Tammikuu2008*LOKAKUU*

jimena huh meet kyllä tosiaan juu ihan omilla käyrillä.. itteenikin jännittää mitä saa tuomioks ku meen ens tiistaina neuvolaan.. eikös se 26viikoilta ole 2viikon välein jo neuvolat?

sutin kans täällä myös samoilla ajatus linjoilla..tulee mitä on tullaksee,mut ylens yöntiä kyllä ite oon välttäny,ihan ettei nyt turhaan hirveetä painon nousua tuu.. nyt oon varmasti apinoo keränny,näkee siis tiistaina..

(.) tiistaina laitettii lähete pelkopolille ja tänää sieltä tulikin jo aika.. =) 29.10 on aika sit sinne..aikaa varattava kuulemma 2-3tuntia käyntiin ja ultraavat ilmeisesti myös samalla taas.. ja taas on perjantai.. viikot vaihtuu taas.. mies on meillä huomenna lähössä "ulkoilee" illasta poikien kans,mie on sit erakkona kotona ellei keksi jotain nerokasta taas.. :D

niin vaan rupee kaikilla lähestyy taas täydet kymmenet.. miettikää et laskettuun on siitä 30viikosta enää se 10viikkoa... :) sama ku odotti sitä kaukaista 20viikkoa eli puoliväliä sillo 10viikolla.. ite oon edellee ihan varma et ei tarvii odottaa sinne 40viikkoon syntymistä.. (tai sit meen rytinällä yli ku on ni vahva tunne et tulis jo aijemmin :LOL: )

no nyt harrastaa taas jotain nerokasta kuten siivoilee ja näin.. :wave:

peikko ja poitsu 27+0
 
painoa tulee täälläkin ihan hyvää vauhtia mutta silti hiukan vähemmän kun ekassa raskaudessa.nyt on tullut +500 per viikko ja välillä jopa se +800 ja kerran oli -200.
Lääkäri mulle neuvolassa huomautti että kun on jo tässä vaiheessa tullut liki 8kg.mä suljen korvat ja yritän vaan pitää painonnousun jossain kuosissa.mä kyl tietyllä tavalla uskon siihen että on hyvin yksilöllistä miten painoa tulee.itse olen aikamoinen nesteenkerääjä eli ei se kaikki läskiä onneksi ole!

täällä vantaalla neuvola väli on vieläkin kuukausi.eli mä olin nyt 27 viikolla ja seuraava vasta 31 viikolla....mun mielestä mä kävin ekassa raskaudessa 2-3 vkon välein tässä vaiheessa.ilmeisesti se riippuu voinnista ja terkkarista!

pikkuhankintoja on tullut vauvalle tehtyä.hankin just lisää pussilakanoita kun hokasin että eihän mulla ole kun yksi pussilakana.vielä pitäis hakea sitteri ja miettiä mistä itkuhälyttimen sais edullisesti.


 
painosta:

Mäkin ajattelen et tulee mitä tulee ja tällä kertaa varmaan ennemmän ku viimeks, viimeks tuli 12kg ja nyt on jo tullut 9kg viikolle 28 saakka.

Tarjonnasta:
Vauva saattaa aivan hyvin viellä kääntyillä ja siihen on tilaa, eli ei ole pakko vielä olla raivotarjonnassa, voi odotella muutamia viikkoja ihan rauhassa. Meillä ollut lähinnä pää ylöspäin vielä, viimeksi oli aina raivotarjonnassa kun katottiin.

Nukkumisesta:
Mä nukkuisin hyvin, mutta en sa nukuttua tarpeeksi koska työvuorot vähän haittaa, esim iltavuoro-aamuvuoro yhdistelmät on kamalia. Lähdet töihin puoliltapäivin, olet kotona kymmeneltä illalla ja aamulla taas puoli kuudelta ylös ja seitsemäksi osastolle.. |O haukotus... Ja sit musta tuntuu et herään herkemmin kuin pitkästä aikaa, ennen mua ei häirinnyt jos mies kattoi makkarissa telkkaria hiljaisella kun nukuin, nyt en siedä mitään :saint: Ja sit hiukan heräilen vaihtamaan asentoa, mutta ei se häiritse niinkään. Unentarve tuntuu lisääntyneen himan, ja torkut on paikallaan usein. Mutta anutin nukkumisesta edelleen =) ja paljon!

PrincessOfAcco ja Ali 28+1
 
Perjantaita!

Lohdullista kuulla, että muillakin painoa on tullut reilusti. Itsellä painoa on tullut tasaisesti n. 750g/viikko, ja neuvolan täti siitä onkin parilla viime käynnilä huomautellut. Itse en asiasta liikaa stressiä ole jaksanut ottaa, kun tiedän miten kilot on tullut: ruoka maistuu paremmin kuin hyvin ja vaivaisena en ole päässyt liikkumaan juuri lainkaan... Ehkä sitä sitten keväällä katuu, kun pitää yrittää saada paino taas takaisin entiseen... Nyt vaan ei millään jaksa painosta murehtia, muutenkin kun tuntuu, että oon vähän turhankin huonotuulinen ja kiukkunen. Nukuttua olen onneksi saanut vielä hyvin!

Muuten tuntuu, että näin ensimmäistä lasta odottaessa, pääsee vielä ainakin helpolla, kun ei oikeen tiedä mitä kaikkea pitäisi huolehtia tai stressata. Tuntuu, että siihen tammikuuhun on vielä niin pitkä aika, että kyllähän tässä vielä ehtii..

Maija

 
Täällä... taas :)

Juu ihan omilla sf-käyrillä mennään... Jos ei tietäis niin voisi luulla, että mä odotan vähintään kaksosia :LOL:

Täällä (Espoossa) käydään neuvolassa kuukauden välein rv30 asti. Rv30-36 2 viikon välein ja rv36 loppuun asti viikon välein. Mulla varmaan seuraava käynti nyt jo 2 viikon päästä, kun tuo sf on niin iso. Niin olettaisin, kun kerran oli puhetta tuon tarkkailusta.

10 viikkoa kuulostaa jo tosi vähältä ajalta! Jotenkin tuntuu, että nopeastihan tämä aika tässä on mennyt ja kohta pitäisi mennä jo synnyttämään ja päästä aloittelemaan elämää uuden vauvan kanssa :)

Nyt unten maille, että jaksaa taas huomenna :) Levollisia unia kaikille!

Jimena
 
Lauantaita!
Nyt sain sitten aikaseen päivitettyä masukuvaakin:) Hianon kuvan ottikin esikko 5v :)
Nyt on ihanasti työviikko takana. Eikä onneksi ollut niin paha kuin olin luullut, supistaa vain aikalailla. Maha niiiniin pinkeenä että puhallellen saa kävellä, mutta muuten suhthyvin jaksellaan. Vielä ois mammalomaan 5vk töitä:) Kahtellaan kui pitkälle jaksellaan. Terkan kanssakin soiteltiin niin se siellä huolehti mun voinnista ja jaksamisesta, sanoin että soittaa vain heti jos tuntuu että on liian raskasta ja ei jaksa. Oma toive ois kuitenkin jaksaa mahollisimman pitkää töissä. Tulee vain ikävä sitten työkamuja ku on pitkään muutenkin poissa :D

Tässä muuten kuva kankaasta mistä tein jo pussilakanan Aatolle:


Kangastakin vielä jäin ja silloin mietin että tekisin pinnispehmusteen siitä, mutta kuvio tuossa on sen verran isoa ettei siitä sais oikee hyvää kuviota niin kapeesee suikaleesee. Joten taidan ommella jämästä sitten vielä toisen pussilakanan taikka aluslakana. Ja vaikka "tyynyn"

Meillä vissii nyt on neuvolakäyntejä 3vk välein. Muistaakseni ainaki nyt on näitten käyntien välillä se 3vk. Millä viikolla se olikaan se kolmas lääkärikäynti.. Oisko joskus rv 34, onko se ennen mammalomalle jääntiä vaikko sen jälkeen.
Mutta nyt hommaileen ja valmistautuun kauppareissuun, taas sieltä pitää haalia viikon ostokset ja pojille kalsareita:) Alkaa oleen jo niin kylmää täällä.

Saaru ja Aattomiäs 29+1
 
No niin, nyt saatiin uusi kamera, kyllä taas kelpaa kuvailla =) Kokeilen sitten taas laittaa kuvaa tännekin masusta ja ostoksista =) Söpöä kangasta Saarulla. Meillä kangaskaupoille menoo ens viikolla ja sit hurjat ompelubileet :LOL: Sit viä patjat sänkyyn ni taitaa olla aika hyvissä mallin meitin hankinnat.. Terveydenhoitaja varmaan sit neuvoo viä, ja meillä on ens viikolla sitä perhevalmennusta ni siäkin puhutaan mitä olis hyvä olla valmiina..

Meikäläinenkin on nyt nukkunut tosi hyvin, kerran pari yössä täytyy vessaan nousta, mut nukahan kyl heti uudestaan. Välillä on aikoja ettei uni tuu sitten millään.

Mä luulisin et tämä poju on pää alaspäin ainakin tällä hetkellä, potkii aikas ylös jo. Ja navan seudulla näkyy ja tuntuu paljon liikettä.. Tiä siitä sitten vaikka ympyrää pyöris tuolla :LOL: Kyllä meinaan välillä näyttää hurjalta Oskun puuhat. Torstaina on meillä ultra ni nähdään sitten lisää, sitä jo odotankin innolla =)

Mutta nyt murkinoimaan ja sitten kaupoille, aamu onkin siivottu. Laitan niitä kuvia sitten ku oon perehtyny siihen kameraan.

Cattie ja Osku 27+1
 
Prismassa osta pois-päivillä oli hianoja bodyja 5e/2kpl, mutta tais olla aika selkeesti siinäki poikien ja tyttöjen värit ja kuvat. Mutta tosiaan ei kallista. Itelläkin tuli satsattua :)

Nyt lepuutteleen.. tuli pitkä kävelylenkki tehtyä nuoremman pojan kanssa ja shoppailut siihen päälle. Nyt siis pakko mennä soffalle, ku niin jomottelee *huoh* Muksaa lauantain jatkoja!

Saaru ja Aatto
 
...pitkästä aikaa, vaikka lomilla ollaankin.
Minulla alkanu jomottaa tonne alaselkään ja siihen vasemmalle puolelle. Ajoin tossa pitkän pätkän autoa (8tuntia) pari päivää sitten ja varmasti siitä otti nokkiinsa. Toivottavasti vielä hellittää, en vielä haluis hidastaa lenkkejä. Ja liikuntahan (kevyt) auttaa ja venytelly olen kiltisti fyssarin neuvojen mukaan.
Muuten vointi hyvä, painoa tullu tähän mennessä 5 kiloa mutta viikojakin vasta 24+2, eli jäljessä tullaan. Kyllä ne sitten kevät hangilla hiihdetään pois (?).
Olis niin kiva vaan soppailla vauvalle kaikkee, mutta nyt pitää vähän rajoittaa ettei lähe mopo käsistä. Anoppikin sano, ettei vauvalle olo mitään, sitten kun se isompi ku haalii pikkuvaatteita..
Lämpimästi tsemppiä kaikille ja uusille tervetuloa!!
Blanca ja Boxi 24+2
 
Heippatirallaa!

Tänään on nyt sitten käyty pienellä ostoreissulla. Ostettiin emmaljungan cerox vaunut ja pinnasänkykin löydettiin. Pinnasänkyyn olisi löytynyt kaikkia ihania lakanoita, mutta tuntui olevan ihan hirmuisen kalliita. Sata euroa ei olisi ollut kuin näyttää. Ehkä on parempi kaivaa ompelukone esiin ja koittaa itse väsätä lakanoita, vaikka mikään hyvä koneen käyttäjä en olekaan (mulla pysyy paremmin puikot kädessä kuin jalka polkimella...) Kovasti poika on tänään potkinut, välillä potkut tuntuu ylhäällä ja välillä ihan alhaalla. Vessassa saa käydä koko ajan :kieh:

Täälläpäin yöt nukutaan suht hyvin, vaikkakin vessaan on pakko herätä ja useimmiten vielä ikävästi puoli tuntia ennen kuin herätyskello herättää. Työpäivien jälkeen olenkin sitten aina ihan loppu, tuntuu ettei millään jaksa tehä mitään vaikka halu olisi kova. Eilenkin sain yhtäkkisen kiukunpuuskan, jota itsekin hiukan pelästyin... pojukin taisi asian huomata ja potkaisi kerran oikeen kunnolla. Kaikkein ikävintä tietenkin oli kun kiukkuni kohdistui mieheen, joka olisi vaan halunnut auttaa ja laittaa lisähyllyjä kaappiin (niistä kun olen jo pitkän aikaan huomautellut)
Kaipa tämä tästä helpottaa, kun nyt viikonloppuna ei ole töitä ja saa nukkua oikeen kunnolla. Kuitenkin mielessä koko ajan pyörii että taas alkaa työviikko YHDELLÄ vapaalla :(

25+2
 
Nyt on lomaviikon jälkeen takana kaksi yövuoroa. Pitää kyllä sanoa, että töissä olo oli melko raskasta. Masu oli ihan kovana ja ei meinannut mennä pois edes levossakaan :| Enkä joutunut edes nostelemaan noissa työvuoroissa mitään (sairaanhoitaja)! Luulen, että tämä nainen ei varmaankaan kovinkaan kauan tule enää olemaan töissä. Meillä kun ei voi vaihtaa kevyempään työhön vaan kaikki tekee kaikkea :|

Painosta: mulle ei ole vielä tullut kuin noin 3kg lähtöpainoon. Omasta takaa jo ennestään sen verran, että oikein tyytyväinen olen tähän mennessä tulleisiin kiloihin. Tiistaina olisi aika sokerirasitukseen, saa nähdä millaiset tulokset sieltä saadaan.

Vauvavakuutuksista: kuinka moni on nyt sitten ottanut sellaisen? Ja mistä? Aika monella alkaa olla viimeiset hetket hankkia se, tai jo liian myöhäistä. Meidän pitää tehdä päätös ensi viikon loppuun mennessä, joten täytyy käydä vielä muutamassa paikassa kyselemässä tarjouksia.

Vauveli on potkinut tänään illalla ihan ympäri vatsaa. Väliin taas tuntuu, että potkuja tulee tosi nopeasti ihan eri puolille masua. Mä en ole vielkään päässyt täysin siitä ajatuksesta, että siellä olisikin kaksi tyyppiä majailemassa. Sf-mittahan on ollut reilusti yläkäyrän yläpuolella ja meillä suvussa tosiaan on kaksosia melko paljon. No, reilun viikon päästä on lääkärineuvola, että jos siellä saataisiin jotain selvyyttä asiaan ;)

Äitiyspakkaus tuli eilen postissa, ja kyllä niitä vaatteita oli kiva hypistellä yhdessä miehen kanssa :)
Masukuvankin sain päivitettyä tänään =)

Afu ja mini 25+5
 
Saaru ihana pussilakana. :heart: ja kyllä se karkkipäivä pitää olla kerran viikossa...
mulle kaikkein vaikeinta on aina ollu laihdutuksessa. no nyt en tosiaankaan laihduta vaan yritän vähntää herkkuja niin on toi säännöllinen syöminen.. jos mä oikeesti rupeen 3tunnin välein syömään niin mä katon koko ajan kelloa vaan ja mietin ruokaa vaikkei olis nälkä niin se ei oikeen sovi mulle. pitää alkaa syömään sillon kun on nälkä ja jotain muuta kun karkkeja ja pullaa ;)
mutta tosiaan painoa tulee mitä tulee,vähän voisi sitä stoppautttaa tai hiljentää tulo vauhtia mutta vauvan terveys on kuitenkin tärkein :hug:

ja noi yöunet totisesti monia vaivaa... mulla aina tähän aikaan illasta alkaa kauhea melske msussa että vähän alkaa jo päähän ottaa kun senkään takia ei iltasin uni tuu kun vauvan "treeni aika" on selkeesti aina näin iltasella kun pitäs nukkumaan mennä ja päivällä on sitten nin hiljasta. no toivottavasti ei tuu yökukkujaa tästä neidistä..

NAsu 26+1
 
Vauvavakuutukset: Me otettiin vauvavakuutus pohjolasta. Ei tainnut olla kaikkein halvin, mutta muutkin vakuutukset on pohjolassa niin oli helppoa ottaa tuokin sieltä. Tarjouksia kyllä pyydettiin muualtakin, mutta en vaan jaksanut niitä hintoja alkaa vertailemaan. Pohjolan tuntui ainakin ihan hyvältä.

Tulisipa tännekin pian se äippäpakkaus...
 
