Syyskuun suloisuudet 2013 *Helmikuussa*

Moikka! Mun olo on parantunu todella paljon parin saikkupäivän jäljiltä. Nyt pystyy jo syömään myös aamuisin, (kahtena aamuna!!) ei ole tarvinnu oksentaa. I-h-a-n-a-a kun ruoka maistuu :) Tosin edelleen jos syö liikaa niin jää tohon "kurkunpäähän" eikä laske kauheen nopsaa, mutta ei ole noussut ylös. Ei sais hehkuttaa liikaa ettei kostaudu, mutta ihanaa :) Pari viikkoa viel pitäis jaksaa odottaa NT-ultraa ja sitä seuraavana viikonloppuna ollaan ajateltua kertoa perheille meidän lapsukaisesta mikäli kaikki on ok.

BeiBei&Ipana 10+4
 
Heips,
Ei mulla ole neuvolalääkäriä ennenkuin joskus puolivälissä (Vantaa säästää), neuvolassa ei ultraa (vain dopler, vaaka ja mittanauha) ja neuvolakäyntejäkään ei kauheesti (jollei jotain ihmeellistä). Eli eka oli tammikuun lopulla (6+5) ja seuraava toukokuussa (kun saa ne Kela paperit). Tässä välissä on sit ne alun veri- ja pissakokeet (ens maanantaina) ja nt-ultra (ens torstaina). Toisaalta enpä mä nyt voi sanoa haluavani lääkärin ronkittavaksi ja terkkarin kanssa höpöttely ei ole tässä vaiheessa kuin ajan tuhlausta (molempien).

Oksentamisesta: Mä inhoan oksentamista. Eli siis en voi sanoa pelkääväni, mutta kammoan. Jollen saa heti otettua nenästä kiinni, niin helposti menee kokkareita nenän puolelle ja sit oksennan kunnes saan ne pois sieltä. YÖKS!!! Mieluummin nieleskelen. Onneks tämä raskaus on mennyt ilman oksuja ja edellisissäkin olen selvinnyt tosi vähällä.

Rontsu 9+6
 
Tervetuloa Empuuu mukaan! Kyllä tänne kaikki mahtuu :)

Fiilikset tästä raskaudesta on jokseenkin tosi neutraalit. En oikein osaa selittää. Onnellinen toki olen tulevasta vauvasta. Ehkä tätä ei vaan kerkeä ajattelemaan samalla tavalla kuin esikoisen odotusta, niin tämä menee "siinä sivussa". Ymmärtääköhän kukaan, mitä yritän selittää... Välillä kyllä mietityttää ihan käytännön asiat. Miten pikkuvauvan ja taaperon kanssa selviää, kun ollaan kolmistaan kotona, tuleeko esikoinen olemaan todella mustasukkainen vauvasta jne. Mut äidit selviää aina :)

Sydänääniä ei meillä neuvolatäti suostunut kuuntelemaan, kun käynti oli muistaakseni 8+ viikolla. Sanoi silloin, että 10+ lähtien olisi mahdollista heidän koneellaan.

Eilen kävin labrassa ja nyt odotellaan ensi viikon nt-ultraa. Menisipä päivä nopeasti!

Kirskis ja Namu 11+1
 
Hiphei,massu alkaa pyöristymään (vaikka ylimääräistäkin on) :)

Eli vanhemmille ja lapsille on kerrottava parin viikon päästä kun juhlimme syntymäpäiviä (tuskin se kenellekään on siinä vaiheessa epäselvää kun töissäkin jo huomaavat).
Parhaille kavereille, siskolle ja esimiehelle+ työkavereille olen jo kertonut.
 
sohvi35
Huomenta!

Ja ihanaa perjantaita :)

Maha alkaa tosiaan pyöristymään, selälleen kun on niin tuntee ja näkee ihan selvästi. Saas nähä koska liikkeet alkaa tuntumaan, molempien kanssa olen tuntenut noin 15 viikon hujakoilla varmasti.
Ja ihana tunne kun ellotusolo on ohi, ainakin toistaiseksi ;) Paino ei ole noussut (onneksi) yhtään. Tippunut on 1-2kg. Olo on kohtuullisen energinen, töihinkin olen päässyt jo tosi aikaisin. Aiemmin olin sellainen aamutorkuttaja joten tämä on kiva kun tulee aikaisin niin pääsee aikaisin.
Ei ole tyttö- eikä poikaoloa vielä. Rakenneultrassa meinataan kysyä kumpi tulee. Tietää sitten ostaa suoraan tavarat ja vaatteet sen mukaan. Eikä tarvii olla "neutraaleita" juttuja.
Odottelen jo lomaa ja äitiyslomaa, heinäkuun puolivälissä pääsis lomalaitumille! Jes! Mulla ei ole työpaikanvaihdosten takia ollut viimeiseen kahteen vuoteen lomia :( joten tosiaan henkisesti ja fyysisesti alkaa kroppa olee sen suhteen väsynyt.
Mutta nyt työntouhuun, moro!

