***SYYSVAUVAT 2007***

Tämä syysvauva on meidän toinen lapsi, esikoistyttö syntynyt 07/05.

Keskiviikkona oli sitten terveydenhoitajan kotikäynti ja kaikki oli pienellä ok =) . Sairaalasta lähtöpaino oli 3270g (siis 9.9.) ja keskiviikkona (12.9.) 3360g. Terveydenhoitajan mielestä painoa tullut ihan hyvin, vaikka vielä uupuukin syntymäpainostaan, joka oli 3545g.

Korvikemääristä kyseltiin, mut meidän Pikkanen on täysimetyksessä, eli kauhean vaikea sanoa, paljonko kerralla maitoa menee :/ .. mut hyvin tuntuu tissillä viihtyvän, eli eiköhän sitä sieltä tule ihan kiitettävästi =) .

Vielä ei ainakaan ole tullut mitään vatsanväänteitä, onneksi! Kova tyttö on kyllä paukutteleen :D

Mites, onko muilla nänniarkuutta?? Siis mulla nännit ihan tajuttoman kipeet!! Ei paljon auta rasvat :( . Nännit ovat jopa menneet haavoille ja voitte vaan kuvitella, miltä tuntuu, kun pikkanen niihin kiinni tarttuu ja joskus jopa ikenellä purasee :eek: . Mä olen sanonutkin, että jos tämä nännikipu ei ala hellittään, niin mulla kohta varmaan loppuu maidontulo, kun kipu on niin kamalaa niissä..

Mutta muuten meillä siis voidaan hyvin, tällaista totuttelua taas näihin yöheräilyihin.. Esikoinen ottanut vauvan loistavasti vastaan, eilen tokaisi Mummille ja Papalle, että kohta vauva juoksee mun kanssa :D , eli leikkikaveria taitaa Pikkasesta odottaa =) . Mitään mustasukkaisuuksia ei ole vielä ainakaan ilmennyt.

MamMam ja Pikkanen 9pv :heart:
 
Kirjoittelenpa minäkin ensi kertaa tälle puolelle =). Meidän esikoistyttö on tänään siis 10 päivää vanha. Kotiuduttiin sairaalasta sunnuntaina viiden päivän oleskelun jälkeen. Tyttö joutui valohoitoon pariksi päiväksi bilirubiinin takia. Kotona on sujunut erittäin mallikkaasti, vauva on toistaiseksi todella kiltti ja ihana. Ei juurikaan itkeskele ja valvoessaan on hyväntuulinen ja jaksaa pitkään ihmetellä maailman menoa =). Toivottavasti elo jatkuu samaan malliin eikä vatsavaivoja ilmaannu.

Tyttö painoi syntyessään 3020 g ja sunnuntaina sairaalasta lähtiessä paino oli jo 3040 g. Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti ja paino oli noussut 3225 grammaan =). Multa tulee maitoa ihan hirveästi, nousi jo toisena päivänä synnytyksen jälkeen niin pahasti että meni tissit tukkoon. Pumppaamalla sain onneksi hanat auki ja nyt onkin sähköpumppu ollut ahkerassa käytössä ja ollaan saatu maitoa kamalasti pakkaseen. Pumppaan aina pahimmat pois ennen syöttöä, että tyttö saa kunnon otteen tissistä eikä maitoa tule liikaa. Täysin rintamaidolla siis elelee.

Eilen irtosi napatynkä ja otettiin kotona eka kylpy :). Taisi tyttö tykkää lämpimästä vedestä kun ei yhtään huutoa kuulunut. On se kyllä niin suloinen ja ihana tapaus :heart:.

MamMam, mulla oli nänniarkuutta alkuun, mutta nyt on mennyt parempaan suuntaan. Ilmeisesti rasva auttaa mulla. Toivottavasti sulla kipu hellittää pian, mulla oli parit haavat nänneissä ja teki kyllä kipeää :x .

-meja ja tyttö 10 pv

 
heips.. taas. =)
Meillä kans esikoinen kyseessä..

Meillä kans täys rintaruokinta..
Syntymäpaino 3260g, lähtöpainoa 3160g ja eilen mitattiin niin 3630g.. Hyvin lähtenyt rintamaidolla painoa tulemaan.

Nänniarkuutta täälläkin oli ja teki kyllä todella kipeää!! Mutta bepanthen auttoi.. Enää ei rinnat kipeänä. Huuh..

Ilmavaivoista... Hmm, pierua on vaikka muille jakaa..
D-vitamiini tipat tekee vatsaan hetkellisesti kipua. Sydäntä särkevää katsella toista kun naamaa vääntää ja tietää että tekee hieman kipeää.

Terv, Pia ja Maximus prinssi 2vko 3päivää

P.s Joko olette miettineet kastetilaisuutta?? Minkälaiset aiotte pitää?
Meillä suunnitelmissa että kaste tapahtuu kirkossa ja sieltä "jatkoille".. Vieraita vaan noin 17. Kolme kummia tulee pikkuiselle. Hienot mutta pienet juhlat.. =)
 
Täällä esikoinen kyseessä! :wave:

Täällä mennään täysimetyksellä. Sairaalassa sai vain vähän korvikemaitoo, kun olin niin väsynyt synnytyksen jälkeen, että en jaksanut imettää ja vauvakin oli vissiin väsynyt, ettei jaksanut imeä. Mutta sen jälkeen ollaan pärjätty erinomaisesti omilla maitovaroilla. :)

Emmaliinan pikkuinenko se söi ehkä vartin verran ja puolen tunnin päästä uudestaan. Täällä on ollut samoja piirteitä huomattavissa, mutta vauvan tahtiin olen mennyt. Eli tissiä vaan kun vauvasta siltä tuntuu. :) ja saa itsekin sitten rentoutua siinä samalla. :D

Itselläni nännit meni araksi sairaalassa ja oli vielä noin päivän kotonakin arat, mutta nyt ovat jo ok. Ei tunnu kipua imettäessä. Lampaanvillarasvaa sain hieman mukaan sairaalasta, niin sillä pärjäsi.

Täällä kans neiti paukuttelee antaumuksella! (tullut isäänsä.. ;) ) :LOL: Mutta parempi niin, ettei jää ilma masuun kiertelemään.

Itsellä meinaa vaivaa aiheuttaa epparihaava. :/ Tuntuu ettei oo kunnolla lähtenyt parantumaan ja mies vilkaisikin eilen sitä, niin sanoi, ettei ole umpeutunut niinkuin pitäisi.. Ja on aika pirunmoisen arka välillä. Jos ei ala helpottaa nyt vkonlopun aikana, niin lääkärissä käytävä maanataina, ettei ala tulehtua.

Mut tyttö on kyllä vienyt täysin niin isin kuin äidinkin sydämen! :heart: Semmoinen suloinen pakkaus ja rauhallinen kuin mikä! (ainakin toistaiseksi) Ei turhia itke. öhisee vaan. :)

-Bluedrama ja Neea 6vrk :heart: :heart: :heart:
 
Eilen lähti typykältä napavarsi pois =) . Eilen myös kylvetettiin vauveli ekaa kertaa kotona ja on se kyllä aina yhtä jännää puuhaa pitää pientä kiinni öljynliukkaassa vedessä! Kamalasti tuntuu olevan vauvalla kinaa, mut se lähtee sit ajan kanssa. Karstaa ei vielä ainakaan ole, saapa nähä tuleeko.

Vähän alkaa täällä nännikipu hellittään, onneksi! Mut kyllä ne on vielä arat.. mutta ei sentään imettäminen ole enään ihan nin tuskaa, kun oli vielä toissapäivänä, eli eiköhän se tästä ;)

Mitäs, joko teillä on nimet valmiina vauvalle? Me ei olla vielä lyöty lukkoon minkään nimen suhteen, eli katsellaan =) .. mulla kyllä on aika vahvat nimiehdotukset, mut mies ei ole vielä ihan niihin suostunut. Se ainakin on varmaa, että tyttö saa kolme nimeä, samoin kuin on esikoistytölläkin.

Ristiäisiäkään ei olla vielä pahemmin mietitty, mutta eiköhän ne mene aika saman kaavan mukaan, kuin esikoisenkin. Kotona ei ristiäisiä pidetä, vaan varataan seurakuntatila niitä varten, vieraita kuiteskin tulee sellaiset 30hlöä. Niin ja osa tarjottavista leipomosta ja osa tehdään itse. Ollaan suunniteltu, että ristiäiset pidetään vasta marraskuun ekana viikonloppuna, eli ei vielä ole hirveää kiirettä niiden suunnittelussa =) .

MamMam ja Pikkanen 10pv :heart:
 
Siis on tuo , että päätin lopettaa kirjoittelun nyt sitten tuonne odotuspuolelle...kuitenkin seuraillut ja kirjoitellut noin yhdeksän kuukautta kyseiseen keskusteluun... :'(

Mutta taas toisaalta ihanaa kirjoitella tälle osastolle kaiken sen odottelun jälkeen! :heart: :flower:

Ehdotus: jonkinlainen selvitys noista tähdistä myös etusivulle :)
(Kun tulin sivuille, niin ihmettelin tietojeni perässä olevaa tähteä...)

Bluedrama:
Minulla myös vaivaa aiheuttaa epparihaava ja sen ympäristö (+ puoli mahaa), tuntuu ettei oo kunnolla lähtenyt parantumaan minullakaan ja on aika pirunmoisen arka ja syön kipulääkkeitä myös vaivaan.

Imettämisestä: Minä täällä imetän sekä pumppaan... Rinnat on niin turvoksissa, että on pakko pumpata maitoa pois, kun tuo tytteli ei imuta tarpeeksi =). Luulen, että imettäminen loppuu myös minulta kokonaan sitten viimeistään kun hampaita tulee...

Rontti-kissamme on muuten ollut ihan outo vaavin tultua taloon... ei oikein tiedä miten tyttöön tulisi reagoida... vähän pelkää ja on utelias ja mummolla hoidossa ollessaan lihonut varmaan kaksi kiloa. :LOL:
 
Täällä toinen lapsi :wave:
Hyvin on lähtenyt menemään tytyn kanssa, ei liiemmin itkeskele paitsi ruoka aikaan.. ;)
Terkkarikin käväs ja kaikki oli hyvin..huomenna on sit jo 2vko neuvola..(jopas on aika menny nopee)...Meillä pumpataan maito ja syötetään pullosta ja lisä maitoakin tulee annettua kun on tuo oma maidon eritys on hiipunut... :(
Nimistä:nimi on tytylle jo päätetty..ja ristiäiset ovat varmaan tuossa ens kuun alussa ja kotona pidetään kuten esikonkin...
Esikkokin on kova "hoitamaan" vauvaa eikä vielä ole mustasukkaisuutta ilmenny :)
nyt tytyä ruokkimaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja MamMam:
Mites, onko muilla nänniarkuutta?? Siis mulla nännit ihan tajuttoman kipeet!! Ei paljon auta rasvat :( . Nännit ovat jopa menneet haavoille ja voitte vaan kuvitella, miltä tuntuu, kun pikkanen niihin kiinni tarttuu ja joskus jopa ikenellä purasee :eek: . Mä olen sanonutkin, että jos tämä nännikipu ei ala hellittään, niin mulla kohta varmaan loppuu maidontulo, kun kipu on niin kamalaa niissä..
Mulla sama juttu, varsinkin silloin kun rinnat on todella täynnä. Olen kuitenkin pärjännyt kun olen välistä kokeillut rintakumin kanssa ja sitten taas ilman. Ja tietysti olen rasvanut aina kun vaan mahdollista.

