Tahkoojat 73

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastehelmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hetken rauha ...huoah! Nyt alkoi viimein hellittää duunit ja porukka alkaa valua ulos. Jotenkin kun töissä on vain pieni porukka, tulee herkästi vaan hölöteltyä..kivaa kyllä, mutta hommat ei etene :)

Enkä eilen ehtinyt edes juttuun mukaan tänne =( Oltiin menossa piknikille ystävän kanssa illalla, mutta meikäläisen tuurilla alkoi juuri satamaan. No onneksi paistoi taas, ja mentiin terralle istuskelemaan ""parille"", joka johti siihen, että olin kotona 0.30...eli nyt todellakin :0 haukotuttaa...
Pari tosin vain juotiin, mutta kunhan turinoitiin. Jotenkin hauskaa, kun ollaan ystävystytty vasta nyt hiljattain, hänen miehensä on mun miehen kaveri, mutta naisillahan se kestää aikansa pohtia, onko ystävyysaste millaista, ymmärrättekö..? Asuvat aivan meidän lähellä, ja nyt treffataan sitten useinkin. Aika kivaa. Heillä on 2 lasta, mutta (mua 3 v vanhempi) äiti on jotenkin herännyt ns. menopäälle, ja oikein mielellään lähtee terassille ja suunniteltiin jopa Kallen keikkaa!

Keiju hauskasti kyllä pohdin eilen, kun satoi, että mitenköhän teidän piknikin käy :) Vertaistukea, hih!

Jotain puhuitte pitkistä hiuksista. Oletan, että miesten :)
Mä tykkään sellaisista siisteistä pitkistä hiuksista, siis olkapäille/korville tms. Nyt mun kulta kasvatti pitemmät hiukset ja aih, on aika komian näköinen! Ennen kuin kävi aina siistimässä, kun oli vain ajatus, että ""siisti tukka on lyhyt"". Hitto, siisti se on pitkäkin!

Kamalia noi Lontoon iskut. Siis kauheeta, nythän siellä on turistejakin vaikka kuinka =( Mutta toki muutenkin järkyttävää.

Juupa juu, jospa sitä lähtis ulos. On jädetreffit ystävän ja hänen lastensa kanssa (ettei aina mene siihen viinistelyyn =) - vaihdettiin olut jäätelöön, kun tulee lapset mukaan :D

Ja kai siellä laiturin nokassa voisi taas pistäytyä. Huomisseen siis!

Niin ja Suville piti sanoa, että koita pysyä tyynenä (ookoo, helppohan se on sanoa, mutta..) , monellahan vuotoa tulee alkuraskaudessa, mutta ei ole kuitenkaan vakavampaa. Mutta I know, vaikeetahan se on silti, kun pahin jyskyttää takaraivossa.
Nyt aurinkoon!

Iltaa vielä..

Hirveitä nuo Lontoon tapahtumat. Julia, eikös ne sattunut niiden aamuruhkan aikaan eli jos sun kaveri oli silloin jo töissä, niin on ollut turvassa. Toivottavasti kuulet hänestä pian. Että mä vihaan kaikkea terrorismia ja muuta tuollaista älytyöntä. Saatanan Al Quida, räjäyttelisivät vaan toisiaan siellä jossain, jos on pakko.

Keijukainen, kyllä ihan varmasti voi ovis tapahtua pidemmissäkin kierroissa. Yleensähän sitä 35 pidetään sellaisena takarajana. Itsellä oli kerran ovis kp18, kierto 32 (vai oliko se 31?) ja juur siinä kierrossa otettiin s-prog, joka todisti oviksen tapahtuneen. Ilmeisesti kuitenkin lyhemmillä kierroilla 28-32 voisi olla jotenkin paremmat mahdolisuudet raskautua, sillä jos munis kypsyy hirveän myöhään (kp20), voi olla että hormonitasapaino ei ole ihan kohdallaan (saattaa olla enemmän tiputteluja jne). Siksi kiertoja koitetaan varmaan vähän rukata teroilla ja muilla valmisteilla lähemmäs 28-30 akselia. Tämä tosin on maallikon arvuuttelua, joten en laittaisi päätä tästä pantiksi.

Kävin stadissa mutsin ja miehen kanssa syömässä. Hyvä että sain sen hereille ennen lähtöä. Että mua ärsyttää sen tapa olla maansa myynyt, jos se on säätänyt jotain. Mitä se enää siinä vaiheessa auttaa? Ja toisekseen, jos se on kämmännyt niin mulle pitäisi olla niin hyvää pataa ettei mitään rajaa. Onneksi hermo piti, vaikka en oikein jaksakaan tota showta aina sen herran kanssa. Keijukainen, kyllä mulla usein menee klo 04-05 akselille kun olen ulkona. Pitäisi varmaan joku kerta vaan vetää sinne klo 09 asti ilmoittelematta :) Voisi vetää ukon hiljaiseksi, ehkä se sitten tajuaisi ettei ole niin kauhean mukavaa. Itse ei aina viitsi soitella perään ja kyylätä, että missäs olet jne. Meillä on sata ja yksi kertaa puhuttu siitä, että voi laittaa viestin jos suunnitelmat muuttuvat, mutta jotenkin se aina tuntuu jäävän. Ja kyllä se tosiaan harmittaa, jos toinen tulee klo 04, siihen herää ja sitten klo soi aamulla 07..

Juuri kun alkuviikosta riemuitsin, että kierto taitaa toimia clomien jälkeenkin, niin tänään on tullut ruskeaa valkkaria. Joko se liittyy tähän kuumeiluun (elimistö ei pidä) tai sitten ovikseen. Tai sitten tulee joku super-mega-lyhyt kierto ja tämä enteilee jo menkkoja.. No, toivottavasti ei sentään. Sen tiedän, että oviksen aikaan tulevat tipat eivät haittaa mitään vaan ovat ihan normaaleja. Jotenkin tuli sellainen kutina, että pitäisikö sitä vielä tänään varmistella ja hoitaa nuhaa, mutta tuo mies ei ole nyt ihan mun suosikki-henkilö joten taidan jättää väliin..

Tänään ei ole mitään vuotoa tullut, ja rinnat on edelleen arat, joten kai se oli sitten vain väärä hälytys. Säikäytti kyllä todella pahasti. Kylpytakissa olin silloin illalla ja yht äkkiä huomaan et alapäästä tulee verta. En vielä tänään varannut aikaa sinne gynelle, mutta jos sit ensi viikolla tai seuraavalla menisin käymään siinä varhaisultrassa. Sitten ainakin näkisi sykkiikö siellä elämää. Huomenna on rv 6 täynnä. Nyt on ihan levollinen mieli, kun ei ole vuotoja enää näkynyt. Olen raskaana ennenkuin toisin todistetaan.

Juu, tuo Lontoon juttu oli todella kamala. Ei ole ketään tuttuja kylläkään tietääkseni siellä, mutta tosi inhottavaa, miten tuollaisia hulluja voi olla. Nyt ne varmaan tyytyväisenä myhäilevät ja katselevat uutisointia, että ovatpas saaneet huomiota osakseen. Yök!

Mun työhuone on aika kuuma nyt helteillä. About 30 astetta. Jonkinlainen ilmastointi on, mutta ei kyllä yhtään auta. Vielä pitäis pari viikkoa kärsiä ja sitten alkais kaivattu loma. Toivottavasti sittenkin vielä riittäis lämmintä... Mukavaa loppuviikkoa tahkoojille ja tsemppiä!!!

Suvi, kyllä se kuule oli varmasti vain väärä hälytys ja sitä suht normaalin oloista vuotoa, jota on useilla. Ymmärrän kyllä hyvin että säikäytti. Sun vuoto on tainnut siirtyä mun valkkarin sekaan, mutta ei se haittaa, mulla siitä ei ole suurempaa vaaraa :) Voihan hyvin! Odotan innolla jo ultrakuulumisia, jos päätät sinne mennä.

Kiitti Kastehelmi!! Jospa sulla on ""sitä"" se vuoto!? Mikäs kp sulla on menossa? Peukkuja pidän kovasti, mehän sovittiin joskus, että yhtä aikaa sit plussataan. Kaipaan kovasti juttuseuraa tuonne maaliskuisiin, siellä on niin kovin hiljaista vielä ainakin. Tahkoojamammoissa ei taas ole kovin paljon tuttuja, joten en ole sinne osannut suunnistaa. PQ!

Eipä ole sitä. Ovis oli vasta eilen (kp16 eli nyt siis kp17) joten tämä liittyy varmaan siihen ovikseen. Eipä ole sellaista ollut ennen mutta samahan tuo.. Kunhan loppuu pian. Tiedän kyllä, että oviksen aikaan pieni vuoto on ihan harmitonta, joten en ota siitä sen kummempaa huolta.

Ekassa inssissähän mulla tuli vko oviksesta vähän vuotoa, ei ole tullut koskaan ennen eikä koskaan sen jälkeen. Se oli luomukierto mutta oireili tosi kovasti eri tavalla. Sitten tuli kova yskä ja kuume ja peli oli pelattu.

Nyt kuume ja nuha tuli taas oviksen aikaan, joten taitaa olla tämäkin peli pelattu - tosin enpä usko muutenkaan luomumahdollisuuksiin kauheasti. Kyllähän se munkin pitäisi yrittää nyt tulla perässä niin taitaisin ehtiä maaliskuisiin mukaan. Jos vain olisi itsestä kiinni, niin toki tulisin. Laitahan nyt kuitenkin imu täysille, josko vaikka pääsisin kyytiin (oma usko ei siihen oikein riitä).

Heippa tytsyt!

Lapista palattiin tänään, oli hienoa patikoida, aika meinasi loppua vaan kesken! Oltiin siis kaupunkilaisten patikkalomalla, eli hotellissa yöt ja päivät tuntureilla. Tykkään kyllä olla ihan rinkka selässä vaeltamassa, mutta nyt tällä tavoin miehen toivomuksesta.

Kotimatka tuntui pitkältä, tänään ajettiin Oulusta kotiin ja kyllä oli ihanaa päästä omalle sohvalle! Mielikin on kohonnut reissussa, ei vaan kai sitten ollut meidän vuoro saada nyyttiä vielä. Kyllähän se päähän edelleen ottaa, mutta eipä sille mitään voi. Uutta yritystä vaan kesän jälkeen päälle.

Huomenna mennään kättärille aamulla siihen kohdun tyhjennykseen. Jännittää että millainen jättiläisvuoto sieltä tulee. Pitääkö sitä mennä vaippoja ostamaan?! Vähän ärsyttää kun ei vissiin voi tamponeja käyttää sen jälkeen tulehdusvaaran vuoksi, että ei sitten tarvi bikineissä keikistellä...

Suville toivon hyviä uutisia sitten varhaisultrassa, eikös nuo vuodot alussa ole ihan normaaleja? Tuntuu että tosi monella kuulee niitä olevan.

HiusG: miehellä mitkä vaan siistit jos sopii kyseiselle henkilölle.

Keijukainenko sitä kyseli toista G:tä miehen ongelmankuuntelukyvyistä? Meillä on vähän sama juttu, eli mies antaa vastauksen mun pohdintoihin, ja siinä se sitten usein on hänen mielestään, eli mitä sitten enää märehtimään! Kummallisia ovat sukupuolten väliset erot..siksipä on sitten tyttökavereita! Voi väännellä ja käännellä asioita edestakaisin..

En ole yhtään perillä kenenkään asioista, kun olen viime ajat vellonut omassa surkeudessani, mutta peukutan kaikille silti!

Pari päivää ollaan tässä kotona, ja sitten suunnataan mökille jos en enää vuoda kuin seula. Palailen siis lähiakoina!

Voi Kata, voimia sinulle huomiseen toimenpiteeseen! Olen vain tässä miettinyt, kun esim. silloin 30-v sitten kun meikäläiset olivat äitiemme vatsassa, ei ultria edes ollut. Miten siis voidaan olla nykyään niin varmoja noin alkuraskaudesta, ettei toivoa enää ole?? Minä en kyllä hevillä uskoisi!

Eihän edes kokoarviot jo isoissa sikiöissä pidä paikkansa aina. Miten ne sitten pystyisi näkemään pienen pienestä alkiosta, ettei elinmahdollisuuksia ole? Ja joskushan on tutkimusten perusteella lääkärit sanoneet, että lapsi on vammainen, mutta äiti on kuitenkin päättänyt pitää lapsen ja aivan terve sieltä onkin syntynyt. Minusta olisi tosiaan kovin vaikea uskoa, ettei toivoa ole, jos mitään merkkejä raskauden päättymisestä ei ole. Tällaisia mietteitä minulle viime päivinä...

P.S. Imut on täysillä Kastehelmi!

Huomenta leidit, se on sitten perjantai. Ja aurinkokin paistaa, päästään siis Julia Lintsille hyvässä säässä! Tosin Julia ei taidakaan olla koneen ääressä tänään??
Toivottavasti ystäväsi on kunnossa ja turvassa.

Piritta, hih, kiva että olit ajatellut meidän piknikkiä :) Meidän piti kans mennä laiturin nokkaan ja mun siitä uimaan mutta paikka oli varattu! Siellä oli sen verran vanhempaa naisihmistä että ei se ainakaan Piritta ollut.. ;-)
Menin sitten kalliolta uimaan ja vähän vaikea oli päästä takas kuivalle maalle, onneksi mies veti sitten maihin!

Huojentavaa Suvi kuulla että vuoto on loppunut.

Mitäs viikonloppusuunnitelmia naisilla? Sandemanilla alkaa loma, onko muita? Ensi viikoksi onkin luvattu taas ihanan lämmintä säätä, ja jos Sandeman olette H-vedelle suunnistamassa niin äiti soitteli sieltä eilen illalla ja sanoi että kelit ovat aivan mahtavat sielläpäin.

Me ollaan menossa huomenna anoppilaan koko päiväksi, grillaamaan ja uimaan, asuvat tosi lähellä järven rantaa. Ja tänään sinne Lintsille, jep jep.
Mitään iltahulinoita tuskin on kun sisko menee aamulla töihin ja meilläkin aika aikaisin lähtö, anoppi sanoi tulevansa hakemaan ennen puoltapäivää.
Sunnuntaina voisi sitten mennä nautiskelemaan auringosta ja uimaan ""kotirantaan"".

Katalle tsemppiä ja voimaa tosiaan kohdun tyhjennykseen. Kiva kuulla että reissu oli onnistunut ja piristi mieltä.

Ai niin Kastehelmi, kiitos huojentavista ovis-tiedoista. Päätin nyt aloittaa taas 3 kk teroja, kuulenhan mä sen Sjöbergin mielipiteen sitten jokatapauksessa. Mullahan oli ne ekat terokierrot 31 pv ja kolmas 34 ja sama myös nyt ""luomuna"". Ovis siis se kp20 eli myöhään...
Mutta vatsakivut ja juilinnat on poissa terojen kans ja muutenkin olo on parempi eikä kamalia menkkakipuja sitten lomalla (pahimmassa tapauksessa Prahassa!!) joten riittävä peruste ottaa Terot taas käyttöön.
Tiedätkö onko jotain haittaa siitä että olin nyt yhden kierron ilman? Sekoittaakohan se jotenkin hormoneja? No ei kait...

