Tahkoojat 183

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja molly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ajatellua oli myös uusi sana :) Ootteko tytöt aloittanut aamun terästetyllä glögillä jo vai mitä?

Niin, sen isän kanssa, höh... Otin jo ison askeleen loppukesästä ja soitin mutta ei oikein juteltu asioita läpi eikä olla nähty, eikä isä ole soittanut takaisin, niin se on vähän nyt jäänyt. Harmillista kyllä. En koskaan uskonut (eikä uskonut kukaan muukaan joka meidät, minut ja isäni, tuntee) että me ei joskus oltaisikaan väleissä. Ihan outoa.

No joo. Toivotanpa minäkin nyt puolestani naisille hyvää joulua rakkaiden parissa ja tietysti upeata uutta vuotta! Kiva Manna kun roikut täällä sitten mun seurana :) Mä kiitän teitä kuluneesta vuodesta sitten vasta lähempänä, tuntuu niin tyhmältä nyt jo sitä tehdä kun en ole poistumassa linjoilta mihinkään pitkäksi aikaa, vaan täällä höpöttelen.

Joko Nasuppi lähti joulunviettoon? Entä Vippe, milloin teillä oli lähtö?

Kiitos Manna, jos kuullostan rauhalliselta ja järkevältä :-) (alun pienen paniikin jälkeen :)
Ajankohta tuntuu nyt todellakin oikealta vuosien tahkoomisesta huolimatta ja ehkä siksi sitä on sellainen aikas tyyni fiilinki.

Lähden tänään varmaankin aikaisemmin kotiin joten kiitän lämpimästi teitä kaikkia tästä vuodesta, ihanasta seurasta ja vertaistuesta, toivokaamme ensi vuonna tähtihetkiä kaikille!!
Nauttikaa joulun ajasta!

p.s. Oon kansa torstaina töissä eli kiva jos on seuraa =)

Helou!
Ei ollut tänään vielä virallinen jättöpäivä, nyt vasta jätin toiselle ohjaajalle luettavaksi. Jouluen pyhien jälkeen saan häneltä kommentit, ja sit niiden korjausten jälkeen jätän graduni 10.1. Kiitos vain onnitteluista vaikkakin hieman etukäteen.. :) Mutta tosiaan mulla oli tää perjantai sillee määräpäivä, että sain oman ohjaajani korjaukset ym. tehtyä (joissa menikin yllättävästi aikaa!) ja nyt se on kyl tavallaan valmis. Mutta kolmen viikon päästä siis virallisesti jätän sen.

Huh, tää viikko on ollu yhtä huisketta, kun on pitäny joulushoppailuja tehdä ja muuta..

Me mennään huomenna mun perheen luo viettämään "pikkujoulua", siskon perhe tulee kans sinne. Sunnuntaina jatketaan matkaa kohti anoppilaa. Siellä ollaan varmaan torstaihin. Meillä molempien vanhemmat yhdessä. Tsemppiä Gissa ja Molly isienne kanssa. :( Kurjia tommoset..

No, pitää mennä peseen pyykkiä ja muuta, on viikon aikana jääny kämppä ihan retuperälle, kun otin loppukirin. Illalla vielä mennää syömään yhen pariskunnan kanssa.

Oikein ihanaa joulua teille kaikille ihanaisille!!!!! :)

No mä onnittelen Vippeä sitten vasta kun on se viralllinen hetki ;)
Aikamoista hulinaa sun viikkos, tiedän tollaisen tunteen. Täällä sain vikat työt tehtyä ja nyt kotiin nauttimaan terästettyä glögiä. Kämppä on kuin pommin jäljiltä mut ehkä sitä vois katsoa sit vaikka huomenna jos siltä tuntuu..

Hyvää Joulua Kaikille ja toivotan varuiksi jo hyvää Uutta Vuottakin jos en sitä ennen käy täällä..

Iltaa,

Kyllä mä varmaan jouluna olen jo täydessä terässä, olen nimittäin viettänyt tämän viimeisimmän sairaslomapäiväni viimeisiä joululahjaostoksia tehden, hyi mua... Olo on jo tosi hyvä, en varmaan ole ikinä päässyt näin vähällä flunssan kanssa, ihme juttu, kun en ole mitään lääkettäkään ottanut. No, hyvä näin.

Mollylle ja Gissalle tsemppiä vaikeisiin isi-tilanteisiin, kuulostaa ikävältä. Toivottavasti solmut selviää jossain vaiheessa. Itse olen myös ollut aina enemmän iskän tyttö ja olisi vaikea kuvitella, etten olisi hänen kanssaan väleissä. Tosin meidän isukki onkin kyllä niin rauhallinen tapaus, että en muista hänen koskaan edes suuttuneen, olen kuulemma häneen tullut luonteeni puolesta;) Äiti ja pikkusisko ovatkin sitten tempperamenttisempia ja äidin kanssa olen ottanut yhteenkin, mutta ei mitään pidempiaikaisia välirikkoja. Parinsadan kilsan välimatka on tehnyt hyvää, ei tule niin helposti sanaharkkaa, kun harvemmin nähdään;)

Huomenna olisi vielä edessä kodin siivous ja viimeisien joulukoristeiden viritys. Sunnuntaina voi sitten jo nautiskella.

Oikein tunnelmallista joulua kaikille ihanaisille tahkoojille!

Iltaa naisille!!

Mä olen nyt ihan pihalla teidän jutuista, kun en oikein saa töissä käytyä täällä. Ehkä sitten paremmin, kun voin julkistaa raskauden, eipä tarvii sitten salailla missä keskustelee :)

Kyllä mäkin olen pistänyt merkille, että Keiju on tosi rauhallinen ja seesteinen raskauden suhteen, Tiitussakin olin huomaavinani samoja piirteitä. Ihanaa ja olen todella kateellinen siitä, siis ihan hyvässä mielessä. Itse en vaan pysty siihen, paitsi hetkittäin. Toisaalta historiakin on aika eri, että ehkä se on sitten siitä syystä. Mulla on muuten joka raskaudessa ollut sellainen olo, että tämä on nyt oikea aika :)

Tosi kurjaa, että Mollylla ei suju isän kanssa :( On tosi ahdistavaa ja jotenkin varjostaa fiiliksiä koko ajan. Toivottavasti jompi kumpi saa tehtyä aloitteen ja saatte suhteen kuntoon.
Mulla sinänsä eri tilanne, että mun isä on ollut aina todella todella vaikea, että sinänsä tässä ei mitään uutta. On vaan niin erikoinen ajatusmaailma ja vaatii hirveän paljon muilta ihmisiltä. Nyt kuitenkin sain, ensimmäisen kerran 30 vuoteen, sen ottamaan pakkia mielipiteestään ja saadaan joulu vietettyä rauhassa. Onneksi on sisko, ei näitä perheen sisäisiä juttuja kukaan ulkopuolinen voi koskaan ymmärtää :)

Anteeksi, nyt jäi monen tärkeät asiat kommentoimatta, mies kuitenkin vaatii mua tv:n ääreen, joten pakko mennä!

Aivan ihanaa Joulua kaikille teille rakkaat tahkoojat!!!!

Pikainen hei. Siltä varalta, etten ehdi ennen mökille lähtöä täällä käymään, niin toivotan lämmintä ja tunnelmallista joulua kaikille Tahkoojille!

Palailen ensi viikon lopulla koneelle, sitten taas enemmän tarinaa :)

Aih, meillä on alkanut joululoma ihanasti, kävin eilen kunnon hikijumpassa, sitten tehtiin ruokaa taas pidemmän kaavan kautta ja nautittiin lasilliset viiniä ja jälkkäriks da capon kanssa portviiniä. Himmailtiin kotona, minä välillä koneella ja mies telkkarin ääressä ja sit vaan otettiin oikein rauhallisesti, luettiin kirjaa ja valvottiin. Minkähän ihmeen takia jouluun ja joulunaikaan kuuluu niin vahvasti tuo valvominen :) Ehkä se on sitä kun on vähän piemmät vapaat tiedossa ja saa nukkua aamulla. Voi ihan huoletta rytmittää vuorokauden loma-modelle.

Gissa, aivan! Onneksi on sisko! :) Aina kun siskon kanssa tavataan niin ensimmäinen tunti menee perheselvittelyihin ja lopuksi nauretaan vääränä, imitoidaan äitiä, ihmetellään muita sukulaisia jne.

Hyvä, että Tiitu on jo päässyt flunssasta. Mun yksi äitikaveri sanoi raskaana olevalle ystävälleni joka pelkäsi flunssatartuntaa taannoin, että älä huoli, raskaana ei flunssat vaivaa? En sit tiedä.

Keijutyttö se on rauhallista jalat maassa-sorttia. Se tuli todistettua kun tavattiinkin :) Ihanan rauhallinen ja rento. Eikä Tiitukaan turhia hötkyile mitä täältä "tunnetaan", ja mun mielestä Gissa sinäkin vaikutat kyllä kylmähermoiselta ja rautaiselta naiselta!

Hehee, mä taisin aiheuttaa tämän Vippen gradusekoilun, jostain vaan muistin väärin. Kaipa tämä perjantai (yhtenä välietappina) oli iskostunut mieleen. Onneksi kerkesin kuin kerkesinkin kuitenkin eilen jo vähän itsekseni skoolailemaan ;)

Kiva jos Keijukin on ensiviikolla linjoilla, ja ihanaa jos et meitä kokonaan jätä raskaudesta huolimatta :) Toivottavasti muutkin ehditte jossain vaiheessa päivitellä kuulumisia vielä tässä ennen vuodenvaihdettakin.

Joulu on "ohi" pikapuoliin ja huomenna taas arki. Niin nämä pyhät vain meni mukavasti oleillen, syöden jne. Perjantaina saatiin jo vieraita ja siitä asti ollaan oltu enemmän tai vähemmän lähisuvun kesken; viimeinen jouluvieras lähtee pian. Aatto meni aika nopeasti; aamusta tehtiin viimeiset valmistelut ruuan suhteen, sitten haudoille, saunaan ja sitten syötiin piitkän kaavan mukaan. Alkuruuat oli jo niin ihania, että niistä tuli nopeasti kylläiseksi. Kinkkua meni alas yksi siivu; ei oikein mun juttu. Mutta mätiä on syöty sitäkin enemmän..Ja punkkua ja glögiä joka välissä ;) Sain kivoja lahjoja; kaikki jokseenkin tarpeellisia ja käyttöön meneviä. Mieheltä ihanan rannekorun muunmuassa, mikä killuu kädessä :) Aattona tuli oltua vielä miehen suvun luona yli puoleenyöhön ja muutenkin tullut valvottua. Niinkuin Mollykin :)
Jouluaaton "kruunasi" menkat ja kierroksi tuli hävettävät 19 vrk; pikkasen on sekaisin kierto taas. Olen ollut ihan jumalattoman kipeä lähes siitä asti ja Buranan voimalla olen jaksanut. Nyt helpottaa vasta. Kummallista. Ja kyllä otti päähän, lähinnä siis vain se, että kierto on niin lyhyt; tiesin kyllä, että menkat tulee. No, se siitä.
Mitenkäs muilla on joulu mennyt? Oliko Nasupin mökkijoulussa lunta, kun täällä ei ole ollut :( ?

Juu sitä lunta ei tosiaan näkynyt meidänkään joulussa ;) Oliko kenelläkään meistä valkoinen joulu? Muuten on kyllä mennyt ihan mukavasti, rauhallisesti. Ahh, minäkin hehkutan alkupaloja kuten Manna. Kalapainotteisia ja aperitiiviksi valkoinen glögi jäillä, on muuten namia! Kinkkua en syönyt yhtään, kalkkunan filettä pari palaa. Mä tykkään porkkanalaatikosta, lantusta en kyllä välitä. Ja ihania lahjoja tuli, paljon suomalaista "disainia" iittalaa, marimekkoa, musiikkia, kirja jne. Ostettiin miehen kanssa itsellemme yhteinen joululahja, iPodiin kaiuttimet. Ja sain lahjakortin myös. Loput säästöt menee seuraavaan hoitoon. Huomenna menenkin lääkärin juttusille.

Blaah, en mennyt aattona saunaan kun kroppa teki temput. Menkat oli jo loppunut edellisenä iltana, mutta eiköhän aattona (kp4) ruokailun jälkeen yhtäkkiä alkanut kohtu supistamaan ja hirvee tulva kirkkaanpunaista verta ja hyytymiä :/ Mies epäili heti että jotain kiinnittymisyritystä olisi ollut tässä kierrossa, mä kun tunsin samanlaista vihlovaa kipua tuolilta noustessa tietyssä vaiheessa tätä kiertoa, aivan kuten ivf-plussakierrossakin. Mene ja tiedä.

Harmi Manna sitä sunkin kiertoa :/ Mutta, ivf/icisi:ssä sun lyhyt luomukierto ei haittaa, sellaiset ongelmat kun ohitetaan siinä. Äkkiä tämä aika menee, pian on sekin edessä. Näitkö muuten jouluna sitä meidän yhteistä tuttua? Mä olen nähnyt siitä unta aina silloin tällöin siitä asti kun tajuttiin yhteinen tekijä :)

Mitäs muut likat?

Ai niin, piti muistaa kertoa sekin (jatkostooria) että isän kanssa juteltiin jouluaattona kun hän katkaisi hiljaiselon ennenkuin minä ehdin sen tehdä. Tuntuu hyvältä.

Huomenta!
Meidän jouluun myös syömistä, löhöilyä ja laiskottelua. Eilen oli jo vähän käytävä lenkillä vaikkakin täälläpäin satoi melkein kaatamalla. Mukava jouluilma. Lahjaksi sain myös iittalan astioita, kylpytakin yms.
Nyt onneksi vielä lomaa jäljellä, vasta ens viikolla töihin. Harmi Manna ja molly menkoista. Mä odottelen menkkoja alkavaksi ens viikolle. Sitten soitan taas lääkärille ja katotaan sitten. Meettekö ale-ostoksille? Meidän aleostos on varmaan pesukone, vanha nimittäin levis joulun aikaan.

Hello ja huomenta! Täällähän onkin ollut jo porukkaa joulun jälkeen, kiva! Mä oon tosiaan tän päivän töissä ja sitten on taas vapaata. Vähän hassua mutta mieskin on tänään töissä joten samapa tuo.

Teidän joulunvietot kuullosti oikein mukavilta. Saman kaavan mukaan meilläkin, isolla poppoolla oltiin aattona, aamulla haudoille, puuro ja sauna meillä kotona ja sit mun vanhempien luo jossa syötiin, pelattiin lautapelejä ja fiilisteltiin katsellen vanhoja dioja 70-luvulta :-) Kuteet ja kampaukset, oh yes.
Myöhään meni meilläkin, vähän ennen kahta vasta nukkumaan. Muut pyhät oltiin miehen kans kotona ihan rauhassa. Eilen kävi mun sisko miehensä kanssa illalla.

Voi kiitos Molly. Kyllä olet itsekin ihanan rento ja tosi suloinen :-)

Manna, on sulla tosiaan ollut lyhyt kierto. Mulla oli aikanaan laparoskopian jälkeen kierrot 18-22 pv joka tuntui kyllä oudolta. Mutta kuten Molly sanoikin, ei se noissa isommissa hoidoissa haittaa, siinä kierto on kummiskin keinotekoinen.

Gissa, naulan kantaan tosta rentoudesta raskauden aikana. Mä en just siksi osaa oikein pelätä mitään kun ei ole mistään kokemusta. Sun tilanteessa varmaan hyppäisin ultrassa viikoittain! Eli hyvä jos pystyt relaamaan edes ajoittain :)

Mukavia välipäiviä kaikille!

Huomenta!!

Kiva, että täällä on jo juttuja! Meidän joulu meni suht mukavasti. Onnellisesta olotilasta huolimatta oli aika kärttyinen ja vähän huonoilla fiiliksillä miehen kanssa. Olin taas kipeä, suu tulehtunut ja migreeniä jne, joten johtui varmaan siitä. Olin tosi hermona siitä isän kuviosta jne. Nyt kuitenkin ollaan jo hyvissä väleissä. Pukki toi taas paljon lahjoja, esim. astioita, kosmetiikkaa jne. Miehen kanssa ei ekaa kertaa ostettu toisillemme mitään, kun päätettiin, että tämä yksi lahja riittää meille mainiosti. Isän kanssa meni tosi hyvin, siitä olen tyytyväinen. Kiva kuulla, että Mollyllakin tilanne paranemaan päin!!

Mä en osta alesta varmaan mitään, en ainakaan vaatteita :/ Katsotaan nyt, jos eksyn johonkin sisustuskauppaan, ehkä sitten tulee jotain ostettua. Olen ehkä menossa tammikuussa Tukholmaan, eiköhän siellä tule sitten shoppailtua.

Annulla taisi levitä vaatteiden pesukone, meidän mutsilla hajosi astianpesukone ja tietysti sitten aattona :/ Pesi sitten koko joulupäivän aamun edellisen illan tiskejä. No, käyvät tänään ostamassa uuden, mutta miten onnistuukin aina hajoamaan huonolla hetkellä :)
Meillä tuli wc-tankki täyteen joulun aikana ja tosiaan tuli vähän haittaakin siitä, kun mies ei käynyt moneen päivään kellarissa. Nousee nimittäin kellarin viemäristä ylöspäin, kun täyttyy :) Tosi ihanaa ja meni siinä samassa vähän pellettiä käyttökelvottomaksi, meillä siis pellettilämmitys. Mä en ole kellarissa käynyt, enkä varmaan käykään ihan vähään aikaan. Sori, tiedän että on ällöttävä aihe :/

Täällä on ihanan rauhallista, takana ei istu ketään, joten mä saan rauhassa kirjoitellla!! Töitä ois myös hirveästi, toivottavasti alkaa nekin kiinnostamaan jossain vaiheessa. Niin ja sorruin pizzan kimppatilaukseen :(

Niin ja vielä jäi tuo Mollyn vuoto... kuulosti kyllä oudolta munkin mielestä, eikä mulla ole koskaan ollut niitä ylösnousuvihlaisuja, muulloin kuin raskauksissa. Et sitten testannut kuitenkaan?

Mannan kierto kiusaa taas, ei ole kivaa :(

Ihanaa arki; ja mulla loma edelleen...Nukuin piiitkään, kun mies lähti töihin. Kaikilla Joulu siis ssujumut hyvin. Päällimmäisenä jäi mieleen, että gissa ja Molly ovat saaneet isäsuhdetta paremmaksi. Tosi mukava kuulla. Varmasti oli helpompi viettää joulunaikaa, kun sellainen asia hiukan aukesi:)

Voih gissa, voin kuvitella tuon kellari-tilanteen :S Ei kuulosta kovin mukavalle paikalle nyt. Ja tietenkin Jouluna sattuu kaikkea tollasta..Ps. mekin syötiin jo eilen pizzaa. Jouluruoka tökkii..

Olipas Molly kumma juttu toi sun vuoto. Varmasti saattaa olla perää tossa miehen päättelyssä; ehkä siellä on ollut läheltä piti-tilanne ja sen vuoksi vuoto tuli noin. Oliko sulla ihan kunnon menkat kuitenkin heti alkuun? Siitä yhteisestä tutusta; en tavannut, mutta hänen vanhemmat kävi meillä aattona :) Ja hänen ex-avokin tapasin vkonloppuna kaupungilla ja juteltiin.
Keiju, noi lapsuus-diat on varmaan ollut tosi ihania. Katsottiin joskus miehen lapsuudesta kaitafilmi, mikä on laitettu dvd:lle, niin hellyttävää. Nyt kuunneltiin jouluna parikin kertaa kasetti, missä olen 2 v ja laulan/höpisen ym. Samassa siskon kanssa yhdessä puhellaan ja vanhemmat "juontaa". Voi että, se oli ihana. Etenkin mun mies oli ihan tippa linssissä myöhemmin, kun sen mielestä se oli niin ihana kuunnella. Ootko muuten Keijukainen tarkka syömisten suhteen, kun näin Jouluna ainakin meillä on paljon kalaa; graavia, silliä, mätiä? Ei ilmeisesti ole odottavan ruokavalioon sopivia? Vai oletko niiden ystävä muutenkaan?
Annullakin pamahtanut pesukone; no, toivottavasti alemyynnistä saa sopivalla hintaa nhyt. Mä uskon, että meillä pamahtaa kaikki kodinkoneet yhtäaikaa, kun ne on kaikki yli 10 vuotta vanhoja ja tietenkin sitten samaan aikaan menevät. Pitäs muuttaa pois ennen sitä :D Kävin muuten kanssa Joulupäivänä ja Tapanina lenkillä; vesikeli oli, mutta pakko oli päästä ottamaan happea ja liikkumaan, oon syönyt hirveesti suklaata...Ällöttää vähän :(
Mitäs vielä? Missä muuten Emmi menee? Ei kuulu ei näy? Miten Nasupin ja Vipsukan Joulu on mennyt?

Uh Gissa, tuo kellari-episodi. Ja se on kyllä Murphyn laki että just pyhien aikaan tapahtuu jotain tuollaista, kuten toikin että astianpesukone hajoaa :/

Manna, mä söin kyllä kylmäsavulohta kun oli ostettu tuoreena kalatiskiltä mutta mätiä en, eikä graavikalaa ollut tarjollakaan. Sillin ystävä en ole koskaan ollutkaan :)
Mutta muuten kylmät kalat on mun mielestä oikeastaan sitä parasta jouluruokaa.

Suklaasta, että mua oikein harmitti eilen kun oli ihanaa istua sohvannurkassa ja lukea kirjaa ja olis ollut ihanaa napsia konvehteja samalla mutta kun mä en ole vieläkään päässyt tästä suklaa-ällötyksestäni :( Oikein otti päähän! Väkisin söin muutaman konvehdin joulun kunniaksi mutta ei maistunut. Punaviiniä maistoin toissapäivänä hiukan mutta jotenkin alkoi ihan päässä pyörimään se yksi huikka. Taidan kuvitella :D

Ai niin, kurjaa Gissa toi sun sairastelu, migreenit ja muut :( Toivottavasti paranet pian ja saat nauttia raskausajastasi terveenä!
Hyvä kuitenkin että isän kanssa on paremmat välit, kuten Mollyllakin.

Voi auts Gissa tuota Mister Murphyä :/ Ja aika tyypillistä sekin, että piti sitten jouluna vähän sairastaakin, toivottavasti pääsit migreenistä ja suukin on rauhoittunut. Onko se sitä herpestä taas? Vai menikö se välillä pois? Tosi inhottavaa, hui, pois pois. Niin ja tosiaan mä en testannut missään vaiheessa. Menkat oli kuitenkin muuten ihan normaalit kp1-3.

Ihanat noi filmit ja nauhoitukset Manna ja Keiju :) Mä muistan, että pienenä siskon kanssa nauhoitettiin kans kasetille vaikka mitä juontoja yms. mutta mä en usko, että meillä on niitä missään tallella. Tosi harmi.

Hei, mä kävin tänään lääkärissä. Tuntuupa taas konkreettiselta kaikki kun on uudet suunnitelmat. Hoito oltaisi voitu aloittaa jo tästä kierrosta mutta päätettiin miehen kanssa, että seuraavasta sitten. Eli kun seuraavat menkat alkaa niin popsin e-pillereitä parisen viikkoa että hormonitoiminta tasoittuu (vähän lyhyemmällä kaavalla kuin viimeksi jolloin piti ottaa huomioon klinikan kesätauko), sitten ajetaan toiminta alas, on taas piikit ja tutut systeemit. Helmikuun loppupuolella olisi kai sitten siirto näillä näkymin. Niin ja lääkkeet ostan ennakkoon nyt ennen 1.1.2008. Katsotaan sit mitä kela sanoo, pitäkää peukut että saan ne korvattua. Huh, iso osa loppusummaa ne kyllä on.

heissan ja hyvää joulun jälkeistä elämää! Juuh hengissä ollaan,vähän ollut hiljaiseloa..meillä on noi muuttohommat päällä..ja loppiaisen jälkeen päästään lopulta muuttamaan. Eli siivousta tietää..Plus että meillä kuopus mursi jalkansa, joten kipsijalkanen vielä hoidettavana. Viikon päästä pitäis kipsistä päästä eroon..onneks! Tuli ylimääräinen palkaton loma tähän joulun aikaan, ja oikeesti ihan mukava, saapi vähän täällä pakkailla.
Vai on joulun aika sekottanut Mannan hormoonit? Sama täällä..Mulla alko "tuhrut" tossa kp 23 aikaan ja edelleen jatkuvat..eli tiputtelee silloin tällöin. Ja nyt mennään jo kp 29. Ja mun kierrot on sen 26 pvää..Aivan kypsää, ei muuta kun gynelle aikaa..Joka taas todennäköisesti sanoo, ettei mitään vikaa..PLÄÄH!
Huh mitäpä muuta..Ai niin mitäs uudenvuodensuunnitelmia ja lupauksia tiedossa? Me lähetään mökkeilemään yhden ystäväperheen kanssa lauantaina ja jatketaan toiselle vuodelle. Ja paheita, kun ei oo niin eipä tarvii lupauksia uudellevuodelle tehdä................No joo.........