Tahkoojat 138

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa!
Pakko tulla itsekkäästi purkamaan tätä oloa... anteeksi jo etukäteen...
Tulin just sairaalasta, käytii siskoa katsomassa, kun on vielä masu tallella.
Ja kuin kohtalon ivaa, vuoto alkoi sit siellä. Pikkaisen tuntui pahalle, kun joka puolella oli ihania suloisia pikkuisia ja ikionnellisia vanhempia. Että näin täällä. Vaikken muka uskaltanutkaan toivoa plussaa, niin silti sitä tultiin alas todellisuuteen ja ryminällä. Nyt peiton alle potemaan. Huomenna aloitetaan uusi kierto ja tsemppi.

*pirppa*

Huomenta!

Pirpalle pahoittelut ja lohtuhali, todellakin tiedän miltä tuntuu.

Sandemanilta minäkin odottelen tarkempaa raporttia, vaikka mua ei noi ajoituskuviot enää hyödytäkään. Silti haluan kuulla kaiken :)

Mä en muista, että mua ois clomit lihottanut. Yöhikoilut ja pää sekaisin kylläkin...

Huomenta.

Pirpalle pahoittelut! Kyllä se mieli siitä taas piristyy, kunhan kp:t karttuu...

Mäkin haluan kuulla Sandemanilta TARKAN raportin:D

Tuo savun haju alkaa tosissaan pännimään, nyt se tulee jo tänne toimistoonkin ilmastointia pitkin, yök. Tulis kunnon sateet tai jotain...

Huomenta tytöt,

Vai siis tarkkaa raporttia, noh, katsotaan miten paljon muistan (kesäloma you know). Elikkä clomit kp3-7, ihanaa oleilua vanhempien mökillä koko ovisviikko, en nyt pannut kertoja muistiin mutta aikas paljon harrastettiin seksiä, kun oli lämmintä ja vähissä vaatteissa, kyllähän te tiedätte. Monena iltana olin myös niin väsynyt etten jaksanut raahautua pesulle vaan sitten vasta aamulla. Punaviiniä nautittiin kyllä enemmän kuin se yksi lasillinen:-) lähes joka ilta, ovispäivänä rapujuhlat joten viinaakin (ja pari tupakkaa) kului. Vyöhyketerapiassa kävin heinäkuun alussa edellisessä kierrossa ennen ovista ja ennen noita viimeisiä menkkoja. Magnesiumia ja jotain monivitamiineja nappailin ennen lomaa mutta eihän ne purkit tullut mukaan lomalle. Epäilen pahasti sitä kaikkien kammoamaa lapsiasian unohdusta meidän tärpin alkuperäksi. Siis unohda koko asia niin onnistut. Vitsi miten koomista. Mä kun olen NIIIIIIN inhonnut tuota lausetta ja sitten se pitääkin paikkansa juuri omalla kohdalla!!! Mä kun olin ihan varma ettei näistä lähes luomukierroista mitään voi tulla ja odottelin sitä pistoshoidon alkua. Ihan hyvä ettei sinne tartte nyt vielä ainakaan mennä kun miehellä on megastressi töistä ja senkin olis tarvinnut "osallistua" inssiin..

Clomeista vielä, olihan mullakin proge ihan kunnossa pari kertaa mutta sitten taas olen ihan varma että toisina kertoina ei mitään tapahtunut. Joten kaippa ne oli mulle oikeat rohdot? Jännittää kuulla ultran tulokset..

Mies on tulossa mukaan ultraan, valitsin ilta-ajan ihan sitä varten. Josko sitten irtoaisi muutakin kommenttia:-). Taidan ilmottautua neuvolaan vasta sen jälkeen. Kun tämä aika muutenkin matelee.

Pirpalle ja Keijulle isopit, kyllä taas koetellaan naisia uskossa:-(.

Hertta:mä en tiedä uskaltaisinko mennä synnytyssaliin kaverin kanssa, on aika heviä toimintaa normitapauksissakin mikäli olen oikein ymmärtänyt. Olet kyllä rohkea jos menet!

Huomenia!

Jaaps, Kreikan raporttia. Matkakohteena siis Lefkas. Loman pääartikkelit olivat aurinko, uiminen, rentoutuminen ja ruoka. Tähän väliin lohdutusta Keijulle: Oma suoritukseni +3,5 kg yhdellä viikolla on musta aika hyvä saavutus :). No salattilinjalle vaan taas...

Mutta siihen lomaan. Paikka oli siis sama kuin viime vuonna (hotellihuonetta myöden), eikä kyllä kaduta yhtään. Tutut paikat vapauttivat nauttimiseen ensimmäisestä minuutista alkaen. Maattiin rannalla monta päivää, uitiin meressä (+30 astetta) ja syötiin joka päivä HYVIN.

Yksi päivä vietettiin merellä. Käytiin laivalla mm. suuressa tippukiviluolassa ja uitiin siellä suoraan laivasta! Vierailtiin saaren pääkaupungissa ja yhtenä päivän kävimme myös Rahin vesiputouksilla ja uimme siellä putouksen alla jäätävässä vedessä. Paljon siis nähtiin ja koettiin, mutta pääosassa oli kuitenkin aurinko ja löhöily. Ihanaa oli ja voin suositella kohdetta jos tykkää em. asioista.

Pirpalle pahoittelut myös täältä.

Savua on muuten myös täällä Pirkanmaalla. Eilen varsinkin oli välillä häiritsevää. Mutta jospa nuo tälle päivälle luvatut sateet auttaisivat. Joko Helsingissä sataa??

Huomenta! Ah, Sanelman lomakuulumiset kuulostivat ihanilta! Mielettömän rentouttavaa.Ja se on totta että uudessa paikassa menee kyllä muutama päivä ihan totaalisen ö:nä ennenkuin oppii liikkumaan julkisilla ym. Bangkok oli varsinkin sellainen mesta että tuntui että vasta 2.vkolla mentiin sujuvasti sillä ilmajunalla, jokilaivalla ym. IHANA paikka muuten... ;-)

Juu, musta tuntuu että osa oli menkkakiloja koska eilisen jälkeen on jo -1 kg, mutta silti vielä ylimääräistä. Salaattilinjaa tosiaan...

Pahoittelut Pirpalle, samassa venheessä ollaan, mäkään en ole vielä toipunut menkkamasennuksesta vaikka kp5 jo veteleekin..

Kiva muuten, mulla on näköjään alkanut tulla Vauva-lehti tänne työpaikalle. Miksi lyötyä lyödään...? Noh, ehkä siinä on lapsettomuudesta ja hedelmöityshoidoistakin joskus juttua *irvistys*

Kastehelmi, kiitos sympatioista, tuli ihan tippa silmään. Ootkos hierojalla muuten käynyt? Täytyis varata piitkästä aikaa hemmotteluaika, kaipas hän on tullut jo lomalta? Ens ma meen vyöhyketerapiaan taas.

Sandeman, siksi mä sitä seksin määrää kysyin kun oon joskus miettinyt että pitäisköhän sitä oviksen tienoilla puuhastella joka päivä kun oon käsittänyt että toiset tahkoo silloin jopa montakin kertaa päivässä!! Meillä kun on enemmän sellasta jpt-toimintaa...

Täällä ei vielä sada mutta taivas on ihan harmaa. Sellainen syksyinen tunnelma.

Mukavaa tiistaita tytöt! Viikonloppua odotellen...

No hitsi, kertoja oli varmaan joka päivä, aamulla tai illalla joskus kahdestikin päivässä ja muistelen että ovispäivänä väänsi vatsaa oikein kunnolla, ajattelin jo että mikähän tässä kropassa taas mättää. JTP-meininkihän pitäisi olla täysin riittävä, mutta kaikkeahan voi kokeilla.

Masua vihloo ja pissattaa vähintään kerran tunnissa, great. Tänään pitäis mennä hampilääkäriin, yök.

Kiitos Sandeman vielä infosta! Täytyypä siis kokeilla pupuilua sitten tuossa parin viikon päästä.

Kastikselle piti vielä lähettää symppihalaus täältä, toivotaan nyt kovasti että tilanne olisi hyvä ja hoidettavissa. Tai, kaikkihan melkein on nykyään hoidettavissa mutta kuitenkin, you know...

Keijukainen, olen menossa just tänään hierojalle :) Kävin kyllä kerran lomallakin, kun meinasin mennä jumiin. Sukanpyörittäjä kävi myös ja tykkäsi kanssa kovasti.
Tuosta pupuilusta.. Jos se ei ole tärpätäkseen, niin ei se tärppää, oli kertoja 100 tai 1. Ja toisinpäin. Meillä on kyllä ollut nyt toukokuusta saakka sellainen action-pupuilu sarja, että huh, mutta ei se mitään auta (eikä siis sillä, että olisi suuremmissa toiveissakaan). Ja Sandemanin plussahan voi johtua tietysti siitä, ettei asiaa ajatellut tai sitten ei - joskus vain palaset natsaavat kohdilleen. Itsekin muistan kun vuosi sitten kesällä vikan epäonnistuneen inssin jälkeen annoin koko homman olla, olin kuukauden pois täältäkin eli totaaliunohdin homman,mutta tulos on silti tiedossa. Ei kai näitä juttuja voi oikein tietää, että mistä johtuu..

Kiitti Keijukainen tsempeistä. Eiköhän tämäkin asia tästä järjesty. Voi olla, että pienten mutkien kautta, mutta kuitenkin. Huomaa muuten taas, kuinka hidas julkinen puoli on. Yksityisellä tulokset saa viikossa, julkisella kuukaudessa :(

Heissan!
Ja Isot kiitosket lohdutuksista! Ihanaa että on tällainen paikka missä voi puhua suoraan tunteistaan. Koitin olla illalla urhea, mutta siinä vaiheessa repes kun mies kyseli että onko masussa kaikki niinkuin toivomme? Nyt ei muuta kuin häntä pystyyn ja kohti uutta yritystä! Molempien koetulokset pitäis saada ens viikon torstaina ja toivotaan että kaikki on ok.
Perästä tullaan Sandeman!!! Vai kuinka tytöt? ;)

No, tämä päivä onkin mennyt sitten jännittäessä, siskolla on siis se sektio tänään, eikä vielä ainakaan ole kuulunut mitään. Työnteosta ei tullut mitään kun kyttäsin puhelinta sekuntin välein. Nyt on kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että siellä menisi kaikki hyvin. Olkaa hengessä mukana???

Sorry kun juttu on näin sekavaa, mutta ei tahdo pysyä ajatus oikein kasassa.

Palailen, kunhan saan uutisia laitokselta.

*pirppa*

Tuli äkkiseltään mieleen, että voisin varmaan Pirpalle ja miksei muillekin pistää kertauksen tilanteestamme.

Eli yritystä täynnä maagiset kaksi vuotta. Minä 30, mies 36 v. Tutkittu on molemmat, ja suurin häikkä taitaa olla simppojen liikkuvuudessa. Mulla putket on auki ja ovulointikin on nyt tuntunut toimivan mallikkaasti. Seuraavista menkoista alkaa sitten hoidot. Ensin varmaan inssiin ja siitä sitten tarvittaessa eteenpäin kohti IVF-hoitoa. Pientä lisämaustetta taipaleelle on antanut sitkeä kilpirauhasentulehdus (tämä erä kestänyt jo 2 vuotta). Sen lääkityksen ei pitäisi haitata projektiamme, tyroksiini päinvastoin tuntuu varmistavan, että munasoluja kypsyy tasaiseen tahtiin.

Toiveikkaana siis kohti syksyä. Saas nähdä kuinka monta kertaa saatte kaivaa mut suosta ylös...

Hei taas.
Tuli tuosta Sanelman viestistä mieleen kymysys, että onko inssi aina se eka hoito jos nainen siis ovuloi ja muutakaan häikkää ei löydy? mä olen noista hoidoista ihan pihalla, ainakin vielä...

*pirppa*

Inssiähän ensin suositellaan, joko tuettuna clomeilla tai pistoksilla. IVF ja ICSi ovat sen verran heavyjä hoitoja että ensin kokeillaan lievempiä. Ainaskin julkisella puolella tuo on se etenemisjärjestys, yksityisellä saa varmasti sitä mistä haluaa maksaa? Inssejä siis tehdään jos ovulointi ok ja simpoissa pientä häikkää, muistaakseni niitä piti pestynä olla yli 1milj/ml. Meillä oli siinä ainoassa inssissä joku 35 milj/ml, muistaakseni.

Ja niinkuin Kastis sanoi, tämä on mennyt niin henkimaailman hommiksi että jokainen voi uskoa mitä haluaa ja tehdä ihanmitävaan jotta tulis raskaaksi ja silti ei voi sanoa YHTÄ ja AINOAA hyvää syytä MIKSI tällä kertaa sitten vaan onnistui. Luonto on ihmeellistä!

Sanelma, onkos siellä teidän uuden talon lähettyvillä, kesäidyllissä soitakin:-)? Sitä omassa joessa uimista mä niin kadehdin, onko vesi ollut matalalla nyt kun on niin kuivaa?

Pirppa, suunnitelluissa sektioissa on aina asiantuntijat paikalla joten varmasti siskosi ja jälkikasvu ovat hyvissä käsissä!

Ylpeä täti ilmoittautuu!
Pikkiriikkinen prinsessa on tehnyt maailman valloituksensa! Nyt en osaa muuta kuin itkeä onnesta... Äiti ja pikkuinen voivat molemmat hyvin!
Voi miten tämä ihmisen mieli voi muuttua nopeaan, eilen surullinen, aamulla ja päivällä tänään huolesta suunniltaan ja nyt sitten seitsemännessä taivaassa! :D :D :D Huomenna sit mennää pientä ihmettä tervehtimään. Tänään saa pieni perhe tutustua rauhassa toisiinsa.

*onnesta mykkyrällään oleva pirppa-täti*

Onnittelut Pirpalle!
Sen verran korjausta noihin inssi-tietoihin, että pesun jälkeen liikkuvia pitäisi jäädä vähintään 5milj/ml ja tietysti mahdollisimman paljon yli. Inssiä kokeillaan ensin, jos simpat ovat riittävän ok. Jos liikkuvuus on selvästi heikentynyt (esim. a+ b reilusti alle 50%) ja sitten vielä määrä vähäinen, niin usein siirrytään suoraan ivf-hoitoon. Laskevat todennäköisyyksiä, että kuinka todennäköistä on inssillä onnistua.. Mutta yleensä sillä aloittavat, kun luonnosta ei tosiaan koskaan tiedä :)

Onnea Pirpalle tätiydestä! On se vaan ihanaa kun kaikki on mennyt hyvin ja lapsi on terve!
Kyllähän sitä omat murheet unohtuu kun iloitsee toisten puolesta.

Mä oon kans siinä käsityksessä että insseihin lähdetään aina ensin, niin mullekin on sanottu vaikkei miehen simpoissa ole vikaa liikkuvuudessa tai määrässä (muodossa sitten kylläkin mutta siihen inssi ei auta).
Saas nähdä mitä Sööperi mulle sitten syyskuun lopussa ehdottaa. Ja käskihän ne Naikkariltakin ottaa yhteyttä jos clomit ei tuota tulosta. Mullahan on yks inssipurkki+ohje kotona että periaatteessa syys- tai lokakuussa voitais mennä inssiin jos siltä tuntuu!

Onnittelut Pirpalle!! Itsekin olen kaksinkertainen täti, ja kyllä ne kummasti on läheisiä nuo siskonlapset vaikken muutoin niin kovasti vieraista lapsista innostukaan.

Sandeman, vettä on riittänyt joessa ja uitukin on; joka kerta kun saunotaan ja joskus ilman saunaakin. Lämpö on ollut tasaisesti yli 20 astetta. Vesi nousi keväällä ja laski sitten n. puoli metriä. Nyt on sahannut 3-4 cm ylös-alas pitkin kesää. Ei haittaa uimista. Jokemme on kahden pienen järven välillä ja pudotusta on aika paljon. Sillä sitä varmaan vettä riittää meille tasaisesti. Virtaus tosin on hieman heikompi nyt kesällä kuin mitä kevät "tulvissa" oli. Me ollaan asuttu tuolla nyt puoli vuotta, mutta tuntuu siltä, kuin olis asuttu siellä aina. Niin hyvin olemme viihtyneet ja kotiutuneet.

Kiitokset onnitteluista!
Ja kiitokset myös inssi tiedoista. Miten toi inssi oikein tapahtuu? (Kysyy tyhmänä) Olis kiva tietää jotain faktaa jo etukäteen jos vaikka joskus hoidot alkais? Onko esim. netissä joku sivusto,missä kerrotaan noista silleesti selkokielellä, että mäkin ymmärtäisin. Toki mieluusti kuulen niistä teiltä ennemmin, mutta jos ette jaksa näpytellä kokemuksia...
Meillä siis ei tietoa vielä muusta kuin että olen ovuloinut kesäkuussa. Muiden testien tuloksia tosiaan tulossa ensiviikolla? Sitäkin ollaan miehen kanssa pohdittu, että ymmärretäänkö me esim. simppatestien tuloksista mitään? Varsinkin kun saan ne soittoajalla ja vielä työaikana... jee.
Nyt täytyy mennä syömään, kun ehkä malttaa istua sen aikaa paikallaan, että heittää hutut nassuun. ;)

*pirppa*

Kiitos Sanelma!
Laitoin sivun suosikkeihin ja kävinkin jo kurkkaamassa, mitä pitävät sisällään. Oli kyllä ihan selkeästi kerrottu hoidoista ja muusta.
Ja ei muuta kuin opiskelemaan...

*pirppa*

Mega Onnittelut Sandemanille!!! Itkua tiristelin, kun plussauutisiasi luin. Oot kyllä plussan ansainnutkin pitkän tahkoomisen tuloksena. Hyvinhän tuo imu tuonne plussanneisiin alkaa vetää :) Taidanpa siis nyt liittyä tahkoamaan, kun porukka täältä vähenee.
Pistänpä taustaa uusille tiedoksi. Ikää on 32, miehellä 33. Eka mukulamme on jo 9-vuotias, toinen pitkän tahkouksen tuloksena syntynyt taaperoinen täytti just vuoden ja nyt kolmatta haaveillaan. Epäilen, että joudutaan taas urakalla yrittämään, kun tuota kakkosta tehtiin useampi vuosi enemmän ja vähemmän aktiivisesti ja lopulta clomien avulla tärppi tuli. Toivottavasti kukaan ei tykkää kyttyrää, kun tämmöinen lapsellinenkin täällä tahkoaa... Kierrot on nyt ollut ihan sekaisin ja oviksia on ihan turha yrittää arvuutella. Jtp tahtia tässä on yritetty pitää yllä, mutta eipä sitä aina jaksa illalla enää vaakamamboilla :)

Töihin pitäis raahautua ensi kuun alusta ja sitä ennen lähdetään vielä viikon reissulle Kreikkaan tuon taaperoisen & kummitätsyn kanssa....

Kirppu

Pakko oli tulla kommentoimaan... Pahoittelut ensinnäkin toivonsa tässä kierrossa heittäneille, ja PQ vielä niille, jotka jännäävät.

Mun oli pakko vielä tulla kertomaan mun tärpistä. Aamulla sain ovisplussan ja illalla oli toimintaa, joka jäi AINOKAISEKSI kerraksi! Muistan kun ajattelin, että turhaanhan tässä jyystetään enempää, kun ei se kuitenkaan onnistu. Mulla siis todellakin alkoi mennä jo maku seksistä tuon ns pakkonainnin takia. Mutta nyt sekin homma jo maistuu taas! :)

Ja vielä siitä kuuluisasta stressaamisesta. Mulla oli ainakin ihan samanlainen kuukausi kuin mikä tahansa muukin. Toiveet olivat suunnilleen samalla tasolla, kuin muinakin kuukausina, eli odotin plussaa, mutten uskonut siihen tälläkään kertaa. Ja mullahan siis tärppäsi toisesta Clomikierrosta, että kyllä sitä jotakin vikaa mullakin oli! Eihän ne Clomit ois muuten auttaneet just nyt?

Että täysi mysteeri siis on, miksi juuri tässä kierrossa tärppäsi, kun yritystä oli enemmänkin joinain muina kertoina. Mitään punaviiniä, greippimehuja en juonut, ja vitamiinitkin joita olin popsinut monta kuukautta- vuoden, olin juuri lopettanut. tupakkia vetelin entiseen malliin ja viikko oviksesta, nautin vielä about pullollisen viiniä. Että näin meillä.

Tsemppiä teille kaikille oikein kovasti, ja kyllä se sieltä vielä tulee! Toivoa ei vain saa koskaan menettää, kuten Sandeman viisaasti sanoi! :)

Suvi (ylihuomenna maagiset rv 12 täynnä)

Kyllä ihan liikuttuneeksi vetää tämän porukan tsemppaukset ja onnittelut:-))!! Oon vissiin viihtynyt täällä niin pitkään että säälipisteitä on alkanut kerääntyä:-). Mutta oikeasti, sellainen tärkeä tukiryhmä olette että EI OLE TOISTA!! (Ja taas mä liikutuin) näköjään on noi hormoonit aika pinnassa.

MOI KIRPPU! Suahan mä vähän odottelinkin tänne tahkoojiin takaisin;-), nyt olis taas yksi paikka vapaana, jos tämä tästä etenee suunnitellun mukaisesti. Musta on vaan kivaa että on vähän kokemusta takana, sama se onko se hankittu lapsienkautta vai ekaako vasta yritellään. Mutta mä taidan olla jo jäävi sanomaan mittään?

Hampilääkäri oli inhottava, repi hammaskiveä joka puolelta ja suu oli ihan kipeä sen jälkeen. Pitäis varmaan vaihtaa lekuria kun musta tuo on niin mölö tyyppi. Noh, ei sitten laittanut fluoria kun kerroin olevani raskaana, kun kuulemma se imeytyy niiden suun haavojen kautta suoraan verenkiertoon ja on kai hermomyrkkyä. YÄK, liikaa tietoa tuli taas. Mutta nyt on hampit tarkastettu, pitää kuulemma ruveta käyttämään hammastikkuja säännöllisesti, harjaaminen ei enää riitä. Great!

Tänään treffaan ystävän kanssa jonka eka IVF onnistui kesäkuussa, olis tosi ihanaa jos päästäis samaan aikaan ä-lomalle:-)). Pakko mun oli sille kertoa kun olis luovuttanut niitä jäljellejääneitä hormooneja mulle jos oltais samoja tarvittu. Voitte arvata mistä me jutellaan:-))

Mies on tehnyt eläimenlailla töitä, tuli eilenkin kotiin vasta kymmenen maissa. On se hyvä ettei tarvinnut yrittää inssiä, kun sen aikataulut on tollaiset. Vähän tylsää käkkiä kotona mutta en oikein jaksa mitään aktiviteettia, huomenna meinasin mennä hydrobicciin mutta that's it.