Tahkoojat 115

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosiaan, harmillista tuo NKL:n toiminta siinä mielessä, että siellä otetaan asia kerrallaan. Eihän siinä muuten mitään, mutta kun voisi saada monta asiaa, esim. ne simpat, eteenpäin eikä aina tarvitsisi odotella. Julkisella puolella taitaa olla aina tapana, että ensin katsotaan yksi juttu, sitten odotetaan, sitten katsotaan toinen juttu ja taas odotetaan jne.

Keijukainen, oletko muuten varma, että teiltä otettiin klamydia NKL:lla? Meiltä kun sitä ei oteta, yleensä se otetaan virtsasta eikä verikokeesta ollenkaan.

Kastehelmi, kyllä se otettiin silloin 1.11.Mä kun jouduin silloin käymään päivystyksessä niin olisivat silloinkin ottaneet klamydian (vaihteeksi!) mutta kun oli just otettu ja uskoivat mua kun sanoin ettei ole ollut muita kumppaneita ;)
Virtsastahan se yleensä otetaan mutta ei multa ensikäynnillä otettu virtsanäytettä vaan pelkkä verinäyte. Samoin kuin mieheltä. Olen kuullut että se voidaan ottaa myös verestä, varsinkin miehiltä. Toinen vaihtoehto heiltä on kai ottaa se kivuliaasti virtsaputken suulta. Auts!

Suville mun piti sanoa että tsemppiä työtilanteeseen. Rankalta kuullostaa ja voit hyvinkin olla työuupunut ton vauvastressin lisäksi. Toivottavasti saat voimia tilanteeseen apujen myötä, ainakin tähän vauvatilanteeseen siis. Ja töissä helpottaisi. Jatkuva kiire kyllä syö ihmistä ihan kamalasti. Jaksamista!

ÄÄh, taisin olla epäselvä. Mies sai eilen simppapurkin mukaansa, samoin siltä otettiin verikokeita (HIV ja hepatiitti) ja multa klamydia. Ja sitten veriryhmä ja kai se verenkuva ja verenpaine (138/88).Jep, toivottavasti saan sen Heikinheimon eikä se ollut vaan kusetusta.

Kyllä muakin ihmetyttää ettei Kättäriltä ole mitään ilmoitettu. Mutta milloinkas se lapa-aika oli? Ehkä sitä vielä ehtii?

Vähän tuntuu että on aika miljoona asiaa kerrallaan, just laitoin kutsukortit painoon ja ukkeli on lähdössä ens viikolla 1,5 viikon reissuun. Eli lähtee jo torstaina kun mut keskiviikkona leikataan. Täytyy vähän tiivistää tätä turvaverkkoa josko vaikka pikkusisko viitsisi tulla tarkastamaan mun kunnon torstaina jos olen itse ihan dead.

Liina, ehtiihän sinne lekuriin myöhemminkin, nou hätä!

Katalla oli mukavia uutisia! Ravintoloista mä suosittelen edelleen sitä ihanaa pikkuruista Villettaa Ruusulankadulla ja sitten Lönkan Satkar on hyvä.

Keijun laparaporttia odotan ehdottomasti ja innolla, kun samaan paikkaan ollaan menossa. Eiköhän se meillä molemmilla kohta puoliin ole plussa tikussa:-))

Hyvä juttu Sandeman että miehesi sai sen simppapurkin!! Miten suhtautui asiaan?
Ja sultakin otettiin se klamydia siis, ehkä meilläkään ei sitten otettu mieheltä, multa vaan. Mutta siis otettiin kuitenkin.
Ja samat verikokeet sulta sitten otettiin lapaa varten kun multakin eilen. Joudutko sä käymään siinä fysioterapeutin ryhmätietoiskussa? Samat asiat on kyllä niissä papereissakin mitä saa mukaan, eli asennot, sängystä nousu, pulloon puhaltelu jne.
Sulla oli varmasti sama nukutuslääkäri kun mullakin? Sellainen mukava pitkä mies?
Sanoi muuten mulle että tupakoimattomille naisille tulee helpommin nukutuksesta huono olo...?? Säkin kun olet jo tupakoimaton, Sandeman!! :)

Sulla pitää olla aikuinen hakija kun tuut pois lapa-operaatiosta ja kotona kans joku. Mutta jos miekkonen lähtee kuitenkin vasta seuraavana päivänä niin sittenhän se on sun kanssa yön. Harmi että lähtee just silloin. Saat varmaan viikon saikun kuten minäkin. Hitsin hyvä että tuli asioihin vauhtia!! Kyllä se Heikinheimo sut leikkaa kun niin on sovittu. Ja koska olet erikoismaksuluokassa, sen on pakko olla Heikinheimo, ei ne ketään muuta voi edes laittaa :) Joten turvallisin mielin vaan!

Ja raporttia laitan sitten tosiaan tulemaan heti kun koneen ääreen kykenen!

Hmm.. mun lapuissa ei ole mitään klamydiasta, vain hiv- ja hepatiitti, jotka otettiin jo mieheltäkin. Toivottavasti ottaisivat ne kuitenkin joskus, vaikka justhan se multa otettiin - ihan varuiksi :)

Ja hinoa, että Sanden mies sai simo-purkin mukaan. Siitä se lähtee :)

Munkin pitää nyt ryhdistäytyä ja soitella sinne jonoon. Vaikka tuskin mä sen nopeammin pääsen, alkaa vaan pikkuhiljaa taas v*tuttaa kun ensin jonotetaan 7 kk ja sitten ollaan taas ihan tyhjin käsin. Toisaalta, tämä on hyvää opetusta, että kaikkea ei saa heti. Kasvaa munkin kärsivällisyys :) Ilmeisesti jos joutuu menemään jonon mukaan niin NKL:ltä tulee hyvissä ajoin kirje, että nyt voit varata aikaa, eikä mitään kirjettä ole tullut. Näin ollen lapa olisi vasta joskus maaliskuussa. Mälsää :(

Kyllähän sä Kastehelmi voisit hyvin soittaa sinne jonohoitajalle ja sanoa että Sjöbergin kanssa oli puhetta talvesta eli viim. helmikuusta. Kyllähän se multakin vielä eilen tenttasi että onko niitä kipuja nyt (Sjöberg siis) ja halusi kokeilla tilanteen myös sisätutkimuksella. Jos ei olisi endoa löytänyt, niin sitten en tiedä...olisko mun leikkausaika peruttu? Että kipuja kai on oltava että saa peruutuspaikan. Ja se onneksi ottaa kivut tosissaan. Se mun päivystyslääkäri NKL:lla tosiaan oli sitä mieltä että ne p-suolikivut johtuu vaan suolen toiminnasta. Niin vissiin...voin kertoa ettei näillä kahdella asialla ole mitään tekemistä toistensa kanssa!!!

Mutta: kyllä Sjöberg otti myös kantaa siihen että muut tutkimukset on tehty ja ne on ok, eikä raskautta ole silti kuulunut. Joten sekin ihan lienee yhtä hyvä syy nopeuttaa lapaa? ja sun kannattaisi kyllä tosissaan kysyä sen mielipidettä että kannattaako vielä luomuilla, jos kerran on hoitojen kannalla ollut. Jos se vaikka pystyisi laittamaan teidät jotenkin suoraan ivf-jonoon??

Kaipa se pitää koittaa soittaa ja kysellä. Kipujahan mulla ei ole, mutta kun kaikki on nyt taas jäissä lapaa odotellessa ja eka odotettiin jo 7 kk (mitä Sööperi muuten ihmetteli, että miten voi ensikäyntiä joutua odottamaan niin kauan) niin turhauttaahan se. Henkinen kantti ainakin kasvaa :) Sööperi ei varmaan voi vaikuttaa hoitoihin mitenkään, kun vastaa leikkauspuolesta ja hormonipolin lekurit ovat erikseen. Mutta suosituksen ja näkemyksen ivf-hoidosta se voi kyllä kirjata paperiin.

Nyt ei enää niin edes innosta se ivf-hoito, vaan tuli hinku siihen lapaan. Mulla olisi suhteellisen tärkeää olla helmi-maaliskuun vaihde töissä ja jotenkin toivoisi, ettei se lapa osuisi siihen, mutta eihän sitä tiedä. Sitten jos osuu, niin ei voi auttaa, lapa taitaa ajaa sen työkuvion ohi :(

Nopeaa toimintaa Sandeman! Kurjaa tietty, että löytyi se endometriooma, mutta ei onneksi vielä kovin iso ja pianhan se saadaan pois. Ihan tehokas käynti teillä kaikin puolin.

En panikoi sen lapan kanssa, aika on vasta huhtikuussa, joten ehdin sinne vielä soitella ja voihan olla että tapaaminen on ennen leikkausta (sain siis kyllä kirjalliset ohjeet koska tulla, ei saa syödä jne.), jonohoitajalla kyllä kävin. Kättärillä on musta tietoja siitä kaavinnasta johtuen jossa siis nukutettiin. Aion kyllä lähempänä soittaa, voinhan kysyä, että onhan kirurgilla kokemusta endon poistamisesta (toiv. eivät loukkaannu). Vaikka onhan muualla maassa asuvat myös muiden kuin endospesialistien armoilla, joten eiköhän se siitä ;).

Tsempit Suville työangstiin! Tuttu tunne, se tulee ja menee. Kyllä mäkin parempaa työpaikkaa sivusilmällä katselen, mutta ihan tyytyväinen on tähänkin.

No niin, soitin sinne NKL:lle. Olisin saanut kirjeen viime viikolla, mutta kun paperit menivät hormonipolille, niin kirjettä ei tullut. Ja paperit olivat EDELLEEN hormonipolilla. Hoitaja lupasi pyytää ne takaisin. Jos ei olisi pyytänyt, ei kirjettä leikkaukseen tulisi koskaan. Hoitaja oli sitä mieltä, että jos meillä on hoidot käynnissä, niin ei leikata. Joo, ja polilla ollaan sitä mieltä, että kun leikkaus tulossa, niin ei hoideta. Koskahan tää mun jatkuva väliinputoaminen loppuu?

Nyt mun pitäisi saada se ajanvaraus-kirje ensi viikolla ja voin sit soittaa ja varata lapa-aikaa. En usko ennen kuin näen. Julkinen puoli sucks.

Hertta, mä en tiedä kuinka nopeasti on tiedossa kuka sut leikkaa. Mutta tottakai voit kysyä kaikkea pelkäämättä että siellä joku loukkaantuu, onhan sulla oikeus saada tietoa! Ja uskon että endoa leikkaavat endoon perehtyneet lääkärit. Itsellä vaan oireilee niin voimakkaasti ja on todella vaikeassa paikassa, tästä syystä siis halusin spesialistin leikattavaksi. Jos olisi pienempi ja helpommassa paikassa, ei olisi niin suurta väliä.
Ja hyvin voi tosiaan olla että tulee se kutsu myöhemmin sille käynnille, kyllähän ihmisellä kaikki arvot vaihtelee esim. verenkuvassa, verenpaineessa jne. Ja mulla se nukutuslääkäri halusi etukäteen myös painon ja pituuden - saattaahan niistäkin ensiksi mainittu vaihdella ;)

Mähän olin viimeksi Sjöbergin vastaanotolla just ennen menkkoja ja ajattelin että siksi endopesäkkeet on kipeät mutta nyt on just loppu menkat ja oli ihan yhtä kipeät :(
Ehkä se on vähän riehaantunut mutta toisaalta hyvä että on akuutissa vaiheessa just ennen leikkausta niin saatais kaikki pois.

Mulla kävi niin että hoitsu sanoi ensin että tiistaina leikataan ja lääkärit sitten aamulla päättää kuka leikkaa ja kenet. ONNEKSI kysyin että saanhan sitten Heikinheimo, saanhan? No sittenhän vaihtui päiväkin. Ei ollut yhtään rekisteröinyt mun erikoismaksuluokka-statusta, mutta oikeesti maksan ihan mielelläni hiukan lisää että saan tutun, osaavan lääkärin. Ja mua helpottaa kuitenkin se että jos jotain menee vikaan niin olen kuitenkin maan johtavassa sairaalassa, siellä pitäisi pysyä ""hengissä"".:-))

Kastiksen huono tuuri julkisella näköjään jatkuu, onpa tylsää!!

Tosi masentavaa oli kyllä kuulla että ruhossa ei ol tapahtunut mitään, ei follikkeleja:-(. Toisaalta eipä ole raskauden vaaraa tässä kierrossa. Silloin on kp22 ja kaippa se vuoto alkaa samantien? Sitten vaan odotellaan jännityksellä mihin kierto asettuu ja kuinka pitkään sitä vuotaa. Täytyypä yrittää kaivella Aniliinin kertomusta.

Jatkosta: kierron kartoitus tulossa joo (verikokeita miljuuna kp0-5) ja ultra kp10-12 mutta lapussa ei lukenut progesteronia:-( vaikka mainitsin että en usko ovistikkujen plussaan. Miksiköhän ne puhui vaan clearblue-testeistä? Onkohan joku lääkeyhtiö puffannut niille jonkun etelänmatkan että ne suosittelee vaan tota merkkiä?:-)). No ehdin varmaan mussuttaa siitä progesta uudemman kerran sitten ultrassa. Sittenhän ne varmaan tyrkkää mulle clomit ennen kuin ehdottelevat IVFää. Niin ja riippuen niistä simpoista.

Mies oli ihan ok purkkinsa kanssa, ei juurikaan hätkähtänyt enää sitä, enemmän oli käärmeissään lekurin tavasta ""mitätöidä"" hänet. Mies olisi halunnut keskustella ja kuulla eri vaihtoehdoista, mutta vissiin sekin tapahtuu vasta kun testitulokset on selvillä tai sitten ainoastaan yksityisellä?? Sanoin illalla että mikäli tämä mun endoni on paha niin lekurit saattavat ehdottaa keinohedelmöitystä. Tokaisi vaan että ""sitten se on sillai miten meidän lapsi saa alkunsa"". Että on romantiikka kaukana....

Luulen että meidän eteneminen tässä hommassa menee häiden jälkeen ja se olis ihan hyvä. Mies tekee liikaa töitä ja stressaa tällä hetkellä kaikkea, jos tämä elämä vähän rauhoittuisi häiden jälkeen. Ainahan sitä voi toivoa??

Saamari Kastis, kyllä ottaa päähän sun puolesta taas toi toiminta! Juurihan ne päätti että hoitoja ei tehdä joten lapa vaan ja pian jotta pääsette sitten VIHDOIN niihin hoitoihin jos lapan jälkeenkään ei tärppää. Jo on perkele.
Onneksi soitit kuitenkin!!

Sandeman, mulla taas otettiin proge mutta ei mitään follikkeliultraa. Taitaa siis vaihdella nämä käytännöt. Ei helevetti, oikeesti jo naurattaa koko touhu. Tai siis oikeesti ei.

Hyvä kun mies ei enää hätkähtänyt simppanäytteestä. Kokemus on kuitenkin osoittanut että naisen pitää varata se soittoaika miehelle, mies ei sitä itse tee. Vai varattiinko se jo?

Sandeman, julkisella tosiaan puhutaan vaihtoehdoista vasta sitten kun kaikki hommat ovat selvät. Ja jos mitään hälyyttävää ei ole, niin huonolla tuurilla yrittävät vielä tunkea jotain inssejä. Teillä kyllä endo + sun ikä (ei pahalla :)) puhuu nopeamman toiminnan puolesta, joten ole tiukkana.

Hirveän hataraa tuntuu toi toiminta olevan, kauheasti pitää itse pitää meteliä. Ja vaadi ihmeessä se proge. Voihan se olla, että ultran jälkeen saatkin siihen lähetteen, riippuen mitä näkyy. Jos ei näy mitään, niin ehkä sitä arvoa ei sitten säästösyistä oteta :(

Mun labrat oli kp3-5, jännää jos sulla on jo kp0 alkaen.. Clearbluesta ne puhuvat kai siksi, että ovat luotettavimpia ja niillä voi testata myös aamupissasta. Mutta mulle esim. Diacorissa sanottiin, että saa käyttää mitä haluaa.

Mä olen niin tottunut siihen, että julkisella kaikki mun kohdalla, mikä voi mennä pieleen, menee pieleen. Siksi mun asenne on valmiiksi negatiivinen sitä hommaa kohtaan. Mutta.. köyhän ei auta valittaa. Ja pitäähän sitä aina jotain v*tutusta elämässä olla, menisi muuten liian helpoksi (sarkasmia).

Keiju, mies sai sen purkin vasta, ei mitään soittoaikaa. On meinaan taas viikonlopun menossa ja sitten lähteekin seuraaavana torstaina 1,5 viikon reissuun. Ei taida jaksaa purkitella ennen sitä. Luulen että odottelee ihan huolella reissun jälkeen, joten jos menkat on mulla aikataulussa niin tässä menee pari kiertoa ihan hukkaan kun ukko reissaa. Ellei sitten ota itseään niskasta (jota suuresti epäilen), odottelee varmaan taas ""kun eihän tässä ole kiirettä"". En jaksa sitä painostaa kun on kerran suostunut näinkin pitkälle. Ja kassotaan nyt tuo mun lapa, josko se kertoisi jotain. Ehkä sitten häiden jälkeen tapahtuu jotain...

Loppuisi vaan tämä rintojen kipuilu ja selän jomotus. Ehkä siihenkin saa apuja ens viikolla?

Mulla ei ollut sitä fysioterapeutin tapaamista, mitäs siellä kerrottiin? Ja Heinkinheimon tapaan sitten vasta aamulla kun meen sinne. Ei auta kuin mennä vaan rohkeasti eteenpäin??

Tiedättekö mitä, tytöt? Mulla ei ole mitään sovittua koko viikonlopulle!! Oon siis ihan itsekseni ja rentoudun. Sunnuntaille varasin hydrobic-ajan ja käyn äänestämässä mutta that's it! Osaankohan olla ihan relana? Mies lähtee poikain kanssa Tahkolle.

Mullakin erikoinen viikonloppu, nimittäin EI töitä :) Muutenkin olen ollut jo 2 viikonloppua pois baareista (no, toissa viikonloppuna kävin yhdellä ja viime viikonloppuna syömässä yksi lasi punkkua).

Olen lähdössä viikonloppuna veljen ja lasten luo. Vaihtelua sekin :) Sen jälkeen varmaan tuntuukin, että ei kiitos lapsia. ""Ihana"" varmaan seurata veljen vaimoa, joka siis odottaa 3.lasta.

Seuraavana viikonloppuna ajattelin lähteä mökille saunomaan ja rentoutumaan. Ja sitten seuraavana onkin tyttöjen ilta. Sitä ennen tulisi 4 baari-vapaata viikonloppua. Eihän siinä mitään, mutta tuntuu ihan hurjalta kun koko viime syksyn ollut koko ajan jossain :)

""Piristykseksi"" elämän totuuksia:

""Jos panet lapsesi päiväkotiin, olet julmuriäiti. Jos jäät itse kotiin, elät miehen siivellä. Jos teet paljon töitä, menetät viehätysvoimasi.
Jos teet vähän töitä, menetät työpaikkasi. Jos käytät meikkiä, kuljet sotamaalauksessa. Jos et käytä, laiminlyöt ulkoisen olemuksen hoitamisen. Jos teet vaatimatonta työtä, sinua syytetään kunnianhimon puutteesta. Jos suoritat vaativia tehtäviä, olet työsi kanssa naimisissa oleva pyrkyri. Jos näytät tunteesi, olet itkupilli. Jos hillitset itsesi, olet jäävuori. Jos olet vielä 25-vuotiaana naimaton, et kai enää saa ketään. Jos menit naimisiin nuorena, sinun oli kai pakko mennä.
Jos olet auttavainen, sinua käytetään hyväksi. Jos välität vain itsestäsi, olet kylmä ihminen, joka ei pysty yhteistyöhön. Jos olet puoleensavetävä, viet ystäviesi miehet ja mielenrauhan.
Jos et näytä miltään, kukaan ei välitä sinusta. Jos olet älykäs, älä vain näytä sitä.
Jos et, niin sinun on oltava vähintään viehättävä.""

Huomaako jostain, että mua ei työt juuri tänään kiinnosta :)

Iltaa!
Kivaa Sandeman, että pääset niin nopsaan lapaan! Täällähän on nyt oikein laparyntäys menossa! ;)

Mä en saanut tulosta vieläkään. Eli en saa ainakaan tähän kiertoon Clomeja. Nyt tosin tuhrua vain yksi päivä ennen vuodon alkua, joten eiköhän sekin koe kunnossa ole? Luget aloitan joka tapauksessa oviksen jälkeen. Kuinkahan kauan niitä sitten käytetään? Nyt resepti on kolmelle kuukaudelle. Mutta tuskinpa mun tarvitsee niitä 15 kpl käyttää kerralla, koska näkyyhän se raskaus jo viimeistään kaksi viikkoa oviksesta. En tosiaan tiedä, mikä siinä kestää. Hoitsu soitti sinne tutkimuspaikkaankin ja sieltä olivat sanoneet, että valmistuminen kestää kaksi viikkoa, vaikka ennen on viikko riittänyt. Outoa. Nyt siis kp 2 ja viikonloppuna aion kyllä pitkästä aikaa rentoutua oikein kunnolla. Suomeksi sanottuna. Vedän lärvit. Pikkuisen jos vaikka stressit laukeais. ;) Yritän nyt pitää vähän matalampaa profiilia, kun jotenkin on mennyt fiilikset tähän hommaan.

Sandeman, kerrassaan mainiota, että säkin pääset pikapikaa lapaan, ja siitä sitten jatkohoitoihin, jos on enää tarvetta sen jälkeen.. Eikä tarvi kaivella vanhoja ketjuja, tässä kertaus; mulla jälkivuoto siis kesti kaksi päivää, mutta oli todella minimaalista. Muistaakseni vain pyyhkiessä jäi jälki. Ja menkat tuli ihan ajallaan, kierto ei lähtenyt karkuteille eikä tehnyt muitakaan ""temppuja"". Aiemmin kysyit, että tuliko meidän tärppi heti lapan jälkeen ""hiljaisesta kohtaamisesta"", niin ei tullut, kyllä siihen vaadittiin seuraavan kierron järeämpää toimintaa!! :)

Tsempit Keijulle perjantaiseen koitokseen!
Ja Kastikselle en voi sanoa julkisen toiminnasta, muuta kuin että voihan iso kökköjen kökkö!! Suville vähän samaa, kyllä kumman kauan kestää yksi verikokeen tulos. :/ Tsemppiä siis teillekin!!

Kysyn nyt vielä täältäkin kun ainakin Kastehelmi tuntuu olevan melkoinen asiantuntija:)
Eli limiksen paksuus huolettaa.. Minulle tehtiin inssi ti kp15 ja unohdin kysyä lääkäriltä kuinka paksu limis oli tuolloin. Seurantaultrassa kp10 se oli vain 4,3mm, eli ymmärtääkseni aivan liian ohut. Onko se voinut viidessä päivässä paksuuntua riittävästi? Olisiko lääkäri sanonut jotain jos tilanne olisi toivoton? Munis oli jo puhjennut, mutta se ei lääkärin mukaan haitannut ja siittiöitä laitettiin 28milj eli ihan kiitettävä määrä. Tämä odottaminen on jotain aivan hirveää! En kyllä yleensäkään ole mikään rauhallisuuden perikuva, mutta nyt on muurahaisia pöksyissä koko ajan:))) Kiitos vastauksista!

Huomenta! Kaunis ilma ulkona. Olispa talvella aina tällaista: lunta, -5 ja aurinko paistaa.

).( kp 21 (tai 22, viime tuhruista oli vähän vaikea päätellä koska oikea vuoto alkoi) ja yöllä oli vatsa jo kipeä, viikonloppuna odotan tuhruja :(.

Meillä on töissä ihan hirveä tilanne, yhden työntekijämme ex-mies on kaapannut lapset kotimaahansa. Lähti neljän lapsen kanssa lomalle eikä suostu tulemaan niiden kanssa enää takaisin. Työkaveri on ihan paniikissa, oikea äidin painajainen! Järkyttävää miten Suomen lähetystö ei pysty muka auttamaan, lapset (ja mieskin) ovat Suomen kansalaisia. Pahinta tässä on että kahdella lapsella on vakava sairaus ja tarvitsevat ehdottomasti lääkkeensä eikä miehen kotimaassa ole tod. näk. riittävää hoitoa tarjolla.

Huomenta! Ihana ilma tosiaan.

Katariina, limis voi kyllä paksuuntua nopeastikin, eiköhän se lääkäri olisi maininnut, jos olisi ollut inssihetkellä liian ohut. Ja toisaalta voi se onnistua ohuellakin, meistä tahkoojistakin yksi plussasi, vaikka limis oli ollut ultrassa 1,5 mm:)

).( Täh, eilen tuli mahtavat limat ja melko vahva viiva ovis tikkuun...Nyt siis jo kp 21. Tikutan vielä tänään, nyt ainakin jomottaa kovasti, toivottavasti se ovis tulisi kuitenkin! Ei ihme, että kierrot ovat pitkiä...

Huomenta,
Taitaa tahkoojien taru olla kohta lopussa kun aktiivisuus on siirtynyt tuonne tahkoojaplussien puolelle:-((. Ja sitten täällä vaan keskenäni yritän huhuilla kavereita:-(.

Tuo Hertan kertoma tilanne on kyllä ihan kamala!! Olikohan siinä perheessä jotain muita ongelmia jo valmiiksi vai tuliko tuo ihan puun takaa? Myönnän olevani hiukan epäluuloinen tummaihoisten kanssa, lähinnä heidän naiskäsityksensä takia (kotona hellan ja sängyn välissä) mutta toisaalta jokainen tekee mitä tykkää. Tästä lausunnosta saan takuulla vihat päälleni...

Keijulla on huomenna jo lapa!! UUh, mua jännittää sun puolesta! Ja omastakin puolesta! Kiitti Aniliini infosta, muistelinkin ettei sulla ollut pahoja ongelmia lapan jälkeen. Ja se plussakin napsahti heti seuraavasta kierrosta:-)). Se kävis kyllä mullekin:-)) vaikka suuria toiveita en elättelekkään.

Ihanaa kun saan täällä jauhaa näitä juttuja, olisin varmaan jo räjähtänyt moneen kertaan!! Mulle selvisi juuri että meillä on täällä töissä yksi toinenkin about 5-kymppinen nainen jolle on tehty laparotomia endon takia! Niin sitä kuulee juttuja kun ensin kertoo omistaan. Mä en jaksanut selittää mitään ""vatsanalueen tähystyksestä"" kun tiesivät jo lokakuun Jorvin keikan syistä. Sittenpähän tietävät ja so not!! Kaikissa meissä on jotain VIKAA, vikaa,vikaa...

Hihiii huomenta Sandeman! Sanoikos Hertta, että mies oli tummaihoinen?? Voihan se olla vaikka englantilainen eli punakka pisamainen.....;)))) Nauratti vaan kun itselle tuli sama mieleen että no sen siitä saa kun rupee niitten arabien kanssa vehtaamaan. ;)