Tahkoojat 159

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!
Hyvää helatorstaita. Kivaa kun on taas ylimäärästä vapaata. Tosin mulla on kova flunssa että menee tääkin päivä sairastellessa. Olin eilen ja varmaan huomennakin saikulla.
Vuoto alkoi eilen ja kivut oli kyllä ihan sietämättömät. Kävelin vähän aikaa kaksinkerroin ja itkin kivusta. Sitten oli pakko ottaa kaks miranaxia että vähän helpottais. Mä ajattelin mennä huomenna lääkäriin koska alan epäileen ettei sittenkään olisi endoo. Jotenkin nää menkkakivut aina joskus viittais kyllä siihen. Lueskelin eilen netistä endosta ja itkin, oli jotenkin niin tuskainen ja kipee olo. Kävin sitten illalla mun kaverilla, jolla on 5 vee lapsi ja ovat nyt toista yrittäneet vuoden.
Hänen kanssa purettiin vähän tuntoja ja se helpotti.

Helatorstaita täältäkin!

Se oraakkeli oli kyllä oikeesti aika p**seestä. Suhtautui kovin negatiivisesti kaikkiin mun raskaus- ja ivf-kysymyksiin, hmpf! Päätin etten usko sitä ollenkaan. Ööö, no ehkä ihan viisasta juu :)

Toivottavasti Gissa sä nyt saat ne menkat alkamaan ja kerkeet vielä PASiin ennen mahd. kesätaukoa. Ja toivotaan, että tää tuleva PAS on se viimeinen "työ" minkä joudutte tekemään että se h*lvetin oraakkeli olis tyytyväinen ja voisi suoda teille sen plussan ;)

Sanelman metikössä kaikenlaisia eläimiä, vau. Tähän aikaan vuodesta alkaa aina kauheesti tekemään mieli raikkaaseen luontoon, saaristoon meren äärelle, mökille...

Manna, ihanaa, koekampaus :) Onko sulla nyt miten pitkät hiukset? Mä en olisi ikipäivänä laittanut mitään tiaraa, huntua tms silloin kun mentiin naimisiin, mutta nyt on maku muuttunut sen verran että jos puku itsessään olisi yksinkertainen (mistä pidän, ja mikä mun omakin aikoinaan oli) niin varmaan yksinkertaisen tiaran laittaisinkin! Bling bling trendiin sopivaa. Ihanaa, blondina saisin olla oikeen krissemäinen rinsessa :) Suomalaista kappaletta kirkkoon laulettavaksi... musta ei taida olla nyt apua. Olen tosi huono noissa. Vippellä varmaan jotain hyviä ehdotuksia? Kai sä itse tiedät minkä laulat parhaiten :D

Kerro Manna muistakin hääjutuista, sehän taitaa olla aika pian SE päivä!

Mies on työmatkalla, nyyh. Palaa kuitenkin mun synttäreihin mennessä onneksi. Ja kiitos Piritta onnitteluista :) Vielä saan olla 31 noin viikon verran....

Annulle pikaista paranemista flunssasta ja pahoittelut samalla :/

Emmi huhuu.

Nyt kävin Nasupin viestin lukemassa vanhassa ketjussa, tosi kiva kuulla susta. Tulisit nyt enemmän juttusille tänne meidän seuraksi. Ihan samoissa mennään kaikenlaisissa asioissa :) Meillähän tosiaan se ivf kans elokuussa näillä näkymin. Ja olen luvannut itselleni nyt, että yritän pitää pääni kylmänä siihen asti ja kesä olisi tosiaan rauhoitettua aikaa, jos voisi olla miettimättä näitä juttuja. Haleja sinne!

Helatorstaita!

Manna, ei kyllä nyt tuu mieleen mitään (äkkiseltään ainakaan) mitään sellasta "kevyttä" biisiä. Ilmeisesti teillä on vihkipappi melko vapaaluontoinen, kun yleensä ne ei hyväksy mitä tahansa laulua kirkkoon. Auringon lapset taitaa olla semmonen nätti vähän kevyempi biisi, mutta ei se tohon suomirock-genreen oikeen mene.. Eikä oikeen tuu siihen genreen sopivia biisejä. Petri Laaksosen Rakkauden liekki on kyl kans ihku, mutta taitaa olla taas tän sun haluaman tyylin ulkopuolella...

Mulla oli aikoinaan tiara ja huntu, molemmat. Hiukset mulla oli nostettu kokonaan ylös ja tiara oli siinä eessä. Huntu lähti sitten "nutturan" alta. Ah, ihana muistella omia häitään. Mulla oli muuten korsetti (tai korseletti, mikälie) hääpuvun alla. Toimi ihan hyvin (myös hääpuvun riisumisen jälkeen ;)). Rintsikoista tuli mieleen että ootteko kokeillu Unique Bran ihoon kiinnitettäviä "rintsikoita"? Ihan ehdottomat juhlapukujen alle. Niillä saa tämmönen pienirintainenkin tissivaon aikaiseksi.. :) :)

Pikaista paranemista Annu! Kurjaa tommonen flunssa.. Ja sitten vielä noin kivuliaat menkat päälle.. :( Onneksi sulla on "livekaverikin" jonka kanssa purkaa tuntoja. Tuo aina lisähelpotusta.

Sanelmalla on kyllä luonto siellä ihanan lähellä. Mää en oo hirveä nähny ku autosta, ja mäyrätkin on jääny näkemättä.

Buranasta vielä piti sanoa, että parasetamoli ei olis tässä mun tapauksessa ajanut asiaansa, koska piti turvotusta laskea ja estää tulehdustakin..

Mutta nyt pitää mennä. Palataan!

Jou :) Kampaajalla meni pik-kasen aikaa, koska idea oli hakusessa lähinnä mulla. Olin siis melkein 5 tuntia. Onneksi kampaaja on tuttu, tosi kiva ja taitava tyyppi, joka ei tyydy suht hyvään vaan haluaa, että tulee nappikampaus. Kokeiltiin muutamaa ja moneen kertaan ideoitiin ja lopuksi löytyi se mun juttu. Mulla on ihan vaaleat hiukset olkapäille ja otsuri pehmeästi sivulle. Hiukset kootaan (ylä)takaraivolle ja nuttura on kevyt ja hiukset ovat nutturasta auki. Edessä on suora tiara, jossa kaksi riviä ja nutturan alla huntu. Mulle tuli Molly Krisse-olo ja sanoinkin siitä kampaajalle :) On se jännää kuitenkin, miten epävarma on omista valinnoista kuitenkin, kun on niin suuri päivä ja epäröi, että onko kaikki menossa nyt oikein..Lähinnä puku, kimppu ja kampaus; natsaako yhteen. Toivotaan. Ehkä monet morsiamet miettii samoja asioita.

Voih Annua. Joko menkkakivut helpottaa? Entä flunssa? Menkkakivuissa ja menkkasurussa on varmaan aika kamala lukea endojuttuja, koska alkaa tuntua vielä kurjemmalta. Löysitkö jotain uutta tietoa, kun ajattelit, ettei endo olisi kyseessä? Saitko ajan lääkärille? Hyvä, että on juttuseuraa ystävistä.Se auttaa.

Vippe, meidän pappi ei oo mitenkään erityisen vapaamielinen tmv., mutta kirkossamme saa laulaa lauluja, joissa ei loukata uskontoa tai muutoin ne olisi epäsopivia taustoiltaan tai sanoitukseltaan. Monessa ns. kevyemmässä suomirock-kappaleessa on kauniit sanat esim. Apulannan sanoitukset on monesti aika kauniita, vaikka ei ihan heti uskoisi. Toivottavasti löytyisi joku kappale, minkä laulaja (rock-mies) osaisi laulaa :)

Nyt täytyy mennä nukkumaan. 14 tunnin päivä takana.. Huh.

Kiitos lohdutuksista, kyllä ne ainakin helpottaa kummasti. Onneks menkkakivutkin alkaa helpottaa, vuotoa tulee vaan aika runsaasti.
Ihanaa Manna varmasti suunnitella omia häitä vaikka varmasti myös stressaavaa. Taidan myös mennä pehkuihin, tää flunssa vie voimat. Öitä!

Heissan!
Vihdoin pääsin kirjoittamaan. K-viikkona ehdin pikaisesti lukemaan teidän viestit läpi ennen lapsenvahdiksi lähtöä mutten ehtinyt enää kirjoittaa. Lapsenvahtivuoro meni ihan hyvin vaikka se vaippakin meni lopuksi väärinpäin :)
Illalla syötiin kotona hyvin ja otettiin vielä skumppaa mun synttärien kunniaksi.

Eilen oli ihana ilma, nautittiin auringosta. Toiveena oli että tänäänkin paistais niin vois grillata mutta vähän pilvisemmältä näyttää. Eilen juotiin päiväkahvit terdellä ja yks kuiva siideri puoliksi kesän kunniaksi :)

Manna, meillä oli kirkossa kaks laulua, Eino Leinon "Nocturne" ja "Nousee päivä laskee päivä". Aika herkkiä kappaleita ja ehkä sun makuun turhan klassikkoja. Kanttori ja pappi tykkäsi silloin että ei loukkaa kirkon "fiilistä" vaan sopii ihan hyvin. Oli hyvä kun oli musiikkia, virsiä meillä ei ollut ollenkaan kun mun mielestä suomalaiset virret sopii vaan hautajaisiin (sori vaan...).
Huntu oli mulla kans, tiaraa ei. Ja puku tosi yksinkertainen, mä kans tykkään sellaisesta linjasta. Yksinkertainen puku ja pitkä huntu joka mulla lähti ihan pään päältä. Voin joskus niitä hääkuvia laittaa vaikka tonne meiliin, jos haluutte nähdä?? Olis ihanaaa nähdä teidänkin!! Katan ja Sanden hääkuvat onkin jo ihanasti nähty kun menivät naimisiin tässä "Tahkooja-aikana" (Manna...vink vink :))

Kiitos Pirittallekin onnitteluista! Hassua että ajattelit meidän asuvan rivarissa kun oon puhunut niistä yläkerran pojistakin.

Annu, kurjia noi kivut. Voihan kivuliaat menkat olla ilman endoakin mutta asia kannattaa ehdottomasti tutkia. Eikä kannata luottaa siihen että endo näkyis ultrassa, hyvä lääkäri tuntee sen sisätutkimuksessa tai lähinnä viitteitä endoon, lopullisesti se selviää vasta laparoskopiassa. Mulla kyllä kivut helpotti leikkauksen jälkeen, sitä ennen oli just tollasta sun kuvailemaan, lisäksi vielä oksentelin ja r***'loin.

Ah ihanaa, perjantai! Huomenna meen anoppilaan vielä vähän remppaamaan ja viettämään iltapäivää kun mies on töissä.

Manna, loistavaa että kampaajasi on tuollainen ja että saitte ajan kanssa rauhassa suunnitella ja kokeilla vaihtoehtoja. Kuullostaa kyllä tosi hienolta tuo sun tuleva kampaus! Ja kiva kun päädyit siihen tiaraan. Kyllä sitä kerran elämässä täytyy saada olla Krisse :)

Keijua tässä kerkesikin jo kaipailemaan, vaikka pari päivää vaan meni, hassua. Juu, hääkuvia olisi kiva katsella meilissä, hyvä idea! Kiva kun pääsitte Keiju nauttimaan skumpasta synttäreiden kunniaksi, siitä tulee aina vähän juhlafiilistä vaikkei synttäreitään muuten millään ihmeellisellä tavalla viettäisikään.

Hei tytöt, milloin olette lomilla? Siis nyt kesällä. Kuka täällä päivystää milloinkin ja onko minkälaisia lomasuunnitelmia? Itse pidän muutaman viikon heinä-elokuun vaihteessa. Suunnitelmiin kuuluu pidempi matka :) ja mökkeilyä. Aika paljon radioskuggaa varmaankin...

Vippeä häiriköin jatkuvasti ärsyttävillä kysymyksilläni, mutta "miltä nyt tuntuu"? ;) Sulla oli jotkut pilleet viikonloppuna eikö vaan. Pidähän hauskaa! Ja mukavaa viikonloppua muillekin!

Heissan!
Meinkään häissä ei ollu virsiä, ihan vaan sen takia ettei haluttu venyttää tilaisuutta yhtään. Joissain häissä on ollu virsiä, ja on ne ihan ok, jos ei ole saanut lauluesitystä hommattua. Mulla ei oo hääkuvia ollenka diginä, mukava olis kyllä niitä teille näyttää. Kyllä me ollaan joskus mietitty niiden skannausta, mutta on jääny.. Ei oo skanneria itellä, eikä mitenkään helposti saatavillakaan... :(

Kesälomaa pukkaa heinäkuussa. Sillon tulee oltua luultavasti paljon mökillä, joten tää hiljenee ainakin siksi aikaa. Etelänaapuria pidemmälle ei tuu varmaan lähdettyä, kun mökillä on pientä rakennusprojektia, ja siellä menee sit sitä aikaa.

No, ei täällä oo vielä mitään tapahtunut.. Luteaalivaihe on kestänyt jo yli 10 päivää, joten juhlimista jo siinäkin. Se kun on vähän mua mietityttänyt, että jääkö se mulla lyhyeksi, mutta toisaalta oon tullu myös siihen tulokseen, että oon ajatellu oviksen myöhemmäksi kuin se oikeasti on ollu.

Tänään on tosiaan piletystä tiedossa, tapaan vanhoja ystäviäni. Lauantaina on sitten toisella tyttöporukalla illanviettoa.. :) Varmasti tulee olemaan hauskaa, siitä ei ole epäilystäkään. Varsinkin tänään on sellainen porukka liikenteessä, ettei se oo koskaan "pettänyt". Aina on ollu mielettömän hauskaa. :) Mukavaa viikonloppua myös teitille!!

Ihanaa Molly, kun oli kaipaillut :)

Vippe, jännäksi vetää kun ei tuhrut ole alkaneet. Koskas menkkojen ei pitäisi alkaa, maanantainako?

Mulla alkaa kesäloma vähän hassusti, keskellä viikkoa. Meitä kun on niin vähän niin pitää vähän vekslata. Mutta heinäkuusta elokuuhun, aloitan h-kuun ekan viikon jälkeen. Meillä on se Italian reissu ja sitten mennään mökille. Luultavasti tässä järjestyksessä. Ennen reissua mies täyttää pyöreitä joten niitä pitää tietysti juhlistaa :)

Mullakin alkoi pitkästä aikaa menojalka vipattamaan mutta päätin että laitan sen vipattamaan vasta kun kaikki pikkuiset ovat lähteneet meiltä.
Sitten kun käy bilettämässä, toteaa, että nyt voi taas olla pitkän aikaa menemättä :)

Vipelle hauskaa ja vauhdikasta viikonloppua! Ja toki kaikille muillekin :-)

No niin, nyt olitte sitten kaikki saaneet Suvin viestin, joten mistään eriarvoisuudesta ei sitten varmaan ollut kyse. Suvi taisi olla kyllä meistä lähes ainut jolle toisten raskaus- ja odotusajanjuttujen lukeminen teki "pahaa", mikäli muistan oikein..

Oon itse palannut reissusta ja huh, että oli rankkaa, mutta myös kivaa. Hirveä olotila eilen ja tänään pitäisi lähteä vielä jatkamaan tyttöporukassa. Kuolema taitaa korjata huomenna :( Ei vanha enää jaksa. Meidän reissussa jengi skoolasi mun ja miehen häille, odottavat kuulemma kutsua. No, sitä saavat odotella :) Hääjuttuihin en siis osaa ottaa kantaa enkä just tällä hetkellä jaksa edes ajatella (ihan homeessa, vaikka nukuinkin pitkään), koska eivät ole itsellä sydäntä lähellä. Tiesivät myös, että kättärillekin on aika varattu, synnytyspaikkaan tutustumiseen. Voi niitä juttuja. Reissulla yks miehistä kertoi, että heidän ekansa on ivf-lapsi, tokasta hoidosta. Toka oli sit luomuylläri. Että kaikkea sitä lähipiirissäkin on, josta ei edes tiedä.

Kaasusta vielä.. eipä siitä kaasunkäyttötaidosta tarvitse huolissaan olla, kun kaasugrilleissä on ylipaineventtiili eli jos kaasussa ei ole tulta, sulkee venttiili kaasun tulon. Yksinkertaista :)

hei!
Täällä taas viestitulva, kun ei oo koneelle kerinnyt.
Ohoh Kastis! Toisaalta harmi, et näin kävi, mutta toisaalta hyvä tieto, että hedelmöitys on mahdollista. Ja eikös jossain oo sanottu, että keskenmenon jälkeen raskautuminen olisi nopeampaa..Vai muistanko väärin...
Heh..pakkohan munkin oli kävästä tuolla oraakkelin puheilla. Kysyin saanko vauvan? ja oraakkeli vastasi: Kyllä, kunhan siitä ei tule tapa! Saipa päivän naurut..tuskinpa nyt tapaa kuitenkaan, jos ny ees se iltatähti. Toisaalta miehelle heittäny ajatusta toisesta sarjasta..Niin helpolla päästy, kun kaksi tehty putkeen. Ja mehän tota ekaa yritettiin vuosi ja toinen tuli heti. Et ehkä jos se kolmonen joskus saadaan, niin nelonenkin vois tulla (jos putkeen tekee), niin helpommalla. Noh, tää oli taas tällasta ajatusleikkiä. Sais ny eka sen kolmannenkin..
Mä lopetin luget eilisiltana, että eiköhän se täti punainen iske viikonloppuna. Ei kyllä usko riitä tärppiin yhtään, eli en tule tippumaan korkealta. Noi luget tietty antaneet kaikenmaan tuntemuksia, rinnat piukeet ja lämmöt koholla, mutta mutta..Saa nähä kuinka kauan noi menkat antaa odotuttaa tän lugekuurin jälkeen...No toivottavasti Vipellä paremmat fiilikset!
Mullakin on vapaa viikonloppu, joten taitaapi nokka näyttää kohti mökkiä. Jos sää sallii, niin eiköhän sitä huomenna porhalleta tuttavaperheen kanssa mökkitunnelmiin.
Hyvät viikonloput!!!

Taustalta kommentoin Mannalle: meidän häissä bestman lauloi kirkossa: sua vain yli kaiken mä rakastan..oikeelta nimeltään kai Romanssi. Aivan mieletön biisi! Väreet menee selässä kun ajattelenkin sitä. Tosin aika perinteinen ja paljon käytetty, mutta toimi meillä. Ja meilläkään ei ollut virsiä;-).
Keijulle myöhästyneet synttärionnittelut täältäkin!

Moi!
Niin Keijukainen, sullako on ollut tota endoa? Mä sain kahden viikon päähän ajan gynelle ja miehelle varattiin uus simppatesti kesäkuun alkuun. Kyllä tää tästä.
Onko mitään viikonloppusuunnitelmia? Mulla menee aika varmaan pihatöissä; onneksi on luvattu mukavaa ilmaa. Mies on koko viikonlopun töissä. Lomaa vietän juhannuksen jälkeen neljä viikkoa ja ehkä viisi jos ylitöitä jää paljon pitämättä. Lomalla me matkustetaan sinne Lontooseen ja loppuaika varmaan vaan touhutaan kotona, käydään veneilemässä ja tavataan sukulaisia ja tuttavia.

Lauantaita. Raparperi-siideri tässä maistelen :) Päivä mennyt shoppailessa, taas. Käytiin ostamassa saippuakupla-pulloja, kaasolahja, hiukan vaatteita ja kahviteltiin parikin kertaa päivän aikana. Oli tosi plajon porukkaa liikenteessä, kun täällä kotikaupungissa on häppening-viikonloppu. Aurinkokin ehti paistaa iltapäivästä saakka ja nyt painuu pian mailleen.
Keiju, sun häälook kuulosti ihanalle. Voih, kun on olemassa niin paljon ihania morsiamia ja häihin liittyviä juttuja, niin ei oikein osaa päättää. Roosa on meillä ns. värinä ja nyt näyttää siltä, että pionia ei saa sen värisenä, kun täytyy olla just eikä melkein oikee roosa..Nyt siis kimppu ja muutkin kukat vaihtuu toiseen suosikkiin eli hortensiaan. Se on musta ihana kukka myös. Ensvkolla mennään kattoon ja sovittaan sormuksia, ne on silloin vielä puolivalmiit, mutta näämme tekeleet. Jännää! Sun loma Keiju on juts parhaaseen aikaan..Mä oon kateellinen..Mulla alkaa kesäkuun 2.vkolla ja oon 3 vkoa ja elokuussa vielä vkon. Italialia oli yks häämatkavaihtoehto meille, mutta ajankohta menee varaan lokakuulle, niin täytyy katsoo, missä olisi lämmin ja mihin suunnataan, jos suunnataan. Noi teidän kirkkobiisit on kauniit. Mä olen aika avoin kaikille vaihtoehdoille, mutta haluamme sen "tyyliset" musiikkijutut, kuin itse olemme. Naurettiin tänään kaverin kanssa ihan vääränä, kun selattiin suomirock-levyjä hänen luona ja eri vaihtoehtoja mm. Zen Cafelta "Kannattaako tunnustaa jo pettää, kannattaako heti kertoa.." "Sä olet mies, sä olet mies, etkä poika enää" ja sitten Ismo Alangon "Ekstaasiin.." Ja sit me sulhon kanssa tanssittais Ismo Alangon tahtiin ja moshaisin hunnun kanssa! Kyllä olis hääväki ihmeessään kirkossa :D Jotain hiukan erilaista, jos kaivataan..hahhaha!
Vippe, toi on muuten hyvä pointti, ettei ole ollenkaan virsiä. Mä en ollu ajatellut, että vois olla niin, kun oon jotenkin luullu, että se olis "pakko." Mua jännittää se kirkko niin kauheesti, että vois olla hyvä idis jäättä virret pois. Mua jännittää muuten ihan simona sun puolesta. Tuu heti kertoon kaikki tänne, niin ei olla informaatiopimennossa! Toivottavasti teillä oli hauskaa eilen ja jaksat tänään vielä hyvässä jengissä. Hauskaa iltaa siis!!
Kastis, mä oon nyt hiukan blondi, mutta en tajunnut, että kelle on aika kättärille varattu tutustumiseen?Vai luuliko joku, että sulla on? höh.. No, toivottavsti jaksoit eilen ja tänään ei ole kuolo korjannut. Jaksamisia (mä en jaksais:)!
Mikä on Emmin tilanne? Mäkillä rouva varmaan rentoutuu. Toivottavasti ei oo puna-armeija mukana. Hoppas!! Tule kertoon kuulumisia, kun pääset.
Sandeman, voin kuvitella/uskoa ja melkein kuulla, miten ihanaa on ollut, kun läheinen ihminen laulaa kirkossa. Se olis ihan mieletöntä, koska ssillä KUKA laulaa, on suuri merkitys. Se on jotenkin paljon henkilökohtaisempaa. Tää meidän laulaja ei ole tuttu, siksi biisivalinta tuntuu niin tärkeältä. Pah, kun keksis kappaleen. Vaikka maailma on täynnä ihania kappaleita, niin niitä ei nyt tuu päähän :)
Annu, hyvä, että ajat on varattu. Kyllä se siitä. Tulee ihan varppina meidänkin vuoro saada plussa tikkuun (siis raskaustestiin!). Saitko pihahommia tehtyä? Meillä olis edessä huomenna, jos maa olis kuivanut tän aamun sateesta..

Palataan naikkoset taas!

Heissansaa!

Päästän teit heti piinasta, eli tuhrut on täällä taas. Jomotuksia oli jo eilen ja aamulla vielä enemmän ja tiesin jo ennenku vessaan lähdin että mitä sieltä löytyy. Inhottavaa oli kyllä taas miehelle kertoa, ja kyllä ne parit kyyneleet tuli väkisin silmiin. Mutta noh, minkäs sille mahtaa.

Perjantain reissu oli ihan mielettömän hauska! :) :) Vanhojen ystävien kanssa riekkuminen tekee aina terää. Eilinen keikka oli vähän väsyneempi, mutta kuitenkin oli ihan kivaa, antoisaa jutustelua ym. Jaksoin kuitenkin baariin lähteä. :)

Mutta pitää mennä, palataas taas!

Voi Vippe, tosi kurja juttu. Ei asialle mitään voi, mutta ihan varmasti on siipi maassa. Sitä kyllä aika hyvin varmaan jo ennakkomerkit tunnistaa ja tietää mitä tuleman pitää. Koita jaksella ja pakkohan se on uutta kohti taas mennä. Onko teillä uusi inssi pian? Varmaan aika harvoin ekasta inssistä nappaakaan, mutta silti on toiveikas olo, kun sellainen on tehty. Hyvä, että viikonloppu oli hauska, se varmaan hiukan lohduttaa, kun on hyvää seuraa ja tekemistä.Halaus.
Me saatiin kanssa "lupa" varata aika inssiin, kun ko.lääkäri lupasi ottaa vastaan. On niin ylityöllistetty, ettei ota oikein uusia asiakkaita, mutta sain ns. suhteiden kautta häneltä luvan ajanvaraukseen. Aika pessimistinen olo mulla on oman inssini suhteen :(

Oltiin kanssa eilen viihteellä..Tänään tehty pihahommia koko päivä ja ajeltu multaa hakemaan ja laitettiin kaksi pilarikatajaa takapihalle. Kunhan vaan lähtisivät elämään:S Ei ehkä ihan paras pihatyövire kylläkään ollut..

No, viikko taas alkaa pian..Plaah, sanon mä! Olisin loman tarpeessa ja häästressi alkaa painaa...

Voihan paskapaskapaskapaska sanon minä. Aivan syvältä. Saakelin inssi. Nostatti mun toiveita (siis Vippen suhteen) ja taas - plaaaah. Mitä sitä taas sanoisi, häntä pystyyn ja uuteen kiertoon. Alkaa tuntumaan jo naurettavalta hokea samoja juttuja kuukaudesta toiseen, siis sekä itsensä että muiden puolesta. Huoooh. Kyllä nyt kaivattaisi vähän jotain onnistumisia jo tänne. Mikä Emmin tilanne on? Joko palasit mökkeilemästä?

Hyvä Vippe, että pääsit kunnolla irrottelemaan kuitenkin. Onneksi on ystäviä ja muutakin elämää kuin pelkkä haaveilu, ei kai sitä muuten ihan selväjärkisenä pysyisi? Jos nytkään :)

Kivoja kesäsuunnitelmia porukalla. Mökkeilyä ja matkustelua, aih. Ja tietty Mannalla häät. Kimppu kuullostaa kauniilta. Ja Italia on hei aivan ihana häälomakohde! Nimimerkillä kokemusta on :) Toivottavasti meidän ketju ei kokonaan hiljene sitten lomien aikana. Tulee vieroitusoireita ja ikävä. Onko Kastiksella mitään lomia nyt uudessa työpaikassa?

Niin Vippe, sitä pitikin kysellä, että mitkä teillä nyt on jatkosuunnitelmat? Tuleeko inssejä lisää vai kieltäydytkö piikeistä ja jatkohoidoista? ;) Eikö teilläkin kuitenkin ole ivf tiedossa oliko se syyskuussa? Vai harkitsetteko suosiolla sitä vaihtoehtoa vielä?...

Manna, milloin varaatte sen inssin? Siis milloin pääsette itse toimenpiteeseen?

Huomenta,
Vippe, eihän se peli ole vielä menetetty, eihän?
Manna, vanhat työkaverit olivat sitä mieltä, että mulla on varattuna joulukuulle aika kättärille, synnytykseen tutustumiseen. Aika kiire tulis :)

Ja Mollyko se kyseli lomia.. 3 viikkoa löytyy, tiedossa mökkeilyä ja hieman vajaat 2 viikkoa Espanjassa. Ihan jees siis. Lomia odotellessa :)

Kastis, kyllä se peli on menetetty. Kp1 aamulla odotetusti.

Molly, jatkosuunnitelmia ei oikeastaan ole, muuta ku että ehkä kokeillaan vielä inssiä joskus. Mietin vaan, että voinko sanoa hoitsulle suoraan että soittelen sitten kun kiinnostaa taas, vai menettääkö sitä "paikkansa", jos siellä ei käy "säännöllisesti".. IVF on kyllä suljettu pois (toistaiseksi). En sano, että kokonaan, mutta melko epätodennäköiseltä se tällä hetkellä tuntuu. Taidan lähteä Kastiksen linjalle...

Manna, kyllä inssissä voi tärpätä ekallakin kerralla. Jonkun verran tuli muilta palstoilta luettua onnistumistarinoita. Tsemppiä teille inssiin!

Mutta palataan taas.

Vippe, lohtuhalitukset täältä kilometrien päästä, piuhojen ja tietokoneruudun takaa *halailee*

Ps. positiivista ettei tuhruttanut kauemmin. Ja luteaalivaihe ok! Prkele, taistoon taas!

Pikainen tervehdys töiden keskeltä!
Vippe, hittolainen, pahoittelut :( Niitä inssejä kyllä kaiketi kannattaa kokeilla enemmänkin, monella on tärpännyt tokasta tai kolmannestakin inssistä.
Varmasti masentaa, inssi aina luo niitä toiveita kun simppojen perille pääsyä avitetaan.

Kyllä Mannalle on tulossa ihana kesä, kun on häät ja kaikki! Muistan itsekin kun koko kesä oli sitä suunnittelua :) Meillä oli häät vasta elokuun lopulla.
Mua nauratti noi teidän biisimietinnät, hih! :)

Ihana ilma oli viikonloppuna, vihdoinkin! Perjantai varsinkin oli ihana kun grillattiin ja istuttiin auringossa punaviiniä siemaillen. Ah..
Lauantaina olin anoppilassa koko päivän, meillä oli tosi mukavaa, istuttiin partsilla koivujen katveessa sielläkin grillaillen ja olin ostanut itselleni pienen pullon viiniä kun anoppi ei juo alkoholia.
Mies oli töissä. Kotona olin vasta puoli kahdentoista maissa kun aika meni ihan siivillä eikä huomattu sen kulumista kun juttua riitti.
Eilen kaveri kävi kylässä ja hoidin kukkasia, luin lehtiä ja olin vaan.

Ensi viikonloppuna tulee jo sisko pohjoisesta ja tulevat meille kyläilemään, nastaa! Onkin ollut jo ikävä.

Se on moro! Tällä kertaa Helsingistä. Kurssilla on hidas tahti, joten tännekin edin piipahtamaan.

Ensimmäisenä Vipelle pahoittelut. Voi kökkö. Olis jo voinut tulla plussa miedän kaikkien piristykseksi.

Viikonloppuna mulla oli maalaushommia lauantaina ja sunnuntaina sain vihdoin vaihdettua mullat viherkasveihin. Tein homman ulkona ja sain samalla myös pestyä vuoden pölyt kukkasista. Lenkkeiltyä tuli myös ahkerasti. Pyöräilyä ja sauvakävelyä oli ohjelmassa. Ja koiran treenausta. Koe lähestyy uhkaavasti...

Kesäloma mulla on heinä-elokuun vaihteessa. Kolme viikkoa siinä ja yhden viikon aion pitää pätkissä niin, että pidän muutaman pitkän viikonlopun kesän aikana. Mitään reissua ei ole tiedossa. Kotona riittää rakennuspuuhia ym. hommia niin paljon, että päätettiin olla tällä lomalla matkustamatta. Mua kyllä vähän kaihertaa, mutta ehtiihän sitä elämässä vielä.

Nyt on pakko välillä opiskella! Palaillaan.

Heippa!
Pahoittelut Vippelle :( ei ole helppoa ei.. Tosiaan niitä inssejä kyllä kannattaa kokeilla vielä muutama ennen kuin luovuttaa.

Mulla kp2, saa onnitella :) Vähän niukkaa on, mutta mä päätin, että eilen oli kp1.

Manna, Tehosekoittimen Kaukaisimmalle rannalle on musta tosi ihana. En tiedä miten vaikea se on laulaa, mutta kannattaa ainakin kuunnella!

Suville kiitokset tarinasta! Kyllä munkin tekee vähän pahaa toisten raskausjutut ym, mutta kuitenkin haluan kuulla kuulumisia :)
Tänään on kai sitten ne teidän treffit, kun Sanelma on Helsingissä? Pitäkää kivaa!

Me ei sitten saatu grilliä ulos viikonlopun aikana. Meillä on vielä terassi tekemättä ja piha muutenkin ihan kesken, joten siellä ei hirveästi huvita istua. Mies oli venehommissa koko viikonlopun ja mä järjestelin ja siivosin. Ihan kivaa oli kuitenkin ja huippu ilma. Vene lasketaan varmaan ensi viikolla, joten viikonloppuna munkin pitää mennä sinne siivoamaan, vahaamaan jne.

Mä pidän lomaa vkot 30-32 ja ehkä sen yhden viikon sitten ripottelen pitkin kesää tai säästän, tilanteen mukaan. Mulla on viime kesästäkin 2 viikkoa jäljellä, joten sitä riittää. Me ollaan siis merellä, varmaan koko 3 viikkoa. Ajateltiin mennä Tukholmaan, mutta ei olla vielä mitään päätetty.

Nyt pitää jatkaa töitä.. mä joudun taas tänään hammaslääkäriin :(

He hee, huomaa että olen pudonnut ihan kärryiltä, kun en ole mailiringissä mukana. En siis ollut tietoinen mistään tärskyistä..

Vippe, sanat ei riitä kertomaan, mutta samaa mieltä olen kuin muutkin, että pari kannattaa kokeilla, jos vain jaksaa. Ehkä sitten kesätauon jälkeen :) Nyt kantsii nauttia elämästä ja kesästä.

Lopuksi onnittelut gissalle - tulihan ne sieltä :)