Me ei otettu vauvavakuutusta, aikasemmillakaan ei ole ollut.
Mä kanssa odotellen että tulis se äitiysavustusraha, päästäis turvakaukaloa kokeileen ja osteleen. Pitääkin ens viikolla jos sitä ei näy niin soitella kelalle että missä jumii, onko palkkaus laittanu edes niitä papereita menemään yms.
Mulla saikkaus hyllylevyjen kanssa jatkunee, nyt ku ne ois valmiiksi sahattuna ja kannattimet ostettu, niin ne on noihin valmiisiin reikiin mitkä on kaapissa niin liian pienet (toiseen suuntaa liian lyhyet). Nyt pitää sitten pora ottaa käyttöö ja porata uudet reiät kannattimille. Joskos tänään sais kuitenkin alkaa laittamaan vaatteita ja tavaroita kaappiin.
Tänään ajatelin että tässä kohtapuolin lähen heittää pienen sauvakävelylenkin ku tuli herkuteltua taas eilen ja tänään vielä munkkikaffet join:p Pitänee sitten vastapainoksi liikkua enemmänkin kui ne pakolliset. Alkuviikosta ei pääsekää niin liikkumaan tai mitää ku meinaa kiirettä pitää. Mies lähtee työreissulle ja pitää sovitella omatu työt ja hoitajan kouluajat yksiin. Onneksi on "oma hoitaja" (mun sisko) joka tulee sitten hoitamaan ja jääpi yöksi mun seuraksi sitten tänne:)
Mutta nyt potkii ukko hereille ja vaatetta haaliin niskaan ulkoilua varten ja eiku sauva hiuhumaan!
Reipasta sunnuntaita muillekin!

Saaru ja Aattomiäs 29+2
 
liskojen yö, kamala yö...

menin myöhää nukkuu, mies rakas ol vielä reissuillaan.. nooh ei siin, vauva liikku ihan hirmusti ku menin nukkuu ja potki kylkiin suoraa..

heräsin sit 5aikaa ku ukko kömpii kotia.. vessakäynti,juomisen kautta takas sänkyyn.. sit voi luoja.. supisteluja supistelujen perään... supisteli tosi kipeästi ja tiheästi.. säikähdin ihan pirusti,meinasin jo lähtee polille, mut ajattelin odottaa vielä.. alapäähän pakotti ja supistukset tuntu kipeinä selässä ja mahassa.. (eli olikohan ihan niitä itseään, siis kunnon supistuksia?)tulivat alle 5min välein,ajattelin jo et nyt tuli oikeesti lähtö...

noh se sit loppu,tunnin verran sitä kesti.. sit alko jumppa bileet perään, potki mukula minuu suoraa kylkiluihin ja ihan ylämahaan...

aamulla nyt sit ku heräsin(ja makuuhuone hais ku rankkitynnyri,markus ku hiukan lemahti vanhale viunalle) jotko mukula saman tien treenejään, ilmeisesti on nyt poikittain, koska potkii kummallekin puolin kylkiä melkee yhtä aikaa.. (tai sit on pääalaspäin edellee, mut jotenkin onnistuu potkii sivuille) meinas laatta lentä ku tuo vanha viina hais, voi luoja sitä hajua.. *yöks*

et oikein hyvää sunnuntaita vaan kaikille... :kieh:

peikko ja todella aktiivinen poitsu taas 27+2
 
Sunnuntaita täältäkin. =) Minä tuossa kävin tunnin kävelylenkillä, ja siivoilin vielä sen päälle, ja nyt sattuu ihan pirusti selkään. :/ Se on tuo siivoaminen pahasta, lenkkeily tekee kyllä ihan hyvää. Taitaa aika monella olla täällä jo supistuksia, ja minä olen edelleen ihan autuaan tietämätön miltä moinen edes tuntuu, no eiköhän sekin aika vielä mullekin koittane. Itse en meinannut ottaa vauvavakuutusta..
Onko teillä muuten ollut mitään himoja tiettyjä ruoka-aineita kohtaan? Mulla ei mitään sellasita oo ilmennyt että usein tekisi jotain samaa ruokaa mieli, mutta saattaa ihan yllättäen tulla aina sellainen olo, että pakko on saada vaikkapa appelsiinia, tai maksamakkaraa ja sitä täytyy lähteä vartavasten kaupasta sitten ostamaan kun IHAN pakko on saada. :D

Nyt lähden päiväkahvia keittelemään, mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille!

Katja rv 28+3
 
Me otettiin Ifistä vakuutus, kun meillä taasen on siellä kaikki vakuutukset. Suht edullinen, kun saatiin miehen kautta järjestöalennusta.

Kateellisena luen täällä, kun toiset pystyy pitkiin lenkkeihin. Mä kävin miehen kanssa alle puoli tuntia kävelemässä, oli tukivyöt ja kaikki, ja tahti hiljainen - niin vaan rupesi kivistämään nivusista ja vasemmalta alamahasta. Lepo onneksi vie sitten nuo kivut, mut... voin vaan haaveilla jumpista sun muista... nyt on sit kai mentävä tällä tavalla, rauhalisesti. Ehkä sit synnytyksen jälkeen.... Yöt onneks menee vielä ihan hyvin - yhdellä heräämisellä.

Minäkään en ole äitiyspakkausta saanut, kun en ole voinut lähettää Kelaan hakemusta - perhanan valtion työsopimusneuvottelut kun venyivät... ensi viikolla saan vasta palkkalaskelman... menee varmaan marraskuulle, kun pääsen hypistelemään pieniä vaatteita. Onneks on jo jotain kotona mm. pinnasänky, hoitopöytä ja kaikkea kivaa vauvan tavaroita.. niitä täällä yhdessä miehen ja kissojen kanssa ihmetellään. Mitenköhän saa nuo kisut pidettyä pois pinnasängystä, kun sinne heti hinkuavat. Onko kissanomistajilla ideoita?

Mä olen ihan odotellut joitain outoja himoja iskeväksi, mut ei... mulla se on tuo pirullinen suklaa se heikkous... niin on ollut ennen raskauttakin :ashamed:

Nyt vaihtui jo 30. viikko - ihan hullua kun aika rientää =)

SuTi ja pikku-Veera 29+0
 
Sunnuntaita kaikille!
Tänään onkin löhötty koko päivä :D No okei ruokaa laitettiin, siis mies laittoi :LOL: No laitoin mä sentäs pyykkikoneen..
Hurjalta kuulosti pikkupeikon supistukset, ite olisin varmaan jo lähteny johonkin.. Vähän etukäteen pelottaa kun reagoin niin voimakkaasti ja herkästi näihin juttuihin, aina on varma et pahin kyseessä :ashamed:
Alkaa yhä enemmän jännittämään se kontrolliultra.. Joko jo on torstai?
SuTi Meillä on kanssa kissoja, nää kamppeet mitä nyt on hommattu niin ne on tutukinu läpi ja sit jättäny rauhaan aika nopsaan, että vaunuissakin kävivät ja siellä alakorissa erityisesti viettivät aikaa :LOL: Pitää vissiin ottaa ne kyytiin mukaan joskus :LOL: mutta siis nyt eivät tyyliin katotakaan vaunuihin päin. Mutta meillä laitetaan sängyn päälle hoitotaso ja mies värkkää sihen sitten jonkun pienen härvelin minkä saa kätevästi pois. Ihan yötä varten, jotta mä saan paremmin nukuttua, siis ettei nyt ainakaan sitä tarvi murehtia että kissat änkeisivät vauvan päälle. Lastentarvikeliikkeessä myydään sellasia katoksia sängyn päälle, ihan järkyttäviä mun mielestä, anteeksi jos joku tykkää, mutta näyttävät ihan harjakatolta, ja mä en kyllä laittais sellasta.. Joku joskus ehdotti että esim joku kevyt peitto tai harsokangas laitettas sängyn päälle ja reunoihin kulkuset, sit siihen herää jos joku menee sinne, tämä kuulosti varsin hupaisalta :LOL: Mutta ihan mitä tahansa siihen nyt keksiikin, en usko et se on kauheen pitkäaikanen ratkaisu, kyllähän lemmikit nopeesti sit tottuu uuteen tulokkaaseen ja kun muistaa niitäkin huomioida, nii eivät tuu mustasukkaiseksi.
Nyt mä voisin kokeilla tota kuvan laittamista..

Eikä kannata ihmetellä, jos nää on väärinpäin tai muuten hassusti, paremmin en mun taidoilla saa laitettua..

Tässä sitteri:


Sitten vähän vaatetta:


Ja möhö, 27+2, vaatteet venyy kuten näkyy..


Cattie ja Osku 27+2
 
Mulla on tällä kertaa spistellut harjotussuppareita, kun viimeksi en ainakaan huomannut et niitä olis ollut.
Mulla niitä tulee varsinkin just vauvan riehumisen jälkeen tai illalla väsyneenä, tai jos nostaa jotain tai kumartelee ja nousee ylös, jne... mutta ei joka kerta ja ei kovin montaa kertaa peräkkäin tai pitkiä aikoja jne.. Pikkupeikko varmaan pelästyit :hug:

Mulla vauva on koko ajan pää ylöspäin ja potkii niin kovin alas, lantioon ja rakkoon jne, että tekee kipeetä...
 
ja kuva lisätty! =) Tänään sain räpsäistyä kuvan, rv 26+4 meneillään. :heart:

Nukkumisesta: Täälläkin nukutaan erinomaisesti, mitä nyt unet ovat vähän liiankin selkeitä ja vilkkaita, ja painajaistyyppisiä unia nään vähän liikaa..Mutta niistä huolimatta uni tosiaan maistuu ja edes painajaisiin en herää vaan nukun kuin tukki! B) Jimena et siis ole ainoa jolla on hyvät unenlahjat. :D

Vauvavakuutus otettiin Pohjolasta kun miehellä on kaikki muutkin vakuutukset sieltä, vielä tosin odotellaan vastausta, joten toivottavasti kaikki on ok ja hakemus hyväksytään!

Bamboo, hienoa että kaikki on ok. :flower:
 
Heips,

Mitäs menin viimeksi kehumaan, että nukun kuin hyvin... Viime yönä 2-vuotias valvotti mua 2 tuntia ja olin ihan poikki ravattuani sen kanssa välillä meidän sängyssä ja välillä tytön omassa. Pelästyi raukka isänsä kuorsausta ja halusi takaisin omaan sänkyyn :D Tyttö taisi herätä pissahätään eikä sitten saanutkaan enää heti unta eli taitaa olla useamminkin tiedossa tällaisia öitä; on ollut kuivana vasta vajaan kuukauden.

Hui pikkupeikko; onneksi kaikki kuitenkin hyvin! Mä laitan miehen muualle nukkumaan, jos on ollut ulkona; mun viereen ei ole asiaa kuorsaamaan ja haisemaan... Mä en nimittäin ihan oikeasti pysty nukkumaan siinä vieressä.

Hieno maha Cattie! Olikin vähän erikoisempi kuvakulma ;) Pirteän sitterinkin olet löytänyt :) Yksi vaatteista taisi olla samaa kuosia, kun mun vauvalle ostama kotiintulobody: tuo lehmäkuvioinen. Musta se oli aivan ihana. Mä kovasti haluaisin ostaa jo vauvalle tuon ensipupun, mutta ehkä mä maltan jättää sen isovanhemmille. Ne ovat tuoneet edellisillekin lapsille puput.

Meillä on vauvavakuutus Tapiolasta; muutkin on sieltä enkä jaksanut alkaa taas vertailemaan.

Mitään himoja en ole nyt huomannut. Alkuraskaudesta teki mieli avocadoja, mutta nyt ei ole mitään ihmeempää, mitä koko ajan himoaisi. Fetatäytteiset paahdetut paprikat ja aurinkokuivatut tomaatit vois kyllä nyt maistua. Taisi tulla nälkä...

Mä löysin muuten muuttosiivouksen yhteydessä vanhat rintakumit... Olipas menneet hurjaan kuntoon. No, roskiin lähti enkä meinannut ostaa uusia. Toivottavasti pärjään ilman niitä! Esikoisen kohdallahan mä käytin kumeja koko imetysajan, mutta kakkosen kohdalla ei tarvinnut vilkaistakaan niiden suuntaan. Toivotaan siis, että nytkin kävisi niin :) :D

Jimena 28+1
 
Täällä ollaan oltu hereillä jo kuuden jälkeen. Piti mies heittää työpaikalle ku lähtevät reissuu. Onneksi ei tarvinnut kuitenkaan poikia herättää ku sisko tuli yöksi. Taitaa tullakin sitten rankka päivä, on kerhoilua yms ja illalla töihin meno. Päikkäreistä ei tietoakaa. Siskokin haetaan suoraa koulusta hoitamaa ja samoilla tulilla ite porhalla sitten töihin.
Pikkupeikko JOhan on ollu sulla taas hurjaa, onneski meni ohi. Ei kuitenkaa ihan vielä tarvis synnyttää kenenkään meistä :)
Cattie Kiva ku muutkin ovat saaneet kuva laitettua!
Kaikki lisää vaan, piristää vähän ku on kuvia:)
Mulla edelleenkin nukkuminen on vähän sitä sun tätä. Kauheasti jää päivän tapahtumat, telkkaohjelmat tai kirjat joita luen ennen nukkumaan menoa, niin uniin. Harvasen yö on tullut esim tehtyä BB:n viikkotehtäviä :LOL: Vaikka sitäkään ohjelmaan en niin paljon seuraa, mutta useasti son viimeinen mitä saatan katsoa just ennen nukkumaan menoa. Mutta nyt onneksi pojat nukkuneet aika hyvin *koputtaa puuta* Yöllä varmaa ainakin 4 herään pissalle, mut onneksi uni tulee kuiten heti kun takas sänkyyn kellahdan. Nyt vain parina iltana/yönä, ku oon menny nukkumaan on ollu ihan levottomat jalat, son ihan hirveää! Mikähän niihin auttais?
Eilen taas intouduin ompeluhommista. Tein yhden aluslakana sekä veljen vauvalle (joka ei vieläkään ole syntyny, tänään menevät äippäpolille, joskos käynnistettäisiin) pussilakana. Tänään sitten kun esikon vien kerhoon niin piipahdan kangaskaupassa taas lisää kankaita hamstraamassa. Jos ainakin vielä pussilakana tekis sekä "tyynyjä". Tikkikankaasta ja lakanakankaasta ajattelin aina ommelle kuhunkin settiin sopivan tyynyn. Helppo sitten pesasta tyynykin ku likaantuu ja uusi vain tilalle ku useampi on.
Mutta nyt herätteleen pojat ja aamupalalle!
Reipasta viikon alkua!