Samaa mieltä todellakin siitä että räjäytelkööt terroristit toisiaan keskenään jos on ihan pakko. Kamala kun viattomia ihmisiä kuolee...

Tsemppiä tosiaan Katalle, ikävä toimenpide, mutta toivotaan, että sujuisi ilman ylimääräisiä kommelluksia.

Kastehelmi, kun ensin kuulin pommi-iskuista, niin luulin, että ne oli tapahtuneet vasta iltapäivällä. Sittenhän mulla vasta paniikki iskikin kun tajusin, että ne oli pahimmassa aamuruuhkassa! Kaverini onneksi soitti mulle yöllä ja kertoi olevansa kunnossa! Ihan itketti kun olin niin huojentunut. Hänellä oli ollut paljon onnea matkassa, sillä hän todellakin olisi ollut ko. metroasemalla (King´s Cross) jos central line ei olisi ollut aamulla tukossa ja myöhässä. Kaverini käveli töihin kolme viimeistä metropysäkkiä ja ihmetteli, että onkohan meneillään joku suuri paloharjoitus kun palomiehiä juoksi ympäriinsä. Töissä heidät oli pidetty sisällä koko päivän. Luojan kiitos sanon minä. Vaikka tuntuu kyllä pahalta niiden kaikkien kuolleiden omaisten puolesta.
V***u ne on pimeitä, jotka tollasta tekee!

Huoh, iloisempiin aiheisiin.................

Keijukainen, täällä ollaan vielä. Vasta töitten jälkeen päästään kohti Hesaa. Ajattelin varastaa tunnin, ja korvata sen ens viikolla. Mennään Lintsille siinä seittemän aikaan ja taidan tosiaan ostaa sen Iltahuvi-rannekkeen. Mää oon sit se hullun näkönen muija terassin kaiteella, joka näyttää jotain outoo käsimerkkiä! :)

Huomenta!

Viikonloppusuunnitelmia...

Tänään karkaan töistä jo kahdelta. Suunnataan mökkivisiitille äitini vuokramökille. Syödään ja saunotaan. Tullaan yöksi kotiin. Huomenna puolestaan ohjelmassa kesän ainoat häät. Opiskelukaverini häät ja menoa ja meininkiä luvassa aamutunneille asti. :)
Ja vaatteetkin on järjestyksessä. Ainoa ongelma ovat hiukset. Kuinka sais ne hyvin asettumaan. No ehkä siitä selvitään.

Toisilla on pikkusen suuremmat huolet ja murheet. Joten jotain suhteellisuuden tajua täytyy taas harrastaa.

Lontoon tapahtumat oli järkyttävät. Ei kai niistä voi olla päästään terve ihminen kuin yhtä mieltä. Järjetöntä ja sairasta.

Hyvä että Suvilla jo parempi mieli ja ikävät ""oireet"" ovat ohi. Kata puolestaan taitaakin olla tällä hetkellä toimenpiteessä. Toivottavasti kaikki menee ongelmitta. Hali. Ja Julia, hyvä että ystäväsi on kunnossa. Ainakin fyysisesti.

Hyvä Julia että ystäväsi on turvassa. On hänellä ollut todella enkelit matkassa!! HUH! Kyllä todella sääliksi käy ne uhrien omaiset...

Juu, hih, siellä Lintsillä sitten tahkoojamerkkiä! Me varmaan tyydytään ihan näihin uusimpiin laitteisiin, ollaan käyty siellä joka kesä joten muilla ei niin väliä. Sisko miehensä kans kai meinaa kans ottaa ilon irti kun eivät ole käyneet moneen vuoteen.
Ihana ilma ainakin tuli joten laitteisiin on kyllä jonoja...

Jaahas, tässä alkaa jo nälkäkin kurnia joten täytyy suunnata kauppaan.

Huomenia vaan!

JES, viimeinen työpäivä ennen lomaa eikä stressi taidakkaan iskeä:-)Pikkuisen mietin että saanko ""kaiken"" tehtyä, mutta voivoi jos en saa, niin sitten jatketaan elokuussa.

Keiju, alkuviikosta olis tarkoitus päästä Heinävedelle, viikonlopuksi mennään mun vanhempien mökille mun siskon ja hänen poikaystävänsä kanssa. Tarkoitus olis myös saada ostettua asuntovaunu sinne meidän mökkitontille, olis sitten omat majoitusmestat ja omat eväät eikä tarttis sukulaisten nurkissa notkua. Onhan se melkoinen menoerä, mutta pariksi vuodeksi tehtävä sijoitus, kunhan saadaan mökki pystyyn niin sitten se myydään eteenpäin. Mies on tutkinut tarkkaan keltaistapörssiä ja seurannut ilmoituksia, Varkaus tai Kuopio olis optimaalisia hankintapaikkoja kun ei tarttis vetää sitä koppia perässä 100 km enempää. Mies kun ei TODELLAKAAN ole karavaanari:-)).
Tokalla viikolla risteillään varmaan keski ja itä-suomen väliä, kolmannella viikolla painutaan Korppoon saaristoon ja sitten vikaksi viikonlopuksi Pälkäneelle rapujuhliin. Sopivasti ohjelmaa mutta rennosti, on meidän motto.

Tänään illalla olis tarkoitus grillailla hirvihampurilaisia (jauhelihaa vielä RIITTÄVÄSTI pakkasessa) miehen veljessarjan kanssa. 3 veljestä tyttöystävineen siis tulossa kylään kun nuorin on menossa inttiin maanantaina. Toivottavasti pysyvät suurinpiirtein sovussa, heillä kun on sellainen keskinäisen vittuilun tapa ja välillä kuulostaa melko raa'alta se kielenkäyttö. Onkohan kovinkin yleistä tälläinen tapa onko vaan tämän poikasarjan keksintö? Meillä (2 veljeä ja 1 sisko) pottuillaan kyllä mutta se on jotenkin eri tasolla. Plus mun sisko ei kestä arvostelua yhtään vaan suuttuu ja saa hysteerisen kohtauksen joka kerta. Oikein prinsessa. En käsitä miten poikaystävänsä kestää sitä?

Onneksi Lontoossa ei pitäisi olla tuttuja just nyt. Karmeeta kattoa.

Katalle virtuaalitsempit tän aamun operaatioon, ei kiva. Tollaiselle vaellukselle mäkin voisin lähteä, jos pääsis aina yöksi pehmeälle patjalle ja sivistyksen pariin.

Suville edelleen uskoa masun kasvuun...

Kiitos teille, olette niiiin ihania!! Sandemanille oikein hyvää lomaa! Oletkos linjoilla vasta elokuussa? Kaikille peukkuja, että kesän/lomien aikana ""ihmeitä"" tapahtuu ja syksyllä tahkoojien rivit ammottavat tyhjyyttään!!

Pari kommenttia pakko laittaa tähän väliin.

Sandeman, olet sitten tulossa aivan meidän nurkille rapujuhliin. Tervetuloa näihin maisemiin!

Ja uskokaa tai älkää. 30 v kolkuttelee, enkä ole IKINÄ käynyt Linnanmäellä! Aukko sivistyksessä vai mikä?!!??

Särkänniemeä on kyllä kulutettu enemmänkin.

Huh, vetäisin äsken annoksen kanapastaa ja salaattia, kyllä nyt maha siukuu. Ei ole muutakaan tekemistä täällä kun syödä...

Sanelma, mäkin tykkään Särkänniemestä enemmän, siellä on ihan huiput huvilaitteet verrattuna Lintsiin. Parina vuonna oli Express-bussilla sellainen tarjous että 27 eurolla sai bussimatkat edestakaisin Hesasta Tampereelle ja Särkännniemi-avaimen eli siis TOSI edullinen (pelkät bussimatkat olis maksaneet muistaakseni 36 euroa). Aikaakin oli koko päivä, lähtö oli Hesasta klo 9 ja paluulähtö Tampereelta joskus kahdeksan kieppeillä illalla. Käytiin syömässä aina siinä hyvässä thaimaalaisessa(?) Hämeenkadulla.

Sisaruksista, mulla on 1 sisko ja 1 veli ja ihan sovussa ollaan. Veljen kanssa välit on jostain syystä olleet aina etäiset, meidän kemiat vaan ei kertakaikkiaan pelaa. Siskon kanssa ollaan tosi läheisiä, jotain pientä tosi hyväntahtosta kuittia joskus. Soitellaan lähes päivittäin. Nyt ollaan siis menossa Lintsille tänään yhdessä ja sitten sinne Prahaan. Tammerfestiinkin pyysivät mutta töissä ollaan ensi vkolla vielä...ja minä vähän kammoan kaikkia festareita ja festejä missä on paljon ihmisiä (ja humalaisia!).

Tsaude tsau!
Jengi syömässä, joten pikapikaa postia :) Mä istun samassa huoneessa työparin kanssa ja ruudut about vastakkain, joten ei juuri päivällä kehtaa naputella.

Nyt kyllä tekis mieli lomailla, ei mun laskelmointi heinäkuun sateista ja +9 asteesta pitänyt paikkaansa :) Mutta kun viime kesä opetti oikein Siperian lailla. Kummasti illaksi on nyt tullut kunnon pilvilautat, ettei silloinkaan pääse ihan nautinnon asteelle.

Eilen treffasin sitten ystävääni. Miettikää nyt vähän: Sanoi, kun erottiin, että pitäisi tehdä raskaustesti...heillä siis kaksi poikaa, nuorin täyttää vuoden elokuussa. Heillä ei siis todellakaan ollut suunnitelmissa kolmas lapsi, rakentavat taloa ja muutenkin toivoivat hetken ""huilia"".
No kaikessa raksakiireessä ja väsymyksessä ei oikein ehkäisystä jaksettu huolehtia, ja naps, sieltähän se sitten tärähti kolmas bebe alulle. Voi vitsi, sitä kyllä pohti, että miten ihmeessä jotkut onnistuu ihan puolivahingossa ja yhtään kalenteria tuijottamatta. Ystäväni ei edes merkkaa kiertoja kalenteriin, totesi vain, että joskus kuun vaihteessa ois pitänyt alkaa...Eli todellakin joillakin tarvitaan vain se yksi kerta ilman ehkäisyä...Wau, kateeksi käy!

Keiju, missäs suunnalla te oikein asuitte, kun kehut lämpimiä vesiä? Mäkin haluaisin mennä jonnekin järvelle uimaan, kun toi merivesi on kylmää ja aikas likaisen näköistä, vaikka ""puhdasta"" onkin niin kuin muuten. Onneksi elokuussa pääsee ihan kunnon vesiin polskimaan =))

Katalle PQ huomiseen! Toivottavasti menee hyvin ja varmasti meneekin.
Lintsikuulumiset haluaisin sitten vkloppuna :) - mä kun pelkään pahoin, että jonotus on massiivista, myös illalla näin heinäkuussa. Mutta voin toki olla väärässäkin. Systerin perhe tulee kyläilemään ja puheissa oli Lintsi, mutta näkees nyt. Rannallakin ois ihan kivaa touhuta lasten kanssa.

Palailen taas myöhemmin....

Piritta, ei ole järveä lähimaillakaan (kai?), Helsingissä nimittäin asustetaan ja ihan kantakaupungin kupeessa =)
Mutta joessa olen siis uinut ja siinä vesi ihanan lämmintä.
Mutta likaisen näköistähän sekin on kun on lietepohja ja vesi kovin humuspitoista. Mutta bakteerimittaukset jne. on tehty ja vesi on puhdasta! Niin puhdasta kuin se voi Hesassa olla. Ja mitkä maisemat!!Ei todellakaan uskoisi olevan Helsingissä ainakaan lähellä keskustaa.
Merenranta on meilläkin lähellä mutta ei ole se houkutellut...just sen kylmyyden takia!

