Syyskuun suloisuudet 2013 *Helmikuussa*

Ei mitään uutta tännekään. Huomenna ois eka neuvola. :)

Päätä jomottanu monta päivää nii että taju lähtee. Buranaa oon kyllä ottanu, en usko että on näin alussa mitään haittaa.. En muutenkaan osaa olla niin tarkka näissä syömisissä ym. maalaisjärjellä mennään.

Mua välillä meinaa pelottaa. Siis tää raskaus. Kun eka oli niin inhottava. Illalla välissä ei saa unta, kun jännittää, josko tässä raskaudessa ei tarvis ihan nii pitkää aikaa sairaalassa viettää. Tiiän kyllä, että en mä siltä supistelulta kokonaan välty, kun sukuvika tää ennenaikasuus. Mut menis nyt edes johonkiasti sillain mukavasti. Kokoajan tunnustelen, ettei vaan supista. Hulluksihan tässä tulee. Eniten se mua pelottaa siinä sairaalassaolossa, et miten pää kestäis toisen kerran. Vaikka palkinto oli sitte mitä ihanin, niin ei sitä palkintoa siinä kokoajan jaksa miettiä :(

Sori tämmönen valitusteksti tälläkertaa. Jotenki tää pääkipuki ottaa aivoon, ni kaikki tuntuu huonolta. Mutta joo, ihan hyvä fiilis mulla muuten on, ei pahoinvointia ym. Nytvaa ilosta mieltä... ja nukkumaan...

-Seinis
 
Ei tännekkään ihmeitä, ällötystä on ilmassa pienessä määrin muttei menoa haittaavasti. Mun sympatiat teille joilla on niin huono olo että se haittaa normaalia elämää.

Ihania kyllä nuo tintta iitan tekemät bodyt. Itse harrastan kans jonkin verran käsitöitä mut lähinnä asusteita syntyy neuloen itselle ja perheenjäsenille. Mulla ei riitä kärsivällisyys tehdä kovin kauan samaa neuletta.

Aurinkoista päivänjatkoa =)
 
sohvi35
Moikka!

Tilasin eilen netistä Angelsounds dopplerin :) Onko kokemuksia missä vaiheessa sydänäänet kuuluu? Sivujen mukaan viikosta 12 keskimäärin saa kuuluviin. Pitäisi tulla huomenna postin mukana, kiva päästä kuuntelee :heart:
Olo on kivuttomampi kuin puolitoista viikkoa sitten, nyt ollaan jo suht normioloissa. Uni tulee heti sänkyyn mennessä ja pystyn nousemaan aikaisin ja torkuttelematta. Se on uusi juttu eikä yhtään huono.

sohvi35 ja pöllö 11+2
 
tänään oli ensimmäinen neuvola. :) sai kuulumaan sydänäänet hyvästi :) ihanaa oli kuulla ne! <3 muutenkin neuvolassa meni mukavasti. :) otettiin veri ja pissakokeet :) neuvolan mukaan menisin viikoilla 11+3 Mutta aikaisemman ultran mukaan 10+3 ja itse uskon tuohon ultraan ennemmin :) noh parinviikonpäähän pitäisi tulla aika np ultraan. Sitä nyt odotellaan innolla :) tänään myös ensimmäistä kertaa jouduin oksentamaan :) tai oikeastaan se ei ollenkaan edes varoittanu :D vaihdoin esikoisen kakkavaipan ja kun vessasta poistuin niin suoraan vessan eteen :D ja pahoittelut yksityiskohtainen kertomus :D
 
Moi!

Uusi ilmoittautuu.
Olen lukenut tätä palstaa jo pitkään, mut en ole uskaltautunut vielä mukaan.
Keskenmenoja takana 2kpl.

7:s lapsi tulossa ja lask.aika 15.9 2013. Synnytyssairaala LS.

Pahoinvointia ollut, mutta alkanut selkeästi helpottamaan. Väsymys kuitenkin voimakasta.

Nt ultrassa kaikki oli hyvin, siellä pieni potkiskeli. Koko oli "pari päivää" isompi, mut laskettua aikaa ei muutella.

Sohvi: Minulla tuo samainen doppleri ja kulin sydänäänet eka kerran viikoilla 9viikolla.
Ihana laite! Tuo tosi paljon mielenrauhaa kun kuulee väliin kotonakin, et sydän lyö.:)

Nyt siis viikkoja 11+2.:)
 
Viimeksi muokattu:
Miss-Piggylle :hug: voimia

Onpahan ollu hulinaa.. Viikonloppuna pojat oksensi yhden yön ja sunnuntai kului kaikilla sohvalla oleskellen.
Tänään kävin labrassa ja veri vain kohisi putkiin, kunnes tuli vika putki ja homma tyssäs puoliväliin. Ei vaan tullut enää. Onneks se oli sellanen putki, joita otetaan 2 ja se toinen oli kuitenkin täynnä, niin ei ruvettu enää lisää piikittämään. Oli muutenkin erilainen labrakäynti, kun oli pakko ottaa tuo kuopus syliin, kun reuhtoi itsensä melkein vaunuista lattialle (1,5v ja aikamoinen houdini), rauhassa se siinä tuijotti sitä näytteen ottamista. Se näytteenotto wc oli sit kans kokemus, kun oli pakko pistää jätkä taas vaunuihin (jotka hädin tuskin mahtuivat kopperoon) ja katsella kuinka toinen uteliaana tutkii allasta ja hanaa ja ja ja onneks ei saanu hanaa päälle.

Torstaina olis sit jo np-ultra.

Olo on jo parempi ja viikonlopun oksennuspyykin jälkeen huomasin ettei enää edes kuvota 24/7, kuten vielä viime viikolla. Ei siis ole enää hyvää tekosyytä syödä turkinpippureita jatkuvasti :whistle:

Nyt tekemään ruokaa pojille.
Rontsu 10+3
 
Hei! Täällä ilmottautuu Syksy2010. Syksystä 2010 asti on esikoista yritetty ja viiem vuonna ollut kaksi erittäin varhaista keskenmenoa tai biokemiallista.
Raskaus alkoi nyt spontaanisti juuri ennen hoitojen alkua. Ikää on 32 vuotta.

Syksy2010.........LA 27.9. / 32v. / 1. lapsi / ?KOS tai NKL?

Olen käynyt akupunktiossa ja siellä mulle on sanottu, että se taitaa olla poika. Itselläni oli vähän aikaa sitten tyttöolo mutta nyt taidan uskoa akupunkturistia :p

Vähän samoja fiiliksiä kuin syysbeibi, välillä on todella vaikeata uskoa tätä todeksi. Kaikenlaisia huolia on ollut kun alkuraskaudessa oli tiputteluvuotoa ja kipuja. Ultrassa ehditty käydä jo kolme kertaa. Ensin päivystyksessä, sitten varhaisultrassa, joka kuului lapsettomuustutkimusten jälkeisiin palveluihin ja tänään viimeksi yksityisellä kun olin monta päivää ihmetellyt raskaudenoireiden loppumista.
Kaikki kuitenkin hyvin ja sikiö vastasi kokoa 9+2.

sohvi35, mäkin mietin, että loppuuko huolestuminen koskaan ja luulen, että ei :) Oon miettinyt, mitenkö mä voisin asennoitua positiivisemmin tähän hommaan. Ideoita?
 
mulla oli jo toinen neuvola tänhään :D syke oli 146-156 hemppa 130-136 verenpaine 120/63 verensokerit liian matalat, pittää laitta ylös mitä syö ja vähintään 3h välein syyä.. plääh! paino oli laskenu, enskerraksi pittää olla takas normi paino, siis alotuspaino
 
mulla piettiin jo liian myöhänä 13+0 tehtyä. sano että parempi jos ois 12+ viikot. eli kannattaa soittaa ja pyytä äaijemmaksi jos se vaan onnistuis.

ihana, sain siivottua koko talon, no ei makakreita ku ne siivosin jo aijemmin. pääsistaas siihen kerta viikkoon mato tulos rytmiin takas, jos tuo koomailu ois vaikka helpannu :)
 
Yyyh, huonovointisuus on viimeisen viikon aikana ollut selkeästi voimakkaampaa kuin ennen. Sekä se että väsymys iskee iltapäivisin ja iltaisin, aamut alkaa yleensä suhteellisen mukavasti.

Kävin viikonloppuna vanhempieni luona – en ole nähnyt heitä, en siskoja sen jälkeen kun saimme raskaudesta tietää (syy 3h junamatka, kerroimme heille tosin heti, joten tiesivät toki asiasta) ja oli kiva puhua aiheesta kasvotusten ja sisko antoi minulle muutamat omat raskaudenaikaiset housunsa ja äiti pienen bodyn, jonka hän oli ostanut meille päivää ennen kuin saimme tietää raskaudesta! Oli ajatellut, että ”no ennemmin tai myöhemmin!” Kerroin myös kahdelle läheisimmälle tädilleni, mutta kaikille muille vasta sitten kun 12. päivän np-ultra takana päin!

syksy84 ja V 9+6
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on toi nt ultra 13+0. Mä en oo edes ajatellu taas et onko liian myöhään vai ei, just tajusin laskea viikot kun te noita pähkäilette :) Mä en muista yhtään enää et missä vaiheessa verikokeisiin pitäs mennä.. Viimeks unohdin mennä koko verikokeeseen :-O

RockMama ja tiitiäinen 9+6
 
Täällä pahoja oloja vaihtelevasti, tänään meinasin yökätä kaupan kassalla..vähän nolotti;) Menkkajomotusta alaselässä vieläkin välillä, onko muilla???? Lisäksi kai liitoskipuja alkanu tulla, esim. aivastaessa repäisee ikävästi nivusista.

Töissä oli pakko kertoa esimiehelle tänään, vaikka oisin halunnu kertoa vasta ultran jälkeen (keskiviikkona!!!)..Mutta ensi vuoden työkuvioita piti miettiä palaverissa ja oli oikeestaan pakko kertoa. Noh,toivottavasti ei tartte kertoilla huonoja uutisia keskiviikon jälkeen, nyt jotenkin pelottaa:|
 
Iltaa! Yritän ilmoitella itsestäni aina kun jaksaa... Mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut ultran jälkeen. Vointi on ollut surkea mietin että lähteekö tää pahoinvointi koskaan? Välillä helpottaa sitten seuraavana päivänä se "parempi" olo kostautuu. Mieli on maassa kun ei jaksa mitään. Onneksi keikka vuorot on ohi. Töissä en pysty olla kun selkä niin kipeä ja alavatsaa sattuu niin %^%#%#! Menen tällä viikolla lääkärille ja uus neuvola aika pitää varata. Juu jospa tää tästä aina jaksaa kyllä valittaa XD. Ihana on nähdä kuinka meidän 1v yrittää kävellä ja 3v kannustaa niin reippaasti. On ne ihania ja maailman tärkeitä<3.


Miss piggylle paljon:hug:

Moniq 12+5
 
Tervetuloa uudet odottajat! :flower:

tiituli85 Minäkin vaihdoin ultra-ajan, koska muuten esikoisella ei olisi ollut hoitajaa. En saanut valitusta korviini :)

Syksy2010 Ei se huolestuminen ikinä lopu. Raskausaikana helpottaa siinä vaiheessa, kun alkaa liikkeet tuntumaan. Niitä odotellessa!

ON Mä odotan NIIIIIIN kuumeisesti keskiviikon ultraa. Voisko jo olla keskiviikko? Veikkaan, et sillon aamulla kuumeinen odottaminen muuttuu kauheaksi jännitykseksi ja peloksi. Oon nyt ilonen, kun eilen oli ensimmäinen pääkivuton päivä viimeseen pariin viikkoon! Jee! Nyt taitaa olla toinen perään! Koputan puuta... :)

Kirskis ja Namu 11+5
 
Joku mietti valkoista töhkää rinnanpäissä. Voishan tuo olla ihan kuivunutta maitoa, kun ainakin mulla tulee aluks niin vähän et kuivuu vaan valkoseks sinne väleihin. Jos on kuivat, niin sit luulis et olis kipeetkin ja ne kannattaa sit viimeistään kesän kynnyksellä hoitaa ettei imetys ala takkuilla kivun vuoksi.
 
Nonniin minäkin uskallan ilmottautua tänne! Seurannu oon kyllä tammikuun alusta saakka, ei vaan oikeen uskonu todeksi ja sit ehkä vähä pelottiki ettei ala liian aikasee hurraamaan :)
Tänään oli tuo np ultra ja siellähän se pikkuinen kovasti heilui.. Eka neuvola siis kans käyty samoin verikokeet.. ja kaikki tosiaan pikkuisellakin kunnossa.. oireita ei pahemmin muutaku mitä nyt saa vessassa josta vähä väliä.. ja ensimmäistä kertaa elämäni aikana on finnejä, eikä mitään vähää...

la.9.9/21v./1.lapsukainen/tays
 
Heippa vaan! :) Ei tule kirjoiteltua niin ahkeraan kuin poikaa odotellessa. Silloin tuntui olevan asiaa/kysymyksiä milloin mistäkin. :D

Uusille tervetuloa minunkin puolestani. :wave:

tintta iita Onpas sulla ihania kankaita, kyllä kelpaa kölliä noissa bodyissa. :)

Mahan kasvu Ei näy vielä mitään, normaalit vaatteet käytössä. Jotkut housut tuntuvat epämiellyttäviltä, kun painavat istuessa alavatsaa. Äitiysvaatteita ajattelin alkaa hankkia ensi viikon ultran jälkeen. Poikaamme odottaessa maha alkoi kasvaa kunnolla vasta rv 25 eteenpäin, nyt uskoisin että aiemmin jo.

Olot on entisellään. Pahoinvointi pysyy kurissa syömällä usein. :D Joskus täytyy nousta aamuyöstä jo vessaan, normaalitilassa ei tarvetta.

Valkoista töhnää on rinnanpäissä. Maitoahan se taitaa olla... Imetystä odotellessa. :D

Empuuu rv 11+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
ON kipuja vatsan ja selän alueella,niinku vanne puristais... Kaikki ottaa päähän ja tuntuu ettei jaksa eikä mikään tunnu miltään... Kai tää tästä vielä iloks muuttuu... Tyttöjen reissu Tallinnaan huhtikuun lopulla,niin sitä odotellessa. Millään muulla ei nyt niin suurta merkitystä...

Rv 12+5
 
Samaistun Mirka J. n kipuihin, vanne kiristää ja särkee lantion/selän/vatsan ympäri aikas ikävästi.
Tissit on pinkeinä ja tuntuu, että mitkä ihmeen maxikokoiset pussit sitä pitää kohta pukea yllensä, kun kaikki liivit sattuu ja kiristää, vaikka jo kaksi kokoa isommat on tullut hommattua...

Olo muutoin ihan ok, väsymystä ilmassa, ja koitan samalla motivoitua pitkään näyttelytourneeseen koirien kanssa vklopun aikana. Ihan pienesti vain pelottaa kuinka energiat riittää.

Kaksi viikkoa ois vielä matkaa neuvolalääkäriin sekä nt.ultraan, jännittää jo, mutta onneksi tää aika on alkanut vieriä hiukan nopeaan!

Leppoisan letkeää viikonjatkoa!

Plamsu75+Pieni 10+4 (11+0)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä