***SYYSMASSUKAT 2008 elokuussa***

Heti pitää päästä hehkuttamaan. Sain kahdet uudet, puhtaat, hohtavan valkoiset imetysliivit. Toivottavasti vaan ovat sopivan kokoisia.. E-kupilla vaan valitettavasti kun F:ää ei siellä ollut ja kaarituellisia en halunnut. Jos ei mene alkuun, niin menee sitten myöhemmin. Vaikka puolen vuoden päästä. Ja parit alushousut, joissa on korkea vyötärö -> ei painais sektiohaavaa.. Mutta ihaninta oli käydä herkussa, sieltä suklaata, lakritsia, suklaalakritsia, karpalomehua, ananasmehua ja kaikkea ihanaa jonka voi piilottaa sairaalakassiin. Ei tule kiistaa esikon kanssa siitä kuka herkut saa karkkipäivänä kun äiti ne itselleen piilottaa. Pitkät tukisukatkin saatiin ja nyt on sitten siis periaatteessa kaikki mitä tarvitaan sairaalaan mukaan. Eli vois sen kassinkin jo pakata. Vaikka sanotaanko, että ,... ne karkit kyllä himottais jo nyt kovasti. Onhan niissä uudelleen suljettava suu eli vois jo jonkun avata ja testata, saisko lakritsi suolen toimiman paremmin.. :D vaikka ei sillekään ole nyt tarvetta. Pussi karkkia / sairaalapäivä ja kaks suklaalevyä. Ehkä niitä on parempi säästää ja nautiskella jo etukäteen ajatuksesta.

Hilbertin ongelma: en usko, että tarvitsee mainita tilillepanosta. Näkeehän sen tiliotteesta. Kortti on tärkeä, siitä näkee keitä juhlissa on ollut mukana.

Mutta nyt päikkäreille, ennen kuin haen esikon päivähoidosta. Tai kun auto on oven edessä niin voi hakea vaikka puistosta. Muuten pitää yrittää aina ehtiä ennen puistoon menoa hakemaan, hakumatka tuplaantuu jos pääsevät puistoon saakka. Ja siitä matkasta taas en selviä. Ihan vain hakua varten ei viitsi ottaa autoa tallista (sinnekin pitää kävellä ) joten tasapainoillaan sen ajoituksen kanssa. Matkaahan on huimat 500m. Mutta sekin on maksimin rajalla. Onneksi takaisin tullessa on tien poskessa vattuja, oksia, kukkia ja kaikkea kiinnostavaa niin saadaan paljon seisomataukoja matkalle.
 
Kyllä alkaa käydä jo mahottomaksi tämä elämä kun parin tunnin välein pitää käydä täällä notkumassa. Tekemisen puute, kun ei oikein mikään jaksa innostaa (Lue: siivoaminen)

Sama touhu ollut päällä kuin taivaannastalla; elikkäs kukkapenkkejä kaivettu ja möyritty.
Tuloksena nolla supistusta. Toisaalta se ei mitään merkitse, kun aikaisemmissakaan raskauksissa ei ole supistellut ennenku sitten vasta kun päästiinkin jo tositoimiin.

vauvan syntymästä kertovia viestejä joku kaivannut.
Itse sain tuttavalta tällaisen:
Syntyi meille tyttö
tummatukka,
luojan luoma ihme,
kaunis kuin kukka.
Ja mitat perään.
Tuotahan voi muokata mieleisekseen jos haluaa.

Tänään hierojalle ja sen jälkeen saunaan, josko se antas edes yhden kipeän supistuksen.
Toivossa on hyvä elää. =)

Paljon onnea vauvan saaneille!
Toivottaa Maariankämmekkä rv 27+3

Ai niin ja mun nikki tulee tietenkin maariankämmekkä-kukasta, johon ensikertaa törmäsin viimevuoden pohjoisen reissulla
 
Alkuperäinen kirjoittaja daydreams:
Hilbert söötti masu!!ei kauheen isolta näytä..
Kiitos! Eipä tämä kieltämättä kovin iso ole.. tosin ihmetyttää, että miten ihmeessä nuo masukit mahtuu olemaan tuolla mahassa, kun nyt on isompi maha mitä silloin, kun lähdin esikoista synnyttämään! Ja poika oli kuitenkin 50 cm/3385 g eli ihan normi kokoinen syntyessään.. No, toisaalta, itsellä on kyllä suht helppo olo, kun ei ole mitään isoa mahaa..

 
No niin tullaanpas laittamaan puumerkkiä tännekin.

Ihania masukuvia olikin laittanut meille ainakin Katjuska sekä hilbert :heart:

Hexalle isohko tsemppi :hug: että saadaan muksu hoidosta! koskas sulta noi rajoitteet lähtee? Voitko heittää muakin noilla eväillä :p mä jo tuhosin toisen namipussin sairaalakassista... itsekuri? mitä se on? voiko sitä syödä? :saint:

Pienpapu mulla on tänään ulkoreidet ihan tulessa mutta johtuu puhtaasti eilisestä vattujen poimimisesta, sade kivasti taittanut puskat ja nyt ne sitten viisti maata... minä mahani kanssa siellä niitä konttailen keräilin sekä etenin silleen kyykyssä näyttävästi. Onneksi ei kukaan nähnyt tätä karmivaa näkyä :LOL:

Suhveli mulla kanssa vähän samansuuntaisia viikko kerrallaan suunnitemia. Näyttää pirun huonolta että huomiseksi tuo pentunen olis savustettu pihalle :kieh: jotenkin mulla on semmoisnen kutina ettei ennen ens viikkoa tapahdu mittään, saas nähdä onko ens viikolla sama olo.

Vuh siis sitä ilokaasua ei kait olis ihan hyvä hengittää koko aikaa. Kyllähän sitä hengitysilmaan livahtaa ja kätilöt sitten altistuu sille vuosikymmeniä. En mä enää muista mitä se aiheutti pidemmän päälle mutta siinä syy. Noh ainoo meillä mies oli harmissaan tästä, itse uskon että vähän tujummat aseet otetaan tarvittaessa käyttöön jos siltä tuntuu.

Nawi mulla on 15 sisävaippaa ja kuoria viis, en sitten sen enempää tiedä onko sopivasti, näillä kuitenkin aloitellaan. Tarkoitus oli osittais kestoilla, reissun päälle ja mahdolisesti yöllä sitten kertiksiä.

Taivaannasta onneksi sait miehen avstuksella noi sormukset pois. Näin kyllä ihan sieluni silmin ukon repimässä hädissään sun nakkeja irti :LOL: sattu varmasti mutta hyvä kun irtos!!!

Daydreams kiitos tuosta ohjelmasta, mä en ollut tajunnut että tuommoinenkin tulee!

Nukkuminen on ihan ho**jenhommaa pentusen mielestä! Mä siis nykyään menen "nukkumaan" siinä klo23 aikaan, viimekin yönä viimeisiä kertoja joskus ennen kolmea kurkkasin kelloa :headwall: yhdellä tuntuu olevan kauheet bileet päällä ja muutenkin vessassa saa juosta tunnin välein kun se uni sitten vihdoin ja viimein tulee. Niin ja klo 6 täytyy mussuttaa sängyllä istuen banaani, tämä oli miehestä niin sulosta :D musta taas tämä yösyöpöttelyn paluu ei niinkään.

Pitäsköhän sitä sitten siivota tänään? sais sen yhden ässän ainakin kasaan jos se sitten yöllä vähän avittais... Mä hajoon huomenna jos ei ole merkkiäkään synnytyksestä!

Koittakaahan ihanaiset jaksaa!!!

Koiruus ja pentunen rv 36+6
 
=) ihan vaan huomaamatta :D

Vatta hämäs... |O Ei sieltä mitään tullu :kieh:
Vatta-apina rimpuilee kylkiluissa välillä, sitä se ei vielä ookkaan kokeillu :/
Nyt mä oon ollu ahkera B) Jääkaappi/pakastin on pesty ( itse asiassa oikein desinfioitu ) Ja laitin oikeen ruokaa, lasange kypsyy uunissa :p En muista koska olisin viimekis oikeaa ruokaa laittanu. Aina jotain eineksiä :| Aika kosmetologille varattuna, sain sen heti huomiseks JES!

Hilbert Ihan massu!! Se on korkea tai pitkä ( miten se ny sanois ), oletkos itse pitkä?
Ei kai sinne korttiin tarvi mitään laittaa. Tai sitte ihan kirjotta, että lahjatoive on kuultu tms!?!

Daydreams Piti laittaa nauhalle, satuin just menee tv:n ohi ku alko.
No oli siinä se yks diiva :eek: Oli valinnu sektion koska siitä toipuu niin nopeasti, eikä tule repeämiä |O No joo, täytyy antaa anteeks. Ne asuu tois puol rapakkoa =)

Tuli vaan mieleen, et onkohan aatumarialla kaikki hyvin?? Huhuuu :wave:
Ja kuinkahan tuplia odottava mamma on voinnu?? ( en muista nikkiä :ashamed: )

No lyhyestä virsi kaunis... sitte voi tulla vaikka uudestaan :whistle:
R iikka
 
Heips!!
Täällä vielä kotona ollaan...supistelee väliin kipeesti mutta epäsäännöllisesti nyt...Tuntiin mahtuu useempi supistelu...mutta ei haluttais huomista syntymäpäivää tulokkaalle kun on meidän neitin syntymäpäivä. :) :) Lauantaiksi pitäisi alkaa leipomaan kun neiti aikoi silloin juhlat pitää...Saapa nähdä onko tää mamma kokonainen vielä silloin.... Neiti kyllä sanoi ettei haittais vaikka vauva syntyis hänen syntymäpäivänä...
Tälläistä tällä kertaa...lähetä koiran kanssa käymään sateessa mutka ku tuossa ulko-ovella kyttää siihen malliin että ulos haluaa....

Ninnipo ja :heart: masukki rv37 :heart:
 
Pikaisesti vain neuvola-kuulumisia:

Paineet: 112/78

Hemppaa ei otettu, koska viikon päästä otetaan vasta-aine -testi ja katotaan sit samalla hemppa. Minulla vasta-aineet tarkkaillaan vuoden takaisen verensiirron vuoksi. En täysin ymmärrä, miksi se sen vaatii, mutta testailkoon, jos on kerta tarpeen. Oman veriryhmän puolesta ei tarvitsisi testailla.

Paino oli noussut n. 1,2kg viikossa!!! Tätsykkä vähän ihmetteli asiaa, mutta minä en jaksa paineita ottaa. Edellisellä nla-kerralla oli tullut n. 120g/viikko, joten otin nyt vaan vähän kiinni...

Ei turvotuksia.

Sf-mitta 32cm

Kohdunsuu ehkä hitusen pehmennyt, kuulemma viikkojen mukaisesti, ja kaulaa jäljellä vielä 2-3cm eli iiiihan rauhassa saan olla raskaana vielä monta viikkoa.

Verneri on pää alaspäin ja lääkärin mukaan mahtuu hyvin tulemaan alakautta pihalle. Tämän tiedon hän antoi pelkän sisätutkimuksen ja pienen päälipuolisen kopeloinnin perusteella. Lopuksi toivotti hyviä synnytyksiä eli emme tapaa enää, ellei jotain hälyyttävää ilmene. Olin ihan hölmistynyt. That´s it? Oikeastiko asia on niin pihvi, ettei mitään tämän kummempia tarvitse enää tutkia, eikä lääkäriä nähdä? Nyt vaan neuvolan hoitajan kanssa rupatellaan viikottain ja sitten ponnistetaan. Eipä tuo minua haittaa, vaikka asiat näin ovatkin, luulin vain, että tässä vielä tehdään jos vaikka ja mitä tutkimuksia ennen synnytystä.

Synnytysvalmennusta saamme sittenkin. On saatu ryhmä kasaan ja 2.9. alkaa tapaamiset. En tiedä, onko hyödyllistä osallistua, mutta kyllä minä näin ensikertalaisena ihan mielenkiinnosta haluan mennä paikalle.

Nyt on mentävä. Kyläpaikka odottaa.
 
R iikka pygmejä täällä lähinnä ollaan, nimittäin pituutta kertynyt vain 163 cm.. En tiedä johtuuko toi mahan muoto siitä, kun neuvolassakin sanottiin, että meikkiksen kohtu on pitkä ja kapea, sen takia sf-mittakin menee yläkäyrillä, vaikkakaan vauva ei ole iso.

Nukkumisesta nykyään olen saanut kyllä iltaisin unenpäästä hyvin kiinni, mutta kyllä se on aina 1-3 vessakäyntiä yön aikana. Monasti huomaan nykyään kanssa nukkuvani selältäni, eikä siitä ole vielä ainakaan huonoa oloa tullut.
 
Hilbert mulla sama homma, esikoista oottaessa masu oli paljon pienempi ja silti jätkä oli 52cm ja 3430g (masukuvaa tuolla masukuva-pinossa..viime viikkoinen tosin mutta eipä tuo viikossa nii oo kasvanu.)Mies sanoo että maha on pieni kun vauva järjestelee sisäelimet pieneen myttyyn :D ollaan muuten lähes saman pituset, mä oon 162cm

R iikka mäkin katoin et jotenkin vähän outoja ne akat siin ohjelmassa...no, kulttuurieroja kait.ja sekin kun valitti et joutuu oleen yön yksin sairaalassa ilman miestä, et onneks kotona on yöks ja päiväks lastenhoitaja!! |O
onhan se kiva et joskus saa omaakin aikaa mutta että heti sysätään hoitajalle...

mää meen ny suihkuun, ja koitan olla tulematta tänne enää tänää...(paitsi jos salaa pääsen, ukko tos jo kuittailee :D )
 
Täällä ollaan edelleen kaksoset masussa! Mitään merkkejä synnytyksestä ei oo näkynyt, joten taidan synnytellä nelikiloisia vauvoja :whistle: Maha on kyllä iso (sf-mitta 40), alapään luita vihloo ja polvet on irtisanoitumassa tehtävistään liiallisen painotaakan vuoksi. Muuten ihan jees!

Minäkin kattelin myös tuota vauvaohjelmaa ja naureskelin sille vastakkainasettelulle. Ollaan joko entisiä narkkareita tai "yläluokkaa", jotka haluavat hoitaa vauvaa vain silloin, kun se on hyvällä tuulella. Missä normaalit äidit?

Onko muilla hemoglobiini noussut raskauden loppuvaiheessa? Tietääkö joku mistä moinen johtuu? Ei osannu taaskaan neuvolantätini vastata kysymykseeni.

Vointeja!

Masu78+"pojat" rv 35+2
 
Ninnipo on hyvä ja lähettää tänne ne supistukset :D KIITOOS!!! mä oon kokeillut nyt kaiken maailman s-juttuja... on Siivottu, Shopattu, Silitetty koiraa joka nimi on Hertta-Ässä, Sauna lämpiää parhaillaan. On Syöpötelty, Suukoteltu ja ehkä vähän Sekstattukin :p pihalle on ilmestynyt ihan kummallisia Sieniä joita olen nyt käynyt potkimassa ja ukko laitettu leikkaamaan nurmikkoa eli Suristelemaan viheriölle... johanluulis että tapahtuu :LOL:

Tänään on jotenkin semmoinen rähinä päivä :kieh: otin kauheet kiesit justiinsa koirallekin kun meni kaivamaan isohkosta pensaasta puolet ylös. Onneton kärsii aika voimakkaasta valeraskaudesta ja nähtävästi siihen ois tullut pesä vauvoille. Mies parka on täällä ihan kahden raskaushullun kanssa :whistle: :D edellinen pesän tekelekin löytyy leikimökin takaa...

Vauva ohjelma oli musta hyvä kun naisilla oli niin erilaiset elämäntilanteet ja oikein kellään ei ollut semmoista vaalean punaista tai sinistä unelmaa. Oli kyllä mustakin aika tapaus tämä rouva Rahaa On mutta eipä hälläkään kumppani ollut sitten niin ihana kun esim. oma on. Jotenkin ainoo mikä mua ihmetytti oli se että eikö se itse tajunnut miten idioottimaisia juttuja se suolsi? Siis valitteli kun asunto on kauheen pieni, silti siellä oli niin ylä- kuin alakerrassakin työhuoneet hänelle :p kauheen ovelasti leikattu että eka toinen märehtii kun joutuu keskustelemaan arkkitehdin kanssa ja heti perään toinen on ihan paniikissa että omaa HI-viruksen. Noh ongelmat ne itse kullakin!

Koiruus villiintyy jälleen viemään palstatilaa...
 
tosta hempasta, että mulle neuvolassa sanottiin, että normaalisti se vaan viimisillä viikoilla nousee takas alkuperäsiin lukemiin. sen kummemmin ei synnytyksestä puhunut, mutta varmaan mahollista sekin! mulla oli viime viikolla noussut peruslukemille..käääk! tosin edelleenkään muuten olo ei viittaa, että synnyttäisin viel moneen viikkoon. :)

koiramamman kanssa oon ollu tänään sit päinvastanen. mua on vaan naurattanu koko päivän! ihme hepulointia varsinkin kun mies tuli töistä :D oijoi... varmaan johtuu tästä toimettomuudesta, että alkaa pää sekoomaan. heit pian jotain hommaa pliiis!

saunaan ---> ja sit vielä vaikka sitä yhtä ässää... B)
 
snodgrass
Iltaa!

nawi meillä riitti kestoissa kolmet kuoret ja harsoja oli 16, sekä rulla sitä sellasta paperia jota voi laittaa aina siihen paketin päällimmäiseksi peppua vasten (helpompi kun isommat kakat jää siihen ja sen saa vetää vessasta alas), vähän myöhemmin sit hommattiin lisäimuja ja joitakin muotoonommeltuja sisävaippoja, mut noilla pärjättiin alussa ihan hyvin. Joka toinen päivä pestiin pyykkiä.

Lizard näin se tosiaan ainakin meilläpäin menee, et jos ei mitään perätilajuttua tai muuta ihmeellistä ole, niin toi lääkärineuvola sit riittää ja tosiaan ihan se käsin tunnustelu vaan.

masu78 kiva kuulla sustakin! Hurjalta kuulostaa toi sf-mitta =) Ei ihme tosiaan jos ihan ei kroppa kaikilta osin enää haluais jatkaa yhteistyötä...

Unohdinkin muuten päivitellä tänne, kun jouduin tossa puolitoista viikkoa sitten vielä paitaostoksille, kun alkoi useimmista äitiyspaidoista loppua toi helmanpituus kesken :eek: Ja niinpä ostin sit pari paitaa (toinen toimii myös imetyspaitana) sekä collegetakin (piti saada jotain mikä menee kiinnikin kun oli kylmä). Mut hulluinta oli se, et meikäläisen, jolla pituutta on huimat 156 cm, piti ottaa kokoa L, koska M-koossa tosiaan se masuntila ei olis ollut riittävä |O

Nyt iltapalalle tv:n ääreen...
 
En ehtinyt koko päivänä vielä täällä käymään niin hetkinen meni kun lukasin kaikki jutut :)

daydreams kyseli vauva tulossa-ohjelmasta. Mäkin olen sitä seurannut ja mun mielestä se on eri kuin mitä tuli silloin keväällä. Eikös se ollut "Meille tulee vauva"? Pikkasen kyllä meikäläistäkin ärsytti tämä rahakas Rouva, tosissaan kun oli "pieni" asunto...

ilmavaivoja täälläkin :LOL:

Nawi kyseli kestoista. Me ajateltiin ainakin aluksi osakestoilla. Ostin netistä fuzzi bunz-taskuvaippoja 8 kpl ja ajattelin ostaa niitä vielä 6kpl ehkä lisää. Lisäksi on nuo äp:n kestot joita sain kaverilta lisää, niitä siis yhteensä 6kpl ja 3 kuorta. En vielä ole päättänyt testaanko niitä äp:n vaippoja vai pitäydynkö vaan noissa fb:n "helpoissa" vaipoissa. Ainakin ne kuivuivat sisällä narulla ihan tosi nopeasti! Meilläkin oli ajatuksena pitää yöllä ainakin ihan kertiksiä kun silloin tarvii enempi imua.

masu78 hemppa on noussut täälläkin lähemmäs lähtöarvoja. Täti neuvolassa sanoi, että se loppua kohti palaa suht samoihin lukemiin.

Tänään onkin ollut vilkas päivä. Piti taas yöllä käyttää koiraa ulkona 5 aikaan, ei onneksi ollut ripulia tällä kertaa, muuten vaan kova hätä.. Kaverit tulivat 10kk vanhan kummipojan kanssa kylään ja olikin koko päivän =) Tehtiin yhdessä ruokaa ja käytiin sulattelulenkillä, sitten vielä kaffet ja herkkuja napaan. Nyt on aika väsynyt olo jo :whistle:

Painaako kenelläkään vauveli peräsuolta???

Ja sitten soffalle :D
 
Vielä näin ehtoosta tulin kurkkimaan...

Saatiin tänään vähän järkkäiltyä sitä asiaa, että minne poika synnytyksen ajaksi (nyt kaksikin vaihtoehtoa) ja sitte mun sairaalassa olo ajaksi kans järjesteltiin pojalle hoitoa, jotta ukko vois viel sen viikon olla töissä ja sitte jäädä isyyslomalle vasta, kun vauvakin on kotona. :)

Kiitos masukehuista =) ei tuossa nyt enää niin läskit näykään, kun viikkoja on tän verran jo, mutta kyllä se koko komeus sieltä taas paljastuu, kun vauva tulee masusta pois :whistle:

Oli kyllä joo vähän erilainen se vauvaohjelma tai sanotaanko että äidit oli vähän erilaisia :whistle:

Koiramammalla ainakin hyvin ässät hallussa :LOL:

Huomenna aamusta neuvolaan, joten vasta illemmalla tuun koneelle käväseen.

