Syyskuun suloisuudet 2013 *Helmikuussa*

Liityn joukkoonne iloiseen! En ole vielä kirjoitellut mitään, mutta olen tainnut koko viestiketjun lukea läpi ja ainakin parin päivän välein käyn lueskelemassa, miten täällä menee.

Me saatiin tietää raskaudesta, kun olimme ensikäynnillä lapsettomuusklinikalla. Oltiin juuri päätetty, mitä lääkitystä lähdetään kokeilemaan (mulla PCOS) ja tehtiin loppuun ultra, josta kävi ilmi, että raskaana oltiinkin jo. Melkoisen iso yllätys siis! Koska raskaus oli tuolloin aivan alkuvaiheessa, varasimme samaan paikkaan varhaisultran, jossa kävimme kaksi viikkoa sitten, ja kaikki oli edennyt hyvin, bongattiin syke ja saatiin mukaan kuvakin. Neuvolassa kävin viime viikolla ja korkkasin tänään labra-lääkäri-verikoe-ynnämuu rumban menemällä suuhygienistille hammaskiven poistoon ja hampaiden puhdistukseen ja huomenna pitäisi palata paikkauttamaan kaksi reikää. Inhoan sitten hammaslääkäriä – ja inhoan oksentelua, mutta sitäkin lajia sain harrastaa tänään (oikeastaan ensimmäistä kertaa), kun pesin hampaita. Parempaa hiihtolomapäivää saa kyllä hakemalla hakea!!

Pahoinvointi on muuten pysynyt kurissa esim. kurkkukarkeilla ja vastaavilla pastilleilla, mutta väsymys on ollut jotain uskomatonta. Yhtenä päivänä odottelin miestä asemalla ja istahdin alas ja tuli sellainen olo, että nyt tästä en kyllä sitten enää pääse pystyyn. Toisena iltana kävimme seuraavan keskustelun ”Voi ei, mä unohdin pestä hampaat” ”Niin?” ”Se tarkoittaa, että mun pitää heittää peitto pois päältä, nousta istumaan, laittaa jalat maahan, nousta, kävellä vessaan, ottaa hammasharja, laittaa siihen tahnaa ja sitten pestä hampaat”. Vaikutti oikeasti aivan mahdottomalta sarjalta!

Mutta eiköhän se tästä, pitää vain pitää tämän kaiken lopputulos mielessä!

Syksy84 9+0

Laskettu aika 24.9. / 28 v/ 1. lapsi
 
*niinu* kiva tietää, että joku muukin kuin minä pelkää oksentamista! miten se sulla näkyy? tai vaikuttaako se jotenkin sun elämääs? tai onko tääällä muita samanlaisia pelkääjiä? mä oon pelännyt lapsesta asti ja välillä luulin sen helpottuneen, mutta syksyn aikana se paheni stressin ja muun takia eikä sitten olekaan helpottanut.. oksentamisenpelko on ehkä maailman vaikein asia selittää muille ihmisille, joilla sellaista ongelmaa ei ole. multa on meinaan usein kysytty, että mitä mä siinä pelkään, mutta en osaa vastata...

äiskä & ötökkä 10+2

p.s. terkut sairaslomalta. perjantaina ehkä töihin, jos tää väsymys ja selkäkipu helpottais..
 
Ekassa ultrassa käyty aamulla! Kaikki oli hyvin pikkuinen kasvaa hyvin ja viikotkin sain selville elikkä mulle voi päivittää(ei mikään iso juttu kun vaan kerkeää) LA 4.9 ja synnytys sairaala jorvi kiitos! Oli ihanaa päästä näkemään pientä ja kuulla sydänäänet ensimmäistä kertaa. Siellä ei mitään erikoista tehty katsottiin vain vatsan päältä. Hyvä niin. Mitään muuta tutkimuksia ei tehty enkä mennyt sinne veri kokeeseen niin ei ollut mitään tuloksia kerrottava, mutta ne ketkä meni veri kokeisiin siellä vissiin kerrotaan vastaukset. Väsyttää mutta hyvällä mielellä lähden töihin. Ps: täällä on unettomuudesta kärsitty jo pari viikkoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Kirskis Sain silloin vaan panacodia ja parasetamolia sit suoneen + jotain vahvempaa kipulääkettä aina yöks? Eihän ne oikeastaan juurikaan auttaneet. Eikai hormoniperäiseen migreeniin/päänsärkyyn oikein autakkaan kunnol mikään? :( Et kärsittävä vaan ja yritettävä levätä, juoda paljon ja pitää niska/hartiaseutu auki.


ötökkä~ Mulla myös oksentamiskammo :x Pelkään ja inhoon sitä ylikaiken, nyttekin kun oli raskauspahoinvointia ni viimiseen asti nieleskelin takaspäin. Ja nyt vatsatauti aikaan kunnon natsi meininki käsien pesus + desinfioinnis ja siinä et pidetään pitkä tauko sellasten näkemises ketkä ollu vatsataudis :D


Olo alkaa olla tosiaan suht normaali ja hyvä nyt :) Tsemppiä vielä huonojen olojen kanssa kärsiville :hug:


Astre ja pikkuinen 12+0 :heart: Nyt uskaltaa jo vähän ottaa rennommin :heart:
 
Tänään käyty ultrassa ja kaikki oli hyvin, vilkas kaveri siellä näkyi.. Pikkuinen oli pari päivää isompi, mutta ei muuttanut laskettua aikaa mitenkään.. Oli ihana nähä ensimmäisen kerran, kovasti siellä jo heiluttiin <3

Äippä ja pieni 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Hei kaikille!

Eilen oli nt-ultra ja kaikki oli hyvin. Molemmilla turvotus oli 1.2 ja oli vilkkaita tapauksia :-D Vauva a aloitti potkunyrkkeilyn kun ultraaja yritti mitata ja vauva b potki ja käänsi selkänsä, tainnut tulla isäänsä :). Viikotkin vastasi päivälleen laskettuja eli tänään ois 11+3. Mutta nyt päikkäreille ja parantaa selkää. Sain viikon sairaslomaa siihen. Niin ja jouduin muuten sokerirasitustestiin vaan ikäni puolesta yök..
 
miss_piggy
Toka neuvolakäynti takana, neuvolalääkäri oli, ja sykkeitä ei löytynyt. On kuulemma ihan normaalia vielä näillä viikoilla (10+5), en tuosta nyt mitenkään panikoitunut. Jos ei kuulu niin ei sitte :D Kohtu kumminki on kasvanut. Perjantaina on se np-ultra, niin sitten saa nähdä ultrastakin että miltä se olio tuolla sisällä näyttää.

Pahoinvointia ja väsymystä ei enää oo, ihan normiolo periaatteessa. Ehkä väsyttää vielä hieman normia enemmän, mutta muutoin olo ok. Pahoinvointirannekkeita oon kuitenki pitäny varuilta joka päivä.
 
Kiva lueskella kun pikkuhiljaa yksitellen alkaa ultraukset ja neuvolakäynnit ja kuulee et kaikki on hyvin =)

Tänään saatiin ½tuntia katella meijän pikkuista joka nukku ja välillä heräili hillumaan, potkas aina vauhtia ja käänsi kylkee, heiluttelikin meille:heart: Kaikki siis oli hyvin, syke nähtiin ja kuultiin. Vastasi viikkoja 11+1 eli LA ei muutukkaan. Verikokeissa kävin ja neuvolassa otettiin vielä lisänäytteitä ja myös tehtiin sisätutkimus ja ultraus vielä kertaalleen =) Nyt on kyllä levollinen ja onnellinen olo ku tietää et kyllä siellä se pieni ihme kasvaa, uskaltaa jo vähän hehkuttaakin :heart:

edna ja pirpana 11+1:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
NT ultra takana ja LA siity 6pvä eli menkkojen mukaan 12+1 mutta ultralal 13+0 27.8 ois LA sitte. syykuisiin jään kyllä :D

ultra oli ihan uus ja saatiin tosi hyvää kuvaa pienestä, sormet,varpaat jopa nenä erottu hyvin!

mieki pärjään jo ilman päikkäreitä vaikka mukava son hetkeksi oikasta ja rentoutua ees vartiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: eufemia ja Plamsu75
Tervetuloa uudet odottajat! :flower:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!! :heart:

Unettomuus vaivaa täälläkin. Jotenkin niin turhauttavaa edes mennä nukkumaan, kun ei se uni vaan tule. Tietysti, kun tälläisen stressin itselleen kehittää, niin pahenee entisestään...

ON Päätä ja alaselkää särkee päivittäin ja välillä liiankin kovasti. Onneksi migreenikohtausta ei ole tullut sitten perjantain... Ja olen niin älyttömän kiukkuinen koko ajan! Ihan itseäkin ärsyttää, kun käyn niin tuulella ja mikään ei kelpaa. Huomenna edessä labrat.

Kirskis ja Namu 10+6
 
Siis olen aivan ihmeissäni!!!
Selkäkipu selätetty yhdessä yössä :O
Aamulla pääsin jo itse ylös sängystä ja sain vaatteet päälle ilman isompia sirkustemppuja ;)

Yleensä oon saanu selän kanssa kärsiä minimissään viikon joten tää on ihan uskomatonta!! No,pääsen sittenkin huomenna töihin :)

Kovasti jo odotan liikkeiden tuntumista,mutta sitä voi joutua kotvan vielä odottelemaan...¿
 
Tarkennettu, uusi laskettu aika 9.9. ja ikä 34v

Lueskeltuani viestiketjua taaksepäin totesin ittekseni että onneksi en ole kärsinyt noin pahasta huonosta olosta. YÖK! Jonkin aikaa oli krapulainen, kuvottava olo 24/7 eikä mikään ruokamaistunut. Mutta onneksi ne ajat ovat takanapäin, ainakin suuremmaksi osaksi.

Väsymystä on ollut niin paljon että töistä kun on tullut kotiin niin sohvalle on täytynyt mennä loppu illaksi makaamaan...työpäivätkin on mennyt sen voimalla että tietää että kotona saa nukkua;) Väsymyksen takia en ole jaksanut edes tietokonetta aukaista että olisin päivitellyt kuulumisia ym. Pystyn hyvin samaistumaan Syksy84tuntemukseen hampaiden pesusta :LOL:

Onneksi sekin (väsymys) on nyt hieman väistynyt ja jaksaa tehdä muutakin kun nukkua. Muutenkin on alkuraskaus mennyt niin ettei ole huvittanut/kiinnostanut/jaksanut tehdä yhtään mitään...

Jos muilla on ollut suurimpana oireena tuo oksentelu niin minulla on ollut "ilmamaha" eli suolistoon ja mahaan kertyy ihan tajuttomasti ilmaa aina iltaa kohden. Ja voin kertoa ettei se ole TODELLAKAAN mukavaa. Noh, siitä ainakin tiedän että olen raskaana...ku sekin on ollut hieman huolen aihe (takana kun on kaksi keskenmenoa).

Np-ultra oli viime perjantaina ja voin kertoa ettei mihinkään muualle meno jännitä niin paljoa kun sinne meno. Sydän hakkasi tuhatta ja sataa, maha ihan sekaisin ym. Kävin kyllä varhaisultrassa vkolla 7 mutta kahden keskenmenon jälkeen sitä(että joku kasvaa ja kehittyy) ei usko ennen kuin näkee omin silmin.

Kätilö oli aivan loistava kun heti ennen kuin ehdin edes itse mitenkään hahmottaa asiaa, ilmoitti että siellä se syke näkyy...siellä se meidän pikkuinen köllötteli ja kohta alkoikin armoton "esitys"....teki varmaan sen vaan sen takia että äippä ei hermoilisi niin paljoa:LOL:

Nyt sitten odotellaan ens viikko jolloin pääsee neuvolaan ja kuuntelemaan sydänääniä...Nyt ehkä pikku hiljaa alkaa uskoa että meille tulee vauva syyskuussa mutta vieläkin pikkuinen pelko kulkee mukana.

hanja ja pikkuinen 11+2
 
Heippa kaikki!!

Oksentamiskammo minullakin, pidättelen ja nieleskelen viimeiseen asti,vaikka tiedän, että oksentaminen helpottaisi oloa hetkellisesti.. En ymmärrä, miksi kammoan sitä, se vaan on niin ylitsepääsemättömän vaikeaa. Muistan teinivuosien pahimmat krapulat, edes silloin en oksentanut vaikka olo oli hirveä. :D

Eilen (9+2) saatu dopplerilla sydänäänet kuulumaan <3 Vimmatusti jyskytti siellä :) En uskonut, että löydän niitä vielä kun huvikseen päätin kokeilla doppleria.

Piupiuu 9+3
 
Astre & piupiuu hyvä, että meitä löytyy enemmänkin! mulla kans ihan hullua käsienpesua ja desinfiointia. etenkin töissä (päiväkodissa), missä masutautia on ollu liikkeellä koko alku vuoden ja jo ennen joulua.. no mutta ei oo tarttunu muhun vielä! ja mä en kans oo ikinä oksentanu krapulassa vaikka olis ollu millanen olo tahansa. tyytyväisenä nieleskelen ja kiemurtelen hiestämärkänä.. yhh, ei sekään kovin kivaa hommaa ole..

tänään sain vähän niinku ylläri-ultran! sain eilen tietää, että neuvolalääkärille on peruutusaika tälle päivälle. tarkotuksena saada muutama päivä saikkua. menin sinne kyllä vähän ultran toivossa. ajattelin, jos näyttäisin tarpeeks surkeelta niin se ehkä voiskin ultrata pikasesti samalla. mutta eihän mun ees tarvinnu näyttää surkeelta, siellä oli kaikki ultraussysteemit jo valmiina mua varten! kyllä helpotti oloo, kun näki pienen olevan kunnossa ja sydämen lyövän. huh! <3
 
Heipparallaa!

Tänä aamuna oli eka neuvola rv 9+0 ja pyysin kuunnella sydänääniä. Oli sitä mieltä ettei kuuluis vielä ja vannotti kokeilevansa sillä ehdolla että nukun sitten ens yön jos ei niitä kuulukaan. Ja kuuluihan ne kun hetken etsittiin :heart: sitten pieni karkasi alta ja meni toiselle puolelle kohtua josta sitten hetken päästä löytyi uudestaan, kyllä oli ihana tunne :saint: mieskin ihan yhtä hymyä sen jälkeen!

Paino
mulla on noussut jo 4kg, vaikka oli se oksennustauti ja muutenkin olen puklaillut. Mutta tää oli odotettavissa, kahdesta aiemmastakin sama vika ja loppuun mennessä olenn kerännyt ~20kg. :|

Paha olo on aavistuksen helpottanut.. Silti vieläkin kuvottaa usein ja iltaisin varsinkin on joutunut oksentaa. Väsymystä on edelleen ja mulla myös satunnaisia univaikeuksia... Mutta eiköhän tää tästä pikkuhiljaa.

Leonis ja nykerö 9+0
 
Huomenna on eka neuvola mulla, vähän jänskättää... Onkohan yleisempää että 9-10 rv löytyy sykkeet vai ei?

Oireita ei edelleenkään kauheesti oo. Onneks ei pahoinvointia oo ollu. Mutta yks mun mielestä aika erikoinen oire on. Nänneistä lähtee iho, eli ne on semmosta valkeeta halkeilevaa täynnä. Onko muilla semmosta?

Osaatteko nauttia tässä vaiheessa raskaudesta? Itse en oikein osaa. Olo on enemmän semmonen masentunut kuin iloinen vaikkei mulla muuten ennen ole ollu mitenkään apea mieli. Ehkä se keskenmeno vielä kummittelee.

Tiituli85 9+6
 
Mulla ei oo vielä kertaakaan neuvolassa kuunneltu sydänääniä... :(

No voi olla että 9 viikko oli liian ajoissa ja viimeksi olin niin selkävaivainen ettei ne raaskinu rääkätä mua... No ehkä sit kolmas kerta toden sanoo, sitä saakin odottaa maaliskuun loppuun...
 
Tulin ilmottautumaan... Mulla ei oo paljon sanottavaa, muutaku perjantaina oli eka neuvola.. Ultrattiin samalla ja siellä hän huitoi käsillä ja jaloilla vimmatusti <3 Niskapoimu-ultra on 19.3.

Väsymys on hirveä.. Tekee mieli itkeä. Ja järkyttävä kuumeflunssa iski muhun, kaikinpuolin kamala virustauti.. Paino on pudonnu reilun 3kg sairastelun myötä, kurkku ollu niin kipee et mustikkasoppa on ollu ravintona viikon.

Nyt tekee mieli vaan nukkua.. Tässä viime päivinä oon yrittäny sopeutua ajatukseen et nyt se neljäs oikeasti on tulossa, ja välillä se on tosi vaikeaa... Niin paljon kuin tätä vauvaa jo odotan ja varmasti rakastan niin kyllä tää keikautti kaiken uusiksi. Onko kukaan käyny näitä fiiliksiä läpi?

Niin joo, ja mä oon miettiny fb ryhmästä poistumista kun tänne on jotenki kivempi kirjottaa kun ei tunne ketään. Hyvää yötä!

RockMama ja pikkuihme 9+1
 
minusta tuo naamakija ryhmä on kans kiva :) ei haitta vaikka naamanäkyy :D

mietin että neuvolaan on pitkäaika mutta sehän on 28 pvä jo :D jeee! ukko lähtee matkan jos saa vapaata. kiire aika töissä tällä hetkellä. jännityksellä ootan kirjettä kotiin NT ultrasta, soittoa pelkään. mutta kaikki näytti olevan hyvin :)


tintta iita 13+2
 
Vieläkö mahtuu uusi mukaan? :wave:

En ole aiemmin uskaltanut liittyä joukkoon, koska takana kolme varhaista keskenmenoa. Maanantaina kävin kuitenkin yksityisellä ultrassa, ja siellä näkyi viikkoja 10+1 vastaava sikiö. Kaikki oli niin kuin pitää, ja sikiö liikutteli raajojaan. :)

Eli jos kaikki menee hyvin, saamme toisen lapsemme syyskuussa. Meillä on ennestään poika, nyt 2v10kk. Keskenmenoja yhteensä neljä, yksi ennen poikaa ja kolme jälkeen. Ikäeroa olisi tulossa 3v5kk. Enemmän kuin olisin toivonut, mutta minkäs teet.

Tässä raskaudessa pahoinvointi alkoi samaan aikaan kuin pojastakin, mutta ei ole ollut yhtä voimakasta ja vaihtelee tosi paljon päivittäin. Punertavaa/rusehtavaa vuotoa on tullut jonkin verran, ja sille löytyi ultrassa heti syy: polyyppi kohdunsuulla. Otettiin sitten ultran yhteydessä papakoe, toivon mukaan siinä ei ole mitään hälyyttävää. Neuvolassaolen käynyt kerran, ja huomenna olisi ohjelmassa se seulontaverikoe.

Tällä erää ei enempää. :D Menen raskausviikoissa toistaiseksi neuvolan mukaan, ja nyt olisi rv 10+2. :) Nt-ultra kahden viikon kuluttua 7.3.

Listaan voisi minulle siis päivittää:
LA 17.9. Empuuu/26v./toinen lapsi/KOS
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä