Pidenpään haaveilleet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OSA 3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jännäilyt loppuin sitten täälläkin, jos sitä nyt koskaan edes uskalsi mitään toivoakaan. Täti punainen kurvasi aamusta paikalle, vuorokauden myöhässä. Kp1/28. 13.kiertoon lähdetään. Voipi olla, että minua ei täällä pahemmin näy. Työt alkoi tänään ja melkoista rumbaa pitää sillä rintamalla elokuun loppuun. Toisaalta ihan hyvä, tulee paljon muuta ajateltavaa. Ja toisaalta ihan hyvä pysyä täältä pois jonkin aikaa. Miehen simppatestin tulokset odotan ja sitten EHKÄ itse lääkäriin. En tiedä, jos meissä on vikaa, niin en tiedä edes haluanko niistä koskaan kuulla... No simppatulokset on tietty jo tuloillaan koska tahansa. Mutta nyt nukkumaan, aamulla herätys n. klo 4.30. Hyvää kevään jatkoa ja kesän odotusta kaikille:)

Voi ei Rosa :(. Olisin niin teille plussaa toivonut. Sehän voi tosiaan ollakin ihan hyvä, että kesä on muuta touhua täynnä, niin vauvakin voi saada sitten ihan huomaamatta alkunsa. Kaikkea hyvää myös sun kevääseen ja muista että asioilla on aina tapana järjestyä...

Mä pelkään täällä koko ajan ihan älyttömästi, että koska tipahdan täältä korkealta taas rytinällä alas. Toivotaan, etten ollenkaan...

Täällä aamu valkeni tylsissä merkeissä. Tein aamulla testin, joka oli todella suureksi pettymykseksi nega. Nyt siis jo kp 30, vieläkö se vois positiiviseksi muuttua? Täytyy kai nyt vaan uskoa, ettei tästäkään kierrosta tärpännyt ja odotella menkkoja ihan kiltisti.

Mua vaan ihmetyttää, kun söin kuitenkin ne Terolutit kp:t 15-24. Miksei ne jo saa menkkoja alkamaan... Tää on niin piinavaan, ihan syvältä. Lämmöt oli aamulla edelleen 37.1.

Sorry tää vuodatus, on vaan niin huono fiilis :`(.

Hips

Täälläkään ei tätiä näy. En oo nyt toista kertaa testannu kun en usko raskautumiseen..

Onko sulta Sunny otettu ne prolaktiini- ja kilpirauhasverikokeet? Pidän kyllä kaikki peukut ja varpaat pystyssä että se vielä vois muuttua se sun tulos...

Mä tässä ajattelin että tarkistuttaisin seuraavaks ne. Mutta maksavat yksityisellä melkoisesti, siitä tulis ilm. vähintään satasen keikka. Mut eihän siinä paljon vaihtoehtoja ole meillä vuosi yritystä tulee täyteen vasta heinä-elokuussa, sitten varmaan pääsis julkiselle puolelle..

Tää on erittäin ärsyttävää, kun negan testattuaan sitten seuraavaks taas vaan odottaa sitä että tulis sitten jo se täti et tietäis missä mennään....

Heippa!

Tulen nyt uutena kommentoimaan... Itsellä yritystä tasan vuosi takana. Tuli vaan, Iisa, mieleeni kun luin viimeisintä kommenttiasi, että mikäs pakko sinne tk:een olis kertoa todellista yritysaikaa ; ) Itse varasin ajan omaan tk:een testejä varten, eivätkä mukisseet ollenkaan kun ilmoitin yritysaikaa olevan takana vuoden verran. Mistäs ne sen todellisen ajan voivat tarkistaa? Ja nyt siis seuraavan kierron kp:na 3-5 menen tsekkauttamaan prolaktiini, kilpirauhas- ja vielä jonkun arvon, ja lisäksi ainakin tyks vaatii myös klamydiatestin pissisnäytteestä (ennen lapsettomuushoitoihin pääsyä). Lisäksi tulee olla uudehko papanäytteen tulos ja mieheltä spermanäyte. Menen kylläkin tyksiin yksityisen gynen lähetteellä, mutta tk:ssa teetän nuo kokeet, koska yksityisellä olisivat aika kalliita. Aurinkoista päivänjatkoa!
Minni

Minni; kaipa se on jotain sellasta että ajattelee että siellä on julkiselle puolelle varmaan jonossa sellaisia jotka oikeasti ovat kauan (yli vuoden) yrittäneet, niin sitten ei haluisi viivyttää heidän mahdollisuuksiaan vaan sen takia että itse on kärsimätön...
Mut ehkäpä itse tietysti voisin kysäistä terv.keskuksesta jos tekisivät nuo testit kuitenkin, että jos sitten ei ens syksyyn mennessä tärppää niin olis sitten jo valmiiksi ne tehtynä.

Varovaisesti ilmoitan, että tänään testattu haalea haamu, mut viiva kuitenkin (mieskin sen näki, joten ei ole mun mielekuvituksesta johtuvaa). Nyt vaan jännätään, että vahvistuuko vai onko jotain pielessä, kun kuitenkin jo kp 32 meneillään.

Tietääkö joku, voiko toi raskaushormoni toisilla vaan alkaa noin myöhäisessä vaiheessa näkyä?

Itse en vielä hihku ollenkaan, odottelen sunnuntai-iltaan tai maanantaihin ja testaan uudestaan. Lämmöt on tänään ollut 37.2, se lienee hyvä merkki :). Jänskää... Mahassa aika kovia menkkamaisia tuntemuksia :(. Pakko myöntää, että pelkään ihan hulluna kohdun ulkoista tai keskenmenoa...

Jee jee Sunny! Hieno homma! Voi että, miten onnellinen olen sun puolestasi! Joillakin sitä raskaushormonia vain kehittyy vähän hitaammin, ei se välttämättä tarkoita, että jokin on pielessä! Iloitse nyt vaan ja surut surraan sitten jos sen aika on! Olisiko sulla mitään tietämystä tuohon minun asiaani? Olin tänään seurantaultrassa ja en nyt oikein tiedä, onko kaikki ok vai ei!

Eipä sitä haamua sitten pitkään tarvinut ihmetellä. Aamulla alko menkkakivut voimistuun ja melkein samantien alko vuotokin. Se oli sitten kuitenkin varhainen keskenmeno. Se siitä sitten taas :(.

Jos positiivisia asioita yrittää hakea, niin eka Clomikierto tuotti ovulaation ja jopa raskauden, vaikka kesken menikin. Toivoa siis on. Maanantaina sitten taas Clomeja napaan.

voi Sunny kun sinulla käy huono tuuri! Toivoa kuitenkin on ja se on hyvä. Varmasti on kuitenkin kannustavaa saada positiivista tulostakin tossa yrityksen lomassa, vaikka se kesken menikin. tsemppiä!

Airi 16+6

Heippa tytöt:)

Tulin kuin tulinkin piipahtamaan, vaikka uhkasin poistua vähän niinkö kokonaan... Pahoittelut Sunnylle, olisin toivonut sulle jo onnistumista niin kovasti...

Mulla on kaikesta huolimatta (vuosi yritystä takana) nyt jotenkin hyvä mieli. Viikon olen ollut töissä, huomenna alkaisi iltavuorot, mennäänpäs sitten miehen kanssa ja pahasti eri tahtia, mutta eipä sille mitään voi. Miehen hevonen pärjäsi raveissa tänään loistavasti (oltiin katsomassa) ja muutenkin tulee hyvä mieli, kun vaikuttaa niin kesäiseltä kelit:) Kyllähän se vielä kylmenee ja taitaa tänne pohjoiseen vielä lumet nakata, pelkään ainakin pahoin, kun näin aikaisin hellekelejä pitelee...

Voi sentään Sunny... niin kurjaa.. Mut kuten tässä on todettukin, toivoa siis on. Voimia ja halaus täältä!

Täällä kp jotain 36 ja oon nyt alkanut miettiä että jos sit menisin tk:een jos ne tekis noita verikokeita (prl+tsh). Mä en vaan ole ollut tk:ssa piitkään aikaan koska oon käynyt vaan työterveyshuollossa joka on yksityisellä, ja sen takia en oikein tiedä pitäiskö tilata aika ihan tavalliselle lääkärille vai gynelle?? Mitä luulette? No joo ehkä mä soitan sinne mut kun täältä töistä on vähän hankala soittaa ja selvitellä näitä...

Hyvää alkanutta viikkoa!

Hei!

Jos ette pistä pahaksenne, parkkeeraisin tähän ketjuun. Edellinen ketju, jossa olin, hiipui aivan tyystin. Nyt on pakko päästä taas jakamaan ajatuksia!

Meillä haaveilua takana ihan pian vuosi ja viimeaikoina on jäänyt jo täälläkin vierailu vähemmälle. Nyt toivottavasti alkaa jotain tapahtua, nimittäin aloitan huomanna ekan clomikertoni. Eli kaipailisin kovasti jännäilyseuraa, nyt en pysty enää pysyttelemään taka-alalla. Terot ovat olleet kuvioissa jo jonkin aikaa, ja niiden avulla kierrot on saatu ihan säännöllisiksi. Mulla todettiin nyt keväällä siis pco.

Pahoittelut Sunnylle keskenmenosta, todella kurjaa. Positiivista kuitenkin, että clomit tehosivat. Sullakin taisi olla juuri eka clomikierto? Kerrotko, oliko sulla minkäänlaisia sivuoireita clomeista. Vähän jännittää juuri ne sivuoireet. Söitkö niitä kierron 3.-7 pvä?

Kertokaahan hieman itsestänne, niin päsen perille keitä täällä kirjoittelee :) .

Lueskelin rauhassa hieman kirjoituksianne taaksepäin ja sieltähän löytyi vastauksia mun kysymyksiin noista clomeista...Eli Sunnylla taisi olla sivuoireina yöhikoilua ja rintojen arkuutta. Oliko pahoivointia ollenkaan?

Tarkennan vielä sen verran, et mulla nyt kp 2 eli huomenna otan ekan clomin.

Hei Tuikku ja tervetuloa mukaan :).

Omaa taustaa lyhyesti: eli minä 26v ja mies 27v. Kesällä tulossa jo 5. hääpäivä, yhdessä oloa 8 1/2 vuotta. Vauvahaaveita jo pitkään, mut pillerit jätin pois huhtikuussa 2005, tokasta kierrosta raskaus, kohdun ulkoinen :`(. Syksyllä kysta vas. munasarjassa, jonka vuoksi leikkaus joulukkuun alussa (2005). Samalla tarkistettiin myös munanjohtimien aukiolo ja endotilanne. Tämän vuoden puolella ei yksiäkään menkkoja sponttaanisti, käynnistettiin vuoto kaks kertaa Teroluteilla ja sitten määrättiin Clomit + Terolutit, joita siis nyt yksi kierto takana. Tähän kiertoon sain ohjeet lääkäriltä, että keskenmenon takia (raskaustestissä näkyy vielä haalea viiva) en ota nyt Clomeja, mut jos viikon päästä raskaustesti nega niin Terolutit normaalisti ja Clomit taas seuraavassa kierrossa.

Mulla siis melko samanlainen tausta kuin sulla eli todettu alkava PCO ja mulla on lisäksi vähän myös endoa. Tällä hetkellä aika luovuttaja fiilis. Jos menkat tulis ilman Teroja, en haluais varmaan mitään lääkkeitä, koska olisihan siinä aina joku mahdollisuus silloin tällöin ovuloida. Olen ihan kypsä tähän tehtailuun, kp:n laskemiseen ja oviksen bongailuun. Haluaisin elää taas normaalia elämää ilman vauvakuumetta ja tunnetta siitä ettei musta ole mihinkään.
Pyydän jo heti anteeksi kun tulee näin synkkää tekstiä.

Mulla ei siis Clomeista mitään ertityisempiä sivuvaikutuksia ollu, mitään huonoa oloa en havainnut. Turvotusta oli. Hyvin ne tuntu toimivan, mut ehkä oma kroppa ei vaan ollut vastaanottavainen.

Toivotan sulle tosi paljon tsemppiä ekaan Clomikiertoon. Kyllä ne tehokkaita lääkkeitä on. Pitkään käytössä olleita ja hyväksi havaittuja. Onko sulla muuten niiden käytön aikana seuranta ultria ennen ovulaatiota? Mulla ei ollut, vähän ihmetytti...

