Tahkoojat 160

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gissa

Vieras
Nimimerkki, naisen/miehen ikä, yritystä alkaen, mahdolliset hoidot
Annu78, 28/38, kesä -04
Gissa, 30/32, yritystä 08/03, IVF/ICSI
Emmi06, 32/33, 10/05 (kaks lasta -00 ja -01), inssit 04/07 ja 05/07
Kastehelmi, 31/32, ei aktiivista yritystä tällä hetkellä
Keijukainen, 33/29, 9/04
Larek, 28/38, yritystä 03/06 laparoskopia 11/06
Manna, 31/31, yritystä 08/04
Molly, 31/34, 8/04, IVF tulossa syksyllä
Peppi_82, 24/29, kesä -04
Sanelma, 31/36, 9/04, 2xIUI, IVF/ICSI tulossa keväällä
Tiitu 34/34, yli 3 v, kaksi inssiä tehty, ei plussaa koskaan
Vippe, 30/31, yritystä 08/04, lapa 03/06, ensimmäinen inssi 05/07

Voi voi, Tiitulle pikaista paranemista! Inhottava tauti, korkea kuume on jotain hirveää, varsinkin kun se jatkuu päivästä toiseen niin että päässä aivan humisee. Onneksi sait nyt lääkkeet ja saikkua, saat rauhassa parannella!

Kastiksella tarttui heti Jamien kirja mukaan, hih! Kiva kun löysit tarjouksesta. Mekään ei orjallisesti mitään ohjeita oikeestaan seurata, vaan sovelletaan oman maun mukaan. Mutta Jamien kirjoista saa kyllä tosi hyviä uusia idiksiä! Ihania tuoreita yrttejä niissä usein ja timjamista onkin tullut meidän vakkarilisä moneen lihaisaan ruokaan (esim. chorizon tai salamin kanssa, pihvit, tuliset tomaattikastikkeet)...

Keiju, kiitos fotoista :) Kisulit oli ihania. Ja se toinen kuva tosi kiva, aivan ihana nähdä yks valloittava typy! ;) Tarttee laittaa vielä postia...

Kaikki viestit jäi edelliseen ketjuun, mitähän kaikkea piti taas kommentoida. Joudun palaamaan asiaan.

Mitä Pepille kuuluu? Annu? Linjoille ilmoittautumaan mars :)

Heipsan!

Tiitulle pikaista paranemista. Poskiontelontulehdus on tosi inha kun on pää ihan pumpulissa pitkään ja kuume vielä päälle. Onneksi saat lepäillä.

Kiva MOlly kun tykkäsit kuvista :-) Kissanpennut on kyllä tosi hellyttäviä vaikka ei varsinaisesti eläinihminen oliskaan. Ja niin toki koiranpennutkin.

Mulla oli eilen se magneettikuvaus eikä ollut kyllä yhtään kamalaa. Sinne putkeen mennään niin vähän matkaa ettei siellä ahdista ja koko homma on ohi varmaan vartissa. Tulokset saan ensi viikolla, pitäkää peukkuja..
Nyt tosin omat murheet tuntuu ihan pieniltä kun luki Riinuskan kuulumisia toiselta puolelta :( Ihan kamalaa.

Kirjoista kun on ollut täällä paljon puhetta niin luen nyt Mende Nazerin ja Damien Lewisin kirjaa "Orja". Kertoo tositarinan ensiksi mainitusta sudanilaisesta tytöstä, joka siepattiin ja myytiin orjaksi. Huh, on aika rankkaa luettavaa pienten tyttöjen ympärileikkauksineen päivineen mutta voin suositella. Aika tajuntaa-avaava.

Gissa, kerros nyt aikataulusta kun menkatkin alkoivat!?

Mulla on tänään lyhyt päivä joten en ehdi enää koneelle...

Keijukainen, mullekin tuo magneettikuvaus on tuttu juttu, tosin selän osalta (silloin olin koko akka siellä putkessa) ja kesti n. 40 min, mutta ei se tosiaan ole yhtään paha rasti. Nyt vain toivotaan, että kaikki on hyvin ja tietysti on, eikös niin?

Lueskelin mielenkiinnosta muita ketjuja ja huh, kylläpä esim. tuossa pikkukakkonen -ketjussa näyttää plussan saaminen tikkuun olevan "helppoa". Kyllähän sitä usein ihmettelee, ettei miksei voi olla normi-hedelmällinen kun ei kerta suurempaa vikaakaan löydy (siis tarkoitan meitä kaikkia ja muitakin, joilla yritys kestää ja kestää).

Hello, kotona taas, tai siis töissä.

Eilinen istuminen otti kyllä tosiaan koville. Maha oli kuin ilmapallo kotiin päästessä ja sitä lähdinkin sitten hoitamaan heti reippaalle 1,5 tunnin sauvakävelylle. Ehdin onneksi aikaisempaan junaan, joten aikaa lenkkiin jäi hyvin. Heti tuli parempi olo. Nyt vaan taas tiukkaa linjaa syömisten kanssa, niin eiköhän se tästä. Pirittakin sai sitten sen pizzansa jota jo maanantaina himoitsi :)

Toivottavasti Tiitu voit jo paremmin. Onko uudesta työpaikasta kuulunut mitään ratkaisua???

Keijukainenkin on selvinnyt magneettikuvista. Hyvä, hyvä ja toivotaan myös suopeita tuloksia.

Toisella puolella oli paljon ikäviä uutisia. Jaksamista sinne puolelle. Elämä heittelee meitä laidasta toiseen ja mukana on vain sinniteltävä.

Nyt täytyy alkaa purkaa täällä töissä parin päivän ruuhkaa, että pääsee taas ylihuomenna hyvillä mielin viikonlopun viettoon. Tänään muuten iltapäivällä selviää sitten meidän IVF:n aikataulu. Raporttia huomenissa.

Helout täältäkin!
Mää oon täällä pienessä flunssassa.. Kävin hetki sitten hakemassa terkkarilta saikkua, ja nyt sitten otan levon kannalta.. kohta siis. :) Tiitulle pikaisia paranemisia kans!

Kävin kans kurkkaamassa toisella puolella. Voi kurjuus sentään, jaksamisia sinne!

Ah, ruuista olitte puhunu lisää. Savulohi on myös mun herkkua. Graavisiika on mun "bravuuri", ah kun se on h-y-v-ä-ä! Pakko on varmaan tota halloumia maistaa, kun se ei maistu ainakaan vuohenjuustolta.. :) Tarvii muistaa sekin kun käydään seuraavan kerran kaupassa.

Jäätelöistä oli kans puhetta. AIno-jäätelöt on kyllä hyviä, kinuski karpalo oli hyvä yhdistelmä ja sit se maito-suklaa oli eri hyvää. Mustikkapiirakkaa en oo maistanu. En oo sitä korvapusti-classiciakaan maistanu (puikko se vissiin on?), ku oon epäilly sitä turhan makeaksi, ja Sande, vahvistit mun epäilyt.. Mää en tykkää kovin makeista jädeistä. Oottekos muuten niitä Totally-puikkoja maistanu? Mää oon mustan, vihreen ja valkoisen, punaista en, ku mansikkajäätelö ei uppoo meikäläiseen. Valkosuklaa oli ihan jees, mutta toi salmiakki oli niin salmiakkinen että huhhuh. Tosi makee myös. Vihree ei ollu myöskää mikään hyvä, omena ei oikeen sovi jäätelöön sekään. Puffet ja murueskimo on mun suosikkeja valion tuuttien ohella. Pommac-mehujää ja vadelmalipsi on myös mun suosikkeja. Manna, tarkoititko niitä tupperwaren puikkomuotteja? Meillä oli sellasia kans kersana. Itelle en oo vielä niitä ostanu, mutta tuoremehusta sais kyllä ihania mehujäitä..

Ainii, Keijulle tosiaan kiitos kisukuvista. Aivan ihania.. Mun vanhemmilla oli joskus kissanpentuja, niin siellä oli kans pari tollasta karvisen väristä. <3

No, menempä sängyn pohjalle. Palaillaan!!

Huomenta.
Sanelman kuulumisia odotellessa!!!! Jännää :)
Keijun tulokset kiinnostaa myös kovasti, mutta pitää vielä hetki odotella. Mulla on kuitenkin vahva usko siihen, että ne ovat hyviä uutisia.
Ahdistaa oikein todella tuo Riinuskan tilanne, edelleen toivottelen jaksamista. Ei kukaan varmaan muista, mutta mulla oli kaksi vuotta sitten vastaava tilanne, kun isä sai sydärin. Mitään toivoa ei annettu ja hän selvisi kuitenkin, mikä oli lääkärillekin suuri ihmetyksen aihe. Ikävä kyllä nuo aivoihin liittyvät asiat ei taida kovin usein positiivisesti yllättää. Mulla kuoli vuodenvaihteessa 2 tuttua todella yllättäen aivoverenvuotoon, kumpikin ns. terveitä ihmisiä, eikä mitään merkkejä ennalta. Toisaalta ehkä parempi niin, tuskin kovin moni haluaisi elää puolikasta elämää tai pahimmassa tapauksessa vihanneksena. Vaikka suru oli suuri, silti toivoin isällekin ennemmin poismenoa, kuin elämistä vajaakykyisenä.

Tästä aiheesta sujuvasti ja tahdikkaasti omaan napaan... eli seurantaultra ensi torstaina, sitten katsellaan onko limakalvo ok. Jos on, niin sulatus (ja toivottavasti siirto!!!) vkolla 23. Pitäkää nyt please peukkuja, että se alkio olisi siirtokelpoinen. En jaksaisi oikeesti enää mitään paskatuuria.

Mäkään en normaalisti ole mikään classic-jäätelöiden ystävä, ovat vähän turhan makeita. Silloin tällöin ne maistuu ja maistoinkin sitä korvapuustimakua, joka oli ihan hyvä. Kesäkuumalla ne on liian makeita, mutta nyt maistuu vielä. Suklaa- ja lakritsijäde mun lemppareita. Ikisuosikki mullakin murueskimo ja nyt viime kesänä löysin kingiksen lakritsijäätelön. Hyvä että löysin, mä kun olen suklaalle allerginen, niin pitää välillä vähän rajoittaa :)

Pitänee aloittaa työt, palailen taas!

Tosiaan ikäviä uutisia plussien puolella :( Riinuskalle minultakin jaksuja.

Ja Sanelma, plaah missä fiiliksissä sait lähteä sinne lääkäriin. Mutta tulehan kertomaan viimeisimmät kuulumiset suunnittelukäynniltä heti kun ehdit.

Hyvä Keiju että se magneettikuvaus meni ok eikä ollut sen isompi juttu. Kaikki on varmasti hyvin, näin täytyy uskoa! Miltä se korva on tuntunut nyt? Onko se ollut kipeä nyt tai oireillut muuten? Oletko kuullut ihan hyvin (oliko se oikea vai vasen) tai onko huimannut tms? Mun mielestä hyvä, että tutkitaan ja voidaan sulkea pois asioita.

Vippelle (ja Tiitulle edelleen) voimia flunssan selättämiseen! Jos haluaa ajatella positiivisesti, niin onneks kuitenkin iski nyt, jos vaikka sitten saisi olla koko kesän terveenä ja vaan nauttia!

Jäätelöistä, naaaamiiii, italialainen gelato on ihan parasta. Ja Ben&Jerrys chocolate fudge brownie! Mitä saa muuten Helsingistäkin nykyään irtojäätelönä, vink vink. Tarvii maistella noita teidän väläyttämiä jätskejä tässä kesän aikana. Vippe, puffet on mun kestosuosikki kans :) Varsinkin se toffee.

Manna ei ollut eilen ehtinyt linjoille ollenkaan vaikka yleensä iltasin kirjoittelee, heti kaipasin kuulumisia. H-hetki lähestyy :) Joko se kappale selvisi?

Gissa, mä pidän ihan kybällä peukkuja sulle viikolla 23, mikä on muuten ihan pian!!!

Sanelman kuulumisia minäkin täällä kärkyn..
Ja Gissalle on peukut pystyssä, se on ilman muuta selvää! Kyllä nyt saisi jo tärpätä, sua on koeteltu jo liiankin kanssa :( Ja muistan isäsi tapauksen, oli kyllä mahtava juttu että selvisi. Todella hyvällä ystävälläni oli sama tilanne muutama vuosi takaperin ja kyllähän se sellaisen pienen pelon jättää.

Molly, kiitos kysymästä, korva on ollut ihan ok, välillä vinkuu. Muuten oon ollut tosi väsynyt, hajamielinen ja muisti on pätkinyt. Laitan sen kyllä tosiaan väsymyksen ja tän erikoisen elämäntilanteen piikkiin (anoppi).
Mutta ensi viikon lopulla saan tulokset ja olette kultaisia kun pidätte peukkuja :)

Tiedän että en saisi teitä eläinrakkaita ihmisiä tälläisella piinata mutta eilen kun oltiin ajamassa anopin kanssa niin nähtiin tietä ylittävä lintuemo poikasineen ja vastaantuleva auto ajoi emon ja yhden poikasen päälle ja kolme pientä poikasta jäivät ihmeissään pyörimään kuolleen emon ympärille. Voi kuulkaa kun mä en kestä ollenkaan...vieläkin tulee kyynelet silmiin kun mietin asiaa. Iso rekka vielä jarrutti niin eikös muutama urpo ohita sieltä takaa ihan täysiä eikä edes koeta jarruttaa. Joskus minä vihaan autoilijoita!!! Mietin pikkuisia koko illan ja toivon sydämestäni että pärjäävät jotenkin keskenänsä :(((
Samoin nähtiin kissa ylittämässä tietä, no se ehti yli mutta autolla ei edes jarruvalo välähtänytkään, mikä ihmisiä vaivaa...????????????
Sorry, oon nyt aika ylikierroksilla asian tähden.

Positiivisempiin asioihin: Vippe, mä tykkään siitä Totally Black-jädestä vaikka on kieltämättä todella salmiakkinen. Valkoista aion myös maistaa, muita en. Ne jo näyttääkin niin keinotekoisilta että voin vaan kuvitella maun..yök.
Ja lakukingis on täälläkin pop, Classiceista en niin välitä. Turhan imeliä myös makuun.
Tuota Ben&Jerrysiä oon kytännyt kans kun oon jossain nähnyt mainoksen ja aikeissa on kyllä testata.

Nonniin, taisi tulla sekavaa sepustusta... :/

Voi pikkuisia linnunpoikia. Itse juuri viime viikolla pysäytin auton kotimatkalla, kun sorsapariskunta oli päättänyt jäädä tonttiostoksille keskelle tietä. Niillä ei ollut mikään kiire pois alta. Mietin jo, että pitääkö mun nousta autosta ulos niitä hätistämään, mutta sitten suostuivat arvokkaasti astelemaan viereiselle kaistalle :)

Mutta sitten asiaan...
Lääkärissä käytiin ja aikataulut on nyt melko hyvin selvillä. Toki voi tulla yllätyksiä, mutta kyllä tuo lääkäri aika hyvin tuntui homman haltsaavan ja ennustajaeukkona toimivan. Ovis oli tapahtunut luultavasti ma-ti, näkyi hyvä keltarauhanen. Munasarjat ja kohtu olivat kaikin puolin nätit ja kunnossa. Hoito etenee nyt seuraavasti:
Su 27.5. jarrupiikki
Vuoto viikolla 23
Nollaultra 12.6. klo 9.45 ja pistelyt alkaa
Kontrolliultra luultavasti keskiviikkona 20.6.
Viikolla 26 punkito (ma) ja siirto.
Näin siis edetään, jos kaikki hyvin menee. Lääkäri kehoitti jatkamaan normaalia elämää ja siihen tietysti pyrinkin. Kuumia aaltoja voi tuosta jarrusta tulla, mutta vielä ei pitäis muuten oireilla. Painonpudotustakin (-7,5 kg!!) saa jatkaa samalla tempolla viikon 24 pistelyihin asti, sitten pitää liikuntaa höllätä. Että näillä eväillä kohti kesää.

Gissalle vielä peukut niin tanassa kuin mahdollista. Jotenkin on sellainen vilpitön tunne, että teidän pitäisi onni kohdata ennen meitä. Se olisi oikeus ja kohtuus.

Sanelma, hinoa kun on noin selvät sävelet hoidon suhteen! Toivottavasti kaikki etenee mallillaan ja ennenkaikkea että lopputulos olis se mikä pitääkin.
Mä jännitän kans noita kaikkia sivuoireita, helpottavaa sitten seurata mitä oireita sulle tulee vaikka toki kaikki onkin yksilöllistä.
Tuliko hyvä fiilis lääkärissä käynnistä?

Joo, fiilis on ihan hyvä. Lääkäri tuntuu kyllä tosi asiantuntevalta ja se herättää luottamusta. Eikä ainakaan vielä mitään mielialanmuutosta "neuroottisuuteen" ole havaittavissa. No kyllä se hälyyttävää oliskin, jos nyt jo nuppi tutisis :)

Huomenta.
Hinolta ja selviltä kuulostavat Sanelman sävelmät. Toivotaan, että toi on eka ja vika hoito jonka joudutte käymään. Vaikka varmaan pitäisi asennoitua niin, että eka hoito on koehoito eikä sillä aina saada parhaita tuloksia (jos siis ajattelee realistisesti). Mä en tiennytkään, että sä olet pudottanut noin paljon painoa. Hinoa. Oliko sulla alkujaan ekstraa vai muutenko oot vain liikkunut paljon?

Gissalle toivotaan tietysti peukkuja oikein urakalla. Kyllä olis jo kohtuudella sun vuoro. Tietysti olisi kaikkien vuoro, mutta sua on koeteltu ihan urakalla.

Keijukainen, ikävältä kuulostaa toi sun näkemä tilanne, mutta paljon autoilevana täytyy sanoa, että usein niitä eläimiä ei ehdi yksinkertaisesti näkemään, esim. siis joku täysiä takasuunnasta alle juokseva orava jne. Ei niille aina vain voi mitään. Ja joskus, jos takana on esim. rekka tai muita autoja, ei passaa tehdä mitään äkkijärrutuksia, koska sitten on ehkä pelastettu yksi orava, mutta omassa takakontissa saattaa olla rekka ja omat niskat riekaleina. Elämän kylmiä valintoja :(

Hinoa Sanelma :) Kuullostaa oikein hyvältä. Kesäplussat olisi paikallaan, sekä Gissalle että sinulle! Ja muillekin tietysti.

Surullinen tuo Keijun kertoma tarina linnunpoikasista :( Ja inhottava se korvan vinkuna. Mulla tosiaan vähän samanlaista vaivaa, taidan itekin käydä pian jollain erikoislääkärillä. Oireista, mua vähän pelottaa sellaiset krempat jotka ei kuulu asiaan normaalisti, alan joskus miettimään ihan kauheita riippuen vähän mielitilasta muutenkin. Sitten taas esim. lapsettomuushoidoista ja hormooneista johtuvia oireita kestän mielestäni tosi hyvin, kun tietää mistä ne johtuu ja että ne on ohimeneviä ja tod.näk. loppuu heti samantien kun ottaa viimeisen tabun.

Nyt Kastis sanon sen verran että se rekka näki tiput jo kaukaa ja hiljensi HYVISSÄ ajoin kun oli pitkä suora edessä. Ei siinä mitään äkkijarrutuksia kukaan tehnyt, siellä vaan höyrypäillä rekan takana oli olevinaan niin kamala kiire ettei vauhtia ehtinyt muka hiljentaa. Onhan se selvä että jos rekka edessä hidastaa vauhtia, edessä on jotain. Siellä voi olla onnettomuus, hirvi tai mitä tahansa. Täytyy kyllä nuppi tutista (Sanelmaa lainatakseni) takanaolevilla että siinä tilanteessa lähtee hullunlailla ohittamaan, siinä voi olla omakin henki vaarassa.
Ymmärrän ettei aina voi tehdä mitään mutta kyllä se on totta että ihmeellisen välinpitämättömiä ihmisiä tuolla liikenteessä näkee.

Oikein toimit Sanelma kun pysäytit sorsapariskunnan nähdessäsi. Olisivatpa kaikki samanlaisia :)
Ja tosi hoikka olet kyllä!

Ylimääräistä oli taas kertynyt pudotettavaksi. Edellisen kerran painoin tämän verran häitteni aikaan eli n. 3,5 vuotta sitten. Mulla on paha tapa retkahtaa aina ja paino hiipii takaisin ihan varkain. Sitten tarvitsen aina jonkun kunnon motivaattorin, että saan painon nousun poikki ja lopulta laskuun. Nyt se oli nää hoidot ja mahdollinen raskaus. Aattelin ihan omaa parastani, että kestäis sitten polvet. :) Mikään laiheliini en ole vieläkään, eikä musta sellaista koskaan tulekaan. Vielä sais lähteä pari kiloa, niin sitten olisin tosi tyytyväinen. Lisäksi kun vielä sais syömis- ja liikkumistottumuksensa muutettua loppuelämäksi, niin kaikki olis täydellistä.

Tsempit Aniliinille toiselle puolelle. Sulla tais olla menossa sama operaatio :)

Iisisti Keijukainen, luin unihiekat silmissä sun jutun huonosti. En siis käsittänyt hommaa ollenkaan noin. Joo, jos rekka hiljentää niin usein edessä on jotain ja siitä ei pitäis ihan heti lähteä ohi pyrkimään. Itse oon huomannut, että n. 45v ja siitä eteenpäin miehet, ns. hatut, ovat liikenteessä pahimpia ja kauhea kiire jonnekin koko ajan. Mistä lie miesten vaihdevuosista kärsivät.

Tarkoitin siis lähinnä yleisesti, kun kirjoitit että "joskus vihaat autoilijoita" että ei sieltä AINA näe kaikkia tilanteita ja joskus joutuu itse punnitsemaan että ottaako rekan takakonttiin vai ajaako vaan.

Keiju, yyyyyyyyyyyyyyyyyyy, mää en olisi halunnu kuulla tuota tilannetta.. Voi niitä pieniä poikasia.. :( :( Ihan kamalaa.

Itseasiassa gissa mäkin muistan sun isän tilanteen. (Aloitin tahkoojataustailun pari vuotta sitten, tosin välillä pidin taukoa..) mutta kuitenkin, tosi hienoa että isäsi selvisi siitä, ja on ilmeisesti voinut nyt ihan hyvin sen jälkeen. Peukut on pystyssä, että alkio selvityyy sulatuksesta!! Nyt on tein vuoro!!!

Sanelmalla on selvät sävelet hoitojen suhteen. Peukut on täälläkin pystyssä, että kaikki menee hyvin ja plussaat gissan imussa.. :) Ja hyvin oot saanu pudotettua painoa! Määkin oon tässä keväällä yrittäny vähän kiinteytyä, mutta painoo ei oo lähteny ku kilo. Toivottavasti läski on muuttunu lihaksiksi.. vaikka 4kg pitäis pudottaa, että olisin samankokoinen ku naimisiin mennessä viis vuotta sitten..

Keijulle kans tsemit, eiköhän sieltä magneettikuvauksesta ihan hyvät tulokset tule!!

Ah, clocolate fudge brownie kuulostaa just mun jäätelöltä.. Jenkeissä käydessä tulee just jotain tollasia syötyä. Muutenkin brownie+jäätelö on mun suurta herkkua, mitä ei kylläkään kovin usein tuu tehtyä... Syön nimittäin yksinäni sellaisen vuuallisen.. hehehhe. Italialaisista jädeistä tykkään lähinnä sorbeteista. Roomassa käydessä tuli kyllä poikettua joka päivä kaksikin kertaa sorbetilla.. :) Ja onhan Tampereellakin italialaista jätskiä tarjolla Mustassalahdessa.. Ne tekee sitä ite täällä.

Palataan!

Mulla vähän sama meininki kuin Sanelmalla että painoa vaan meinaa hiipiä takaisin. Isoin pudotus on -9 kg, se tosin lähti ihan itsestään kun lopetin pillerit. Mua ne siis ainakin turvotti huolella. Nyt vapun jälkeen on tullut +2 kg ja sen huomaa vaatteissa. Ainoa vaan, että mulla toi liikkuminen on vanhan vamman kanssa tosi rajoitettua, mulle hyviä lajeja on siis vähän. Joku Pilates kävisi ja aionkin ostaa lähisalille kortin, kunhan duunin liikuntaetu astuu voimaan. En tiedä mikä siinäkin kestää. Uiminen ja joku vesijumppa ois hyvä myös, mutta sitten talvella atooppinen iho sanoo sopimuksen irti. Nyt viikonlopun hieman reippaampi liikunta (pyöräily, pitkät kävelylenkit) tekivät polvelle tepposet eli tollainen omatoiminen liikunta on aika hankala järjestää :(( Pitäis sit katsoa tosi tarkkaan mitä syö, mut kun kaikki on niin hyvää ja itsekuri on pakkasen puolella.. No, ehkä joskus eikä tässä nyt vielä mitään hurjia lukemia mennä, sais vaan olla vähän tiukempi tapaus.. Siis ulkoisesti tiukempi.

Oho, täällä oltiinkin samoihin aikoihin linjalla, en heti huomannu noita teitin viestejä.

Taitaa olla melko yleinen "tauti", että välillä on tiukkaa ja välillä repsahtaa.. Mää oon mestari kans siinä lajissa.. Sitten taas jostain se motivaation puuska iskee.. Syksy on kyllä kaikista pahin. Kesän jälkeen antaa ittensä taas repsahtaa, ja siinä sitten mennää jouluun asti, kunnes taas tammikuussa tulee hirvee tuska vyötäröstä.. Jokohan tänä syksynä tajuais että se on ihan hirvee homma pudottaa ne kilot mitkä siihen vyötärölle saa kerättyä.. Kun sais ton ruokavalion tasapainoon.. Se on tän vuoden projekti. :)

Ja Kastis, Keiju tosiaan sanoi että JOSKUS vihaa autoilijoita. Ei aina pystykään väistämään. :)

Juu, huomasin sen JOSKUS sanan :) Mä oon varmaan aika kylmä, koska tietysti paikalle osuttuna noi eläintilanteet on inhoja, mutta näin etäisesti en oikein osaa ottaa niistä mitään fiiliksiä (tai siis mulle ei vain tule mitään kauheaa surkua). Itseä on tässä viime aikoina harmittanut eläinten alla jäämistä enemmän se, että Hesan keskustassa olevat pienet tietyöt pistävät taksin yms ajamaan jalkakäytävillä ja viime viikon aikana meinasin jäädä n. 3 kertaa auton alle, tosi läheltä menivät. Takana olevan naisen kassi lähti auton mukaan (tosin tippui vähän matkan päähän), mutta kyllä siellä saa tällä hetkellä aika suojattomana vetää.. Ne on ne ammattiautoilijat.. Puuh.

Apua Keiju, mä en yhtään kestä noita juttuja. Kuvailit tilannetta niin elävästi, että mä joudun täällä nieleskelemään... En mäkään mitenkään nätisti aina aja, mutta en ole koskaan onnistunut ajamaan kenenkään/minkään päälle. Toivon todella, että sellaista tilannetta ei tulekaan, mä en vaan kestäisi sitä.

Vitsi, Sanelmallahan lähti vauhdilla liikkeelle. Niin, teillähän ei tainnut olla sitä kesätaukoakaan. Se on kyllä kiva juttu. Onnea nyt kovasti, tsemppaillaan sitten lähempänä lisää :)

Kiitos kaikille tsempeistä, olette kyllä niin ihania :) Sanelma, tiedän mitä tarkoitat, ja kiitos siitä, mutta jos tämä vuorojen mukaan menisi, niin eiköhän meillä molemmilla ois se vuoro jo ollut! Kyllähän täältä ois aika jo jonkun siirtyä toiselle puolelle, eihän siellä ole kohtaan yhtään odottajaa!
Mies on lähiaikoina ollut aika tuskainen tän lapsettomuuden kanssa ja on nyt pari kertaa puhellut siitä adoptiostakin jo, ihan oma-aloitteisesti. Mulla taas on ollut vähän rauhallisempi kausi, jotenkin tuntuu, että otan ensimmäisiä askeleita asian hyväksymiseen. No, voin taas pian tippua korkealta. Kuitenkin, pointti oli se, että mahdollisesti laitetaan kesällä tuo adoptioasia liikkeelle. Siinä menee kuitenkin muutama vuosi, joten pakko ryhtyä toimeen.

En mä tiedä miksi mä tuosta isästä edes mainitsin, tuli vaan jotenkin mieleen ja tajuan hyvin miltä Riinuskasta tuntuu. Sitä ennen ei ois ollut mitään hajua. Tosi kauheita ovat ja pysäyttää kyllä totaalisesti ja pistää tärkeysjärjestyksen uusiksi. Mun isä voi oikein hyvin, joten ei mulla mitään hätää ole!!

Täällä myös ilmoittautuu yksi vyötäröpulla. Pari kiloa on kai pahimmasta tilanteesta lähtenyt, mutta vieläkin saisi lähteä ainakin kuusi. Pitää vaan pikkuhiljaa keventää, mä en lähde mihinkään kuureihin. Hyvä Sanelma!!

Heippa tällekkin puolelle ja kiitos kaikille kannustuksesta ja tsempeistä! Anopin tilanne on ennallaan, suntti otettu pois päästä, muttei reagoi oikeastaan ollenkaan ärsykkeisiin. Hengityskonetta pidetään ilm. max 2 viikkoa, sen aikana pitäisi näkyä muutos suuntaan tai toiseen. Eli edelleen tätä odottelua. Mua vaan pelottaa se, että jos anoppi selviääkin. Koska vamma on niin paha, onko se sitten ihmisen arvoista elämää. Ikää on kuitenkin vasta 53, joten parhaassa (pahimmassa?) tapauksessa eläisi vielä vuosikymmeniä.
Gissa, niin miten se sun isä nykyään voi. Ihan hyvin vai? Onko muuttanut elämäntapojaan sen jälkeen?

Keiju, mä eläinrakkaana en kestä yhtään tommoisia juttuja. Mä oon ehkä sillä lailla kylmä, että mua ei ihmisten kohtalot (esim uutisissa) hetkauta yhtään niin paljon kuin eläinten. Mä ymmärrän kyllä, että aina ei voi väistää, mutta niitäkin k***ipäitä on, jotka ajavat tahallaan yli. En voi tajuta. Mä kerran pysähdyin auton kanssa kun sammakko meni tien yli :) Onneksi ketään ei ollut tulossa takaa... Mulla se refleksi on tullut niin nopeasti kun joku pomppaa tielle, etten edes ehdi katsoa taustapeiliin. Ikäviä juttuja aina. Varsinkin kun tuskin ne lintupikkuiset ilman emoaan pärjää :(

Painonpudotuksesta. Mulla on tapana käydä melkein joka aamu vaakassa, ettei paino pääsisi pahasti nousemaan. Mulla kun sitä taipumusta on, niin helpompi huomata ajoissa kun että jo 5 kiloa olisi paino päässyt pompsahtamaan ylös. Toimii mulla. Painan 1-2kg vähemmän kuin ennen poitsua, joten olen suht tyytyväinen. Vaan ainahan naisella on varaa nipistää pari kiloa, heh.

Keijun korvatuloksia odotellaan ja peukut on pystyssä. Kuten teille kaikille tasapuolisesti näissä tahkousasioissa, tiiätte kyllä.