Saaru ja Aattomiäs 29+3
 
Heips,

Mäkin voisin liittyä seuraan kun täällä odotellaan myös Tammivauvaa. =) La on 6.1.08 ja kyseessä siis esikoinen.
Raskaus on mennyt tähän asti ihan hyvin, heinäkuussa oli jotain kipeitä supistuksia mutta ne meni levolla ohi ja sen jälkeen onkin ollut ihan loistava olo. Nyt viikon on tuntunut siltä että toi maha alkaa jo vähän ahistää, siis silleen että sitä hengästyy helpommin ja se on tiellä kun kumartuu. Kaikki sanoo että "voikun sulla on kivan pieni toi maha" mutta nyt ei enään kyllä tunnu siltä että se olis pieni...

Nyt oon antanut itelleni myös jo luvan lastentarvikkeiden hankkimiseen, piti alkusi vähän hillitä ettei tarvikevuori olis kasvanut ihan mahdottomaksi. Vaunut tars hakee tällä viikolla ja ens viikonloppuna meen ryöväämään serkun lastentarvike varastot mitä se on jo tyrkyttänyt mulle monta kuukautta. Jännää :D

Hokkis ja tyyppi rv 29
 
Huomenta vaan kaikille.Taas lähtee uusi viikko käyntiin ja itsellä huomenna käynnistyy 29 rv.Kyllä tää menee nopeaan nyt kun on vauhtiin päässyt.
Olo on melko hyvä nyt kun on saanut reilun viikon levätä.Saa nähdä miltä töihin paluu tuntuu.Pitääkö taas hakea saikkua 1 vkon työrupeaman jälkeen...

Itse en ole ompeluhommiin ryntynyt kun en oikein osaa joten onneksi kaupasta saa ostettua =)

me ei vauvavakuutusta otettu ennen syntymää.Otetaan taas se sitten vasta syntymän jälkeen niin nopeasti kun saadaan.Esikoisella siitä ainakin on ollut iso hyöty.

Täytyy tässä varmaan lähteä tytön kanssa ulkoilemaan ennen ruoan laittoa.Kovi synkkä tuo ilma on.Apua kohta alkaa synkkä ja pimeä aika.Oikein masentaa jo valmiiksi.

HeMa ja vauva 27+6
 
Viikko 28 jo menossa, tuntuu hurjalta miten pitkällä sitä jo on. Mulla on vielä niin pitkä tauko neuvolakäynneissä (7 viikkoa, tais terkalla käydä laskuvirhe), että tuntuu tosi hurjalta mitä kaikkea on kerennyt tapahtua. Paino ainakin on noussut monta kiloa ja sf- mittakin olisi kiva jo kuulla kun ei sitä ole mitattu kuin kerran niin ei voi vielä oikein seurailla käyriäkään. Tänään mennään kuitenkin jo hakeen äitiyspakkaus postista.

Me otettiin vauvavakuutus tapiolasta. Ei kyllä mikään halpa todellakaan ole ja vuosimaksulla kyllä kävisi monta kertaa yksityisellä lääkärillä, mutta ajateltiin että jos synnytyksessä tapahtuu jotain mikä vaatii pitkää hoitoa. Jos sitten tuntuu ettei siitä kauheasti ole hyötyä niin voihan sen myöhemmin lopettaa.
 

Yhteistyössä