Heippa Sunny! Omituista kyllä, että plussaviiva oli selkeämpi alkaneen vuodon jälkeen. Oletko testannut nyt enää uudelleen? Joskushan tosiaan käy niin, että vauvoja on kaksinkappalein ja toinen vuotaa pois. Tosin raskaushormonikaan ei poistu samantien elimistöstä vaikka keskenmeno tapahtuu. Mullakin näytti vielä viikon päästä kaavinnasta positiivista! Ja älähän nyt kuitenkaan masennu, tärppi antaa kuitenkin taas toivoa raskautumiseen! Itse olen nyt just vähän allapäin, mutta toisillehan on niin helppo antaa ohjeita! :)Tsemppiä sulle kovasti ja tietysti myös teille muille ketjulaisille.

Sunny: Oletpa joutunut jo monenlaista kokemaan...tämä oma tilanne tuntuu tuohon nähden vielä aika simppeliltä, vaikka välillä on mieli ollut aika maassa, kun miettii miksi juuri meillä tämä on niin vaikeaa.

Synkkiä pohdintoja on lisännyt vielä se, että kuluneen vuoden aikana on yksi jos toinen kaveri/tuttava tullut raskaaksi. Ja suurimmalla osalla heistä raskaus on tullut ""vahikona""(ehkäisy pettänyt).

Lääkäri kehoitti tulemaan seurantaultraan clomien aikana kp 11-14, mutta sanoi, ettei vielä välttämättä tarvii tässä ekassa kierrossa. Mulla töissä sellaista hässäkkää(vaikea irtautua kesken päivän), eli ajattelin mennä siihen ultraan tokassa kierrossa. Tai tietenkin toivon kovasti, että tärppi kävisi jo nyt heti eikä tarvis clomeja pitkään popsia. Olen muuten ymmärtänyt, että se seurantaultra on tosi tärkeä ja lääkärin pitäisi ehdottomasti sellaisesta huolehtia.

Voin vielä itsestäni uutena kertoa hieman faktaa, eli itse olen 24 v. ja mies 29. Yhdessä ollaan oltu viisi vuotta ja hääkellot soivat kesällä.

Nyt tuli taas hirveesti omasta navasta höpistyä, kertokaahan muutkin kuulumisia :) .

Hei ystävät

mun on pakko tulla purkamaan pahaa oloa... mun kaveri kertoi juuri että on saamassa toista lasta. Olen itseasiassa hyvin iloinen hänen puolestaan, sillä hänen ja perheensä elämässä on ollut muuten murhetta.. mutta toinen puoli musta synkistyy entisestään. Mä kun olisin halunnut vauvaa jo kaksi vuotta sitten, mut aika ei oikein ollut otollinen, ja silloin lähipiirissä tuli ""ensimmäinen aalto"" kun noin kymmenkunta läheistä sai ensimmäiset vauvansa. No nyt sitten jo itseasiassa viime vuoden puolella alkoi toinen aalto, nyt jo kolmella on jo toinen tulossa. Siitä edelllisestä mä selvisin jotenkin sillain et ajattelin että ei meille oikeastaan olisikaan hyvä hetki vielä, mutta nyt en tiedä miten tässä itseään psyykkaisi. En halua missään nimessä olla katkera, päin vaston haluaisin iloita ystävieni onnesta. Mutta en vain pysty painamaan tätä omaa murhettani pois..

Mulla siis kp 39 ja mitään merkkejä ei ole enää kummastakaan; ei raskautumisesta eikä menkoista. Eli todennäköisesti menkkoja ei tulekaan ilman käynnistystä...

Tästä tuli nyt vuodatus, anteeksi. Onko jollain nyt jänniä päiviä tulossa?

Hyvää torstaipäivää!!

Heipä hei!

Tervetuloa uudet mukaan! Itsestäni taustaa sen verran, että vuoden verran olen jo täällä pyörinyt, toiselle (odottajien) osastolle ei tunnu ovi avautuvan sitten millään... Tosiaan 5/2005 on yritys aloittettu, nyt viedään jo 13. kiertoa, kp on nyt kai jotain 10/28. Hui, ovisajat taas alkaa vissin olemaan käsillä... Minä olen 25v ja mies ihan kohta 27v. Yhteiseloa takana 4v, joista kohta 1v naimisissa.

Sen verran sain tässä vietyä asioita eteenpäin, että soitin tänään itselleni lääkäriajan. En tiiä mitä ne siellä alkaa ekana tutkia... Sain kun sainkin ajan vieläpä heti huomiselle, oli peruutusaika. Aioin ensin oottaa ne miehen simppatestitulokset ja mennä itse vasta sen jälkeen lääkäriin, mutta eipä niitä kuulu, enkä jaksa enää odottaa. Tosiaan 3.3. mies on käynyt antamassa siittiönäytteen, tulokset viipyy edelleen. Kaksi kertaa on jo peräänkin soiteltu. Meillä siksi mies meni testeihin ennen minua, koska häneltä on pari kertaa korjattu leikkauksella kivespussin suonikohjua. Hän sitten puhui lääkärille, että olisiko se esteenä meidän raskaudettomuudelle, hän sai heti lähetteen testeihin.

Mutta, häätyy tässä vähän tehdä vielä kotihommeleita ennenen iltavuoroon lähtöä.

Plussatuulia, Rosa

Mulla on aivan hirveä pelko, että meissä on jotain vikaa. Lääkäriin kolmen tunnin päästä. Tätä hetkeä oon niin koittanut välttää, mutta toisaalta onhan se hyvä saada joku selitys tähän, kun kerran vuoden verran olemme jo lasta yrittäneet.

Mies soitteli tänään taas simppatulostensa perään ja sai niin epäselviä vastauksia, että päätimme juuri puhelimessa yhteistuumin, että hankin tänään hänelle lähetteen samaan testiin yksityisen kautta. Hänelle ei kerrottu mitään määriä puhelimessa tms. Mitäs siitä sitten ottaa selvää???

Olen jo jotenkin niin varma, ettemme saa koskaan mitenkään omaa lasta. Tuossa aamukahvilla (tai puolen päivän... ;) jo mietin, että mitenköhän se adoptio sitten etenee... Tippa linssissä, hölmöä, vaikkei vielä tiedä edes mitään...

Yksinpuheluksi meni... mutrta menköön!

Kävin vasta siellä lääkärissä. Katsoi ultralla ja totesi, että näyttää hyvältä. Kohtu on taaksepäin kallistunut, munasolu oli kohta irtoamassa ja oikein hyvän (= normaalin) kokoinen ja muutenkin normaalilta näytti. Ovislimatki oli jo havaittavissa. Mies sai lähetteen sperma-analyysiin ja minä vielä kaikesta huolimatta progesteronitestiin. Tyhmä kun olin, niin jäi tuosta omasta testistä kyselemättä... Sen tiedän, että se pitää ottaa muutama päivä ennen kuukautisten alkua, mutta voiko kokeen ottaa omassa tk:ssa? Ja onko se verikoe vai mikä? Miehen testistä kyllä kysyin tarkoin. Joutuu n. 120km päähän antamaan näytteen. Meinattiin, että jos tässä heti ensi viikolla olisi pekkasella ja käytäisiin yhdessä. Arkiaamuna pitää tulos antaa ennen klo 10.

Moi!

En olekaan vähän aikaan piipahtanut: tervehdys ja tervetuloa kaikille uusille!

Rosa: hienoa että lääkärissä oli kaikki ainakin alustavasti niinkuin pitää! Tylsää kyllä, että sun mies joutuu uudestaan simppatesteihin, ja vielä pitkän matkan päähän. Eikö niistä koetuloksista siis ottanut mitään tolkkua? Eikö ne lähetä niitä tuloksia kotiin?!

Itselläni on menossa kp 31/28-33. Koska viimeiset pari kiertoa on ollut pituudeltaan 30, alkaa jo vähän jännittää. Lisäksi rinnat ovat turvonneet ja tuolta kainalon puoleiselta reunalta kipeät, ja lämmöt koholla ja tasaisesti ylöspäin menossa. Huimannut on jo muutaman päivän ajan tosi paljon. Näin ""lupaavia"" oireita mulla ei oo ollut siis koko yrityshistorian (14 kk) aikana, joten kävin tänään jo ostamassa raskaustestin kotiin tullessani. Jos menkat ei ala ennen sunnuntaita, niin testaan silloin. Pidempään en malta odottaa, menee koko ens työviikko plörinäksi muuten. Hui kun jännittää!

Tietty voi olla kyse, että en vaan ovuloinut tässä kierrossa, ja siksi menkat myöhästyy, koska lääkäri ei kp17 nähnyt sitä johtofollikkelia ultrassa. Kp 22 lämmöt pomppasi kuitenkin selkeästi ylös ja on pysynyt siellä siitä saakka, mikä kyllä viittaisi ovikseen.

Keväisiä plussatuulia viikonlopuksi kaikille!

Onpas ollut päivä... Aamu ja eilinen ilta meni itkiessä miehen kertomaa testituloksista. En nyt tiedä miten sitä pitäisi tulkita... Se on niin ihme homma, että mies aikoi tehdä maanantaina sairaalan toiminnasta valituksen. Tuloksia torstaina taas soitellessa oli sanottu, että ""jaa... joo... ne onki jo arkistoitu... mepä soitellaan huomenna ja kerrotaan niistä."" Miehelle oli sitten vaan tokastu puhelimeen eilen, että ei siittiöitä. Mies oli töissä, eikä nyt viitsinyt kovin siellä näistä asioista puhua... Ymmärrettävää. Muutamiin kysymyksiin ei oltu osattu vastata ollenkaan! Minä en nyt sitten tiedä eikö siemennesteessä ole ollenkaan siittiöitä? Vai eikö ne oo normaaleja? Eikö testiä ""otettu oikein"" ja jotenki mennyt pieleen koko testi? Tipahin aivan. Tilanne on kyllä tosi huono, jos siittiöitä ei siis ole ollenkaan... Ja siis siitä ei valiteta, vaan yleensäkin siitä, että suonikohjuja on korjattu 3 kertaa, pahempaan vaan menny ja nämä testituokset luvattiin postittaa, eikä mitään... Eikä niinkö ollenkaan palvelua, kun on soitettu ja kysytty tulosten perään. Kuitenki niinkö itelle aika tärkeitä asioita...

No tänään aamusta sitten lähdettiin tuonne ""tiluksille"" töihin. Siis kun ostettiin se tontti ja siellä on nyt ollu puuhaa. No, minähän nyt sitten kävelen kainalokepeillä! Jäin litistyksiin jalasta yhen tukin alle ja jalka nyt paskana. Murtumaa ei tullut onneksi, mutta ei kestä astua ollenkaan. Viikon sairasloma. Ei oikein kiva, kun vasta menin kesätyöhönkin...

Että semmosta, ei niinkö oikein hyvin mene, mutta täältä pohjalta ei ole kuin yksi tie... Jos nuo miehen tulokset nyt on noin, niin melko pohjalla kyllä ollaan ja pysytään... Mutta en nyt vielä haluaisi niitä ajatella, muutenkin oli niin epäammattimaista touhua, että jos nyt saisi enemmän informaatiota. Heti alkuviikosta lähdetään antamaan spermanäytettä...

Viikonlopun jatkoja!

Voi Rosa kun kurjaa, kannattaa kyllä tehdä valitus tuollaisesta toiminnasta! Siis uskomatonta. Jotenkin kuitenkin siis sisäänrakennettuna jonkinlainen luottamus sairaaloita kohtaan, mutta tuollainen sitä horjuttaa.

Mulle täti kurvasi paikalle tänään. H****tti. Ruma sana tai kaksikin tuli sanottua. Nyt kun tiedän tarkkaan tuon oviksen paikan, niin tiedän myös, että luteaalivaihe jäi sitten 10 päivään, mikä on aika lyhyt. Täytyy myös tässä kierrrossa mittailla lämpöjä ja tikutella, josko löytyisi ovis. Jos luteaalivaihe on tosiaan vaan tuon 10 päivää, niin täytyy soitella gynelle ja kysellä mitä se käytännössä tarkoittaa, ja voiko siihen jotenkin vaikuttaa.

Aika kurja fiilis kuitenkin :( viikon päästä ehkä sit taas jo parempi.

Yhteistyössä