**Tammikuun tuhisijat 2013 Marraskuussa**

Tervetuloa hemuli29!

Facebook ryhmä oli/on, mutta myöhäistyit hieman, koska sinne ei enää oteta mukaan.

ON, Ei ole paljoa jaksanut kirjotellakkaan. Valtava väsymys on vaivannut kovasti tällä viikolla ja huimaakin kovasti, jopa istuessa. Pitänee varmaan soitella neuvolaan ensi viikolla, jos tämä jatkuu.

Toivoisin, että kaikki tarkastaisivat omat tietonsa tuolta etusivulta, kun uutta ketjua luodessa sattui ja tapahtui kaikkea kummallista tällä koneellani. :)


"MY"
 
MY oiskohan sun hemoglobiini laskenu? :whistle: Sehän vois olla syy väsymykseen ja jaksamattomuuteen. Voithan tosiaan soittaa neukkulaan ja kysyä, jos pääsis vaiks mittauttamaan hempparin.

( . ) Tänään tuli ensimmäinen kipeä supistus. Ei mikään paha, ihan kesy vain, mutta kummiskin sitä pysähty huomaamaan, että hei tämähän tekee hieman kipeää. No tuo johtui aika varmasti siitä, että oon ollu koko päivän jalkojen päällä. Meille tulee huomenna vieraita, joten oon siivonnu, leiponu ja esivalmistellu huomisia syötäviä, sekä pessy pyykkiä ja käyny kaupassa jne. Ja poikaakin olen hoitanu yksin koko päivän, kun isäntä oli tänään ekaa kertaa töissä isäkuukauden jälkeen :)().

Meiän poitsu on hieman nuhainen. Pari yötä tällä viikolla se jo valvotti meitä oikein kunnolla ja olin jo varma, että kyseessä on oireeton korvatulehus -kuten sillä oli keväällä kaks- = eli ei muita oireita kuin se, että yöllä valvotti eikä mikään auttanut. Ja sit hieman viiveellä iski nuha. No vois se olla sitä nytkin, mutta ainakin viime yö meni vallan hyvin. Seuraillaan...toivottavasti ei oo tulehusjuttuja, ne on niin kökköjä.:(

Mut nyt kattomaan Kumman kaa... :D :D

Pisang ja Nuppu 27+2
 
Aaapuuva!

Jostain ihmeen syystä viime yön jälkeen on ollut koko päivän ja nyt illalla varsinkin aivan järkyttävän kipeenä paikat :S
Selkää särkee entistä enemmän, harjotus hupistuksia tuntuu et tulis aika usein ja sit lisäks tosiaan nivuskivut todella ilkeet. Tossa pötköttelin sängyllä leffaa katsoessa ja koitin siitä sitten nousta ni hups kun ei se meinanut onnistuakkaan :S

Lyhyesi kerrottuna olo on kun olis vetänyt kunnon salitreenin niin että on sitten paikat kipeenä ja jumissa eikä pysty mitään tekemään kun joka paikkaan sattuu.
 
Heips!

Kauhea väsymys ollut jo pari päivää. Hemoglobiini oli laskenut 109, että saattaa tuokin vaikuttaa. Lähtöarvo oli 140. Pitää aloittaa raudan syönti. Sain ajan ylimääräiseen ultraan, kun kummaa kirkasta vuotoa ollut. Pakko varmistaa ettei lapsivettä tihku. Paikat olivat kiinni lääkärintarkastuksessa, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Ei "nestettä" tule yskiessä tai nauraessa, etten oikein usko virtsankarkauluun, vaikka sekin mahdollista. Ois saanut lumia pysyä maassa, oli paljon kauniinpaa.

Oon yrittänyt liikkua enemmän ja syödä vähemmän herkkuja. Paino oli noussu liikaa yhessä välissä. Sen verran lähtöpainoa oli, ettei olis pakko nousta yhtään. Silti neuvolassa ihmettelivtä, kun paino ei sit viime käynnillä ollut noussut. Tuli vähän olo, ettei koskaan ole hyvä. Ekaksi noussut liikaa ja sitten taas kuitenkin ihmetellään paikallaan junnaamista. Sf mitta ok tai yläkäyrillä enemmin. Verenpaineet hyvät ja sokerinrasitus ok. Jospa kehtais sukupuolta kysyä seuraavassa ultrassa. Viimeksi en kehdannut, kun näkyvyys oli jotenkin huono ja joutuivat jotain erityismenetelmiä käyttämään sydämen ja muiden rakenteiden katsomiseen. Ihan saman verran ollut painoa tyttöä odottaessa ja silti kaikki rakenteet näkyivät hyvin. Oiskohan laitteissa kuitenkin eroja, kun niin näkyvyys vaihtelee. Tosi voi vauva asentokin vaikuttaa.

Loppuis jo työt. Nyt ollut viikkoa lomaa ja olis ihan valmis jo äitiyslomalle. Ihan mukava työpaikka ja työkaverit, mutta jotenkin vain väsyttää. Fyysinen kunto ihan ok, mutta haluis enemmän leipäillä.

Mukavaa odotusta kaikille:)
 
Huomenta!
Hih, ihana pieni kirjoitusvirhe sulla Zarix. Tuli ihan uusi sana, hupistus.:D Mulla levis iso hymy naamalle heti näin aamutuimaan, tuo hupistus kuulosti niin kertakaikkisen söpöltä.:) hihhii.=) Mut varmaan puhelin korjannut tai on lipsahtanu väärälle napille muuten. No se EI haittaa.:p
Mutta kurjaa, että tuollai yllättäen iski vaivoiksi.: / Onko olo helpottunut?

Mie olen myös hieman pohtinut tuota lapsiveden tihkumisasiaa. Esikoista odottaessa epäilin, että vettä hissuksiin tiputtelee, vaikka esim. th käsikopelolla oli arvioinu veden määrän normaaliksi. No kas vain, synnytyksessä kätilö ei nähnyt missään vaiheessa pisaraakaan lapsivettä eli sitä ei ollut! :S joten otan asian puheeksi seuraavassa neuvolassa. Eilen tuli kirkasta nestettä hieman, ei ollut pissaa eikä minusta myöskään valkovuotoa, koska se mulla on nyt paksua (anteeksi, menee ällön puolelle:ashamed:) ja istuessa vaan tunsin että nyt valui jotain. Saakohan neuvolasta niitä jotain testiliuskoja?? Olen joskus kuullut sellaisesta... Vai sit jos niitä voisi apteekista ostaa...

Hyvää viikonloppua kaikille!!:)

Pisang ja Nuppu27+3
 
Viimeksi muokattu:
pisang kirjoitus virhe tullut ihan huomaamatta :'D Alko olee sen verran säynyt jo että hyvä kun tajus mitä kirjottaa ja kivut oli kyllä semmoset että vei kyllä ajatukset kaikesta muusta pois.
Otin toss särkylääkkeen ni se auttoi jonkin verran mutta tuli silti heräiltyä 2 tunnin välein :S

Lisäksi muuten mulla ollu kanssa jotain ihme "lirutusta" välillä. Valkovuotoa se ei oo siitä oon kyllä ihan varma. Pariin otteeseen kun tehnyt pitemmän kävely reissun niin huomannut että tullut sit vähän enemmänkin...Pitänee siis varmaan kysyä tuostakin lääkäriltä ensviikolla. Ei oo tullu mieleenkään että vois tollattii tiputella lapsi vettä :O

Se olis huomenna sitten täydet 30 rv :D On aika voittaja fiilis...vielä kun pysyis ainakin tonne 36 viikolle saakka poitsu masussa ni olisin tyytyväinen :) Ihan mielelläni odottaisin kyllä sinne 13.1 saakkakin mutta jos päättää tulla aikasemmin niin terve tuloa <33
 
Zarix, onko sulla syytä epäillä että vauveli syntyisi etuajassa? En tiedä ootko tästä puhunut jo aiemmin, mutta ei muistunut mieleen ainakaan :)

Lapsiveden tihkumisen epäilytilanteissa kannattaa tosiaan selvittää onko näin! Mutta voisin vähän rauhoittaa suurimpaa osaa raskaana olevista että raskauden aikana voi yllättyä miten monenlaisia vuotoja voi ollakkaan :D ja hyvinkin myös sellaista ihan vetistä valkovuotoa jota helposti luulee lapsivedeksi (tai virtsankarkailua). Musta tuntuu että tutuista ainakin, lähes kaikki on jossain vaiheessa alkanut tälläistä vuotelua luulemaan lapsivedeksi, mutta ei ole siksi osoittautunut. Mutta kuten sanoin, jos epäilyttää, kannattaa kysyä ensisijassa neuvolasta olisiko tarpeen selvittää tilannetta tarkemmin! :)

Marjaana, sulla on tosi hurja pudotus ollut hb lukemissa, joten ei ihme jos väsyttää!
Tuohon painonnousemiseen sen verran että neuvolassa yksi lapsen hyvinvoinnista kertova asia on painonnousu. Jos äidin painonnousu on lähes olematonta tai todella vähäistä, on myös olemassa riskinä ettei vauvan paino nouse normaalisti. Tiedän myös yhden tapauksen jossa odottajalla oli pikkuisen enempi lähtöpainoa ja kun ei paino meinannut lähteä ollenkaan nousuun, neuvolassa pelättiin että äiti laihduttaa salaa.. Ja kun ne terkkarit tuijottaa hyvin vahvasti niitä viitearvoja, niin myös voi tuntua että noottia tulee jos vähänkään poikkeaa "normaalista" ;) Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan :) Tsemppiä väsymykseen! Mäkin olisin jo valmis äippälomalle!

Töissä olen edelleen. Vielä ei ole tarvetta sairaslomalle.
Mutta helpotusta olen saanut töissä (päiväkodissa) esim. alle 2-vuotiaiden vaipattaminen/potattaminen kun ottaa jo aika paljon selän päälle, joskus siirrän sen homman muille :) Työnkuvaan kuuluu myös koko päiväkodin siivoaminen tietyissä vuoroissa, aika usein imuroinnin siirrän myös muille, sillä saa selän kipeäksi normaalistikin ja etenkin nyt. Ja siivoamin esim. käy jo vähän hitaammin, joten toisinaan muut tekee vähän enemmän kuin minä. Mutta onneksi tämä on kaikille töissä ok :)

Kyllä sitä alkaa olla työviikon jälkeen jo pikkuisen väsyneempi kuin ennen. Tänään otinkin ensimmäiset pikku-päikkärit tämän raskauden aikana. Samalla kun neiti 5v katsoi lasten elokuvan. Tähän asti olen aikalailla touhottanut koko päivän iltaan asti, nyt tuntuu että kaipaan enemmän lepoa, ihan vain oleilua lehden ja teekupposen äärellä. 5 viikkoa töitä olisi vielä.

Selkävaivoista kertoi ainakin Zarix ja Pinsuli, taisi olla muitakin.
Mulla selkä pysyy hyvänä kunhan vain ei istu pitkiä aikoja. Ja käyn sellaisessa mammajumpassa, missä on ohjeistettu paljon hyviä jumppaohjeita juuri selkää ajatellen! Myös selkälihasten vahvistaminen on todella tärkeetä raskaana ollessa. Joten suosittelen jopa päivittäin venyttelemään selkää sekä kylkiä erilaisin keinoin (netistäkin voisi löytyä ihan raskaana oleville hyviä liikkeitä). Yks mikä selän kanssa pitäisi muistaa on venyttää lantiota eteen ja taakse, kuin keinuttaisi lantiota eteen ja taakse - näin venyttyy ristiselkä joka vääntyy raskauden aikana aivan mutkalle kasvavan mahan takia. Raskaus usein saa myös kulkemaan hieman kumarassa niin yläselkää ja rintaa pitäisi availla päivittäin :)

Itse oon jäänyt jo ihan koukkuun selkäjumppaan :D Huomaan heti kun jää pari päivää väliin että selkä alkaa kipeytymään, joten todellakin tästä on hyötyä :) Voihan olla jollain selkävaivoja jo niin paljon ettei niihin oikein mikään auta, mutta eihän sitä menetä mitään kokeilemalla.

Mutta mulla kipeytyy öisin kyljet, aina se kylki mikä on patjaa vasten. Ehkä tähän pitäisi kokeilla tyynyä mahan alle? Onko muilla ollut tälläistä tai onko joku löytänyt siihen apua?

Lunieelle paljon voimia! Toivotaan että vauvalla on kaikki oikein mallikkaasti! :) Tiedätkö jo ajan äippäpolille?

Eilen vietettiin miehuksen kanssa parisuhde aikaa lätkäpelissä. Ihanaa oli olla pari tuntia kahdestaan. Tänään lasten kanssa haravoitiin viimeiset lehdet pihasta ja siivottiin piha talvikuntoon. Vesisateessa ulkoilu piristi kummasti ja 5v nautti kuralätäköistä, märäksi kastui vaikka sadevaatteet oli päällä :)

Adora ja Marakatti-poika 28+2 (kait, en yhtään pysy perässä näissä viikoissa)
Neiti on naapurissa Halloween bileissä ja äiti lähtee sinne kahvittelemaan myös just nyt ;) Hyvää viikonloppua ja hyviä vointeja!
 
Kiitos tosi paljon tsemppaamisesta kaikille! Mulla on ollut tosi ristiriitainen olo tuon äitiyspolin käynnin kanssa. Välillä ahdistaa ihan vietävästi kun pelottaa, ettei kaikki ole hyvin. Eli meillä laskettu aika pitää aika hyvin paikkansa, kun alkuraskauden ultrien viikkoarviot sopi hyvin yhteen raskaustestin plussaan (tein useamman testin ja seurailin plussan vahvistumista). Siksipä tuntuukin epätodennäköiseltä, että sikiö olisi arvioitua nuorempi. Samoin itselläni on paino noussut jo 10 kiloa raskauden aikana ja istukan toiminta todettiin muutama viikko sitten normaaliksi, eli tuskinpa on ravinnon saannistakaan kyse. Tupakkaan/alkoholiin en ole koskenut, joten ei pitäisi olla elämäntavoistakaan kiinni. Ainoilta vaihtoehdoilta minusta vaikuttaa jokin sairaus tai se, että sikiö vaan sattuu olemaan normaalia sirompi geneettisesti. Taikka sitten huomaamatta jäänyt raskausmyrkytys tai istukan heikko toiminta, mutta ne tuntuu jotenkin epätodennäköisiltä aiempien tutkimusten perusteella.

Adora: Meille laitettiin kiirellinen lähete, ja neuvolassa arveltiin ajan olevan nyt ensi viikolle, tarkempaa aikaa ei ole vielä meidän tietoon tullut. Todennäköisesti asia selviää jo alkuviikosta :)
 
Hupistus sai mutkin hymyilemään :D

Väsymystä on täälläkin ilmassa. Sellaista heikotustyyppistä, että tuntuu kuin voimat olisi ihan kadonneet. Nukkuminen ei sekään oikein suju kun edelleen heräilen aamuisin 4-5 välillä vaikka kuinka myöhään menisin nukkumaan.

Neuvolalääkärillä kävin viikolla ja tuntuu kyllä, että eipä olisi voinut olla turhempi käynti. Edes hemoglobiinia ei saanut mitattua kun th ei ollut paikalla, paino, paineet ja pissat piti itse mitata/tutkia. No, sen verran sai tietää, että kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä supistuksista huolimatta, mutta siinä se. Lääkärikin oli jotenkin ihan onneton ja tuli tunne että nyt vaan nopeesti ulos täältä. Olisin lähinnä halunnut jotain kokoarvioita lapsesta kun on tämä rd, mutta mitään mahdollisuuksia siihen ei ollut kun ei ollut mitään vehkeitä (ah tätä julkisen terveydenhuollon tasoa :/). Sf-mitta menee nyt ihan yläkäyrällä, mikä hirvittää kun vanhemmat lapset on menneet ihan alakäyrällä tai sen alla ja meikäläinen on aika hentoa tekoa ja pituttakin alle 160 cm. No eipähän tässä raskaudessa tarvitse juosta kasvukontrolleissa, siis ainakaan liian pienen lapsen takia..

lunieeta rauhoittelisin, että meillä kahden lapsen kohdalla juoksin äippäpolilla virtausmittauksissa ja kasvukontrolleissa ja kyse oli lopulta siitä että olivat tosiaan siroja lapsia ja ovat sitä edelleen 10 vuotta myöhemminkin.

Vauvan koko kyllä mietityttää. Maha on ihan järjettömän iso ja painoakin on tullut +6 kg. Painan nyt jo kilon enemmän kuin mennessäni toista lasta synnyttämään :eek: Huokaus..ja tosiaan sf-mitta on ihan yläkäyrällä. Pelottaa kyllä ajatuksenakin joku yli 4 kg:n vauvan synnyttäminen, kun muut lapset on olleet nippanappa 3-kiloisia. Mutta pitää nyt vaan luottaa, että synnytystapa-arviossa sitten nähdään mikä tilanne oikeasti koon osalta on. Ja yrittää tsempata tän rd-ruokavalion kanssa. Oon sitä kyllä nyt ihan tosi orjallisesti noudattanut ja saanut sokerit pidettyä suht aisoissa (aamuarvot on olleet tällä viikolla 4.3-5.3 ja huonoin 1 h:n arvo 7.6). Liikkua vaan kun ei jotenkin pysty kunnolla ja reippaasti tän mahan (tuntuu että painaa jo kurkkuun kohta) ja suppareiden kanssa eli se harmittaa :/

riskilä 27+4
 
adora Täälläkin menee nukkuessa kyljet kipeäksi, ja oikeastaan kaikki muutkin paikat :D Tai siis kun vasemmalla kyljellä en voi nukkua enää lainkaan kun kohtu ja sänky painaa vatsalaukkua, ja se sattuu. Oikealla kyljellä ei voi nukkua koko yötä, kun se kylki tosiaan puutuu ja kipeytyy. Selälläänkään ei oikein voi nukkua kun sit rupee pistämään. On se hankalaa on :/

Viimeyönä heräsin ihan kamalaan vatsakipuun. En tiedä oliko se supistus, veikkaisin että oli, koska kohtu oli kivikova ja painoi tosi pahasti vatsalaukkua (olin syönyt illalla sipsiä ynnä muuta joka oli saanut mun mahan muutenkin vähän kipeäksi). Siinä sitten kärvistellessäni tuli mullekin ekaa kertaa ajatus et APUA.
Entä jos tää lähteekin syntymään ajoissa ja mulla ei ole mitään valmiina?? Mulle on niin paljon toitotettu sitä että tää lapsi tulee myöhästymään sillä kahdella viikolla, koska kaikki muutkin meidän suvun lapset on jouduttu käynnistämään, tai ainakin syntyneet LAn jälkeen. Mutta kun ei sitä koskaan tiedä.

Tänään olisi sitten mieheni serkkujen synttärit (pieniä lapsia). Siellä tietysti koko suku, eikä heistä ole kukaan meitä vielä nähnyt raskaudesta kuultuaan. Odotan innolla mitä tästä tulee... :D Ollaan kuitenkin hänen suvunsa puolelta ensimmäinen tässä sukupolvessa lapsen saava.

Navassa on möyritty ja liikuttu NIIN PALJON edellisen viikon aikana. Tuntuu, ettei vauva nuku lainkaan! Tottakai se on ihan hyvä niin tietää että sillä on kaikki kunnossa, mutta kylkiluut ja sisuskalut alkaa olla hyvin hellinä kovasta kohtelusta ;)

Pinsuli ja pikkunen 31+2 <3
 
Tuntuu et ei taas mikään ole hyvin verenpaineet koholla varmaankin ihan sen takia kun ei saa nukuttua ja sit toinen pojista laskeutunut niin alas et on vaikeaa jo kävellä etenkin rappusia mut pakkohan niitä rappusia on kävellä et pääsee vessaan ja syömään.
Aiemmin olin sitä mieltä et venytän raskautta 38viikoille mut nyt tuntuu et hyvä jos mennään 34viikoille.
Ei ois kun 6viikkoa et pojat syntys mut voi tuska tätä oloa kun missään asennossa ei ole hyvä ja ei oikein mitään pysty tekemään kun ei taivu tän mahan kanssa.
Huomenna neuvolaan tarkastukseen verenpaineista ja saapa nähdä mitä sanoo et joko mennään synnärille vai saako tulla kotia.

Rasavilli-77 ja pojat 30+6
 
Eilen rv 31+3 klo 6.07 meidän perhe kasvoi pienellä pojalla! <3 Heräsin yöllä siihen, että jotain valui, luulin, että lapsivettä. Ylösnoustessa joka paikka oli veressä ja tuli kiire sairaalaan. Sairaalassa syke onneksi löytyi, mutta koska verenvuoto oli niin suurta, tehtiin kiireellinen (ei hätä) sektio. Syntyessään poika painoi 1575g ja hengitti heti itse. Hengittäminen oli kuitenkin niin työlästä, että illalla poika laitettiin hengityskoneeseen. Olosuhteisiin nähden poika voi hyvin.
 
possumunkki paljon onnea pojasta! <3 Ja tsemppiä jatkoon. :heart:

tervetuloa uusille! :)

(.) marraskuu jo. Vähän tää odotus on menny vauhdilla... Justiinsa mä siihen tikkuun lorotin ne kaks viivaa! Älytöntä. :D Kiva toisaalta, ite kun en oo kovinkaan malttamaton tai mitään... Vaan johan ärsyttääkin ihmiset, jotka tulee nyt voivotteleen tän mahan kokoa. :stick: Ja ne hemmetin "ettei vaan olis kaksoset?" -jutut. Eiköhän ne nyt olis ainaki rv27+ lekurissa viimeistään huomannu, jos näitä kaksi olis. :headwall:

Pipituuna & nti 28+2 :heart:
 
possumunkille onnea :heart:

Hengissä ollaan. Paljon ei ole tullut tällä puolen käytyä. Silloin tällöin olen käynyt lukemassa kuulumisia.

Jos nyt yrittäisi enemmän pyöriskellä tälläkin puolen. Kun olen saanut opinnot päätökseen.

Odotus on sujunut ilman mitään suurempia ongelmia. Rasituskipuilu on ainut rasite. Lääkäri kielsi painavien nostelun. On pitänyt rajoittaa omia tekemisiään, puolen tunnin istuminenkin aiheuttaa kipuilua. Sijaisuuksia en ole ottanut nyt vastaan. Joten kotosalla ollaan.

Ja poikaolon voi vaihtaa tyttölupaukseksi


Emma & pippuri 27+5
 
possumunkki Onnittelut pienestä prinssistä !! :heart: :flower: Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin. Nyt pojalle paljon vahvistumista ja lisäkiloja, teille vanhemmille jaksamista :heart:

Huh, tästäkö se jännääminen nyt sitten alkaa meidän kaikkien osalta...

Hennu & Möhkö 30+5
 
Paljon onnea Possumunkki! :heart: Tsemppiä teille jatkoon! Tuntuu kyllä hurjalta, että nyt jo ensimmäinen tammikuinen on syntynyt. Meni ihan kylmiä väreitä. :D

Miten tämän painonnousun saisi hillittyä? Nyt tullut jo 11kg. Viimeisen viikon aikana tullut 2kg, vaikka yritän kuinka hillitä syömisiäni! Ennestäänkin oli jo tätä ylipainoa. Ei saisi kyllä tulla enää yhtään. :x

Onko muuten kukaan muu varovainen hankintojen suhteen? Itse en uskalla ostaa mitään, kun pelkään, että tämä raskaus ei pääty hyvin... Vaunut ollaan tilattu, mutta sekin tuntui tosi vaikealta, kun koko ajan tuntui, että jos nyt tilaan nämä, niin vauva kuolee. Silloinkin piti odotella siinä tilauksen äärellä, että vauva antaa muutamat potkunäytteet ennen kuin vahvistan tilauksen... Tää on ihan hullua! :ashamed:

Piipu85 & Iisakki 31+1
 
Suuren suuret onnittelut koko perheelle, possumunkki!!!:hug: Ja pienelle tuhisijalle paljon tsemppiä elämän ensipäiviin ja -viikkoihin!!:heart: Onko teillä toiveita päästä pian kotiin, vai onko pikkuinen tarkkailtavana sairaalassa, kun syntyi kuites jonnin verran ajoissa?
Ihana tämmöinen uutinen heti aamutuimaan.:heart: Tästä se alkaa, meidän tammimasujen jakaantuminen sitten...:):)

Rasavillille paljon jaksamista loppumetreille!!!:heart: Mites siellä neuvolassa meni?

( . ) Mä sain lenssun jostaki, nice. No kuumaa juomalla ja levolla oon saanu skipattua jo pahimman vaiheen. Kurkkukipua kesti vain yhden päivän ja yön. Nyt sitten tulvii räkää ja limaa seuraavat kaks viikkoa...:headwall:

Pisang ja Nuppu 28+5
 
Voi, eka "tammivauva"!! :heart:
Hurjasti onnea ja tsemppiä possumunkin pesueelle! :flower:

Pipituuna, meidän naapurin täti oli kans ihan varma, et mä synnytän kohta, tai et kaksoset tulee.. Kauhulla oottelen, että kuinkahan isoksi sitä oikein tästä kasvetaan, hieman meinaa olla tukalaa välillä..
Toisaalta kuitenkin tuntuu ihan normaalin kokoiselta tuo vatsa lapsen kokoon nähden..

Rasavilli-77, tsemppiä myös sinne jaksamisen kanssa!


"MY" ja RistoAnneli 29+0 POKS! :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea possumunkki!! ihan hurjaa tosiaan, että eka tammikuinen syntynyt jo!

Täällä vähän alakuloinen fiilis... mies saa kohta tietää, miten yt-neuvotteluissa käy.
Parit kyyneleetkin tossa tirautin, en viitsi miehen edessä itkeä, kun hänellä on jo tarpeeksi vaikeaa muutenkin.

Jotenkin on tosi väsynyt olo nyt koko ajan, onko muilla samaa? Tuntuu, ettei jaksa edes kävellä suurinpiirtein. :D Sohvalta on vaikea nousta ylös, puhinaa riittää :D
Onneksi on vaatteet tosiaan pestynä ja silitettynä kaapissa! Vielä pitäis parit lakanat pestä :)

Onko kukaan ottamassa sitä influenssarokotetta tai ottanut jo? Itse olen aika epäileväinen rokotteiden suhteen ja mulla on ollut aina hyvä vastustuskyky, joten "turhaan" ei viittis ottaa...

Lissu&potkiva pöpö 28+6
 

Yhteistyössä