Tahkoojat 129

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sandeman: Sun tilanne on niin tuttu. Olen lukenut teidän viestejä jo yli vuoden ja nyt on pakko kommentoida. Meillä yritystä jo kaksi vuotta. Hoitoon mentiin viime syksynä, joulukuussa mulle tehtiin laparoskopia ja ensimmäinen inssi oli tammikuussa. Mulla on ihan samanlainen tunne, että olen yksi tän asian kanssa. Mies ei koskaan kysele. Kun sit ensimmäinen inssi tuli, meni hän ihan lukkoon. Kysyin sit et eikö hän sit haluakkaan et tehdään inssi. Vastaus oli, et ei arvannut et se tulee näin nopeasti. On aina sanonut, kun olen kysynyt, et haluaako lapsia, niin kyllä. Mutta sitten tuo jänistys oli niin outoa, et tuli tunne et ei ehkä halua. Tiedän kyllä varmasti, että hän niitä haluaa, mutta ei siitä asiasta paljoa puhu. Sanoin vaan sitten, et millon tarvitaan ne siittiö purkkiin ja ne on annettava, meille tehdään inssi tammikuussa ja piste. Ei sitten pistänyt vastaan. Ensimmäinen inssi ei onnistunut ja seuraava tehtiin heti helmikuussa. Tähän ei enää vastusteluja tullut, mutta ei tästäkään paljon puhellut. Toinen ei myöskään onnistunut. Tällä hetkellä ollaan menossa ISCIIn eli mulla on piikitykset menossa ja puntio on ensi viikolla. Kerran pyysin, et tulisko henkiseksi tueksi pistämään piikkiä, niin ei, kammoaa piikkiä... Eli kyllä tää välillä tuntuu et on ihan oma projekti. Vois välillä edes kysellä, et mikä vointi tms. Mut tiedän kuitenkin et mies lasta haluaa, vaikka ei siitä juuri koskaan puhu. Ehkä se on suomalaisten miesten tapa, eli olla aina puhumatta asioista. Sandeman, menkää vaan mahdollisimman pian inssiin ja sit jos ei onnistu niin IVF/ISCI. Nuo asiat kun tapahtuu niiiiiin hitaasti, aina joudut odottamaan kuukaudesta toiseen. Kyllä tää on välillä niin vaikeaa ja toivon jo, että olis kesäkuu, niin tulos olis tästä hoidosta selvillä! Tseppiä ja voimia sulle ja kaikille teille tahkoojille. :)

Kiitos ihanat ihmiset ihanista sanoistanne. Mukava kuulla etten ole ihan yksin näiden fiiliksieni kanssa.

Mies soitti ja kysyi mökötänkö. Jesh, ei kun olen täällä niin iloinen ja positiivinen:-(. Kele mitä kysymyksiä. Nojoo, sanoi ettei oikein tiedä mihin aikaan on kotona mutta soittelee sitten aikatauluista ja yritti sanoa että koeta piristyä kyllä tämä tästä. Jep joo.

Mutta sen verran pöhkö (rakastunut?) olen että vaikka tuo mies on noin mölö juuri nyt niin mä tilasin sille megakalliin kameran (yli 700 egee) synttärilahjaksi tänään. Oon miettinyt sitä jo pitkään ja tutkinut vaihtoehtoja joten ei ollut ihan ex tempore. Jokuhan mussa on vialla? Tai sitten olen vaan ovela...mies saa mitä haluaa ja sitten on mun vuoro.....hahhahaaaaaaaaa!!!

Kokeilen nyt vielä huomenaamulla mitä tikut sanoo ja järkytän miestä jälleen kerran muuttuneella mielipiteellä jos plussa tulee. Hih. Ei poika oikein pysy mun mielenliikkeissä mukana.

Nyt menen kuitenkin kotiin ja rauhoitun....

Voi Sandeman! Ei hitto, miten hankalaksi tämä menee meillä kaikilla! Eiköhän otetan kaikki kesäloma koko jutusta ja popsita gissan tapaan pilsuja!? :) Ei tartte sitten oireilla, pähkäillä jne.

Mulla ei siis myöskään ehkä edelleenkään ole ollut edes ovista. Tikut loppui eilen, niin en tiedä. Toissapäivänä oli mielestäni tasavahvat viivat, mutta eilen haaleampi ja mulla on kyllä tulos pysynyt pidempään aiemmin kuin yhden päivän. Nyt menossa kp 18 jo! Ennen lääkitystä ovis on aina ollut 14 tai 15, kun tikuttanut olen. Mene ja tiedä enää mistään mitään! Touhuja on ollut, mutta mitään paineta en ota, että pitäisi ja pitäisi hommailla. Jos ei tänään huvita eikä jaksa, niin sitten ei hommailla. Jos tämä näin hemmetin vaikeaa on, niin olkoon sitten. Tehkööt ne, kenellä värkit pelaa ja niitä vain ""tupsahtelee""!!! Hoitsu ei soittanut vielä tänään, ehkä huomenna? Yhtä odotusta ja odotusta on tämä elämä.

Ei mua oikeastaan edes jaksa harmittaa tällä hetkellä mikään, menköön sitten syteen tai saveen. Kesälomaa vain tässä odottelen innolla. Töissäkin meinaa palaa pinna, kun asiat vaan takkuilevat. Saisko joskus sellaisen ns. työrauhankin vaikka. Vauvalehdestä muuten soittivat myös tänään. Tilasin silloin viime kesänä ilmaisen näyttelehden ja sitten tilasin myös lehden, peruin sen, koska vauvaa ei sitten tullutkaan. Nyt joku ämmä soitteli ja sanoi, että olen heidän tietojen mukaan vuoden tilannut lehteä. P**kele! Sanoin, että ei ole vauvaa, joten en tarvitse lehteäkään. Yritti siellä mussuttaa jotakin, mutta ymmärsi sitten vain kiittää kauniisti ja toivottaa hyvää kesää! Ah, niinkuin jotain ivaa!

Keijukainen ja gissa, vedinkin teitä (ja itseäni) höplästä, tuo pippuri ei siis ollutkaan nimeltään cayenne, vaan keskitulinen ruukkuchili ja se tekee myöskin sellaset metsätähtimäiset kukat ekaksi ja sitten vihreät ""moltit"", jotka muuttuvat kypsyessään oransseiksi. Ovat siis hieman pitkulaisen päärynän (""väärin päin"") muotoisia , ei siis pitkiä ja laihoja, niin kuin chilipaprikat yleensä.
Jos linkki toimii, niin tuolla olisi kuva. %20 pois osoitteesta, jos sellanen tulee..
http://www.plussa.com/?_tp=69,79&_sp=kaupat_ja_tuotteet/tuotehaku/pirkka_product_information.jsp&id=6410405040718

Eli voi hyvinkin olla sama, mitä sulla Keiju oli. Tuokin oli ihan kuoleman kielissä talvella, pari rankaa pystyssä ja muutama hassu lehti, mutta mies urheasti sitä kasteli ja lannoitteli silloin tällöin, niin nyt on yhtä tuuhea ja hyvinvoiva, kuin ostettaessa. :)

Huomenta huomenta!

Nyt ois herkkuja tarjolla eli tässä tulis suklaakääretorttua ja kahvetta. On muuten hyvää.

Käytiin eilen siellä Kättärillä ensikäynnillä ja mukava naislääkäri sattui meille. Tutkivat miehen kivekset, ottivat verta ja antoivat purkin mukaan, että tuohon voi sitten näytteen antaa parin viikon päästä, jos verikokeissa ei ole mitään hälyttävää. Mutkin se lääkäri tutki, otti papan ja ultras, vaikka tk puolellakin sen jo tekivät ja anto ens viikolle ultran kp 12 katotaan löytyykö muniksia. Verta ne otti kanssa, ottavat uudestaan ne samat kokeet mitä otettiin tk:ssakin ja proktaliinin ne ottaa vasta seuraavasta kierrosta. Että nopeastihan nuo tutkimukset aloitti, lääkäri tuumas, ettei kannata odottaa seuraavaan kiertoo, kun eilen oli menossa kp5. Ei vielä valittamista julkisen puolen hommissa. Että odotellaan ens viikkoon, että nähdään munitaanko sitä vai ei. Vaikka onhan mulla yleensä tuntunut ovis ja limojakin on ollu. TIkut oli pari kertaa käytössä ja nekin näytti ovista.
Mies ottikin nämä asiat yllättävän hyvin, vaikka illalla olikin normaalia vaisumpi. Varmaan sitä hirvittää eniten se simonäytteen anto. Kuulemma tekee sen itse, mutta musta tuntuu, että apuna voisin olla.
Eiköhän tämä ON riitä tälle aamulle.
Sandelle piti sanoman, että miehet on kummallisia, vaikka niitten kanssa meinaa mennä hermot niin silti ne on niin lutuisia.
Nyt täytyy mennä bussia odottelemaan.

Liina, mukavaa että hommat etenee. Meillä oli aika selvää, että mies hoitaa itse simppansa, tuntui että muuten menee sähläykseksi, niinkuin monella on mennytkin.

Kiitos Aniliini infosta, vois käydä hakemassa pippurin meidänkin kotiin. Tomaattia kasvattelen myös kovasti, saa nähdä mitä siitäkin tulee :)

Lauantaina ois sen vanhan tutun hautajaiset. Sen joka kuoli siellä reissussa, jos muistatte. Ahdistaa, enkä oikein tiedä pitäiskö mennä vai ei. Toisaalta tuntuu hassulta mennä, kun ei oltu hirveästi tekemisissä, mutta tiedän että sinne tulee muitakin sellaisia ihmisiä ja toisaalta sitten varmaan harmittaa jälkeenpäin, jos nyt jätän menemättä. Kamalaahan siellä tulee olemaan... neuvoja?

Mukavaa työpäivää kaikille :)

Huomenta ja kiitti Liina, kaikki missä on suklaata niin toimii!!!

Kp15/26 ja epätoivoista oviksen metsästystä täälläkin. Tänään viivat suhteellisen tasavahvat, ei mustaa viivaa edelleenkään. Aamulla autossa sanoin miehelle että tänään olis ollut purkituspäivä. Se sanoi että ""olisit sanonut"" jep. Kai sitä sitten vähän kiinnostaa. Kommentti oli vaan että miten se voi tänään olla kun eilen sanoit että se oli eilen. Jeps kun tämä olisikin niin yksinkertaista ja kroppa toimisi ennustettavasti? Kun en MINÄKÄÄN tiedä. Täytyy luomuilla tänään kunhan pääsee kotiin, tuleepahan sitten hoidettua jotenkin tämä oletettu ovis. Ens kiertoon sitten jos pääsis tekemään sen inssin...eiköhän tämä tästä taas jotenkin suttaannu. Kassellaan. Ehkä pitää ens kiertoon hankkia ne Ferstestit jos ne olis helpommat tulkita.

Täällä mä arvon että onko mulle tulossa flunssa vai ihan vaan allergiaoireita. Nenä on tukossa kaikista lääkkeistä huolimatta, aivastuttaa ja nenä vuotaa, mutta lämpöä ei ainakaan eilen ollut. Käkin sitten täällä töissä puolikuntoisena ja meinasin uhmata kohtaloa ja mennä hydrobiciin kun läskiä alkaa uhkaavasti kerääntyä.

Víelä kun sais jostain energiaa...

Terse! Kiitos kaunis Liinalle kääräristä, kyllä maittaa!
Mä unohdin TAAS ne allergialääkkeet kotiin ja aamulla on ottamatta, miten mä voin olla näin torspo? Tyhmästä päästä kärsii sitten koko kroppa.

Gissa, on noi hautajaiset kamalia. Omasta kokemuksesta voisin sanoa että kannattaa mennä vaikka hammasta purren, siitä voi jälkikäteen tulla tosi huono mieli jos jänistää. Eihän sinne muistotilaisuuteen ole pakko mennä jos ei vaan pysty. Siitä jutusta ei muuten tainnut koskaan olla lehdessäkään...? Tai enhän mä ole lähiaikoina ollut edes Suomen kamaralla mutta ei ainakaan ennen sitä osunut silmään. Että tollaset jutut vaietaan sitten...

Mitenkäs Suvin se kyhmyjuttu muuten? Onko uutta?

Toi oviksen metsästys on aivan syvältä. Mä jotenkin kammoan nyt jo sitä tikutuksen uudelleenaloittamista. Tavallaan on ollut helpottavaakin kun kierrot on olleet mitä sattuu, ei ole tullut edes mietittyä koska voisi olla ovis ja seksiä on tosiaan harrastettu ihan mielen mukaan. No, ehkä tiistaisen lääkärin jälkeen olen viisaampi.

Kiva kuulla Liina että suunnitelmat etenee mukavaa tahtia ja mieskin suostuu purkittamaan. Hyvähyvä.

Aniliini, on se sitten sama chilipuu kuin mitä meillä oli, paitsi että meillä oli se tulinen lajike, eli pienet, suipot punaiset chilit. Hyvä tietää että selviää talven yli vaikkei siltä näyttänyt. Nyt en vaan ole niitä enää missään nähnyt :(
Täytyy koettaa metsästää. Kertokaa heti jos täältä Hesasta/Espoosta jostain sellaisen löydätte, kiitos! Vai olikos niitä asiasta kiinnostuneita edes tällä seudulla, taisi olla Gissa sieltä Turun suunnalta...
No, jos vaikka osuu silmään.

Sandeman, aconit ja fertestit toimii musta ihan yhtä hyvin, oon vaan tykännyt noista jälkimmäisestä kun niillä saa oikein ohjeen mukaan testata aamulla.

Sandeman, (ja muut allergikot) sovihan nyt treffit lounasajaksi miehesi kanssa! :D

http://iltasanomat.fi/naiset/Suukko+auttaa+hein%E4nuhaan/1170519

Muistakaa taas poistaa %20 .

No niin Keiju, ei mitään lääkkeitä, vaan miestä kehiin! :))

Mäkään en ole tänä vuonna nähnyt niitä ruukkuja missään, viime vuonna ostin sen heinäkuun lopussa, koska miehen synttärit ovat silloin. Jospas ne saapuvat maahan hieman tuonnempana. Mä en tiedä miten kummassa me muistettiin molemmat miehen kanssa ton puun olevan cayenne, mutta täsmälleen samanlaiselta se näyttää kuin tuolla pirkka-sivulla oleva chili. Huono muisti molemmilla.

Juuh, onhan sitä sanottu että nuha lähtee n*ssimallakin:-), olis vaan suhteellisen kipeet paikat jos koko allergia-ajan pitäisi höyläillä:-))))))

Kyllä alkaa tuolla plussissakin olla poksahtaminen lähellä monella tyypillä. Äippälomallekin ovat kohta viimeisetkin jäämässä! Mites olis tytöt jos otettaisiin seuraava ryntäys plussapuolelle, kun onhan täällä jo kökitty riittävästi. Ketä lähtee messiin? Suvi, Kata, Gissa, Keiju, Sanelma, Liina, Tiitu, kaikki??? Vastoinkäymisistä otetaan opiksi ja sisuunnutaan?? KELE.

Juu näin on, että aikamoinen väli on venähtänyt Tahkoojaplussiin. Mutta kyllä se tästä, se on vaan uskottava! Kele.

Mä en jotenkin kesällä osaa stressata niin kauheesti näistä asioista. Kai sitä on niin kivaa muutenkin ja elämästä nauttii ilman sitä raskauttakin. Meidän ystävillä on vaan muutamilla lapsia joten sitä ei tunne itseään mitenkään väliinputoajiksi. Ja osa on sellaisia että ei varmaan hetkeen tulekaan, liekö koskaan...itsekkäitä nautiskelijoita =)

Muuten, osuipa taas silmään Iltisten otsikot: Britney Spears kasvattaa taas vatsaa ja Arja Koriseva 41v. on raskaana. Joten Sandeman, ei se 35v. ole ikä eikä mikään =)

Mulle meinasi muuten käydä aika moka aamulla ruuhkabussissa: istuin siinä lastenvaunuvälikössä, alhaalla siis ja yhtäkkiä katsoin eteeni missä näkyi iso ja pyöreä naisen vatsa. Olin jo singahtamassa ylös ja tarjoamassa istumapaikkaa ""raskaana olevalle naiselle"" kun katsoin vähän ylemmäs ja totesin että kyseessä olikin reilusti keski-ikäisen naisen tynnyrivatsa, siis vaan läskiä suomeksi sanottuna. Hih! Olisi se varmaan vähän ihmetellyt ja loukkaantunutkin jos olisin siinä paikkaa tarjonnut, ei varmaan pitänyt itseään niin vanhana vielä! :DD
Kyllä huomaa missä ajatus kulkee...

Mulla oli aikanaan tosi vaikeaa ovisplussan metsästys ja gyne antoikin vinkiksi testata sekä illalla että aamulla, jotta plussahetki löytyy. Kalliiksi se tosin käy...

Moikka!

Kannatan Keijun ajattelutapaa, ei stressata kesällä! Hassu juttu toi kaljamaha, hih. Kyllä joillain keski-ikäisillä miehillä on täydellisen näköinen vauvamaha, että ihan kateeksi käy!

Niin, miten sen Suvin tissipatin kanssa kävi?

Ultrakuulumisia: Vasemmalla on kypsymässä iso mollukka, lääkäri arvioi, että tänään tai huomenna on ovis. Menen kuitenkin vielä progeen ensi viikon lopulla. Kesä mennään luomuillen ja elokuussa katsotaan sitten clomeja ja inssiä. Se oli kiva, kun sanoi, että jos tärppää, niin saan mennä kättärille varhaisultraan kesälläkin!

Oon ollut murheissani, kun ystävältä tuli eilen tekstari, että mies on jättänyt. En ole vielä jutellut hänen kanssaan, etten tiedä mitä ihmettä on tapahtunut, on kuulemma shokissa. Ihan puun takaa tuli ainakin mulle. ystäväni oli juuri puhunut, että haluaisi toisen lapsen. Mikä miehiä riivaa!!

Hahaa, Hertta, se oli kyllä ihan keski-ikäinen NAINEN sen kaljamahansa kanssa =) Mutta tosiaan...olis voinut olla mieskin mahan perusteella.

Hyvältä kuullostaa sunkin eteneminen tuolla Kättärillä. Tutkitaan, tutkitaan...pitäisköhän munkin vaihtaa Kättärille kun NKL:lla tuntuu olevan hidasta tää toiminta. No, toivottavasti saan hyvää ""palvelua"" ensi tiistaina.

Hertta se lääkäri sano mulle samaa siellä Kättärillä, että ilmoittaa, jos raskautuu niin ultraava siellä. Mikä sun lääkärin nimi on? Mulla oli joku nainen, mutta nimi on hakusessa.

Testasin minäkin ovista eilen iltapäivälläkin, huonompi homma vaan sen inssin varaamisen takia kun aamulla pitäisi testata, aika varata ja vielä purkittaakkin samana päivänä. Jotenkin karmeesti duunia yhdelle päivälle. Ah well, ensi kierrossa sitten kokeillaan, jos onni (ja ovis:-) on myöden.

Ihme homma, Keiju, kun mä olen saanut niin hyvää palvelua NKLlla. Ehkä se on tämä mun varttuneempi olemus:-))). Nojoo, aikaahan näissä hommeleissa vierähtää jokatapauksessa.

Hertta, mulla kanssa erosi kaveripariskunta ihan tässä. Kuviteltiin että ne on seuraavat naimisiin menijät. Ihan kummallista, eilen just saatiin uusi osoitekortti, äiti ja poika muuttivat uuteen asuntoon. Eivät kyllä ole ihan helppoja tapauksia kumpikaan mutta silti jotenkin sitä olettaa kun ei ihan läheltä pysty seuraamaan.

Terppa tytsyt!

Kaljamahoja ja vauvamahoja näkyy kilvan katukuvassa joo..onneksi ei sitä ensimmäistä nyt sentään ole vielä siunaantunut, vaikka jotakin ihan pientä ekstraa on kertynyt tuonne vartalon alaosiin..siksi karkkilakko alkoi eilen, mulle ei kohtuus onnistu, pakko kieltäytyä kokonaan.

Siihen liittyen, tiedättekö että on kamalaa kun päästelee joskus sammakoita suustaan. Oltiin tässä kaverin vanhempien seurassa, ja olen joskus kuullut mutta en muistanut että isänsä on ollut aiemmin aika suurkuluttaja alkoholin saralla, nykyään nautiskelee ihan kohtuudella. No sitä muistamatta heitin siinä sitten sellaisen vertauksen kun karkista puhuttiin, että mulle makeiset on ihan sama kuin alkoholistille pullot, kotona ei voi olla niitä ollenkaan..kivakiva. Nyt hävettää, mutta ei tullut mieleen asia siinä.

Toi on hyvä juttu että otetaan kaikki vaan rennosti kesä näiden projektien kanssa, mustakin se on helpompaa näin kesällä kestää. Ja tää PAS-kierto on ihan miljoona kertaa helpompaa kun inssit tai IVF-kierrot, pelkkiä nappeja naamaan ja sit hakemaan kaveri(t) kyytiin (jos nyt siis kaikki sujuu toivotusti). Nyt kun mä kehun tän helppoutta niin ei varmaan suju..=) kop kop siis vaan..

Liinakin pääsee tutkimuksissa eteenpäin, hinoa.

Tänään saadaan vene kotiin, pitäisi heittää mies sitä hakemaan töiden jälkeen. Jännää nähdä miltä näyttää kun on sisätiloja kunnostettu.

Se on varmaan aika pitkälti lääkäristäkin kiinni tuo palvelu :) Toivottavasti mulla olis eri lääkäri kuin viimeksi. Oli siis tod. näk. sama kuin Kastiksella ja molemmat ihmeteltiin sen toimintaa.

Mä muuten kysyin nyt sitten Pirkalta sitä ruukkuchiliä ja sain vastauksen että sato on myöhässä ja chilit tulee kauppoihin viikolla 22. Että Gissallekin tiedoksi sinne Länsi-Suomeen :)
Ei kysyvä tieltä eksy! Hihii...

Hei,
Halusin tulla kertomaan tarinani teille. Olen lueskellut ketjuanne pitkään, mutta en itse ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Eli mekin yritimme lasta 1 1/2 vuotta. Itsellä pco ja miehellä teratozoospermia. Tiedän miltä tuntuu joka kuukausittainen pettymys, monet ""turhat"" (=negatiiviset) testit, ainainen päivien laskeminen ja ""pakkoseksi"". Viidennestä clomi-kuurista kuitenkin tärppäsi. En ollut uskoa, että jonakin päivänä näkisin ne kaksi kauan odotettua viivaa raskaustestissä. Pian olisi edessä ollut siirtyminen järeämpiin hoitoihin. Meillä kuitenkin kävi tuuri, kun lapsemme sai alkunsa näinkin ""helposti"". Ensimmäiset viikot meni pelonsekaisissa tunteissa, ajatelin että ei minun sisälläni mikään voi kasvaa. Kaippa tuo lapsettomuus saa aikaan huonommuuden ja epänaiseuden tunteita. Nyt vasta alan pikkuhiljaa iloita raskaudestani, kun ensimmäiset 12 rv:a ovat takanapäin.
Toivon teille jaksamista hoitojen kanssa ja tietysti plussaonnea (sen teistä jokainen jo ansaitsisi)!!!

Heippa! Nyt tulee sitten omaa napaa taas kerran... Se mun kyhmy... Se ei ollut siis varsinainen kyhmy, vaan rinnassa tuntui isommalla alueella sellaista outoa ""rustottumaa"", jota toisessa ei ollut. Osaltaan se liittyi varmasti kiertoon, koska menkkojen alettua se alue mielestäni melkein hävisi, mutta pientä tuntuu vieläkin. Menen siitä ultraan kesäkuun alussa.

Hoitsu soitti tänään. Eteneminen menee seuraavasti. Käymme verikokeissa ens viikolla? Molemmista pitää ottaa Hiv, B- ja C-hepatiitti. Vähän outoa, mutta on kuulemma joku turvallisuusjuttu. Sitten saamme mukaan purkin ja miehen simpat tutkitaan! Yes! Clomeilla jatkan ilman seurantoja. (tätä kyllä hieman ihmettelen) Ja ilmeisesti sitten syksyllä inssiin, jos ei ole mitään tapahtunut. Jos ei nyt tärppiä tule, niin jossain vaiheessa kesää taidan kyllä pitää taukoa Clomeista, koska inssiinhän ne sitten kai olisi kuitenkin oltava käytössä, eikä niitä kai oikein saa syödä puolta vuotta pidempään? Nyt mulla on niitä kolmeksi kierroksi jäljellä.

Hoitsu sanoi, että kyllä se maanantainen ovisplussa varmaan piti paikkansa, joten ovis on ollut ja mennyt ja nyt ei kun kuulostelemaan oireita. :) Jos plussa pärähtää huomisesta viikon päästä, niin eipähän tarvitse sitten mennä simppojakaan enää tutkimaan. Ihan hyvät siis on fiilikset ja suunnitelmat. Turhaan taas etukäteen murehdin, milloinkahan mä oppisin??

Hei,

En ole tällä viikolla ehtinytkään kirjoitella. On ollut niin paljon hälinää töissä ja vapaalla. En varmaan muista puoliakaan asioita, joita piti kommentoida. Kysymys teille sen sijaan nyt, kun on äitienpäivä tulossa: Onko teillä tämä tahkoaminen erityisesti mielessä äitienpäinä? Onko äitienpäivää raskas viettää? Mua erityisesti harmittaa lapsettomuus tälläisenä aikana, kun pienet lapset on jokapuolella esillä. Vähän kuin asiasta muistutettaisiin koko ajan. Ihan niin kuin tämä ei muutenkin olisi koko ajan mielessä.

Tiitulle: Olen syönyt ehkä metformiinia reilut kolme kuukautta. ""Ehkä"" sen takia, että olen lääketutkimuksessa, enkä varmaksi tiedä syönkö plaseboa vai metformiinia. Minulla siis PCO, muttei sokereissa vikaa eikä ylipainoa. Mitään sivuoireita en ole saanut. Sen sijaan kierto on tasaantunut ja iho on selvästi paremmassa kunnossa. Olen kuullut paljon positiivista juttua metformiinista. Se takia toivonkin syöväni sitä. Tosin monet saavat pahoja vatsaoireita metformiinista. Noiden vatsaongelmien estämiseksi minulla annostusta nostettiin hitaasti: ensimmäisen viikon söin yhden tabletin aamuisin, toisen viikon söin yhden tabletin aamulla ja toisen illalla ja vasta kolmannesta viikosta eteenpäin olen syönyt kaksi tablettia aamulla ja yhden illalla.

Mulla olisi tälläinen ongelma: ultrassa kp 10 munarakkula 16 mm, ovis kuitenkin vasta kp 17 (lämpöjen ja tikkujen perusteella). Onko toi ihan liian myöhään? Vai onko mulla vielä toivoa? Voiko munasolusta tulla jotenkin ylikypsä?

Eiks kukaan enää kirjuuttele täällä iltaisin?? Höh vaan!

Minttu; mä en osaa sanoa tuohon munikseen mitään. Yleensä se irtoaa kai 22-24 mm kokoisena, mutta ei kai tuo nyt mikään täysin standardi ole? Elämässähän tapahtuu kaikenlaista ihmettä jatkuvasti. Ja en tiedä voiko noihin tikkuihinkaan aina täysin luottaa. Lämmöissähän on se, että lämpö nousee vasta kun ovis on jo tapahtunut.

Hmm, mä lipittelen täällä alkoholitonta valkoviiniä. Musta se on tosi hyvää. Ostin sen pari viikkoa sitten, kun halusin juoda jotakin, mutten alkoholillista. Nyt sitten vasta sen korkkasin. Harjoittelen jo siis kesää varten, jos tulis raskaaksi sitä voi sitten hyvillä mielin nautiskella. ;) Juupa juu! Enpä usko, että tästäkään kierrosta mitään tulee. Stressiä on taas ollut niin kivasti töissä, että hermot on mennä. Tulis se pirun kesäloma nyt äkkiä!!! Mutta jee, onneksi huomenna on perjantai! Toivottelen nyt sitten hyvät viikonloput kaikille, jotka ovat jo linjoilta häipyneet, kun minä vasta illalla ehdin koneelle. Niin, ja tänään nyt sit aloitan ne Luget. Kp on nyt 19/29-31, joten eiköhän se ovis ole jo mennyt...

Perjantaiaamua!

Jes on perjantai ja viikonloppu edessä. EIkä vieraita edes tulossa, saadaan olla kaksin. Meitsillä ois kolme viikkoa töitä ja sitten neljä viikkoa lomaa, ihanaa. Nyt on semmonen olo että lomaa kaipaa.
Surun kuulumisia kaipailen täällä kovasti, että miten se elämä on sujunu?
EIhän tässä mulla nyt mitään asiaa ollu, muuta kuin
Kaikille Hyvää Viikonloppua.

Huomenta, täällä olis suklaamuffinsseja tarjolla, kerrankin mulla eikä Liinalla:-), maistuiskos?

Ovis taisi siis olla eilen, tänä aamuna en enää testannut, jo riittää sitä touhua. Nyt kp16 ja oviksen perusteella kierto menee tuonne kolmenkympin hujakoille jos luteaalivaihe on tarpeeksi pitkä. Mulla siis tod.näk clomit pidentää kiertoa. Muuten ihan hyvä mieli, eilen vielä varmisteltiin luomusti, jos vaikka kävis ""vahinko"" ja tulisin näin pienellä avustuksella raskaaksi.

Suvi, luulen että nuo verikokeet on vain vakiintunut käytäntö ja otetaan kaikilta tilanteesta huolimatta. Kun ""ruumiinnesteiden"" käsittely muuttuu entistä tarkemmaksi jos on hepatiitti tai hiv. Varmaan kaikki teharia katsovat tietävät tämän:-)). Mutta on tosi loistavaa että saitte sen simppalähetteen, sittenpähän on sekin tutkittu.

Tänään ollaan lähdössä tyttöjen kanssa keilaamaan ja sitten syömään. Kaikki tosin taitavat olla jo äitejä joten varsinkin toissapäivänä tuntui että jätän väliin koko tilaisuuden. Mutta en kestä jos musta tulee sellainen katkera ämmä tän lapsettomuuden takia, joten puren huulta sitten niissä kohdissa kun rupeaa korpeamaan. Kai nekin osaa puhua jostain muusta aiheesta kun lapsistaan??

Äitienpäivä ei muhun sinänsä kolahda niin pahasti kun nämä tilaisuudet joissa olen ainut jolla ei ole lasta. Meillä kotona äitienpäivään on aina liittynyt kasvimaan kääntäminen ja pihatöitä, toki myös aamuinen pala sänkyyn mutta muuten vain yhdessäoloa perheen kesken. Ei lahjoja niinkään mutta sellaista läheisyyttä. Hyvää ruokaa.