Pidenpään haaveilleet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Osa 2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulle on joskus ennustettu sormuksella, että pitkän yrityksen jälkeen saadaan yksi lapsi, sukupuolta en muista. siitä on aikaa jo vuosia ja suhtauduin siihen silloin huumorilla, mutta nyt alkaa hiipiä mieleen pelko siitä, että ennustus on tosi :( senpä vuoksi en enää uskalla lähteä mihinkään ennustushommiin mukaan. vaikka niitä ei ota tosissaan, mulla ne jää kuitenkin päähän kummittelemaan.

täällä ei ole vielä oviksesta mitään tietoa, pah. lauantaina tuli tikkuihin vähän vahvempaa viivaa, mutta sekin hävisi kuin pieru saharaan... ei siis auta muu kuin odotella ja toivoa, että ne maagiset viivat ilmestyisivät vielä tämän viikon aikana.

mikäs muilla tilanne? päästäänkö tällä viikolla jänskäämään jonkun puolesta? olikos rosalla loppukierto menossa?

Se alkoi sitten se loma!!! Tai no, kauheeta stressiä tässä pukkaa kyllä sen loputyön kanssa... Eikä kiinnosta... Mikä avuksi??? Oisko hyviä vinkkejä? Olis ees synkkä ja pimeä ja sateinen syksy, niin vois istuakki koneen ääressä, mutta että maaliskuun loppu, aurinkoista, hiihtokelejä, leutoa... Ei tietokoneen ääreen, ei ei...

Kyllähän se alkaa tietenkin loppukierto olemaan.. Tai mistä se alkaa??? Mulla nyt kp 23/28. Maanantaina tulee täti. Siis tiedän, että se tulee. Ei mitään jännäiltävää... Niinhän on käynyt jo kokonaista 10 kertaa, miksipä se muuhunkaan muuttuisi... Miehen simppatuloksiakaan ei kuulu ei näy, testin ottamisestakin vaan kohta 4 viikkoa mennyt...

Mutta, lähen nyt hakemaan jotain iltapalaa ja supisemaan miehen korvaan sohvan nurkkaan jotain mukavia;)

Rosa

Hei kaikille! Kävin täällä ja jossain sisällä syövereissä kosketti niin syvästi, että tulin jäädäkseni. Meillä on lasta toivottu marraskuusta -04 mutta mitään ei ole kuulunut. Minun menkat tulee koska haluaa ja siksi sain terolut kuurin kolmeksi kuukaudeksi. Menkat kyllä tuli, mutta vauvaa ei. No, tausta tietoa meistä, olen 25-v, aviomies 26-v, naimisiin mentiin -05. Yhteistä taivalta takana 9-v ja lapsi siis on ollut toivottu marraskuusta -04. Minun menkat oli ihan mitä sattuu sen jälkeen kun jätin pillerit pois. Siksi menin sitte lääkäriin ja kerroin, että vauvaa odotellaan.Siis pillereiden pois jätöstä yli vuosi. Minun testeissä ei mitään löytynyt ja sain ne terolutit. Menkat kyllä tuli, muttei vauvasta tietoakaan. Nyt on terolutit loppu ja kierto hakuses ja töitä niin paljon jotta nukkumaaan pitäisi mennä. En mä tiiä kaikki on niin sekaisin jotta sinne psykiatrille, josta joku puhui pitäis varmaan päästä. Itku täs tulee ja kaikki ympärillä sanoo jotta kyllä se teillekin tulee jaksakaa vain odottaa. Minä luulin, että äidille kertominen auttaa...

Sydämellisesti tervetuloa Ninni mukaan. Tilanteesi kuullostaa kurjalta, tiedän kokemuksesta, kuinka epäsäännölliset kierrot stressaa. Itsellä ei tosiaan ole kahdet vikat menkat edes spontaanisti alkaneet vaan on täytynyt Teroluteilla aloitella, kuten parhaillaankin.

Oletko testaillut ovistikuilla, että tapahtuuko ovulaatiota? Toi ovuloimattomuushan on joskus syynä venähtäviin kiertoihin. Siihen vaivaan sain juuri itse lääkkeeksi sen Clomifenin, nyt toivotaan miehen kanssa sormeet ja varpaat ristissä, että auttais. Mä tosiaan itse ajattelin välillä, että psyykkistä apua tässä kohta myös tarvitaan... Toivotaan nyt kuitenkin, että asiat järjestys meillä kaikilla parhain päin ilman psykiatria ja mielellään jo ennen kesää :).