Mökkiranta on sitten erikseen loppukuusta odoteltavissa, siinä on hiekkapohja ja vesi on kirkasta mutta niin kylmää!! Mutta hyvin siinä tarkenee ja nimenomaan loppukesästä.
Minä olen aina tyytyväinen että pidän lomani enemmän loppukesällä vaikka heinäkuussa oliskin helteet, rakastan elokuuta yli kaiken!!
Viime vuonna meidän häät oli elokuun vika viikonloppu ja silloinkin oli vielä mielettömän lämmin (tietenkin ne pakolliset onnenpisarat satoi sitten illalla myöhään). Kumma kun mulla ei ole viime kesästä mitään negatiivista muistikuvaa, oltiin mökillä 1 vko ja aurinko paistoi koko viikon (oli kuulemma ainoa sellainen viikko koko kesänä) ja elokuussa lomailtiin häiden molemmin puolin ja oli tosi aurinkoista.

Jaahas, eikös siitä Mimmustakin tule rouva nyt heinäkuussa? Taitaa nyt lomailla, kiva kuulla hääraporttia sitten kun palailee koneen ääreen.

Pikakuulumisia..
Kiva kuulla, että Katan mieli on parempi. Kovasti voimia nyt tähän koitokseen ja uskoa kovasti tulevaan. Kyllä se seuraava kaveri sitten varmasti pysyy jo matkassa, toivotaan ainakin kovasti niin.

Hinoa kuulla että Julian ystävä oli ok! Jotenkin järkyttäviä noi jutut, mutta kun niille ei itse suoraan mitään voi, niin on vähän orpo olo :(

Hmm.. suosittelen Sanelma, että käyt jossain vaiheessa myös Lintsillä. Onhan se ihan legenda! Teretulemast siis vaan!

Keijukainen, en usko, että yhdellä välikierrolla on mitään väliä. Anna mennä vaan, jos siltä tuntuu :)

Suvi, kiva että imu on täysillä. Parhaani yritän mutta pahoin pelkään että tulokset ovat yhtä laihat kuin aina ennenkin. Mietin tuossa että mullahan oli kp10 ja 11 hirveästi valkkaria ja mahatuntemuksia, nauratti silloin että yrittääkö elimstö pysyä clomi-kiertojen tahdissa ilman clomeja. Pahimmat ovikselta vaikuttavat tuntemukset olivat sitten kyllä nyt kp15 ja lp16.. Voi kuitenkin olla, että kierrosta tulee tosi lyhyt, tai sitten se normaali 29 tai sitten tosi pitkä. En tiedä, hämärää oli kuitenkin se eilinen vuoto joka on nyt loppunut kuin seinään, valkkaria vaan tulee aika kiitettävästi.

Mieskin päätti pitää tän päivän vapaata ja ollaan kohta lähdössä mökille. Palailen siis maanantaina! Mukavaa viikonloppua kaikille ja Sandemanille hyvää lomaa! Jäikö joku muukin nyt lomalle? Jos jäi, niin tietysti hyvät lomat hänellekin!

Tosiaan Sandemanille oikein rattoisaa ja hyvää lomaa, jos monelta karkailet tänään töistä?
Hyvä ettei ole mitään viime hetken paniikkia. Sitä ei tule mullekaan kun vikan työviikon on pomo lomalla =)

Keijukainen, mullahan se eka inssikierto oli luomu, täysin sellainen. Ovis kp16 ja kierto 29. Nyt tietysti on ollut clomit ja luget tuossa välissä, joten voi olla, että pakka on vähän sekaisin. Tai sitten ei. Joskushan oviksen aikana tulee välivuotoa, joten kaikki on ihan mahdollista.