Tahkoojat 159

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanelma*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iltapäivällä ollut taas oikea viestitulva.. Mutta en siis valita. :)

Harvoin täällä käyvät taustailijat ei varmaan vaan tahdo pysyä kärryillä, joten pitää taas tähän alkuun huhuilla.. Peppi, Nasuppi, Hektikko.. :) Larekistakaan ei oo kuulunu moneen aikaan.. Mikähän siellä on tilanne?

Mutta asiaaan.

Grilleistä höpöttelitte. Puugrilli on ehdoton suosikki. Tai siis hiiligrillihän siitä tulee, mutta valmiit hiilet ei oo musta nii hyvät ku puuta polttamalla saatu hiillos.. Tosin sitä voi harrastaa vaan mökillä. Kotona meillä on tuliterä kaasugrilli, ostettiin se juuri, en oo vielä päässyt testaamaan. Eli toisin kuin Keijulla, mää oon meillä se grillimestari. :)

Tiitulle on peukut pystyssä, toivottavasti saat uuden työn!!

Keiju, mulle saa lähettää kuvia niin paljon ku huvittaa. :) Ja onneksi pääsette taas luomuyritykseen eikä anoppikaan oo enää häiritsemässä. Ja onnittelut palkankorotuksesta! Kelpais kyllä mullekin.. ;)

Koirista oli kans puhetta. Mää en halua mitään lemmikkiä sen sitovuuden takia. Mun mielestä lemmikit sitoo enemmän kuin lapset. Onneks miehellä on ihan sama mielipide. Tokihan ne on ihania jne, mutta silloin ku ne on jonkun toisen. :)

Mää pidän perjantain vapaata. :) Ah, tulossa pitkä viikonloppu. Viikonlopuksi on myös pari tyttöjen iltaa tiedossa, kivaa! Mies on viikonlopun poissa. :)

Ainiin Manna, oon sitä buranaa vetäny 3x600 päivässä. Ei kai siinä mitään rajoituksia ennen plussaa ole, kun viinaakin saa vetää- ja sitä tuun vetämään viikonloppuna.. :D Eihän sitä koskaan tiedä vaikka olis viimeiset huikat piiiiitkään aikaan. ;)

Huomenta!

Grilleistä, mun mielestä ainoa oikea on hiiligrilli ja se meiltä löytyykin. Meillä on sitten myös taloyhtiöllä iso kaasugrilli, jota voi tarvittaessa lainata, jos tarvitsee isompaa määrää grillailla. Meillä grillaus on myös miehen hommaa, itse en ole edes kokeillut, vaikka muuten laitankin ruokaa.

Mullekin muuten sanottiin inssissä (kun olin flunssassa silloin ja kyselin lääkkeistä), että ei kannata ottaa imuprofeiinia, siis buranaa yms. Kuulemma joku tutkimus tehty, että se voi oviksen jälkeen vaikuttaa jotenkin limakalvoon ja sitä kautta mahdolliseen kiinnittymiseen. Ei kuulemma ole kaikki lääkärit samaa mieltä, mutta itse vaihdoin sitten buranat panadoliin noin niinkuin varmuuden vuoksi (jepjep).

Nekulle kiitos kuvista ja tsempeistä, ihania kuvia:) Täytyy muuten tähän vielä kommentoida, että olen Kastiksen kanssa samaa mieltä tuosta "eriarvoisuus"-asiasta. Aikaisemmin ei mielestäni ole ollut mitään "ongelmia" sen asian suhteen, mutta nyt kieltämättä tuntui pahalta, että erikseen kielletään laittamasta viestiä eteenpäin meille. No, kukin tavallaan tietysti.

Mä tulen töihin perjantaina, ei ole varaa pitää vapaata, kun pidin silloin Rooman-matkan aikaan. No, ihanaa, että on sentään huominen vapaata. Jos säät sallii, niin voiskin aloittaa grillikauden;)

No, mää en usko siihen buranan popsiminen tekee juuta tai jaata. Lääkärikin kehotti elämään normaalisti, ja mun mielestä buranan syöminen on normaalia kiputiloissa. :) Kaiken maailman tutkimukset on aina semmosia, voi vaikuttaa jotenkin siihen ja sitten ehkä sitä kautta vaikuttaa tähän... :) No, mutta en oo tänää enää ottanu buranaa. (eli jee, poski on jo normaali!) :)

Eikä tässä nyt illan jälkeen oo mitään erikoista tapahtunut.. Tulkaahan linjoille naiset..

Huomenta,
ihana keli. Työt ei kiinnosta yhtään. Onneks niitä onkin vain ½ päivää, sitten reissuun. Ja pitkä viikonloppu, ah :)

Tuosta ibuprofeiinista on tehty tosiaan tutkimuksia ja useimmissa tutkimuksissa on tultu siihen tulokseen, että juuri oviksen aikaan vedetty ibuprofeiini (tai muutkin tulehduskipulääkkeet) voivat estää oviksen kokonaan. Ja kaikkea muuta limakalvo- yms vaikutusta. Satunnaiskäytöstä ei liene haittaa ja kuten joku (Vippe?) totesikin, ovat eri tahot eri mieltä tuosta lääkehommasta. Yleinen suositus on kaikille tulehduskipulääkkeille nou-nou, kun/jos yrittää raskautua. Mä joudun vetämään vanhaan jalkavammaan, joka on nyt uudestaan kipeä, reilusti resepti-tulehduskipulääkkeitä, tosin ihan eri kamaa kuin ibuprofeiini. Oon vetänyt nyt kohta ½ vuotta, välillä vähemmän, välillä enemmän (ihan siis lääkärin ohjeen mukaan). Mulla se ei ole estänyt ovista mutta vuoto on toki saattanut olla sen takia vähäisempää (tulehduskipulääkkeet hillitsevät myös vuotoa ja siksi niitä suositellaan endolaisille panadolin sijaan). Olen kuitenkin päättänyt ja luvannut itselleni, että elän niin kuin "haluan" ja pitää ja jos ihme kävisi, niin se kävisi muutenkin. En halua enää sitä, että mietin mitä syön ja juon ja mitä teen kierron missäkin vaiheessa, JOS vaikka onni potkaisisi. Koska se on nähty, ettei se potki. Olisi liian kuluttavaa. Kukin tietysti tavallaan ja varmasti jos mullakin olisi hoitoja päällä, niin meininki saattaisi olla eri. Mulle noi panadolit ovat ihan kuin sokeria söis, ei mitään apua. Turhaakin turhempaa kamaa.

Pitikin kirjoittaa teille, kun ollaan oireita mietitty että viime kierto oli hieman erilainen kuin normaalisti, jälkikäteen on helpompi sitäkin miettiä. Hirveä turvotus, perjantaina piti löysätä mopopuvun kiristimiä. Mopoillessa tuli paha olo, oli kova väsy. Lauantaina ihmettelin miksei vuotoa kuulu, kun oviksen olin bongannut 2 vkoa aikaisemmin perjantaina. Vuotoa tuli kyllä paljon, mutta se oli valkovuotoa. Hirveä väsymys vaan jatkui lauantain ja sunnuntain. Normaaleja huonosti nukkumisen öitä ja hikoiluja ei tullut, ennen kuin vasta ma-ti ja nyt ti-ke öinä, siis vuodon jo alettua. Yleensä tulee pari yötä ennen. Selkä oli jumalattoman kipeä ja vessatti tosi kovasti. Mikään näistä EI tuonut mulle mieleen, että jotain ois ollut tekeillä, tuntui vaan että olin bongannut oviksen väärin ja että endo pahenee. Jos/kun ei enää tarkkaile itseään kovin aktiivisesti, niin eipä noista jutuista ois voinut oikein mitään tietää. Maha on nyt jo kunnossa, samoin selkä ja vuoto on kokonaan pois. Selvisin siis taas kahdella päivällä, tosin mega-verisillä sellaisilla.

Grillaus.. Meillä sujuu kummaltakin hyvin, kaikilla muodoilla (puuhiillos, hiili, kaasu mutta ei oikein toi sähkö - tosin ei olla aikoihin kokeiltukaan). Onneksi noissa isoissa kaasugrilleissä on useampi polttimo, jolloin voi grillata vain osalla grilliä - vinkkinä :)

Tiitulle peukut pystyssä työpaikan suhteen. Jos haastattelussa tulee hyvät vibat, on suuri mahdollisuus että työkin ihan oikeasti olis mukavaa. Toivotaan että tärppää.

Ja Keijulle onnittelut palkankorotuksesta! Mulle ei olekkaan vähään aikaan tullut...

Lemmikeistä vielä. Meillä koirat lenkkeilee kolmesti päivässä ja muuten ovat joko tarhassa tai sisällä. Ovi auki ja valvomatta pihalle ei kuulu meillä ollenkaan repertuaariin. Mun mielipide on, että lapset sitoo huomattavasti enemmän kuin lemmikit. Ainakin mitä itse olen seurannut lapsellisten ystävieni elämää. Me voidaan kyllä liikkua aika vapaasti koirista huolimatta (baariin, ulkomaille ym. menot) toisin kuin moni lapsellinen. Molemmat sitoo mutta eipä sitä lasta jätetä illaksi/yöksi yksin kotiin, kun esim. menojalkaa vipattaa. Mutta tottahan se on ainakin meidän kohdalla, että nuo koirat ovat elämäntapa. Asennekysymys siis jälleen kerran. Mutta sen olen päättänyt, että koskaan (ei pidä koskaan sanoa ei koskaan...) meillä ei enää tule olemaan kolmea koiraa yhtäaikaan. Max kaksi niin pysyy itelläkin hermot paremmin hallinnassa :) On tämä välillä aika menoa.

Mulle saa kanssa pistää surutta kaikki mailit. Ne on kivoja. Kiitos Nekku viimeisimmästä!

Mä oon perjantain töissä. Mies on vapaalla. Viikonloppuna ei onneksi mitään suurempaa ohjelmaa. Jos vaikka sitä laatuaikaa vietettäis yhdessä, kun ma-ti olen sitten työreissussa. Enkä ole silloin muuten täällä linjoillakaan.

Kastis, varmaan ihan jännä miettiä noita oireita nyt jälkikäteen.. Ja oon ihan samaa mieltä, että turha muuttaa tapojaan, ihme tapahtuu sitten joka tapauksessa, oli sitten syönyt/juonut mitä hyvänsä.

Sanelma, toki tuossa on pointti, että eläimet voi jättää hetkeksi yksinkin kotiin esim. menojalan vipattaessa. Asennekysymyshän se loppujen lopuksi on juu ja elämäntapa valinta. Meillä on taas toisinpäin että kavereilla tuntuu olevan kauhee riesa eläimistään.. Tosin ok, lapsiperheitä ei kuulu niin montaa mein ystäväpiiriin kun taas lemmikin omistajia. :)

Juu, normaalia elämää vaan. Kun aikansa tuli vaahdottua eikä siitä tullut sen kummemksi niin en jaksa enää. En tosiaan mieti, että JOS ei ois ottanut sitä särkylääkettä ja JOS ei ois juonut punkkua/skumpaa viikonloppuna. Muutan elämäntapoja vasta sitten jos joskus aihetta ilmaantuu :)

Kaipa noista lapsista hieman enemmän riesaa on, kun ei niitä voi jättää hetkeksikään yksin (siis pienenä) :)

Keijua unohdin onnitella palkankorotuksesta. Oot saanut joskus ennenkin, eikös? Hinoa!

Yes Tiitu, toivottavasti saat paikan! Peukut on pystyssä! Nyt muuten tarkemmin kun mietin niin olen aivan pihalla missä vaiheessa "hoitoja" Tiitu olette? Teillä on pari inssiä takana, milloinkas ne olikaan? Ja mitä seuraavaksi? Ja missä vaiheessa kiertoa menet?

Gissa, eikö oo vuotoa vieläkään näkynyt napeista huolimatta? Kumma juttu?... :(

No niin, kyselykone heitti näemmä heti viestin alkuun päivän kymmenen kysymystä...

Vippe, meillä sama juttu, kaveripiirissä paljon lapsettomia pareja joilla osalla riesana eläimet. Siis kauhean eläin(koira)rakkaita tyyppejä mutta silti valivalia harva se päivä, ainakin joillakin. Ehkä enemmän sellaisilla joilla ei ole mitään hoitopaikkaa koirille, kun ei ole sukulaisia lähellä, ja sitten kun ovat kovin liikkuvaista sakkia, tykkäävät matkustaa vapaa-aikana ja on paljon työmatkojakin.

Meille ei eläimiä tule. En koe olevani kauhean eläinrakas, vaikken nyt mitenkään inhoakaan niitä mutta mua vähän ällöttää kaikki kuola, karvat ja haju :) Ja huonosti koulutetut rakit ne vasta saakin ihokarvat pystyyn mulla. Sitten taas oikein hyvin käyttäytyviä ja koulutettuja koiria on melkein jopa nautillista katseltavaa, jos saa seurata sivusta, heh. Kissat... no joo... Ehkä vähän arvaamattomia? En mä oikein tiedä. Kuvia katselen kyllä silti mielelläni! Valokuvafani kun olen, kuva kun kuva käy, oli objekti mikä tahansa! :) Ja sitä paitsi varsinkin pennut on kyllä niin ihanan näköisiä!

Mitäköhän muuta piti kommentoida... Niin, Annu, harmi että se päivä ei sopinut mutta hyvä että saitte uuden ajan! Voin kuvitella, että vähän jännittää. Varmaan vielä enemmän miestä itseään? Tuoreessa muistissa omatkin tutkimukset.

Keijulle tosiaan onnea palkankorotukseen! Mullekin kelpaisi...

Vippe, oletko linjoilla loppuviikosta? Kovasti kiinnostais kuulla tuntemuksistasi kun maanantai lähenee... Emmi myös. Mikä fiilis?

Kyllä mää viikonloppuna oon sen verran linjoilla, että pääsen kertomaan kuulumisia. Jos siis jotain kerrottavaa on. Nyt tuossa tunnustelin, että rinnat alkaa kipeytyä, niinkuin aina tässä vaiheessa kiertoa. Nännit tuntui eilen jo aroilta. Mutta nää on siis ihan normikierto-oireita. Fiilis on ihan normaali muutenkin, ei siis vielä mitään uusia fiiliksiä. Tässä on vielä niin paljon aikaa...

No hitto, mä söin pari päivää niitä teroja, mutta sit alkoi ihan kunnon tuhrut, joten lopetin ne kun ajattelin että nyt alkaa. Tänään ei kuitenkaan ole tullut mitään... en tiedä, pitäskö aloittaa ne terot uudestaan?? Kastis?

heh, ootteko koskaan kokeillu oraakkelia? http://www.lintukoto.net/viihde/oraakkeli/index.php

Sinä kysyit:
Olenko raskaana?
Oraakkeli vastasi:
Et pääasiassa, mutta kyllä sullaki viiraa...

Mä kysyin aamulla, että "saanko lapsen?" ja sain vastaukseksi "Et, koska olet luuseri"
Ihan kiva.
Nyt kysyin uudestaan samaa ja sain vastaukseksi "Kyllä, jos sitä tosissas toivot ja teet töitä sen eteen". No okei, onhan tämä parempi vastaus kuin edellinen, mutta kuinka paljon pitää toivoa ja sitä työtä sitten pitää tehdä? Eikö tämä nyt jo riitä?

Ihanaa, että Keiju on saanut palkankorotuksen :) kelpais mullekin!
Anteeksi Manna, munkin piti onnitella sua kouluun pääsystä, vaikka se viesti on mennyt multa ohi. Hieno juttu, tsemppiä opiskeluun :)

Jahas, Nasuppi oli kirjoitellut edelliseen ketjuun. Kauheen kiva kuulla susta. Harmi ettei sielläkään ole ihmettä tapahtunut. Hyviä lukuja ja käväisehän sitten taas, kun alkaa tapahtua. :)

Gissa, oraakkeli ei näemmä osaa päättää sun suhteen... :) Onneksi oraakkeli ei oo mikään kaikkitietävä. "Oletko joskus väärässä? Vastaukset, kuten elämä itse, ovat usein monitulkintaisia." :D

Piti muuten kertomani teille tämän syrjäisen asuinpaikan iloista. Eilen iltalenkillä hirvi lähti parin metrin päästä pusikosta ryminällä, kun koirien kanssa tulin tietä pitkin. Uljas otus. Mutta ei siinä vielä kaikki. Vähän matkan päässä jolkotteli tietä pitkin pari mäyrää meitä kohti. Ottivat sitten suunnan kohti metsää, kun huomasivat meidän lauman :)

Ja aatelkaa, että moni kaupunkilaislapsi ei koskaan näe edes elävää lehmää! Saatikka sitten näitä metsän eläimiä, jotka meillä ovat aika arkipäivää.

Mäkin poikkean onnittelemassa Keijukaista, niin ikääntymisestä kuin paksummasta tilipussistakin. Hinoa! :) Ja Mollylle myös onnea, sikäli kun taisit olla toukolapsia. Miten mä Keiju muistelinkin, että te asutte rivarissa...?
Grilleistä sen verran, että meidän kerrostalossa on lupa käyttää jopa kaasugrilliä...mikä tosin on vähän arveluttavaa. Jokaisen kaasunkäyttötaidoista kun ei voi mennä takuuseen. Meillä on Luciferin sähkö, ja pelittää oikein hyvin.
Ja hei, todella mieluusti laitan postia myös teille, siis Matskun kuvia, jos ne kiinnostaa. Yleensä teen vaan niin, että kopipeistaan edellisen viestistä osoitteet, enkä tule tarkistaneeksi, keitä siinä on. Korjaan asian.

Se siitä, jatkakaa kivaa juttuanne :)

Sanelma välitti pyynnön Keijulta, gissalta ja Tiitulta! Teille on nyt postia... En ole ennättänyt lukea teidän keskustelujanne laisinkaan viime kuukausina. Enkä oikein toiseltakaan puolelta. Tarkoitukseni ei ollut jättää ketään pois laskuista, mutta olen ajatellut, etten halua pahoittaa mieltänne vauvajutuillani! Muistan erittäin hyvin, miten raskasta oli tältä puolelta lukea odottajien kokemuksia, synnytyksiä yms. Tarkoitukseni ei siis ollut pahoittaa mieltänne jättämällä teitä pois, vaan päinvastoin!!!

Toivon teille kaikille pikaista plussausta, vaikka tämä vauva-arkikin voi siis olla varsin rankkaa!!

Terkuin Suvi

Moikkis..
Hauska oraakkeli! Kysyin, että olenko pian raskaana? Vastaus: Sinä päätät itse mikä olet! hehheh..No, mä päätän, että olen pian raskaana :D

Mistäs täällä on juteltu? Koirista ja grilleistä :) ja elämäntavoista. Mulla on jostain jäänyt toi Burana-juttu mieleen, etten ole sitä ottanut oviksen aikana/jälkeen, mutta menkkoihin sitä syön. Niinkuin todettiin; niin kauan kuin ei tiedä olevansa raskaana, niin tuskin on merkitystä. Kastiksen info tosin kertoi, että vaikutusta voi olla myös limakalvoon. Mutta nää on nyt niitä juttuja, mihin on monia mielipiteitä.

Toivon niin kovasti Vipelle ja Emmille plussaa. Kaikille muillekin tietty, mutta nyt on teillä tilanteet "päällä." Miks mulla on positiivinen kutina, että saattais tulla hyviä uutisia. Ehkä ainakin me kaivataan niitä tänne tosissaan!

Mulla on huomenna koekampaus,iiks. Huntu roikkuu tossa tuolin nojalla ja tiara on laatikossa..epävarmaa on vielä, että laitanko vai en? En tiedä kaipaako kokonaisuus tiaraa. Mutta kun ei ole lasta, niin hunnun laitan! Uudet rintsikat haluun ostaa vielä puvun alle..Ne pitäs etsiä. Ostin jo yhdet, mutta haluankin toisenlaiset. Rahaa palaa. Mutta kerran elämässä vaan toivottavasti mennään naimisiin. Oisko kellään ehdottaa mitään sopivaa suomalaista kappaletta kirkkoon laulettavaksi? Kun näyttää nyt pahasti siltä, että sovittu laulaja teki oharit ja joudumme etsiä uutta kappaletta, suomeksi. Saa olla miellään "kevyttä" ei siis virttä..tyylinä esim. Sir Elwood, Kolmas nainen tai jotain soppelia kotimaista, kaunista tietty :) Vink vink ??

Nyt pujahdan petiin ja töllään Irtiottoja..

Palaillaan

Manna