Tahkoojat 183

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja molly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvää uutta vuotta 2008 ja kiitos hyvästä tuesta jota täältä on saanut. Mun kohdalla vuosi vaihtui rauhallisesti. Mies ollut töissä uudenvuodenyön ja edelleen painaa ylitöitä vielä tämän illan ja yön. Minä sitten katselin tv:tä ja söin hyvin. Tää päivä onkin mennyt siivoillessa ja lenkkeillessä. Huomenna sitten alkaa arki ja työt.
Mulla alko tänään menkat. Tuhruilua ei tullut kun muutamana päivänä ihan hiukan. En tiedä olisko noilla clomeilla ollut vaikutusta. Täytyy huomenna soittaa lääkäriin ja sitten taas varata aikaa ultraan.
Täytyy ottaa seuraavalla lääkärikäynnillä puheeks se lapa. Jos kerran se munasarjassa oleva on endometrioomaa niin eikö silloin se lapa olis viisainta tehdä. Saas nähdä koska tayssiin tulee kutsu, mähän oon nyt käynyt yksityisellä. Tayssista kun sanoivat että voi mennä maaliskuulle asti ennen kun pääsee.
Nyt täytyy mennä suihkuun ja syömään!

Hyvää alkanutta vuotta.
Olipas kiva piitkästä aikaa kuulla Sanelmastakin. Mukavaa, että sielläkin mennyt Joulu ym. hyvissä tunnelmissa. Samoin oli kiva kuulla,että Tahkoojatreffit olivat mukavat.
Toivotaan tosissaan, että tämä alkanut vuosi olisi meille kaikille armeliaampi ja toisi niitä kauan odotettuja plussia vihdoinkin. Uskotaan ja toivotaan.
Pahoittelut Annu menkoista. Toivottavasti saat ajan pian ja myös tuo mahdollinen endoasia selviäisi/hoidettaisiin kuntoon. Harmi, että mies joutuu olla paljon työssä; vai onko vapaaehtoinen ylityöläinen? Hyvät rahat siitä saanee, mutta varmaan aika kypsää paiskia hommia vielä Uutenavuotena?
Meillä oli mukava ilta/yö eilen. Meni kyllä aamuyön pikkutunneilla asti, ennekuin oltiin kotona. Ruoka ja seura oli oikein hyvää. Jäi Fresitat ja Astit ostamatta, kun kaveri toi ehtaa shampanjaa ja sitä sitten kilisteltiin. Tänään hiukan väsyttänyt; jaksoin olla 3 tuntia ulkona kyllä ja reippaasti kävelin noin 10 kilsan lenkin:) Saa varmaan hyvin nukuttua raittiin ulkoilupäivän jälkeen.

Nyt sohvalle katsomaan töllöä. Palaillaan asialle taasen!

Tosiaan hyvää alkanutta vuotta ihanaiset!

Meikäläinen kun on vähän taikauskoinen ja luulen aina, että pienillä sattumilla ja asioilla on jokin suurempikin merkitys tai tarkoitus, niin oli aika hassua, että ensimmäinen tuttu ihminen joka käveli kadulla vastaan tämän uuden vuoden puolella eilen oli mun hoitava (ivf) lääkäri! En ole häneen koskaan ennen törmännyt missään muualla kuin vastaanotolla sovittuun aikaan. Mitähän mahtaa tarkoittaa? Toivottavasti jotain hyvää :)

Vuosi vaihtui mukavissa fiiliksissä ihanan miehen ja hyvien ystävien ympäröimänä, halittiin ja pusuteltiin. Vitsi kun kuulostaa ällöttävän yltiöromanttiselta. Mutta tunnelma meidän juhlassa oli koko illan todella lämmin ja erityisen mukava jotenkin. Otan sen ainakin hyvänä merkkinä, heh. Viimeiset vieraat lähti joskus 04-maissa ja me sitten vielä siivottiin ja tiskattiin 05:een asti :) Oli mukava herätä puhtaassa ja siistissä kodissa seuraavana päivänä ilman krapulaa (!) vaikka skumppaa ja drinkkejä menikin jonkin verran ja hyväntuulinen kupliva hiprakka juhlissa oli. Ehkä hyvä olo dagen efter johtui siitä kun mies kokkaili meille kaikille yöruokaa vielä aamun tunneilla.

Kiva kuulla Sanelmasta pitkästä aikaa! Kuulostaa että meidän(kin) jännäys sit osu ihan samoihin helmi-maaliskuussa! Nasuppi kuuluu varmaan myös samaan porukkaan? Ja tietty Manna. Sanelma, voi vitsi mua uteliasta alkoi kiinnostaa sun hiusten väri :) Tai siis että miltä näyttää erivärisenä. Eikö löydy yhtään kuvaa jakoon? Itse olen ollut päivän myös brunette, sitten korjasin äkkiä takaisin kun tuntui niin tosi oudolta.

Manna, voi aaargh miten reipas olet ollut!! :) Kymmenen kilsan lenkki kirpeässä ulkoilmassa kuulostaa niin piristävältä. Mun on pakko ryhdistäytyä nyt ja alkaa liikkumaan vähän enemmän. Mulla menee niin kausissa tuo ja parhaillaan on erittäin laiska kausi menossa.

Voi Annu kun mies joutui olemaan töissä noin paljon, pöh. Ja ne menkatkin vielä :/ Hyvä kuitenkin, että teilläkin rattaat jo pyörii, eli etenemistä on odotettavissa. Toivottavasti ette joudu turhan kauan odottelemaan ja jonottamaan.

Miten muiden uudenvuodenaaton juhlinnat meni ja kuinka uusi vuosi lähtenyt käyntiin?

Huomenta,
lomat on nyt lusittu :( Hieman on nahat silmillä kun unta on takana yks tunti. Meni hieman unirytmi sekaisin, kun lomalla tuli nukuttua tosi paljon, n. 11-13 h/yö :) Vuoden vikat päivät meni mielenkiintoisessa kuumetaudissa. Ei nuhaa, ei yskää, ei mitään, ainoastaan päivän aikana 36-38 väliä sahaava kuume. Outoa..

Hmm.. Mitähän kaikkea te olette täällä kirjoittaneet. Ensinnäkin Tiitulle onnittelut hinoista ultranäkymistä. Ja monillahan teistä taas alkaa/jatkuu hoidot, tsemppiä niihin. Uskon, että tulee taas iso siirtymä toiselle puolelle :)

Annu, kannattaa varmaan käydä lapassa, jos se kysta/endometriooma/mikä onkaan ei ole kadonnut. Kun eihän mikään ylimääräinen munasarjoissa ole kovin hyvästä. Mä en enää muista miten kierron piti ajoittua lapan kanssa, eikä himaan tulleissa kirjeissä ollut siitä mitään. Pitää varmaan soitella ja miettiä, että josko mun kiertoa pitää myös rukata jotenkin..

Molly, mulla on ollut tollaisia samanlaisia tilanteita kuin sulla, että kierron aikana on tullut muutamina päivinä kunnon vihlaisuja esim. noustessa, tai kääntyessä, vuoto on myös kertaalleen lakannut ja sitten tullutkin vielä yks kunnon rysäys mutta en tiedä tarkoittaako se sen kummempaa. Jos haluaa ajatella optimistisesti, niin ehkä siellä on jotain koittanut tapahtua ;)

Autoista.. Mehän vaihdettiin syksyllä ja sen verran pieneen (kahden aikuisen auto), että jos maailman suurin ihme kävisi, niin vaihto olisi edessä. Mutta ei siis tässä elämässä :) Corolla Verso toimis varmasti mullekin, muutenkin pidän japseista. Mulle Opel, Peugeot, Citroen ja Renault ovat täysin nou-nou.

Hmm.. Mitähän muuta. Kaipa sitä vois vähän työpinoa katsella. Olin muuten tyytyväinen itseeni, että vaikka kone olikin parina päivänä auki, en eksynyt tänne. Ehkä mä tästä tokenen jonain vuonna :)

Huomenta ja hyvää tätä vuotta. Paluu arkeen täälläkin, haukotus. Vähän enemmän olen nukkunut kuin Kastis, mutta aikas pyörimistä se oli, lomarytmi täälläkin jäänyt päälle. No, onneksi on lyhyt viikko.

Uusi vuosi meni mukavasti, oltiin siskoni luona pienellä hyvällä porukalla ja nautiskeltiin ihania tarjottavia. Keskiyöllä kiivettiin talon kattoterassille skoolaamaan ja katsomaan raketteja, vau mitä ilotulituksia pitkin keskustaa. Puoli kolmen maissa oltiin kotona. Mietin eilen, että taitaa olla ensimmäinen krapulaton uuden vuoden päivä sen jälkeen, kun olen 18 täyttänyt, joten jo oli aikakin:) Mannan tavoin tein reippaan kymmenen kilsan lenkin sauvojen kanssa (älkää naurako) ja teki kyllä tosi hyvää.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Mä selvisin myös ilman darraa - joskus niinkin ;) Migreenit ovat myös pysyneet poissa, kiitos uuden estolääkkeen. Toivottavasti jatkuisikin näin hyvin. Ainoa miinus noissa estolääkkeissä on kauhea yöllinen kutina ja ihon kuivuminen. Koitan kestää muutaman kuukauden, tämän estohomman on tarkoitus olla 2-6 kk:n pituinen kuuri, sitten katsotaan josko pää ois taas toennut.

Kellä sit on ne pahat darrat ollut? Vippellä? ;)

Mä uskon Kastis, että ne vihlaisukierrot tarkoittaa että jotain yritystä on ollut. Mullakin on niitä tämän kolmen vuoden tahkoamisen aikana ollut pari kertaa aikaisemmin. Ja nyt ivf-plussan myötä uskallan epäillä, että ne aiemmat (ja tämä viimeisin) tosiaan on voinut tarkoittaa jotain yritystä, koska ihan samanlaiselta ne on tuntunut ja samassa vaiheessa kiertoa: vähän oviksen/siirron jälkeen mutta ei sitten enää loppukiertoa kohti. Plussakierrossakin se oli vaan siirron jälkeisinä päivinä, sitten hävisi kokonaan ja sitten palasi plussan jälkeen ja jatkui useita viikkoja ihan siihen asti kun keskeytyi.

Hirveä nälkä. Rytmit sekaisin myös täällä. Ruokailtua on tullut niin PALJON lomamatkan & joulun aikana, ja nukuttua normaalia enemmän ja myöhempään.

Onhan se Molly mahdollista että jotain on silloin tapahtunut. Tulihan mulle toukokuussa se haamu, mutta kun en muuten testaile, niin eipä sitä tiedä. Ja toisekseen eihän se mitään auttaisi. Vaikka tokihan sellainen tieto voi "lohduttaa" jollain tasolla..

Puuh, nyt ei kyllä käynnisty yhtään.

Juu, mä muistin sen sun haamun ja että se oli just siinä vihlaisukierrossa. Mannallakin taisi olla viimeisen inssin jälkeen just sitä samaa kovaa repäisykipua ylösnoustessa, mitäköhän sekin sit on tarkoittanut. Se oli kai heti inssin jälkeisenä päivänä. Mistä näistä tietää?? Ei tule viisaammaksi. Kuten sanoit, ehkä kuitenkin lohduttavaa kyllä tietyllä tasolla.

Inssin jälkeisenä päivänä se vihlaisu on varmaan johtunut ovulaatiosta. Eihän niin nopeaan mitään tapahdu :)

Jotain voisi harmittaa, että miksi käy lähellä jos ei kuitenkaan onnistu, mua se tavallaan lohdutti (-taa?).

Heissan!

Ei ollut kaaosta odottamassa töissä. Aika lungisti on saanut töitä aloitetella. Taitaa olla oikeinkin hyvä aika lomailla näin vuoden vaihteessa, kun on paljon pyhiä ja ihmiset muuallakin lomilla, niin ei tule mitään suuria kasautumia omallekaan pöydälle.

Pääni väristä vielä. Joo, yritän eksyä kameran eteen jossain vaiheessa ja pistää postia tulemaan. Mutta oikeesti, ei tää nyt niin paljon muuttunut ja sehän tässä harmittaakin. Olisin halunnut oikeasti kokeilla blondmpaa väriä, mutta ei ilmeisesti oikein ymmärrettyä kampaajani kanssa toisiamme. No muutaman viikon päästä aion tehdä mielitekoni kyllä selväksi. Jotain värin vaihdon epäonnistumisesta kertonee se, että mies ei huomannut... No joo ainoa joka on kommentoinut, niin pomo tänään töissä. Sanoi värin sopivan hyvin ihoni väriin. Lohdutti vähän, kun edes joku huomasi.

Moikka. Ihan kuin olis maananatai,; paitsi onneksi pian on viikonloppu :) Mulla viimeinen lomapäivä; nukuin toodella pitkään. Makoilin vielä herättyäni ja katsoin telkkaa sängyssä, aika ihanaa:) Nyt heitin parit joulukukat roskiin ja hiukan järjestin paikkoja. Jotenkin eilinen meni vain ulkoillessa ja ollessa, jäi kaikki "kotityöt" tekemättä. Rasittavaa, kun heti, kun loma loppuu, niin mä aloin stressaamaan työjuttuja ja opiskeluasioita. Blaah. Mulla on tiedossa yksi kirjallisen rapsan tekeminen (kesken pahoin!) ja sitten kevään aikana pari tenttiä plus sivuaineen teko tenttimällä..O-ou! ja vielä hoitojutut..Miten mä jaksan. Hullu, mikä hullu.

Jee, mulle kelpaa kanssa Sanelma sun valokuva. Haluan nähdä sen pienenkin muutoksen hiusjutuista, vaikka epäilet, ettei sitä huomaa. Tykkään valokuvia katsella muutenkin :)Itseasiassa voisin laittaa oman "uudenvuodenkuvan" tulemaan, kun joulukuvia ei pahemmin ole; tai siis musta ei ole, mutta muista on. Ja onpas kiva, kun töissä ei ole sulla mitään härdelliä..Hiukan pehmeämpi lasku arkeen :S

Juu, mullahan Molly ja Kastis oli niitä vihlaisu/repäisy-juttuja sen inssin jälkeen. nehän alkoi muistaakseni pari pvää inssistä ja jatkui viikon ajan. Ei mulla ennen sellaista ole ollut. Mistä lienee johtua. Mutta optimistisuus on aina hyväksi eli uskotaan, että jotain tapahtumaa voisi silloin olla meneillään, kun sellaista on.
Uskon myös vakaasti Molly siihen, että tuo sattuma, että näit ivf-lekurin tietää vain hyvää!!!Peukut on ojossa!!! Teidän vuodenvaihde kuulosti kanssa tosi kivalle. Mukavien ihmisten kanssa on aina niin kivaa höpistä ja viettää aikaa. Miten vaahtokarkit ja skumppa teki kauppaansa? Varmasti hyvin! Hei, kysyit siitä mun ystävästä; hän on "lähes" sinkku eli eroamassa luultavimmin avokistaan ja hänellä on edellisestä avoliitosta pari ihanaa mukulaa.

Myös Tiitun vuodenvaihde kuulosti kivalle. Kattoterassilta varmasti näkee "hiukan kivasti" raketit ym. Ei ole kyllä mullakaan ollut alkotonta uuttavuotta sitten 18-vuotiaasta lähtien ;D Tai hei, olen olllut vissiin pari kertaa töissä, niin silloin tietty utan alkohol..Niin, mua ei kyllä sauvakävelijät naurata, se on aika raskasta hommaa ja silmäkin on jo tottunut siihen "hiihtoon ilman suksia." Olen kerran kokeillut, aika tehokasta.

Nyt jatkan kotihommia, meni aamu niin pitkäksi, että pakko ottaa "takaisin." Niin, soitin muuten gynelle ja kysyin prolaktiinivastausta ja se oli viiterajoissa, vaikka noussut 260->409. Onneksi niin, että pysyy kurissa. Nyt miehen pitää viedä nopsaan simpat analyysiin ja sitten tammikuun lopussa mennään suunnitteluun. Huh!

Tsempit Mannalle tulevaan, paljon kaikkea. Toisaalta voi olla hyväkin, että on muutakin ajateltavaa, kuin ne hoidot... Hyvä, että prolakstiini on pysynyt aisoissa.

Meidän uusi vuosi-porukka otti ilolla vastaan vaahtokarkit, kaikki olivat, ihan, että mahtava keksintö:) Kiitos Mollylle vielä kerran ideasta.

Harmi, että Sanelma ei ole tyytyväinen uuteen tukkaan, mukava, että joku kuitenkin huomasi muutoksen. Olisiko ihan reklamaation paikka kampaajalle, useinhan he sitten suostuvat tekemään "korjauksen"?

Kuvista... Uskokaa tai älkää, meidän digikamera hajosi tuossa joulun alla:( Ei siis kuvia laittaa jakoon toistaiseksi, höh. Mies sanoi kyllä hankkivansa uuden, mutta eipä sille nyt ihan heti akuuttia tarvetta ole, että ehkä se ennen elokuuta saadaan kuitenkin hankittua... Täytyy katsoa, jos saisin edes jonkun kännykuvan aikaiseksi, tai sitten joltain uv-porukalta sen illan kuvia, siellä kun salamavalot kyllä räpsyivät.

Tosiaan, minäkin olen ihan "maanantaissa".

Manna sulla on kyllä ihan hyvin ohjelmaa keväälle :) Kuten Tiitu totesi, ehkä ihan hyväkin juttu niin ei kerkee liikaa miettimään hoitoja. Ja musta on hienoa kun on kunnianhimoa ja jaksaa innostua! Mulla on jotenkin ollut syksy sen liikunnan lisäksi hyvin laiskaa aikaa ihan kaikissa asioissa. Olisi mm ollut mahdollisuus etäopiskeluun töiden kautta, ihan jotain lyhyitä kursseja, mutta ei vaan napannut, evvk. Nyt mua kiinnostaisi yksi kurssi - ihan harrastukseen liittyen. Katsotaan, ehkä tämä tästä!

Vaahtokarkit oli hitti :) Ihania vaaleanpunaisia ja valkoisia, olivat tooosi hyvän makuisia. Ja luonnollisesti kuohuviinit kävi kaupan illan mittaan sekä kaverin tuoma aito shamppanja jota kilisteltiin kahdeltatoista. Hauska kuulla, että Tiitun juhlissa tykättiin myös! Harmi kun teidän kamera hajosi, höh.

Ai Sanelma mä olin jotenkin käsittänyt, että meni pieleen ja tuli liian blondi, mutta se menikin toisin päin. Kokeile kysyä voisivatko he vaalentaa sitä lisää kun mies ei edes huomannut eroa? ;) Jos ne tajuaisi vinkistä tehdä se ihan ilmaiseksi. Öhrm, toisaalta miehet ei ole paras mahdollinen referenssi, joskus niiltä menee ihan käsittämättömiä asioita aivan ohi :) Hauska kun pomo huomasi, onko hän mies vai nainen?

Hiusjuttu oli kyllä osittain omakin mokani. Olis pitänyt pyytää taas värikartta esille ja siitä näyttää mitä halusin. Mutta jotenkin vaan luotin ja OLETIN (ei sais) että tuttu kampaaja tietää mitä haluan. No eihän se ihan niin mennytkään. Eikä tässä sinänsä mitään vikaa ole. Ei tarvitse pipa päässä kulkea :) Mutta kun seuraavaan käisttelyyn menen, niin näytän kyllä kartalta haluamani sävyn.

Mannalla tosiaan vilkasta toimintaa edessä. Kummasti ne vaan yleensä hommat sitten suttaantuu omalla painollaan ja kuten Tiitukin veikkaili niin saattaapi olla ihan hyvä juttu, jos on hoitojen aikana paljon muuta puuhaa. Menee vähemmän energiaa ja hermoja siihen asioiden vatvomiseen.

Itse tein lomalla päätöksen palata taas aktiivisti heppojen pariin. Viikonloppuna kävinkin jo ekan kerran ratsastamassa ja kyllä on reidet kipeät. Auts. Ajattelin että tulee tuosta hevostelusta vähän ryhtiä ja sisältöä elämään, ettei ihan sohvaperunaksi juutu. Mieskin on monesti iltaisin myöhään töissä, joten sopii hyvin tuollainen iltameno.

Ja sauvakävelyhän on mulla kanssa harrastelistalla, joten en naura Tiitulle. Nyt kun taas maa jäätyi, on vähän aikaa hankala sauvoa vaikka on piikit. Maa on niin kovaa, että luistaa vaan. Sitten helpottaa, kun tulee pieni lumikerros, johon piikitkin puree.

Eipä tässä muuta tälle päivälle. Nyt odotan jo innolla että viisari näyttäis tasaa. Pääsee kotiin!

Hello!
Hyvää tätä vuotta vielä kaikille! Ihanan paljon olette kirjoitelleet!

Mukavat uudenvuodenvietot on kaikilla olleet, ja hyvä niin. Ja meillä myös. Mulle tuli ihan mieleen että ettei vaan Tiitu olla oltu vuotta vaihtamassa samalla kattoterassilla :-)?? Me oltiin nimittäin kans bileissä (Hgissä)jossa oli huiman korkeella oleva terassi ja sieltä mahtavasti näkyi raketit joka puolelta kaupunkia.
Aitoa shampanjaa oli myös meillä josta otin pienen maistiaisen. Muuten oli sitä alkotonta skumppaa ja siideriä samaa sarjaa. Olen kyllä lopen kyllästynyt litkimään noita sokerilitkuja joita alkottomiksi siidereiksi kutsutaan ja päätinkin että stoppi tuli nyt. Olen kuivan siiiderin ystävä joten jo yhdestä tölkistä tulee huono olo.
Tosin, juhlakausikin päättyi nyt eli pikkujoulut, joulut ja uudetvuodet on taaksejäänyttä elämää.

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Minä voin ilmoittautua kenties pahimmaksi darralaiseksi ;) Puoli kasin aikaan vuoden ensimmäisen päivän aamuna könyttiin miehen kanssa kotiin - ja aivan ympäripäissämme molemmat. Mutta olipahan hauskaa ja nollaus teki tosi hyvää! En ole ollut juhlimassa ivf-hoidon alkamisen jälkeen, joten ihanalta tuntui. Oltiin erään ystävän luona keskiyöhön saakka ja sitten mentiin katselemaan ilotulituksia läheiselle kentälle. Sieltä sitten paikalliseen, jossa juhlittiin pilkkuun saakka ja sieltä vielä jatkoille stävän luo, missä saunottiin ja juotiin unkarilaista marjaviinaa :) Mun parhaan ystävän mies, joka on myös mieheni parhaita ystäviä, tuli hiprakasta rohkaistuneena osoittamaan meille tukea tässä lapsettomuudessa. Se oli niin liikkistä, että pari kyyneltä siinä kyllä vierähti meikäläiseltä.

Tässä iässä tuollainen juhliminen vaan vaatii kahden päivän toipumisen, joten tänään on vielä ollut toooosi väsynyt olo. Niin ihanasti kuitenkin lähti vuosi käyntiin läheisten ystävien seurassa. Kauhea ikävä tulee kaikkia, kun muutetaan sinne ulkomaille. Kiva kuitenkin päästä kokeilemaan sitäkin.

Enpä sitten joulun jälkeen ole ehtinyt täällä käymään, oon ollut niin tiivisti töissä. Kaikenlaista olette jo ehtineet jutella, yritän päivittää itseni ajantasalle ja palailen asioihin myöhemmin. Mutta ainakin olitte jutelleen helmi-maaliskuuhun ajoittuvasta jännäilystä. Enpä tiedä vielä kuulunko siihen mukaan, sillä olemme alkaneet uudestaan harkita PASia. Se riippuu nyt siitä, minkälaista äitiyslomakorvausta muuttomaamme maksaa toisen maan kansalaiselle. Selvittelen asiaa. Toiseksi mua pelottaa kauheasti se, miten kroppa taas reagoi lääkkeisiin. Mun refluksitauti paheni lugejen aikana niin paljon, etten saanut öisin nukuttua. Pelottaa sen vuoksi koko raskauskin :(

Palailen taas!

KIva kuulla Nasupista!! Hyvähän noista asioista on ottaa selvää ja päättää hoidoista sitten sen mukaan.

Manna, mä uskon kans että kun on paljon tekemistä, ei niihin hoitoihin ehdi kauheesti "keskittyä". Älä nyt uuvuta itseäsi kuitenkaan :)

Keiju, lähes alkotonta (1%) kuivaa omppu sidukkaa saapi joistain Cittareista ja isoimmista marketeista, muistaakseni Stowford press merkillä (lasipullo). Jos siis joskus tekee mieli aidon sidukan makua pienemmällä alkomäärällä:-).

Heh, onneksi joku osaa meistä aina nollata kunnolla! Hyvä Nasuppi! Kuulosti tosi nollaukselta ja hyvälle sellaiselle. Aika ihana toi ystävämies, joka rohkaistui tuleen jutteleen. Ei se ole helppo aihe monellekaan ottaa puheeksi ja sit alkon voimalla uskaltaa paremmin. Ärsyttävintähän on ne "viisastelijat" jotka tulee neuvomaan humalassa :O Aargh! Toivottavasti saisitte pas:in tehtyä ennen muuttoa ja se onnistuisi! Miten kauan pakkasessa muuten säilyy alkiot; forever? Mulla ei ole näet käsitystä siitä(kään). Harmi tuo refluksivaiva; en muistanut lainkaan, että olisit valitellut sellaista Lugene aikaan. Höh.
Voi Sanelma, hepat on niin ihkuja! Mä haaveilen, että voisin aloittaa ratsastuksen ja joku mua oikeesti jaksaisi neuvoa siinä. Olen aika vähän ratsastanut, mutta sitäkin innokkaammin aina hakeudun heppoja "hoitamaan" ja tykkään niistä tosi kovaa. Ratsastaminenhan olisi niin hyvää liikuntaa ja toisi tosissaan sitä kaivattua ryhtiä munkin elämään:) Itse päätin nyt, että keväällä aloitan "taas" golfinpeluun; välineet on jo varmaan hämähäkinseitin alla. Se laji on ihana ja saa olla ulkona/kävellä pitkiä matkoja. Saa nähdä pitääkö mun lupaus nyt:)
Mä laitoin muuten joillekin teille valokuvameiliä; Keijun postilaatikko heitti sen takas mulle? Ei ummarra..? Teillä oli jutuista päätellen kanssa kiva uusi vuosi. Niin; tänä vuonna susta tulee sitten äiti!!!! Ihanaa!!!!

Pistin kuvaterkkuja tulemaan! Toivottavasti tulee perille.

Joo, kyllä hepot on mullakin Manna sydäntä lähellä. Olen hevostellut ihan pienen pienestä asti. Ensin rattaista käsin ja sitten heti hepojen sekaan kun vähän ikää tuli lisää. Ratsastanut olen koko ajan säännöllisesti ja välillä vähän vähemmän säännöllisesti. Välillä oli oma hepokin. Nyt on taukoa vähän ollut, mutta nyt onkin jo taas kova hinku tallille. Huomenna olis tarkoitus mennä seuraavan kerran.

Keijukainenkin ilmoittautui. Mukavaa. Ja Nasupilla uudet tuulet puhaltaa ulkomailta päin. Eiköhän ne teilläkin asiat paikkansa löydä tavalla tai toisella. Ja tuo ulkomailla asuminen on kyllä sellainen juttu, joka olis toisaalta kiva joskus kokea.

Heissan!

Viikonloppu ja uusi vuosi vilahti nopeaan, en paljon kerinnyt koneelle. Tänään on sitten pitänyt ottaa "graduaikataulua" kiinni ja sainkin tehtyä kaikki proffan haluamat korjaukset. Huh! Nyt taidan laittaa gradun siskolle luettavaksi, se on hyvä pongaamaan kirjotusvirheitä ja muita kummallisuuksia.

UV vaihtui vähän siinä sivussa. Oltiin kyllä kaverin luona kotibileissä, mutta siellä ei ollu kauheesti porukkaa ja viinakaan ei noussu oikeen päähän.. Puolet porukasta lähti kotiin pian puolenyön jälkeen ja ilta meni sitten vain jutteluksi. Ihan jees sillee, mutta toisaalta olis ollu kiva bilettää kunnolla.. Join loppuillasta siis vain vettä, eikä krapulaa juuri ollut. Myöhään meni silti, kotona oltiin puol viis.

Kiitos kuvista. Me ei olla vielä siirrettyä joulukuvia koneelle, ja uutena vuotena ei taidettu ottaa kuvia lainkaan.. Mut ehkä mä saan vielä aikaiseksi. :)

Mäkin muuten yleensä otan lenkille sauvat mukaan. Paljon tehokkaampaa niin. :)

Sanelma, muakin kiinnostaisi ratsastus. Olen joskus nuorempana käynyt vähän ratsastamassa, mutta en ole vielä täällä asuessa saanut aikaiseksi..

Annulle pahoittelut menkoista.. jälleen kerran.. :(

Jeps, mutta nyt tulee Greyn anatomia.. Got to go. :)