Heippa pitkästä aikaa!
Siitä on varmaan yli kuukausi kun viimeksi olen tänne ehtinyt kirjottelemaan. Vauva, joka sai nimekseen Lauri Leevi Juhani, pitää äitin kiireisenä, vaikka kiltti poika onkin. En kauheesti ehtinyt lueskelemaan teidän kirjotuksianne, joten kerron itsekkäästi vain omia kuulumisiani :/
Laurilla oli jonkinlainen
päivärytmi jo parin viikon ikäisenä. Yöt on mennyt tosi hyvin. Maksimissaan on herännyt kolme kertaa syömään, nykyään heräilee kerran. Heräillään aamulla siinä 8-10 maissa ja syötön +vaipan vaihdon jälkeen poju nukahtaa hetkeksi. Sitten heräilee leikkimään ja/tai seurustelemaan ja sitten taas syödään ja mennään ulos nukkumaan noin klo 12. Siellä nukutaan yleensä 3-4 tuntia, jonka jälkeen onkin taas kova nälkä ja märkä vaippa. Ilta menee aika lailla hereillä ollessa, välillä huilataan puolisen tuntia ja taas jatketaan. Iltatoimet aloitetaan siinä yhdeksän jälkeen ja noin puoli kaksitoista Lauri nukahtaa. Yöllä heräilee syömään siinä klo 4-6 välillä.
Lauri on osittain
rintamaidolla ja osittain
korvikkeella. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että multa ei tule maitoa tarpeeksi, vaikka oon melkein kaikki kuulemani konstit yrittänyt tehdä maidon nousemiseksi, mutta ei niin ei.
Ilmavaivoja oli alussa jonkin verran, mutta ostin FisherPricen antikoliikki pullon ja annan aina cuplatonia ennen pulloruokintaa, niin on selkeesti ilmavaivat helpottanut. Ja vaihdoin tuttelin semperin vastaavaan tuotteeseen, sekin auttoi ilmavaivoihin!
Jälkitarkastus mulla oli viime viikolla. Paikat on ihan ok, jokin pieni haavauma vielä jäljellä ja onkin välillä hirveen kipee. Ihan kuin ois pari nuppineulaa alapäässä
Yhdyntää ei olla vielä edes kokeiltu, kun mulla ei kauheesti oo noita haluja, mutta eiköhän se tästä. Neuvolan täti totesi, että "naisella on hyvä kun se voi olla yhdynnässä, vaikkei haluisikaan, kun käyttää vaan liukastetta". Samainen täti neuvoi synnytysvalmennuksessa äitejä tyydyttämään isien tarpeet muilla keinoin, jos ei yhdyntä kiinnosta! Siis oikeesti...tarviiko naisen tyydyttää mies vaikkei haluiskaan!!!??? :headwall: Onneksi mun mies ei odota sellasta, vaan odottelee ihan rauhassa ilman painostusta :heart:
Meillä oli
ristiäiset pari viikkoa sitten. Ne pidettiin yhdessä Laurin serkun kanssa, koska pojilla on 3 päivää ikäeroa. Pappi oli eläkkeelle jäänyt naispappi, joka oli ihan mukava. Molemmat pojat itkivät, kunnes saivat nimet ja sitten nukahtivat. Papilta meni pasmat vähän sekaisin, kun oli kaksi lasta ja piti sen vuoksi improvisoida sitä valmista kaavaa. Kauheen pitkä muuten se uus kaava. Monia lukukohtia ja sit se, että isältä kysytään lapsen nimeä. Ja sit se kysymys vanhemmilta ja kummeilta, mihin vastataan tahdon. Onneksi pappi unohti sen koko kysymyksen
Ja sitten tähän ihanaan aiheeseen..elikkäs
anoppi. Se ravaa meillä vähintään kerran viikossa (aiemmin nähty maksimissaan kerran kuukaudessa, välillä oltu jopa puolikin vuotta ilman minkäänlaista yhteydenpitoa) ja on sitten itku kurkussa jos Lauri nukkuukin sillon kun hän tulee! Oli sillä otsaa vaatia Lauria yökylään, kun poika oli vajaan kuukauden. Koitettiin sitten selittää, että poika on kipeenä (flunssa) ja tarvii etenkin nyt rintamaitoa ja lisäksi meillä ei ole mitään menoa, miksi Laurin tarttis mennä yökylään. Koitettiin vielä sanoa, että tottakai sitten isompana tulee mummin luo... Siis miten ihmiselle tulee mieleen edes ehdottaa tollasta? Eri asia, jos me oltais tehty aloite
Ja nyt isäinpäivänä oltiin Isomummulassa. Oltiin just saatu Lauri nukahtamaan kun mummi tuli sinne. Oltiin ruokapöydässä ja mummi huutaa, että laitetaanko Laurillee tähän bodyn päälle vielä toi paita. Mä olin ihan, et mitä ihmettä ja mies sitten kysyikin,että Laurihan nukkuu, miks sillä on paita otettu edes pois? Mummi sitten sanos, että se itkeskeli ja hän vaihtoi vaipan. Mies sanos, että mitään itkeskelyä ei ollut kuulunut viereiseen huoneeseen, jossa me olimme ja että vaippa oli pojalle vaihdettu puoli tuntia sitten! Hetken päästä kuului kun mummi jutteli Laurille, että missäs se sun pullos on..Mies meni sanomaan, että poika on saanut kyllä ruokaa 45 minuuttia sitten ja saa aina ensin rintaa ja sitten vasta pulloa. Tokaisi myös, että meillä on tapana ihan itse hoitaa omaa lastamme. :kieh:
Ai niin ja sitten tarvii vielä purkatua ristiäislahjasta... Me pyydettiin 2-osaista toppapukua. Sanoin vielä anopille, että 2-osaista voi vielä pitää, kun poju ei vielä liiku. Ja kerroin, että meillä on kyllä ihan tavallinen toppis, mutta ois kiva olla myös sellanen parempi, äijämäinen puku. No anoppi tuo ristiäisiin sellasen vaaleensinisen vauvatoppiksen ja sanoo, ettei viitsinyt ostaa sellasta 2-osaista kun se on h&m:n myyjän mielestä niin epäkäytännöllinen! Voi jumatsukka, että otti päähän!
Että sellasta..ihanaa kun sai purkautua!!!! Kiitos!!!
Paveliina ja Lauri 2kk 2pvä =)