=)
 
Minäkin liityn nyt sitten virallisesti tänne vauvautuneiden puolelle. Vielä kertaukseksi: meidän ukkeli, esikko, syntyi 8.9 ja sairaalasta kotiuduttiin viime keskiviikkona.

Elämä vauvan kanssa on lähtenyt hyvin liikkeellä. Meidän ukko vaikuttaisi olevan aika rauhallinen tapaus, mitä nyt iltaisin ennen nukkumaan menoa kitisee pikkuisen. Yöt onneksi nukkuu todella hyvin ja herääkin yleensä vaan kaksi kertaa syöpöttelemään *koputtaa puuta* ;)

Neuvolan-täti kävi eilen kotikäynnillä ja kaikki oli kunnossa! Painokin oli noussut reippaasti. Meillä oli aluksi imettämisen kanssa ongelmia kun sektion jälkeen ei maito meinannut nousta. Nyt onneksi imetys sujuu. En muuten ikinä osannut kuvitella kuinka hankalaa imetys on!

Rinnoista: Oletteko kokeilleet noihin täysinäisiin, kivikoviin rintoihin lämpöpussia (esim. kauratyynyä, lämmintä vettä pakastinpussissa) ennen imetystä. Toimii ainakin täällä! Rinta pehmenee mukavasti ja vauvakin saa paremma otteen. Arkoihin rinnanpäihin mulla toimi bepanthen, mutta ei lansinoh, jota sain sairaalasta.

Vilma ja pikku-ukko 1 vko 3 vrk
 
Meillä 2. lapsi.

Ristiäisistä: Meillä on 6.10, kotona pidetään, vieraita n. 20. 3 nimeä poitsulle tulee, molempien suvuista poimittuna.

Rinnoista: Rinnanpäät on vieläkin vähän arat, ja pari ekaa imaisua ottaa vielä kipiää, muuten jo paremmat.

Ilmavaivat: Joo tääläkin vauvalla on, mutta onneks ei niitä itkeskele. Lieneekö d-vitamiinit niitä aiheuttavat osaksi.

Hei onko muilla imettäville koko ajan nälkä???? Täällä yks... :ashamed: Vosin syyä koko ajan... Tosin vauvakin syö 2-3h välein ja hereillä olo aikana puolenkin tunnin välein, että vissiin sekin vähän vaikuttaa, mutta kumminkin... :ashamed:

minttu-82 ja "Taisto" 2vko6vrk
 
Yritän vieroittautua tuolta odottajien puolelta ja tulin ilmoittautumaan tänne... Meidän prinssi siis syntyi laskettuna päivänä 11.9, kuten tuolla listalla onkin. Ylpeä isoveli on 2v7kk. Synnytyskertomusta kirjoittelen paremmalla ajalla, alkaa kohta varmaan tuo pienempi vesseli herätä syömään. Herra syö suhteellisen aktiivisesti hereillä ollessaan ja nukkuu päälle pitkiä pätkiä. Yölläkin on siis saatu lepäillä ihan kiitettäviä välejä (ainakin toistaiseksi). Itsellä ollut vaivana kaikki mahdolliset tulehdukset, mitä tuonne alakertaan nyt kerralla mahtuukaan... tulehtunut episiotomiahaava, virtsatieinfektio sekä nyt viimeisimpänä ilon aiheena antibioteista tullut hiiva... eikä sovi unohtaa jo aiemmin ilmaantuneita ihania pukamia. Mahtaa olla melkoinen näky meikäläinen alaviistosta katsottuna :LOL: . No, nämä ovat PIENIÄ vaivoja, kun maailmaan tuli kuitenkin terve ja ihana pieni mies!!!
 
Pikkanen 13vrk

Paino 3575g, pituus 52,5cm ja pipa 37cm. Mukavasti oli tullut painoa, eli nyt ollaan ohitettu syntymäpaino, joka oli 3545g =) . Hyvä näin!! Muutenkin kaikki oli pikkasella ok! Enviikolla onkin sitten seuraava neuvola.

Mullakin on jo tissit tottuneet imetykseen, eli enään ei satu, ihanaa! Kyllä se oli kamalaa aluksi se kipu, en muista, että esikoisen imetys olisi aluksi tehnyt ihan NOIN kipeää.. Mutta voiton puolella siis ollaan ja mulla maitoa tulee enemmän, kuin tarpeeksi. Eli meillä mennään täysimetyksellä eteenpäin, kun sitä kerta tulee.

Nyt on sit varattu pappi ristiäisiä varten ja vielä pitäisi päättää paikka, missä ristiäiset vietetään. Niin ja tärkein, eli nimi on vielä hakusessa =) .

Meillä typykkä on kova murisemaan, viime yönäkin murisi jatkuvasti ja mun uni sit oli sen mukaista :| . Mä sitä sit nostelin tissille kokoajan, kun ajattelin, jos sen on vaikka nälkä.. Tänään siitä neuvolassa kyselin ja kuulemma ihan normaalisa kyseiset äänet vauvoilla.. toiset ääntelee vain enemmän, kuin toiset. Taitaapa tästä tytöstä tulla yhtä voimakastahtoinen tapaus, kuin on isosiskonsa.

Niin ja nyt saadaan sit alkaa antamaan Devitol- tippoja.. aluksi ihan vain tippa/päivä ja sit lisätään pikkuhiljaa annostusta siihen 5tippaa/päivä. Toivottavasti ei alkaisi itkut niistä tipoista!

miikku78, mä en ole kuullutkaan ennen noista keräkaalin lehdistä. Voi kun olisin silloin tiennyt, kun oli tissikipuja, niin olisi voinut kokeillakkin.

Minttu-82, nälkä ei nyt koko aikaa ole, mut jano sitäkin enemmän! Mä siis voisin juoda ihan taukoamatta ja sit tekee ihan hulluna mieli limppareita.. ja ne nyt ei niitä terveellisimpiä juomia ole :ashamed: . Yölläkin käyn juomassa ainakin kaksi kertaa!

MamMam ja Pikkanen 13vrk :heart:
 
Hieman kateellisena jo kurkin ja vakoilen täälläkin. Alkaa olla odotus siinä vaiheessa, että aikaa on "hieman" liikaa.. Tullappa jo aika, että voisi olla virallisesti tällä puolella. Teidän profiileissa on kyllä niin suloisia kuvejakin :heart: :)

 
Kirjoittelenpa minäkin nyt ensimmäistä kertaa tänne. Nyt sitten oltu reilu viikko kotona pienen miehen kanssa ja aika menee kuin siivillä. Vauvan nukkuessa täytyy yrittää sitten viettää aikaa esikoisen kanssa.

Kyllä kaikki vaan tuntuu näin toisen lapsen kanssa paljon helpommalta. Suurin syy siihen varmaan on se, että imetys lähti niin hyvin käyntii ja maitoa riittää. Esikoinen ei meinannut millään oppia imemään rintaa ja imetys loppuikin sitten 3 kk:n iässä kun yksinkertaisesti kieltäytyi syömästä, aina kun näkikin tissin alkoi huutamaan. Tämä uusi tuloskas taas käy tissiin kiinni kuin sika limppuun. Nyt ongelmana onkin sitten, että syö liian ahneesti ja enemmän kuin mahaan mahtuu ja seurauksena sitten mahavaivoja ja pulauttelua. Eli vaatteita saa vaihtaa useamman kerran päivässä.

Tänään oli ensimmäinen neuvola käynti ja painoa olikin tullut sairaalasta lähtöpainoon (3780 g) hyvin lisää, painoa oli jo 4115 g ja syntymäpainohan oli siis 3820 g. Eli maitoa ainakin riittää :LOL:

Muuten vauva arki on lähtenyt sujumaan ihan hyvin, suurena apuna tietenkin mies joka on nyt sitten isyyslomalla vielä tämän viikon jälkeen kaksi viikkoa. Ei muuta kuin hyvää vauva-arkea kaikille.
 
Aku
Hurjaa,nyt tällä puolen vaikka vielä hetki sitten kiukuttelin tuolla odottajien puolella että tää ei synny ikinä :ashamed:

Meitillä myös rintaruokinnalla typy ja myöskin kiitettävästi ottanut painoa.Lauantaina oli 3510 ja tiistaina kun neuvolantäti kävi niin 3660 :D elikkäs syntymäpaino ohitettu!

Mulla oli kans tossa heti kotiutumisen jälkeen tissit aivan mielettömän kipeet ja turpeet.Pumppailin myös enimpiä pois niin johan helpotti,nyt tuntuu olevan tasaantunu tuo maidontuotanto :) Tyttö oli aika tuskasen näkönen kun maitoa vaan suihkus pitkin naamaa |O Mullakin oli aluks nännit arkana,mutta nyt on sekin helpottanut.

Ristiäisiä mietittiin pidettäväksi marraskuun puolivälissä,hiukan viimetinkaan menee mutta menköön :p pitäis varata aika sinne isyyden tunnustukseen ja sellasta.Me pidetään ristiäiset mun vanhemmilla niin ei oo niin ahdasta.Yritetään kutsua mahd. vähän vieraita,tosin isukin suku on valtava :eek: joka aiheuttaa hiukan ongelmia.

Ens viikolla isi lähtee töihin ja me tytöt joudutaan pärjäileen kahestaan,iik!

T.Aku ja typy 11 vrk :eek: <- apua,onko siitä jo noin kauan kun tuo pikkuinen tuli maailmaan!
 
Aku
Perjantaina oli Ekg-kontrolli lastenpolilla ja lisälyönnit ovat hävinneet :D
Elikkäs typy sai terveen paperit ja paljon kehuja Painoa oli perjantaina 3755g,eli tiistain neuvolan jälkeen tullut 115g =)

Kyllähän tuo on terveeltä vaikuttanutkin,mutta oli ihana kuulla e vielä lääkärin suusta.Viimeinenkin kiven murikka vierähti sydämeltä =)

Jep,eipä muuta.Piti vaan käydä hehkuttamassa kun oon niin onnellinen!
Vointeja kaikille äideillle ja pikkusille :heart:

T.Aku ja tytsy 13 vrk
 
Kuulumisia kirjottelen, kun hetki on aikaa... Pikku-neiti tuhisee tuolla sängyssä iskän kainalossa ja isommat neidit tuijottaa piirrettyjä videolta. :)

Meillä vietellään hyvin epäsäännöllistä vauva-arkea... Minkäänlaista rytmiä tms. ei ole vielä löytynyt, vaan meillä valvoskellaan aina sillon kun vähinten olis aikaa. Esim. kauppareissuilla tai ruuanlaiton aikaan jne... Sit kun on työllä ja tuskalla (vauva kainalossa) saanut hommat tehtyä niin sit kyllä uni maistuu vauvallekin! Ihme jästipää tää meidän yksilö! :LOL: :heart:

Tissillä elellään täälläkin... ahdistavien iltakitinöiden takia kävin jo kaupasta korvikettakin hakemassa, mut vielä en ole antanut (tuskin tarviikaan...) Ilmeisesti vaan masuvaivoja itkeskellyt ja tosi iso apu on saatu kun neiti vihdoin hoksasi tutin imemisen! Aikaisemmin tissitteli illat pitkät ja sit puklutteli lähes tukehtumispisteeseen asti!

Mulla on ihan kauheet suihkutissit! :eek: Maidontulo on kyllä hyvin tasottunut, enää viikkoon ei ole rinnat ollut sillai pinkeen täynnä enää ollenkaan, mut kuitenkin suihkuaa. Eli ei taida etumaidon pumppaamisesta olla hyötyä ainakaan täällä. Viime yönkin syötin samasta rinnasta läpi yön (en jaksanut kääntää kylkeä!), mut aamulla suihkus ihan samaan tahtiin molemmista!

Kestovaippailua meillä harjoitellaan vaihtelevalla menestyksellä... Muotoonommeltuja flanellivaippoja ja harsoja origamitaitoksella ollaan käytetty hahtuvahousujen tai Pul-kuorten kanssa. Mut vielä ei ole löytynyt semmosta takuuvarmaa omaa juttua. Neiti on sellanen ripakinttu et noi kuoret on reisistä hieman epäsopivat ja villahousuissa neiti ei taas tunnu viihtyvän. Tarttis käydä metsästämässä kunnon hahtuvalankaa jostain, kun tuo lanka mistä oon housuja tehnyt on melko ohutta ja tosi karkean tuntuista! Tehdasvalmisteisia villahousujakin tekis mieli kokeilla, mut en oo vielä raaskinut hommata...

Nyt kahvin keittoon! :wave:
Möörwa ja Venla-neiti reilu 2vkoa
 
Aku, kiva kuulla, että pienokaisella kaikki ok!! =)

Täällä väsymystä ilmassa... Pikkanen söi viime yönä parin tunnin välein ja heti tuntuu omassa olossa, kun ei ole saanut nukuttua kovin pitkiä pätkiä kerralla (haukotus)... Muuten yöt menneet melkein kahdella syötöllä vain, mutta jostakin syystä viime yönä typylle tissi maittoi taas enemmän. Täytyykin nyt päivällä koittaa ottaa jossakin välissä päikkärit..

Kovin on vielä hiljaista tällä puolella, tulkaahan kaikki kertoon elosta vauvojenne kanssa, miten on lähtenyt menenään ym. =)

Nyt menee väkisin silmät kiinni, taidanpa mennä huiliin, kun Pikkanenkin nukkuu.

MamMam ja Pikkanen reilut 2vkoa :heart:
 
Heippa!
Mäkin sitten kirjottelen tänne. Jooseppi syntyi 10.9., mutta vasta nyt olen jaksanut kunnolla istuutua tähän koneen viereen =)

Tosta imettämisestä.. Meillä Jooseppi söi hyvin tissiä, aina vaan imi ja imi. Terkkari kävi kotona kun oltiin oltu viikko ja painoa oli tullut vaan 20g! Ostin sitten käsipumpun, jotta saisin tietää, paljonko sitä maitoa tulee ja sitä tuli vaan noin 30ml! Nyt oon sitten imettänyt ja antanut sen jälkeen tuttelia. Välillä oon pumpannut ja anatanut sitten sitä tissin jälkeen. Huomenna ois punnitus, katotaan mitä sanotaan...

Onko mitään niksejä kakkan tuloon? Meillä on tullut kakka 15. päivä ja sitten 20.päivä.. 20.päivä alotettiin mallasuutteen antaminen ja avitin kakkaa kuumemittarilla. Nyt taas oltu ilman kakkaamista kohta viis päivää... Kaikki vinkit ovat tervetulleita!!!

Nyt kuuluu kähjäämistä makkarista, palaillaan!!
 
Täällä vauva kasvaa erinomaisesti. Tänään ikää on tasan 3 viikkoa ja eilen neuvolassa paino oli 3780 grammaa ja pituus 52,5 cm (syntymämitat 3020/50). Muutenkin arki sujuu kivasti, ainoa ongelma on tällä hetkellä mun suihkutissit, jotka vaikeuttavat imettämistä ja ennen kaikkea omaa oloa. Kärsin rintatulehduksesta viime viikolla, nyt on antibiootti menossa ja olo onneksi helpottunut.

Maitoa tosiaan tulee ihan kamalasti yli tarpeen ja syöttäessä se suihkuaa vauvan naamalle jos tyttö vähänkin irrottaa otettaan. Usein saa maitoa väärään kurkkuun kun ei ehdi nielemään :(. Rinnat ovat täynnä parin tunnin välein ja vaativat tyhjentämistä. Yritän nyt päästä pumpusta eroon ja lypsää pahimmat pois käsin. Täytyy vaan olla tarkkana ettei tulehdus uusiudu.

-meja
 

Yhteistyössä