Syyskuun suloisuudet 2013 *Helmikuussa*

Hei pitkästä aikaa :wave:

Tänään kävin yksityisellä ultrassa ja siellä meijjän mukula 16mm ja sydän läpätti hurjana :heart: mie oon niin onnellinen =) kun ei oo noita oireita juurikaan paitsi väsymys, niin rupes raskaus tuntumaan ultran jälkeen todelliselta. Mies ei päässy mukaan jäi kotiin viiden lapsen kanssa joten kävin yksin ja sain mie kuvan miehelle tuotavaksi :D Seuraava ultra on neuvolan tekemä 20.2. oih mie niin tykkään ultrissa käydä :heart: mulla tosta tytöstä odottaessa oli se raskausmyrkytys niin neuvola-lääkärihaluaa pitää enemmän mua syynnissä siksi joudun enemmän käymään ultrissa ja tarkastuksissa, ei siinä mitään tottakai haluan minäkin.

kristyr & mukula 8+3rv :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75 ja Astre
Muo kauhistuttaa nyt, kun olen "erehtynyt" lueskelemaan kaikenlaista tuosta nt-ultrasta, ja seulonnoista. Sain meille eilen varattua ensimmäisen virallisen ultran viikoille 12+4 ja vielä kun todellisempi tilanne taitaa olla se 13+1 tuolloin, niin mietin, että meneekö jo vähän myöhäiseksi, vääristyvätkö tulokset...iik, taas saa panikoida. Eli seuraava neuvola ja lääkäri 12.3., ja tuona päivänä myös tuo ultra-aika Jorvissa.

Huoh... mutta hei, tänään on perjantai, ja taas vähän lepoa töistä. Ihanaa viikonloppua teille!

Plamsu75 ja 9+0 (9+4)
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Jee, sain varattua ultraääniajan, 7.3 :) ja sitten saaki rampata heti seuraavana päivänä neuvolaankin.. Meidän neuvolassa ilmeisesti ei ole tuota ultraäänimahdollisuutta (pieni paikkakunta) ja siksi naapurikuntaan, vai onkoha joka paikassa näin, tiedä sitä..

Ökää riittäny joka aamulle tällä viikolla, aamulla vedin puolilasia vettä alle ja sittehä sitä tuli. Jokoha pian helpottaa..

BeiBei & Ipana 9+4 <3 :)

Miten teitä on muistettu tänään? Itse sain itseäni muistaa.. :( :D
Minäki muistin itse itseäni :D Mies ei oo koskaan ollu mikään romanttinen, ostin meille sellaset kermapullat, niin kyllä se sitte lupas mut joskus syömään viedä :p ku täytin 30, niin sain siltä lahjaks vaan yhden ison ruusun, jotain sentäs mutta se ei oo koskaan osannu ostaa mitään lahjoja tms. Yksi kaveri laittoi ystävänpäivä-viestin, siinäpä oli sen päivän saldo.
 
Joo eilinen ystävänpäivä oli ja meni...ei meilläkään kyllä muistettu asiaa mitenkään. En oikein itsekkään jaksanut muistaa, pari korttia laitoin ja itse sain yhden sekä 7 viestiä =) mies nyt ei sellaisia muistele eikä ole muutenkaan mikään lahjojen/ruusujen ostaja....Tähän on jo tottunut ettei odotakkaan mitään ylläreitäy :D Paitsi on mies joskus aina jotain pientä ostanut esim. synttärilahjaksi tai hääpäiväksi, että ihana ja tyytyväinen niistä olen :)

YÖS mulla palas ällötys takasi! :kieh: Jokseenkin voin uskoa, että VÄSYMYKSESTÄ tää johtuu, tai väsymys ainakin ruokkii tätä ällötystä. Pari päivää jo olin vähemmän väsynyt ja ällötystä ei ollut. Nytkun taas yövuoron jälkeen kannan väsymystaakkaa ja väsymys palas niin palas ällötyski |O Ärsyttävää kun mitään ei tee mieli syödä, mikään ei maistu miltään ja silti vaan pakko syödä. Hoh Hoijakkaa.

No en enempää valita, tiedän teidän muidenkin kärsivän näistä "ihanista" raskauden nautinnoista :LOL:
Jatkan ruuan laittoa :wave:
 
  • Tykkää
Reactions: Plamsu75
Me laitettiin miehen kanssa ystävänpäiväkortti tytölle kun se oli tosi huolissaan että jos ei saadakkaan yhtään ystävänpäiväkorttia =) Suuret murheet pienellä ihmisellä. Tein myös kakkua kun tuli vieraita, siinäpä ystävänpäivänviettoa. Sunnuntaille on sitten isompaa juhlintaa tiedossa kun juhlitaan pojan synttäreitä jotka kyllä oikeestaan on tänään.

Eilen kävin ekassa neuvolassa. Tätillä oli onneksi ultra viereisessä huoneessa jolla käytiin katsomassa että onko ketään kotona. Olihan siellä, sykkeet bongattiin. Meinas vaan vähän säikäyttää kun täti tihrusti ruutua niin tarkasti ja sano että onkohan tuolla kaks. Toivottavasti ei sentään kaksosia oo tulossa, oishan se shokki. Oikee ultra on vasta 18.3 jonka jälkeen vasta seuraava neuvola.

Taidan nyt alkaa synttärivalmisteluihin koska joudun nyt yllättäen meneen töihinki viikonlopuksi tuuraan sairastapausta. Saa nähä miten käy synttärivalmistelujen.
 
Hei, jälleen kerran pitkästä aikaa!

Vähän huonosti olen lukemassakaan ehtinyt käydä, ihan vain viimisimmät nyt lueskelin...Mutta sieltä bongasin Delilan, jolla oli pahoinvointi palannut. Niin tuntuu käyneen myös täällä. Ehdin jo iloita reilun viikon ajan ainakin, että pahin pahoinvointi kestivain parisen viikkoa, noin rv6-8.. mutta nyt eilen ja tänään on taas kuvottanut ihan urakalla. Eikä ole edes tyhjä vatsa, mistä johtuis...

Muutoin ei kauheasti oireita ole, joten aika hyvin olen pystynyt välillä unohtamaankin, että olen raskaana. Tosin kiloja on aika lailla kertynyt... tisseissä on varmaan kilo molemmissa :D mutta vielä joulukuussa painoin 68 ja nyt sitten 71... että jee. Alavatsa on TODELLA paisunut, ja veikkaan, että tämä alkaa aika pian näkyä. Esikoisesta muistan, että vasta rv25 alkoi jo ulkopuolisetkin tajuta tilanteen, mutta sitä ennen oli helppo peitellä. Nyt uskon vatsan olevan rv25 jo valtava!

Maanantaina sitten labraan ja 4.3. olis nt-ultra... jos siellä on kaikki hyvin, niin voisi alkaa asiasta jo pikkuisen ääneenkin puhumaan :)

Viikonloppuja kaikille!

suhveli rv10+0
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on ollut vähän mahassa (kohdussa?) tuntemuksia ja eilen rankan treenin jälkeen säikäytti hetkellinen vuotokin.. :| Joka onneksi meni ohi,eikä jatkunut enää myöhemmin illalla.:attn:

Onko täällä muita kovasti liikkuvia/urheilevia odottajia ja ootteko huomanneet jotain oireiluja treenien jälkeen? Periaatteessahan kait puoleen väliin tai ainakin 12 viikkoon asti sais liikkua niinku ennenkin?

ninnin 8 + 1
 
Tervetuloa uudet!

Täällä väsymys on edelleen jotain kauheaa. Voisin nukkua nukkua ja nukkua. Eilen nukuin pommiin oikein kunnolla :LOL: Kiva soittaa töihin että mä en taida ehtiä enää tälle päivää. Mulla nimittäin työmatka on 85 kilsaa. Onneks pomo oli ymmärtäväinen ja anto eilisen ja tämän päivän lomaa :) Pahoinvointi on palannut pahempana. Nyt saa taas käydä halii arabialaista. Ja paha olo on vaikka söisi säännöllisesti. Ja paino tippuu. Maanantaina katsomaan pirpanoita ultraan :heart: ja samalla lääkäri vissiin katsoo nt:n.

Sunshine ja pirpanat 10+6
 
Viimeksi muokattu:
Päivitykset ok tänne asti. Huikatkaa, jos jotain haluatte lisätä tai muuttaa!

miranja Voisitko millään selvittää käykö Anspa ja johku täällä palstalla enää? Kuulumisiaan eivät ainakaan ole kirjoitelleet hetkeen tai liekö ollenkaan nyt kuluvan kuun aikana?! :( Mietin vaan, ettei täällä moni odota turhaan pääsyä sinne fb-ryhmän puolelle...

Raskausajan migreeni on jälleen löytänyt tiensä mun päähän :( Eilen illalla ekat oireet ja aamulla jatkui. Katsotaas saanko tällä kertaa täsmälääkkeet. Onko muilla samaa?

Kirskis ja Namu 10+2
 
kooma olo, nuoremmalla pojalla alko oksentelu eilen illasta, yöks!!! nyt kuumeessa :/

mie treenailin, siis ihan kunnon painoilla. nyt olen jättäny sikseen k ue vaan jaksa. pyh! esikosien aikana ratsastin melkosen pitkälle. ravureita treenailin selästä.
 
Heipsan jälleen

Kuvottaa (vielä en ole oksentanut, mutta pariin otteeseen on ollut kyllä jo tosi lähellä), iltaa kohti olo pahenee. Salmiakin imeskely hieman auttaa. Pahinta on tehdä pojille päivällistä, kun jo pelkkä jääkaapin avaus ällöttää. Toinen hirvitys on tiskikoneen laitto (jostain syystä myös tyhjennys, mutta etenkin se täyttö). Ja sit pitäis ottaa itseä niskasta kiinni ja hoitaa kissan hiekkalaatikko heti huomenaamulla (illalla ei vaan pysty ja mies on aina ykännyt jos alkaa siihen hommaan).

Väsyttää, mutta sit esimerkiksi eilenillalla vain pyörin sängyssä kun olisin viimein päässyt nukkumaan?? Outoa, olen aina ollut hyvä nukahtamaan. Voiskohan syynä olla kahvi?

Ummetus ja ilmavaivat.. Jos ei tässä(kin) raskaudessa tule kunnon pukamat nin ihme on. Ainoo mikä auttaa on sit kahvi, jota on nyt sit ajoittain pakko ottaa vaikka pistääkin närästämään ihan julmetusti. Suo siellä vetelä täällä, mutta kyllä toi ummetus on pahempi, närästys menee sentään ohi!

Jotenkin tää odotus tuntuu nyt etenevän ihan sumussa syystä tai toisesta. Kun sais täyden yön (ens kuun alussa kuopuksen tuubitus, niin jos sen jälkeen) nukkua niin jaksais taas... Pienet on haaveet...

Lapsille ei olla vielä kerrottu, kun matka syyskuulle on kuitenkin pitkä ja tää alku on kuitenkin aina epävarmaa aikaa. Jos sit kertois, kun nt-ultrassa selviää, onko mitään odotettavaa. Perhekahvilassa olen asiasta kertonut jo aika monelle, kun kahvin juonti piti lopettaa ja muutenkin olen varmaan ajoittain aika huonovointisen näköinen :/ Vanhemmille ei ole kerrottu, mutta pitänee tehdä nopeesti päätös, että miten tehdään ultran suhteen, joko kerrotaan toisen vanhemmille ja he hoitavat sen aikaa lapset tai mies hoitaa lapset ja mä käyn ultrassa yksin. Pelottaa vain, että jos uutiset on huonoja, niin miten selviän sieltä kotiin...

Rontsu 9+0
 
miss_piggy
Tuohon pahaan oloon auttaa kuulemma sekin ku hieroo kulmakarvoja jostain puolesta välistä, siinä vissiin on myös joku akupiste mikä vaikuttaa pahoinvointiin, just niinku ranteissakin.
Täällä istutaan yöuorossa ja voi helvetti ku nukuttaa! |O Onneks on viimenen yö, enää näitä ei pitäis tulla.
rv 10+2
 
Heips miss_piggy!
täällä kans yövuorossa kukutaan ;) Mua ei kyllä jostain syystä yhtään väsytä vaikka täällä onkin hiljasta kuin huopatossutehtaassa. Pahaolo hipii kyllä salakavalasti luokseni ja joudunkin vähän väliä ravaamaan jääkaapilla ;)

rv 11+3
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Mulla on onneksi alkanu pahoinvointi vähän helpottaan, vaikka ei tässä raskaudessa olekaan ollut niin paha.. Jotkut hajut puistattaa, mutta ei sen kummempaa, mikä ihme. Välillä mietinkin, että onkohan tässä ees raskaana :D Mutta mieliala vaihtelut on kyllä ihan omaa luokkaansa, kiihdyn nollasta sataan sekunnissa :D
Mahassa tuntunut jonkilaisia repäisykipuja ja vihlontaa, normaalia vissiin..
Yöt nukkuisin muuten hyvin mutta saa ainakin kahdesti pissalla käydä yön aikana..
Paino muutoksista en tiedä, koska puntari rikki. Ihan hyvä toisaalta, en tiiä haluanko tietääkään ku nykyään koko ajan nälkä :/ Painoa nyt kuitenkin on liikaa aika reippaasti, milloinkohan ylipainoisilla tulee raskausmasu esiin sillain ettei voi enää juurikaan piilotella? :p En viitisis vielä töissä kertoa, jotenkin niin epävarma olo kuitenkin näin alussa.. Mekin ajateltiin vanhemmille ja lapsille kertoa ultran jälkeen, joka on ensi viikolla :) Odotan kyllä kovasti, jännittää..

Natiainen 11+4
 
voihan haukotus! nuorempi poika on terve tai sitte ei :D illalla maistu ruokaki hyvin ja nyt aamupala. siitä noin 1h oksensi kaikki ulos ,mutta samantien kysy koska saan taas ruokaa? :O toivottavasti muut säilytäänterveinä.. NT ultraan meno tiistaina!

tehin herkku ruokaa! kievin kanaa. alusta asti :p herkkua, hollandais kastiketta, tankoparsaa ja lohkopottuja! salattiaki oli mutta jäi hiema npaitsioo ntälöä kertaa. hedelmäisen tuoresalatin tehin. joskus mukava tehä kaikki ihan alusta asti. olkoot salattia iltapalana :p
 
Nyt on Fb- ryhmässä ilmoitettu et tääl tulijoita :)

Täällä pahoinvointi aikalailla jo pois, pieniä etomis kohtauksia tulee jos ei oo syönyt. Kyllä oli aikakin kun niin hirveet oli olot tos rv6-10 välil ja oksu lens.

Masu kasvaa kauheeta vauhtia ja ihan tekee kipeetä toi venyminen :/

Kirskis Mulla myös raskausajan migreeniä vaivana ja toissapäivä + eilen kiusas oikee urakal. Viime raskaudessa jouduin olla sairaalassa sen takia, varuiksi kuvattiin pääkin silloin. Kova särky teki lopulta sen että paineet nousi korkeiksi kun oli niin huono olo koko ajan.


ninnin Käyn lattaritunnilla missä yhdistettynä lihaskunto, pilateksessa ja zumbassa. Tuon lihaskuntotunnin jälkeen ollut vähän supistelua ja kipuilee eli siellä joutun keventää ja pilateksessa joutuu myös jotain liikkeitä miettiä. Hirveesti oon pelän vuotoja tms. mut onneksi ei oo tullu :)

Muuten ei ihmeitä, odotellaan et aika kuluu ja alkaa liikkeet tuntua :heart:


Astre ja pikkuinen 11+4
 
makkoilin sohvalla ihan rauhassa, olin juonu maksikkaa soppa ison toopillisen. hipasuja :O ja uuestaan. nyt jo? :O nuoremmasta pojasta tunsin 14 vikolla mutta nyt jo :O

tiistaina ois se ultra, jännittää. mies lähte matkaan, ootta että pääse näkemään salamatkustajan :D sitte oiski neuvola 28.2 jo :) toivotaan vaa nettä ultrassa akikki hyvin. ainaki viimeviikon siis maanantain ultrassa oli :) kauheita repäsy kipuja taas ku nousee istuun liia nnpeasti, ja kasvukipuja. nytki semmonen jännä ööh. polte alamahalla. kuulemma kasvukipuja? toivotaan.
 
Heippa taas. Tässä on ehtinyt jokunen viikko vierähtää ilman täällä käyntejä. Kiirettä pitänyt kun työ ja muuttosuunnitelmat. No nyt se sitten konkretisoituu kun kahen viikon päästä aletaan kantaan tavaraa =)
Oireita tässä on ollut enempi ja vähempi. Pönttöä on saanut aika ahkeraan halailla, mut välillä on myös päiviä jolloin on hyvä olo. repäisykivut taitaa olla ne inhottavimmat jutut tässä odotuksessa. Ääretön palelu ja väsymys riesana ja se NÄLKÄ!!! Ihan kauheeta ku koko ajan on nälkä mut mitään ei tee mieli syödä. Kylmät appelsiinit on se mun juttu. 18.2 eli ylihuomenna ois eka neuvola ja samalla ultra, sitä ootellaan miehen kans malttamattomina. Tuun kertoon tänne sit mitäs neukussa näkyi ja kuului =)

T: mammamammutti ja tirppana rv 9+2
 
täällä myös pahoinvointi on helpottanut ja lämminruokakin alkaa maistumaan. :) onneksi ettei tarvii väkisin syödä. :) meillä ei nyt maanantaina vaan seuraavana neuvola. :) ja sinne joudun ottamaan erikoisen mukaan, koska ei ole hoitajaa. :) No ei Kai se mitään haittaa ku ei siellä mitään ihmeellistä edes tehdä. :) ja muutenkin pakko mikä pakko :) toivottavasti neuvolatäti ei sitä pahalla katso.. Tässä oli pika kuulumiset :) nyt nukkumaan baarbi 9+1 :)
 
Oisit vaa onnellinen jos pystys syömään, mulla menee suurinosa ruuasta roskiin/koirille kun ei vaan saa alas.. Aamusella oli hyvä olo, vesin paketin Tuc-suolakeksejä ja valkosipulituorejuustoa. Eilen ei ruoka maistunu sit yhtään, muutaman palan kananrintaa ja pari haarukallista riisiä. Tosin söin kyllä mahtavan hotelliaamupalan

Iltaa kohden ruokahalut senku vähentyy :( Herkkuja (eli karkkia, ehei ei mee alas) tekee harvemmin mieli enää.. tai jos tekeekin niin pitää HETI syödä, myöhemmin ne vaan ällöttää.

Voisin nukkua vaan kokoajan, nukuin rapiat 11h yöunet, kuuden aikaa kävin oksentamassa ja mies kysyi "Kuullostaako toi aina noin pahalta??" :D Sit jo parin tunnin päiväunet yhden tienoilta. Ja aina vaan nukuttais.. Mutta nyt pitää kyllä lähteä hakemaan grillihampurilaista, tekee mieli.. Oonki yrittäny syödä sellasta mikä menee takuulla alas ja mitä tekee mieli.

Voimia!
 
Pahoinvointi jatkuu täälläkin rajuna, oksennan ihan joka päivä. Mies tuumas tänään kun oksensin , että ei kait tuo ihan tervettä oo.., mutta joo on se. :/
Neuvolasta oon hakenut sairaslomaa töistä ja maanantaina käyn neuvola lääkärillä jotta saisin pitemmän saikun kerralla kun ei musta ole töihin nyt tämän oksentelun kanssa... :(

En käytä juurikaan fb:tä muutenkaan niin toivottavasti ette kaikki siirry sinne täysin...
 
Moi kaikille!

Täällä olot kans ihan karseet. joka päivä pitäny oksentaa monta kertaa ja aina iltaa kohden pahenee. Tekis mieli vaan käpertyä sohvan nurkkaan.Hyvä puoli on se, että ei tässä lihomaan ainakaan pääse. To kävin ultrassa ja kaikki oli masussa hienosti. =)

melin 8+2
 
Voiko tää olla totta!? Mua vaivaa iskias kait. Jumalaton kipu pakarassa joka leviää jalkaan ja alaselkään. Voi jipii mikä olotila. Kai tää tästä, pitänee muistaa huomenna mainita lekurille kun meen...

Tää tyty kans taitaa huomenna marssia apteekkiin ja hakee niitä rannekkeita, jos ne auttas pahaan oloon. Ruokaa kyllä saa menemään sisään, kunhan syö mitä pystyy ja tekee mieli. Pahimmat yrjö kohtaukset tulee aamulla ja illalla. Huomenna varmaan "pitää" kertoa veljen vaimolle, kun se tulee lomailemaan meille viikoksi :D Muuten vaan on vetämätön olo ja oksettaa. Kahvikaan ei enään maistu. En oo juonut 2,5kk muuta kuin joskus kylässä, kun ei ole halunnut herättää vielä mitään epäilyjä :LOL:

Ukko kultakin tuumas tänään, että kyllä sun maha on kasvanut, ja meinataanko me pysyä pitkään enään "salassa" :p

Mutta nyt koiruus iltalenkille ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä