***SYYSVAUVAT 2007***

RouvaHeinonen

Meillä täysimetyksellä ollaan ja isi on kyllä saanut nauttia natiaisen kanssa kahden keskisestä ajasta jo monesti,-ollessani kampaajalla,kaupungilla,isompien muksujen kanssa kaupassa jne...aina kun tarvis vaatii siis ja hyvin syö neiti pullosta--> niin ja oltiinhan me siinä tissittely kiellossakin se yksi vkonloppu,joten onneksi typy osaa/suostuu syömään myös pullosta.
Ne on hyviä ne Nukin-maitotutit. Ne on niin pieni kokoisia,minkä luulen myös auttaneen siihen että siitä oli helpompi syödä.
Niitä tosin ei aineskaan täällä meillä kaupungissa ole myynnissä muualla kuin lastentarvikeliikkeissä.

:heart: & Milma 5vkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja tup:
Onks muilla vauvoilla pientä nuhaa? Enpä ois ikinä uskonu, miten helposti nää vilustuu. Tuntuu et 22 C on ehdottomasti liian kylmä huoneen lämpötila vaaville. Vaikka on ollu vaatteet ja peitot. Onks mitään kikkoja millä helpottaa paranemista? Neuvolan täti sano et kantsii kuivattaa pyykit makuuhuoneessa et ilmankosteus nousee.
Sängyn päätyä ylemmäksi, sipulipussi sängyn viereen. Mä imen meidän neidiltä räkää nenäfriidalla. Tosi tehokas vekotin. Meillä on makkarissa varmaan viileämpääkin vaikka patteri täysillä.

ä i t i 8 4:
Meillä esikoinen ei suuremmin ole mustasukkainen. Enemmänkin tuntee että on korvaamaton siskon hoidossa. Aina haluaa pusutella ja halailla. Samoin pyytää saada siskoaan syliin. Kaipailee kun sisko on nukkumassa.

RouvaHeinonen: Kyllä mä viikottain jätän jokuseksi tunniksi neidin muiden hoitoon. Yleensä tilanne se että olen koulussa (kerran viikossa koulua 3h) ja toisinaan käyn yksin kaupassa.
 
RouvaHeinonen: Täälläkin ollaan täysimetyksellä, mutta oon silti jättänyt pojan isin kanssa kotiin noin kerran viikossa lyhkäsiks ajoiks. Pullo kelpaa pojalle hyvin (ja tissikin sen jälkeen), johtuu ehkä siitä kun sairaalassa jouduttiin antamaan vastiketta. Tekee ittelle tosi hyvää päästä aina välillä "tuulettumaan" ilman vaunuja ja sitä pikku kaveria =)

sydän toivoa täynnä: Meilläkin nuha vaivaa pojua. Yks yö valvottiin vessassa vesihöyryssä ja aamulla juostiin lähimpään apteekkin ostamaan nenäfriida, joka on osottautunut korvaamattomaks apuvälineeks. Ei vaan tullut ikinä ostettua sitä etukäteen kun monet olivat listanneet kyseisen välineen turhimpien ostosten listalle, mutta me ei kyllä oltas pärjätty ilman! Oli ihan kauhea kattella vieressä kun pikkunen tuhisi nenätukkosena, eikä itte pystynyt auttamaan millään.

Onko teillä muilla jo alkanut tiheän imemisen kausi? Meillä ollaan pari päivää syöty noin tunnin välein ja tississä roikutaan paljon normaalia pitempään. Onneks yöt ukkeli sentään nukkuu hyvin (herää noin klo 2-3 ja 6-7). Toivottavasti sunnuntaina olevat ristiäiset sujuu hyvin, ettei tarttis ihan koko aikaa olla imettämässä.

Ristiäisistä tuli mieleen, että minkälainen pappi teillä muilla on? Meidän pappi haluaa vetää ristiäiset pisimmän mahdollisen kaavan mukaan ja koska ko tapahtuma pidetään mummilassa, maaseudulla, ei vaihtoehtoja pappien suhteen paljon ole :/ Täytyy vaan toivoa, että pikku-ukko pysyy rauhallisena/nukkuu toimituksen ajan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Mii83:
Alkuperäinen kirjoittaja Bluedrama:
Nyt oikeestaan ootan innolla menkkoja, että vois aloittaa minipillerit.. Ei mitenkään mielyttävää oo kumin kanssa säheltää petipuuhissa.. Mut saattaahan ne menkat antaa odotella itseään, kun täysimetyksellä mennään.
Miksi sä odottelet menkkojen alkua ennen kuin aloitan minipillerit? Kyllä niitä voi syödä ennen kuin menkat edes alkavat. Mä näin tein ainakin esikoisen kohdalla. Tosin menkat kyllä alkoivat sitten aika aikasinkin.
Minä kun luulin, että pitää odottaa menkat alkavaksi, ennekuin niitä voi ruveta syömään! :D Mut tuohan helpottaa sit kummasti. Jälkitarkastus on 5.11 niin sit saan reseptin.
Minäkin olisin vissiin ottanut tuon hormonikierukan, mut ei ollut tarkoitus pitää hirmuisen isoa ikäeroa lasten välillä..

-Bluedrama ja Neea 5vko2pv :heart:
 
Täälläkin ollaan täysimetyksellä ja todella vähän olen kyllä ollut vauvasta erossa, kun välillä on tissillä jatkuvasti, eikä olla vielä pullottelua harjoiteltu :whistle: Osaako kukaan muuten sanoa, että voiko näin pienelle jo antaa maitoa nokkamukista, kun meillä on kaapissa esikoiselta jääneenä sellaisia Nukin nokkamukeja, joissa on pehmeä nokka vai pitäisikö ihan tuttipullosta antaa...? Esikoinen kun ei koskaan tuttipullosta juonut, niin ei ole oikein kokemusta :) Välillä kun olisi tosiaan kiva päästä vähän pitemmäksikin aikaa yksin johonkin... ;)

-Niiskuneiti ja Jesse 3vko2pvä-
 
Heip,
Meillä vihdoin ja viimein netti, joten pääsen täälläkin taas käymään!
Ensimmäisenä vauva tietoja:
12.9. syntyi tyttö vauva, rv 41+3.
Paino 3400g ja pituus 50cm ja sairaala oli PS.

Nyt reilua kuukautta myöhemmin painoa on yli kilo lisää ja pituuttakin on jo noin 55cm. Kuulemma kasvaa hyvin :D
Heidi-79 + Pihla 1kk 5 pv
 
Täällä kans äiti joka torkkuu, nukahtaa iltasella ennen neitiä.... jos yritän kattoo telkkaa illalla 8 jälkeen niin järjestäin torkun että saan huomautuksen milloin keltäkin asiasta. Meillä neiti onneks ottanut siis ainakin toistaseks rytmin et syö tuossa 20.30-21 välillä jolloin menenkin ite sänkyyn imettää ja mies sit nukkumaan tullessaan siirtää pikkasen omaan sänkyyn kun tämä äityli on jo täysin unten mailla |O
Seuraavan kerran neiti herää 2-3 aikaan syömään ja sit seuraavan kerran n. puol6 ja jää sit hereille tuonne puol 9 asti jolloin aamupäikkärit 2-3h. Loppupäivälle ei vielä selkeetä rytmiä ole, mutta onhan neiti tänään vasta tasan 3 vko.
Mä olen jättänyt neidin isänsä kanssa jos tarttee hakea tai viedä vanhemmat neidit johkain mutta en yleensä viivy tuntia pidempään ja olen imettänyt ennen lähtöä. Meillä ei olla vielä pulloa opeteltu kuten tuttikin on vielä kaupan hyllyllä. Ajattelin et ostan sit kun nyrkki tai peukku alkaa maistuu liikaa. Tää on vaan mun periaatekysymys :ashamed: kun en tarttenut silloin aikanaan tyttöjen kanssakaan

Meillä olis ristiäiset 2,5vkon päästä. Eilen soittelin aikoja ja sit kun pidetään seurakuntasalis niin se oli varattua ja et saadaan toivoma pappi niin piti sit valkata tuo 4.11. Ensimmäinen nimi on nyt löydetty eli tulee Emmaliina mutta toinen nimi vielä hakusessa...yritin löytää jotain K-kirjaimella alkavaa joka rimmais ton etunimen kaa mutta ei olla vielä keksitty. Meidän Karoliina oli sit sen verran kuitenkin mustasukkanen tuosta Emmaliina nimestä kun kuulemma viittaa niin paljon tuohon Eveliina nimeen, siksi aateltiin K.lla alkavaa toista nimeä. Taas otetaan ehdotuksia vastaan. :wave:

MinipillereistäMulle puhuttiin jo ehkäisyn miettimisestä viimeisillä neuvolakäynneillä ja puhuttiin että pillerit voi alottaa sit kun ekat menkat ja kierukan voi laittaa 0,5vuoden päästä synnytyksestä!

Mulla jälkitarkastus vasta 5.11 mutta meillä taidetaan leikkiä kumien kans kun en oikein luota tuohon pilleriin....just mun tavalla syödä niitä voi seurauksena olla toinen pikkuliina sit tulossa pian....
Meillä ei toistaseks oo ollu minkään näköst petielämää, mies kun on sitä mieltä et pitää oottaa jälkitark. asti.....silloin 13v. sitten oli ihan ehdoton juttu kun siitä sanottiin neuvolassaki mut ei ainakaan nyt ollu mitään puhett.... joskus vaan tuntuu et merkkaaks sitä toiselle enää mitään.... hassuja ajatuksia sitä tuleekin mieleen...

Joku kirjoitti et on toisinaan ikävä sitä masua, mä yhdyn kans tuohon samaan ja varsinkin kun aattelen et jos tämä oikeesti jäi meidän iltatähdeksi ja eikä koe sitä enää, niin mieli on välillä aika haikea. Mies on tällähetkellä sitä mieltä et ei enempää ja mä nyt taasen kun kattelen meidän vanhempia neitejä kun ovat 2 vuoden ikäerolla, ovat kuin paita ja peppu. Mulla nyt alkaa jo ikäkin vaikuttaa et sen pitäis sit tapahtua parin vuoden sisään jos mies suostuu ennenkuin 40 oikeesti tulee mittariin.

Käytiin neidin kans aamupäivällä työkaverin luona kyläilee ja totesi mulle et mä niin säteilen =) Olin kuulemma jo sairaalassakin säteillyt ja oli kertonut töissäkin asiasta. Olin kuulemma ollut keväällä töissä ns. loppuunpalaneen ja stressaantuneen olonen vaik ei sitä itse huomannu tai ei ainakaan halua myöntää mutta on tämä kotona olo ollut oikeesti ihanaa vaikkei aina kerkee kaikkia rutiineita hoitaakkaan päivän aikana. Kyllä tätä vauva-arkea osaa arvostaa ihan eri tavalla kuin nuorempana ja nyt en todellakaan tarkoita ketään teitä nuorempia vaan puhun ihan itsestäni ja saman huomaan miehestäni et tämä neiti merkkaa sille vielä enemmän kuin aikaisemmat.

Tulipas taas löpinät...täytyy yrittää pestä tänään ikkunat ja vaihtaa vähän verhoja et näyttäis edes vähän siltää et oon yrittänyt siivota kun viikonloppuna olis meidän kakkosen 13v. synttärit (virallinen pvä tänään)

Vointeja kaikille ;)
Jaana ja neiti 3vko
 
Äiti vm70: Ehkäisystä... mulle ainakin laitetaan hormonikierukka jälkitarkastuksen yhteydessä ja minipillereitä on kaverit aloitelleet kyllä ennen kuukautisiakin. Itsellä oli viimeksi ehkäisypiikki, joka laitettiin pian jälkitarkastuksen jälkeen, kun sain reseptin silloin. Miten kummassa taas eri paikoissa annetaan noin erilaisia ohjeita.

Iltakukkumiseen... Onko kukaan kokeillut tai harkinnut kokeilevansa jo näin pienen kanssa vähän rytmittää päivää, eli aktiivisemmin pitää vaavia hereillä alkuillasta... jos vaikka nukahtaisi sitten vähän aikaisemmin??? Joka paikassa neuvotaan, ettei vielä näin pienten kanssa voi mitenkään vaikuttaa rytmiin, mutta meillä poika nukkuu illalla n.20-21 asti ja aloittaa sitten valvomisen, kun äiti on jo ihan sippi. Jos en laittaisikaan edellisen tissittelyn jälkeen suoraan unille vaan vaikka kylvettäisiin tai hoidettaisiin muita rutiineja. Miltä kuulostaa? Meillä alkuillat siis syödään tiiviisti tissiä ja nukahtaa yleensä siihen (tai jatkaa uniaan), enkä edes röyhtäytä välissä. Viime yö meni valvoskellessa, kun poika nukkui käytännössä koko päivän ja olisi sitten halunnut seurustella pitkin yötä.

Niin ja tulkaahan tuonne kerhon puolelle juttelemaan, siellä on jo aiempaa aktiivisempaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaHeinonen:
Äiti vm70: Ehkäisystä... mulle ainakin laitetaan hormonikierukka jälkitarkastuksen yhteydessä ja minipillereitä on kaverit aloitelleet kyllä ennen kuukautisiakin. Itsellä oli viimeksi ehkäisypiikki, joka laitettiin pian jälkitarkastuksen jälkeen, kun sain reseptin silloin. Miten kummassa taas eri paikoissa annetaan noin erilaisia ohjeita.

Iltakukkumiseen... Onko kukaan kokeillut tai harkinnut kokeilevansa jo näin pienen kanssa vähän rytmittää päivää, eli aktiivisemmin pitää vaavia hereillä alkuillasta... jos vaikka nukahtaisi sitten vähän aikaisemmin??? Joka paikassa neuvotaan, ettei vielä näin pienten kanssa voi mitenkään vaikuttaa rytmiin, mutta meillä poika nukkuu illalla n.20-21 asti ja aloittaa sitten valvomisen, kun äiti on jo ihan sippi. Jos en laittaisikaan edellisen tissittelyn jälkeen suoraan unille vaan vaikka kylvettäisiin tai hoidettaisiin muita rutiineja. Miltä kuulostaa? Meillä alkuillat siis syödään tiiviisti tissiä ja nukahtaa yleensä siihen (tai jatkaa uniaan), enkä edes röyhtäytä välissä. Viime yö meni valvoskellessa, kun poika nukkui käytännössä koko päivän ja olisi sitten halunnut seurustella pitkin yötä.

Niin ja tulkaahan tuonne kerhon puolelle juttelemaan, siellä on jo aiempaa aktiivisempaa!
Minun mielestä voit aivan hyvin alkaa kokeileen muuttaan rytmiä jos siltä tuntuu,ei siitä mitään haittaa ole =) Ja voihan se oppia uuden rytmin ja rutiinit helpostikkin.Kannattaa ainakin kokeilla =) Mullakin on käynyt mielessä tuo rytmin muuttaminen mutta en oo saanu vielä aikaseksi :D Meillä vauva laittaa nukkumaan yleensä siinä klo 22.30-23.30(tuo jälkimmäinen on vähän harvinaisempaa)yleensä klo 23.
 
Täällä alkaa oleen itaitkut/yöitkut ohi, ihanaa!! Taas tuntuu, että hengissä ollaan =) . Aikas poikki olin tossa viimeviikolla, kun mies aloitti työt ja olin yksin tyttöjen kanssa illat, kun mies oli iltavuorossa ja vauva vain itki :/ . Kyllä siinä meinas usko loppua moneen kertaan. Mut siis viime perjantaina aloitettiin Relatipat ja cuplaton ja nyt tämä viikko mennyt ihan ok, eikä enään tunnu vauvan vatsaa vääntävän, onneksi! Nyt kun masuvaivat helpottaneet, niin vauvan elämään on löytynyt myös ihan selvä rytmi! =) Elikkäs, midän 24h menee kutakuinkin näin tai ainakin tämän viikon mennyt. Aamulla vauva heräilee n. klo 8, ekoille päikkäreille ulos vaunuihin n. klo 10 ja nukkuu klo 13-14 asti. Toisille päikkäreille ulos vaunuihin n. klo 16 ja nukkuu klo 18-19 asti. Yöunille menee klo 22-23 ja ekan kerran yöllä syö klo 03-04 aikoihin ja toisen kerran klo 06-07 aikoihin. Eli siis tullut tosi säännöllinen rytmi ja toivottavasti tämä säilyiskin näin.

noniin, tyttö heräs palailen taas paremmalla ajalla..

MamMam ja pikkanen 6vkoa :heart:
 
Heipparallaa kaikille! :wave:

Kyläiltiin tänään PippuriMamman luona ja oikein hyvää heille kuuluu! :) Lähetti sellaisia terveisiä, että ovat kolmisen viikkoa vielä nettipimennossa, joten jos joku on viime aikoina kerhoon hakenut jäsenyyttä, niin ei pysty hakemuksia vielä hyväksymään :wave:
 
Meillä oli 1kk neuvola ja oltiin saavutettu 4kg raja rikki. Painoa oli 4,146kg eli 500g tullut syntymäpainosta ja pituus 54,5cm eli 4cm pituutta ja päämittakin 2cm kasvanut. Muutenkin meillä on mennyt kaikki tähän mennessä hyvin vaavin kanssa.

Meillä välillä öisin kun herää syömään niin neiti voi olla sängyssä jopa poikittain ilman peittoa ja nykyisin järjestäin selällään vaikka sen laittaa kyljelleen nukkuu ja peiton kunnolla päälle. Viimeyönä oli potkinut puol potkaritkin pois jalasta.

Viikonpäästä meillä olisi sitten ristiäiset. Kaivoin tänään tyttöjen kastemekon jo valmiiksi esille ettei jää turhaan loppuviikkoon kun kuitenkin sitä puuhaa riittää. Vanhempi tyttäreni lupasi käydä maanantaina varaamassa kukat kaste -ja kahvipöytään ettei mun tarvitse turhaan vauvan kanssa mennä kukkakauppaan. Alkuviikosta pitäisi käydä katsomassa seurakuntasali kun pidämme ne siellä vaikkakin meitä ei ole kuin 13henkeä ja osa siitä lapsia.Kotona on kuitenkin pienet tilat ja hirvee stressaaminen siivoomisen kanssa niin ajattelimme et näin on parempi. Loppuviikko menee kuitenkin kaupassa juoksemiseksi kun pitää muistaa ostaa kaikkee ja papinkin pitäisi tulla käymään joku ilta...
Meidän vanhemmasta neidistä tulee nyt vaaville sylikummi ja oli todella otettu asiasta kun viimeviikolla paljastimme kummiudesta sille.

Meillä taitaa olla joku kohta nälkäinen, alkaa ainakin kuulostaa hieman siltä ja rinnoissakin tuntuu siltä et hyvä saada tyhjemmäks.

Terv. Jaana ja Pikku-liina1kk


 
Heips pitkästä aikaa!
Kiitos niiskuneiti tiedosta, olen odotellut jo jonkin aikaa jäsenyyttä kerhon puolelle mutta täytynee vielä odotella ennenkuin kuin pippurimamma saa netin toimimaan.
Meillä menee nyt paremmin poitsun kanssa, mahakivut ovat helpottaneet. Kävimme 4 kertaa vyöhyketerapiassa ja minä muutin ruokavaliota, jätin muun muassa maidon, suklaan, ruisleivän, tuoremehut ja osan hedelmistä pois ja tietysti voimakkaat mausteet. Maito on kuulemma pahin, joka aiheuttaa vauvalle vatsanväänteitä ja minhän join maitoa ihan älyttömästi, joten sen jättäminen pois tuotti eniten hankaluuksia. Suunnilleen kuukausi olisi oltava ilman näitä ruoka aineita ja sitten voi pikku hiljaa kokeilla pieniä määriä aiheuttaako vielä masukipuja.
Nyt kun vatsakivut jäi pois niin sitten alkoivat rintaraivarit. Eli poika huutaa kun on nälkä ja rinta ei kelpaa, ottaa vaan muutoman imaisun ja sitten alkaa karmea huuto. Olin menettää jo hermoni ja kokeilin vaikka mitä, muutomana päivänä pumppasin maitoa ja annoin pullosta mutta sekään ei kelvannut hyvin. Välillä on päiviä että ei saa raivareita mutta välillä taas on monta kertaa päivässä huutoa. Onko muilla vastaavaa? Meillä ollaan täysimetyksellä, pitäisi saada poika tottumaan myös juomaan pullosta että voisin jättää pojan isälle joskus pidemmäksikin aikaa. Nyt olen ollut poissa kotoa ilman vauvaa vain tunnin verran.
Meidän rytmiä: poika heräilee noin 9-10 aikoihin, aamupuuhat ja valveilla oloa pari tuntia, nukkuu ulkona päikkärit noin 12-14, valveilla oloa muutoma tunti, nukkuu ulkona päikkärit noin 16-18.30, ilta menee yleensä tissitellessä vähän väliä, nukahtaa yleensä yöunille noin 21.30-22.30, heräilee syömään 2-3 kertaa yössä, tosin nyt oli pari yötä että heräsi vain kerran syömään.
Kävimme 6vkon neuvolääkärillä, paino oli jo huikeat 5015g ja pituus 55cm. Itselläni on jälkitarkastus parin viikon päästä.