Masun masu on varmasti komia :D mukava kuulla, että pojat siellä vielä kasvaa ja voivat hyvin :heart:

nyt jää kyllä paljon sanomatta, kun juttua ollut ihan hirveesti päivän aikana, mutta oma fiilis ollut tänään vähän miinuksen puolella, joten taidan tästä mennä suihkuun ja sitte yrittämään nukkumista :wave:

Kaikille :hug: tasapuolisesti
 
Pienpapu Jep sama täällä,ollut nyt parisen pvää,hyvin lievät tuntemukset mutta kuitenkin.Haarat vähän kuin "tulessa",paikat ne siellä vaan löystyy ja venyy ja valmistautuu tulevaan koitokseen!

Ja tuo hemppari tosiaan keskiraskaudessa laimenee jotta virtaisi istukan kautta vauvaan mahd.hyvin ja sitten loppua kohti nousee taas itsestään normaaliksi.

Oli pakko sitten ostaa tänään vielä 1 äitiyspaita kun ei viitsi noissa topeissa enää syyskuussa viipottaa..ainut ongelma on noi kengät kun rantasandaaleissa oon kuleksinu tähän asti..voivat vähän ihmiset katsoa kun syyskuun puolessa välissä kaveri vetää hellevaatteissa...mun normikengät ei siis kovin hyvin mahdu ja hiertää enkä viitsi uusia ostaa parin kolmen vkon takia enää kun jalka kuitenkin sitten taas normalisoituu myöhemmin.
 
Mahdoton, kun tullut niiiin paljon tekstiä pienessä ajassa, pää siis aivan pyörällä...
Onnea vauvautuneille! Mäkin haluan pian nyytin kainaloon, mutta toki vielä olisi muutama viikko hyväkin pysyä sisällä yksiössään...ja ei kyllä ole mitään merkkejä ennenaikaisuudesta, joten varmasti pitkälle lokakuuhun mennään...varmaan yksin kirjoittelen sitten täällä odotusaika puolella, kun muut ovat jo vauvapuolella :(
Tänään tosiaan oli lekuri ja mitään ei ole alakerrassa tapahtunut...plaah, jotenkin odotin, että edes pieni pilkahdus synnytyksen lähenemisestä olisi siellä näkynyt, mutta ei....
Pahoittelen, että nyt niin harvoin kirjoittelen, mutta nyt vielä jaksan juoksennella tuolla kaupungilla niin tiuhaan, ettei koneella tule juuri istuttua, mutta luen kyllä minkä kerkeen. Ja yritän keretä kommentoida, mutta heti kun tahti täällä itsellä rauhoittuu, niin varmasti otan osaa enemmän.
Hyviä vointeja kaikille!!! :)
MusuMasu 35+1
 
Huomenta!

Koiramamma: Itseasiassa mulla ei ole enää rajoituksia liikkumisessa (pyöräilyä ei vaan suositeltu) mutta suppareita tulee niin pahasti, että se 500m on maksimi kävelymatka. Supparit on 'kivuttomia' mutta kun ne vetää olon oksettavan huonoksi niin en usko niiden olevan hyväksi ja illalla sitten olo alkaa täyttyä kivuliaillakin suppareilla. Eli jos käyn hakemassa esikon tarhasta kävellen, supparit alkaa noin 20m kotiovelta, pahenee aina perille päästyä sellaiseksi, että on 10 min istuttava lepäämässä ennen kuin päästään lähtemään kotiin (muuten jalat pettää alta) ja kotimatkalla pitää pari kertaa levähtää matkan aikana, kotona menee ainakin 30 min ennen kun olotila normalisoituu ja supistus lakkaa. Kun on vain 1,5 viikkoa siihen leikkaukseen niin ei oikein viitsisi käynnistääkään synnytystä.
Tosin aamu voi olla mielenkiintoinen, hankittiin esikolle isompi fillari. Luvattiin vielä, että hän saa sillä polkea hoitoon. Saas nähdä, miten siinä perässä pysyn. Tietty jos lähtis itse jollain pyörähärvelillä niin sitten, mutta ei viitsisi rikkoa painollaan hänen potkulautaansa.

Ah, olette tehneet vielä vaateostoksia (Jouskari, Snodgrass). Meillähän on häät tiedossa 6.9. ja saas nähdä pääsenkö sinne. Eilen oli kyllä hyvinä uutisina se, että helmikuussa hankitut äitiyshousut meni vielä jalkaan mutta huonona uutisena oli se, että ne on mustat. Eli jos olis niin hyvässä kunnossa, että pääsis jalkeille sinne häihin ei olis muuta päälle pantavaa kuin ne mustat äitiyshousut. No sitten on värikäs äitiystoppi eli mammavaatteilla vielä uskoo sinne menevänsä, ei toi maha mihinkään häviä 5 pv leikkauksesta. Jos on niin kivuton, että pääsee sairaalasta kotiin ja kotoa sängystä ylös.

Kenkien kanssa tuskaileville: Olisko teillä tukisukkia? Eilen laitoin tukisukat jalkaan heti aamusta, ennen sängystä nousua suurinpiirtein. Sitten aamulla yhdet avokkaat jalkaan ja puolen päivän aikaan kävelykengät. Kaikki hankittu normaalijalalle. Illalla tosin mies joutui kuorimaan nuo tukisukat jalasta, mutta päivällä tavalliset kengät siis menivät. Ilman tukisukkia ei toivoakaan.. Ja tukisukat ovat 'lentosukkia' ihan tavallisista kaupoista. Ovat hyvät myös käyttää sitten töissä kun joskus sinne taas menee.

Olisipa aikaa katsoa telkusta edes digiboksiin nauhoitetut kiinnostavat dokkarit. Kurjaa kun on paljon katsottavaa eikä hajuakaan milloin ne ehtisi näkemään. Illat kun menevät esikon kanssa ja päivällä jos yrittää edes jotain tehdä niin .. yöllä sitä ehtisi, mutta ylen dokkarit kun ovat päällepuhuttuja ei niitä voi katsella ilman ääntä.

Hexa ja pikkusisko, 37+4
 
hempasta mulla ei kyllä esikoista oottaessa noussut hemppa, vika neuvola oli 5 päivää ennen synnytystä ja siellä hemppa oli ihan yhtä huono kuin koko muunkin raskauden (normaalisti mulla n. 120, raskaudenajan n.100) nytkin hemppa oli laskenut eikä suinkaan noussut.Viimeks synnytyksen jälkeen hemppa oli 80, arvatkaa heikottiko!sitä seurattiin muutama tunti ja nopeesti se nousikin sinne 100.

meripihka en mäkään sit tota ohjelmaa kyl ollut nähny!vaikka kans sillon keväällä jotain seurasin...

Jouskari mullakin jalka niin turvonnut ettei lenkkarit meinaa mahtua, pakko vaan tunkea kun ei viitti crokseja tai sandaaleja laittaa.Enkä tosiaan kans rupee nyt mitään ostaan kun kuiteski se turvotus laskee.

masu mukava kuulla että siellä on kaikki hyvin!

hih, muut shoppailee vielä ja mä joudun myymään liian isoja äitiysvaatteita pois.Harmittaa että tuli alkuraskaudessa ostettua kun nyt joutuu käyttämättömänä myymään eikä niistä kuitenkaan niin paljoo saa...

meillä olis kans häät tiedossa 30.8 mut saa nähä jaksanko sinne lyllyä, vaatteet olis kyllä mutta voi olla ettei kuitenkaan jaksa...ja hyvällä tuurilla vois olla vauvakin jo!(joo, toiveajattelua...)

sit loppun vielä valitusta,
sain yöllä 4 tuntia nukuttua ja siinäkin ajassa piti 2 kertaa nousta vessaan.
poika tuli 5.45 meidän sänkyyn,no annoin tulla.Vartin päästä lähti kuleksimaan joten vein sänkyynsä, vartin päästä se oli tuolla vessan ovella.
No, se oli itseasiassa ihan fiksua, hänellä oli siis pissahätä.
Pisujen jälkeen takas sänkyynsä.
No eiköös se sitten taas 20 min. kuluttua tullut meidän sängyn viereen ilmoittamaan "kakkapylly" eli siis kakat housussa.Joo, ei voinu sinne pottaan sit kakkiakin...
no, mitäs tästä opimme, ois pitäny ilmeisesti heti vaan nousta vaikka kuin väsytti (väsyttää |O )

onneks saa ne päikkärit kuitenkin.Pelottaa kuin mun käy sit kun vauva tulee, mä en enää tiiä mitä ton pojan kans tekis kun se aina herää nii pirun aikasin.Ja ilman päikkäreitä ei kuitenkaan pärjää ja silti herää aikasin.ARGH!!

illalla tarvis taas kouluun mennä, sekään ei nappais yhtään.
josko menis vähäks aikaa pois ettei mee ihan valitukseks...
Huomenet kuitenki kaikille :wave:

d. ja pipana 38+1
 
Huomenta!

Nyt taas huonosti nukuttu yö takana ja väsyttää. menin kyllä ajoissa nukkumaan, mutta oli jotenkin niin kuumakin viime yönä, vaikka ikkunakin oli auki. No koskapa mun ei olisi kuuma :LOL:

Kaikki lapset ovat räkätaudissa. Että kauampa siitä koulunalusta kesti. Toisaalta näillä keleillä ovat kastelleetki itsensä jatkuvasti. Mieskin tuntuu olevan flunssassa, misä onneksi en.

Mulla hemppa on ollut koko ajan korkealla, mutta ei sentäs normilukemissa. Nyt on ollut noin 130 ja normaalisti se on 150-160. Paksua jöötiä.

Imetysliiveistä oli kans puhetta. MUlla on ainaskin viidet, kun imetysaikana hikoan kuin pieni porsas ja maitoa valuu jatkuvasti, niin pakko pestä jatkuvasti. Eikä toivettakaan että vois imetysaikana nukkua ilman liivejä + liivinsuojia.
Olen aina kaikista viidestä luovuttanut maitoa sairaalaan, siitä maksetaankin tosi hyvin. Ja silloin on ollut sairaalan sähköpumppu lainassa. Mutta nyt asutaan täällä korpimetsällä, niin jää se homma, kun kuljetus olis hankalaa, kun bussillekin on se yli 20 kilsaa.

Isä tulee tänään keräämään mustia viinimarjoa, kun niitä puskia on 28 kpl ja musta ei nyt kyllä ole kerääjäksi. Ihanaa kuitenkin että olen saanut pakastimen marjoja täyteen, kun rakkaat sukulaiset ovat avittaneet ja keränneet mulle mansikoita ja vadelmia. Niitä kun talven mittaan kuluu.

Mutta nyt tiskien ja pyykkien kimppuun....loputon työmaa.

Miia ja masu tasan 37 *poks*
 
snodgrass täällä vähän samaa vikaa noiden äitiyspaitojen kanssa. Vaikkei maha ole mikään suuren suuri, niin alkaa helma loppumaan kesken! En ole ostanut uusia äitiyspaitoja, mutta löysin H&M:ltä lasten osastolta noita trikoisia raidallisia paitoja (maksoi vain 7,90 ja 9,90) ja ostin 170 cm ja 158/164 cm paitoja :LOL: Ne on ilmeisesti vähän pitempää mallia, kun menevät loistavasti tämän masun kanssa! Tarvis varmaan kokeilla noita juhlavaatteita, kun meillä tosiaan on ne 60 v. juhlat lauantaina. Mullon sellaiset caprien tyyliset mustat housut ja sitten sellainen vajaa hihainen paitapuseron tyylinen. Heittää vain helmet kaulaan, niin eiköhän se asu ole siinä - jos siis mahdun niihin vielä, ne kun on ostettu toukokuussa olleisiin pippaloihin :whistle: .
Tänään onkin tapahtumaa koko päivälle, kohta lähetään veljen vaimokkeen kanssa kaupungille luuhaan, päivällä on neuvola ja sitten illalla koulu -ei kyllä yhtään huvittaisi tuo opiskelujen jatkaminen!

Heh, on ihan pakko mainita meikkiksen unesta! Tuossa kun vähän aika sitten manasin, että kun ei ole vielä limatulppaakaan irronnut, niin viime yönä näin unta, että se irtos -tosin siinä unessa löysin alkkareistani sellaisen lavuaarin tulpan :LOL: . Ai mitenkä niin raskaana ollessa näkee ihmeellisiä unia.. :whistle:

Mihinkähän cora on piiloutunut, kun ei ole toviin kuulumisia ollut...?

Hilbert & Aimo-Orvokki 37+5
 

Yhteistyössä