***SYYSVAUVAT 2007***

Aku
Meidän tytöllä vaihtelee vielä aika paljon nuo unet.Jos on kerhoa tai muuta ohjelmaa,tyttö saattaa viihtyä hereillä kolmekin tuntia aamusta,.Jos ei oo mitään kummempaa niin on just sen tunnin hereillä ja nukkuu ekat päikkärit pihalla(n.1-2h) Sitten ollaan pari kolme tuntia hereillä ja uudestaan pihalle päikkäreille (2-3h).Oon pitäny päikkäreissä ton 3h maksimina kun yöt menee muuten ihan harakoille.Sain neuvolantädiltä siunauksen että 3 h jälkeen saa herätellä.Ilta ollaan yleensä hereillä (17-22) pieniä 10 min torkkuja lukuunottamatta.Yöunet meillä nukutaan 22-09.Näin siis meillä.

T.Aku ja Emmi
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aku:
Meidän tytöllä vaihtelee vielä aika paljon nuo unet.Jos on kerhoa tai muuta ohjelmaa,tyttö saattaa viihtyä hereillä kolmekin tuntia aamusta,.Jos ei oo mitään kummempaa niin on just sen tunnin hereillä ja nukkuu ekat päikkärit pihalla(n.1-2h) Sitten ollaan pari kolme tuntia hereillä ja uudestaan pihalle päikkäreille (2-3h).Oon pitäny päikkäreissä ton 3h maksimina kun yöt menee muuten ihan harakoille.Sain neuvolantädiltä siunauksen että 3 h jälkeen saa herätellä.Ilta ollaan yleensä hereillä (17-22) pieniä 10 min torkkuja lukuunottamatta.Yöunet meillä nukutaan 22-09.Näin siis meillä.

T.Aku ja Emmi
Ai teillekkin tulee Emmi nimeksi? :D Vai joko on ollut ristiäiset? :D
 
Aku
Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Alkuperäinen kirjoittaja Aku:
Meidän tytöllä vaihtelee vielä aika paljon nuo unet.Jos on kerhoa tai muuta ohjelmaa,tyttö saattaa viihtyä hereillä kolmekin tuntia aamusta,.Jos ei oo mitään kummempaa niin on just sen tunnin hereillä ja nukkuu ekat päikkärit pihalla(n.1-2h) Sitten ollaan pari kolme tuntia hereillä ja uudestaan pihalle päikkäreille (2-3h).Oon pitäny päikkäreissä ton 3h maksimina kun yöt menee muuten ihan harakoille.Sain neuvolantädiltä siunauksen että 3 h jälkeen saa herätellä.Ilta ollaan yleensä hereillä (17-22) pieniä 10 min torkkuja lukuunottamatta.Yöunet meillä nukutaan 22-09.Näin siis meillä.

T.Aku ja Emmi
Ai teillekkin tulee Emmi nimeksi? :D Vai joko on ollut ristiäiset? :D
Jep ;) Ihana nimi!
2 vkon päästä on ristiäiset =)
 
Heippa pitkästä aikaa!
Siitä on varmaan yli kuukausi kun viimeksi olen tänne ehtinyt kirjottelemaan. Vauva, joka sai nimekseen Lauri Leevi Juhani, pitää äitin kiireisenä, vaikka kiltti poika onkin. En kauheesti ehtinyt lueskelemaan teidän kirjotuksianne, joten kerron itsekkäästi vain omia kuulumisiani :/
Laurilla oli jonkinlainen päivärytmi jo parin viikon ikäisenä. Yöt on mennyt tosi hyvin. Maksimissaan on herännyt kolme kertaa syömään, nykyään heräilee kerran. Heräillään aamulla siinä 8-10 maissa ja syötön +vaipan vaihdon jälkeen poju nukahtaa hetkeksi. Sitten heräilee leikkimään ja/tai seurustelemaan ja sitten taas syödään ja mennään ulos nukkumaan noin klo 12. Siellä nukutaan yleensä 3-4 tuntia, jonka jälkeen onkin taas kova nälkä ja märkä vaippa. Ilta menee aika lailla hereillä ollessa, välillä huilataan puolisen tuntia ja taas jatketaan. Iltatoimet aloitetaan siinä yhdeksän jälkeen ja noin puoli kaksitoista Lauri nukahtaa. Yöllä heräilee syömään siinä klo 4-6 välillä.
Lauri on osittain rintamaidolla ja osittain korvikkeella. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että multa ei tule maitoa tarpeeksi, vaikka oon melkein kaikki kuulemani konstit yrittänyt tehdä maidon nousemiseksi, mutta ei niin ei. Ilmavaivoja oli alussa jonkin verran, mutta ostin FisherPricen antikoliikki pullon ja annan aina cuplatonia ennen pulloruokintaa, niin on selkeesti ilmavaivat helpottanut. Ja vaihdoin tuttelin semperin vastaavaan tuotteeseen, sekin auttoi ilmavaivoihin!
Jälkitarkastus mulla oli viime viikolla. Paikat on ihan ok, jokin pieni haavauma vielä jäljellä ja onkin välillä hirveen kipee. Ihan kuin ois pari nuppineulaa alapäässä :LOL: Yhdyntää ei olla vielä edes kokeiltu, kun mulla ei kauheesti oo noita haluja, mutta eiköhän se tästä. Neuvolan täti totesi, että "naisella on hyvä kun se voi olla yhdynnässä, vaikkei haluisikaan, kun käyttää vaan liukastetta". Samainen täti neuvoi synnytysvalmennuksessa äitejä tyydyttämään isien tarpeet muilla keinoin, jos ei yhdyntä kiinnosta! Siis oikeesti...tarviiko naisen tyydyttää mies vaikkei haluiskaan!!!??? :headwall: Onneksi mun mies ei odota sellasta, vaan odottelee ihan rauhassa ilman painostusta :heart:
Meillä oli ristiäiset pari viikkoa sitten. Ne pidettiin yhdessä Laurin serkun kanssa, koska pojilla on 3 päivää ikäeroa. Pappi oli eläkkeelle jäänyt naispappi, joka oli ihan mukava. Molemmat pojat itkivät, kunnes saivat nimet ja sitten nukahtivat. Papilta meni pasmat vähän sekaisin, kun oli kaksi lasta ja piti sen vuoksi improvisoida sitä valmista kaavaa. Kauheen pitkä muuten se uus kaava. Monia lukukohtia ja sit se, että isältä kysytään lapsen nimeä. Ja sit se kysymys vanhemmilta ja kummeilta, mihin vastataan tahdon. Onneksi pappi unohti sen koko kysymyksen
Ja sitten tähän ihanaan aiheeseen..elikkäs anoppi. Se ravaa meillä vähintään kerran viikossa (aiemmin nähty maksimissaan kerran kuukaudessa, välillä oltu jopa puolikin vuotta ilman minkäänlaista yhteydenpitoa) ja on sitten itku kurkussa jos Lauri nukkuukin sillon kun hän tulee! Oli sillä otsaa vaatia Lauria yökylään, kun poika oli vajaan kuukauden. Koitettiin sitten selittää, että poika on kipeenä (flunssa) ja tarvii etenkin nyt rintamaitoa ja lisäksi meillä ei ole mitään menoa, miksi Laurin tarttis mennä yökylään. Koitettiin vielä sanoa, että tottakai sitten isompana tulee mummin luo... Siis miten ihmiselle tulee mieleen edes ehdottaa tollasta? Eri asia, jos me oltais tehty aloite :eek: Ja nyt isäinpäivänä oltiin Isomummulassa. Oltiin just saatu Lauri nukahtamaan kun mummi tuli sinne. Oltiin ruokapöydässä ja mummi huutaa, että laitetaanko Laurillee tähän bodyn päälle vielä toi paita. Mä olin ihan, et mitä ihmettä ja mies sitten kysyikin,että Laurihan nukkuu, miks sillä on paita otettu edes pois? Mummi sitten sanos, että se itkeskeli ja hän vaihtoi vaipan. Mies sanos, että mitään itkeskelyä ei ollut kuulunut viereiseen huoneeseen, jossa me olimme ja että vaippa oli pojalle vaihdettu puoli tuntia sitten! Hetken päästä kuului kun mummi jutteli Laurille, että missäs se sun pullos on..Mies meni sanomaan, että poika on saanut kyllä ruokaa 45 minuuttia sitten ja saa aina ensin rintaa ja sitten vasta pulloa. Tokaisi myös, että meillä on tapana ihan itse hoitaa omaa lastamme. :kieh:
Ai niin ja sitten tarvii vielä purkatua ristiäislahjasta... Me pyydettiin 2-osaista toppapukua. Sanoin vielä anopille, että 2-osaista voi vielä pitää, kun poju ei vielä liiku. Ja kerroin, että meillä on kyllä ihan tavallinen toppis, mutta ois kiva olla myös sellanen parempi, äijämäinen puku. No anoppi tuo ristiäisiin sellasen vaaleensinisen vauvatoppiksen ja sanoo, ettei viitsinyt ostaa sellasta 2-osaista kun se on h&m:n myyjän mielestä niin epäkäytännöllinen! Voi jumatsukka, että otti päähän!
Että sellasta..ihanaa kun sai purkautua!!!! Kiitos!!!

Paveliina ja Lauri 2kk 2pvä =) :)
 
Pitkästä aikaa pääsin vihdoin ja viimein koneelle- kone on toiminu jo jokusen viikon mut ei oo yksinkertaisesti vaan jaksanut käynistää sitä.

Paljon onnea minun puolestani kaikille niille joita en silloin syyskuussa vielä kerennyt onnitella, toivottavasti kaikilla meni hyvin ja ootte voinut hyvin. Ja sitten sitä omaa napaa...

Poika syntyi 14.9 klo 17.58 (rv 39+6). Pituutta oli kertynyt 51cm ja painoa 4030g (ja ultrassa sanottiin et maksimissaan 3kg- että sellasta...). Synnytys oli nopea- kokonais kesto 2h13min ja luomulla mentiin kun lääkäri ei kerennyt tulla antamaan kipulääkettä, mies kerkes just ja just mukaan ja aika kauheeta se oli, mut onneks meni nopeesti. sairaalassa jouduttiin olemaan 6vrk- ensin kuului sydämestä sivuääni ja jousuttiin odottaa ultraa jossa paljastui että siellä on jänne poikittain vasemmassa kammiossa mutta on vaaraton eikä aiheuta toimenpiteitä, seuraavaksi biliarvot nousi liian korkeiksi ja vauva sinivalohoitoon vuorokaudeksi ja minä itkin suoraa huutoa kelon ympäri- vrk:n jälkeen vielä päivä seurannassa ja sitten kuudentena päivänä kotiin, sillä ehdolla että käydään vielä osastolla pyörähtämässä ja mittauttaa arvoja. että sellasta.

Viikon ikäisenä tuli sitten eka nuha ja poika meni ihan tukkoon, tasan kaksiviikkoisena alkoi koliikki joka sitten jatkuu edelleenkin :headwall: ja nukkumaan pääsen siinä kahen kolmen välillä joka yö.

Pojalle annettiin nimi isäpäivänä: juuso. Kovasti on poika itkusta huolimatta kasvanut- viime neuvolassa (10vkoa tasan) paino 5900g ja rapiat ja pituus 59,5cm. Kovasti on jäntevä poika ja mahottoman iloinen(-ollessaan hyväntuulinen...), juttelee ja hymyilee paljon- suloinen paketti.

Maitoa tulee runsaasti ja imetykselä pelkästään mennään toistaiseksi.

Sorry kaikille etten ole vielä kerennyt lukea juttujanne mutta perehdyn niihin pian- aika ku on kortilla niin ei aina kerkeä( nyt poju on nukkunut jo reilu puoli tuntia putkeen =) ). No pääsinpäs nyt kertomaan omat kuulumiseni, palaillaan taas pian.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä81:
onko kaikki meidän syyskuisten pinosta hävinneet vai liekö vaihtaneet keskustelun jonnekkin muualle??aattelin vaa kun ei ketään ole kirjotellut pitkään aikaan.
Moro äippä ja onnea! Meitä on vino pino tuolla kerhopuolella, laita syyskuisten kerhoon hakemus!
Jode
 
Täällä taas pitkästä aikaa. Eipä ole ehtinyt kuulumisia kirjoitella. Pieni tyttönen tuntuu imevän kaiken ajan. Minäkin hieman ihmettelin pinon suppeutta. Mitenkäs sinne kerhon puolelle pääsee ja kuinka tehdään hakemus? Olen joko unohtanut ja en ole ehtinytkään perehtymään aiheeseen. Jos joku voisi kertoa niin olisin kiitollinen!

Ainoska ja Kullannuppu n. 3 1/2 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ainoska:
Täällä taas pitkästä aikaa. Eipä ole ehtinyt kuulumisia kirjoitella. Pieni tyttönen tuntuu imevän kaiken ajan. Minäkin hieman ihmettelin pinon suppeutta. Mitenkäs sinne kerhon puolelle pääsee ja kuinka tehdään hakemus? Olen joko unohtanut ja en ole ehtinytkään perehtymään aiheeseen. Jos joku voisi kertoa niin olisin kiitollinen!

Ainoska ja Kullannuppu n. 3 1/2 kk
http://www.kaksplus.fi/kerho/Syyskuisten_vauvat_2007 tuossa kerhoon linkki ja hae jäsenyyttä. Pippurimamma sitten hyväksyy sinut jäseneksi kun kerkiää..=)
 
oon ollu 4kk nettipimennossa enemman ja vahemman, meidan remontin vuoksi, ja nyt siis valmis 'palaamaan' asiaan! Laitoin Pippurimamma myos tuonne kerhoon lupalappua, heh, etta huolitaanko viela?
Tanne listaan tietty voi kans lisata nuo puuttuvat tiedot:
10.9 Tytto, rv 40, 3150g ja 52cm *****
Kiitoksia
- levinia ja 'ex-Hope' 3kk ulkomailta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja levinia:
kovin ootellaan kerhoon paasya? jollei tule hyvaksytyksi, voisitko siitakin ilmoittaa talla puolen, etten turhaan odottele?! :(
Pistin PippuriMammalle viestiä tässä yksi päivä ja kerroin, että kerhoon olisi uusia jäseniä tulossa... Vastasi että on ollut flunssassa, eikä ole jaksanut koneella olla. Toivottavasti pian tervehtyisi sen verran, että pystyisi edes koneella käväisemään :)

 
Moikka kaikille!
Onko muita kohtalotovereita jotka antavat pelkkää korviketta? Ja miten paljon teillä sitä menee pvässä?

Itse imetin aika tarkkaan sen 1,5kk ja sitten loppui maidon tulo ku seinään :(
Ja nyt rupeaa tuntumaan siltä et mahtaako pelkkä maito enää neidille riittää?!?!Tosiaan Mari-neiti nyt 3kk ja 7pvää päälle ja nyt muutaman pvän tuntunu siltä et saa kokoajan olla pulloa antamassa...Onko muilla vastaavaa tilannetta?Arvaisiko sitä sitten esim. perunaa jo kokeilla...kertokaahan kommentteja kokeneemmat :LOL:

Mira-84
 
Aku
Moikka.Tuuppas tuonne kerhon puolelle kirjottelemaan.
http://www.kaksplus.fi/kerho/Syyskuisten_vauvat_2007

Täällä tuntuu olevan suht hiljasta nykyäänkun kaikki ovat tuolla kerhon puolella.

Meidän Emmillä oli kanssa tossa 3kkn tienoilla joku tiheen imun kausi kun söi päivälläkin 1,5-2h välein.Mutta se oli ohimenevää.Nyt neidillä ikää 4kk ja syöttövälit pidentyny taas 3-4 h:n.Kohtapuoliin aletaan pottua maistelemaan vaikka tuskin se vielä olisi välttämätöntä.

Näi siis meillä.

T.Aku

 
jos nyt taalla kayt niin meidan neito kans sai rintamaitoa vaan sen 1.5kk, silloinkin jo osalla korviketta.
Alotettiin jo peruna-porkkanalla kun 3kk tuli tayteen; hyvin meni alas kun sita loystaa maidolla. kk syotiin pelkastaan sita ja sit maisteltiin riisivellia aina silloin talloin. Nyt hiukan alle 4kk laitoin jo useampia vihanneksia keittoon, eli pienessa vesimaarassa keitin perunaa, porkkanaa, kukkakaalia, pikku pala tomaattia seka pari lehtea tuoretta pinaattia. Maissiakin piti laittaa mutta unohtu sitten. Porkkanaa oli eniten keitoksessa. Sitten muussaan tuon koneella ja laitan pakastimeen jaapalarasiassa josta saa mukavasti aina annostella sopivan maaran...jaadyttyaan, muista ottaa ne pois rasiasta johonkin pakastepussiin jonka saa suljettua.
eipa mulla muuta mielessa
kasvakaa hyvin!
-levinia-
 

Yhteistyössä