Hyvät voinnit kaikille äideille ja vauvoille!
Halinalle ja pikku mies 7vko+1pv
 
Halinalle81 Minä en ole juonut edellisten,enkä nytkään-imetyksen aikana ollenkaan maitoa,eikä mahavaivojakaan ole ollut kellään(mitä nyt pientä vääntöä,kun pieru eksyksissä :D )
Tosin suklaaseen lankesin ihan kunnolla tässä jokin aika sitten ja siitä sai pikku neiti sitten kärsiä aikalailla :ashamed: -->jotenka sekin on nyt pannassa :/

Meillä sujuu edelleen Milman kanssa samalla lailla...elikkäs hyvin :heart:
Neiti on yhtä hymyä-eikä turhista kitise.
Nyt on vain ruvennut itkemään surullista itkua,jäädessään yksin =) :heart: :heart:
6vkon neuvolääkärillä oli neidillä painoa 4635g ja pituutta muistaakseni 55cm




:heart: & Milma 7vko 1pv
 
Tuli vaan mieleen, että ku moni oottaa vissiin pääsyä tuonne kerhon puolelle, niin voisitko sää kysyä pippurimammalta jos sää vaikka saisit sen puolesta hyväksyä nuo uudet jäsenet (jos se vaikka antais sulle sen salasanan). Ois varmaan kiva kaikkien päästä sinnekin puolelle lueskeleen ja kirjoitteleen. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja minttu-82:
Tuli vaan mieleen, että ku moni oottaa vissiin pääsyä tuonne kerhon puolelle, niin voisitko sää kysyä pippurimammalta jos sää vaikka saisit sen puolesta hyväksyä nuo uudet jäsenet (jos se vaikka antais sulle sen salasanan). Ois varmaan kiva kaikkien päästä sinnekin puolelle lueskeleen ja kirjoitteleen. =)
Niin ja minäkin olen laittanut synnytyskertomuksenkin kahteen kertaa sinne...ennenkun luin tuon viestin...kun luulin ettei mennyt perille :flower:
 
Halinalle81:Tässä juuri muistelin että esikoinen sai ensimmäiset rintaraivarit 2kk iässä. Silloin meni tovi ettei rinta kelvannut. Sitten menin antaa pullosta, mutta onneksi tajusin lopettaa ajoissa ja sain pojan vielä rinnalle. Nyt neidillä on toisinaan pientä raivoa rinnalla. Varsinkin iltaisin kun nälättää ja väsyttää. Ja siihen päälle vielä suihkuava rinta. Onneksi vielä rinta kelpaa tovin rauhoittelun jälkeen. Katsotaan mikä tilanne tovin päästä...siis jos samoin alkaa kunnon raivarit 2kk iässä kuten veljällään oli.

Huomenna neuvola.

Mii ja neiti 6vk
 
Minusta tuntuu ettei tuo meidän neiti ole kovinkaan paljoa aina vuorokaudessa hereillä.
Aamulla kun herää,niin jaksaa valvoa sen tunnin ja sitten menee ulos unille ja nukkuu n.3h,herää ja tunnin päästä taasen ulos ja 3 tunnin unet...sittenpä loppu päivä menee valvoen ja torkkuen.
(nyt tosin edelleen ekoilla päiväunilla vaunuissa ja vedellyt jo sikeitä 5h)

Monta tuntia teidän pikkuruiset valvoo?



:heart: & Milma reilu 7vkoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja sydän toivoa täynnä:
Minusta tuntuu ettei tuo meidän neiti ole kovinkaan paljoa aina vuorokaudessa hereillä.
Aamulla kun herää,niin jaksaa valvoa sen tunnin ja sitten menee ulos unille ja nukkuu n.3h,herää ja tunnin päästä taasen ulos ja 3 tunnin unet...sittenpä loppu päivä menee valvoen ja torkkuen.
(nyt tosin edelleen ekoilla päiväunilla vaunuissa ja vedellyt jo sikeitä 5h)

Monta tuntia teidän pikkuruiset valvoo?



:heart: & Milma reilu 7vkoa
Meillä tyttö herää klo 8 aikoihin, unille menee klo 10 paikkeilla ja nukkuu 2-3h, sit valvoo sellaiset 2-3h ja nukkuun, nuukkuu tokilla päikkäreillä n. 2h. illan valvoo kokonaan klo 17-22(joskus jopa klo 24-01 asti :eek: , mut nämä valvomiset toivottavasti historiaa). Eli neiti meillä valvoo aika paljon ja kova on seurustelemaan. Mut vauvathan on niin yksilöllisiä alusta asti, toiset nukkuu kokoajan ja toisia ei meinaa saada millään unille =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja MamMam:
Alkuperäinen kirjoittaja sydän toivoa täynnä:
Minusta tuntuu ettei tuo meidän neiti ole kovinkaan paljoa aina vuorokaudessa hereillä.
Aamulla kun herää,niin jaksaa valvoa sen tunnin ja sitten menee ulos unille ja nukkuu n.3h,herää ja tunnin päästä taasen ulos ja 3 tunnin unet...sittenpä loppu päivä menee valvoen ja torkkuen.
(nyt tosin edelleen ekoilla päiväunilla vaunuissa ja vedellyt jo sikeitä 5h)

Monta tuntia teidän pikkuruiset valvoo?



:heart: & Milma reilu 7vkoa
Meillä tyttö herää klo 8 aikoihin, unille menee klo 10 paikkeilla ja nukkuu 2-3h, sit valvoo sellaiset 2-3h ja nukkuun, nuukkuu tokilla päikkäreillä n. 2h. illan valvoo kokonaan klo 17-22(joskus jopa klo 24-01 asti :eek: , mut nämä valvomiset toivottavasti historiaa). Eli neiti meillä valvoo aika paljon ja kova on seurustelemaan. Mut vauvathan on niin yksilöllisiä alusta asti, toiset nukkuu kokoajan ja toisia ei meinaa saada millään unille =)
Joo meillä on kans virkeä vauva ja kova tyttö seurusteleen =) Huvittavan näköinen ku silmä tarkkana kattoo ja kuuntelee kun rupattelen sille ja virnuilee oikein leveästi aina,varmaan kuulostaa hassulta mun höpötykset sen mielestä :D Nytkin se on valvonut koko päivän melkein,iltapäivällä nukkui vähän aikaa ja aamusta,mutta muuten pikku nokosilla vain ja kukkuu ja kattelee.Just äsken nukahti mun syliin ja laskin sen setteriin nukkumaan mutta heräs jo,varmaan 10min kerkes torkahtaa.Enkä anna kyllä enää tälle iltaa sen juuri nukkua että maistuu yöllä uni sitten.Yleensä se nukkuu aamusta ja iltapäivästä pikkusen pitemmät unet ja herää sitten klo 18-18.30 ja valvii siihen asti kunnes laittaa yöunille eli klo 22.45-23.30.Eli aika virkku tapaus on.Mutta välillä vaihtelee unenlahjat enemmänkin,joskus tuntuu että nukkuu koko päivän ja illan kun taas toisinaan saattaa valvoa paljon.Mutta ihaninta on kun laittaa vauvan yöunille niin nukahtaa ihan itekseen omaan sänkyyn ilman tuttia tai mitään :D
 
Täällä olis vielä yks äiti, joka haluais kerhoon mukaan... :wave:
Oon muutaman kerran käyny täällä juttuja lueskelemassa, mut ei oo tullu ite kirjotettua mitään...
Meille siis syntyi esikoispoika 4.9.07 raskausviikolla 40+0. Sairaala oli P-HKS.
Painoa pojalla oli 2910g ja pituutta 47,5 cm.

Jos vielä pääsee mukaan, niin kenelle laitan yv:tä?
 
Aku
Taitaa tuo niiskuneiti82 tällä hetkellä tuurata Pippurimammaa,joka on nettipimennossa.Eli käy kerhon puolella hakemassa jäsenyyttä ja laita vaikka vielä yv:tä niiskuneidille niin hyväksyy sinut kerhoon =)

T.Aku ja Emmi 7 vkoa ja risat
 

Yhteistyössä