätös niistä? Laitoin hakemuksen yli kuukausi sitten, eikä vieläkään ole kuulunut mitään, pöh! Ärsyttävää! :mad:

Huimaus muuten jatkuu edelleen, mut arvot kaikki ok.. Pitäis ottaa kuulemma vaan iisimmin, eli sehän tarkoittaa jo, että pitäis vissiin vain maata. Ja en makaa! Nih! :)


"MY" ja RistoAnneli 29+1
 
Täällä alkoi vko 30 ja lunta tulee ulkona....Onnea kovin Possumunkki täältäkin...Flunssasta selvitty,1.5vkoa sitä sitten kestikin..Aiheutti sen että viime maanantaina oltiin synnärillä tarkistuksessa,kun supisteli todella kovin,mutta kaikki oli kunnossa...lepoa ja lepoa vaan,sitä on tehty tässä nyt kovin...

Nyt on ollut vkl asti taas normaaliolo...Outoa ajatella,että 10 vkoa enään jäljellä..Joulujuttuja laitettu valmiiksi pikkuhiljaa..Ja vatsa-asukille pikkuhiljaa jatkettu tavaroiden ja vaatteiden hankintaa..ens kk alussa alkaa sitten äippäloma..

Nukkumisessa täälläkin vaihteluja,välillä nukkuu hyvin ja välillä taas huonosti,asentoja on vaikea saada..ja sängystä poispääsy aiheuttaa hieman ähellystä..mutta onneksi aamulla ei ole ketään kuuntelemassa=)...

HB on nousussa,kiitos rautatablettien..ens vkolla on taas neuvola,saas nähdä onko noussut lisää..sitten ne käynnit alkaakin 2vkon välein...ja jossain vaiheessa on painoarviokontrolli,kun lääkäri epäili että asukki painaisi h-hetkellä semmoiset 4,6kg...ei siis ihme kun vatsa jo nyt aika iso viikkoihin nähden...mutta katsotaan mitä tuleman pitää...


Saisi sitä pakkasta tulla jo kunnolla ja tuota lunta,kun on aika hankalaa sadevaatteiden pukeminen neidille..ähinällä ja puhinalla,hiki päässä täällä laitetaan..kenkien laitto se vasta vaikeaa onkin,nyt semmoiset kengät jalassa että saa vain vetämällä päälle..säästyy ähinältä...


Kaveri ruvennut liikkumaan todella paljon,päivällä aina silloin tällöin,mutta iltaisin enemmän kun menee vaakatasoon...närästys lisääntynyt,oli tuossa hetken jo poissa...

Hyvää talvenodotusta kaikille=)
 
Morjesta vaan kaikille (pitkästä aikaa hehheh) :D

Jotenki jäi ihan kokonaan tänne kirjotteleminen ja mielenkiintokin tipahti kun on ollut niin paljon kaikkea :( Mutta nyt kun jouduin sairaslomalle yllättäen taas niin eiköhän sitä aikaakin rupea nyt riittämään, parempi myöhään kuin ei milloinkaan eikö :)

Yrittänyt hirveästi tässä päntätä teidän kaikkien kuulumisia ja ihan hurjaa että yksi tammikuisista on jo synnyttänyt :eek: Itselläkin pelko ennenaikaisesta sillä joudun nyt olemaan vuodelevossa pehmeiden paikkojen ja kohdunkaulan lyhenemisen takia :(

Kaikille hyvää talvenodotusta :)

Tietoihin saa myös päivittää LA 28.1.2013 ja synnäri PHKS, ikääkin löytyy 20 v. :)

Niin ja tyttöä kuulemma saadaan odottaa!

Maraboude 28+1
 
Viimeksi muokattu:
Kävin kirpparilla ja joku oli tuonut sinne kestovaippoja! ImseVimse merkkisiä oli kuoret ja sisävaipat, ostin kuoria 3kpl ja 7 kpl sisävaippoja, 1 kpl Tirsokas merkkistä sisävaippaa, ja kaikki hintaan 15€! :D Nyt kotona sitten ihmettelen, että miksi oi miksi en ottanut noita kuoria enempää...:rolleyes: Noh, noilla ehkä pääsee jo alkuun, ja sitten on ne pakkauksessa tulleet kaksi All-in-one vaippaa. Olivat muuten käytettyjä nuo kirpparilta ostetut, mutta yksi ihan käyttämätön sisävaippa+kuorivaippa -settikin oli, vain 3€. Katselin eilen nettikauppojen hintoja, ja voi mahoton ko osa maksoi aika lailla. Jos pitäisi uutena ostaa, niin en varmaan ois raaskinut kuin pari ostaa. Erään marketin hyllyltäkin katsoin, aloituspaketti maksoi sen 70€, merkkiä en muista. Että kyllä näihinkin ilmeisesti saa rahaa menemään jos sitä on mitä laittaa. Itselläni ei ole, niin kelpaa kyllä nuo käytetytkin.
 
Tervetuloo weeruski ja tervetuloa takas Maraboude! :flower:

MY mulle tuli päätös äitiysrahasta varmaan viikon päästä siitä, kun olin pistänyt netin kautta hakemuksen :eek: Voi olla, että niillä on kiire. Varsinkin jos pistit paperiversiona hakemuksen.

Täälläkin oli tänään neuvola. Ultrasivatkin siellä, oli mukavaa! Vauvan painoarvio tällähetkellä 1895g, keskiarvoinen paino näille viikoille. Herra oli edelleen pää alaspäin, eli eiköhän niin päin pysykin loppuun asti (toivottavasti)! Päänmitta vastasi viikkoja 33, vatsan ympärys viikkoja 31 ja reisiluun pituus viikkoja 32, hyvänkokoinen herra siis :) Neuvolassa meinasivat, että painoarvio viikolla 40 olis noin 3500g. Syke oli 150.
Oli häkellyttävää nähdä pienokaisen silmät auki ensimmäistä kertaa. Vaikka ultra olikin tavallinen 2D, meni kylmät väreet kun vauva käänsi kasvonsa "meihin päin". Eihän siitä ihan piirteitä tunnistanut, mutta tuli todella lämmin tunne <3

Itselläni hemppa oli 112, samoilla linjoilla kuin ennenkin. Paino oli 56,3kg, noussut 1,3kg edellisestä. Yhteensä mulle on kertynyt melkein kymmenen kiloo. Sf-mitta oli 29cm. Niin ja pissassa ei ollu enää sokeria! Jeih! Eivät siis pistäneet sokerirasitukseen :) Verenpaine oli 106/63, normaali siis mulle. Kaikki oli muutenkin hyvin!

Eipä tässä muuta, hyvin omanapainen neuvolapäivitys, anteeksi siitä :(

Pinsuli ja pikkunen 31+4 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86 ja Nöhveli
Kiva olla takaisin, jotenki helpottaa oloa kummasti etten ole ainut joka kokee nämä säryt ja kivut :D

Osaisikohan joku hieman selittää mulle tota sf-mittaa? Kun ihan alusta lähtien se on ollut todella korkealla, esim. ekalla kerralla kun mitattiin normaalikeskiarvomitta muistaakseni 12 cm ja mulla oli 16 cm ja nyt viimeksi KA:n mukaan pitäisi olla n.21 cm ni mulla oli 27cm :O

siis sehän on se että kuinka iso kohtu on eikös? mitä haittaa siitä on jos siitä tuleekin isompi kuin normaalisti :(
 
Maraboude Ei se ole paha juttu, vaikkei ihan meniskään käyrillä se sf-mitta. Se on vaan tilastoa.:) Mitta riippuu esim. siitä miten päin vauva köllii masussa, onko kohtu kallistunut johonkin suuntaan jne. Ja tietty esim. pitkäselkäisellä se kohtu saattaa nousta korkeammalle.
Niin ja sf-mitta ei suoraan kerro vauvan koosta mitään.=)
Eli ei huolta.

Vilipi Oletpas tehny edullisia löytöjä!=) Kannattaakin mieluummin (ainakin minusta) panostaa käytettyihin vaippoihin, koska a) ne on halvempia ja b) niitä ei tarvi käyttöönottopestä. Uudet vaipat (sisävaipat ja imut) pitää myllyttää pesukoneessa 5-10 kertaa ennen kuin alkavat imeä tarkoituksenmukaisesti. Säästyy siis ISOLTA vaivalta. Ja käytetytkin saa aika hyvin myytyä eteenpäin sitten kun ei enää tarvi, mikäli ovat kohtuullisessa kunnossa.=)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maraboude
Onnea Possumunkki perheineen! :heart:
Hurjaa, eka tammikuinen syntynyt :) Onneksi kaikki on olosuhteisiin nähden hyvin, aikaisilla viikoillahan pikku-poikanen syntyi. Olisi kiva kuulla mitä jatkosta on puhuttu? Kuinka kauan mahdollisesti sairaalassa oloa kestää jne.

Täällä perus arkea poksutellaan eteenpäin :) Jotenkin hirveen hyvä vointi ja energiataso. Vaikka haasteellinen ajanjakso - kun mies on viikon sisällä tasan 2 päivää kotona. Muuten töissä (yötkin). Itse on jaksettava oma työ, lapset ja koti. Sanoinkin miehelle että nyt saa loppu työssäoloaikani ajaksi unohtaa ylimääräiset työt. Äitiyslomallani sitten taas voi tehdä extraa.

Vauveli on todella vilkas liikkeinen, juuri niin kuin joku muukin kuvaili että tuntuu että vauva täyttää koko mahan kun liikkeitä tuntuu yhtä aikaa kauttaaltaan. Maha heiluu ja hytkyy, irtoo varmaan liitoksistaan vielä. Tulevat isosiskot odottavat ihastuttavalla lämmöllä pikkuveljeä syntyväksi. Ei ole päivässä tuntiakaan ettei jompi kumpi paijailisi masua :heart:

Yllättävää, että jopa mies, joka on perus suomalaiseen tapaan elänyt raskausajat hyvinkin neutraalisti - onkin nyt tämän kolmannen kohdalla oikein innoissaan silittelemässä mahaa, pohdiskelee vauva-arkea ja kehuu paisuvia muotojani lähes päivittäin. Hassua, mutta ihanaa ;)

Huomenna onkin lääkärineuvola. Kerrankin on oikein mieltä askarruttavia asioita puhuttavana :) Pelkopolista puhuin jo viimeksi th:n kanssa, tein nyt päätöksen että haluan sinne juttelemaan. Mielenkiinnolla odotan myös kohdunsuun tilannetta kun supistuksia, kipeitä ja ei-kipeitä on ollut päivittäin. Sf- mitta ja Hb kiinnostaa myös, koska maha on iso ja hb oli viimeksi niin alhaalla.

Adora ja Marakatti-poika 28+5 Huomenna jumppakin, kivaa :)
 
piiitkästä aikaa :)

töissä oon jaksanut hyvin ja aion jaksaakin, kotona ehtii maoilla sit myöhemmin :D

neuvola oli tänään, hb oli 103, neuvolat'ti oli kauhian huolissaan, mut mie en, sillä mulle tuo on normaali hb-arvo iman raskauttakin ja tottahan toki oon tottunut siihen et mulla alhanen hb. itseasiassa se yllättävä korkee, sillä yleensä mulla ollu raskausaikoina hb 80-90 :O
paino oli pudonnu ja siitäkin tuli noottia. muuten olikin kaikki ihan hyvin :)

ä060811 ja rv 31+3
 
Aamulla pitää mennä synnärille verenpaineen on kovat 101/161 mut onneks ei ole vatsakipua ja turvotusta. Toivottavasti vielä sais muutaman viikon pojat kasvaa et ei huomenna leikattas kun vanhemmalla pojalla vielä huomenna 10v synttärit et sitä vitsailtiin et jospa sitä sit jatkossa päästään viettää 3synttärit samaan aikaan. Onneks kaikki valmiina kotona poikia varten et mistään niistä ei tarvitse huolehtia.
 
Rasavillille ja pojille tsemppiä!!! Toivotaan, että poikaset saavat vielä jatkaa masumatkaa kuitenkin. Ja että mammankin olo kohenisi vielä.:heart: tulehan jossain vaiheessa päivittelemään kuulumisia jahka jaksat / kerkiät.:)

Mun sydän oli pakahtua tänään kun isäntä puhui kaverinsa kanssa puhelimessa, ja tää kaveri ei tiennyt ainakaan meidän laskettua aikaa. Niin siinä isäntä totesi, jotain että silloin ja silloin meidän tytön pitäisi syntyä. Se kuulosti niin ihanalta.<3<3 Tuo ukkokulta on perinteinen suomalainen mies eikä me kauheasti olla puhuttu vauva-asioista, joten oli niin ihanaa kuulla sen puhuvan meidän tytöstä.<3 Koko ajatus tyttövauvasta tuli kerralla sata kertaa konkreettisemmaksi.=) Oihvoih...sitten meillä on pieni prinssi ja pieni prinsessa.<3<3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä