**Tammikuun Tuhisijat 2013**¨~ELOKUU~

Tsissus, miten mie oon täynnä :D Oli töissä aamukahvilla tarjolla munkkia ja piirakkaa ja tietysti molempia piti ottaa :snotty: Lounastaukokin jo lähestyy.

Onnittelut Niina85:lle tyttölupauksesta ja siitä, että sait sairaslomaa! =)
Ranskis, luniee ja Tintti onnittelut poikalupauksista! :) Poikia onki lupailtu paljon tähän pinoon! =)

persikka-78 Toivottavasti se istukka älyää siirtyä siitä kohdunsuulta =) Mulla oli etäisyys 2 cm, joten ei syytä huoleen.

millamau On varmaan ärsyttävää, että joutuu alkaa tarkkailemaan syömisiään : / Iteki pitäis vähentää noita makeita herkkuja, ettei tässä nyt mitään sokerilasta saada aikaiseksi...

Raskausarpia on tänne tullut jo 15-vuotiaana. Aloitin tuolloin e-pillerit ja niiden seurauksena lihoin 10 kiloa puolessa vuodessa (olin alipainoinen ennestään). Arpia tuli varsinkin rintoihin, reisiin ja polvien ympärille. Ovat nyt tietysti vaalentuneet, mutta eiväthän nuo nättejä ole... Vatsassa on onneksi vähän ylimääräistä, joten ei ihan vielä iho kirraa...

Zarixin miehelle onnittelut uudesta työpaikasta! =)

Nöhveli Täällä on otettu masukuvia ihan alusta asti joka viikko :D Olen niitä myös tänne palstalle laittanut...

Täällä massu kasvanut nyt silmissä. Tällä viikolla kaksi työkaveria sanonut, että vihdoinkin raskaus alkaa näkymään myös ulospäin :D Jos en pari viikkoa sitten olisi työkavereille kertonut, alkaisi varmaan nyt tulla kyseleviä katseita :)

Toissayönä tunsin liikkeet ekaa kertaa myös kättä vasten :heart: Pikkuisella oli kunnon jumpat menossa klo 4 jälkeen :)

Ai niin, töissäkin mun sijaisuushomma saatiin nyt kuntoon. Voin huoletta alkaa valmistautumaan äippälomaan, kunhan olen ensin perehdyttänyt sijaiseni :)

Hennu & Möhkö 22+0 (täällä taas poksutaan :D)

muoks. Vielä kommentoin lunieen kysymystä tosta sukupuolen kertomisesta.
Meillä mun vanhemmat ei halua etukäteen tietää, isäntä kertoi eilen omille vanhemmilleen. Töissä tietää vain 2 työkaveria, muille kerroin, ettei meidän pieni suostunut näyttämään paikkoja. Samalla linjalla jatkan. Vain harvoille ja valituille kerron.
 
Viimeksi muokattu:
Nöhveli, täällä myös makean perso :wave: Nyt kun ruoka alkanut maistumaan paremmin ja kävin siellä sokerirasituksessa, niin sen jälkeen en muuta söiskään kuin jotain makeaa. Edelleen suuhun jää sellainen inha kerros pahaa makua kun syö makeaa, mutta jostain syystä pää huutaa koko ajan lisää. Siksi en uskalla edes ostaa. Tiedän, että syön itse kaiken kerralla.

Luniee, minä tiedän, että ainakin pari ihmistä voi olla kuulolla tässä taustalla. Olen kertonut, että joskus kirjoittelen, niin varmaan osa käy kurkkimassa. Toisaalta haluisin vaihtaa nimen, mutta taas toisaalta, mitä se auttaa, kun muita ei samalle päivälle samassa sairaalassa synnyttäviä ole.

Eilen oli neuvola, ja muuten kaikki ok, mutta hb oli laskenut vieläkin. Eka kerralla 147 ja nyt kolmannella kerralla 117. Äitini sanoi, että sehän on ihan hyvin (hänelle tuo olisi hyvä arvo). Toisaalta tiedän verenluovutusta harrastaneena, että tuo on mulle ihan liian matala. Kävin sitten ostamassa Floradixiä, se on sopinut mun mahalle aikaisemmissakin raskauksissa, ja nostanutkin on arvoja ihan hyvin. Paino oli palannut lähtölukemaan. Verenpaine 111/66.

Ja kotona on tylsää...Olen koko ajan jääkaapilla. Työt siis loppuu, nyt olen tosiaan saikulla. Ja kun nyt on tosiaan jo tylsää, niin mitä ihmettä mie teen loppuajan?!? Noh, eikhän tässä jotain keksi. Tiedän vain itseni, että kun teen nyt syksyn ja alkutalven samoja kotitöitä koko ajan, niin äitiysloma alkaa varmasti tuntumaan pitkältä loppuvaiheessa. Töihin olen aikaisemmin lähtenyt, kun esikko oli 3kk, toinen 4kk, ja kolmas 10kk. Nyt mietin olevani vaikka sen koko kolme vuotta kotona. Saapa nähdä kuinka käy. Toisaalta mies on saanut nyt vakkarityön, niin ehkä ei ole niin suuria paineita lähteä. Kun se rahahan se on viimeksi ollut syynä, mies ollut työtön ja minulla mahdollisuus ansaita vähän taskurahoja.

Vilipi ja pikkuville 19+0 (jee! mieki saan poks poks!)
 
Kauhee pelko alkaa vallata mielen kun en ole tuntenu kunnon potkuja viime maanantain jälkeen. Järki sanoo että kaikki on ok, kun eilenkin neuvolassa kuului selkeät sydänäänet ja kotidopplerillakin olen ne löytänyt. Jospa pieni on vain sellaisessa asennossa ettei potkuja kauheasti tunnu ja onhan minulla tuo etuistukkakin, joka vaimentaa liikkeitä.


Mequ ja Toivo rv 22+1
 
uusi jäsen liittyy, eilen oli rakenneultra, ikää on 32, haluaisin myös liittyä facebook ryhmään :)

edit: mielitekoja ollut aluksi kaikki tomaattivalmisteet (tonnikala, keitto jne.) ja tomaatit, sitten liha, nyt ruisleipä juuston kanssa. paino noussut ekasta neuvolasta (60.8 kg) toiseen neuvolaan 5 kg, vatsa kasvaa eteenpäin ja alas, ultran mukaan oli takaistukka mikä selittänee sen että ensisynnyttäjänä tunsin potkuja jo rv 15. :) poikaolo on ollut koko ajan vaikka paljon veikkailtiin tyttöä, pahoinvointia ei ole ollut oikeastaan ollenkaan, muista oireista niin suonenvetoja on nyt etenkin öisin paljon jaloissa, vauva potkii tosi paljon ja vata alkaa nyt kasvamaan (ollut pitkään piilossa!), töissä olen ja hyvin jakselen, olisi kiva saada uusia ikäkavereita Helsingistä esim. facebook ryhmän kautta! :)

nyt siis rv 19+5
 
Viimeksi muokattu:
Mequ Huoli nousee niin helposti näitten pirpanoiden kanssa, hyvää harjoitusta jo näin raskausaikana sille äidilliselle huolenpidolle :) Todennäköisesti kaikki on vallan mainiosti vauvallasi. Juuri niin kuin epäilitkin, eiköhän ole vain kääntynyt uuteen ihanaan asentoon josta potku ei niin tunnu.

Vilipi Tsemppiä kotona oloon! Sun pitää nyt vaan kehitellä jotain uusia harrastuksia tai jotain muuta sisältöä päiviisi. Minäkin tylsistyisin jos joutuisin näin raskausaikana olemaan pois työelämästä. Toisaalta sitten kun vauva syntyy, en yhtään tylsisty. Sitten päivät täyttyy kerhoista, vauvajumpista.. unohtamatta kotitöitä ja vauvan hoitoa. Ja tuo 5 veekin on siinä pitämässä touhua yllä :)

Sukupuolen kertomisesta muille - Tätä juuri ollaan mietittykkin.
Nyt kun päätettiin että se ylipäätään kysytään, en tiedä haluaisinko sen olevan kuitenkin meidän oma pikku salaisuus. Anoppi ilmoitti pari kuukautta sitten jo ettei ehkä haluaisi tietää ja aika kärkkäästikin sanoi että älkää vaan kysykö. Mutta ehkä en osaa pitää salassa ihan lähimmäisltäni; vanhempani, siskoni, hyvät ystävät.. Muut voisi pitää jännityksessä :)

Mielitekoja - Oi, punaviinimarjat :p Keräsin juuri viikko sitten äitini puskat tyhjiksi, keittelin mehua ja laitoin marjoja sellaisenaan pakkaseen. Mehusta tuli super hyvää ja marjojakin popsin sellaiseen hyvin mielelläni. Yleisesti ottaen hedelmät maistuvat hyvin; mineolat (mandariinit), appelsiinit, kiivit, nektariinit, viinirypäleet.. tomaatit sellaisenaan jne. Mutta myös makea :D Suklaa on PoP, mikä vaan karkki, pulla, muu makea uppoo. Mutta koitan hilltä tätä himoa, ihan naamani vuoksi, kaikki rasva ja sokeri näkyy naamassa finneinä :kieh: Roskaruokakin uppoo kyllä. Ruokahimoni ovat nyt täysin samat kuin kahdessä edellisessäkin (tyttöjen) raskauksissa - Saa nähä kumpi meille on tulossa :)

Adora ja Marakatti 19+1 Ja nenän edessä 2(!) neekerin suukkoa :D :popcorn:
Uudistettu tukka tänään kampaajalla ja neiti 5v sai myös toivomansa polkkatukkansa, ollaan ylpeitä molemmat :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hennu86
Onnee kaikille ultrakuulumisista, ihanaa että on hyviä uutisia tullut! :)

Ja kiitoksia kaikille jotka tosiaan noista vauvan mitoista puhui, tietysti se olis huonompi jos vauva ois paljon pienempi kuin mitä viikot vastaa.

Tervetuloa joukkoomme tammikuunpoika ! :)

Uusina mielitekoina banaaniviilis ja -jugurtti. En oo pystynyt syömään mitään banaanijuttuja sen jälkeen kun olin kymmenen, mut nyt yhtäkkiä aivan hirvee himo! :D Ja se makea, edelleen. Onneks se alkaa pikkuhiljaa laskee...

Mequ, kyllä mä uskon että vauva vaan on ollut pidempään eri päin. Varsinkin jos sulla on etuistukka niin niitä potkuja ei tosiaan aina välttämättä tunnu.

Ei mulla varmaan mitään tärkeetä ollut, kunhan tulin poksumaan :D !

Pinsuli ja pikkunen 22+0! *poks* :heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä