Täällä kans äiti joka torkkuu, nukahtaa iltasella ennen neitiä.... jos yritän kattoo telkkaa illalla 8 jälkeen niin järjestäin torkun että saan huomautuksen milloin keltäkin asiasta. Meillä neiti onneks ottanut siis ainakin toistaseks rytmin et syö tuossa 20.30-21 välillä jolloin menenkin ite sänkyyn imettää ja mies sit nukkumaan tullessaan siirtää pikkasen omaan sänkyyn kun tämä äityli on jo täysin unten mailla |O
Seuraavan kerran neiti herää 2-3 aikaan syömään ja sit seuraavan kerran n. puol6 ja jää sit hereille tuonne puol 9 asti jolloin aamupäikkärit 2-3h. Loppupäivälle ei vielä selkeetä rytmiä ole, mutta onhan neiti tänään vasta tasan 3 vko.
Mä olen jättänyt neidin isänsä kanssa jos tarttee hakea tai viedä vanhemmat neidit johkain mutta en yleensä viivy tuntia pidempään ja olen imettänyt ennen lähtöä. Meillä ei olla vielä pulloa opeteltu kuten tuttikin on vielä kaupan hyllyllä. Ajattelin et ostan sit kun nyrkki tai peukku alkaa maistuu liikaa. Tää on vaan mun periaatekysymys :ashamed: kun en tarttenut silloin aikanaan tyttöjen kanssakaan
Meillä olis ristiäiset 2,5vkon päästä. Eilen soittelin aikoja ja sit kun pidetään seurakuntasalis niin se oli varattua ja et saadaan toivoma pappi niin piti sit valkata tuo 4.11. Ensimmäinen nimi on nyt löydetty eli tulee Emmaliina mutta toinen nimi vielä hakusessa...yritin löytää jotain K-kirjaimella alkavaa joka rimmais ton etunimen kaa mutta ei olla vielä keksitty. Meidän Karoliina oli sit sen verran kuitenkin mustasukkanen tuosta Emmaliina nimestä kun kuulemma viittaa niin paljon tuohon Eveliina nimeen, siksi aateltiin K.lla alkavaa toista nimeä. Taas otetaan ehdotuksia vastaan. :wave:
MinipillereistäMulle puhuttiin jo ehkäisyn miettimisestä viimeisillä neuvolakäynneillä ja puhuttiin että pillerit voi alottaa sit kun ekat menkat ja kierukan voi laittaa 0,5vuoden päästä synnytyksestä!
Mulla jälkitarkastus vasta 5.11 mutta meillä taidetaan leikkiä kumien kans kun en oikein luota tuohon pilleriin....just mun tavalla syödä niitä voi seurauksena olla toinen pikkuliina sit tulossa pian....
Meillä ei toistaseks oo ollu minkään näköst petielämää, mies kun on sitä mieltä et pitää oottaa jälkitark. asti.....silloin 13v. sitten oli ihan ehdoton juttu kun siitä sanottiin neuvolassaki mut ei ainakaan nyt ollu mitään puhett.... joskus vaan tuntuu et merkkaaks sitä toiselle enää mitään.... hassuja ajatuksia sitä tuleekin mieleen...
Joku kirjoitti et on toisinaan ikävä sitä masua, mä yhdyn kans tuohon samaan ja varsinkin kun aattelen et jos tämä oikeesti jäi meidän iltatähdeksi ja eikä koe sitä enää, niin mieli on välillä aika haikea. Mies on tällähetkellä sitä mieltä et ei enempää ja mä nyt taasen kun kattelen meidän vanhempia neitejä kun ovat 2 vuoden ikäerolla, ovat kuin paita ja peppu. Mulla nyt alkaa jo ikäkin vaikuttaa et sen pitäis sit tapahtua parin vuoden sisään jos mies suostuu ennenkuin 40 oikeesti tulee mittariin.
Käytiin neidin kans aamupäivällä työkaverin luona kyläilee ja totesi mulle et mä niin säteilen =) Olin kuulemma jo sairaalassakin säteillyt ja oli kertonut töissäkin asiasta. Olin kuulemma ollut keväällä töissä ns. loppuunpalaneen ja stressaantuneen olonen vaik ei sitä itse huomannu tai ei ainakaan halua myöntää mutta on tämä kotona olo ollut oikeesti ihanaa vaikkei aina kerkee kaikkia rutiineita hoitaakkaan päivän aikana. Kyllä tätä vauva-arkea osaa arvostaa ihan eri tavalla kuin nuorempana ja nyt en todellakaan tarkoita ketään teitä nuorempia vaan puhun ihan itsestäni ja saman huomaan miehestäni et tämä neiti merkkaa sille vielä enemmän kuin aikaisemmat.
Tulipas taas löpinät...täytyy yrittää pestä tänään ikkunat ja vaihtaa vähän verhoja et näyttäis edes vähän siltää et oon yrittänyt siivota kun viikonloppuna olis meidän kakkosen 13v. synttärit (virallinen pvä tänään)
Vointeja kaikille
Jaana ja neiti 3vko