sohvi35 ja pikkupöllö 10+6
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Heippa kaikille, lueskelemassa olen käynyt teidän kuulumisia joka pvä, mutta oma vointi on ollut tooosi väsy, ja jotenkin alamaissa, ja niinpä en ole paljoa viitsinnyt kommentoida, tulisi pian vaan alakuloista tekstiä.

NÄistä sydänäänistä on ollut täällä puhetta, meillähän ensimmäinen neuvolakäynti oli virallisten laskelmien mukaan 8+6, mutta koska mulla on tosi lyhyt kierto uskoisin itse että olemme muutamia päiviä pidemmällä. Tuolloin tosiaan neuvolassa sanoin, että hoitajan on pakko kuunnella sydänäänet tai ainakin yrittää sitä, johon hän silloin kovin vastusteli, ja ilmoitti, että näillä viikoilla sieltä ei valitettavasti kuulu mtn, ja voi olla, että aikaisintaan 11-12 viikolla heidän doblerillaan saadaan sydänäänet kuuluviin. Kuitenkin vaatimalla vaadin, että vaikka mitään ei kuuluisi haluan, että hän yrittää...ja kyllä, tuolloin löysimme sykkeen ja kuulimme todella ensimmäisen kerran pienen ihmisenalun sydänäänet, eli kyllä se on mahdollista varhaisillakin viikoilla...

Eilen kävin kanssa labrassa verikokeissa, ja nyt odotellaan sitten 12.3. olevaa nt-ultraa pienellä jännityksellä. Jälkeenpäin tajusin, että labrassa verikokeen otti mieheni parhaan ystävän puoliso, ja siitäpä tietysti taas "riemastuin" kun pienellä kylällä ollaan, että kuinka tieto taas kulkee. No onneksi on tuo tietosuoja...

Kovasti ihanaa viikonloppua kaikille!

Plamsu75 ja pieni 10+0 (10+3)
 
Voi ei miss piggy :( suuret osanotot ja halaukset täältä. Sanoja ei ole olemassa,jotka voisivat sinua lohduttaa. :hug: Mutta toivoa uudesta onnesta on aina!

Täällä raskaudesta nauttiminen on aika haasteellista ja tuntuu,että tunteet menee kuin vuoristoradalla riippuen päivästä. Välillä olen ihan varma,että kaikki ei olekaan hyvin ja sitten taas tulee niin paljon oireita,ettei asiasta ole epäilystäkään.. Yksi keskenmeno muutaman kuukauden takaa on niin tuoreessa muistissa,että mitään ei voi pitää itsestään selvänä ja nauttiminen on välillä todella vaikeaa pelon kanssa.

Kerroin aiemmin liikunnan aiheuttamasta vuodosta, nyt olen pitänyt taukoa rajuista treeneistä,eikä mitään vuotoja tai kipuja ole näkynyt..

Tänä aamuna jäi aamupala kotona väliin kiireen takia.. ei ollu hyvä idea :| se kostautui heti töihinpäästyä ja jouduin oksentamaan.. No, mutta tietääpä,että edelleen paksuna ollaan! :D Uskomatonta,miten pahoinvoinnistakin voi olla vain tyytyväinen?

Eilen vasta sain soitettua neuvolaankin.. nyt tämä on taas vähän todellisempaa! :)
Kivaa viikonloppua minunkin puolesta kaikille kanssaodottajille( ja -jännitäjille..)!!!

Ninnin 9 + 1
 
Viimeksi muokattu:
:hug: Voimahalaus miss_piggy, kuten edellä todettiin, ei ole sanoja jotka lohduttavat tässä tilanteessa.

Aika helpottaa, ja omakohtaisesti voin vain uskaltaa sanoa, että elämä voi aina yllättää positiivisesti, kun sitä vähiten odottaa tai kenties on jo haudannut haaveetkin :heart:

Uskalla siis uskoa tulevaan ja onneen tulevaisuudessa!
 
Selkäkipu palasi,nyt tosin toisella puolella selkää :(
Onkohan tää nyt kuitenkin seurausta tosta kohdun kasvusta,eikös raskaushormoonit löysytä niveliä tai jotain...¿

No hyviin uutisiin! Haen lapset tänään mummolasta jossa ne on ollu koko viikon,ihana saada taas elämää kotiin ;) Vaikka ei tämä viikko kauhean hiljaiseloa ole ollut kun oon siivonnu ja sisustanu viimestä päivää :)

Töihin taas lupauduin viikonlopuksi,saas nähä miten selkä kestää...

Miss_piggylle suuren suuret voimahalit!
 
Heipä hei taas PIIITKÄSTÄ aikaa!!! ENkä nytkään jää "rupattelemaan"... Olo sen kun pahenee, onneksi miehellä on nyt kaksi viikkoa vapaata (siis toinen kohta jo lusittu) olen nimittäin ollut ihan hurjan huonossa kondiksessa.... Tänään taasvähän parempi päivä, niin ajattelin tulla ilmoittautumaan, että kirjoilla ollaan, toistaiseksi. Np-uä varattu 5.3, ei oo enään pitkä aika...
Kerrottu ei olla edelleenkään, yhdelle kaverille viestissä paljastin, kun ihan suoraan kysyi ja yksi lääkärituttava tietää, kun jouduin pyytää selvittelemään sopivaa hiivalääkettä, kun en voi canestenia enkä gyno-daktarinia käyttää...
Mä olisin halunnut jo lapsille kertoa, kun kai ne nyt jotain aavistelee, kun mä vaan makaan ja oksennan, mut mies sanoi, että ei, ei...

Itselläkin kyllä vähän skeptinen olo, onko tuolla tervettä sikiötä laikaan, kun oon joutunut käyttämään nenäsumutetta koko ajan ja tuota hiivalääkettäkään ei olisi saanut ensimmäisen kolmanneksen aikana käyttää, toki se oli ainoa vaihtoehto, että turha tässä on rutista...

NO, höh, olimpas vähän negatiivinen, ehkäpä voinnin parannuttua ja jaksaa taas pirskahdella :)

MimSe 11+0
 
miss_piggy
Oloa helpottaisi jos tuo alkio olisi tullut itsestään ulos, mutta pahalta tuntuu ajatella, että olen kantanut sisälläni 3 viikkoa kuollutta alkiota.
Sunnuntaina teen kotona lääkkeellisen tyhjennyksen mitä en kyllä odota kovinkaan innokkaasti.
Tänään olisi ollut rv 11+1.

Mulla oli jo aamulla polille ultraan mennessä aavistus, että mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa...Ja oikein taas arvasin. Seuraavan kerran jos raskaaksi tulen, menen kyllä yksityiselle varhaisraskauden ultraan, en enää toista kertaa tällaista kohdalleni halua enkä kestä.
 
Miss_piggy: oon todella pahoillani sun puolesta! Noita uutisia ei kellekään toivoisi..:(

Täällä ollaan ja ihmetellään! Raskausoireita todella vähän edelleen, uskon vasta kun näen mahdollisen matkalaisen silloin 15.3.. Nyt keskityn arjen pyörittämiseen ja esikosta huolehtimiseen :)
Huomenna laatuaikaa miehen kanssa kun tyttö lähtee mummolaan yökyläilemään..
Kivaa viikonloppua!!
 
Miss_piggy :hug: Mulla oli samanlainen tilanne viime lokakuun lopussa. Pääsin julkisella puolella ekaan ultraan vasta viikoilla 11+3 jossa todettiin alkion kuolleen viikolla 7+. Mulla tuossa raskaudessa ainoana oireena oli pahoinvointi joka jatkui vielä pari päivää tyhjennyksenkin jälkeen. Joten valitettavasti pahoinvointi ei ole tae raskaudesta, vaikka niin minäkin luulin. Lääkkeellinen tyhjennys sujui ilman ongelmia, mutta vannoin itselleni, että jos vielä raskaudun niin hankkiudun yksityiselle ultraan heti kun mahdollista ja sitten vasta soittelen neuvolaan jos tarpeen. Nyt vasta älysin itsekin, että tänään mulla tässä raskaudessa viikot 11+3...

Syysomppu 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Voi miten kurjia uutisia, MissPiggy :'( Olen pahoillani. Voimia tyhjennykseen ja suruusi :hug:


Tiituli85, kyllä mun käsittääkseni rv 9-10 kuuluu jo monilla sykkeet. Niitä ei vaan yleensä haluta vielä silloin kuunnella. Mulla kuunneltiin kun pyysin rv 9+0 ja hyvin kuului =) Sehän tietysti riippuu siitäkin miten paksut on vatsanpeitteet, missä sijaitsee istukka jne. Jos ei istukka etuseinämässä, todennäköisesti kuuluu jos hoitaja vaan jaksaa tarpeeksi etsiä. Pidetään peukkuja!

Fiiliksistä... Mullakin on ollut ennemminkin masentunut kuin iloinen olo. Mielialat vaihtelee ja muutenkin myllertää. Pohjimmiltani haluan tietysti tämän vauvan, mutta en ole osannut oikein iloita asiasta. On niin kovin väsynyt ja huono olo kaiken aikaa, etten pysty keskittymään juuri muuhun. Välillä tämä olo tuntuu niin vaikealta kestää että ihan sekin toisinaan itkettää. Onneksi mies ymmärtää ja lohduttaa :heart:

Mä kerkesin jo hehkuttaa, että paha olo olis vähentymään päin... ja paskat!
Tänään tuli oksennus jo aamupäivällä, aiemmin vaan iltaisin, ihan kuin kuvotus olis taas vähän lisääntynyt... Olo on muutenkin koko ajan sellanen hengästynyt ja nukkumaan mennessä sydän hakkaa voimakkaasti ja vaikea rauhoittua. Pahoinvointiin liittyy mulla myös häiritsevän runsasta syljen eritystä, melkein tarvis joku sylkykuppi olla välillä vieressä kun nukkumaankin menee. Inhottavaa! Kyl mä niin odotan sitä aikaa kun tää alkuvaikeus häviää... Onko muilla vastaavia ongelmia?


Leonis ja nykerö rv 9+2
 
miss_piggy Pahoittelut! :hug: Itse olen kokenut saman ensimmäisessä raskaudessani; alkion kasvu oli pysähtynyt rv 8+3 ja se huomattiin vasta ultrassa rv 11+6. Oli todella surullinen ja pettynyt olo. Monen viikon ajan oli turhaan ehtinyt haaveilla lapsesta, suunnitella tulevaa... Voimia!

Minulla piti olla tänään ne labrakokeet. Neuvolasta sanottiin, että täytyy käydä 17.-24.2. välisenä aikana, koska on tarkkaa millä viikolla ne otetaan. Noh, labran sähköisessä lähetteessä (tms.) luki, että näytteenottopäivä on 28.2. Turha reissu siis, neuvolako mokannut? Tuolloin viikkoja olisi jo 11+2.
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille pitkästä aikaa! :)

Np-ultra takana 20.02.2013 vauvalla oli kaikki hyvin ja viikkoja oli tuolloin 12+4 ultran mukaan eli LA päivitys 2.9.2013 :attn:
Todettiin myös hematooma mistä johtui aiemmin tullut runsas vuoto, yllättävää oli myös että ultraaja kyseli multa että "kumpia on ennestään kotona" :) ? siihen sitten että molempia että kuinka??? :D siihen ultraaja vastasi että näyttäisi että voisi olla poika, mitään varmaahan se ei ole mutta selviäähän sekin sitten 22-24rv kun ajattelin tästä neljännestäkin mennä 4d-ultraan.

(.) Olo on ollut parempi, ei mitään ällötystä eikä kuvotusta *huoh* eikä oikeastaan väsymystäkään paljoa...ruokaa tekee mieli syödä ihan kokoajan! :D
taitaa tulla tästäkin raskaudesta ne 20kg :popcorn:



Vointeja kaikille :wave:
 
miss_piggy
Menin vielä toissapäivänä tilaamaan netistä mahatuubin ja äitiyspaidan... En tiedä miten pystyn hakemaan paketin postilaatikosta kun se tulee, sillä tiedän että niille ei vähään aikaan tule käyttöä olemaan :'(

Mitään ei ole tullut ulos edelleenkään, ja noita lääkkeitä ei saa tänään ottaa vaan vasta huomenna...pitkä päivä tulossa tästäkin.
 
Heippa!

Täällä yksi 20v toisen lapsen odottaja.
LA vaihtui yllättäen lokakuulta syyskuulle.
Onko syyskuisille jotain fb-ryhmää johon pääsisi mukaan? Voisin siellä kertoa tarinani paremmin! :)

Laskettu aika 19.9 / 20v / 2. lapsi / TYKS tai Salo
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä