ä060811 osaanottoni suruusi!
Piipulle onnittelut prinssistä! :heart:
LeenaT, tietysti menette lasta kuunnellen sitten aikanaan.
Itse olen loppuvuoden lapsonen, eikä tuota olisi mistään osannut sanoa kouluaikoina. Saavat varmaan aika usein selitellä, etteivät ole kaksosia, jos samalle luokalle lopulta päätyvät.
Täällä ei mitään, ei mitään... Kaikki lupaavat kivutkin katosivat sen siliän tien ja tuntuu, että tää kaveri ois mahassa ainakin sinne helmikuun ekalle viikolle. Närästää välillä, mutta renniellä pärjää. Selkä tohjona, mutta jalat kantaa vielä. Väsymys on valtava, mutta niin se on ollut läpi raskauden. Yhteenvetona todettakoon, että normaalit raskausvaivat taitaa löytyä, muttei onneksi muuta. Olo ei ole äärettömän tukala ja lähinnä toivon, ettei ainakaan kuukauteen mitään tapahtuisi vauvarintamalla. Mahdan olla vähän outo, kun näin päin toivon.
Toisaalta meillä mieskin vielä reissussa, joten senkään kannalta ei hommalla ole kiirettä.
Koko-arvioksi (en muista olenko jo asian maininnut) sain lääkäriltä vain "normaalilta vaikuttaa". Toi taas käsittääkseni sisältää kaiken kolmesta kilosta neljään ja puoleen, joten eipä paljon asiaa valaissut.
Mulle viimeksi todettiin, että 4,5kg on vielä ihan normaali, eikä aiheuta mitään toimenpiteitä. Täytyy kysästä josko neuvolatäti heittäis jotain hiukan tarkempaa arviota seuraavaksi. Usein noi neuvolatäditkin osaa kokemuksensa pohjalta antaa aika tarkkoja arvioita, välillä jopa paikkansa pitävämpiä, kuin ultrassa saadut arviot.
Pinsulin
istukan kalkkeutuminen kuulostaa hurjalta! Varmaan kuitenkin vaaratonta, koska olishan asialle muuten jotain tehty! Varmaan kyllä pistäisi mietityttämään itseänikin...
Ja kiitos joulun ja jouluherkkujen, +20kg pamahti rikki komiasti...
Se siitä tavoitteesta sitten. Ja vielä ei ees turvotusta oo tullut kuin vähäsen, joten senkään piikkiin en voi tätä laittaa. Ahdistaa niin, että melkeen oksettaa. Tiedän, että vaikka nyt pidänkin peilikuvastani ja mahastani, niin synnytyksen jälkeen menee taas se vuosi, että kykenen kuvaani katsomaan ilman inhon tunnetta... :'( Kamalaa olla näin pinnallinen ihminen. Tekisi mieli alkaa laihduttamaan, mutta onneksi järki vielä pelaa ja ymmärrän vauvan olevan tärkeysjärjestyksessä korkeammalla, kuin läskimakkarani.
meand 36+2