Hyvää yötä ZZZZZZzzzzzzzzzzzzz

Rosalle: Se lopputyön tekeminen on stressaavaa. Varsinkin jos ulkona on nätti ilma jne. Mä olen superlaiska tollaisten suhteen ja mun aina täytyykin laatia itselleeni lukujärjestys.. peruskoulumaista, mutta muuten en olis ikinä saanut mitään tehtyä. Esim lukulomalla ennen kirjotuksia ladin itselleni ohjelman, mitä mun piti noudattaa. Esim. aloitin joka aamu heti aamupalan jälkeen ja ennen kuin olin osuuteni tehnyt en saanut tehdä mitäänmuuta tai en saanut lähteä minnekään. Saman tempun tein sitten gradun kanssa..no se ei ihan onnistunutyhtä hyvin ...(tein sitä gradua loppujen lopuksi 2,5 vuotta) Mutta toi yleensä auttoi että laitoin joka päivälle tietyn määrän töitä mitä piti tehdä ja pari etappia, että minkä osuuden pitää olla valmis milloinkin. Esim.. Kahden viikon sisällä pitää olla tausta materiali hankittuna. seuraavan viikon aikan pitää olla esim. rakenne suunniteltuna ja teoriatausta kirjoitettuna jne.

Ninni. Tervetuloa mukaan. Kävitkö yleisellä puolella vai yksityisellä lääkärillä. itse olen ollut tyytyväinen yksityiseen puoleen, koska siellä oikeasti alkaa tapahtumaan ihan eri ajassa kuin yksityisellä. Tosin siitä joutuu maksamaa vähän enemmnä, mutta jos rahaa on vähän ylimääräistä niin suosittelen sitä vaihtoehtoa.
Julkisella puolella taas joutuu odottamaan ihan hirveästi ja useasti tää julkinen puoli koittaa vain rauhoitella joka asian suhteen, eikä tilannetta oteta tosissaan.. Mene lääkärille ja vaadi tutkimuksia ja toimintaa. teillä on kuitenkin yritystä takana jo niin kauan että olette tarvittaviin lapsettomuus tutkimuksiin oikeutettuja myös julkisella puolella. julkisen puolen jonot vaan ovat selvästi yksityistäpuolta hitaampia. Toivon sulle valtavasti voimia ja jaksamista. Aina tämä lisääntyminen ei kuitenkaan ole ""herran"" käsissä. enkä nyt tarkoita että te ette voisi luomuna onnistua, mutta oman mielenterveyden kannalta se kannattaa selvittää.

Itse menin lääkärille 10kierron yrittämisen jälkeen ja kerroin tilanteestamme. En uslkonut luomutärppiin enää. tutkimukset päätetiin aloittaa, mutta tästä viikko eteenpäin sain plussan ja nyt sitten onnellisesti raskaana. Ja tänään tunnin päästä menossa niskapoimu-ultraan.

jännäys ajat taas osalla tulossa. tsemppiä! ja niillä kellä ovikset tulossa niin ahkeraa peiton heiluttelua.

Kiitos. Minä en ole ovistikkuja kokeillut. Olen yrittänyt parhaani mukaan olla stressaamatta koko asiasta ja tuntuis hassulta kattoo tikusta koska täytyy tehdä mieli rakastella. En käyny missään yksityisellä lääkärillä, en oikein ole varma haluanko asioiden edes menevän nopeasti eteenpäin. En halua kuulla, että minussa tai meissä on jotain vikaa. Mulla on koko ajan stressi päällä kaikista muistakin asioista, mies on sairaslomalla ja koitan pitää tilaa pystyssä. Vielä jos tähän sais kuulla ettei koskaan tule vauvaa =( Mä käperryn peiton alle hetkeksi...

Tervetuloa mukaan Ninni. Ovistikuissa on kyllä juuri toi stressaava vaikutus. Mullekkin lääkäri sano että jätä tikuttelu pois. No se ei oo niin helppoa kun on siihen opetellut.
Itselläni on semmoinen olo että haluan tietää jos joku on pielessä. Sitten voi suunnitella hoitoja ennen kuin on liian myöhäistä.

Mun tarinaa...takana on viisi keskenmenoa joista pisin kesti viikolle 20 asti.luovuin jo toivosta mutta nyt tärppäsi.maanantaina tein kauniin plussan ja toiveet on korkealla josko kuudes kerta toden sanoisi.viikkoja kasassa nyt viisi.jospa sittenkin kuudes kerta toden sanoisi.toivon kaikille jo toivonsa menettäneille plussa rikasta kevättä!

Heissan!
Täällä yksi haaveilija lisää. Kaksi lasta on 6 ja 4v. Nyt kolmas haaveissa!! Yritystä on kesästä asti. Pillerit jätin kesäkuulla, jonka jälkeen kierrot täysin sekaisin. Teroja nyt syönyt viimeiset 5kk. Vauvakuume armoton, vaikka kaksi lasta jo on. Älkää tuomitko!! Tiedän mitä se odottamisen tuska on. Ensimmäistä yritettiin pulitoista vuotta ennenkuin tärppäsi. Tällä hetkellä nautin näistä ""isoistani"", mutta suuri toive olisi, että jonain päivänä, saisin vielä kokea raskauden ihanuuden uudelleen.

Tervetuloa Nenna77 ja Ella! Kyllä tänne huolitaan kaikki haaveilijat;)

Mulla menossa kp1. Aamullahan se täti sitten tuli. No en toisaalta edes toiveita herätellyt kun en oo ovista bongaillut enää moneen kuukauteen. Nyt on greippimehu tankkaus taas alkanut;)

wilmalle pahoittelut tädin tulosta. mikäs on rosan tilanne? tervetuloa myös mun puolesta kaikille uusille. mukava, että tulee uusia ihmisiä, ja saadaan mahdollisesti myös uusia plussia ketjuun...

täällä on taas sellainen olo, että elämä potkii päähän. menossa kp21, eikä ovistikkuihin ilmesty niitä kaivattuja viivoja. voi p....!!!!

lisäksi sattui sellainen kummallinen juttu, että aamulla huomasin, että molemmat nännit olivat aivan märät. kun aloin tutkia asiaa, niin nänneistähän tulee pikku puristuksella sameaa nestettä! luin netistä, että kyseessä voisi olla prolaktiinin liikatuotanto, joka voi ilmeisesti vaikuttaa myös tuohon ovulaatioon. nyt sitten täytyy TAAS varata lekuriaika ja VAATIA, että hormonikokeet otetaan. toisaaltahan se voisi olla hyvä, että ovisongelmat selviäisivät näin vähällä, eikä tarttis mennä kerjää clomeja. ilmeisesti tuota prolaktiinitasoa lasketaan jollain lääkkeellä. kyllä tämä naisen elämä on sitten vaikeaa...

viikonloppuja!

Kyllä tämä lomailu käy työstä! En ole ehtinyt koneelle juuri laisinkan. Saati sitten kirjoittelemaan tänne! Oon pikku hiljaa tehnyt kevätsiivousta, aloitin keittiöstä. Nyt uuni sillä odottaa putsaamista. Pakastin on sulatettu eilen ja kaappeja ja jääkappi siivottu.

Juu, kp...26/28 eli jännäilyn alkaminen sallitaan??? Tai siis jotenkin on vaan semmonen olo, ettei ole tärpännyt. Täti tulee maanantaina.

Viime yönä muuten näin unta, että olin raskaana. Selvästi muistan, kuinka tunsin vauvan liikkeet jne. Mietittiin siinä myös kuinka kerromme vanhemmillemme ja sisaruksille:) Haluttiin siis jotain erikoista... Aika kumma, että raskaus oli kuiten niin pitkällä, että liikkeet tuntu ja silti vaan mietimme kertomista... No, unet on monesti vähän kummia...

No, mutta, minäpäs lähden jatkamaan. Mulla ois tuolla myös vasta postista haettu H&M:n paketti...

Viikonloppuja!

No jopas täällä on hiljaista! Onkos mulla ketään jännäilykaveria??? Mulla nyt kp28/28, huomen aamulla tulee täti. Kuitenkin on aika jännä, kun en ole asian kanssa stressannut ollenkaan. Koko viikonloppuna ei ole edes käynyt mielessä, että oisko raskaana ja että menkat alkais. Oli kyllä niin mukava viikonloppu ja vauhdikas, että eipä siinä paljon ehtinytkään. Siis ei kuitenkaan mitään juhlimista!

Mutta palataanpas asiaan tässä taas!

Rosa

Täällä peukut pystyssä Rosan puolesta :).

Itsellä Terot loppu tältä erää eilen, joten menkkojen alkua odotellaan... Toivottavasti alkaa tossa ti-ke. Toiveet on ehkä liiankin korkealla, kun sain ne clomitkit, mutta eihän toivoa koskaan pidäkään menettää. Parempi positiivinen asenne, ehkä?!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, kevään tuloa ei voi estää :).

Hei tännekin puolelle kaikille!

Peukut pystyssä Rosan ja Sunnyn puolesta!

Itsekin tässä havahduin siihen että Terot loppui eilen, että jaahas, nyt taas odotellaan sitä ""ihanaa"" putoamista... :/
Eli suomeksi; ei varsinaisesti mitään uskoa siihen että onnistais mutta kyllähän se toivo siellä kuitenkin aina takaraivossa on. Eli ti-to on kriittiset päivät... niitä odotellessa..

Plussaa puuh +++!!

Elikkäs se olis sitten kp1/28. Että alusta taas lähdettiin paukuttamaan eteenpäin. Näinhän oletinkin. Aika täsmällisesti se täti taas tuli koputtamaan oveen, jälleen maanantaiaamuna kahdeksan kieppeillä.

Noh, yllättävän positiivisella mielellä kuitenkin. Toivohan on jo mennytkin, että ei kai tässä muutakaan voi... parempaa onnea muille jännääjille:)

Rosa

Tää on ihan uskomatonta!!!
Kun pitkästä aikaa tänä aamuna ajattelin että kirjoitanpa kuulumisia tänne niin eiköhän iltapäivällä kurvaa täti kehiin, vieläpä etuajassa!!! Ihan niin kuin tässä olis jotain maagista.. nojoo, eli tarkoittaa että täällä haaveet siirtyy taas kauemmas ja muuttuu entistä utopistisemmiksi..

Iisa kp 1 (7.yrityskierto)

Menkkapahoitelut Rosalle ja Iisalle, mälsää... :(.

Mä en siis itse jännäile nyt ollenkaan, koska pitkäksi venynyt kierto taas yritetään saada päätökseen noiden Terolutien voimin. Toivotaan, että ihan näinä päivinä alkais mullakin menkat niin pääsisin teidän kanssa sit samaan tahtiin uutta kiertoa jännäileen...

voi kurja, pahoittelut rosalle ja iisalle. on tää sitten niin epäreilua....

itse olen täällä aivan paniikissa. aiemmassa viestissä mainitsinkin, että nänneistä tuli pari tippaa ""maitoa"" (on tullut jo useampana aamuna). nyt sitten surffasin netissä ja löysin aika lohdutonta tekstiä. mm. jokin hyvälaatuinen aivokasvain on usein syynä prolaktiinin liikatuotantoon. joten alkaa tässä jo pelottaa oma terveydentilakin. löysin itsestäni paljon juuri näitä oireita ja tuo maidon tulohan on aika varma merkki. varasin ajan yksityiselle gynelle perjantaiksi. pelottaa....

Toivotaan Manta, että kaikki on ihan ok. Tiedän kuinka helppoa on löytää itseltään kaikki oireet, jotka jostain lukee. Muista kuitenkin, että se on useimmiten vain ihmisluonnolle ominaista hätävarjelun lioittelua :). Uskon ja toivon, ettei kyseessä ole mikään niin ikävä juttu kuin esim. aivokasvain. Tsemppiä ja lämpöisiä ajatuksia.

Voi kun huonoja uutisia nelossivu pullollaan. Kaikille tasapuoliset pahoittelut!

Omaa napaa: ihanan aurinkoinen lomaviikko pohjoisessa on vietetty ja tänään olin taas töissä. Sattui siis loma mukavasti ovisaikaan, joskaan ehtinyt tikutella, joten en tiedä oliko koko ovista ollenkaan. Tän viikon loppuun tai ens viikon alkuun odottelen tätiä, nyt siis kp... nopea laskutoimitus... 24. Onneksi on enää puolitoista viikkoa ja sitten pääsiäinen ja taas vähän pidempi loma.

Jos ei tässä kierrossa tärppää, niin harkitsen vakavasti että ottaisin miehen kanssa puheeksi tutkimuksiin menemisen. Mies toppuuttelee, ja on enemmän sillä linjalla että odotetaan, mutta mä haluaisin selvittää edes ihan perusjutut (tyyliin simpat) että tietäisi edes onko mitään mahdollisuuksia, vai haaveillaanko ihan turhaan.

Onko Rosa niistä sun miehen simppatesteistä muuten kuulunut mitään? Enhän missannut, kun pikaisesti luin tuon ketjun läpi?

Yhteistyössä